rūsganais sprakšķis

Gandrīz aptauja

rūsganais sprakšķis

Gandrīz aptauja

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tevi skolā apcēla / Tu apcēli citus?

Ja Tevi apcēla - kā ar to tiki galā?

Ja biji tas,kurš apceļ - kas Tev lika to darīt un kā Tevi varēja/būtu varējuši apstādināt?

Ļoti novērtēšu atklātas atbildes,jo man īsti tādas pieredzes nav bijis un šobrīd nezinu,kā bērnam palīdzēt.
Ja kas,komenti nāk uz epastu,var izdzēst.

Paldies!
  • Allaž biju nelielā anarhistu šūniņā, kurai bija savas lietas un liels pofigs. Nevienu neaiztikām un mūs neaiztika. Pārceļoties uz citu skolu, bija kaut kāds brīdis, kamēr atradu savu burtu kolektīvā, tad bija daudz jākaujas. Bet puikām jau ar to visu savādāk.
    • jā,bet kas liek puikām teikt meitenei,ka viņa ir resna? pašapliecināšanās>? kā tādiem aizbāzt muti?
      • Nu, gan jau, ka nekāda tievā nav un arī savādāk nav izpelnījusied līdzbiedru cieņu.
        • jā, protams, tā arī darīšu - aiziešu mājās un teikšu - Tu esi resna, pumpaina un ne pāŗāk attapīga, domāju,ka šoreiz tu tās vēnas varētu pārgriezt pareizi, skaties- nevis horizontāli, bet vertikāli jāgriež.
          un ieej dārzā,lai nepieķēzītu istabu.

          • uzrīko visai klasei "kerijas" seansu? :D
          • Vecuma grupa ta tāda?

            Visādi savādāk - mazi bērni mācās savu sabiedrību sadalīt pilnā alfabētā no alfām līdz omegām, ja kāds ietrāpās omegās, grūti no tā tikt ārā, jā. Ja galīgi nekā savādāk nevar, tad tiešām var mēģināt mainīt skolu, sliktāk jau nebūs.

            P.S. Vertikālā vēnu griešana ir urbānais mīts, vieglāk ir roku nogriezt, nekā vertikāli vēnu pāršņāpt:))
        • To, ka cilvēks nav nekāds tievais, diezgan grūti īsā laikā mainīt, un dažu līdzbiedru cieņu var iemantot tikai, riktīgi smagi iebliežot pa ķobi, kas prasa diezgan daudz fiziskā spēka, plus vēl attiecīgu temperamentu, resp., šī iespēja nav pieejama gluži katram.
          • Sarežģīta un pārlieku plaša tēma. Pirmkārt, viss no vecuma grupas atkarīgs, otrkārt, tur jāzin detaļas. Treškārt, cik man zināms, mūsdienās katrā skolā ir bērnu psihologs, kuram ar šo visu vajadzētu ņemties.
  • Apcēla.
    Draudzējos ar vēl vienu autsaideru meiteni, identificēju apcēlējus kā "dažus cilvēkus", nevis visu klasi, lasīju, rakstīju, atradu draugus ārpus skolas, sagaidīju vidusskolu (t.i., aizgāju prom no savas skolas uz citu videni).

    Bērnus nafig ieliku privātskolā, lai nebūtu ar to jākrāmējas pat teorētiski. (Un nav arī.)

    Retrospektīvi skatoties - būtu palīdzējis sports veiklībai un pašapziņai (lielais bērns pēc batuta treniņu uzsākšanas ir mainījies ļoti... un šeit ir svarīgi izvēlēties sporta veidu, kurā panākumus var sasniegt atbilstoši raksturam, tipa meditējošam individuālistam batuts, meitai, kam svarīgs atbalsts un negribas būt vienai uz plača, futbols ar foršiem treneriem). Un varbūt kaut kāds, es pat nezinu, lielāks awareness par to, kā es izskatos no malas un ko citi domā? Jo man reāli šķiet, ka mani apcēla kautkādu aspergera tipa noviržu dēļ, t.i., es nespēju nolasīt bara likumus un tiem sekot. Vēl joprojām man tas nav īsti saprotams (intrigās esmu pilnīgs losis), bet pieaugušam tas nav aktuāli.
    • Jā,es arī apsveru sameklēt kādu vēl hobiju.
      Problēma tajā,ka sports,ar kuru nodarbojas jau 6 gadus - treniņi 3x nedēļā - arī tur apceļ, neņem komandā, utt un treneris nezkāpēc izliekās neredzam, bet alternatīvas īsti nav un konkrētais sports patīk.

      man šausmīgi grūti tajā visā iebraukt tā pēkšņi, dabūjot bērnu ar visām viņa problēmām.
      • nu zini, es mainītu sportu neatkarīgi no visa - vai tad tiešām kaut kādu alternatīvu nevar atrast? (piem., citu līdzīga tipa sportu vai tamlīdzīgi?) - jo 3x nedēļā dabūt belzienus pa pašapziņu treniņu laikā nav forši. skolu mainīt varētu būt sarežģītāk, jo "jauniņie" jau pēc būtības ir autsaideri.

        riebīgi, ka skolotāji nostājas apcēlēju pusē, es pat nevaru iztēloties argumentāciju... bleh. es vismaz biju skolotāju favorīts (nu un attiecīgi varēju tā priekš sevis izskaidrot apcelšanu - pat man riebās, kad skolotāji mani stādīja priekšā kā piemēru, protams, ka klasesbiedriem tas riebās vēl vairāk).
        • mja, es kā vienmēr klausījos tikai,ko bērns un bērna tēvs saka,tagad iegūglēju, protams,ka ir vēl citas vietas, kur ar paukošanu nodarboties.

          redz, šis bērns nav nekāds spožais, līdz ar to nav favorītos. bet ar visu to jāatrod veids,kā to pašapziņu piepacelt un raisīt vēlmi mācīties un būt gudrākai, es tikai vēl neesmu izdomājusi,kā.
          • man šķiet, ka nafig nevajag divas lietas vienlaikus, tb vai nu ir pašapziņas celšana ("es esmu ok tāda, kāda esmu, un pajāt par citiem"), vai arī cenšanās uzrāpties līdz citu līmenim (kas implicē to, ka tagad nav labi). es balsotu par pirmo, otro piedzīs pēc tam.
          • Paukošana starp citu, ir arī Sporta ped. akadēmijas klubā, ja nekas nav mainījies. Es tā kā caur-caur paziņu lokiem zinu paukošanas federācijas važoni, varu uzzvanīt par treniņiem pusaudžiem, zinu, ka Ilona Mihailova ir gauži jauka. http://www.paukosana.lv/index.php?option=com_content&view=article&id=57&Itemid=62&lang=lv
            • protams, pati nepazīstu, taču - Ilona kā reiz man liekas,ka nav jauka, jo viņas treniņos kā reiz notiek visas tās apbižošanas un viņa izliekas neredzam...

