Aufklärung ([info]avralavral) rakstīja,
@ 2014-11-11 11:40:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Bet tas par baznīcas nostāju homoseksualitātes jautājumā, protams, ir sarežģītāk nekā mūsu dusmas un aizvainojums šobrīd ļauj redzēt.

Man nav laika izvērst, bet atcerieties Rītupa seno rakstu Rīgas Laikā par baznīcu un homoseksualitāti. Kur viņš beigās secināja, ka baznīcai vienkārši nav rīku un jēdzienu, ar kuriem nošķirt tādu homoseksuālu cilvēku, kurš plosās pa klubiem un gadā pārguļ ar, teiksim, 300 citiem sava dzimuma cilvēkiem - bez piesaistes, bez atbildības, tikai savas baudas dēļ. Nošķirt tātad šo cilvēku no kāda cita, arī homoseksuāla, kurš ir uzticīgās un mīlošās attiecībās ar savu partneri jau daudzus gadus. Baznīca šo distinkciju diemžēl nesaprot un neuztver - zināšanu, ieinteresētības, iejūtības, godprātības un citu iemeslu dēļ.
Atcerieties arī teicamo Kaspara Gobas filmu homo@lv, kur vienlīdz liels svars bija dots abu pušu viedokļiem. Atcerieties to vienu antipride aktīvistu, kas runāja par saviem draugiem, kurus (precīzi neatceros detaļas) pusaudžu gados stacijas tualetēs netiklībā bija paveduši vīrieši - "viņi nekad vairs nebija normāli", viņš teica. Diemžēl antipride aktīvisti pamatā balstās uz tieši šādiem piemēriem un nevērtē tos plašākā kontekstā - jo īpaši, nevērtē tos pašā baznīcā notikušo šaušalīgo bērnu samaitāšanas gadījumu kontekstā. Sāpes un dusmas viņus, šos aktīvistus, ir apstulbinājušas. Bet ar empātijas palīdzību viņu bailes no homoseksuālisma "propagandas", es domāju, var vismaz saprast.
Atcerieties arī, kā vecais Pujats Gobas filmā saka, ka tie praidi, "tas viss ir muļķības". Jā, no zināma viedokļa tā ir. Es viņam pat piekrītu. Attiecību reģistrēšana, testamentu rakstīšana, mantas dalīšana - no kristīgā viedokļa tas viss ir "muļķības", jo cilvēks ir aicināts pakļauties Dieva gribai, bez kuras cilvēkam pat viens matiņš uz galvas nevar palikt melns vai balts. Vairums kristiešu (nemaz nerunājot par pārējiem!) pat nesaprot tāda līmeņa sevis aizliegšanu, kāda ir prasīta Bībelē. Es pazemīgi domāju, ka to vispār pat nevar saprast. Tai, iespējams, var pietuvoties ar ilgstošu lūgšanu un meditāciju praksi (līdz kurai man personīgi ir tik tālu kā līdz galaktikas centram). Vienkārši sakot, Kristus mācības centrā nav cilvēks - attiecīgi nav viņa gribēšana, viņa izvēles vai pat viņa ciešanas. Tieši šī iemesla dēļ arī mūsu, liberālo demokrātu, augstākajai vērtībai - cilvēka Brīvībai tiek ierādīta otršķirīga vieta. Šai nostājai nav jāpiekrīt, tā nav jāaizstāv, bet, sasprindzinot savu empātiju, es domāju, to var vismaz saprast.

