Aufklärung's Journal
 
[Most Recent Entries] [Calendar View] [Friends]

Below are the 20 most recent journal entries recorded in Aufklärung's LiveJournal:

    [ << Previous 20 ]
    Wednesday, March 1st, 2017
    1:47 pm
    Dzīve džungļos. Meita, kad slima, pārvēršas par pērtiķēnu, kas visu diennakti karājas pie mātes. Staipīt pa māju mātei nav spēka, tāpēc tā guļ blakus. Meita parūpējas, lai pēc iespējas lielāka ķermeņa plakne būtu piespiesta - vai nu visa mugura, vai vēders. Visu diennakti. Ja mātei nepieciešams aiziet līdz virtuvei vai vannasistabai, pērtiķēns ir jānes līdzi ķermenim piespiestā stāvoklī. Pārējā laikā ir jāguļ ar seju pret viņu un jātur virsū roka. Ēst atsakās, dzer tikai ūdeni. Žalūzijas nolaistas, dienasgaisma tik tikko iespīd biezoknī. Notiek straujas izmaiņas apziņā, lēcienveidīga atgriešanās pirmatnējo cilšu intuīcijās, totēmos un tabū. Vējā dzinkst un šūpojas slimību izsvēpētāji amuleti, kurus virs mums izstiepušas pirmmāšu aprepējušās rokas. Mūs vairs neapdraud ne kari, ne nāve, ne citu cilvēku bardzība, ne bažas par nākotni, naudu vai nepadarītajiem darbiem.
    Šī terapija ir ļoti efektīva.
    Pāris diennaktis un jau atgriežamies apolloniskajā modernitātē un mežonīgajā individuālismā.
    Thursday, February 23rd, 2017
    2:36 pm
    Kafkas mazā formāta darbi angļu tulkojumā: http://zork.net/~patty/pattyland/kafka/
    Nocitēšu divus no "Līdzībām un paradoksiem"

    The Green Dragon

    The door opened and what entered the room, fat and succulent, its sides voluptuously swelling, footless, pushing itself along on its entire underside, was the green dragon. Formal salutation. I asked him to come right in. He regretted he could not do that, as he was too long. This meant that the door had to remain open, which was rather awkward. He smiled, half in embarrassment, half cunningly, and began:

    "Drawn hither by your longing, I come pushing myself along from afar off, and underneath am now scraped quite sore. But I am glad to do it. Gladly do I come, gladly do I offer myself to you."

    Couriers

    They were offered the choice between becoming kings or the couriers of kings. The way children would, they all wanted to be couriers. Therefore there are only couriers who hurry about the world, shouting to each other--since there are no kings--messages that have become meaningless. They would like to put an end to this miserable life of theirs but they dare not because of their oaths of service.
    Thursday, January 26th, 2017
    11:39 am
    There are these two young fish swimming along, and they happen to meet an older fish swimming the other way, who nods at them and says, "Morning, boys, how's the water?" And the two young fish swim on for a bit, and then eventually one of them looks over at the other and goes, "What the hell is water?"
    Wednesday, January 25th, 2017
    2:04 pm
    brothers Americans
    Vēl viena piezīme par jauno ASV ēru (atvainojos par pesimismu un katastrofismu; es ceru, ka es smagi pārspīlēju un kļūdos, stabili turpinot savu kļūdīšanās maratonu pēc Brexit un Clinton versus Trump, kā arī dažās privātās lietās pagājšgad).