              bet , paldies, es paturēšu prātā šo info,ja mēs tiksim līdz mainīšanai.
              • ā, ok. redz, pret pieaugušajiem sporta klubā bija totāli ok. pusaudži prasa citu attieksmi. starp citu, tīri tā, ja nu iepatīkas - airēšanas klubos un pasākumos valda totāli lāgā atmosfairs, padomājiet par to. Treniņi Lucavsalā, vasarā ūdens + vispārējie, ziemā- zāle. Nodzenā viņus labi, zīmēšanās (atsķirībā no "skaistumaportiem") nav- skuķi tur tādi reāli. un airēt ir smuki :)
  • (no subject) - [info]milda
    • Cik saprotu, apcēlēji ir skolotāju mīluļi, kas arī mācās nereti labāk. Ar skolotāju,cik mēģināts runāt,nostājas apcēlēju pusē un pēc tam vēl nāk klāt "sūdzambībele"

      Es ļoti ceru,ka ja mājās būs "drošības osta" tas kautkā cels pašapziņu, jo šobrīd arī atcirst nemāk/negrib, jo negrib,ka citiem jājūtas tā,kā viņai.

      man jau kādu brīdi likās,ka kautkas nav lāgā, bet nedomāju,ka ir tik traki. pat tās,kas ir itkā draudzenes, saslēdzas ar paŗējiem,kad sākas apsaukāšanās un pēc tam saka - nēnu,mēs tikai pajokojām,protams,ka mēs esam tavi draugi...

      • aj nu tā tas vsādi notiek. Par atciršanu - ja cilvēks apvaino, ir visas tiesības cirst pretī, jo, ja cilvēks pirmais nāk ar agresiju, viņš nekad nejutīsies tāpat kā tas, kuru apvaino. Tas ir viens. Protams, ir lieliski, ja to visu var laist pāri galvai - arī neatbildēt ar agresiju un tā, bet, ja tas tā faktiski notiktu, tad jau nebūtu Tev šī posta te.
        Sevi aizstāvēt vajag. Ja ne citādi, tad ar asu mēli. Cita lieta, ka nevajag pašai klupt virsu un pārvērst kādu citu par upuri, lai novērstos no viņas apcelšanas.
        Tāpat, pat ja asaukāšanas beidzas, nevajag uzreiz gaidīt baigi pozitīvo attieksmi un baigās draudzības. Tad labāk arī palikt par autsaideru. Labāk būt cilvēkam ar mugurkaulu, nekā falšas "draudzības" dēļ pieļaut, ka it kā draudzenes arī apsaukā, utt. Jo tādā veidā necieņu un apsmieklu var iemantot tikai vēl lielāku.
        Un vai tad paukošana nenotiek viens pret vienu - kādā ziņā tur komanda?
  • Nu mani apsaukāja, u.tml., ja mamma bija bijusi arī direktore / bija kolotāja, utt. Tāpēc dabūju no (galvenokārt puikām) no pārsvarā lielākajām klasēm, kam viņa laikam kko netā bija nodarījusi, jo 90% no tiem džekiem pat nezināju, kas viņi ir, ne kā sauc, neko..
    Vienu no tādiem apklusināju (vienu gadu sīkāku gan), tikai kad kārtējo reizi viņš kko sāka, sadodot viņam pa muti.

    Par izskatu - nu par ausīm dažreiz ir bijis. Vajadzēja agrāk, bet kkad iemācījos teikt "nepatīk - nav spiesta lieta skatīties".
    • manā bērnībā uz brīdi pastāvēja iespēja,ka mana mamma varētu nākt skolā mācīt vācu valodu (tad vēl laikam neprasīja pedagoga papīru)

