mama drama ([info]virginia_rabbit) rakstīja,
@ 2016-09-21 09:12:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Domāju, kā rīkoties, lai E netiktu iesaistīts kautiņos, kas bērnudārzā ir puišu norma, bet viņš nekad nav to darījis. Ja var atzīmēt bērna alerģijas un "veģetārietis", vai es varu kaut kur atķeksēt "pacifists"? lai audzinātāja mazliet uzmet aci, ka viņam nepiedāvā sitienus, jo esam aizlieguši sist pretī.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]helvetica
2016-09-21 09:28 (saite)
aizlieguši ne aizlieguši, bet mans bērns 2.klasē atklāja, ka sitieni reāli strādā un kļuva par kausli. Līdz tam mācītais un ievērotais "nedrīkst aiztikt cita cilvēka ķermeni, ja viņš vai viņa nav tev to ļāvis; ne sitot, ne mīļojot" etc. darbojās līdz brīdim, kad vislabākais veids kā izvairīties no tikšanas sistam, ir sist pretī un sist visstiprāk :(

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]helvetica
2016-09-21 09:29 (saite)
bet par pacifistu doma laba - ieraksti!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 09:30 (saite)
nu tieshi tapec. no zila gaisa jau vins to neiemacijaas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2016-09-21 09:36 (saite)
tā kā skolā šīs situācijas rotas un tiek risinātas ļoti daudzveidīgi (skolotāji pamana vai nepamana laicīgi, risina pēc būtības vai nerisina, iesaista palīgpersonālu vai neiesaista etc.), tad pagājušajā gadā rakstījām iesniegumu skolas sociālajam darbiniekam un psihologam, lai strādā ar E un ar pārējiem bērniem, skolotāju ieskaitot, taču tas netika darīts sistemātiski un šogad domājam kādu plānu B, jo, nu, kaušanās reāli strādā..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blond
2016-09-21 09:33 (saite)
Tu arī nesistu pretī, ja tev uzbruktu uz ielas vai autobusā? Nu, kaut vai ar somiņu?
Skaidrs, ka bērnu nevajag audzināt "aci pret aci, zobu pret zobu" doktrīnā, bet man šķiet, ka viņam ir jāļauj pašam pieredzes ceļā apgūt sevis aizstāvēšanas metodes. Un paralēli daudz runāt ar viņu par to, ka sišana pretī ne vienmēr ir tas labākais veids, ka ir arī citi. Protams, bērnam grūti tos izvērtēt un pieaugušajiem arī grūtāk nekā vienkārši aizliegt sist pretī, bet es baidītos tik mazam bērnam uzlikt tādu aizliegumu - nevar zināt, kādas rakstura izmaiņas vai traumas tas var radīt. Varbūt kaut ko gluži pretēju gaidītajam - slēptu agresiju, piemēram. Pacifismu var mēģināt ieaudzināt, bet tas jāpieņem, manuprāt, pašam bērnam.
(Neesmu neko lasījusi par pacifismu, bet vai tas nepieļauj pašaizsardzību? Nu, droši vien, ka ir dažādi virzieni).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 09:35 (saite)
uzsvars uz "aizliegumu"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sramgni
2016-09-21 09:42 (saite)
Tam ir domāta piparu gāze.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-09-21 09:49 (saite)
Pacifisms vēršas pret karu un militarizāciju, ar kaušanos tam nav nekādas saistības.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sramgni
2016-09-21 10:23 (saite)
Pacifisms vēršas pret karu, militarizāciju un vardarbību. Protams, interpretācijas ir pietiekami dažādas, bet tu pilnīgi patvaļīgi no parastās, plašās definīcijas izņem vēršanos pret vardarbību kā tādu. Diezgan tipiski tādam atkritumam kā tu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2016-09-21 11:03 (saite)
http://tezaurs.lv#/sv/pacifisms
https://lv.wikipedia.org/wiki/Pacifisms