    Tūkstošiem cilvēku soctīklos un mediju portālos šobrīd ir kā no ķēdes norāvušies kucēni, sacenzdamies, kurš jauno prezidentu un viņa komandu asāk izķēmos un trāpīgāk kariķēs. Jo ir nobijušies un tādā veidā mēģina atrīt iekšējo saspīlējuma kamolu, tas ir saprotami. To, protams, vārdu neslēpjot, dara arī cilvēki, kuri tajā pašā ASV dzīvo un strādā vairāk vai mazāk labos vai sliktos darbos. Viņi nav A klases aktieri vai mūziķi, kuriem dažādos pasaules nostūros būtu villas un privāti lidaparāti. Bet jaunais prezidents un viņa komanda ir ļoti izlēmīgi un rīcībspējīgi cilvēki, un es esmu diezgan droša, ka šie prezidenta Trampa nicinātāji ātri sapratīs, ka ir notikusi varas maiņa visos tajos līmeņos, kurus vērts pieminēt (bbc.com: Badlands on Twitter: US park climate change tweets deleted), un ka viņi pavisam reāli riskē zaudēt darbu vai finansējumu saviem projektiem. Tad, kad viņi to sapratīs, viņi savus soctīklu kontus patīrīs. Tā pat nebūs "gļēvulība" vai kažoka apmešana, tā vienkārši būs reālā dzīve. Pat ja tev nav ģimenes, bērnu un/vai mājdzīvnieku, kurus katru mēnesi jāpabaro.
    Es lasu, kā cilvēki ar lielu entuziasmu sludina, ka viņi rīkos masu protestus. Ļoti jauki. Man viņiem gribas pajautāt: cik masu protestus jūs dzīvē esat sarīkojuši? Ja jums priekšā ir četri protestēšanas gadi, cik ilgi jūs izvilksiet, ar kādiem rīkiem jūs mobilizēsiet šīs darbaļaužu masas? Jūs tās mobilizēsiet pirmdienu rītos, kad ir jāved jaunākais bērns pie logopēda? Otrdienu pēcpusdienās, kad ir jābrauc pie slimās mammas? Trešdienu rītos, kad ir peldēšana (jo trešdienās ir atlaide)? Ja jūs domājat, ka vidējais protestētājs pēc sava psiholoģiskā profila ir tāds cilvēks kā tas vīrs, kas Sarkanajā laukumā pienagloja sēkliniekus pie bruģa, jūs sagaida smaga vilšanās.
    Vēl es lasu, ka tagad ļoti tiesāšoties. Mēģināšot atgūt visas apdraudētās vai jau zaudētās brīvības ar tiesu palīdzību. Ļoti jauki. Jūs kādreiz dzīvē esat tiesājušies, jūs vispār saprotat, kas tas ir? Ja cilvēkiem vai institūcijām, ar kurām jūs mēģināt tiesāties, ir pieejami lielāki finansiālie līdzekļi (un es pat nerunāju par slavenajiem nedeklarētajiem tīklveida miljardiem) nekā jums, jūsu nelokāmība jums maz palīdzēs pat tādās relatīvi brīvās Eiropas valstīs kā Latvija. Līdz tai tiesu zālei, kurā jūs domājat daiļrunīgi uzstāties (kā dižāko Holivudas filmu paraugos) un visai pasaulei pamatot, ka jums ir taisnība! un jūs ciešat no netaisnības!, jūs pat netiekat, jo pretējās puses advokāti superīgas kvalitātes uzvalkos jūs gadiem ilgi čakarē ar to, ka lapas iesniegumam nebija pareizi saskavotas un tā tālāk. Runāju no pieredzes (sīkās lietās).

    (Un pēdējais, ja jau esmu te ieskrējusies. Viena no sliktākajām lietām, kas pēdējā gada laikā, manuprāt, ir notikusi, ir "liberālisma" un "liberāļu" (no latīņu liberalis, 'izrietošs no vai saistīts ar brīvību') padarīšana par pretīgākajiem lamu vārdiem, tā ka tos vispār gandrīz vairs nevar lietot, tostarp šajā blogu vietnē. Liberālismam nav nekāda sakara ar kaut kādiem "sarkanajiem marksistiem", "radikālajiem kreisajiem", kā te desmitiem reižu bez jebkāda pamatojuma ir ticis rakstīts. Jā, jā, jo pamatojuma nepieciešamība un precīzas terminoloģijas lietošana, lai pārliecinātu par savu nostāju, pagaidām vēl nav atcelta.
    Liberālisms ir politiska filozofija.
    Par to ir pieejams liels daudzums kvalitatīvu tekstu, ja vien kāds vēlētos tos lasīt.)
    Tuesday, January 24th, 2017
    6:38 pm
    Atzīstos, ka sen neesmu bijusi tik nobijusies kā pēdējās dienās, kopš jaunais ASV prezidents ir sācis rīkoties.

