mama drama ([info]virginia_rabbit) rakstīja,
@ 2016-04-06 08:52:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
skaidrs, ka es saviem dēliem neliedzu lelles un kleitas. E iet uz skolu rozā zandalēs un vakar staigāja apsējis zilu sedziņu kā frozenes kleitu (Frozen ir 2. vietā aiz būšanas par vampīru). bet kurš tad liedz, ja nav vien baigais mačists? arī mana tradicionālā brāļa ģimenē viens no dvīņu puikām staigāja rozā, kad vien gribēja, un arī mans brālis, cik atceros, bērnībā regulāri staigāja kleitās un ar auskariem, un lelle arī viņam bija mīļāka rotaļlieta nekā man. meitenēm īstenībā nemaz nav nekādu tik izteiktu "zēnu" lietu, ko vilkt un spēlēties.
es vnk šorīt lasīju par gender neutral audzināšanu un nesapratu, ar ko tā atšķiras no parastas audzināšanas, t.i., vnk neaudzināšanas, bet ļaušanas augt.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]daina
2016-04-06 09:22 (saite)
Mēs bērnībā ļoti bieži iestudējām dažādas ludziņas, kurās brālēns vienmēr gribēja būt mamma zaļos segas svārkos

(Atbildēt uz šo)


[info]ripp
2016-04-06 09:27 (saite)
a. nes no bd visādus sūdus kā "meitenes nespēlējas ar mašīnām", "meitenēm patīk rozā". Un trakākais, ka šito nesaka audzītes, bet gan viņi stāsta viens otram.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 09:38 (saite)
tā vnk ir kaut kāda tukša runas figūra, jo kurš ir dzīvē redzējis tādu meiteni, kas nespēlētos ar mašīnu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-04-06 09:49 (saite)
Man liekas, ka tā viņiem tās lietas iepotējas. Īpaši, ja pretī vecāks saka "nespēlējas gan" utt.
Vakar pateicu a., ka meitenēm, tāpat kā puikām, patīk dažādas krāsas un tas acīmredzami atstāja uz viņu iespaidu, vakarā stāstīja (pirmoreiz mūžā), ka viņai patīk dažādas krāsas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2016-04-06 09:42 (saite)
Es janvārī februārī drusku palīdzēju pieskatīt bijušās vsk. klasesbiedrenes bērnus, meitenei 5 gadi, puikam divarpus; viņiem vannasistabā bija liels spogulis, uz kā mamma un meita atstājušas lūpukrāsas bučas. Un kad viņi man par to stāstīja, tad puišelis bēdīgs teica, ka arī gribējis, uz ko mamma - puikas lūpas nekrāso, vai tad tu esi meitene, utt. Es paklusēju, jo pirms tam jau biju kaut ko iebildusi par zeķītēm, kuras puika gribēja vilkt, lai gan tās bija māsas, un mamma bija viņam aizrādījusi, ka tās nav "puiku zeķes". Bet dikti bēdīgi, jo skolas laikā viņa bija viena no sakarīgākajiem cilvēkiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dute
2016-04-06 09:52 (saite)
cik bēdīgi par to lūpukrāsu. man vakar bēbju skolā, mamma neļāva savam puikbēbim ņemt rozā bumbiņu "ņemsi rozā? nē, labāk ņem šo dzelteno"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]special_k
2016-04-06 10:03 (saite)
šis jau ir slimi.... nabaga bērns.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:00 (saite)
bet pretējā lieta, tipa, meitenīte roķere, skeitere vai pie stūres tēta mocim taču tiek atbalstīta?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2016-04-06 10:05 (saite)
Nezinu, nepavadīju ar viņiem tik daudz laika, un nezinu arī, kā tētis meitu audzina, jo viņi nedzīvo kopā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2016-04-06 09:59 (saite)