      un es biju šausmās,jo sagaidīju līdzīgu likteni.
      es pat nezinu,kā ir ļaunāk,kad apceļ paša dēļ vai vecāku dēļ.
      • nez, mana mamma ar manā skolā bija pasniedzēja, bet sporta, es nezinu, vai tas ko maina, bet, protams, skolotāji reizēm uztvēra citādāk un gribēja 'draudzēties', es ne īsti ielaidos un kopumā šī iemesla dēļ nekad neko nedzirdēju, nezinu kāpēc, bet neviens neatļāvās, pat tad, kad man bija drūmais periods bez kompānijas un staigāju viena pati.
        • Varbūt Tev mamma nebija kādam salikusi sliktas atzīmes un tā? Fiziku jau neviens īpaši negribēja mācīties, a bez mācīšanās tur labas atzīmes dabūt grūti, plus mama špikot neļāva un mierīgi lika divniekus :D
          Bet nu tas tā - arī skola nebija no mazajām. Ja kopā ir vairāk kā 1000 skolēnu, tad viegli atrast vairākus, kuriem kkas nepatīk.. Nezinu. Iemeslus nemeklēju. Iemeslus var meklēt, ja apceļ/apsaukā zināmi cilvēki :)
  • upd. Tas arī bija viens no iemesliem, kāpēc pēc pamatskolas aizgāju uz citu skolu Rīgā.
    Lai arī neesmu nekāda sabiedrības dvēsele, un arī jaunajā klasē tāda nebiju, bija milzīgs atvieglojums, ka Tevi neapsaukā un ziemā ar sniega pikām neapmētā vnk dažādi random cilvēki, kurus pat nepazīsti.
    • jā,es arī šobrīd sāku runāt par to,ka jāapsver skolas maiņa.
      protams,no sevis neaizbēgsi, bet varbūt svaigs starts nāks par labu.
      • Jes! Es par šito abām rokām, ja liek uz balsošanu! ;)
  • Ja apcēla, tad tikai klases 'sliktais puika', bet diez vai apcelšanas, drīzāk intereses izrādīšanas pēc, jebkurā gadījumā es parasti gana iebliezu atpakaļ, ka klusēja. Vienmēr ir būts kādā autsaideru kompānijā, kuru/kura neaiztiek. Bet vienbrīd bija draudzene, kam dikti patika riebīgi izteikties par cilvēkiem un viņus nolikt, nezinu, kāds iemesls. Viens, kas vienmēr varētu palīdzēt, ir stiprināt sīces pārliecību par sevi, tai skaitā tīri praktiski - lai viņai smukas drēbes (šitai vecumā jau meitene ir meitene, šopingu un stila padomus vari iedot), pēc iespējas mazāk iemeslu cepties par ārieni un jā, nez, kā asu mēli trenē :D Un vēl - viņai ir kāda draudzene, kāds savējais? Ļoti noderētu.
    • man kā reiz sliktie puikas bija lielākie draugi, kas bija, protams, diezgan awesome - briļļainā teicamniece draudzējas ar Ēriku, kurš skolā parādās, like, reizi nedēļā uz divām stundām :D
      • nu vēlāk jau mēs arī bijām diezgan draugi, bet viņš tāpat paspēja pajautrināties par uzvārdu vai ko tamlīdzīgu, tik vairāk no sērijas 'paraustīt meiteni aiz bizēm' :D toties fiškas man daudz vinnēja un kkādus dīlus taisījām ar to :D
    • tā kā interesanta tēma, pagūglēju, vispār tiešām, varbūt variants ar asu pretī ciršanu nav pats labākais, jo tas parāda, ka aizskar un viegli var pāršaut pār strīpu, te ir bik cits piegājiens ieteikts - paskaidrot, kāpēc tā dara un ieviest kko līdzīgu attieksmei 'esmu tāda? nu bet forši taču' un par sevi kopistiski pasmieties http://managimene.lv/bernu-skola-apcel/ interesanti, moš strādā, bet man grūti iedomāties mazu meiteni, kas atcērt - vīrieši nav suņi, nekrīt uz kauliem vai ko tādu :D
      • Ja viņa jau ir vairākkārt uz to reaģējusi ar aizvainojumu, tātad parādījusi, ka sāp, ka tā ir vājā vieta, tad mainīt to šajā barā vairs nevarēs. Diemžēl.
        Tas varētu nostrādāt jaunā vidē un tikai tad, ja viņa pati tiešām un no sirds neuztvertu savu apaļīgumu kā problēmu.
        • Njā, nav īpaši bijusi darīšana ar to vecumu, bet šķiet, ka nepieciešama miilzīga pašpārliecinātība, lai tajā vecumā ieslēgtu to pofigismu..
  • Apcēla. Pamatskolas 8 gadi noteikti paliks mana mūža sliktākais laiks, jo, palasījusi Mairas Asares "Sieviešu zonu", sapratu, ka pat cietumā iespējams justies daudz labāk - vēl jo vairāk tāpēc, ka tur nonāktu kā pieaudzis cilvēks.:)
    Normāli sāku justies vidusskolā, resp., kad nomainīju skolu.

    Sarunas ar skolotājiem neko nedod. Pirmkārt, skolotājam (vispār jebkuram pieaugušajam) ir ļoti maz iespēju ietekmēt mikroklimatu pusaudžu barā, jo tas dzīvo pēc saviem, ne pieaugušo likumiem, gluži kā citas sugas dzīvnieki. Pieaugušie šajā vecumā tiek uztverti nevis kā autoritātes, bet kā ārējs spēks.
    Iespējams, kaut ko tiešām dotu sporta nodarbības, vai vispār pašapliecināšanās kādā jomā, kur meitene var gūt panākumus. Un tad, kad pašapziņa ir atgūta, vajadzētu arī mainīt skolu, jo pašreizējā barā zaudēt "vājākās žurciņas" statusu būs grūti, varbūt pat neiespējami.
  • mani pasu neapceela. ja ari meginaja, es vienkarsi nepieversu uzmanibu. re, jau berniba man viss bij pohuj :)

    kaa profesionalis saku, ka skolotajam nav isti iespeju ietekmet apcelaajus un apcelto. var jau klases stundas runat par draudzibu, respektu utt, bet tas neko nemainis.
    berni ir nezeligi un ja iesakusi apcelt, tad turpinas, kamer apcelamais pats nesaks dot preti.
    vai ari atradis citu objektu.
    • jā,viņa man vakar stāstija,ka viņiem sociālajās zinībās taisni māca par šādām situācijām,kad apceļ un tā - klasē visi rēcot
      bet viņa šitos var visus nocitēt,kādas bērnam vajadzības un kas notiek,kad viņu apbižo :(
  • Mani neapcēla.
    Es apcēlu citus. Joprojām apceļu. :) Nu, labi - izjokoju šad un tad.
    Mēs no laukiem - visi, kas kopā gāja b/d, tie paši arī pēc tam pagasta pamatskolā. Daži tur klāt pienāca no perifērijas, bet tādas ļaunas apcelšanas nebija. Mums bija klasē viens džeks, kas apcēla +/- visus - dziedāja dziesmas no multenēm tur, "sveika vista, kā tev klājas, kā aug bērni, kā pa māju...", sprauda lodīšu pildspalvu serdītes bizēs no aizmugures, vienreiz ielika beigtu peli somā, nu - ķircinājās, bet nekad tas nebija agresīvi, aizveinojoši vai rupji.
    Nebijām mēs nežēlīgi (vismaz no mana skatu punkta) - visi joprojām ar prieku satiekas salidojumos un nav kauns vienam otram acīs skaitīties par skolas laikā pret kādu pastrādāto.
    • jā, es arī no laukiem, tur man šķiet,ka vispār bija savādāk.
      mani neapcēla - bet mani nemīlēja un no manis raustījās, bet klases pirmais čalis mani vienmeŗ aizstāvēja ja kas.
      bet es biju smuka un gudra , sapucēta un skolotāju mīlule.

      es nespēju iedomāties faktu,ka bērnam 2x skolā ir nogrieztas pamatīgas matu šķipsnas, ka sit, ka speciāli lauž zīmuļus, utt.
      kas tiem bērniem vainas,man nav skaidrs..
      • Bērni un pusaudži tādi ir. Viņi kā dzīvnieki jūt bailes un vājumu un nekautrējas to izmantot.
        Mani nedaudz glāba tas, ka biju klasē gudrākā, no manis varēja norakstīt matemātiku un diktātus. Tomēr brīžos, kad tas nebija aktuāli, svarīgāk šķita tas, ka neesmu visai glīta, pietiekami ātri neskrienu un nevaru kā nākas iesist pretī.
    • nu gan jau lielākā daļa no mufa bērna apcēlējiem arī domā "tas jau nav ļauni, tas tā pa jokam, nekas agresīvs, aizvainojošs vai rupjš, bez tam visi tā dara, tas ir normāli, citādi jau man pēc tam būtu kauns".
      • zini, ir cilvēki, kuri uzskatīs par aizvainojumu arī to, ka es teikšu, ka viņam ir zilas bikses, jo viņš uzskatīs, ka viņa bikses ir vijolīškrāsas.