    Neatkarīgās Latvijas ārējās drošības dēļ. Un klimata pārmaiņu dēļ.
    (Pārējais viss - konservatīvāka, protekcioniskāka politika - labi, lai būtu, vēlētāji paši izvērtēs.)
    Bet šīs divas lietas.
    Friday, January 20th, 2017
    11:26 am
    It takes a long time to understand nothing. (c)anonymous
    Thursday, January 12th, 2017
    2:38 pm
    [T]he idea of a natural sympathy between the deepest truths of nature and the deepest truths of the human mind, which can be exploited to allow gradual development of a truer and truer conception of reality, makes us more at home in the universe than is secularly comfortable.

    Thomas Nagel, The Last Word
    10:25 am
    A standard history of political philosophy goes like this. First, political philosophy before 1971 was boring, very abstract, concerned with definitions (bad). Then, in 1971 Rawls made it relevant to practice (good), though he did so by eliminating politics and seeing everything in ethical terms (bad). Finally, since 1971, political philosophers have realised that political philosophy should deal with politics (good).
    Friday, January 6th, 2017
    1:26 pm
    Elder Paisios of the Holy Mountain says that if a spiritual person trusts his thoughts - that is already the beginning of delusion.
    Wednesday, January 4th, 2017
    3:11 pm
    Sometime later, he learned that "Reasons and Persons" was being memorized and chanted, along with sutras, by novice monks at a monastery in Tibet.
    Sunday, December 25th, 2016
    11:09 am
    Noslaucīja, ietina autiņā, pielika pie pupa
    pēc tam bija miegains, nebija gultiņas, iekārtoja silē uz salmiem
    tā nogulēja visu ganu nākšanas un brīnīšanās laiku

    tas viņai bija pirmais bērns un vēl puika

    puiku ļoti mīlēja
    Thursday, December 22nd, 2016
    4:57 pm
    la vie humble aux travaux ennuyeux et faciles

    Verlaine
    Wednesday, December 21st, 2016
    3:35 pm
    Tikmēr mākslas pasaulē: franču izdevniecība Seuil publicējusi milzīgu, droši vien arī ļoti dārgu albumu ar 65 Van Goga skicītēm grāmatvedības uzskaites burtnīcā, kas savulaik piederējusi Arlas "Stacijas kafejnīcas" (Café de la gare) bufetniecei vai bufetnieces mammai, es nezinu, pie kuras Vinsents 1888-1889 dzēris uz krīta, un kas uzradās kaut kad 1970. gados. Savukārt Amsterdamas Van Goga muzejs (kurā ir pasaulē lielākā kolekcija) uzskata, ka tas ir caur un cauri viltojums. Viss ir ļoti nopietni, Seuil draud sūdzēt viņus tiesā.
    Friday, December 16th, 2016
    2:23 pm
    Various complaints of misrepresentation.
    Lesbians and feminists accused Fassbinder of misogyny (in presenting women as complicit in their own oppression) in his 'Women's Picture'. 'The Bitter Tears of Petra von Kant' has been cited by some feminist and gay critics as both homophobic and sexist. Gay critics also complained of misrepresentation in 'Fox and his Friends'. Conservatives attacked him for his association with the radical left. Marxists said he had sold out his political principles in his depictions of left-intellectual manipulations in 'Mother Küsters' Trip to Heaven'. The most heated criticism came for his play 'Garbage, the City, and Death', whose scheduled performance in Frankfurt was cancelled early in 1975 amid charges of anti-semitism.
    Thursday, December 8th, 2016
    11:16 am
    Don't despair, Avicennam arī bija problēmas
    I read the Metaphysics [of Aristotle], but I could not comprehend its contents, and its author's object remained obscure to me, even when I had gone back and read it forty times and had got to the point where I had memorized it. In spite of this I could not understand it nor its object, and I despaired of myself and said, "This is a book which there is no way of understanding." But one day in the afternoon when I was at the booksellers' quarter a salesman approached with a book in his hand which he was calling out for sale. (...) So I bought it and, lo and behold, it was Abu Nasr al-Farabi's book on the objects of the Metaphysics. I returned home and was quick to read it, and in no time the objects of that book became clear to me because I had got to the point of having memorized it by heart.

