Furious sleep

Furious sleep

of colourless green ideas

of colourless green ideas

Alumīnijs pret tējas koku. 

crescendo (crescendo)
Gandrīz katru reizi, kad kāda izmisīgi apvaicājas* par labākajiem šobrīd tirgū pieejamajiem antiperspirantiem, komentāros uzradīsies kāda, kas biedē par ļauno ķīmiju, kas aizķepina poras un izraisa krūšu vēzi, alcheimeru vai, kā minimums, briesmīgus karbunkuļus padusēs, un silti iesaka iztikt tāpat, ar regulāru mazgāšanos un homemade dezdoranti no sodas un tējas koka eļļas 'jo tas nobeigšot visas baktērijas un smaka ir tikai no baktērijām'. (Šai brīdī pilnīgi ignorējot faktu, ka antipersiparntu parasti meklē nevis dēļ smakas, bet dēļ neglītiem slapjiem pleķiem padusēs labākajā gadījumā un kutinošām sviedru upītēm no paduses līdz plaukstai sliktākajā. 'tad aizej pie ārsta'. Ok, aizej, ārsts pateiks 'nja, jutīga veģetatīvā nervu sistēma, droši vien sarksti arī bieži?' - to neārstē).

Bet tādi nu mēs esam, atklājam kaut ko foršu, gribas ar visiem padalīties un parūpēties, lai mūsu nodokļmaksātāju nauda netiek lietota viņu nepareizo izvēļu ārstēšanai utt utjp. Tātad tējas koks.

Sen nebiju tējas koku ostījusi. Kopš tīņa gadiem patiesībā, kad zaļais tējas koka zīmulīts bija galvenais pretpumplīdzeklis.

Tā sanāca, ka kādā no izpārdošanām savam pirkumam biju klāt dabūjusi tējas koka eļļas bāzes matējošo toniku. Šorīt atskrūvēju, uzlēju uz vatītes, nobraucīju pieri.

Kāpēc es pēkšņi saožu tik izteiktu sviedru smaku? Kas par lietu?

Paostu vēlreiz produktu... Yup.
Vai nu apkārt ir tik daudz 'tējas koks nogalina sviedru smaku' adeptu, ka smadzene noasociējusi tējas koku ar sviedriem un šobrīd arī pliku tējas koku uztver kā 'sviedri ar vieglu skuju noti fonā'. Vai arī tējas koks tiek lietots, jo ir dabīgā smarža, kas ir tik līdzīga sviedriem, ka ikdienā lietojot vairs savus sviedrus arī nesaodīsi (dēļ ožas noguruma - smaržas, kuras pats lieto ikdienā, nejūt un atfiltrē).

Šā vai tā, bet tējas koks kā sviedru smakas novērsējs tomēr būs ļoti slikta doma. Un ko tieši jūs ar to sodu darat padusēs es nemaz negribu zināt.

*P.S. Es nemeklēju antiperspirantu ieteikumus. Ja nu kādam te vajag ieteikumus - uretkram šķidrais rullītis ikdienai ir tīri foršs un bez smaržas Smagākiem veģetatīvās nervu sistēmas uzdarbošanās periodiem - driclor (gan jau aptieku maxim utml ir līdzvērtīgs) - tikai instrukcija jāievēro, citādi būs ķīmiskais apdegums (pozitīvā puse: un kādu pusgadu-gadu par svīšanu varēs aizmirst. Negatīvā - kādu nedēļu gulēšana būs sarežģīta un sāpīga). Baltas drēbes gan ar to nevalkāt.

Comments 

11.-Jul-2016 12:43 pm
a tējas koka sviedri vai tad neizķepina tās poras un nerada vēzi tā, cerams, visbriesmīgākajā formā?
11.-Jul-2016 01:05 pm
Amizanti, fikss google saka, ka tev ir taisnība, Jā, aizķepina un jā, rada.

Tējas koka eļļu antiperspiranta vietā lieto kā reiz tāpēc, ka tai ir savelkošas īpašības - daudz vājākas nekā alumīnija sāļiem, bet ir.

Un tējas koks dara kaut ko interesantu ar estrogēniem. Jautrais efekts šim ir stāsts par trīs puisīšiem, kuru māmiņas viņus cītīgi zieda ar lavandas/tējas koka eļļu un kam sāka augt krūtis (pārtraucot eļļu lietošanu, efekts ar laiku pazuda - https://www.nih.gov/news-events/news-releases/lavender-tea-tree-oils-may-cause-breast-growth-boys tāds respektējamāks avots šim stāstam, es, protams, noīsinu un pārspīlēju).