Neliegt lelles un kleitas ir labi, jo manuprāt tas iemāca nekaunēties par savu ārieni, lai kāda tā arī būtu. Es vien nesaprotu kāpēc nevarētu ļaut būt baigajam mačistam, ja bērns tā vēlētos?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:01 (saite)
protams, kapec ne! /ja tas neietver agresiju/ es maćistu pieminēju kā vecāku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 10:11 (saite)
Oh, pārpratu, bet ja reiz runa aizgāja par agresiju, tad vai tu piekrīti, ka agresija ir tikpat nevēlama kā jūtelīgs raudulīgums? T.i. Vai zēnam ir jāvalda pār savām emocijām neatkarīgi kurā spektra galā viņš atrodas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:17 (saite)
es uzskatu, ka sišanai nevajadzētu būt nevienā vērtību sistēmā un dzimumā. bet mačīgie vecāki to reiz3m atbalsta: uh, kā iemauca, jē!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 10:35 (saite)
Tu neatbildēji uz manu jautājumu. Es nerunāju par fizisku vardarbību, bet kaut vai vienkārši, ja bērnu kāds cits nosauc par "kaku". Zēns var palikt agresīvs un dirst pretī, var sākt raudāt kā meitene un var uzvesties tā itkā tas viņu neskartu. Vai tu pret savu dēlu agresijas izpausmēm izturēsies vienlīdz tāpat kā pret viņu jūtelīgumu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:45 (saite)
dirst pretī man liekas vissliktak, lai gan pati dirshu. skaidrs, ka es neesmu ne tuvu perfekta un arī tas, ko macu un sagaidu no berna ir ļoti komplekss pasākums, kura ir visadi mani aizspriedumi un personīgās pieredzes kļūdas, bet tam lielākoties ir maz sakara ar rozā vs zils, ko izceļ gender neutral audzinātāji.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 10:50 (saite)
(facepalm) Vai zēnam ir OK raudāt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:54 (saite)
à, ok, tu joko, bet es te saceru atbildes, mierinot raudošu zēnu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 11:00 (saite)
Es nejokoju, bēbītis neskaitās un es vairs negribu zināt atbildi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 11:06 (saite)
man nav laika iedziļināties tajā, vai tu trollē vai nē, bet protams ka raudāt ir ok, ja gribas.
sliktāk ir ar falšo raudāšanu, lai kaut ko izdīktu. par to es aizrādītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tessera
2016-04-06 11:31 (saite)
Ja pareizi saprotu, jautā, vai tu uzskati, ka ir ok, ja zēns sāk raudāt, kad viņam kāds uzdirš, piemēram.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snauts
2016-04-06 11:35 (saite)
Nomierinies, šoreiz tā tik tiešām ir neviltota interese un paldies par atbildi, es gan tev nepiekrītu, jo uzskatu, ka raudāšana ir tāda pati emociju nesaturēšana kā agresija, un bērnam varbūt tas vēl ir neizbēgami, bet augot no tā ir jātiek vaļā, lai gan tas jau ir tikai viedoklis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 12:08 (saite)
nu, emocijas saturēt iemācīt tāpat nevar, varbut tikai pakonsultēt, likt padomāt par to, vai ir vērs. taču raudāšana atšķirībā no sišanas nedara pāri otram.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 12:45 (saite)
Esi vienkārši uzmanīga, ir daži sievišķības aspekti, kas zēnam par labu nenāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sarkanvilks
2016-04-06 13:19 (saite)
+

