Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Nesen ienāca prātā doma (droši vien pilnīgi neoriģināla), ka mātišķums savos instinktos bāzētajos pamatos ir radniecīgs sadismam - tos vieno tieksme pēc absolūtas kontroles pār objektu. Uzvarošais, žņaudzošais, pakļaujošais piespiedu maigums. Protams, tas nenozīmē, ka es tagad mēģinu kaut kā degradēt jūtas, kuras tiek uzskatītas par viscildenākajām, nebūt nē. Taču, lai cik gan atšķirīgas neliktos spīdzinot un aprūpējot gūtās baudas, tām ir kaut kas kopīgs varas īstenošanas saldkairē.
Iespējams, tāpēc tik izmisīgi pēc maternitātes tiecas sievietes brīžos, kad viņām slīd no rokām ārā citi varas realizācijas veidi.

(Disklaimeris: esmu atkal pilna psihoanalīzes, turklāt nesenas refleksijas iespaidota par savu pašas tieksmi uz slimnieku kopšanu utml.)
  • kā kurai
    man zīdaiņa pilnīgā atkarība drīzāk uzdzen papildus stresu
    no lietām, kas rada labsajūtu, man tā ir barošana - ja bērns ar prieku un patiku ēd manis rūpētu maltīti,
    un patīk satīt siltā sedziņā un piespiest sev klāt
  • nu bļin, CIK greiza ir tava domāšana (jebšu saprašana) par mātišķumu..:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    prosta figeju..:DDDDDDDDDDD
  • Vai tad sadisma būtība ir baudas gūšana no varas nevis baudas gūšana no sāpēm? Respektīvi, cilvēks var tiekties pēc varas un izmantot to labiem mērķiem - vai tad viņš ir sadists?
  • sāku rakstīt garu penteri, bet tad izdzēsu. kāds nez ir tas apstākļu/notikumu kopums, kad cilvēks līdz kaut kam tādam aizdomājas?
    • Es jau rakstīju - daudz, daudz psihoanalīzes (Lakāns ar kompāniju un vēl pāris koriši).:)
      • šitādu rezultātu iegūst no psihoanalīzes? un tālāk ko?
        • Tālāk - aiz gara laika iemet prātuļojumu Cibā, kas droši vien pielīdzināms plikas pakaļas iegrūšanai skudrupūznī, muļķīga izklaide, vārdu sakot.:)
          • :)) skaidrs. tad vienkārši provocē. neapšaubāmi mātes/bērnu attiecības ir sarežgīts pasākums. es vispār vairītos vispārināt tā, jo nu katrs gadījums ir ļoti individuāls. manuprāt
            • Vispār tāpēc jau es tos diklaimerus sarakstīju, lai neanāk tik ļoti provocējoši. Jo vispār jau es esmu nožēlojami bailīga radībiņa un provokācijas nav mana stihija.
              • a wot šite tu konkrēti muldi..:)))

                sen jau cibas sabiedrībai zināms, ka tu ik pa brīdim iemet kādu provokatīvu puxtējienu...
                tiesa, bieži vien, man gan nav skaidrs kāpēc, tu tos puxtējienus pēc brīža izvāc/noslēp..:))
                • Šis noteikti nebija domāts, lai provocētu Tevi.
                  • nu par to es esmu 100% pārliecināta..:))

                    vari man ticēt, ka man baisi interesanti te lasīties ko komentējas citi un it īpaši atbildēt tiem, kuri nav kursā par manu haraktjeri...:)))))))))))
                  • es vispār nesaprotu, ar kādam tiesībām Tu atļaujies ko tādu rakstīt savā diesnsgrāmatā?
                    • Tāpēc jau taisnojos vienā laidā.
                      • zrja, matuška, zrja..:)

                        es tavā vietā, ja jau sanācis tāC disklaimeris, vēl vairāk uguni uzpūstu..:))

                        p.s. ja tevi tas nomierina, tad es tavu puxtu neuztvēru kā izaicinājumu - es to uztvēru par normālu tevis pašas pašmeklējuma epizodi un, piedod man, ja vari (ja nevari - nepiedod), nespēju atturēties nepasakot, ka mani patiešām sasmīdināja tava visai greizā (a varbūt prosta vienpusīgi virspusējā) domāšana šai virzienā..:)

                        tas nebūt nenozīmē, ka tev tagad ar steigu jāsāk domāt savādāk!
                        es uzskatu, ka katram indivīdam ir jādomā tā kā domā konkrēti viņš, nevis tā kā māca masmēdiji vai par savu naudiņu izdevušies psihoanalītiķi, kuriem pašiem ir pamatīgas probas tajās jomās, kurās viņi uzdrošinās citus pamācīt, uttt, utml...