        • Nešķiet, ka šeit ir darīšana ar šādu gadījumu.
          • agdies. Es tikai gribēju norādīt, ka mani klasesbiedri - ķircinātāji diez vai ir salīdzināmi ar mufa bērna pāridarītājiem, jo tomēr pēc jau aprakstītā ir atšķirība starp apcelšanu un apcelšanu.
  • es nedaudz apcēlu meitenes piektajā klasē. apcēlu kārtīgi, bet neilgi (man lielākais super darbs bija Kikas galda nosmērēšana ar higiēnisko lūpu krāsu, es speciāli nācu uz skolu agrāk, lai paspētu to izdarīt. stāsta iznākums - visas viņas lietas ķepīgas un nomazgāt to īsti nevarēja vēl ilgi). BET - pagāja gads un es ar to meiteni kļuvu par labākajām draudzenēm. Un meitenes, kas pirms tam man bija draudzenes, atkal vairs nebija. Līdz ir pagājuši gadu gadi un es jorpojām ar šo Kiku esmu ļoti labos draugos.
    Resp = apcelšanās var nākt un iet un beigu beigās apgriezties pilnīgi otrādi.
    bet vispār baigi cietusi neesmu, varbūt mans komentārs ir lieks
    • nav lieku komentāru :)

      bet šeit tiek apcelta visus sešus gadus, nekad nav bijis labāk.
      • ak, nu tad savādāk. man skolā tas bija vispār tikai uz kādu gadu klasē un viss. man maza skola, visi draugi.
        un kad mans skolā visi apnika, es ļoti ātri pārgāju uz ārpusskolas draugiem. tādejādi - kā kurš tur pret mani vai nē, man bija vienalga. skola tikai skola
      • oj, zini, tad gan maini skolu nahren, seši gadi no vietas - tas nozīmē to, ka, pat ja viņa atrisinātu savas pašapziņas problēmas un iemācītos ar viņiem tikt galā, lai sadraudzētos, viņai vajadzētu tai visai varzai piedot. Un nebūs jau tā, ka kāds no viņiem nāks atvainoties par to, ka ir sešus gadus darījis pāri. Es pēc n-tajiem gadiem esmu "piedevusi" tādā nozīmē, ka uz viņiem nedusmojos un teorētiski saprotu, no kurienes tas viss radās, beeeeet "piedot" tādā nozīmē, ka aizmirst un sākt draudzēties - nē, paldies, dirstejiet.
        • + daudz.
        • bet tas nebūs par daudz viss kopā?
          viņu māte pirms mēneša izmeta no mājas un bērns sāka dzīvot pie vienrezi mūžā redzētas sievietes, otrā Rīgas galā no skolas, šogad ir 6,klases beigšanas eksāmeni, utt.
          Man nav pieredzes ar skolas mainīšanu un to,kāds stress var būt, un ja nu jaunajā skolā arī nepieņem?
          katrā ziņā, jārunā jau arī ar pašu bērnu, visu šo man tikai vakar izstāstija
          • Varbūt līdz mācību gada beigām lai paliek šajā skolā un noliek eksāmenus. Elle būs vieglāk paciešama, ja būs zināms, ka tā ir uz laiku.
            • Te kkur vienā linkā bija labs raksts - par to bēgšanu... Ja nu vienīgi to skolas maiņu var sasaistīt ar dzīves vietas maiņu - ķip tāpēc jāmaina. citādi jaunajā skolā arī būs jautājumi, ka'pēc pameti skolu, kāpēc kas. un kā jau te teica - arī jaunajā skolā jaunie vienmēr sākumā ir outsaideri. It sevišķi tie, kas nav pārliecināti par sevi.
              • Autsaiderisms ir daudz vieglāk paciešams nekā fiziska un emocionāla vardarbība.
                Nezinu, man vides maiņa ļoti, ļoti nāca par labu. Varbūt arī tāpēc, ka biju pati sev iedvesusi, ka vidusskolā būs citādi.
              • Mani arī bērnībā pārcēla uz citu skolu. Jaunajā skolā mēģināja apcelt vai varbūt pat apcēla, bet kopumā bija pašai svaigāks skats uz dzīvi un jaunā klase nezina, ka "šito cilvēku var apcelt". Līdz ar to rodas iespēja iegūt jaunu satatusu.
                Mani nomainīja pēdējā ceturksnī. Kapēc tā, īsti nav skaidrs. Varbūt man zemapziņā tas viss krājās, jo neatceros, ka būtu sūdzējusies par apcelšanu (bet apcēla jau gan).

                Dzīves vietas maiņa noteikti nebija arguments, jo abas skolas praktiski blakus viena otrai (salīdzinoši maza pilsēta).
            • jāpadomā,jā.
              man šķiet,ka viņa to visu ir pieņēmusi kā neizbēgamību, tāpat kā tas bija ar mammas vardarbību. tāpēc vakar,kad sāku sarunu par to,kas nomācs, vispirms tikai teica,ka viņai jau neviens nevar palīdzēt un,ka nav jēgas runāt, bet,kad izrunājās, pati atzina,ka palicis vieglāk

              jāļauj domai nosēsties,ka IR iespējams kautko mainīt.
          • Varbūt jūs varat atļauties 1 gadu privātskolā (sanāk apm. 200 lati mēnesī, meibī mazāk), lai mierīgā garā un saudzīgā atmosfērā piedzītu visu, kas ir iekavēts, un dabūtu individuālu un sajēdzīgu attieksmi?

            bet es mainītu visu, arī skolu, lai tiek prom no elles - kaut kā neliekas, ka viņai skola saistītos ar pozitīvām atmiņām.
            • Kādu skolu Tu ieteiktu? Kā tur ir ar mācību līmeni? es kā cilvēks,kas negrib bērnus, nekad vispār par skolām neesmu interesējusies.

              Nav tā,ka nevarētu to atļauties,ja tiešām vajadzēs. Skatīsimies,ko teiks psih.ter.