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gamall
2016-04-06 13:49 (saite)
cilvēcības aspekti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 13:52 (saite)
sievišķības aspekti = cilvēcības aspekti?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gamall
2016-04-06 13:59 (saite)
emocijas ir cilvēcīgas. piespiest neizrādīt emocijas, jo tas esot sievišķīgi, ir necilvēcīgi, manuprāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 14:06 (saite)
Emociju izrādīšana ir vāji, nevis sievišķīgi, un dzīve vīriešus par emociju izrādīšanu soda daudz, daudz, DAUDZ vairāk nekā sievietes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gamall
2016-04-06 14:13 (saite)
un par emociju neizrādīšanu atalgojums ir tas četrkāršais pašnāvību reitings. Totāli tā vērts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 14:17 (saite)
Pašnāvība ir "the ultimate form of emotional manifestation", racionāli to izvēli neviens nepieņem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gamall
2016-04-06 14:24 (saite)
nepiekrītu, tā ir pēdējā iespēja tikt galā ar emocijām, kuras nav iespējams izrādīt un kontrolēt. tas ir pēdējais racionālais lēmums, ja esi iedresēts, ka emocijas ir sievišķīgas, tātad sliktas, tātad tām nedrīkst meklēt palīdzību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 14:34 (saite)
Tātad tu presupozē, ka emocijas ir kaut kas kam ir jāmeklē palīdzība, ja?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gamall
2016-04-06 14:44 (saite)
uhhhh. "gribu mirt" emocijas, jā, protams, kas tas vispār par jautājumu? bet pēc palīdzības var saņemties vērsties tad, ja cilvēks spēj izrādīt šīs emocijas, vismaz par tām runāt, un to nevar iemācīties tikai tajā vienā krīzes brīdī, kad tūlīt jau būs par vēlu. ja tas nekad nav līdz tam darīts, tā vienkārši nešķiet kā opcija, pat ne pēdējā.

bet vispār es ar tevi vairs negribu runāt, citādi mani pārņems vājums un es sākšu izrādīt emocijas, piemēram, dusmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 14:57 (saite)
No tava viedokļa taču ļauties emocijām nav nekas slikts. Pat no mana viedokļa tas nav nekas slikts, ja tu esi sieviete. Es pat būšu priecīgs, ja tu par mani uzrakstīsi kaut ko riebīgu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gamall
2016-04-06 15:07 (saite)
ja tu gribi mirt, droši, ļaujies.

paga, es ņemu to atpakaļ, prieks taču ir emocija, tu netiksi galā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 15:24 (saite)
Oh, you got me there.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sarkanvilks
2016-04-06 15:46 (saite)
https://youtu.be/xKc_fqF74Ss