                        nu, apmēram tā..:))
              • es saprotu, bet vēlme tā rotaļāties, izaicinot, no kurienes? tas ar nav sava veida mazohisms, kad cilvēks gūst baudu no šitādam runām? es nesaprotu jēgu. šitais tak nav normāls veids, kā auglīgi padiskutēt par kādu izvirzītu teoriju.
                • te der atcerēties seno (un visai patieso!) patiesību, ka patiesība dzimst diskusijās..:)
                • Izklausīsies neticami, bet es, goda vārds, biju cerējusi, ka tas netiks TIK lielā mērā uztverts kā izaicinājums. Pēdejās nedēļās esmu lasījusi ļoti daudz tekstu, kas varētu šķist nesalīdzināmi izaicinošāki, tas mani, iespējams, notrulinājis.

                • Lai nu kurš, bet Madam Krī jau nu galīgi neatstāj izaicinātājas un provokatores iespaidu. Cilvēks vienkārši savā žurcī skaļi domā, turklāt pat nevis, atvainojos, šīs domas pats no sava dibena izvilcis, bet prāto par to, ko tepat Latvijā daži labi slaveni zvaigžņoti psihoterapeiti daudz autoritatīvākā tonī sludina, turklāt Madam Krī tikai pieļauj varbūtību nevis kliedz VISAS MĀTES IR PERVERSAS SADISTES!!!1111 (atšķirībā no dažiem labiem zvaigžņotiem psihoterapeitiem)
      • interesanti, kur Lakāns runā par mātes rūpēm kā sadisma izpausmi?
    • relax..:)
      te jāņem vērā tas apstāklis, ka puxta autorei par mātišķumu ir visai vienpusīga pieredze - tikai kā kāda bērnam ..:)

      kā mātei viņai pieredzes nav, tāpēc arī viņa spēj tik droši izteikt tik absurdus prātojumus..:)
      • Pati relax!:)
        Pirmkārt ir stulbi uzskatīt, ka visi spriedumi ir jāatvasina no personīgās pieredzes, otrkārt ir stulbi reducēt mātišķumu uz fizisku maternitātes stāvokli, treškārt, kā jau minēju teorētiskā nostādne nebūt nav oriģināla - kā vairums manu domu, diemžēl.:)
        • es jau sen esmu relax..:)))

          es to mātišķumu esmu izbaudījusi pilnībā gan kā bērns, gan kā audžumāte, gan kā māte, gan kā vecmāmiņa, takš to sen jau vairs neiespringstu uz riteņa (tāds apaļi saliekts koks ar spraišļiem pa vidu) izgudrošanu..:))
      • prātojumi nav absurdi. Ir sievietes, kurām varas realizēšana attiecībā pret bērnu ir ļoti būtiska, ja bērnam kaut kādā brīdī neizdodas izrauties, tad var izveidoties ļoti postošas attiecības. tikai negribētos ticēt, ka problēma ļoti izplatīta. nu un arguments ad persona nevietā - ornitologam nav jāprot lidot, nav obligāti nepieciešama mātes pieredze, lai domātu un diskutētu par šīm lietām
        • oj, tu zini, es arī esmu pamanījusi, ka sievietes (mātes arī) ir baisi dažādas, kā sakarā, visticamākais, tas mātišķums, par kuru spriedelē bezbērnu sievietes ir tikai bērna pieredze - značit - ar reālo mātišķumu visai mazs sakars ..:))

          man ir nācies diezgan biezā slānī novērot kā mainās bezbērnu sievietes spriedelējumi (attiexme arī) par mātišķumu, kad tā nejauši apbērnojas..:))