              • Nu mans jokainais bērns (un kautrīgā meitiņa) iet privātskolā "Laisma" Vesetas ielā, bullyinga nav (nu, ja neskaita to, ka bērnudārza meitenes apcēla puiku, kad viņš bija 4. klasē - kas ir rādītājs, manuprāt, nu, tbš ka puika, kuru var apcelt bērnudārza skuķenes, netiek sistemātiski dauzīts :D). Man šķiet, ka viņi ir diezgan specializējušies uz bērniem, kas kaut kādu iemeslu pēc nav ieklikojuši parastajās skolās, ir ļoti individuāla pieeja + labs mācību līmenis.
          • noteikti ir jāprasa viņas pašas viedoklis par skolas maiņu. varbūt pat tiešām pietiek ar apziņu, ka beidzot ir viņai kāds, uz kuru var paļauties mājās un ja nu kas - ir opcija nomainīt skolu. es tomēr parunātu ar skolotāju ar par šo problēmu. Jo ja skolotāja sajutīs,ka ir kāds ,kuram rūp tad ar būs cita attieksme. nu ķip paprasīt ko viņa iesaka, kad mainīt skolu, ko viņa kā pedagogs jums iesaka darīt? nerunāt konkrēti, bet prasīt padomu. viņai būs jāatbild. viņa tak ķip pedagoģiju mācijusies tad nu lai padalās ar savām zināšanām porblēmsituācijās, kā darīt ir "pareizi". zaudēt te vairs nav ko.
            • jā, šito es ieliku darāmo darbu sarakstā - sarunu ar skolotāju.

              Kā tas notiek - vnk ierodies skolā jeb pirms tam jāpiezvana un jāsaka,ka gribi parunāt pēc stundām?

              par skolu, protams, ka nespiedīsim mainīt, vispār jebkā mainīšanai,manuprāt, inciatīvai jānāk no bērna puses.
              • piezvani vai uzraksti eklasē, ka vēlaties tikties un kādi laiku būtu pieņemami.

                par to inciatīvu no viņas diez vai - viņa ir bērns. tomēr. viņa jau nezin/nesaprot/neiedomājas, cik viegli vai sarežģīti ir tehniski nomainīt skolu. problēmu risinājumu piedāvājumiem jānāk ir no pieaugušajiem. un tad ar viņu jāizrunā, kā viņa uz tādu risinājumu skatās. vai piekrīt, no kā baidās/šaubās vienā vai otrā gadījumā. jāapliecina, ka lai kāda būs viņas izvēle, neviens nepārmetīs pēc tam par nepareizu izvēli "ķip - es jau teicu, bet Tu gribēji/negribēji šitā", bet viņai būs atbalsts no mājiniekiem.
                • Jā, es arī domāju, ka bērns, kas ticis ilgi terorizēts, varētu pilnīgi mierīgi labāk pats izvēlēties neko nemainīt, jo katrs pierādījums, ka Dzīve Tiešām Visur Ir Elle, šķistu potenciāli sagraujošs. Tā ka pārmaiņām varētu būt jānāk no malas.
  • Skolas (vides) mainja vareetu paliidzeet...
  • Apcēla. Par laimi, izaugu un tas beidzās.
    Nu, bet ja nopietni, man palīdzēja draugu atrašana ārpus skolas, tad tas klasesbiedru viedoklis kļuva mazsvarīgāks, pieauga pašapziņa, un tie sīkie draņķi arī likās mierā :/
    Ļoti nepalīdzēja māte, kas uz manu raudāšanu atteica, ka nākamajā skolā jau būšot tas pats un vispār, ko tad es gribot, nu īsi sakot, vispār neuzskatīja to par problēmu u nedarīja neko, tā kā tu esi liels malacis, ka centies palīdzēt, tas tomēr ir ļoti svarīgi, saprast, ka neesi pavisam viens pasaulē.
    Iemesli - fig viņu zina, bet pēc soc. pētījumiem katrā klasē ir bērns, kuru pārējie apceļ. Katrā klasē, visās skolās, visā valstī...
  • nu, muusdienaas, cik dzirdu, tas viss sit augstaaku vilni nezheeliibas zinjaa imho, bet jaa, savulaik nebiju nekaads saulstarinjsh. kas liek otram teikt, ka vinjsh/vinja ir resns? nu, tas vienkaarshais apstaaklis, ka vinjsh/vinja visdriizaak taads/-a arii ir.
    bet ja nopietni - protams, ka taa ir uzkraata agresija, kas manaa gadiijuma naaca no vardarbiibas maajaas (neba nu shausmu filmas, bet padomju mantojums parastais - ieksheeji pazaudeejusies paarspriegota maaminja laikaa pirms psihoterapijas). un manaa gadiijumaa - bet imho tas visos taa - es, nespeejot diilot ar savu ievainojamiibu un ievainotiibu, ljoti labi peeleeju arii citu vaajos punktus, ko attieciigi, ja bija sakraajies, izmantoju, lai izsnapotu no taas savas bezspeeciigaas lomas gjimenee. nu, bet shis viss jau filmaas ir izstaastiits gana labi muusdienaas, tas mehaanisms. jo vardarbiiba - vismaz as far as children are concerned - vienmeer saknjojas miilestiibas iztruukumaa.
    un kaa ar to ciiniities, nu, strukturaali as said - tas ir ievainojamiibas, vaajo vietu radars, liidz ar ko pa lielam ir vnk jaabuut mieraa ar sevi. protams, tur veel visas sociaalaas strukturas un bljembas, nu, sisteema ir advanceeta, bet pamata mehaanisms ir tieshi taads - tu vai nu vari vai nevari mani apcelt. tas, ko tu saki, vai nu rada gaidito efektu vai nee. protams, pats beerns diezin vai tiks taa vnk galaa - jaaiesaista attieciigaas vides pedagogi imho. jo tas arii ir taads aspekts, ka nerunaajot par probleemu, to sleepjot, taa tikai pienjemas varaa paar tevi, nu, pieaug apcelshanas potenciaals. bet tas viss ir text book.
    isak sakot, es nezinu, vai gribetu ieteikt cinities atpakalj tiem pashiem ierochiem, lai gan tas ir doable. bet kaut kaa pasivitaati gan buutu labi lauzt. nu, jo shie apceljamie ir tadas gariigaas miskastes - aizej izmet to, kas pasham par daudz. vajag kaut kaa novilkt robezhu, nu, paraadiit, ka nee veciit, te esmu es un te esi tu, un taviem suudiem manaa daarzinjaa nav vietas - paturi vien pie sevis. jo skaidri jau redzams, ka ne visi berni tiek apcelti, vai ne. ir vnk tadi, kuriem robezhas vaajaakas - kas arii no gjimenes naaks visdriizaak, no kurienes tad veel - un shie tad arii tiek attiecigi izmantoti.
    • alternatiiva pedagogiem, par kuriem man nekaadu iluuziju nav, imho buutu pavadterapija. tipa, ja nevar iisti izmainiit situaaciju, tad vismaz menedzheet damage. gan jau beernu un gjimenes terapeitu gan riigaa normaalu var atrast.
      • un jaa, nu, protams, tas, ko citi te ar saka - mainiit skolu. iemesls, kaapeec es saku ko citu, ir tas, ka paraleeli nestraadaajot ar probleemu strukturaali, var gadiities, ka viss bezjeegaa, nu, ka jaunaa videe iekiko tie pashi paterni, jo baigi jaaveicas imho, lai tiktu ideaalaa videe. bet tas taads no dziives atrauts skatpunkts pa daljai, nu, pamatots pienjeemumaa, ka vides mainja per se var nebuut risinaajums.
        • eu, bet nee - izlassiju ieprieksheejo postu, kur probleema nr.2 vaardiskota. komoon, ljaudis - terapija! taa nav lieta, ar ko kaads jelkad pats no sevis taa vnk "tiks galaa" - she's fucked up alright! viss turpmaakais ir about managing the damage. vai arii nee, bet tad skaidrs, ka driiz buus klaat alkohols kaa minimums un evtl. dragi. jo no shiis dinamikas neizbeegt imho. un tad jautaajums, ja reiz jau shis ir daudz, ko dariisiet peec paaris gadiem. jo nekas nekur nepazudiis. un viss taalaakais ir/buus likumsakariigs.
          • jā, jau dabūju numuru no savas dakteres.