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 15:50 (saite)
Rituālā izdzēšanās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]special_k
2016-04-06 14:45 (saite)
nabaga bērniņ, laikam esi dzīvē daudz cietis. augi bērnu namā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 14:48 (saite)
Varbūt...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]special_k
2016-04-06 14:49 (saite)
respect.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]french_mime
2016-04-06 15:04 (saite)
Emociju izrādīšana nav vāji. Jo labāk bērnus iemāca runāt par savām emocijām un tās neapspiest, jo vieglāk ar tām pēc tam saprātīgi tikt galā. To sauc par emocionālo inteliģenci. Drīzāk vāji ir domāt, ka vienīgā emocija, kuru vīrieši drīkst izrādīt ir dusmas un par visu pārējo jācieš klusi vai arī jāpārvērš agresijā, nav jau brīnums, ka pasaulē šobrīd tik daudz vardarbības, ja ģimenēs samāca maziem puikām tādas muļķības, kādas tu te raksti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 15:32 (saite)
Es visu šo garo diegu esmu pierakstījis pilnu ar to, ka uzskatu ka izrādīt agresiju un dusmas ir vāji. Tāpat ir ar raudāšanu. To sauc par emocionālo nestabilitāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]french_mime
2016-04-06 16:35 (saite)
Nē, arī dusmas pašas par sevi nav sliktas un tās var iemācīties izrādīt konstruktīvi, izskaidrot kāpēc kaut kas nav bijis godīgi un risināt problēmu, nevis uzreiz gāzt pa seju vai arī tieši pretēji izlikties, ka viss ok, bet patiesībā iekšā gruzdēt un tad nodarboties ar pasīvo agresiju. Tāpat reizēm ir pilnīgi normāli justies skumjiem, raudāt, lūgt palīdzību un atbalstu, neatkarīgi no dzimuma. Tieši izlikšanās, ka emociju nav un to apspiešana ilgtermiņā rada problēmas, jau pieminētās vīriešu pašnāvības ir spilgts piemērs. Un tam ir sākums ģimenē, ir daudzi pētījumi, kas parāda, ka ar mazām meitenēm tiek vairāk apspriestas emocijas, nekā ar puikām. Tas nav pareizi, mums visiem ir emocijas, mēs esam cilvēki, nevis roboti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 16:42 (saite)
Nu re! Te nu arī ir mūsu nesaprašanās sakne. Es visus cilvēkus uztveru kā robotus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dumshputns
2016-04-06 17:12 (saite)
Man ļoti žēl, ka Tev ir nācies iemācīties šādu attieksmi. Bet var arī savādāk, un es gribētu popularizēt pasauli, kurā just ir ok, un saprast to, ko jūt pats un cits, arī. Ir skaisti un spēcīgi varēt just dziļas emocijas, un būt blakus cilvēkiem, kas to var turēt, nevis norobežojoties, vai iesaistoties, bet vienkārši esot un pieņemot. Tāpat arī otrādi - būt tam, kurš pieņem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 17:25 (saite)
Tieši tas, ka man šķiet, ka es saprotu ko jūtu pats un citi, man liek raudzīties uz emocijām kā uz kaut ko līdzīgu atraugai vai pirdienam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dumshputns
2016-04-06 17:33 (saite)
Man šķiet, Tu runā par dažu emociju virspusēju izpausmi. Šis salīdzinājums neietver visu spektru, bet es saprotu, ka izjūti emocijas kā sociāli neglītu apgrūtinājumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 19:49 (saite)
Tieši tā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kaisa
2016-04-06 23:12 (saite)
Savādi ar tām emociju izrādīšanām. It kā atbalstu to, ka zēniem nereti tiek mācīts emocijas neizrādīt, bet pieaugušā vecumā tas parādās pārspīlēti, tobiš - es esmu vecis un man viss pie kājas... Man bija 22 gadi, bet manam draugam toreiz 30. Kad sastrīdējās ar saviem draugiem, sēdēja gultā un birdināja asaras (nevar jau teikt to nesmuko vārdu - pinkšķēja). Un es izjutu tikai aizkaitinājumu. Varbūt vienmēr jāprecizē, kas tās tieši par emocijām un kurā brīdī, jo vietas interpretācijai ir daudz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]daria
2016-04-07 08:17 (saite)
Bet tas taču attiecas kā uz skuķiem, tā puikām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-07 09:42 (saite)
Ar to atšķirību, ka skuķiem tas ir "nice to have", bet puikām tas ir "essential".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]green_boulevard
2016-04-07 11:47 (saite)