          usjo, usjo - molču..:))))))
        • nu attiecību modeļi ir dažādi. šaubu nav. bet lai vispārinātu? un pieņemot, ka krii taisniba. ko talāk? visām mātem aiziet pakārties, jo zemapziņā mēs esam varaskāras sadistes, kuras gūst slimīgu baudu no bērniem. Ko ar šo teoriju tagad iesākt?
          • Iet pie Viestura Rudzīša, samaksāt viņam lielu naudu, lai viņš nospiež pistoles gaili.
          • Palasi uzmanīgāk - es neteicu, ka maternitāte=sadisms. Es teicu, ka tām ir radniecīgas iezīmes.
            Starp citu - no dažām teorijām izriet, ka praktiski jebkurai seksualitātes izpausmei ir saikne ar sadomazohismu. Tas nekad nav mani mudinājis pievērsties celibātam.:)
          • ja pašam viss vienmēr ir kārtībā un tā jau nez kuro paaudzi ir grūti saprast to needušo, kas mēģina atšķetināt pretrunīgu sajūtu kamolus, lai varētu tikt dzīvē uz priekšu. psihoanalīze nav gara laika īsināšana, bet smags darbs, kura gaitā nākas sev uzdot neērtus jautājumus. un labāk ir apzināties sevī šo šķautni un kontrolēt to, nevis čakarēt bērnu dzīvi vienlaikus pašai šņukstot "es jau gribu tikai labu"
            • izskatās, ka kāds perfekti zin manu ciltskoku un pētījis vesturiski bērnu/vecāku attiecības manā dzimtā. dikti mīļi. nez cik smags darbs ieguldīts, lai šodien secinātu, ka man paaudžu paaudzēs viss ir izrādījies kārtībā. paldies.
              • Eu, dāmas, dāmas! :(
              • karstums, nebija pat lāga adresēts Tev. Ja pamanīji, tad pašā pirmajā savā pukstā iebildu pet formu, kuru bija izraudzījusies krī. Bet pati redzi, cik ļoti spēcīgas emocijas izraisa šī tēma - mātišķums var arī nebūt tikai un vienīgi ar plusa zīmi. Es skatos uz savu attiecību mudžekli un redzu - manī nav vēlmes kontrolēt un no varas baudu negūstu, drīzāk tā mani pat biedē. jautajums tomēr šķiet ļoti būtisks, jo manai mammai pilnīgi notikti ir īpašas attiecības ar varu, kuras viņa nav apzinājusi. Līdz ar to manā ciltskokā šāds šķībais zars aug un man par šo arī ir bijis šad un tad jādomā.
  • nevaru piekrist tieši no instinktu viedokļa (protams cilvēks ir daudz vairāk izvirtis, salīdzinot ar citām sugām, bet tomēr- mātišķums, mātišķais instinkts ir saglabāt savu pēcnācēju dzīvu un veselu viņa nevarīgajā dzīves posmā, tālāk
    aizvien apmācot, trenējot, stimulējot apgūt iemaņas un prasmes, kas aizvien palielina patstāvību (sākot ar staigāšanu, patstāvīgu ēšanu, braukšanu ar sabiedrisko transportu, informācijas iegūšanu, profesijas izvēli, prasmi apieties ar naudu, iekļaušanos sabiedrībā utt).

    Ja tev būtu taisnība, tad vairums mātes nedresētu savus mazuļus, mācot pašiem ģērbties, runāt, iet pašiem uz mācību iestādi un tā tālāk (kas taču sanāk varas zaudēšana), bet tieši pretēji kavētu, vilktu, ierobežotu un iesprostotu.

    bet pretēji psihoanalīzes rezultātiem lielākoties (es pieļauju, ka varaskārei noteikti ir vieta būt, bet tas vairāk ir cilvēciski- vēlme būt mīlētam un vajadzīgam) tieši mātišķās jūtas ir tās, kas liek aizvien veicināt un veicināt mazuļa normālu attīstību ar mērķi - patstāvīgs indivīds.
    • nu tas ja par mazuļa periodu...

      a kā tad, ja tās māmiņas bāž savus snuķus savu bērnu laulības gultās?...:)))
      cik nav redzēts, dzirdēts, ka sievasmātes/vīramātes "labu vēlot" (!) čakarējas pa savu bērnu ģimenes ledusskapi, pētot kas tad tur ir vai nav, vai pa savu bērnu ģimenes veļas skapi, mācot "kā pareizi jāliek ķisendrēbes", nemaz nerunājot par citām šādu māmiņu izpausmēm, kuras aptuveni 70% gadījumu ir tieši vainīgās pie laulību iziršanām.....
    • Jā, Tev ir pilnīga taisnība, ka mātišķums ir daudz komplicētāks, tas noteikti nav reducējams uz varas īstenošanu.
      No otras puses - arī mācīšana, "dresēšana", utt., ir ne tikai ceļš uz varas zaudēšanu, bet arī (un jo īpaši) tābrīža varas realizēšana. Un, iespējams, tam ir kāds sakars ar to, ka, pieaugot vienam bērnam, mēdz rasties ilgas pēc zīdainīša...un tā līdz mazbērnu auklēšanai.
      • nav racionāli, ja pieņemam, ka vara ir traki vajadzīga, to pielietot tādā veidā un virzienā, lai ar katru dienu tās paliktu aizvien mazāk, ja ir visas iespējas to lietot tādā veidā, ka valdīšanas laiks pagarinās. tādi gadījumi ir zināmi, bet tiek uzskatīti par pataloģiju, kamēr normā sanāk novērot, ka valdot, māte aizvien atsakās no varas un ietekmes.