            par visu,ko augstāk rakstīji - es jau saprotu,ka tie bērni dēļ saviem tarakāmiem daudz ko dara, bet tas , man šķiet,ka nekā nepalīdz tam tīnim, KURU apceļ.

            bet tāpēc es vakar uzreiz piedāvāju iet pie speciālista, jo pati nezinu,kā palīdzēt, izņemot atbalstīšanu. lai bērns nenobītos,paskaidroju,ka pati eju pie psht, ka mēs ne vienmēr ar visu varam tikt paši galā... šķiet,ka viņa to saprata un piekrita pamēģināt.
            • hope it all works out evtl., i truly do!

              bet jaa, nu, es jau tik uz tavu jautajumu atbildeju. un tiinim, protams, to visu netieshaa veidaa barot iekshaa - tas, ko teicu, ka vajag lauzt pasivitaati.
              kaa to dariit? pirmaak jaasaprot, kur shii pasivitaate saknjojas. shai gadiijumaa diezgan vnk - tiinji meitenei sniedz negatiivu info par vinjas eksistenci. un shim info nebuutu varas paar meiteni, ja tas nerezoneetu ar info, ko vinja jau sanjeemusi no maates. taa nu dalja no vinjas "zina", ka vinja ir resna un lieka, bezveertiigs apgruutinaajums. cilveeks, bez kura shii pasaule buutu labaaka. un tieshi tas padara vinju uznjeemiigu pret sho apcelshanu, jo tiklab cits cilveeks, kas izskatiitos tieshi taapat, bet buutu sanjeemis pilniigi citu info par sevi no gjimenes, vnk atcirstu: fuck u bitch - i'm a lady! taa ir taa robezha, par ko runaaju ieprieksh - tu vai nu uznjem to suudu vai met atpakalj. tas vai nu liip tev klaat vai nee.
              no taa attieciigi izriet, ka vismaz dalja no strateegjijas ir pozitiiva info boost, pozitiiva rezonanse uz pashas personu. labs variants - dariit vienaudzu grupaa to, kas patiik un padodas, sanjemot pozitiivu feedback (tas paukoshanas pulcinjsh neizklausaas ok - es nodejoju 14 gadus, no tiem vismaz pusi ljoti pretiigaa kolektiivaa. rezultaataa pametu dejoshanu, kaut dejot man ljoti patika un padevaas, tikai deelj vides. nekad nenozheeloju, ka pametu kolektiivu, bet nozheeloju, ka pametu dejoshanu - luuk laba kljuuda, no kaa maacities ;) un tava atveertiiba attieciibaam imho ir nenoveerteejams asset shaadaa situaacijaa.
              citiem vaardiem - strateegjija ir boostot gariigo imuunisisteemu, ja reiz apkaart lidiniaas viirusi un liip klaat. aktiivi un ilgstoshi!
              jo taa dalja par to paari dariitaju motivaaciju, protams, advanceetaakai kogniicijai naak vairaak par labu. however, taa fishka jau - vienalga kaadiem liidzekljiem - ir vnk ljaut skartajai personai pieredzeet to, ka shim visam nav varas paar vinju. un ja tu apzinies, ka shie shkjietami visvarenie briesmonji ir tikvien kaa cilveeki, tieshi tikpat ievainojami, tu vari staaties tiem pretii, no vienas puses, un piedot, no otras. bet jaa, nu, tas ir cits rakurss.
  • Uf, par šo tēmu stāstīt un stāstīt. Mani apcēla, un apcēla daudz un smagi, gan apsaukāja, gan fiziski aizskāra. Sākās tas jau pirmajā klasē, jo ļoti atšķīros no pārējiem - man bija vislabākās atzīmes (skolotāji piesauc kā piemēru=pārējiem naidiņš) un es jau biju ļoti strauji izaugusi, tādēļ gara un neveikla (galvastiesu garāka par pārējiem). Turpinājās apcelšana, protams, tādēļ, ka nemācēju pareizi reaģēt - šausmīgi pārdzīvoju un gāju uz tualeti raudāt. Ā, tad vēl kaut kādā 2. vai 3. klasē mani sāka apsaukāt par "resno", kaut arī es biju tieva, jo fizkultūrā, kad mūs visus nosvēra, pārējie dzirdēja manu svaru, kas uz pārējo fona likās milzīgs, taču manam garumam, protams, atbilstošs. Tad nāca vēl trakāks periods, kad man izauga krūtis - tad mani, diemžēl, pamanīja vecāko klašu puiši, un tās apcelšanas jau bija pavisam slimas. Galā es ar to nosacīti tiku tad, kad pamatskolas pēdējos gados kļuvu par drūmo agresīvo metālisti. Tur nostrādāja vairāki faktori - uz jebkādiem aizskārumiem reaģēju ar spēcīgiem sitieniem un spērieniem, līdz ar to vismaz tiku vaļā no fiziskas aizskaršanas, uz uzbraucieniem, kas nebija pa manu kerzu ķērienam, pārstāju reaģēt, tādēļ apcelšanas kļuva retākas. Protams, draugus tādā veidā neiegūt, taču man jau bija uzradušies draugi ārpuss skolas, arī tādas samocītās metālistu dvēselītes, tādēļ skolā notiekošais sāka kļūt mazsvarīgāks. Bet tas tomēr, manuprāt, bija labāk nekā paralēlklases meitenei, kuru turpinājā smagi apcelt, jo viņa izmisīgi centās ar visiem draudzēties, un pat mēģināja pasmieties līdzi tiem, kas viņu apceļ.
    Vidusskolā tas viss beidzās, jo vecākie puiši skolu jau bija pabeiguši, savukārt mani klasesbiedri prātā pieaugušāki. Ironiskā kārtā, tam klases puikam, kas sākumskolā bija aktīvākais manis apsaukātājs, videnē es kļuvu par tādu kā role model, jo viņam sāka interesēt metāla subkultūra.
    Vai no manas pieredzes ir kāda jēga, kāds padoms? Nezinu, man šķiet, ka visprātīgākais ir nomainīt skolu, jo atgriezties normālās attiecībās ar apcēlājiem ir vai nu ārkārtīgi grūti, vai pat neiespējami.
    Trauma arī tā ir uz mūžu. Pat tagad, ja kaut kur sanāk satikt tā laika "vecāko klašu puikas", instinktīvi saspringstu un esmu gatava aizstāvēšanās sitienam.
    • vecāki tajā visā nekā neiesaistījās?
      nevarētu teikt,ka es alkstu pēc metālistes mājās, then again, if that what it takes.. :)
      man liekas,ka viņa nav tāda,kas varētu sist pretī.
      • Kad sākumskolā vēl sūdzējos, tad parasti mamma teica apmēram tā: "Nu un? Skola ir domāta lai mācītos, nevis lai draudzētos. Un vispār, vienmēr mēklē vainu sevī." Pēc teorijas, sliktākais, ko varētu pateikt, vai ne? :) Vienreiz gan iesaistījās, kad es dienas vidū aizmuku no eksāmena rindas un aizgāju mājās raudādama, tad mamma atnāca uz skolu un uztaisīja traci, tad tur klasesbiedriem bija nepatikšanas, pārrunas ar skolotājiem, vecākiem. Lieki piebilst, ka pēc tam bija vēl sliktāk.