Un tad izaug tie vienaldzīgie, klusējošie džeki. džeki, kas nerunā ar savu sievieti, savu ģimeni vai vispār kādu par to, kas viņiem sāp, par savu veselību, par savām emocijām, jūtām vai mīlestību vai nemīlestību, jo lūk izrādīt emocijas ir sievišķīgi. ir jāzin mērs. nedrīkst izaudzināt bērnu par ņuņņu kurš raud, jo mašīnītei saplīsa ritenis, bet ja noticis kaut kas emocionāli smags, jāļauj raudāt jebkuram CILVĒKAM, ja viņš to vēlas un ja viņam sāp, neiedalot dzimumos. Vai tiešām neviens mūsdienu sabiedrībā nespēj saskatīt vidusceļu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-07 12:18 (saite)
Es tevi saprotu, bet nepiekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puuce
2016-04-06 10:05 (saite)
Nezinu, man bija stāsts no bd, kur tika stastīts, ka tēti pelna naudu, bet mammas nestrādā, dzīvo mājās un rūpējas par ģimeni. Samulsināju savu nabaga bērnu līdz galam pajautājot, cik tad daudziem tā ir.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:55 (saite)
tā bija pasaku mācība?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]green_boulevard
2016-04-07 11:49 (saite)
:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tessera
2016-04-06 10:41 (saite)
Gribu drusku atšķaidīt šo vienprātību ar nepopulārāku nostāju. Audzinu 3 dēlus, no kuriem viens jau uzskatāms par izaudzinātu (16 gadi). Audzināšanas laikā vienmēr esmu uzsvērusi to, ka viņiem ir jāizaug par vīriešiem, mācot, kādam ir jābūt vīrietim - spēcīgam, drosmīgam, labam pret visiem, jo viņš ir spēcīgāks. Neesmu, protams, arī slēpusi savu viedokli, ka arī sievietei jābūt tādai pašai, un tomēr uzsvēru - tu audz par vīrieti. Man savas dzīves laikā visādi dzejnieki, filosofi un hipsteri, kuri nespēj pat plauktu pie sienas pienaglot, patiešām ir apriebušies. Neņemiet ļaunā, dzejnieki un filosofi, labi zinu, ka jūs ne visi tādi esat, tas mums tāds draugu loka izteiciens. Tas, ka mans lielais puisis ir patiešām kruts un galants džeks, nav tikai mans viedoklis, un es uzskatu, ka reālais rezultāts ir daudz svarīgāks par teoriju. Piebildīšu arī to, ka tajā pašā laikā ir pat tapušas fotogrāfijas, kurās tas pats minētais lielais džeks ir saģērbies māsīcas kleitā un manas māsas augstpapēdenēs, labi atceros arī to, kā rīkoju rajona bērniem diskotēkas ar pārģērbšanos savā dzīvoklī, kuru laikā viņi visi (arī puikas) drīkstēja pārģērbties visās manās kleitās un tīties boa un bārkstainos lakatos. Pret konkrēto gender neutral man ir reālas pretenzijas. Nespējnieku tāpat jau šajā valstī pietiek, un arī cilvēku, kuri kļuvuši par gejiem/transpersonām utt. nevis tāpēc, ka tādi ir, bet gan tāpēc, ka tā ir modes lieta, vai arī tāpēc, ka viņi nav spējuši atrast savu vietu pasaulē. No gejiem, ko pazīstu, uzskatu, ka īsts ir tikai viens, pārējie ākstās, turklāt daži no tiem, kuri mūsu pusaudzībā bija "geji", nu jau sen bērnus audzina.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]tessera
2016-04-06 10:44 (saite)
Kamēr šo rakstīju, mazais puika uztaisīja no konstruktora krelles, aplika sev ap kaklu un saka, ka ir meitene. Laikam jūt, par ko rakstu! :D Precizēšu - es uzskatu, ka nevajag piebāzt bērnam galvu ar stereotipiem (puikas ģērbjas zilā, meitenes rozā), bet esmu pārliecināta par to, ka nav nekas peļams, ja runājam ar saviem bērniem par to, kādu dzimumu viņi pārstāv.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 10:49 (saite)
bet vai tad meitenei nevajag būt drosmīgai un labai. visiem vajag!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tessera
2016-04-06 11:33 (saite)
Bet es taču rakstīju: "Neesmu, protams, arī slēpusi savu viedokli, ka arī sievietei jābūt tādai pašai." Es pat ne par to, vairāk gribēju uzsvērt to, ka, ja mans septiņgadīgais dēls izdomā, ka ies uz skolu kleitā, es viņam to neļaušu, un es atsakot pieņemt viedokli, ka tas mani padara par sliktu māti, kā apgalvotu īsteni dženderneitrālisti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snauts
2016-04-06 11:37 (saite)
"Tu vari iet uz skolu kleitā, bet ja pārnāksi mājās raudādams, tad dabūsi ar netīru grīdas lupatu pa seju!"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 11:39 (saite)
nu, es iebilstu pret stulbu kleitu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]teja
2016-04-06 12:08 (saite)
meh. katrā teikumā pa klišejai