        Par pierādījumu tam var aplūkot kaut vai to, kas ir tas, ko mātes iemūžina, lepni pinkšķ un atceras- pirmie soļi, braukšana ar riteni, bērna izlaidums, autovadītāja tiesības, bērnam sava "ligzdiņa" uttt, kas principā katru reizi ir tieši varas "zaudējums". Jo mazāk bērns ir no tevis atkarīgs, jo krutāks vecāks tu sev škieti.

        Es vēl piekristu, ka mātišķums ir saistīts ar mazohismu (pats sev radi kādu, kuram no sākuma kalpo 24h diennaktī, bet pārdzīvo, sāpi, jūti līdzi visu mūžu), bet ne sadisms.
        • Tas nav un nevar būt racionāli pēc definīcijas.
          Starp citu, šis "pirmo soļu panākums" var tikt interpretēts arī kā pastarpināta realizēšanās, kur bērns ir tikai instruments, caur kuru māte īsteno savu varēšanu.
          • /ej ka, [info]tante, labāk dušā a to šas atkal vēl vienu pagali iemetīsi šajā kamīnā.../
          • jezus. nu padomā. ja Tu audzē puķi. un puķe uzzied - ko Tu jūti? nu kādas ir sajūtas? pirmā mirklī. tu atver durvis, un dārzā ir uzplaucis krāšņs zieds.
            • "Re kāds es malacītis dārznieciņš!" :D :p
              • jājūt droši vien saldkaislīgu varas sajūtu, ko sniedz pilnīga kontroles apziņa par šo augu - gribēšu paliešu, gribēšu ar kājām samīšu un neatņemams dieva sindroms, kā arī noteikti kaut kas ar seksu saistīts.
                • Ja augiem būtu apziņa (vai mēs to tiem piedēvētu) - un līdz ar to arī subjektivitāte, kuras autonomiju mēs varētu uzurpēt, iespējams, kas līdzīgs arī būtu.:)

                  • kaut kāda bezcerība pilnīgā :D

                    es saprotu, ka cilvēks sapiš visu labo uz ko viņš ir spējīgs, bet ne tādā tak līmenī. savādāk sanāk, ka nevar mīlēt un audzināt savu atvasi bez morālas kroplības un perversijas un nevar izaugt (bērnunams ir glābiņš) neizbrienot to tumšo, nospiedošo, tirānisko mātes lovi.
            • Tieši tā. Puķe kā manas dārzkopja varēšanas apliecinājums! (Atšķirībā no puķes, kura zied pļavā un raisa prieku tikai kā estētisks fenomens.)
              • Tiešām? Jūs audzejat puķes nevis tāpēc, ka tās jums patīk, bet lai pierāditu sev, ka to varat? Un kāpēc Tu turi kaķus? Kā Tu sevi apliecini caur kaķiem?
                • Jā, starp citu, manas atiecības ar kaķiem nevienam psihoanalītiķim nešķistu pārāk nevainīgas.:)
                  Kaķos es patiešām sublimēju savu nerealizēto mātes instinktu, un principā viss, ko es sākotnējā ierakstā teicu par mātišķumu, attiecas arī uz manām atiecībām ar viņiem, jā. Es jūtu pret viņiem maigumu, bet vienlaikus realizēju arī varu.
          • noteikti. arī tad, kad bērns uzraksta doktora darbu, uzkāpj everstā, raksta mūziku vai vienkārši ir skaists pēc vaiga padevies, vecāki jutīs ka daļēji savu nopelnu, jutīs gandarījumu par savu varēšanu, kuras rezultātā, bērns var sekojošo. bet kur te ierakstās sadisms un varaskāre un pilnīga pakļaušana un kontrole, man nav skaidrs.
            • Nē, visos šajos gadījumos patiešām nē.
              Izņemot, protams, tās situācijas, kad bērna panākumi ir instruments vecāku pašu nepilnvērtības kompensēšanai, un bērns tiek piespiests "viņa paša labā" gūt panākumus kādās noteiktās jomās.
          • Labā un ļaunā tēmas sakarā iestarpināšu, ka otra teorētiskā galējība varētu būt šāda - pirmie soļi, pirmais piecinieks, pirmais izlaidums... so what?
  • For what it's worth, es tev diezgan lielā mērā piekrītu. Kamdēļ ir diezgan būtiski un kruta kautkādā brīdī no tā tikt ārā un palīdzēt bērnam arī izkārpīties.