        Metāliste, protams, ir mans personīgais gadījums. Galvenais jau tajā visā bija pašapziņas paaugstināšanās, sākšana sevi kaut kā aizstāvēt un vairs neraudāt, un apziņa, ka tomēr ir ārpusskolas vienaudži, kuriem es patīku un kuri labprāt pavada ar mani kopā laiku.
  • [Error: Irreparable invalid markup ('<lj-user="susurs">') in entry. Owner must fix manually. Raw contents below.]

    Kad nomainīju skolu (apstākļu rezultātā), tad tā pa īstam sākās apcelšana. Pārsvarā tādēļ, ka nesekoju baram, nepiedalījos iesvētībās u.c. stulbībās.
    Galā ar to īsti nevar tikt, velkas līdzi lielu daļu dzīves, tālu aiz skolas laika.

    Līdz ar to.
    Diemžēl <lj-user="susurs"> ir taisnība. Sīkajai/am jāiemācās sevi aizstāvēt. Likums nr.1.
    Likums nr.2. - ja nemāk /nespēj / nevar sevi aizstāvēt, ir jāiekļaujas barā, lai cik stulbi tas nebūtu. Tas palīdzēs izdzīvot.

    3šais ceļš - mans ceļš - ir pats grūtākais.
  • man šķiet Rīga vispār šai ziņā ir cita planēta.

    vienīgo reizi, kad mani mēģināja apcelt/aizskart - tā iedevu pa muti, ka vēl tagad respekts.
    un mana mamma kā skolotāja patika pat tiem, kam viņa lika sliktas atzīmes.
    un lielākā bulījīšanas vieta man bija mājas, nevis skola. bet varbūt tieši tāpēc arī skolā es kaut kā savādāk sevi nostādīju, jo pret tiem pašiem sīkajiem tomēr var kaut ko darīt, kaut izkauties, nevis kā mājās, no kurām esi atkarīgs, kurās nav ne izvēles ne balsttiesību, ne eksistences tiesību.

    visticamāk, ka jāmaina gan skola, gan sporta vieta. plus vēl iekšējais darbs jāveic. man gan nav ne mazākās nojausmas kādu var veikt tik nelielā vecumā. lai gan droši vien uz kādu terapiju paiet ar par sliktu nenāks.
  • es domāju, ka terapija ir laba lieta, kas noteikti jāpielieto. par pārējo: domāju būtu labi viņai piedāvāt mainīt skolu un ļaut izvēlēties - tagad un uzreiz vai pēc mācību gada beigām. kādu tuvāku parasto vai privātskolu. jo tas var ļoti nākt par labu, bet tomēr ir papildus stress. var būt, ka palīdz jau tas, ka var izrunāties ar Tevi un aiziet pie terapeita.

    pulciņš gan jāmaina, jo tā nav normāla attieksme interešu izglītībā. un tad jau visu pārmaiņu var būt par daudz. ja viņa ļāva sevi tik ilgi apcelt, varbūt nejutīsies ērti tev izstāstīt visas emocijas un varbūt baidīsies pateikt to, kas nepatīk. kaut gan ļoti labi jau tas vien, ka parunājāt. var būt tā, ka viņai tik ''loti upura uzvedības modelis iegājies, ka viņa baidās justies citādāk un ko mainīt.

    var pamēģināt vēl kādu pulciņu, vēl kādu sportu, lai paplašinātu paziņu loku.
    parādi viņai cibu. vai tviteri. šeit ir brīnišķīga vide - raksti ko gribi, tāpat kāds piekrītoši mās ar galvu. ir jau arī visādi ķēmi, bet vismaz var nolaist tvaiku. tev nav viņai jāatklāj savs lietotājvārds un jārespektē viņas privātums.