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ninona
2016-04-06 10:54 (saite)
Manuprāt, atšķirība starp "gender neutral audzināšanu" un "ļaušanu augt" ir tajā, vai vecāks/aizbildnis savai pieejai ir piešķīris nosaukumu, vai nav.
T.i. vai nu Tu vienkārši ļauj un palīdzi augt tādam, kāds ir, vai ar nolūku centies panākt dzimumneitralitāti.

Jo ar īpašo pieeju arī var aizbraukt auzās, cītīgi pērkot tieši neitrālas drēbes un negādājot bērnam "stereotipiem" atbilstošas rotaļlietas utt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]teja
2016-04-06 12:32 (saite)
manuprāt apzināts darbs tajā jāiegulda, tikai kamēr bērns pats sāk izvēlēties drēbes un rotaļlietas.
tradicionālajā audzināšanā patiesībā nav tādas pozīcijas kā interesēšanās par bērna gaumi un interesēm. tikai dzimšanas dienās vai ziemassvētkos nopērk to, ko mazā sirsniņa kāro, bet pārējā laikā lai dzīvo pēc vecāku noteikumiem. īpaši, ja bērns ir rātns un introverts un ne uz ko skaļi neuzstāj.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ninona
2016-04-06 12:45 (saite)
Redz, "ļaušana augt" nav tas pats, kas "tradicionālā audzināšana". Ļaut augt (un vilkt zīdainim to, kas ir vai vienkārši patīk) ir vieglāk nekā turēties pie meiteņu rozā un puiku zilā (vai otrādi) :) Neredzu tur nekādu "apzināto darbu".
Ja vecākam "neitrālās" lietas sagādā grūtības un viņam pie tā jāstrādā apzināti, visticamāk tās grūtības ir psiholoģiskas (nav tā, ka meiteņu drēbes un lietas tirgo tik Juglā un puiku Imantā), kas varētu nozīmēt problēmas pašu galvās. Visticamāk, ir izdomājuši, ka "pareizi" ir audzināt neitrāli un tad cenšas, pārcenšas un arī kļūdās (meklēdami zīdaiņmeitenei tumšzilu kleitu ar mašīnītēm :D )
Nevienu audzināšanas metodi nevajag pacelt reliģijas līmenī :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2016-04-06 10:58 (saite)
Pagalmā, omīte gandrīz trīsgadniekam 'nu ja, bumbas jau tomēr puiku lietas, meitenītes jau nemāk ar bumbām spēlēties', kad uzzināja, ka viņasprāt kautrīgais 4gadnieks puisītis (jo tak brūni-melnā un galvastiesu garāks) ir divarpusgadniece meitene, kas nebija droša, vai drīkst tā svešu bumbu tagad ar kājām spārdīt.

Tāpat padomi bērnu žurnālos, neaizmirst arī meitenēm tomēr kādus klučus un konstruktorus iedot telpiskās uztveres attīstībai'. Jo laikam jau aizmirst?
Paskarbi tā.

Pārdevēja, kas padzirdējusi, ka balons tiek pirkts meitai centās vīru atrunāt, ka meitenei tāds (liels dzeltens smailijs) balons nez vai patiks, varbūt labāk tomēr kaut ko rozā un ar sirsniņām.