Vēl piebilstu, nevienu nevainojot, ka daudzi no mums, kas sevi uzskata par tiem lielākajiem liberāļiem (no vārda libertas - brīvība) nav sapratuši un negrib saprast ANO Vispārējās cilvēktiesību deklarācijas (es minu šo dokumentu, jo labāka, uz kura visiem pabalstīties, mums vienkārši nav) punktus par domas un viedokļa brīvību un tās aizsardzību, par diskriminācijas aizliegumu pret cilvēkiem ar reliģisku pārliecību. Daudzi nesaprot un nevēlas saprast, ka izteikums "lai tie geji savās mājās dara, ko grib, bet nelien ar savām izvirtībām un ielas, skolās vai saeimā" (kuru mēs nosodām, kā neiecietīgu un agresīvu homofobiju) ir precīzi identisks izteikumam "lai tie melnsvārči savās mājās skaita savus pātarus, bet nelien ar savām stulbībām uz ielas, skolās vai saeimā" (kuru mēs neuzskatām ne par neiecietīgu, ne agresīvu). Kamēr šis punkts nebūs saprasts, nekādas saprašanās nebūs.

Un vēl piebilstu, ka pie dievgalda bez grēku nožēlošanas nevar iet arī, piemēram, tie, kas internetā lejupielādē filmas (jo tā ir ZAGŠANA) vai izvairās no nodokļu maksāšanas (katoļu katehisms šajā jautājumā ir kristālskaidrs un nepārprotams!), un ir ļoti žēl, ka, piemēram, šiem sāpīgajiem jautājumiem mūsu arhibīskaps un citas reliģiskās autoritātes savu enerģiju nevelta. Lūdzu, sāciet veltīt.

P.S. Mana nostāja: Lai taču attiecības reģistrē visi, kas vien grib, ak Kungs!

UPD. Kaspara Gobas dokumentālā filma (asprātīga, vēsturiski precīza, neitrāla, piedalās visi spēlētāji, šobrīd vēl interesantāka un sāpīgāka nekā praidu laikā): https://vimeo.com/36701659


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]amatieris
2014-11-11 11:57 (saite)
Daudzi nesaprot un nevēlas saprast, ka izteikums "lai tie geji savās mājās dara, ko grib, bet nelien ar savām izvirtībām un ielas, skolās vai saeimā" (kuru mēs nosodām, kā neiecietīgu un agresīvu homofobiju) ir precīzi identisks izteikumam "lai tie melnsvārči savās mājās skaita savus pātarus, bet nelien ar savām stulbībām uz ielas, skolās vai saeimā". Kamēr šis punkts nebūs saprasts, nekādas saprašanās nebūs.

Oj, par šito tūlīt gan jau dabūsi iekšās. Nu kā tā var, tas tak nav viens un tas pats! Fuj! H0m0f00bs!

(Atbildēt uz šo)


[info]honeybee
2014-11-11 12:04 (saite)
Vispār interesants punkts, nu, par to būt gejam ir tāpat kā būt kristietim.

Es gan nezinu, kas ir domāts ar to "lai tie melnsvārči savās mājās skaita savus pātarus, bet nelien ar savām stulbībām uz ielas, skolās vai saeimā". T.i., es noteikti pati kādreiz kaut ko tādu esmu pateikusi, un es pilnīgi noteikti esmu vairākas reizes teikusi tipa "paldiesdievam, ka maniem bērniem pat nepiedāvā kristīgo mācību ētikas vietā", un, ja ne teikusi, tad vismaz padomājusi "bībeles morālei nav vietas likumdošanā, jo ne visi tie, uz kuriem tas likums attieksies, ir kristieši, ja.".

Tajā pašā laikā man ir vairāki draugi kristieši, un es pret viņiem izturos tikpat viegli panikaini kā ar citām sensitīvām grupām (nu tb "kādus jociņus viņiem var pateikt" un "fūūū, reku draudzene kristiete pirmā izteica nehomofobu frāzīti, tātad ar viņu par to drīkst runāt"). (Šis pat vairāk bija nevis par tēmu "kāda es lieliska un kristotoleranta", bet par tēmu "es neko no tā visa nesaprotu un drīzāk esmu nesensitīva".)