    es biju ļoti bailīga un kautrīga, bet puikām patiku. labi mācījos arī. līdz ar to bieži vien stulbi izrādītu uzmanību uztvēru par apcelšanu. sestajā klasē pārcēlāmies, sākumā bija nenormālu grūti, pastiprināto interesi ļoti pārdzīvoju. tad daži puikas sāka apcelt, jo labi mācījos, neļāvu norakstīt un viņiem patiku. situācija attīstījās ilgi, kādu pusotru gadu, citi no viņiem baidījās, mani neaizstāvēja. un tad vienā reizē, kad man pārmeta nenormāli vulgāras lietas (vēl joprojām neesmu dzirdējusi ko ekvivalenti pretīgu) es sadusmojos, aizgāju pa gaisu, blefoju, visas klases priekšā viņu pazemoju un tad pēkšņi mani ne vien pārstāja apcelt, bet arī tā kā sāka cienīt. un aizstāvēja, ja citi apcēla. toties tagad es no tādiem Tomiņiem nebaidos, jo izrādās, ka šī stratēģija ir derīga gandrīz jebkurā situācijā. bet pārdzīvojumi bija drausmīgi. vecākiem nevarēju izstāstīt, jo kauns, bet draugi neaizstāvēja
  • Katra apcelšanas situācija atšķiras un katrs upuris agrāk vai vēlāk tiek ar to galā. Es skaitījos pie populārā gala sākumskolā, lai gan vienmēr vairāk jutos kā autsaidere. Bija tāds nopietns kultūršoks, kad pamatskolā sākās elle, jo vieni no labākajiem draugiem pēkšņi vairs nebija labākie draugi un sāka apcelt. Iesākumā nedēļu negāju uz skolu un kritu sevis žēlošanā. Atzīmes pasliktinājās, pirms tam biju aktīva - piedalījos dažādos pulciņos, bet tajā posmā atmetu tikpat kā visu. Noslēdzos un norobežojos. Vecākiem tā arī neko neteicu, jo zināju, ka palīdzēt nevarēs šajā gadījumā, jo tā apcelšana bija tāda muļķīga un būtu grūti paskaidrojama pieaugušajiem. Uz skolu, protams, bija jāatsāk iet. Un ja nav nekādu baigo "čomu" ne skolā, ne ārpus tās, tad neatliek nekas cits, kā mācīties. Tāpēc pamatskolā sāku mācīties ļoti labi, kā rezultātā pamazām atguvu cieņu starp klasesbiedriem - kad vēlējās norakstīt, bija iespēja komunicēt vai parādīt attieksmi ļaujot/neļaujot to darīt, izmest pa kādam jociņam, savā ziņā būt noteicējai pār situāciju. Tas atgrieza pašapziņu. Mainīt skolu, iespējams, būtu kā mukt no problēmām, jo apcēlēji atradīsies vienmēr. Ir jāiemācās ar to tikt galā.
    Arī brālim bija tāda veida problēma, tikai viņu aizskāra ne tikai emocionāli, bet arī fiziski - reiz gandrīz vai visa klase sapulcējās, lai paspārdītu ar kājām. Iemesla nav, jo brālis arī skolā ir pozitīvs, atvērts, atklāts, draudzīgs un izpalīdzīgs. Pieņemu gan, ka sakne šādai klasesbiedru attieksmei slēpjas tajā, ka no malas viņš var šķist ar netradicionālu orientāciju. Mamma toreiz devās uz skolu un uztaisīja kārtīgu šumu, kā rezultātā nekļuva ļaunāk - klasesbiedri vienkārši izturējās neitrālāk, jo mazā miestā visi visus tomēr pazīst. Ģimenes apstākļu dēļ pārvācoties brālis mainīja arī skolu, kur bija labāk, bet joprojām bija līdzīgas problēmas. Pats sev viņš uzstādīja mērķi iekļūt ģimnāzijā (man būtu bijusi tāda mērķtiecība 12 gados :D ), ko arī izdarīja un nu šādu problēmu vairs nav, jo viņam ir pareizā attieksme neņemt to visu vērā. Tāda attieksme gan laikam var būt tikai tiem, kam pašapziņa kaut kādā jomā kaut kur iekšās ir. Mūsu abu gadījumā liela nozīme bija arī ģimenei, kas neaizmirst reālistiski novērtēt atvases sasniegumus, pat ja tie ir tādi, par kuriem šķiet, ka nav vērts īsti neko teikt (labāka atzīme, izprasta viela, izpildīts sarežģīts mājasdarbs, veiksmes savos hobijos, ārpusskolas nodarbībās). Veiksmes! :)
    P.S.-draudzēties ar viņiem gan nekad nesanāks visticamāk, bet normālas attiecības ir tieši tas, kas ir ok. Piemēram, es nemaz negribētu draudzēties ar tādiem cilvēkiem...
  • Jā, apcēla - droši vien tāpēc, ka biju ļoti nedroša, kautrīga un dzīvoju tādā kā savā pasaulē. Turklāt tajā skolā es neskaitījos arī nekāda īpaši gudrā, tā ka situācija bija diezgan bēdīga. Man gan nav gadījies tā, ka nekad nebūtu draugu - parasti klasē (ir bijušas dažādas klases) atradu kādu vienu draudzeni un ar viņu arī lielākoties kontaktējos.
    Īsti nezinu, vai varētu teikt, ka tiku ar to galā. Ar vecākiem nevarēju runāt, jo viņi pastāvīgi bija pārstrādājušies un pārguruši, turklāt attiecības ģimenē arī nebija nekādas lieliskās. Mamma man gan, manot, ka esmu nedroša, šad tad teica, ka vajag būt pašapzinīgākai, bet man tas neko nedeva - biju pilnīgi nošķirta no visiem. Tik maz kontaktējos ar cilvēkiem, ka atceros sevi kaut kad sēžot mājās un skaļi lasot, jo man bija tāda sajūta, ka citādāk varētu pazaudēt balsi.
    Nedaudz labāk palika, kad atradu draugus ārpus skolas. Tagad jau sen no skolas esmu ārā un man ir draugu citur, bet nedrošība to cilvēku klātbūtnē, kurus izjūtu kā "spēcīgākus", tik un tā paliek.
    Man liekas, ka tur nostrādā tāda dzīvnieciska izjūta par to, kurš ir spēcīgāks un kurš - vājāks. Varbūt es kļūdos, bet man šķiet, ka pieaugot tie cilvēki nemaz tik daudz nemainās - tikai apstākļi ir tādi, ka šīs spēcīgākā/vājākā attiecības nav tik uzkrītošas vai arī tiek notušētas.
    Īsti nezinu, ko varētu ieteikt, bet man liekas, ka vismaz ir labi tas, ka meitene par to runā un apzinās, kas notiek. Ja varētu kaut kā celt to pašapziņu un paļāvību uz sevi, un būtu draugi vēl citur, varbūt, ka kļūtu labāk. Man liekas, ka galu galā nevar paredzēt, cik ilgi tas būs aktuāli - ir zināmi gadījumi, kad šī atstumtības sajūta nāk līdzi arī pieaugušā dzīvē, un arī tādi, kur cilvēks vienkārši izaug, kļūst pašpaļāvīgāks, nomaina vidi un viss izmainās.
Powered by Sviesta Ciba