Nesen ienāca prātā doma (droši vien pilnīgi neoriģināla), ka mātišķums savos instinktos bāzētajos pamatos ir radniecīgs sadismam - tos vieno tieksme pēc absolūtas kontroles pār objektu. Uzvarošais, žņaudzošais, pakļaujošais piespiedu maigums. Protams, tas nenozīmē, ka es tagad mēģinu kaut kā degradēt jūtas, kuras tiek uzskatītas par viscildenākajām, nebūt nē. Taču, lai cik gan atšķirīgas neliktos spīdzinot un aprūpējot gūtās baudas, tām ir kaut kas kopīgs varas īstenošanas saldkairē.
Iespējams, tāpēc tik izmisīgi pēc maternitātes tiecas sievietes brīžos, kad viņām slīd no rokām ārā citi varas realizācijas veidi.
(Disklaimeris: esmu atkal pilna psihoanalīzes, turklāt nesenas refleksijas iespaidota par savu pašas tieksmi uz slimnieku kopšanu utml.)
Iespējams, tāpēc tik izmisīgi pēc maternitātes tiecas sievietes brīžos, kad viņām slīd no rokām ārā citi varas realizācijas veidi.
(Disklaimeris: esmu atkal pilna psihoanalīzes, turklāt nesenas refleksijas iespaidota par savu pašas tieksmi uz slimnieku kopšanu utml.)
Viena mana draudzene (vispār ļoti mātišķa sieviete) reiz stāstīja, ka kāds viņai pazīstams, bet ne sevišķi simpātisks puisis (viņas draudzenes draugs) mocījies ar zobu sāpēm, un tas viņai pašai par pārsteigumu izsaucis pēkšņu maiguma vilni - citējot: "likās, ka tūlīt sāksies laktācija". Šajā sakarā es aizdomājos par to, kāpēc arī man patik slimnieku kopšana, kurai pilnīgi noteikti ir daudz kopīga ar mātišķumu, bet kas tikpat noteikti arī robežojas ar sadistiskajām varas attiecībām. (Te, protams, vēl var piepīt arī seksualitāti ar hrestomātisko medmāsiņas tēlu).
Savukārt ar tēviem esmu ievērojusi : "mans bērns - tātad darīs to, ko likšu es. Kāpēc? Vienkaŗši tāpēc, ka Mans un es esmu Tēvs". Un tikai te es saskatu to varu.
Laikam sāku saprast Tevi... bet man noteikti tā nav un man mātišķums mazliet savādāk izpaužās, man nekad nav bijusi vēlme aprūpēt slimniekus.
(that said, es ļoti augstu vērtēju vīriešus-sadistus, kas spēj bērnam pamperi nomainīt ;))
Bet es laikam sapratu, kā krii to domā. Liekas, ka tieši par mātišķumu kopumā, kas ir nevis pret bērniem, bet pret aprūpējamiem in general.
Ciešanas un izrietošā mazohista bauda šeit nāk nevis no fiziskām sāpēm (arī sekss vulgaris var būt sāpīgs, un tas nepadara nevienu par sadistu vai mazohistu), bet vairāk no šīs vairāk vai mazāk piespiedu nonākšanas stāvoklī, kas ir salīdzināms ar zīdaiņa (vai pat embrija) stāvokli vai dzīvnieka stāvokli.
Sadista bauda attiecīgi nāk ne tik daudz no "hahaha, tagad tev sāp!", cik no varas/kontroles pār otru cilvēku, kas var miksēties (un veselīgos gadījumos tai būtu jāmiksējas) ar mīlestību un aprūpi; t.i., izsmalcināts sadists sniedz gan ciešanas un sāpes, gan uzslavas, glāstus un mierinājumu. Tie, kas sniedz tikai ciešanas, ir apmēram tajā pašā kvalitātes līmenī kā seksa partneris, kas izplājas gultā un sagaida, ka tagad viņu izbaudīs, zinies.
/tfutu, drusciņ pati sašokējos par to, cik daudz es par to zinu.
Visu dienu mēģinu sevī ieskatīties un saskatīt kādu saistību (savās izjūtās) un nekādi. Man ir nepatīkami iztēloties, ka kāds, jebkurš, būtu no manām rūpēm atkarīgs .