That said, man šķiet, ka tur ir atšķirība - pēc abu šo noviržu :D šībrīža izpausmes sabiedrībā. Nu tb jei bogu neviens no maniem homoseksuālajiem draudziņiem nekad nav mēģinājis maniem bērniem iestāstīt, ka homoseksualitāte ir the way to go/vienīgā jēdzīgā seksualitātes forma/augstākā patiesība, kuru jāpieņem nekritiski un neizprotot. Nu un arī man (gandrīz) neviens no viņiem nav mēģinājis iebīdīt homoseksuālismu (es gan pieņemu, ka es savām biseksuālajām/lezbiskajām draudzenītēm vienkārši nepatīku :( ). Arī partnerattiecību likums tiek bīdīts, izejot no principa "lai ir visiem, kas tādu vai citādu iemeslu dēļ nav laulājušies", nevis "laulība ir heteroseksuālu tradicionāļu izdomāta negantība, ko vajag apkarot, tā vietā liekot partnerattiecības".

Bet as I said, es tiešām nezinu; es pilnīgi pieņemu, ka kristieši tiešām ikdienā sastopas ar noraidošu/ierobežojošu/nicinošu attieksmi un es ar savu "ooookkkk, šitā meitene ir kristiete, kā man ar viņu tagad runāt" arī esmu diezgan riebīgs papildinājums jau tā riebīgajā kokteilītī.
Un risināt to ar frāzi "vispirms aizbāziet muti savam Stankevičam, un tad mēs jūs tolerēsim" jau būtu diegan stulbi, to pat es saprotu :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]crescendo
2014-11-11 17:16 (saite)
Varbūt nevis nepatīc, bet vienkārši esi precēta?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2014-11-11 18:24 (saite)
Pfff, homoseksuāļi taču guļ ar 300 cilvēkiem nedēļas nogalē, nevar būt, ka tie visi ir neprecēti! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2014-11-11 12:08 (saite)
Paldies, jauks ieraksts.

(Atbildēt uz šo)


[info]simamura
2014-11-11 12:13 (saite)
Par kristieti nepiedzimst, par geju piedzimst, tāpēc tas, ko melnsvārči dara savās baznīcās un geji savās guļamistabās, nekad nebūs viens un tas pats.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 12:25 (saite)
tu mani pārproti :)
es runāju par izteikumiem un cieņu, nevis par to, kas ir "dabiski" un kas nav, jo man orientācijas cēloņu noskaidrošana ir par sarežģītu (un es domāju, ka tu vienkāršo) un, galvenais, šķiet nerelevanta. kāpēc lai kāds nevarētu izvēlēties būt par geju vai bi? tad tā līdztiesība pienākas tikai tiem, kam "iedzimts"?
un tu ļoti vienkāršo, domājot, ka cilvēki izvēlas būt ticīgi. viņus "Dievs aicina", bieži jau no agras bērnības. un daudzi mēģina iedabūt savās galvās, ka tas viss ir muļķības, Dieva nav, bet viņiem nesanāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simamura
2014-11-11 12:45 (saite)
jā, es speciāli novienkāršoju, bet tagad man liekas, ka tavām un manām pārliecībām nav kopīga pamata, tāpēc šajā sarunā, lai kā tā turpinātos, mēs visu laiku runāsim viens otram garām. Vai arī pilnīgi pretēji - mēs ātri varētu vienoties, ka ne viens neko neizvēlas, ne ticību, ne seksualitāti, un tad šāda determinisma un neizbēgamības dēļ mums visiem viens otra nolemtība jāciena. (Ja vien es pirmām kārtām neticētu pašradīšanas konceptam, un tāpēc visus, kas ar to nenodarbojas, neuzskatītu par apmaldījušamies.)

:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 12:57 (saite)
jā, mēs runājam garām :)
bet mans punkts bija par to, kā saprast un nepārprast liberālismu, un es drīzāk pieslienos voltēriskajam "man asinis tek pa degunu, cik ļoti es nepiekrītu tam, ko tu saki, bet es cīnīšos, lai tu drīkstētu nediskriminēts to teikt". nu, visam tam "liberālisms ir ticība cilvēka iekšējam spēkam", kas ietver ticību katra tiesībām meklēt patiesību un kļūdīties, un tā tālāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simamura
2014-11-11 13:06 (saite)
Jā, es arī tam pieslienos. Man vienīgi zosāda metas un rokas ļimst no domas par cīnīšanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]juris_tilts
2014-11-11 12:19 (saite)
Nav identiski. Tas, ka kāds ir gejs Saeimā neviena brīvību neierobežo, bet mācītāji ar "savām stulbībām" tur diemžēl ierobežo gan (ne visu laiku un ne vienmēr, protmas), veicot, piem., aizliedzošus un diskriminējošus ierakstus (mūsu!) Satversmē.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 12:41 (saite)
Viņi neuzskata, ka, ierakstot satversmē šo muļķību "ģimene ir saliedētas sabiedrības pamats", un "Valsts aizsargā un atbalsta laulību — savienību starp vīrieti un sievieti, ģimeni, vecāku un bērna tiesības" un turpat blakus, ka valsts "aizsargā cilvēka pamattiesības", tika pieļauta diskriminācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2014-11-11 13:02 (saite)
Nu bet paga, ir taču daudzi kristieši, kam nav pilnīgi nekas pret homoseksuālismu un laulību starp diviem vīriešiem/divām sievietēm, t.i., reliģija nav vienādojama ar neiecietību. Daudzi kristieši ir neiecietīgi, bet tas nenozīmē, ka tā ir kristietības vaina vai neatņemama reliģijas sastāvdaļa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2014-11-11 14:04 (saite)
vēl tāda doma, ka kristiešiem jau nu kā reiz vajadzētu empatizēt ar visādīgi vajātajiem, bet pat ne tāpēc, ka tas būtu viens no veidiem, kā interpretēt bībeli, bet tāpēc, ka kristieši paši savulaik ir tikuši vajāti.

kā arī man tomēr ir pagrūti iedomāties, ka pusaudži izdarītu pašnāvības tāpēc, ka apzinās sevi kā kristieti, ka baidītos to pateikt vecākiem, vai par savu kristīgumu atrautos pa purnu uz ielas. var būt, ka tā ir manas iztēles problēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2014-11-11 14:19 (saite)
Nu atrauties jau nu mierīgi var, it īpaši, ja tu to savu kristietību paud atklāti un demonstratīvi (nu tur skaļā balsī lasi bībeli, piemēram). Manuprāt.

Un varbūt vecāki nebūtu pirmie, kas uzzinātu, ka viņu bērns ir pieslējies The Church of Flying Spaghetti Monster.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2014-11-11 14:28 (saite)
institucionālā kristietība pie mums ir minoritāte? tas poļiem, ebrejiem un baltkrieviem piemums vajadzētu simpatizēt gejiem )

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2014-11-11 15:27 (saite)
institucionālā kristietība ka tik nav lielisks piemērs "no minoritātes uz mažoritāti" :) (un tad atpakaļ)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]daina
2014-11-11 14:21 (saite)
domāju, ka ir arī kristieši, kas domā, ka geju laulība nav ok, taču partnerattiecību legalizēšana ir ok. domāju, ka ir arī tādi, kas šos abus neuzskata par ok, bet nekad nenodarbosies ar neiecietību