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sramgni
2016-09-21 11:11 (saite)
Iesākts un nepabeigts latviešu vikipēdijas šķirklis un latviešu svešvārdu vārdnīca. Nav slikti, nav slikti. Žēl, ka Padomju enciklopēdija nav internetā.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pacifism
"Pacifism is opposition to war, militarism, or violence."

http://www.merriam-webster.com/dictionary/pacifism
"the belief that it is wrong to use war or violence to settle disputes"

http://plato.stanford.edu/entries/pacifism/
"Pacifism, as it is understood in ordinary discourse today, includes a variety of commitments on a continuum from an absolute adherence to nonviolence in all actions to a more focused or minimal sort of anti-warism."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 09:55 (saite)
kā īsāk pateikt audz., ka viņš vienmer ticis atrunāts no sišanas un pieņēmis to par normu?
ja man ņemtu somiņu, varbut kko ģergātos, bet bērnudārzā un skolā es iztiku bez kaušanās, man nebija vajadzīgs šāds "treniņš", domāju E arī nav. varu aizvest uz pašaizsardzibas pulciņu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 09:58 (saite)
es arī nekad neesmu kāvusies, bet mani skolā neviens neaiztika. bērnudārzā nēsmu gājusi.
ā, skolā puikas meitenēm sita pa galvu ar grāmatu no aizmugures. un mēs ar grāmatu kaut ko mahājāmies pretī, bet tas bija tikai simboliski. un sita tām, kuras patīk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:01 (saite)
tur tā lieta - neaiztika. a huļi vini E aiztiek?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 10:08 (saite)
nu, manos laikos puikas pārsvarā meitenes neaiztika. vispār pat neatceros tādu gadījumu. bet viens otru un kā vēl aiztika. neviens starpbrīdis nepagāja bez plūkšanās un grūstīšanās. patiesībā, lai arī tas it kā nebija "ļauni domāts", tas bija diezgan drausmīgi. jurkovskim bieži sem sola sasēja kopā kurpju šņores, bet starpbrīdī klasē (lai gan klases telpa bija obligāti jāatbrīvo un jāiet staigāt pa pārīšiem apkārt pa gaiteni, kur satiksmi regulēja dežurants, stingri uzraugot, ai kāds nepārskrien pāri gaitenim uz otru pusi) - klasē, tātad, uzvilka Jurkovski uz skolotāja galda, knaibīja un kutināja. Nākamai stundai sākoties, viņš sēdēja solā sarkans kā tomāts un sapluinīts, nošķiebušos pioniera kaklautu. Visu dalībnieku straujā elpa norima tikai pēc minūtēm piecām.

a huļi viņi E aiztiek - tas grūti atbildāms. viņš atšķiras, droši vien. ir citādi audzināts, varbūt maigāks un jūtīgāks. bet es jau nevaru zināt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:14 (saite)
vinu neaiztiek daudz, visvairāk sitot apaļīgo Gabriēlu, E ir ok pozīcijā. bet meitenes neaiztiek! lūdzu, tad lai dauza arī meitenes, kas par diakrimināciju. tad droši vien gan audzinātājas iejauktos. jo?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 10:18 (saite)
es neteicu, ka ir ok aiztikt puikas un nav ok aiztikt meitenes. ideālajā pasaulē nevienam nevienu nav jāaiztiek. vienkarši manā laikā vēl bijs stingri iesakņojies (ieaudzināts) priekšstats, ka ar meitenēm nekaujas. neba tur "daiļais dzimums" vai "dāmas", bet nav pačotīgi.

audzinātājām (E gadījumā) būtu jāiejaucas vienmēr un katru reizi, kad kāds kaujas, protams. un par to tad arī vajadzētu runāt. varbut pat ne tik daudz par to, ka E. ir pacifists, bet par kaušanos grupā vispār, arī par Gabriēlu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:20 (saite)
es pacifistu minēju, jo saskatu neatbilstību vērtībām - ka veģetārieti sāk ņemt vērā, bet nesitēju vēl nē, lai gan veģ. ir vēl specifiskāka lieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 10:21 (saite)
Ok.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]unpy
2016-09-21 09:49 (saite)
Netiks iesaistīts kautiņos, neiemācīsies sist pretim tā, lai nenosistu, pienāks brīdis, kad sapsihosies un nogalinās kādu tīri dēļ nemākulības. Tā tās mātes dēliem bruģē ceļu uz cietumu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]sramgni
2016-09-21 09:54 (saite)
What a load of bullshit.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brookings
2016-09-21 11:17 (saite)
varbūt pārspilējums, bet pēc manas pieredzes, es teiktu, ka iespejāms ka nav pilnīgs bullshits. Bija labi, ka biju gadu gājis uz Hapkido, tad, kad man uzbruka - biju mierīgs, netrakoju, un atrisināju situācīju- jo neiekritu panikā. Mācīju savu padēlu sist arī (nu kad viņam bija ap 14) - tā paša iemesļā dēļ - palīdzēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sramgni
2016-09-21 11:21 (saite)
Tas nav normāli, ka bērnam jāmāca sevi aizstāvēt izglītības iestādē. Tas nav normāli, ka skolā vai dārziņā valda cietuma likumi, kuros izšķirošais ir tas, kā kurš spēs īstenot vardarbību. Iespējams, ka tāda ir realitāte, bet tad pie velna ar tādu realitāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brookings
2016-09-21 11:22 (saite)
Esmu parāk vēcs, lai turēt tādu attieksmi par realitāti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:24 (saite)
tad tev jālasa "Veca cilvēka dziesmas"!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brookings
2016-09-21 11:25 (saite)
šlagara aptauja neskaitās?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:28 (saite)
skaitās skaitās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sramgni
2016-09-21 11:26 (saite)
Izskatās, ka vismaz meitenēm nav jāsaskaras ar šādām problēmām. Labi arī, ka nav jāmāca kā izvairīties no izvarošnas skolā. Kā saka, sveicināti piaugušo pasaulē, kur katrs par sevi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]brookings
2016-09-21 11:32 (saite)
Actually my 5 year old daughter is getting a little bullied - I asked the audzinātaja to keep an eye out, and I am ready to confront the parents, too. If she was to decide to hit back, I personally would have no problem with it - she would merely be standing up for herself. Regarding boys, a friend of mine was very grateful to me because I taught her son to punch, and, as a result of standing up for himself he freed himself of a bully. I had the same problem at school. I was a late developer and was often bullied as a result (easy target). I took up martial arts and after showing that I could defend myself, I was left alone. School, consequently, was less stressful. My daughters will learn how to defend themselves - no question about it.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kbrgs_
2016-09-21 15:32 (saite)
meitenēm ASV māca, kā izvairīties no izvarošanas skolā un it īpaši universitātē. Super bēdīgi, bet bišku atpalikuši viņi te ir. Ir sācies gan arī vilnis, kad māca zēniem (un pieaugušiem vīriešiem, ja universitātē), kā neizvarot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2016-09-21 16:37 (saite)
Nu, parastā situācija, ka uzbrukums ir te un tagad, bet policija (vai audzinātājs) ierodas pēc brītiņa. Iespējams, ka grupiņa ir par lielu, vai audzinātāju par maz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 09:55 (saite)
tu sev brūķē muti uz cietumu. kāpēc dēliem, again?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]unpy
2016-09-21 10:01 (saite)
Dēļ testosterona.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:02 (saite)
labi, ka ne dēļ Freida

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]liljabrik
2016-09-21 10:34 (saite)
hohoho

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kochka
2016-09-21 14:12 (saite)
Bet aristokrāti taču nekaujas!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]digna
2016-09-21 17:45 (saite)
Viņi met cimdu un tad šauj.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kochka
2016-09-21 19:44 (saite)
:D vnk vispārinu. Tas nebija nopietni, lai gan nesen lasīju par Francijas republikas sākumu, kad aristokrātu atvases sāka mācīties publiskajās skolās. Un tur daži dabūja trūkties, jo bija citādāki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2016-09-21 09:52 (saite)
Vienkārši.. parunāt ar audzinātāju?

(Atbildēt uz šo)


[info]sirdna
2016-09-21 10:10 (saite)
OK, man ar jāmet ogles zaptē.

"Aizliegt" sist pretī, var sīkāk par to? Kā notiek "aizliegšana" (iespējams, ka process bija sarežgītāks, nekā paziņojums, ka sist nedrīkst un viss).

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]sirdna
2016-09-21 10:13 (saite)
e, whatever, var neatbildēt.

Vienkārši man arī ir mācītas dažas lietas, ko darīt nedrīkst, un es tās pieņēmu par likumu. Tā bija liela kļūda no manas un mācītāju puses. Lai jums veicas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:16 (saite)
tā ir izteiksmes forma. mes esam paskaidrojuši, ka sišana ir absolūti nepieņemama prakse, sliktākais ko darīt. jo pareiza rīcība ir iet prom no sitēja.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 10:21 (saite)
man šķiet, ka dzīve nav tik vienkārša, nav vienas tādas "pareizas rīcības", kas der absolūti visām situācijām.

ā, starp citu - un kā ar aizstāvēšanu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:25 (saite)
tev kāds mācīja sist vai aizstāvēt? man nē, un es arī nemācu. pašaizsardzības pulciņš ir vienīgais veids manā uztverē. bet konfliktus risināt ar policiju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]blond
2016-09-21 10:27 (saite)
Aizstāvēt mani mācīja padomju laika bērnu grāmatas :)
Sist, protams, nemācīja.
Pašaizsardzības pulciņu tiešām iesaku.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nindzja
2016-09-21 10:51 (saite)
>jo pareiza rīcība ir iet prom no sitēja

Tās ir muļķības. Iešana prom ir "upura mentalitāte" un sitēji, kas meklē vieglu laupījumu, to tikai gaida. Ja runa ir par vardarbību bullying kontekstā, tad nepastāvēt par sevi ir pats, pats sliktākais, ko darīt. Nē, uzbrucējs neliksies mierā, viņš būs atpakaļ rīt un iesitīs stiprāk, pārbaudot, cik tālu var iet, tāpēc robeža jānovelk ātri un nelokāmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:58 (saite)
atsakos spēlēt pēc šiem noteikumiem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lauwa
2016-09-21 11:14 (saite)
Tu vari atteikties, bet bērnam tadā pasaulē ir jādzīvo. Un dēļ tā, ka tu atsakies, sitēju domugājiens nemainīsies.
Man gan tēvs mācīja, ja sit un ar vārdiem nesaprot - vajag vienreiz iedot pretī tā, lai vairāk neuzprasās. Nekāda dižā kausle nebiju, bet mani ātri pārstāja aiztikt, atrada vājākus, kas nepretojas. Savam čalim ar mācu, ka kauties nedrīkst, bet aizstāvēties un aizstāvēt mazākos un meitenes čalis drīkst un vajag. Viņš gan pārsvarā aizstāv un aizstāvas mutiski, nelien uzreiz kauties.
Un priekš kam pašaizsardzības pulciņš, ja dzīvē pielietot nedrīkst?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:25 (saite)
ok, kļūdas jautājumā. tas ir, kāpēc neatštaukāt visas meitenes, kāpē vinas jāaizstāv?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lauwa
2016-09-21 11:33 (saite)
Tāpēc, ka ir vīrieši un ir sievietes. Vieni, pēc daba likumiem ir spēcīgāki. Un ja viņi paši to neapjēdz un uzbrūk vājākiem, tad tie, kas to spēj sajēgt, tie aizstāv.
Jā mūsu ģimenē nav nekāda dzimumu vienlīdzība, mums ir vīrieši un sievietes un atšķirība nav tikai biksēs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:37 (saite)
mūsu grupiņā arī ir atšķirība - meitenes ir ap 2 izm lielākas un 10 cm garākas :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lauwa
2016-09-21 11:42 (saite)
Iespējams, tas ir iemesls, kāpēc viņas neaiztiek. Jo, kā jau te minēja, meklē vārgāko posmu.
Bet tu ko īsti gribi, lai nekaujas neviens vai lai kaujas visi vienādi? Meitenes ir meitenes, tak pieņem to, viņas ir savādākas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:46 (saite)
lai pieņem to, ka cilvēki atšķiras ne tikai pēc dzimuma. un ir tie, kuri nekaujas. vēlams, lai nekaujas visi. bet ja noteikti jākaujas - nu, tad lai visi. jo citādi sanāk priviliģēt vienu daļu, ka viņiem

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:46 (saite)
ir kaut kādas iedzimtas tiesības sist

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lauwa
2016-09-21 11:49 (saite)
Ir iedzimtas tiesības aizstāvēties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nindzja
2016-09-21 12:34 (saite)
Savukārt, atņemot šīs tiesības, cilvēks nevis izvēlas būt par pacifistu, bet ir nolemts par tādu būt, jo ir padarīts vājš.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:44 (saite)
+ es domāju, ka gan vīrieši, gan sievietes ir spējīgi apjēgt. pat ja abi dzimiumi nav identiski, es nenorakstītu vīriešus kā spriest nespējīgu sabiedr. daļu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lauwa
2016-09-21 11:48 (saite)
Es nenorakstu, vienienā brīdī neesmu neko tādu teikusi. Ja vīriets uzbrūk sievietei, viņš neapjēdz, ka viņa ir vārgāka. Vai apjēdz un to izmanto. Ja cits vīriets redz, ka uzbrūk sievietei un aizstāv viņu (pat ja tā ir 10 cm garāka) - viņš ļoti labi apjēdz, ka starp dzimumiem ir atšķirības. Es ļoti ceru, ka to otro ir vairāk. Bet ir arī tie pirmie, pasaule nav ideāla.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 11:50 (saite)
kāpēc meitenes virs košanas vecuma reti uzbrūk? kā viņas apjēdz?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]digna
2016-09-21 11:38 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nindzja
2016-09-21 11:14 (saite)
Tas ir ļoti cēli. Lai veicas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]helvetica
2016-09-21 11:05 (saite)
robeža ir jānovelk pieaugušajiem un jāstrādā ar bērniem, lai šīs robežas tiktu pieņemtas un ievērotas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]digna
2016-09-21 11:36 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]viinogas
2016-09-21 10:32 (saite)
ko nozīmē "lai audzinātāja mazliet uzmet aci"? viņai acs ir jāuzmet neatkarīgi no apstākļiem un viņai ir jāvaktē, lai E netiktu sists, tas ir viņas darbs! viņa ir tā, kas veido grupiņas mikroklimatu un tev ir ar viņu jārunā. un E nav jābut Pallem vienam pašam pasaulē un pašam jācīnās, aiz viņa muguras stāv audzinātāja un viņš var jebkurā mirklī vērsties pie viņas pēc palīdzības.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:37 (saite)
negribas jau uzreiz bojat attiec. un padarit par balto zvirbuli (turklat vinu tipa loti maz dunkaa), bet naksies

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]viinogas
2016-09-21 10:54 (saite)
necepini mani :))))
es nupat runāju ar psihter par šo tēmu un man salikās pa plauktiem - 1) domā par dēlu nevis par attiecībām ar audzinātāju, no tā izriet, ka nevis audzinātājas labsajūta ir svarīga, bet dēla; 2) viņš noteikti nav vienīgais, kuru dunkā; tu taču nevari ļaut kaušļiem aiziet pasaulē nesodītiem - turpināt dunkāt dārziņā, pēc tam skolā, pēc tam uz ielas? labāk ar viņiem strādāt laicīgi, t.i. tagad un visu pasaules bērnu vārdā!
no sākuma ieminies audzinātājām, kaut vai paprasi, kā viņas rīkojas, kad E lūdz palīdzību, kad kāds ir dunkājis; kad audzinātāja izbrīnīsies, brīnies arī tu - kā, vai tad jūs nezinājāt? lūdzu uzmetiet aci, jo mūsu ģimenē dunkas netolerē; ja audzinātājas nepratīsies, tad nāksies iet pie vadītājas, bet arī "pofig uz audzinātājām" režīmā, jo primārais ir E un pieaugušajiem jārisina E problēmas, nevis viņam pašam kaut kāda "dzīves skola" jādabū.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:57 (saite)
es ieminēšos maigi. jo 1) E nav no tā īsti cietis, tikai konstatē kā neparastu lietu. 2) es neesmu redzējusi situācijas un nezinu cik lielā mērā tā ir sportiska rotaļa (?) un ko ir darījis pats E
3) es tue parasti nonāku ar dīcošu zīdaini, kas nedod īsti laiku sarunai

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]viinogas
2016-09-21 11:08 (saite)
ok, man jau arī viss izlasās biezās krāsās. maigi der, galvenais, lai vēro pagaidām. tās var arī būt sportiskas nodarbes, P ilgu laiku nemācēja nošķirt, vai kāds cits viņam iesit netīšām (kamolā visiem veļoties pa grīdu) vai tīšām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tvarj
2016-09-21 10:45 (saite)
man liekas, ka absolūti nav vērts rakstīt cibā šādas lietas, vēl izsaucot uz sevi visādu dīvaiņu komentāru plūsmu (ono tebje nado?) runā ar audzinātāju, bērniem - sitējiem, viņu vecākiem un dārziņa vadību, ja nepieciešams.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 10:53 (saite)
tā kā domāju, ka šis nav tikai mūsu indiv. gadījums, atzīmēju arī cibā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]tvarj
2016-09-21 11:02 (saite)
nodomi jau labi, betnuesatvainojos:

-> Tā tās mātes dēliem bruģē ceļu uz cietumu.

bļe, wtf!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]tvarj
2016-09-21 11:04 (saite)
un, jā, es piekrītu, ka ir ok mācīt bērnu nebūt agresīvam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aktrise
2016-09-21 13:13 (saite)
bet tu saproti, ka ne visi bērni, kas sit, ir mācīti sist vai kkas tml? vienk ir vecumposmi, kad bērni kaut kā tādā veidā pauž emocijas un no tā izaug. vismaz lielākā daļa izaug.
bērnībā, starp citu, mēs drausmīgi kāvāmies pagalmā. gan puikas, gan meitenes, arī puikas ar meitenēm. neviens mums to nemācīja, mūs visu laiku par to bāra vecāki. bet mēs vienalga kāvāmies. nezinu, kāpēc.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]french_mime
2016-09-21 13:50 (saite)
Taisnība, es arī mēdzu kauties ar māsām. Bet lai no tā izaugtu, ir vērts audzinātājai vai vecākiem atkal un atkal pārtraukt šādu rīcību un izskaidrot, ka tas nav pareizi un kāpēc. Jo manuprāt tie, kas no tā neizaug ir no vides, kurā fiziska vardarbība tiek uzskatīta par efektīvu veidu, kā risināt problēmas un neviens to īpaši neapšauba un neaizrāda, men will be men, stiprākais uzvar etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aktrise
2016-09-21 13:52 (saite)
jāaizrāda, protams, ir, es tikai gribēju pateikt, ka salīdzinājums ar veģetārieti nav īsti vietā. bērni to neizvelas, tā vienk ir... teiksim tā - kaut kāda iekšēja dziņa, kas uzplaiksnī noteiktos vecumposmos. bet es domāju, ka gan jau audzinātājas to tāpat dara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blond
2016-09-21 13:54 (saite)
:) tava ierasta dēļ atcerējos stāstu par savu mammu. viņa maza ir bijusi briesmīgi nešpetna (khm, nu, nekāds eņģelīts nebija arī vēlāk). viņai bija 2 gadus vecāks brālis un viņa situsi visus puikas, brāļa draugus, kuri neatļāvās sist pretīm (tāda audzināšana). bet ar savu draudzeni domstarpības risinājusi ar košanu. vienreiz iekodusi tik stipri, ka draudzene vesta pie ārsta un brūce ļoti ilgi nav dzijusi.
protams, neviens viņai mājās nemācīja ne kost, ne kauties.
nu - nešpetna.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aktrise
2016-09-21 14:22 (saite)
trakākais gadījums, ko es atceros - es kaitināju pagalma puišus, un UZSPĻĀVU vienam no savas kāpņu telpas loga. protams, par tādu nodarījumu bija jākaujas un kautiņa laikā man pārsita lūpu, līdz asinīm. mammai neatļāvos sūdzeties, jo tad būtu jāstāsta arī tas, ko izdarīju un arī to, ka iesaistījos kautiņā. es ar to nelepojos, bet nu tāds posms manā bērnībā ir bijis. man liekas, ka to kaušanos mēs pārstājām tikai apm 10 gadu vecumā...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aktrise
2016-09-21 14:29 (saite)
bet nu bija atšķirība tomēr - nevienu NEPIEKĀVA, neviens netika kkā nospārdīts. mēs vienk kāvāmies, tajā bija iesaistītas abas/visas puses. pēc tam salīgām mieru un atkal spēlējām paslēpes, haha

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dute
2016-09-21 14:43 (saite)
he he, tad jau no Lūčuka gaidāmas lielas lietas :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aktrise
2016-09-21 14:43 (saite)
Romāns, savukārt, bijis ļoti mierīgs bērns :))))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2016-09-21 14:07 (saite)
es saprotu. it ipasi ar maziem, kas nerunaa un kniebj un kozh. bet es nedomaju, ka tas ir kkas atbalstaams, drizak atrunajams, aizradams. un ir jabut izvelei nepiedalities sishanas speelee.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kochka
2016-09-21 14:16 (saite)
Piekrītu. Forši, ka ir tik stinga nostāja.

Man bērnībā ļoti nepatika kautiņi. Man bija emocionāli grūti vispār kādam iesist, kad mani mācīja, ka vajagot sevi aizstāvēt un sist pretī. Vienreiz pamēģināju, bet bija tik sāpīgi, it kā sistu sev. Sāku raudāt. Neraudāt vismaz iemācījos. Kauties ne.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kolts
2016-09-21 17:04 (saite)
es pievienojos visiem, kas saka, ka jaaizrunaajas ar audzinaataaju.
un btw, turpat netaalu no daarzinja ir dzhudo klubs, kur ir nodarbiibas beerniem. mees saveejo piecgadnieku palaidaam, pagaidaam ljoti patiik. ne jau sishanai, protams, bet lai vinjam buutu lielaaka paarlieciiba par sevi. mees esam pret visa veida vardarbiibu, bet man liekas, ka tas dod pashpaarliecinaatiibu un mieru konfliktos, kaa arii speeju savaldiities un lieki neiesaistiities. vinjsh ir maiga un emocionaala buutne, saaku uztraukties par skolu naakamgad...

(Atbildēt uz šo)


[info]punkts
2016-09-21 19:09 (saite)
Tepat netālu metāla purngali spēlē melno metālu.

(Atbildēt uz šo)


[info]serene
2016-09-22 20:28 (saite)
Tev ir pareizs domu gājiens, bet diemžēl šī pasaule, kurā dzīvojam, nevienmēr ir tāda, kādu mēs to gribētu redzēt. Puikām mācīties pašaizsardzību ir noderīga lieta un ne tikai dēļ praktiskās puses, tā iemāca arī disciplīnu, būt mierīgam, pašpārliecinātam, izprast sevi un citus. Lai jums izdodas

(Atbildēt uz šo)


[info]daina_t
2016-09-23 09:34 (saite)
No vienas puses, es piekrītu, ka bērnudārzu un skolu vadībai būtu jādara viss iespējamais, no novērstu vardarbību un bullyingu bērnu vidū. Bet no otras - man liekas, ka man cīkstēšanās ar savu mazo brāli (kuram tas nenormāli patika) patiesībā nāca par labu. Man liekas, pirms tam es biju baigi apspiedusi savu agresiju (tostarp pozitīvo), jo gribēju būt "laba, mīļa meitene".

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2016-09-23 09:52 (saite)
man gan besīja, kad brālis mani sita.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?