smth
 
3rd-Jan-2012 10:38 am
Laikam man beidzot līdz brošai sakāpis.
īsi un kodolīgi.
tātad.
Cepiens ir par to pašu ziņu, kas pēdējās dienās ir visur - par Jaungada naktī notikušo ceļu satiksmes negadījumu:
"Automašīna "Mazda 626", kurā braukuši septiņi cilvēki, nobraukusi no ceļa, iekritusi upē un noslīkusi. Visi braucēji gājuši bojā, aģentūru LETA informēja Valsts policijas preses pārstāve Sintija Virse.
Nelaime notikusi ap plkst.3.30 Krāslavas novadā Izvaltas pagastā uz ceļa Izvalta-Šķeltava, pie Lielajiem Trūļiem. Automašīna iegāzusies Rudnas upē, aģentūru LETA informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) preses pārstāve Viktorija Šembele."

neskatoties uz to, ka mājās mierīgi varu apskatīt Letas ziņu lentu sīki un smalki - 1.janvāri pārskrēju tikai ar acīm virsrakstiem. arī visos pārējos - delfos, apollo un tvnet pārskrēju ar acīm un viss. jā, protams, piefiksēju, kas ir noticis. tomēr.. tomēr nolēmu sevi pasargāt no liekām detaļām. jā, varbūt esmu pārāk emocionāla, tomēr..
protams, mamma piezvanīja un bija šis - vai Tu redzēji ziņās? atbildēju, ka redzēju, bet negribu grimt analīzē par to, kas noticis un kāpēc.
vakar tomēr iemetu acis vēlreiz, un pamanīju, ka ļauži diezgan daudz komentārus atstājuši.. uzmetu aci tiem (pavisam īsu brīdi). un ātri aizvēru visu ciet, jo bija par daudz. jā, ir daļa, kas izteica līdzjūtību. ir daļa, kas uzreiz grib iebāzt savu šnobeli, kas tad tie bija, kādi viņiem profili draugos, feisbukā vai vēl nezin kur. protams, pamācošie viedokļi par auto, reģionu, naudu utt. arī šorīt tas viss turpinās. gribas pamācoši pateikt - lieciet ka mierā tos cilvēkus. jā, tas, kādēļ notika CSN, ir problēma, bet vai tiešām par to nevar runāt savādāk? nē, velkam ārā to, kādi tie jaunieši bija, kādi viņu sapņi un vēlmes bija.. BIJA. tā vairs nav. un punkts.
nē, es nevienu no tiem jauniešiem nepazinu. tomēr kaut kur iekšēji man tas šobrīd atgādina situāciju, kas bija, kad kolēģim gāja bojā tēvs un brālis. tas gadījums ar it kā kadžas iedzeršanu, kas rezultējās ar mokošu nāvi. pēc tam i netā, i tv par to trallināja. bet tā ir tās konkrētās ģimenes traģēdija. un zinu, ka viņi negribēja būt visu masu mediju uzmanības lokā.
ir kaut kā jānodala sabiedrībā aktuāla problēma no personīgās traģēdijas.
varbūt vnk kļūstu veca un man aizvien svarīgāk ir nosargāt privāto telpu. gan sargājot savējo, gan nelienot svešā. bet laikam jau zināmai daļai pietrūkst ar savu dzīvi tāpēc pamācoši vai mazāk pamācoši gribas ielīst svešā.
bet katram savs.
man ir manējais: - pārskrien virsrakstiem, un nelien iekšā!
punkts un āmen.
Comments 
3rd-Jan-2012 11:11 am
Nu ja, varētu zem tā parakstīties.
3rd-Jan-2012 11:12 am
Nav tiesa. Citiem ir jāzina par kļūdām, ir no tām jāmācās.
Un to saku es. Un es zinu, kā ir iesaistītajiem. Zinu, ko viņi pārdzīvo. Un tagad, pēc gadiem, zinu, ka ir pareizi, ja to daudz publisko, lai citi zina, ka tas var notikt ar viņiem un viņu bērniem.

/vienīgais, visiem rakstiem, ar šo negadījumu, jābūt BEZ komentēšanas iespējām. Tikai info, daudz, daudz info, lai visiem iesēžas smadzenēs tik dziļi, ka tas rādītos acu priekšā katru reizi, kad gribas ziemā sēsties pie auto ar vasaras riepām, un katru reizi, kad liekas, ka pēc vienas glāzes jau var... katru reizi, lai tas būtu visiem acu priekšā! Bet nekomentējot./
3rd-Jan-2012 11:15 am
vēlreiz uzrakstīšu to, ko rakstīju:
jā, tas, kādēļ notika CSN, ir problēma, bet vai tiešām par to nevar runāt savādāk?
negribas personisko traģēdiju. gribu sausāku, bezkaislīgāku info. neesmu izslāpusi pēc svešām emocijām...
bet laikam tas šobrīd nav populārākais viedoklis :)

