smth
Pļaviņās plāno ieviest maksu par iebraukšanu pilsētā 
3rd-Sep-2009 09:08 am
Publicēta: 07:31 03.09.2009.

Rīga, 3.sept., LETA. Lai varētu iegūt papildu naudu pilsētas budžetā un varētu to ieguldīt Daugavas ielas - galvenā tranzītceļa caur Pļaviņām septiņu kilometru garumā - atjaunošanā un satiksmes drošības uzlabošanā, Pļaviņu novada dome apsver iespēju ieviest maksu par iebraukšanu pilsētā līdzīgi kā tas darbojas iebraucot Jūrmalā.
Ja citas iespējas nebūs, deputāti ir gatavi lemt par šādu variantu, sacīja pilsētas domes priekšsēdētāja Gunta Žilde, šodien vēsta laikraksts "Diena".
Pašvaldības uzdevums ir uzturēt šo ielu kārtībā, tomēr tai neesot tādas naudas, lai visu septiņu kilometru garumā atjaunotu laika gaitā faktiski izzudušos trotuārus, ierīkotu norobežojošas barjeras un veiktu citus darbus, lai padarītu ielu drošāku.
Satiksmes intensitāte šeit ir ap 6000 automašīnām diennaktī, piektdienu vakaros un brīvdienās - vismaz divas reizes lielāka, daudzi neievēro atļauto braukšanas ātrumu.
Pašvaldība saņēmusi atteikumu piešķirt valsts finansējumu noslogotās ielas sakārtošanai, noraidīts arī satiksmes drošības uzlabošanas projekts, kam bija plānots piesaistīt ERAF līdzekļus. ERAF projekts noraidīts, jo projektu vadītājam nebija pietiekamas pieredzes, savukārt Satiksmes ministrija valsts naudas nedošanu pamato ar to, ka Daugavas iela pieder pašvaldībai un tās pienākums ir rūpēties par to pašai, ministrijas skatījumā tā nav tranzītiela.
Jautājums par iebraukšanas maksas ieviešanu ir pašvaldības kompetencē. Tas gan var prasīt ilgāku laiku, jo pašvaldībai jāveic izmaiņas normatīvajos aktos, turklāt jāsarīko sabiedriskā apspriešana, un tās laikā pašvaldība var sastapties arī ar pretestība - pret iebraukšanas maksu varētu būt vietējie uzņēmēji, uz Daugavas ielas vien ir trīs veiklai, kam, ieviešot nodevu, potenciālie klienti varētu mest līkumu.
Alternatīva ir Pļaviņu apvedceļš, kas gan ceļu līdz pagriezienam uz Jēkabpili pagarina par 12 kilometriem. ja pašvaldība tomēr izšķirsies ieviest iebraukšanas maksu, šī summa varētu būt no 50 santīmiem līdz vienam latam un attiektos tikai uz pārvietošanos Daugavas ielā. Pilsētas iedzīvotājiem nodeva nebūtu jāmaksā.

njaa..nu, ko lai saka. jaa, es lielaakoties pati izveelos apvedcelju. divu iemeslu deelj-1)brauc normaalaa aatrumaa un 2)normaals asfalts. riebjas braukt cauri pljavinjaam galvenokaart taa iemesla deelj, ka tumsaa tur ir pietiekami sarezhgjiiti braukt - celja apziimeejumu nav un reizeem sanaakt braukt pat nedaudz uz aklo - nevari buut droshs par to, vai kaadaa briidii no asfalta reaali jau nebuusi nobraucis uz apmales. jaa, cauri pilseetai ir mazaak km. un pa apvedcelju braucot ir zveeru riska moments. tomeer.. joprojaam laikam izveeleeshos apvedcelju. tukshaak, mieriigaak. un smuki dabasskati, kur aci pamielot :)
vispaar jau janciigi, ne tik sen bija diskusijas par to, ka juurmalai vajadzeetu atcelt iebraukshanas maksu.. bet redz, te veel viens izdomaajis, ka vajag. nezinu, nezinu. kaut kas ir achgaarns, vai?
Comments 
3rd-Sep-2009 10:33 am
man kaut kaa vienreiz sanaaca vest no laukiem uz jeekabpili kaiminjienes maasu, kas dziivo jeekabpilii. un shamaa teica, ka reaali shogad ljoti daudzi veikali bankrotee, jo visa taa garaa iela, kas iet cauri visai jeekabpilij, tiek remonteeta un tur nav iespeejams izbraukt.
protams, tas noziimee, ka arii pljavinjaam vareetu buut liidziigi - tie dazhi lielaakie veikali arii vareetu ciest taa apsveeruma deelj, ka ir iebraukshanas maksa...
vvz. nezinu, kaa buutu labaak un pareizaak.
man svariigaakais, lai liepkalni atrastos turpat, kur tie ir, lai varu iepirkt svaigu, siltu un bezgala smarzhiigu maiziiti :)
This page was loaded Oct 12th 2024, 1:23 pm GMT.