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]juris_tilts
2014-11-11 13:25 (saite)
Ok, es izlasīju rūpīgāk un labāk sapratu, taču vienalga nepiekrītu tam, ka tie ir identiski (vai ļoti tuvi) izteikumi. Taču tā kā tie ir ļoti palaši, labāk nemaz nesākt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 14:09 (saite)
un tev taisnība, ka politiski aktīvie kristieši ir vieni no tiem, kas čakarē Satversmi, man tas uz brīdi bija piemirsies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]neraate
2014-11-11 14:54 (saite)
Satversmi un likumdošanu čakarē ne tikai politiski aktīvie kristieši. tas ir kaut kāds mūsu politiskās kultūras oksimorons, ka dajebkādu (parasti stulbu, būsim godīgi) iemeslu dēļ jebkādas mazsvarīgas izmaiņas Obligāti ir jāiekļauj likumdošanā. nu tur lai atļautu praidu/aizliegtu praidu, nemaz nerunājot par visādām folija cepurīšu valkātāju idejām, kurām arī obligāti nepieciešamas parasktu vākšanas, referendumi un izmaiņas likumdošanā


/kkristieši, praids un folija cepurītes tikai piemēram

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]liljabrik
2014-11-11 12:20 (saite)
es arī nesaprotu vairs, kāpēc būtu nosodīšanai jānošķir cilvēks, 'kurš plosās pa klubiem un gadā pārguļ ar, teiksim, 300 citiem sava dzimuma cilvēkiem - bez piesaistes, bez atbildības, tikai savas baudas dēļ', jo reti kurš "plosās" savas "tikai baudas" dēļ. varbūt, ka tieši šādam cilvēkam visvairāk ir vajadzīga žēlastība (nevis heroīns). bet nu labi, es laikam esmu padevusies, es nemēģinu nedz saprast baznīcu, nedz viņai piedot, man tam nav laika.

(Atbildēt uz šo)


[info]kihelkonna
2014-11-11 12:42 (saite)
pateicoties tev es apskatījos - homo@lv ir dabonama torentos!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 12:44 (saite)
paga, vēl nesen bija vaļā filmas mājaslapa, kur to legāli varēja apskatīties par brīvu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kihelkonna
2014-11-11 12:45 (saite)
tiešām? nu nekas, man jau pusprocents atnācis :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jim
2014-11-11 16:03 (saite)
publiski pieejama Vimeo saitā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]daina
2014-11-11 13:59 (saite)
paldies:)

(Atbildēt uz šo)


[info]eos
2014-11-11 14:16 (saite)
Mani smīdina šis ieraksts, mani kā homoseksuālu katoli.

Baznīcā par seksualitāti vispār mēs runājam tikai "laulības, kāzas, kur dabūt vīru/sievu, kas ir labs/ticīgs cilvēks"

Mozaīkā par baznīcu es neuzdrošinos ne muti vērt vaļā.

Mani priecē, ka es zinu divas meitenes, kas spēj to visu izturēt un iet, tāpat kā es, uz baznīcu, prot atrast valodu, kurā runāt, lai visi vilki paēduši un kazas dzīvas.

Tomēr pienāks laiks, kad man kā bioloģiskai sievietei gribēsies bērnus - un tad nekā. Tad es pateikšu ardievas Latvijai un braukšu adoptēt bērnus ārzemēs. Jo ārzemēs lesbiešu pāris bērnus adoptēt var.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]unpy
2014-11-11 15:18 (saite)
Vairāk par pašu ierakstu smīkņāju par komentāriem, homoseksuāli kristieši kā opcija komentētāju prātos ir galīgi atslēgusies, lai arī, lieku galvu ķīlā, vismaz daži no viņiem vismaz vienu tādu personīgi pazīst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]avralavral
2014-11-11 15:32 (saite)
mana drosme ir mazāka kā pelītei, bet šī neticamā situācija "baznīcā baidos muti vērt vaļā", "Mozaīkā baidos muti vērt vaļā" atgādina no Gulaga izlīdušā Solžeņitsina slaveno runu Harvardā 1974. g., kur viņš teica, ka Rietumos viņu visvairāk pārsteidzis drosmes trūkums.

