barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2020-08-13 15:21:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
robežas, robežas
Vienīgais, kas mani pa īstam dara uzmanīgu jautājumā par Ždanokas iekļaušanu iekš "Mūsējām" ir tas, ka caur šādu tvērumu: izzināt personību, tās attīstības ceļu, apzināties, ka dažādiem viedokļiem ir tiesības līdzāspastāvēt, diemžēl, mēs kā sabiedrība esam hroniski uz grābekļiem kāpuši, jo viegli pieņemam patīkamo, izprotamo personības daļu, taču neievērojam darbus un nelabprāt nošķiram (patīkamo) personību no tās praktizētajām vērtībām: darbiem, praksēm, vārdiem.

Pavērojiet, ar cik vieglu roku allaž atrodas attaisnojums itinkā laba cilvēka nepiedodamai, bīstamai vai apdraudošai rīcībai- piemēram- varmāka, bet talantīgs mākslinieks;
neuzticams alkoholiķis, bet reizēm labs autors;
pilsēteles mērs ar neaprakstāmi brangu korupcijas un tiesiskuma piesmiešanas tvērienu, bet "smukas, bruģētas ielas un piemaksas pie penzijas" un tādā garā.

Atbalstu empātijas veicināšanu un cilvēciskā kodola atrašanu, taču nekritiski pieņemot un veidojot cilvēkstāstu, faktiski vari attaisnot ikvienu un tas nav kritiskās domāšanas trūkums lasītājiem, bet paškritikas trūkums, parastā nepadomāšana autoriem. (jā, arī raudošs šlesers priekšvēlēšanās ir no šīs pašas bezgaumīgās paletes).

Cilvēks tomēr ir viens veselums un nudien nav veselīgi nošķirt raksturu, profesiju, uzvedības musturi no personības vērtībām,
ar šo nošķīrumu esam ieguvuši dažādas (bīstamības) kalibra ākstus uz skatuvēm, trampus, putinus, šīzogobzemus un kantānes, jūlijas vai rībenas, kaitinošāko pasvītrot.

Vērtību jautājumi, tiem ir nozīme un dažkārt stiprāka par vajadzību būt pamācoši iekļaujošiem vai dumpinieciskiem tomēr ir vajadzība būt ar robežu izjūtu- par ko tu, tavs varonis stāv/ceļas un krīt un te nu TŽ atrašanās blakus VVF, Skulmei, Ķeniņai un citām granddāmām šķiet nevietā.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sirdna
2020-08-13 17:38 (saite)
Manā ieskatā cilvēks nav viens veselums, bet kaut kas līdzīgs skudru pūznim, tas ir pūļa intelekts, salikts kopā no desmitiem apakšpersonību un apakšprocesu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 17:47 (saite)
skudru pūznis tomēr ir viens, kaut tajā dzīvo simttūkstošiem skudru, bet ja cilvēku mēģināsi neuztvert kā vienu veselumu, ar visām viņa skudrām (uzvedību, diagnozēm, ievirzēm, patikām, utt), tad faktiski allaž varēs attaisnot ikvienu par dajebvaiko, jo gan jau kāda personības šķautne ir lieliska arī lielālakajiem un bīstamākajiem neliešiem.


Neesmu novērojusi, ka piemēram, gruzīni ārkārtīgi lepotos un iekļautu izdevumā "100 varenākie tautieši" Staļinu. Jo kaut kādas robežas taču ir katram skudru pūznim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sirdna
2020-08-13 18:00 (saite)
Robežas ir viegli manipulējamas, kā var novērot visriņķī un apkārt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2020-08-13 20:27 (saite)
+100

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2020-08-13 22:01 (saite)
Nē, nu, ja mērķis ir saprast, attaisnot vai nē, tad droši vien citādi nevar.

Bet tā doma, ka mums ir jābūt vienai nedalītai attieksmei pret cilvēku man šķiet gauži aizdomīga. Man šķistu, ka tas var loģiski notikt kādos ļoti personiskos un dziļi emocionālos gadījumos, bet jebkurā gadījumā tas tāda fight-or-flight refleksa izmantošana ātrai lēmuma pieņemšanai.

Kas ir neapšaubāmi nepieciešami fight-or-flight situācijās.

Bet citviet man šķistu, ka tas draud ļoooooti viegli ievilkt ad hominem grāvī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 22:56 (saite)
Nepiekrītu. Manuprāt, tieši attieksmes dalīšana partrīcijās ir ātrākais ceļš uz ad-hominem, jo vērsies pret vieglāk uzklūpamo (vai aizstāvāmāko) personas daļu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2020-08-14 01:07 (saite)
Tas laikam atkarīgs no dalītāja.

Vai arī es varbūt vienkārši nesaprotu domu.

Jo, manuprāt, attieksme ir loģiski atkarīga no konteksta.

Piemēram, nezinu, taksists, kurš tevi ved. Saprātīgs cilvēks, runā par Kantu vai Rotko, izsaka (tavuprāt) jēdzīgus spriedumus. Tai pat laikā pēc brauciena mēģina pieskaitīt sev pāris ekstra naudiņas [jā, es zinu, šobrīd tas vairs nav aktuāli, visi ūberbolti par to rūpējas, bet nu agrāk bija visādi]. Mana attieksme būtu aptuveni šāda: par Rotko priecājos, domājošu cilvēku novērtēju, uzzinu kaut ko jaunu. Par apkrāpšanas mēģinājumu situ pa pirkstiem. Viens otram netraucē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smejmoon
2020-08-14 11:13 (saite)
Tu esi redzējusi varenāko gruzīnu sarakstu bez Staļina? Es nē. Ar Staļinu ir daudz.
Es padsmit gadus tur neesmu bijis, bet pēc interneta spriežot statujas no pilsētu centriem izvaica tik nesen.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-14 12:57 (saite)
Krievijas iebrukuma laikā 2008.g. Goru iedzīvotāji esot pulcējušies pie Staļina pieminekļa cerībā, ka tur krievi nebumbos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smejmoon
2020-08-14 13:04 (saite)
Es tieši pirms kara pēdējo reizi biju Gruzijā. Varbūt, ka attieksme pret Staļinu ir mainījusies, bet šaubos, ka no top5 viņš ir izkritis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-14 13:14 (saite)
Šķiet, ka 2008.g. viņiem nācās daudz ko vēlreiz pārvērtēt, arī "naivumu" pret ždanokveidīgajiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2020-08-14 13:08 (saite)
pēc tam gan to pieminekli demontēja

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pet
2020-08-14 11:18 (saite)
Kad biju Gruzijā, bija skaidrs ka vismaz būtiska daļa gruzīnu Staļinu nedomājot liktu tautiešu topos, jo tiešām lepojas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2020-08-13 17:47 (saite)
mani vairāk mulsina konkrētās personas definējums kā "mūsējā" t.i. viena no mums, mums līdzīgā, tāda ar kuru identificēties

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dardenne
2020-08-13 17:51 (saite)
Es to tulkoju tā, ka nu obkjetīvi viņa ir mūsējā, viena no Latvijas redzamām sievietēm, patīk mums viņa vai klaji riebjas. Mūsējie jau nav tikai tikai tie foršie, kas mums baigi labi patīk, te mums ir visādi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 17:57 (saite)
Jā, mūsējie ir visādi, bet vai nudien mūsējie ir tie, kas ilgstoši rīkojas pret mums? Tā nav nedz integrācija, nedz otra vaiga uzgriešana. Tā tomēr ir konceptuāla kļūme, domāju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vilibaldis
2020-08-13 18:07 (saite)
manā uztverē mūsējais (tīri lingvistiski) ir viens no mums, tāds ar kuru es identificēju sevi kā personu... šis nav tas gadījums, vismaz man neribētos būt identificētam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ratatoska
2020-08-14 10:30 (saite)
Nu, no iekšgrupas un ārgrupas pozīcijām var būt situācijas, kurās tu vari identificēties ar Ždanoku. Ja ne kā ar sievieti vai Latvijas iedzīvotāju, tad viņa varētu būt iekšgrupā, piemēram - "mūsējie - cilvēki" pret "svešajiem - citplanētiešiem".


Nez, man patīk, kā šī persona ir atainota grāmatā. Likās tīri sarkastiska tā Taņas pasaka. Ja man būtu meita, es ar prieku palasītu par to, kas notiek, kad cilvēks sadomā cīnīties par jebko, lai tikai būtu pret. Nu, vismaz tādā vienkāršotā aspektā. Nu, ka tu jau vari būt šausmīgi gudrs un talantīgs, un ar to arī ievērojams, bet tik un tā vari visiem riebties. Un ir varbūt arī labi būt tādam, kurš nejūt nepārvaramu tieksmi visiem pieslieties un patikt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2020-08-14 12:56 (saite)
Nu ja, sarkasms tur ir viegli nolasāms. Nez, man šķiet ok, ka pasaku grāmatā par sievietēm ne visas ir perfektās Saulcerītes, kas staigā baltas ar tikumiņu apsnigušas. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dardenne
2020-08-13 17:48 (saite)
Pārējo neiztirzāšu, bet kategorijā labs mākslinieks-sūdīgs cilvēks tā vienotā veseluma teorija nedarbojas. Mākslinieka talants nekorelē ne ar pozitīvām, ne negatīvām cilvēka rakstura īpašībām, vismaz tajā laikaposmā, kamēr viņš/a ir tas labs/a mākslinieks/ce. A kas notiek pēc aknu un talanta nodzeršanas, mākslas vēsturi jau vairs neinteresē.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 17:54 (saite)
brīdī, kurā kā mākslas vēsturniece apskati mākslinieka daiļradi- jā, piekritīšu. bet ja tiek pasniegts personības stāsts - nepiekritīšu itin nemaz, jo Ždanoka ir ievērojama nevis tāpēc, ka ir bijusi izcila matemātiķe un cīnījusies caur aizspriedumiem uz panākumiem, bet tāpēc, ka ilgstoši veido un kultivē politiski bīstamus un mūsējību apdraudušos uzskatus un lēmumus.

par laimi, drīkst būt dažādi viedokļi.



(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dardenne
2020-08-13 18:01 (saite)
par laimi, drīkst būt dažādi viedokļi

- nu tieši tāpēc jau viņa tur iekļauta. Un diezgan tiešā tekstā viņas izvēle cīnīties pret Latvijas neatkarību pasakā ir izstāstīta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puuce
2020-08-13 18:07 (saite)
nu, tā Ždanokas pasaka ir tieši ar morāli par dažādiem viedokļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 18:18 (saite)
Morāles daļa kā reizi ir diezgan bezzobaina, tāds mērens Stokholmas sindroms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puuce
2020-08-13 18:21 (saite)
nu nezinu. iedevu meitai lasīt, lai saprotu, kāds vinai iespaids.
man liekas, vairums lasītāju aizmirst, ka tā tomēr ir grāmata bērniem, pēc lasīšanas pārrunājama ar vecākiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2020-08-13 20:23 (saite)
Mamma mia! Kādu brīdi ievērojot higiēnu pret medijiem, šo daiļumu pat nebiju pamanījusi. Bet tendences visnotaļ interesantas - citās kultūra ziņās kāda kuratore stāstīja, ka Austrai Ozoliņai-Krauzei izstāde veltīta, esot bijusi feminisma literāte... (viss tāds hihi un haha, neko, protams, nepieminot par sadarbības ar Krieviju kases turēšanu). Maigākais, ko par šo varu pateikt - meitenes varbūt tiešām tic - ja varmākam labi pielien, nesitīs.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 20:49 (saite)
Starp citu, biju uz to izstādi, kaut kā....trūka dziļuma?

Sapratu, ka gluži tāpat kā Beļcovas izstādē saskumdināja kuratores izvēlētie palētie akcenti: azartspēles, biseksualitāte,
tā arī nepaskaidrojot, neizstāstot pašas Ozoliņas- Krauzes gana neviennozīmīgo biogrāfiju un tās epizodes kopainā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-13 21:03 (saite)
Vai izstādē pieminēja arī citu Austras draudzeni Mariju Leiko? Ja es režisētu viņu stāstu, tad Austrai pienāktos viņas liktenis, bet Marijai palikšana Latvijā/Eiropā, bet bez indes.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 21:08 (saite)
nē, ja nemaldos. Leiko bija pieminēta IR intervijā uz kuru droši vien atsaucies Tu. Ja bargi, man jāsaka, ka izstāde vispār ir gana skaļš vārds šim notikumam, jo tik vien bija, kā zināmie Beļcovas gleznotie portreti, dažas forogrāfijas un ja nemaldos, divas apraksta planšetes, tas viss iekš parastā Sutas/Beļcovas dzīvokļa scenogrāfijas un elementiem. (Taisnību sakot, man dzīvokļmuzeja koncepts šķiet patīkams kopumā, bet šī izstāde solīja krietni vairāk, kā deva. Gadās.)


(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-13 22:31 (saite)
Atsaucos uz pasenu interesi par "Kulturālās tuvināšanās biedrības ar SPRS tautām" biedriem un viņu likteņiem (tajā, stap citu, arī Beļcova un Suta bija). Viens no nepatīkamiem secinajumiem bija, ka drošības dienesti arī tolaik bija slinki un/vai korumpēti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-13 23:04 (saite)
Tagad arī artis iedeva pavedienu uz stāstu kamolu, tur noteikti izpētīts daudz vairāk nekā izstādes planšetēs - https://mobile.twitter.com/tikums/status/1287336109643649024

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2020-08-13 20:51 (saite)
Pasaka par Tatjanu, ja gadījumā pati grāmata nav pieejama, ir arī šeit:
https://pbs.twimg.com/media/EfTqtLyUwAMRBN2?format=jpg&name=large

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heda
2020-08-13 20:57 (saite)
Paldies! ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2020-08-13 21:33 (saite)
Kas ir autors?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 21:41 (saite)
https://projektubanka.lv/projects/gramata-musejas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2020-08-13 21:43 (saite)
A atradu. Un tagad salikās, par ko runa. Nu jā... Nu.... deformēti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2020-08-13 21:29 (saite)
Domā Skulmi nevar likt blakus? Par VVF es ar mulstu, šķetinot viņas biogrāfijas mīklas un uzkāpšanu uz skatuves Bojāra pavadībā.

Ja nu kāda dāma netiek pietiekami novērtēta, tad tā ir Ķimele. Viņu vēl es spēju pretnostatīt TŽ. Bet ne jau nu Skulmi!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 21:50 (saite)
Es paredzēju ka tieši par to tieši Tu kaut ko teiksi. Palieku tomēr pie tā, ka nē, nevar: manā ieskatā Skulmes PSKP darbība, konjunktūras nodevas nav pielīdzināmas TŽ. Jo viena lieta ir _iet ideoloģiski vadoša režīma partijā_ un, apmaiņā pret nosacītu piekrišanu režīmam, gūt kaut kādu labumu (piemēram, iespēju turpināt radoši strādāt, izstādīties), pavisam cita lieta ir mērķtiecīgi graut, destabilizēt un nomelnot demokrātiski atjaunotu valsti. Ja Skulmei, gribētu domāt, tās izvēles bija izdzīvošanas mehānisms, nevis pārliecība, tad Ždanokai- cīņas lauks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]usne
2020-08-13 22:04 (saite)
Skulme un Māra Zālīte bija čekistes. Nedomāju, ka izdzīvošanas jautājums ir ataisnojums. Nez kā par to jūtās Doroņinas kundze ?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mazeltov
2020-08-13 22:06 (saite)
O, Zālīte ir vēl viena, kura derdz, precīzi tāda pati kā Skulme.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2020-08-13 22:07 (saite)
Labi, un kā diez, par mūsējo TŽ jūtas Doroņinas kundze?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2020-08-13 22:12 (saite)
Es domāju ka nekā vairs nejūtas, kopš atteicās no ordeņa, viņai ilūziju par šo tematiku vairs nav

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dardenne
2020-08-13 22:12 (saite)
Starp citu, kā reiz Doroņinas kundze ir viena no retajiem Dieva mīlestības un patiesas kristietības izgaismotajiem stiprajiem cilvēkiem, kas netiesātu arī pasaciņu par baisuli Taņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]usne
2020-08-13 22:33 (saite)
Lūk, nācu rakstīt ko līdzīgu. Ja cieni pats sevi un savu pozīciju (uzvaru), cieni arī savu oponentu, īpaši, ja viņam nav izdevies sasniegt iecerēto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heda
2020-08-13 22:45 (saite)
Ja pareizi sapratu, pasakas par Doroņinu-Lasmani tur nav, vismaz godīga autoru attieksme - ja mūsējā ir Ždanoka, tad Doroņina-Lasmane nevar tāda būt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 22:47 (saite)
njā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divas_zosis
2020-08-15 02:53 (saite)
labs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mazeltov
2020-08-13 22:04 (saite)
Nu ko var muldēt, izdzīvošanas mehānisms. Skulme bija pradažnaja škura, kurai likās, ka viss viņai pienākas un tas, ka viņa ar visiem tiem leiškalniešiem un jaunpupiešiem sasējās, jo līdz kapa malai bija godkārīga mamzele un gribējās tak vēl sajusties svarīgai, tas tikai liecina, ka viņa bija prasta pašlabuma meklētāja, kurai kaut cik padevās pindzelēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 22:10 (saite)
Es ļoti ceru, ka spēj sadzirdēt to, ko viņa saka šajā intervijā, piemēram:
https://www.lsm.lv/raksts/kultura/kulturtelpa/paslustracija-dzemma-skulme.a304153/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dardenne
2020-08-13 22:17 (saite)
Mēs te visu laiku cilvēkus apspriežam, nevis tekstus par viņām. Sāls jau ir tajā, kas tai pasaciņā uzrakstīts. "Mūsējās" nav slavas dziesmu izlase Nevainojamajām Latvijas Sievietēm, tas ir stāsts par to, kāda tā mūsu Latvija ir, ar visām pretrunām uttt, uttt, uttt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2020-08-14 01:10 (saite)
Jā, kaut kā tā, manuprāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2020-08-14 12:23 (saite)
Citāti no reklāmas https://vimeo.com/386947091
"palīdzi latviešu tautai iepazīt savas varones",
"50 ievērojamākās Latvijas sievietes"

Tātad tā grāmata tomēr ir domāta kā slavas dziesmu izlase.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2020-08-14 12:42 (saite)
Hmm, nu jā, konteksts cits.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mazeltov
2020-08-13 22:59 (saite)
Ja tu izslēgtu savu augstprātīgo toni, varbūt pat izlasītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 23:05 (saite)
iespējams, to varētu iemainīt pret toņa "godkārīga pradažnaja škura, kurai padevās pindzelēt" izslēgšanu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]bljanna
2020-08-13 22:50 (saite)
Jā! Labāk nebūtu pateikusi. Angliski ir tāds labs termins kā "compartmentalize" - autore ļoti veiksmīgi to ir izdarījusi. Manuprāt, mums ir jāmācās būt piedodošiem par pagātnes kļūdām, bet šeit jau nav pagātne (to īpaši labi ataino rindiņas par.viņas karjeru EP)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2020-08-13 22:53 (saite)
jā, jā, viens no tiem terminiem, kas līdz ar trampu un visu šo iegājies, jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2020-08-13 23:13 (saite)
Tie kas te aizstāv plurālismu, iekrīt tajās lamatās, ko izliek meļi un ļaunprātīgi apzināti nekaunīgi provokatori - dezinformāciju mēģina ciniski uzdot par viedokli. Un nē, cīņa par tiesībām uz kūdīšanu un rīdīšanu nav tolerējama kā apbrīnojama spēja neiet uz kompromisiem ar savu revolucionāra sirdsapziņu.
Drīkst interpretēt pagātni un ticēt kādai ideoloģijai, taču nav pieļaujams respektēt agresīvu aģentu, kurš savās revolucionāra cīņas metodēs gatavs uz tiesisku džihādu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]starro
2020-08-13 23:16 (saite)
Un bērnu grāmatā jāraksta kā ir - šī sieviete ir ievērojama mele. Un bērni tādas lietas saprot labi. Un bērniem jāmāca informācijas lietpratība, bet ždanoka ir pateicīgs piemērs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lyrica
2020-08-13 23:53 (saite)
Nevaru piekrist. No feminisma skatu punkta( lai vai ka tas tiktu definets, ta tomer nav vienota pozicija) sis ir stasts par arkartigi gudru, labi izglitotu sievieti, kas ir loti daudz ko sasniegusi par spiti tam, ka atklati pauz viedokli, kas ir vairakumam nepienemams. Metalimeni vinai ir taisniba - minoritasu viedokli demokratija ir jadzird un demokratijai ir javar izturet viedokli, kas nav patikami. Zdanoku ar Trampu salidzinat ir nekorekti loti daudzos limenos, bet viniem ir viena lidziba - par viniem balso cilveki, kuriem pasreizeja valsts parvalde un labklajibas mehanismi nenodrosina vinuprat cilveku cienigu dzivi. No sociologijas skatu punkta Latvija diezgan loti cies no ta, ka ir viens vestures narativs. Tik saskelta sabiedriba,kada ta ir seit, Zdanoka parstav vera nemamu sabiedribas dalu, ir ieguvusi mandatu Latvijas un EU parlamentos, tas ir ieverojams sasniegums, ipasi sievietem, kas joprojam ir mazakuma visos varas limenos. Tatjanas pasaka, atrauta no nacionala diskursa, ir diezgan atpazistams narativs feministiskaja literatura - sievete,kas daudz sasniedz, ir arkartigi gudra un nepadodas sabiedribas spiediena prieksa. VVF metalimeni ir loti lidziga Zdanokai, kamer Skulme peldeja pa straumi visos laikos.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2020-08-14 15:34 (saite)
Tik nez vai katrs indivīds, kas kaut ko sasniedzis un var tikt respektēts par savu cīņas sparu tiktu iekļauts šādās goda grāmatās. Vai agresīvi nacionālisti, kas cīnījušies par brīvību no ždanokām viņai līdzīgajiem tur nokļūtu mūsdienu klimatā. Diez vai. Šeit kā reiz Tramps nebūtu sliktākais lakmusa papīrs. Noteikti apveltīts ar līdzīgām spējām, bet pareizo cilvēku kolektīvajā atmiņā ir "ļaunais", tāpēc nada.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]martcore
2020-08-15 19:07 (saite)
tihanovskaja ir pieteikoši spēcīga sieviete, lai valdītu pār baltkrieviju?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]indulgence
2020-08-15 10:20 (saite)
Krājuma nosaukums taču ir "Mūsējās", nevis "Labās mūsējās".

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?