par komentēšanas iespēju - pilnīgi piekrītu!
3rd-Jan-2012 11:17 am
IMHO:
ja godīgi, tad man ļoti patika vakar tas stāsts, kas panorāmā stāstīja par iespēju izglābties no slīkstoša auto. šādas lietas ir jāstāsta - par to, ko eksperimenti parāda, kā pareizi ir rīkoties utt. Nevis emocionāli plosīt.
3rd-Jan-2012 11:27 am
Ja nav personiskā, tad ir tikai 7 gaļas gabali, kas palika upē un .
Ja ir personiskais, tad vari iztēloties, ka tie ir radu bērni, kolēģi bērni, bērnu draugi u.c. un mājās skalot smadzenes un MĀCĪT bērnus. Bez personiskā NEKAS nepaliek prātā.
Tev tas nepatīk, jo ir bērni, jaunieši. Man arī ir bērns. Bet bērns zina jau no 4 gadu vecuma, kā ir, ja pie stūres kāds ir reibumā bijis. Un viņa nekāps auto, kur kāds ir dzēris. Viņa pati nedzers pie stūres. Viņa zina. Jo tas BIJA personiski.
3rd-Jan-2012 11:30 am
var jau būt. nezinu.
bet skaidrs ir viens - komentārus nost no šādiem rakstiem.
:>
3rd-Jan-2012 12:59 pm
gribēju teikt to pašu - šādiem rakstiem jābūt bez komentēšanas.
3rd-Jan-2012 11:39 am
Sajūta, ka būtu no maniem pirlstiem norakstīts - pievienojos katram vārdam!

p.s.
Apollo manšķiet bija līdz vakardienas vidum rakstiem par avāriju nogrizuši komentēšanas iespēju - un jau ar pirmo, pie kura atļāva komentēt, panesās samazgas :(( (izlasīju pāris un aizcirtu ciet - nelabi palika no cilvēku cinisma)...

p.p.s.
neredzēju sižetu par izglābšanos no slīkstoša auto, bet avārijas situācijā, kad auto ripojis uz upi un tur palicis uz juma, varētu pieņemt, ka mašīnā sēdošie dabūjuši pamatīgus triecienus galvai un tml., kas ietekmēr reakciju - bet tas viss spekulācijas, vēlāk pameklēšu konkrēto sižetu - ievērtēšu
3rd-Jan-2012 11:43 am
nu tas sausais atlikums, jo es ieguvu no tā stāsta - ja iekrīti ūdenī - rauj vaļā durvis uzreiz. jo ātrāk to izdarīsi, jo labāk būs. un salonā parocīgā vietā ir jābūt kaut kam, ar ko var izsist stiklu, ja vajag, jo ar roku neizsitīsi.
bet pats galvenais - brauc vienmēr prātīgi!

par tavu p.s. - man līdzīga sajūta- aizcirst durvis (aizklapēt lapu ciet), it kā kaut ko ļoti pretīgu esi ieraudzījis.
3rd-Jan-2012 11:55 am
gudri jau no malas tā spriest, bet ja salonā ir seši cilvēki, kas šokā no kritiena, samudžināti salonā un nomesti pēc avārijas uz galvas - cik "vienkārši" ir atvērt durvis vai izsist logu :(( bāc pat vienam iekš auto esot - paies laiks, kamēr apgriezīsies otrādi...
+ (es nezinu apstakļus, tikai mēģinu loģiski spriest) - ja brauc salā pilns auto ar cilvēkiem - logi svīst ciet - iespējams kāds no tiem bijis pusatvērts, kas paātrinātu ūdens ieplūšanu salonā :((

par to nelaimīgo bagāžniekā pat nerunāsim...

p.s. visi esam bijuši jauni, visi dumības darījuši - nav ko tagad te teisāt - viņi jau ir samaksājuši, ļoti smagi samaksājuši :( tagad vai nu labu, vai neko un punkts...
3rd-Jan-2012 12:00 pm
nē nu tas sižets bija mazāk emocionāls, vairāk praktisks. tas, kas vajadzīgs - iekalt sev apziņā un zemapziņā pāris lietas, lai kritiskās situācijās maksimāli pareizi rīkotos.
bet tie argumenti attiecībā uz konkrēto gadījumu - jā, piekrītu katram Tavam vārdam.
3rd-Jan-2012 12:03 pm
Man nepatīk ka visi šie negadījumi tiek nevis vienreiz publicēti, bet ar atkārtojumiem. Izgaršojot katru niansi. Tiek nosaukti noziegumos vainīgo vārdi, vēl pirms ir notikusi tiesa.
Skatījos BBC, kur stāstīja par ziņu veidošanas pamatiem. 80% ziņām ir jābūt pozitīvām. Pie mums viss ir otrādi.
Pēc komentāru lasīšanas sāku ienīst tautiešus par aprobežotību, ļaunumu un stulbumu ;)
3rd-Jan-2012 12:06 pm
+10000000000000000000000000000000000
This page was loaded Jun 2nd 2024, 9:49 pm GMT.