rūsganais sprakšķis

Gandrīz aptauja

rūsganais sprakšķis

Gandrīz aptauja

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Tevi skolā apcēla / Tu apcēli citus?

Ja Tevi apcēla - kā ar to tiki galā?

Ja biji tas,kurš apceļ - kas Tev lika to darīt un kā Tevi varēja/būtu varējuši apstādināt?

Ļoti novērtēšu atklātas atbildes,jo man īsti tādas pieredzes nav bijis un šobrīd nezinu,kā bērnam palīdzēt.
Ja kas,komenti nāk uz epastu,var izdzēst.

Paldies!
  • nu, muusdienaas, cik dzirdu, tas viss sit augstaaku vilni nezheeliibas zinjaa imho, bet jaa, savulaik nebiju nekaads saulstarinjsh. kas liek otram teikt, ka vinjsh/vinja ir resns? nu, tas vienkaarshais apstaaklis, ka vinjsh/vinja visdriizaak taads/-a arii ir.
    bet ja nopietni - protams, ka taa ir uzkraata agresija, kas manaa gadiijuma naaca no vardarbiibas maajaas (neba nu shausmu filmas, bet padomju mantojums parastais - ieksheeji pazaudeejusies paarspriegota maaminja laikaa pirms psihoterapijas). un manaa gadiijumaa - bet imho tas visos taa - es, nespeejot diilot ar savu ievainojamiibu un ievainotiibu, ljoti labi peeleeju arii citu vaajos punktus, ko attieciigi, ja bija sakraajies, izmantoju, lai izsnapotu no taas savas bezspeeciigaas lomas gjimenee. nu, bet shis viss jau filmaas ir izstaastiits gana labi muusdienaas, tas mehaanisms. jo vardarbiiba - vismaz as far as children are concerned - vienmeer saknjojas miilestiibas iztruukumaa.
    un kaa ar to ciiniities, nu, strukturaali as said - tas ir ievainojamiibas, vaajo vietu radars, liidz ar ko pa lielam ir vnk jaabuut mieraa ar sevi. protams, tur veel visas sociaalaas strukturas un bljembas, nu, sisteema ir advanceeta, bet pamata mehaanisms ir tieshi taads - tu vai nu vari vai nevari mani apcelt. tas, ko tu saki, vai nu rada gaidito efektu vai nee. protams, pats beerns diezin vai tiks taa vnk galaa - jaaiesaista attieciigaas vides pedagogi imho. jo tas arii ir taads aspekts, ka nerunaajot par probleemu, to sleepjot, taa tikai pienjemas varaa paar tevi, nu, pieaug apcelshanas potenciaals. bet tas viss ir text book.
    isak sakot, es nezinu, vai gribetu ieteikt cinities atpakalj tiem pashiem ierochiem, lai gan tas ir doable. bet kaut kaa pasivitaati gan buutu labi lauzt. nu, jo shie apceljamie ir tadas gariigaas miskastes - aizej izmet to, kas pasham par daudz. vajag kaut kaa novilkt robezhu, nu, paraadiit, ka nee veciit, te esmu es un te esi tu, un taviem suudiem manaa daarzinjaa nav vietas - paturi vien pie sevis. jo skaidri jau redzams, ka ne visi berni tiek apcelti, vai ne. ir vnk tadi, kuriem robezhas vaajaakas - kas arii no gjimenes naaks visdriizaak, no kurienes tad veel - un shie tad arii tiek attiecigi izmantoti.
    • alternatiiva pedagogiem, par kuriem man nekaadu iluuziju nav, imho buutu pavadterapija. tipa, ja nevar iisti izmainiit situaaciju, tad vismaz menedzheet damage. gan jau beernu un gjimenes terapeitu gan riigaa normaalu var atrast.
      • un jaa, nu, protams, tas, ko citi te ar saka - mainiit skolu. iemesls, kaapeec es saku ko citu, ir tas, ka paraleeli nestraadaajot ar probleemu strukturaali, var gadiities, ka viss bezjeegaa, nu, ka jaunaa videe iekiko tie pashi paterni, jo baigi jaaveicas imho, lai tiktu ideaalaa videe. bet tas taads no dziives atrauts skatpunkts pa daljai, nu, pamatots pienjeemumaa, ka vides mainja per se var nebuut risinaajums.
        • eu, bet nee - izlassiju ieprieksheejo postu, kur probleema nr.2 vaardiskota. komoon, ljaudis - terapija! taa nav lieta, ar ko kaads jelkad pats no sevis taa vnk "tiks galaa" - she's fucked up alright! viss turpmaakais ir about managing the damage. vai arii nee, bet tad skaidrs, ka driiz buus klaat alkohols kaa minimums un evtl. dragi. jo no shiis dinamikas neizbeegt imho. un tad jautaajums, ja reiz jau shis ir daudz, ko dariisiet peec paaris gadiem. jo nekas nekur nepazudiis. un viss taalaakais ir/buus likumsakariigs.
          • jā, jau dabūju numuru no savas dakteres.