respect. it will get better.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2014-11-11 15:37 (saite)
Nu man menopauze pa to laiku var iestāties, kamēr gaidīšu, kamēr LV atļaus lesbietēm adoptēt bērnus. :D (man 27 tagad, menopauze ap 55 mums dzimtā esot)

bet nu jā. Paldies par atsauci - sameklēšu to runu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2014-11-11 15:41 (saite)
+100

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2014-11-11 14:21 (saite)
"lai tie geji savās mājās dara, ko grib, bet nelien ar savām izvirtībām un ielas, skolās vai saeimā" (kuru mēs nosodām, kā neiecietīgu un agresīvu homofobiju) ir precīzi identisks izteikumam "lai tie melnsvārči savās mājās skaita savus pātarus, bet nelien ar savām stulbībām uz ielas, skolās vai saeimā". Kamēr šis punkts nebūs saprasts, nekādas saprašanās nebūs.
------------------------------------
kad kāds gejs man uz ielas beidzot pienāks klāt un pateiks "tu esi akls un neredzi augstāko labumu vīriešu mīlestības un anālā seksa formātā", es tev piekritīšu, bet kamēr tas nenotiek, izskatās pēc lētas demagoģijas

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-11 14:32 (saite)
:*
nu pagaidi, šī valsts vēl ir jauna. bet kas tik nav piedzīvots brazīļu lielajā praidā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kautskis
2014-11-11 15:01 (saite)
Ehh. Man tiešām nekas nav pret ļaudīm, kas sludina, kā visi geji degs ellē. Man pat nav iebildumu, ja viņi man pie ielas nāk klāt un stāsta, kā dažādas ļaužu grupas degs ellē — man nav grūti viņus atšūt. Tāpat ir pilnīgi ok, ja šie ļaudis taisa savas partijas, kur cīnās, lai arī turpmāk viņi varētu sludināt elles liesmas un Kristus želastību. Tik ļoti ok, ka es visnotaļ iebilstu, ja kāds visā nopietnībā mēģinātu ierobežot šo ļaužu tiesības tā darīt. Piemēram, Satversmē ierakstītu, ka valsts atbalsta ateismu — un izmantotu šo Satversmes pantu, lai apkaŗotu kristiešus.

Un tāpat es iebilstu, ja šie ļaudis grib ierobežot citu cilvēku tiesības. Tas viss. Sludiniet, ko gribat, cīnieties par savām tiesībām — bet ne pret citu cilvēku tiesībām. To arī būtu lietderīgi saprast.

(Atbildēt uz šo)


[info]heda
2014-11-11 15:51 (saite)
Ļoti precīzi. Šīs ņemtnes sakarā ļoti pārsteidza, ka cilvēki, kuri regulāri izsakās nicinoši par citu reliģisko pārliecību, materiālajām un sociālajām iespējām, prāta spējām un reizēm pat fizisko veselību, pēkšņi, izrādās, uzskata sevi par liberāļiem. Visādi klasiskie utopisti uz šī fona izskatās izdēdējuši pelēki un maziņi.

(Atbildēt uz šo)


[info]dienasgramata
2014-11-11 18:41 (saite)
tu taču zini, ka neesmu karojošs ateists, mani interesē, ko saka reliģiozi cilvēki, un es uzskatu, ka tas, ko reliģija ir pateikusi cilvēces vēsturē, veido lielu daļu no mūsu kultūras un garīguma, taču ir viena nianse, ko nevar neņemt vērā - aizliegums "aizskart kāda reliģiskās jūtas" ir kriminālkodeksā nevis tāpēc, ka reliģiskās jūtas būtu kas trausls un sargājams, bet tieši tāpēc, ka reliģiskie strīdi ir sociāli un politiski jūtīga tēma, to dēļ ir notikuši kari un masveida iznīcināšanas. Būsim godīgi, kristieši pēdējos divos tūkstošos gadu ir nogalinājuši ļoti daudzus "citādi domājošos". Kaut kā neesmu dzirdējis par karojošajiem gejiem, kas dodas karagājienos. Kad tas sāksies, tici man, es viņus nosodīšu.