    /lai arī tu, visticamāk, to visu otrādi skaties, tb mazohisms kā sadisma otra, bezpalīdzīgā puse, ir laimīga atgriešanās zīdaiņa bezpalīdzīgajā stāvoklī. un sadisms attiecīgi ir vēlme nonākt Vecāka pozīcijā ar tiesībām izrīkoties ar otru, kā patīk, un tiesībām sodīt un apbalvot atbilstoši paša radītiem likumiem. t.i., identificēšanās ar vecāka lomu, atrodot veidu, kā to sevī simbolizēt.

    (hehe, redzi? es māku iekomentēt arī tad, kad neredzu vajadzību dirsties ;))
  • Atradu tev vienu piemēru šorīt: http://klab.lv/users/marija_jekabs/186119.html
  • Man līdz šim nekas tāds prātā nebija ienācis. Kāpēc ne tēvišķums? Ar varu pār bērniem, kontroli, izbaudīšanu sevi dieva lomā man vairāk tēvi nevis mātes asociējas.
    Izlasīju arī begemota domu - tā man vairāk saprotama.
    Bet "mātišķums savos instinktos bāzētajos pamatos ir radniecīgs sadismam" - nepiekrītu. Atsevišķos gadījumos? Skatoties no apspiesta bērna viedokļa? Varbūt. Es par to vēl padomāšu.
    • Tāpēc, ka mātišķums ir tīrākā un - piedod neveiklo formulējumu - "hormonālākā" mīlestības forma. Asociāciju ķēde manā psihoanalīzes samaitātajā prātā: maigums-rūpes-pakļaušana - apsēstības- Faulza Kolekcionārs - bērni, kas "nomīlē" dzīvnieciņus beigtus... Kaut kur tajā visā lieliski iekombinējas arī pilnīgi nesavtīgā mātes mīlestība.

      Viena mana draudzene (vispār ļoti mātišķa sieviete) reiz stāstīja, ka kāds viņai pazīstams, bet ne sevišķi simpātisks puisis (viņas draudzenes draugs) mocījies ar zobu sāpēm, un tas viņai pašai par pārsteigumu izsaucis pēkšņu maiguma vilni - citējot: "likās, ka tūlīt sāksies laktācija". Šajā sakarā es aizdomājos par to, kāpēc arī man patik slimnieku kopšana, kurai pilnīgi noteikti ir daudz kopīga ar mātišķumu, bet kas tikpat noteikti arī robežojas ar sadistiskajām varas attiecībām. (Te, protams, vēl var piepīt arī seksualitāti ar hrestomātisko medmāsiņas tēlu).
      • Jā, tīrākā hormonālā, un vēl beznosacījuma atbildētā mīlestība. Tāpēc tai tik vienkārši "atdoties". Bet mana ķēdīte aiziet citā virzienā: maigums-rūpes-savu vajadzību pakļaušana. Tāpēc man tik grūti iztēloties Tavu domu gājienu.
        Savukārt ar tēviem esmu ievērojusi : "mans bērns - tātad darīs to, ko likšu es. Kāpēc? Vienkaŗši tāpēc, ka Mans un es esmu Tēvs". Un tikai te es saskatu to varu.
        Laikam sāku saprast Tevi... bet man noteikti tā nav un man mātišķums mazliet savādāk izpaužās, man nekad nav bijusi vēlme aprūpēt slimniekus.
        • Sadistiskajā pasaules skatījumā nav tik daudz koncepta "viņš darīs, ko es likšu", ir koncepts "es ar viņu darīšu, ko gribu", kas atkaliņās perfekti atbilst laikam, kad dārgā atvase nespēj pat savu vēdera izeju kontrolēt. un tas tomēr kautkā baigi ir tajā mātišķuma lauciņā.