    Ibn Sīnā (ap 980-1037)

    iekš William E. Gohlam, ed., The Life of Ibn Sina, 1974, pp. 33-35
    Wednesday, December 7th, 2016
    1:20 pm
    Until his death in 1900 Nietzsche remained a mute invalid under the guardianship of his sister Elisabeth, a repulsive individual with whom he quarrelled bitterly when she married an antisemitic high school teacher, Bernhard Förster, and accompanied him to found an “Aryan” colony, Nueva Germania, in Paraguay. Following the failure of the fly-blown settlement and the suicide of her husband, Elisabeth Förster-Nietzsche continued promoting racist ideas by seizing control of her helpless brother’s writings, establishing a Nietzsche Archive and methodically deleting passages in which he lambasted the “race swindle”. For this service she was duly rewarded. On the basis of a highly selective biography and a heavily redacted compilation of Nietzsche’s writings that she published under the title The Will to Power, she was several times nominated by admiring German academics for the Nobel prize in literature. When she died in 1935, Hitler attended her funeral.
    /../
    Mill believed everybody gained from freedom of expression, including those who wanted to shut it down: all human beings want the benefits that come from growing knowledge. But what if many are happy to relinquish these benefits for the sake of values they consider more important and want to impose on others? Mill’s answer is that what matters is the continuing advance of the species. But as Nietzsche understood, the idea of “humanity” as a collective agent with universal goals that it pursues in the course of history is a secular residue of a religious faith in providence.
    Tuesday, December 6th, 2016
    9:14 pm
    Tuesday, November 29th, 2016
    4:52 pm
    As I get smarter, Kant, Aristotle, etc. all get smarter as well.

    Hilary Putnam
    Monday, November 28th, 2016
    7:52 pm
    ā, jā, Pītagors aizliedza lūgt par sevi, "jo mēs nezinām, kas mums ir derīgs." (Diogens Lāertietis VIII, 9)
    4:57 pm
    Sakot "reliģija", katrs domā kaut ko savu - no veca, bet aktuāla NNT raksta :

    When an Arab now says “Jew” he largely means something about a creed; to Arabs, a converted Jew is no longer a Jew. But for a Jew, a Jew is someone whose mother is a Jew.
    (..)
    When someone discusses the interests of the “Christian minority” in the Levant, it doesn’t mean (as Arabs tend to think!) promoting a Christian theocracy (as I said earlier, the church has always been uneasy in its relationship with the profane; full theocracies were very few in Christian history, just Byzantium, a short attempt by Calvin and few other episodes). He just means “secular” or wants a marked separation of church and state.
    (..)
    “Belief” can be epistemic, or simply procedural (pisteic) – leading to confusions about what sort of beliefs, are religious beliefs and which ones are not, disentangled through signaling. For, on top of the “religion” problem, there is a problem with belief. Some beliefs are largely decorative, some are functional (they help in survival); others are literal.
[ << Previous 20 ]
About Sviesta Ciba