Ir vēl viena nianse, kas gan ir teoloģiska strīda vērta - es uzskatu, ka liela daļa Bībelē pausto prasību, normu un noteikumu, ir vēsturiski un etnogrāfiski nosacīta. Tas ir kultūras un tradīciju mantojums, nevis absolūta un mūžīga Dieva griba. Un, vismaz teorētiski, tas tikpat labi var attiekties uz aizliegumu ēst garneles kā uz homoseksuāla seksa (vai heteroseksuāla anālā seksa) nosodījumu. Jautājums par to, kāpēc vienu mūsdienās neuzskata par tik nopietnu kā otru, ir tikai cilvēcisku autoritāšu interpretācija.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-12 07:02 (saite)
tie, kas līdzinās garnelēm, ir levītiskie aizliegumi, taču tie jau nav vienīgie pamatojumi. protams, arī pārējos var dekonstruēt un apšaubīt, taču tad jāapšauba arī pats pieņēmums, ka senajiem jūdiem pirmajiem atklājās Dievs kā viena persona, un ne visi ticīgie spēj to apšaubīt.
kā zinām, bija taču arī tautas, kur homoseksuāli cilvēki bija tieši pietuvināti augstākiem spēkiem, piemēram, darbojās kā šamaņi, vai arī, ja tuvāk Vecās Derības notikumem, tad homoseksuālas darbības praktizēja tempļos auglības kultos.
attiecīgi par pagrieziena punktu, kurā Dievs dod norādījumu jūdiem vairs nepiekopt elkdievību un tās ietvaros arī homoseksuālus dzimumaktus, var runāt kā par politisku situāciju, kurā priesteri vēlas nošķirt jūdu identitāti, un var runāt kā par Dieva atklāsmi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]annuska
2014-11-12 07:04 (saite)
paga, nē, tie vēl nebija jūdi, izraēļi laikam, man jūk tie ebreji

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2014-11-12 00:30 (saite)
ideja ir tāda, ka baznīca kā svēto sadraudze pārstāv ārpuslaicisko, nevēsturisko, transcendento, hence - nepakļautu pārmaiņām. proti, baznīca kaut kādā ziņā ir nevēsturiska, bet sekulārā pasaule ir vēsturiska, pakļauta dažādām pārmaiņām, utt. taču stāv rakstīts - 'debesis un zeme zudīs, bet mani vārdi nezudīs'. tā viņi domā un tas jāciena. kur baznīca 'iet līdzi laikam', lai vai ko tas nozīmētu, baznīca visbiežāk zaudē. jau sākot ar ceturto/piekto gadsimtu.

(Atbildēt uz šo)


[info]adele_varbut
2014-11-13 23:07 (saite)
Interesants ieraksts. Es neizlasīju visus komentārus, tāpēc neesmu droša, ka kāds jau to nav pateicis, bet man liekas, ka ir atšķirība starp kristietības un homoseksualitātes "sludināšanu". Atšķirība ir tajā, ka, sludinot kristietību, tu it kā mēģini pārliecināt par to, kā būtu jādzīvo visiem cilvēkiem, savukārt homoseksualitātes "sludināšana" izpaužas vienīgi kā prasība noteiktai cilvēku grupai ļaut dzīvot savā veidā. Šķiet, ka pats tolerances jēdziens jau paredz noraidījumu tādai sludināšanai, kāda raksturīga kristiešiem. Ja kristietība tiktu sludināta kā viens no iespējamajiem uzskatiem, tad tas būtu ok, bet tā jau nav. Tāpēc man šķiet, ka šos duvus gadījumus nevar uzskatīt par vienlīdzīgiem. Drīzāk var jautāt - vai kristietību un toleranci ir iespējams apvienot.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2014-11-14 20:07 (saite)
jā, komentos jau tika pakoriģēts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?