tu taču zini, ka neesmu karojošs ateists, mani interesē, ko saka reliģiozi cilvēki, un es uzskatu, ka tas, ko reliģija ir pateikusi cilvēces vēsturē, veido lielu daļu no mūsu kultūras un garīguma, taču ir viena nianse, ko nevar neņemt vērā - aizliegums "aizskart kāda reliģiskās jūtas" ir kriminālkodeksā nevis tāpēc, ka reliģiskās jūtas būtu kas trausls un sargājams, bet tieši tāpēc, ka reliģiskie strīdi ir sociāli un politiski jūtīga tēma, to dēļ ir notikuši kari un masveida iznīcināšanas. Būsim godīgi, kristieši pēdējos divos tūkstošos gadu ir nogalinājuši ļoti daudzus "citādi domājošos". Kaut kā neesmu dzirdējis par karojošajiem gejiem, kas dodas karagājienos. Kad tas sāksies, tici man, es viņus nosodīšu.
Ir vēl viena nianse, kas gan ir teoloģiska strīda vērta - es uzskatu, ka liela daļa Bībelē pausto prasību, normu un noteikumu, ir vēsturiski un etnogrāfiski nosacīta. Tas ir kultūras un tradīciju mantojums, nevis absolūta un mūžīga Dieva griba. Un, vismaz teorētiski, tas tikpat labi var attiekties uz aizliegumu ēst garneles kā uz homoseksuāla seksa (vai heteroseksuāla anālā seksa) nosodījumu. Jautājums par to, kāpēc vienu mūsdienās neuzskata par tik nopietnu kā otru, ir tikai cilvēcisku autoritāšu interpretācija.
(Lasīt komentārus)
Nopūsties: