25 February 2022 @ 10:24 am
 
jūs bēgsiet? jūs apsverat bēgšanu?
 
 
( Post a new comment )
porcelāna lellīte[info]neraate on February 25th, 2022 - 10:33 am
Nē. Jo nav drošas vietas kur un pie kā un pārāk maza iespēja līdz turienei droši tikt (pat ja būtu kur), jo neticu, ka bēgšana būs iespējama. Ja tiešām, koridorus, gaisa telpu un jūru nogriezīs ātri un mājās vismaz ir viss kādu laiku nepieciešamais pamatvajadzībām, atšķirībā no dienām ilgas dirnēšanas sastrēgumā uz šosejas. Un pieciem pat pamata lietas pirmajam laikam nevar paņemt līdzi, turklāt šeit mums abiem ir veci vecāki.
Pirms bērniem katrā karā es apsvēru zemessardzi un atbalstīt med.personālu. šobrīd mana iekšējā sajūta ir mainījusies. Cik vien būs iespējams man ir svarīgi bērniem dot normālību. Ja situācija mainīsies, izvērtēs vēlreiz
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 10:42 am
nu jā, ja evakuējas, tad tagad. piekrauj pilnu mašīnu, kamēr Suvalku koridors vēl ir vaļā, tālu prom.
es par tiem lietas pieciem nebūtu gan tik skeptiska, nemaz tik daudz lietu nevajag, tāpat bērni ātri izaug no līdzpaņemtajām drēbēm :) bet pārtikas krājumi gan ellīgi ātri apēdas, tas gan.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on February 25th, 2022 - 10:45 am
Zaķīt, Polijā šobrīd vietām ir degvielas trūkums, ja plāno braukt tālu, vajag vairāk nekā vienu degvielas kannu. Plus pārtika, plus vismaz guļammaisi un telts. Ārā nav arī vasara. Pat ja ar vakuuma maisos sabāztām segām nav tik vienkārši
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 10:50 am
ā, gulēt var mašīnā :) risku, protams, ir daudz, bet gulēšana taču arī ir iespējama pie draugiem un draugu draugiem un draugu draugu draugiem. es gan neaģitēju.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on February 25th, 2022 - 10:55 am
Ja tev tur tie ir, tad cita lieta. Mums ārzemju radi ir ar mašīnu aizbraucami dazās diennaktīs pie samērā tukšiem ceļiem. Un braukt neko nezinot vai izdosies lai iesprūstu pa ceļam vai gala punktā gulētu uz grīdas sporta zālē. Šobrīd manuprāt risks te uz vietas nav tik liels. Mēs esam NATO, mums te ir vairāku citu valstu kontinents, mēs esam drusku labākā situācijā nekā 40.tajos
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
helvetica[info]helvetica on February 25th, 2022 - 11:51 am
pat, ja nato sargās - tā darīs to uz mūsu zemes, nevis kaut kur abstrakti. Un līdzšinējā reakcija liecina, ka "sargāšana" notiek kūtri un nepietiekami. Tā kā šobrīd mums ir tikai nedaudz vairāk laika notīties (vai pārgrupēties sūdu gaidās), par to, ka mums nekas nebūs - nav variantu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 12:04 pm
jā, fronte te būs jebkurā gadījumā.
(Reply) (Parent) (Link)
Kemune[info]kemune on February 25th, 2022 - 11:01 am
Jā, es tagad. Kamēr koridors vaļā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:12 am
apsveicu!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on February 25th, 2022 - 11:18 am
Man vēl līdz tam jātiek. Pakojos, nereāli sirreāla sajūta - it kā saku sev, tas jau tikai tā, uz nedēļu, divām, kamēr viss nomierinās. Bet tikpat labi var nesanākt nekad neatgriezties.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:21 am
nu jā, es, ja mēs nosliegsimies uz šādu scenāriju, visvairāk domāju - ko darīt ar īpašumiem?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on February 25th, 2022 - 11:38 am
Neko. Atstāt visu vismaz tā, lai nekas potenciāli kaitējošs nepaliek - elektrības drošinātājus izslēgt, ūdens padevi aizgriezt, ledusskapi iztīrīt. Viss. Pārējo visu var attālināti. Pārdot tāpat nepārdosi, un kam vispār būs nozīme un jēga pēc mēneša, mēs nezinām.
(Reply) (Parent) (Link)
Kemune[info]kemune on February 25th, 2022 - 11:39 am
Nu, un atstāt atslēgas kādai uzticības personai, ja nu kaut kas jādara un jātiek iekšā.
(Reply) (Parent) (Link)
aņa delovejevna[info]deloveja_kundze on February 25th, 2022 - 02:20 pm
Es daudz par to domāju, un šķiet, ka tas būtu atkarīgs no tā, kādā statusā es tajā brīdī būtu. Kā privātpersona, kā civiliedzīvotāja - domāju, ka nē, bet ja man kā muzeja darbiniecei būtu iespēja izglābt kaut daļu no muzeja krājuma, no Latvijas kultūras vēstures vērtībām - neapšaubāmi jā.
(Reply) (Parent) (Link)
usne[info]usne on February 25th, 2022 - 10:34 am
eiropā tāpat karš panàks, ja tagad to neapturēs.
bet es gribētu, lai B un mamma evakuējas uz londonu pie māsas, ja nāk pie mums iekšā
(Reply) (Link)
putnu novērotājs[info]_re_ on February 25th, 2022 - 10:36 am
šobrīd es domāju, ka nē. bet es nezinu, ko es domāšu pēc kāda laika.
satiksim svētdien bērnus, paprasīsim, ko viņi domā. varbūt viņi gribēs. bet tad būs jāsūta prom laicīgi, jo akūtas darbības laikā liela iespēja, ka mazais lietuvas - polijas robežas posms būs bloķēts. kuģis man liekas baigā veiksmes loterija, tos taču tik viegli nogremdēt ar mūsdienu precīzajiem ieročiem.
(Reply) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 10:37 am
Pagaidām apsveram tikai bēgļu uzņemšanu.
Bet man ir tuvi radinieki ārzemēs. Ja tiešām līdz tam nonāks, bēgsim.
(Reply) (Link)
rediiss[info]rediiss on February 25th, 2022 - 10:42 am
ja sūdi aiziet plašumā, tad atombumbu jau mūsdienās laikam var uzmest jebkur. bet ja šo scenāriju izslēdz, tad es pašlaik redzu lielāku jēgu palikt un mācīties šaut, lai cik tas dīvaini neizklausītos pašas ausīs. protams, ka reālo atbildi uzzināšu tikai tad, kad būs (cerams, ka nebūs) vajadzība reāli pieņemt lēmumu.
(Reply) (Thread) (Link)
missalise[info]missalise on February 25th, 2022 - 10:57 am
Citējot Putinu -Мы, как мученики, попадем в рай. А они сдохнут. https://www.youtube.com/watch?v=IO_AjWjjfC0

Te, manuprāt, jāpiesaista tie maniakālo slepkavu psiholoģiskā portreta analītiķi no ASV Federālā izmeklēšanas biroja. Jo viņam ir visas maniaka pazīmes. Viņu bērnībā pameta māte (viens riska faktors) (viņa pirms neilga laika vēl dzīvoja Gruzijā, visi vietējie zināja, ka viņa ir Putina māte). Viņa tēvam ar māti bija īss sakars. Pēc tam, kad māte viņu pameta, viņš nonāca audžuģimenē, kur tēvs bija VDK pārstāvis un bieži mazo Putinu sita (vardarbība - vēl viens riska faktors), bet audžumāte viņu turēja par elku (vēl viens vardarbības riska faktors). Tā kā viņš bija mazs un kusls, viņu kaustīja citi puikas (vēl viens riska faktors), tad viņš satika savu austrumu cīņu treneri, kas amatu savienošanā bija arī baņģuga, kuram uz kapa ir piemineklis ar uzrakstu "Es esmu miris, bet mafija vienmēr ir dzīva".
Tā ka jā - bēgt īsti jēgas nav. Te varbūt pat drošāk nekā citur, jo tomēr tuvu Krievijas robežai, lai mestu atombumbu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
rediiss[info]rediiss on February 25th, 2022 - 11:08 am
hah, es tieši vakar skatījos uz viņu un domāju, ka jāsūta behavior panel lūgums, lai paanalizē. bet nu izskatās, ka nav, ko. šī bio visu principā paskaidro. jā, par atombumbu varbūt. lai gan nu tā 100% droši nav. ja gribas visiem parādīt, kurš te ir boss, tad var gadīties aŗī kko upurēt.
(Reply) (Parent) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on February 25th, 2022 - 12:08 pm
Nebrīnītos, ja audžutēvs izrādītos ukrainis...
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
missalise[info]missalise on February 25th, 2022 - 12:47 pm
It kā neatceros, ka tā būtu, viņš bija no Pēterburgas.
(Reply) (Parent) (Link)
vilibaldis: taisni kā es[info]vilibaldis on February 25th, 2022 - 10:55 am
Nē, man ir pietiekami daudz gadu un pietiekami daudz sūdu jau pieredzēts. Bērniņu gan labprāt evakuētu.
(Reply) (Link)
Nikolass A. Dērsingtons[info]kisswithafist on February 25th, 2022 - 11:08 am
Baigi dalītas jūtas. Droši vien nē, jo īsti nav kur un īsti nav ar ko, mēs tizli, mums nav mašīnas. Armijā arī neietu, lielas jēgas no manis tur nav, tā ka kaut kur mīcītos pa vidu, līdz bumba uzkrīt, ko nu tur vairs.
(Reply) (Link)
tilda[info]tilda on February 25th, 2022 - 11:16 am
Būsim reāli, aizbēgt nekur diži tad nevarēs. It sevišķi, ja tiks nogriezti visi sakari. Nebūs ne degviela viegli pieejama, ne bezskaidra nauda. Cik tālu tiksi ar vienu bāku, ja būs rinda cauri visai Lietuvai? Mēs diezgan esam noizolēti, lai kaut kur pamuktu. Otrs - ja palaidīs radiāciju, tad vispār jāatslābst Visreālākais ir, ka nevajadzētu palikt Rīgā, bet pamukt kaut kur ārpus Rīgas. Tas arī viss, ko varēsim reāli izdarīt. Tagad jau pakot somas - cik daudz to var atļauties skolu un darbu dēļ? Var jau kaut ko plānot galvā un zīmēt kaut kādus scenārijus, bet baidos, ka realitātē vajadzēs rīkoties pavisam pēc citiem nosacījumiem, kurus šobrīd grūti noprognozēt.
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:23 am
man liekas, ka sapakot somu - sausiņus, dokumentus, ūdeni, nazi - var dažu stundu laikā. bet jā - realitāte nav paredzama.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
tilda[info]tilda on February 25th, 2022 - 11:27 am
Es domāju pakot somas tāda ziņā, ka bēgt jau tagad pirms nekas nav sācies - kurš var atļauties pamest visu tā viekārši jau tagad, ja ir bērni ar skolām, ir kaut darbi, ģimene. Nestādos priekšā. Man pat šķiet, ka pa ielām jau brauks tanki, kad es vēl birojā steidzīgi apdarīšu ikdienas darbus kaucot sirēnām.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:31 am
ā, tas gan. vienīgi - lielāka daļa sabiedrības, manuprāt, šobrīd strādā attālināti (lielāka daļa kā kādreiz) un tagad, sestdienā un svētdienā, aizbraukt prom, lai pirmdien atkal būtu "uz strīpas" ir diezgan reāli. redzēs, kas notiks uz ceļiem.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
tilda[info]tilda on February 25th, 2022 - 11:38 am
Neznu. Nestādos priekšā pie kāda līmeņa ienākumiem un dzīvesveida, ko tādu var ģimenes ar bērniem atļauties. Oļegs Fiļs iespējams tādu ritmu var realizēt, jā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:44 am
kad ir sūdi, tad palīdz citi. par naudu es uztrauktos vismazāk, protams, ne ilgtermiņā. bet lai uz dažām nedēļām nozustu, kamēr noskaidrojas situācija, pietiek ar kādu rada gabalu vai draugu citvalstī. un tādu jau ir daudziem.
(Reply) (Parent) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 11:32 am
Haha. High5. Es arī :D
(Reply) (Parent) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on February 25th, 2022 - 11:53 am
Vēl jau ne visiem bērniem ir dokumenti, kas ir kas vairāk par dzimšanas apliecību
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 12:15 pm
janvāra sākumā, kad Putins izvērsa savu ultimātu NATO, es pārbaudīju pases derīguma termiņus. un vēl - igaunija, piemēram, šobrīd ļauj iebraukt uzkraiņiem ar ne-biometriskajām pasēm, es domāju, ka gan jau lielu sūdu gadījumā citas valstis arī ļaus iebraukt ar dzimšanas apliecībām.
(Reply) (Parent) (Link)
pavisam[info]pavisam on February 26th, 2022 - 09:04 am
🤣🤣🤣
(Reply) (Parent) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 11:36 am
Nu, es teorētiski apsvērtu iespēju bēgt ar auto caur Igauniju uz Somiju. Pie noteikuma, ka prāmji turpina kursēt, protams. Un tad jau tālāk skatītos, kā tikt tālāk.
Bet reāli šobrīd šāda iespēja šķiet drīzāk teorētiska.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:39 am
mans vīrs teica, ka starp Tallinu un Helsiniem ielaist kara floti esot nenormāli viegli.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
tilda[info]tilda on February 25th, 2022 - 11:44 am
Jā. Es ar lieku uz to, ka jūras ceļus ļoti fiksi nogriezīs nost.
(Reply) (Parent) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 11:47 am
Jā, bet vai krievi gribēs karot tik tuvu Sanktpēterburgai?

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 11:51 am
nav jau svarīgi karot, ir svarīgi nelaist nevienu ārā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 11:57 am
Nu, iepeldināt kara floti Somijas teritoriālajos ūdeņos=karot.
(Reply) (Parent) (Link)
tilda[info]tilda on February 25th, 2022 - 11:42 am
Jā. Tas ir scenārijs, kuru arī apsvēru, bet nu tas viss ar būs stipri limitēti, ja vispār tie prāmji pastāvēs. Jābūt gataviem uz to, ka sakaru nebūs vispār (tik cik radio). Nu un tad iztēlojies, ka bez mobilā, interneta un visa pārējā noorientēties, uz kuru pusi doties.
(Reply) (Parent) (Link)
putnu novērotājs[info]_re_ on February 25th, 2022 - 11:46 am
man ar tā sākumā šķita labāka opcija, bet paskatījos vēlreiz karti. tur no pēterburgas nogremdēt visus prāmjus, kas škērso somu līci, nav baigi sarežģīti. ielaid pāris zemūdenes.
ja vienīgi bēg laicīgi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
jā un nē[info]dzeltens on February 25th, 2022 - 11:55 am
Protams, bet man laikam psiholoģiski vieglāk būtu izturēt pusstundu megabriesmu prāmī nekā visu Suvalku koridoru sastrēgumā.
(Reply) (Parent) (Link)
zazis[info]zazis on February 25th, 2022 - 11:17 am
nē.
(Reply) (Link)
 Stiller Ozean[info]klusais_okeans on February 25th, 2022 - 11:45 am
nē, bēgļu gaitas man šķiet psiholoģiski smagākas, nu un baigi neredzu jēgu dzīvot tādā pasaulē
(Reply) (Link)
būs, kam patiks[info]simamura on February 25th, 2022 - 11:57 am
radu un draugu, kuru dzīvība un drošība ir daudz svarīgāka par manējo, šeit ir daudz vairāk nekā radu un draugu ārzemēs. Un lai gan tur būtu, kas ņemtu pretī, visiem tāpat vietas nepietiktu un daudzi noteikti paliktu, tāpēc paša ādas glābšana tādā veidā man šķistu nepieņemama. Paliktu un saslēgtos ciešāk izdzīvošanas tīklā uz vietas.
(Reply) (Link)
Ūūlę[info]chimera on February 25th, 2022 - 12:08 pm
tā mana ģimenes daļa, kas devās bēgļu gaitās 40-os, ilgtermiņā ir nonākusi neslaīdzināmi krutākās pozīcijās, nekā tie, kas palika. just saying.
(Reply) (Thread) (Link)
Ūūlę[info]chimera on February 25th, 2022 - 12:09 pm
bet šorīt runāju ar jāni, kā bija dzīvot indijas-pakistānas kara laikā. baigi mierīgi, vienīgi katru vakaru laida paziņojumus neslēgt uguņus pa tumsu, lai miestu nenobombardētu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ūūlę[info]chimera on February 25th, 2022 - 12:11 pm
pēdējo no IP kariem (1999) jānim vispār bija jāpiedzīvo pašam, bet vispār nav nekādu atmiņu, ka kkas būtu bijis savādāk.
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on February 25th, 2022 - 12:13 pm
mani vairāk par reāli kara darbību uztrauc palikt pēc tam "aiz durvīm", dzīvot Putina režīmā un nespēt tikt ārā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Kemune[info]kemune on February 27th, 2022 - 09:34 am
Jā, man acu priekšā visu laiku ir tā bilde, kur kareivis pēdējā brīdī pārlec uz Rietumberlīni. Pēc tam tur bija mūris un ciešanas.
(Reply) (Parent) (Link)
kiceksusurs no murrdōras[info]acidkitteh on February 25th, 2022 - 12:19 pm
nē.
(Reply) (Link)
Chloroform Sauna: era[info]martcore on February 25th, 2022 - 12:24 pm
nē.
(Reply) (Link)
wild thing[info]evy on February 25th, 2022 - 01:07 pm
es mēģinu uz to savu ģimeni (mammu, brāli) vedināt. ne ta gluži bēgt, bet gribu, lai brauc pie manis uz "kādu laiku". un tad jau pēc tam redzēs.
(Reply) (Link)
Shelly[info]shelly on February 25th, 2022 - 01:39 pm
Nē.
(Reply) (Link)
(Anonymous) on February 25th, 2022 - 02:18 pm
Žurkas.
(Reply) (Link)
jūnija lietus / augusta lapas / septembra atmiņas[info]special_k on February 25th, 2022 - 03:17 pm
nē. kaut arī neviens nevaram paredzēt, kā rīkosimies x stundā
(Reply) (Thread) (Link)
kiceksusurs no murrdōras: rainbow[info]acidkitteh on February 25th, 2022 - 03:31 pm
suicide paķerot līdzi pretinieku, piedraugojot to caur meliem un glaimiem, is always an option.
(Reply) (Parent) (Link)
ctulhu[info]ctulhu on February 25th, 2022 - 04:53 pm
FGM-148 Javelin ir samērā vienkāršs, es domāju ka es iemācītos.
(Reply) (Link)
302cc9b4780f8cbef6f70c3a8417913050b6aafb[info]mindbound on February 25th, 2022 - 05:20 pm
Konceptuāli apsveru, pagaidām negatavojos.
(Reply) (Link)
Krāšņais Kurvjziedis[info]krii on February 25th, 2022 - 11:03 pm
Da nu!
(Reply) (Link)
pavisam[info]pavisam on February 26th, 2022 - 09:05 am
Nē! Šajā alā piedzimu, šajā nomiršu :)
(Reply) (Link)
parasts[info]parasts on February 26th, 2022 - 10:05 am
neticēšu līdz pēdējam brīdim. un tad jau būs par vēlu.
(Reply) (Link)