            par visu,ko augstāk rakstīji - es jau saprotu,ka tie bērni dēļ saviem tarakāmiem daudz ko dara, bet tas , man šķiet,ka nekā nepalīdz tam tīnim, KURU apceļ.

            bet tāpēc es vakar uzreiz piedāvāju iet pie speciālista, jo pati nezinu,kā palīdzēt, izņemot atbalstīšanu. lai bērns nenobītos,paskaidroju,ka pati eju pie psht, ka mēs ne vienmēr ar visu varam tikt paši galā... šķiet,ka viņa to saprata un piekrita pamēģināt.
            • hope it all works out evtl., i truly do!

              bet jaa, nu, es jau tik uz tavu jautajumu atbildeju. un tiinim, protams, to visu netieshaa veidaa barot iekshaa - tas, ko teicu, ka vajag lauzt pasivitaati.
              kaa to dariit? pirmaak jaasaprot, kur shii pasivitaate saknjojas. shai gadiijumaa diezgan vnk - tiinji meitenei sniedz negatiivu info par vinjas eksistenci. un shim info nebuutu varas paar meiteni, ja tas nerezoneetu ar info, ko vinja jau sanjeemusi no maates. taa nu dalja no vinjas "zina", ka vinja ir resna un lieka, bezveertiigs apgruutinaajums. cilveeks, bez kura shii pasaule buutu labaaka. un tieshi tas padara vinju uznjeemiigu pret sho apcelshanu, jo tiklab cits cilveeks, kas izskatiitos tieshi taapat, bet buutu sanjeemis pilniigi citu info par sevi no gjimenes, vnk atcirstu: fuck u bitch - i'm a lady! taa ir taa robezha, par ko runaaju ieprieksh - tu vai nu uznjem to suudu vai met atpakalj. tas vai nu liip tev klaat vai nee.
              no taa attieciigi izriet, ka vismaz dalja no strateegjijas ir pozitiiva info boost, pozitiiva rezonanse uz pashas personu. labs variants - dariit vienaudzu grupaa to, kas patiik un padodas, sanjemot pozitiivu feedback (tas paukoshanas pulcinjsh neizklausaas ok - es nodejoju 14 gadus, no tiem vismaz pusi ljoti pretiigaa kolektiivaa. rezultaataa pametu dejoshanu, kaut dejot man ljoti patika un padevaas, tikai deelj vides. nekad nenozheeloju, ka pametu kolektiivu, bet nozheeloju, ka pametu dejoshanu - luuk laba kljuuda, no kaa maacities ;) un tava atveertiiba attieciibaam imho ir nenoveerteejams asset shaadaa situaacijaa.
              citiem vaardiem - strateegjija ir boostot gariigo imuunisisteemu, ja reiz apkaart lidiniaas viirusi un liip klaat. aktiivi un ilgstoshi!
              jo taa dalja par to paari dariitaju motivaaciju, protams, advanceetaakai kogniicijai naak vairaak par labu. however, taa fishka jau - vienalga kaadiem liidzekljiem - ir vnk ljaut skartajai personai pieredzeet to, ka shim visam nav varas paar vinju. un ja tu apzinies, ka shie shkjietami visvarenie briesmonji ir tikvien kaa cilveeki, tieshi tikpat ievainojami, tu vari staaties tiem pretii, no vienas puses, un piedot, no otras. bet jaa, nu, tas ir cits rakurss.
Powered by Sviesta Ciba