          (that said, es ļoti augstu vērtēju vīriešus-sadistus, kas spēj bērnam pamperi nomainīt ;))
          • Es droši vien nebiju iedziļinājusies sadisma jēdzienā. Man tas saistīts ar sāpju nodarīšanu otram un baudas gūšanu no tā. Pagrūti iztēloties sevi slēpjam podu/nemainot pamperi vai apzināti barojot bēbi ar pupām lai pēc tam ar dubultu prieku remdētu viņa ciešanas.
            Bet es laikam sapratu, kā krii to domā. Liekas, ka tieši par mātišķumu kopumā, kas ir nevis pret bērniem, bet pret aprūpējamiem in general.
            • Sadisms (nu tajās rafinētajās izpausmēs, nevis vulgārpopulārajā "es tevi tagad iepēršu un tas būs baigais SADISMS, I'm so evil) saistās ne tik daudz ar sāpju nodarīšanu, cik ar pazemošanu (gan fizisku, gan morālu - galvenokārt vai nu norādot uz otra cilvēka neatbilstību sabiedrības normām, vai arī piespiežot viņu šīs normas pārkāpt, bieži vien fizioloģisku iemeslu dēļ), otra cilvēka nostādīšanu bezpalīdzīgā stāvoklī, otra cilvēka "miesiskuma" atklāšanu - tb miesiskais ir pārāks par garīgo un kaut kādā brīdī tu esi spiests tam padoties, lai cik cēls sev arī neizliktos, cilvēka sociālās lomas/maskas noraušanu, kustību ierobežošana vai atņemšana (visādu veidu sasiešana), valodas ierobežošana vai atņemšana (visi mutes aizbāžņi, kas ir paredzēti nevis tāpēc, lai cilvēks nekliegtu, bet tāpēc, lai neko nevarātu pateikt), sensorā deprivācija vai atsevišķu maņu (piemēram, garšas, taustes) pārstimulācija utt..

              Ciešanas un izrietošā mazohista bauda šeit nāk nevis no fiziskām sāpēm (arī sekss vulgaris var būt sāpīgs, un tas nepadara nevienu par sadistu vai mazohistu), bet vairāk no šīs vairāk vai mazāk piespiedu nonākšanas stāvoklī, kas ir salīdzināms ar zīdaiņa (vai pat embrija) stāvokli vai dzīvnieka stāvokli.

              Sadista bauda attiecīgi nāk ne tik daudz no "hahaha, tagad tev sāp!", cik no varas/kontroles pār otru cilvēku, kas var miksēties (un veselīgos gadījumos tai būtu jāmiksējas) ar mīlestību un aprūpi; t.i., izsmalcināts sadists sniedz gan ciešanas un sāpes, gan uzslavas, glāstus un mierinājumu. Tie, kas sniedz tikai ciešanas, ir apmēram tajā pašā kvalitātes līmenī kā seksa partneris, kas izplājas gultā un sagaida, ka tagad viņu izbaudīs, zinies.

              /tfutu, drusciņ pati sašokējos par to, cik daudz es par to zinu.
              • O, paldies! Ļoti izvērsti un precīzi!
              • :) - par izskaidrojošo lekciju. Bet tas tikai apstiprina, ka te neiet runa par mātišķām jūtām tikai. Šis sadistiskais moments var būt jebkuram, kas uzņemas rūpes par otru: saimnieks savam dzīvniekam, soc. darbinieks, internāta darbinieks, ārsts... Jā, un mātes arī var. Un bērni kas aprūpē nu jau nespējīgos vecākus. Es domāju - tas ir apkarīgs no cilvēka, nevis atatusa
                • Man personiski šķiet, ka visas tās jūtas, kas liek aprūpēt dzīvniekus/bērnus/slimniekus/vecus cilvēkus etc. ir ļoti tieši atvasinātas no mātes instinkta.
                  • Jā, piekrītu. Vēlme rūpēties ir no mātes instinkta. Bet manā skatījumā aprūpēšanas process paver iespēju izvērsties sadistiski, bet ne default nosacījums tam.
                    Visu dienu mēģinu sevī ieskatīties un saskatīt kādu saistību (savās izjūtās) un nekādi. Man ir nepatīkami iztēloties, ka kāds, jebkurš, būtu no manām rūpēm atkarīgs .
Powered by Sviesta Ciba