Par motocikliem, dinozauriem un vispār drēbītēm-kas-nav-rozā nerunājot.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 11:03 (saite)
nu jā, rozā vs zils mārketings ir evil. bet bērni taču tāpat spēlējas ar visu, kas mētājas apkārt, ne tikai ķīniešu ražojuma sūdiem.
gender neutral kursu vajadzēti drīzāk omēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]teja
2016-04-06 12:06 (saite)
man jau no bērnības vienmēr kad slikti uzvedos teica, ka es tā kā puika (ka es smērēju drēbītes kā tads puika, ka es esmu nekārtīga kā puika, ka es rakstu tik nesmuki un ķēpīgi kā neviena meitene klasē neraksta, tikai puikas)tipa, būt kā puikam ir slikti. vienā brīdī pat sāku kopēt meiteņu rokrakstu - rakstīt tādus sev nedabiskus, apaļus, stāvus burtus, lai tikai būtu vairāk kā meitene.
tiem gender neitrālajiem bērniem ko es redzēju Zviedrijā (es tikai beigās sapratu, ka abi bioloģiski ir puikas) abiem bija matu griezums zem ausīm, un reitūzenes un krāsaini t-krekli.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 12:10 (saite)
aha, es šo biju piemirsusi. biedēšana ar būšanu par puiku, lai gan viss liecina, ka būt puikam ir izdevīgāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]teja
2016-04-06 12:19 (saite)
es tagad padomāju un sapratu, ka es jau no agras bērnības biju gender-neutral, kā jūtos joprojām, neinteresēja lelles un mašīnas, bet grāmatas, mozaīkas, konstruktori, galda spēles, un 1 mīkstā mantiņa, ko apķert guļot, jā, man šķiet, man būtu bijis mazāk frustrācijas, ja būtu iztikts bez spiediena līdzināties baletdejotājai un mākslas vingrotājai (male alt. "spēt pielikt plauktiņu pie sienas")

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-06 12:32 (saite)
nu man liekas, ka arī viena dzimuma ietvaros cilvēki mēdz atšķirties vēl vairāk nekā zils no rozā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]teja
2016-04-06 12:34 (saite)
patiesībā nav tādu divu dzimumu, bet gan skala ar miljons sadaļām, un šis imperiāliskais un patriarhālais binārais dalījums ir vardarbīgs pašos pamatos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2016-04-06 16:20 (saite)
+++++++++++++++++++
Paldies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sarkanvilks
2016-04-06 16:44 (saite)
https://en.wikipedia.org/wiki/Overton_window

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]teja
2016-04-06 17:04 (saite)
labs, paldies, palīdz man saprast savu vietu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dumshputns
2016-04-06 17:18 (saite)
danke, apskatīšos es arī, bet vispār pievienojos Tējai, un par to arī kaut kad jau savā cibā rakstīju. Dzimumi šmimumi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dute
2016-04-06 12:34 (saite)
jā, es arī vienmēr biju "pārāk puiciska".

"es sapņoju par tādu meitiņu kā mākslas vingrotāja ar copīti pakausī, bet tu vienmēr gribēji austrumu cīņas"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ululate
2016-04-06 12:25 (saite)
vecākā meita piektajā klasē gāja uz puišu darbmācību - pati izdomāja un pati sarunāja ar skolotāju. diemžēl izturēja tikai vienu gadu, jo bija liels spiediens no klasesbiedu puses (piem, ei, nogriez matus, ja jau tēlo puisi utt, katrā darbmācības stundā kkas tāds bija). nemaz nerunāsim par to, ka meiteņu darbmācībā ir besīgi mājasdarbi, kamēr puikas dara tikai to, ko klasē var paspēt (un viņiem paredzētās nodarbības bija arī interesantākas)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]special_k
2016-04-06 16:47 (saite)
a mēs skolā VISI (un visas) pusgadu adījām zeķes utt un tad VISI (un visas) taisījām koka āmurus utt
nekādu problēmu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]banderlogs
2016-04-06 19:37 (saite)
man tieši šķiet, ka gender neutral audzināšana pat diezgan ļoti atšķiras no ļaušanas augt. jo tā vietā, lai vecāki neiespringtu par to, ka džeki spēlējas ar lellēm un grib to kleitu vilkt uz skolu un otrādi, es atceros, ka vienā rakstā tāda gender neutral mamma bijusi ļoti sašutusi, kas viņas meitai kāds uzdrošinājies uzdāvināt ''stereotipiski meitenīgu'' mantiņu. un tāda ieiešana galējībās man šķiet vēl kaitīgāka, tbh.

(Atbildēt uz šo)


[info]aktrise
2016-04-07 02:21 (saite)
Luucijai ar Eizhenu tieshaam ir liidziiga gaume

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-04-07 09:06 (saite)
hipster!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?