Mazāk jautrā daļa ir tas, ka krūts vēzis parasti (80% no visiem gadījumiem) ir estrogēn atkarīgs - jo vairāk estrogēna, jo labāk krabis jūtas un naskāk aug. Un tējas koks liek organismam ražot vairāk estrogēna. Droši vien ne tik daudz, cik Čanninga Tatuma* filmu skatīšanās, bet zin kā, tomēr, drusciņ.

*Atruna - es viņu tik Jupiter Rising redzēju un tiešām nesaprotu, what's the big deal. Bet laikam Magic Mike jānoskatās lai saprastu. Nu, vai arī ne mans tips.

11.-Jul-2016 01:12 pm
mēs lietojam padušu ieliktnīšus, nopērkami bodēs a ļa drogas u.tml., ielīmējami apģērbu padusēs, pēc tam izmetami musarā, vienīgais, gaidu to brīdi, kad ieliktņi tiks ražoti no kkādas kukurūzas cietes un būs biosirstoši. Attiecīgi, padusē iepūšu Welleda Salviju et voila. Perspiranti man patīk kkādos megaceļojumos vai tml. ilgtermiņos, bet ikdienā kaut kā nešķiet pareizi, ka dienas beigās, ieejot dušā, paduse turpina būt sausa un ir speciāli ar vīkšķi un ziepēm jāberzē :D
11.-Jul-2016 01:40 pm
es izeju uz kompromisa, lietojot parasto evil perspirantu reizi 3-4 dienās, jo biežāk nemaz nesanāk sākt svīst. also, taupīgi :D
11.-Jul-2016 01:56 pm
Ir cilvēki kas svīst vairāk, ir cilvēki, kas svīst mazāk.
11.-Jul-2016 02:09 pm
es laikam neesmu redzējusi perspirantus, kuru solītu mazāk nekā 48 h iedarbību, pēc sajūtām biežāk arī reāli nevajag.
11.-Jul-2016 02:24 pm
Oi, es gan vēl atceros 24h :D un ir, ir vēl joprojām. Pie tam 48hstundekļi bieži vien ir 48h svaigas sajūtas, tb, nesmirdēšanas, nevis sausuma.

Ne ka tām stundām ne-smagās artilērijas aptieku produkcijai būtu nozīme. Case in point - Garnier 72h antiperspirants (reāli efekts apmēram 15 minūtes. Kontrastam uretkram, kas stundas nesola nekādas ir ~6h.) Man gan ar Garnier bieži ir LOL pieredze, bet reklāmas un cena tik ļoti patīk, ka ik pa laikam kaut ko izmēģinu, lai secinātu, ka still nope. Gadās veiksmītes - bb krēms viņiem bija foršs&lēts.
11.-Jul-2016 02:26 pm
hm, man kā reiz arī tas garnjē iet, lietoju pāris reizes nedēļā, nesūdzos. bet nu laikam individuālās īpatnības.
11.-Jul-2016 02:33 pm
nē, nu, kaut kādos mājas apstākļos vai relaksētos lauka apstākļos nelietoju vispār.. Kā arī - smieklīgi, bet ar neskūtām padusēm iesvīšana un iesmirdēšana notiek lēnāk, nekā izskūtā..
11.-Jul-2016 02:00 pm
Ja pēc antiperspiranta lietošanas dienas beigās paduse ir pavisam sausa, tad droši vien patiešām tik niknu antiperspirantu katru dienu nevajag, piekrītu.
11.-Jul-2016 02:33 pm
šķiet, te ir viedoklis cilvēkiem, kas zina sāpi. piemēram, par padušu ieliktnīšiem tikko uzzināju, būs jāpamēģina.
man jautājums produktiem tieši uz pretsmaku. es svīstu arī ar 72h antiperspirantu tajā pašā lietošanas dienā, esmu ar to samierinājusies. bet mani vairāk besī, ka līdz vakaram nereti nevar izvilkt bez nepatīkama aromāta, kas, diemžēl, ar laiku turklāt no dažiem apģērba gabaliem vairs nav izmazgājams. ir kādi ieteikumi?
11.-Jul-2016 02:39 pm
padušu ieliktņi labi der arī, lai perspiranti (vai perspiranti+sviedri) nebojātu audumu.

Lai arī es pati šausmīgi nesvīstu un tā, bet man nepatīk, ja pati jūtu, ka paduses nav svaigas, tāpēc vasaras sezonās, piemēram, vnk mēdzu tuļikos pusizģērbties un noizmazgāt paduses/dekolteju/kaklu ar ūdeni. Labi der tādas audumveidīgākas salvetes, kas ūdenī neizšķīst, taču pēc šādas vienreizējas lietošanas bez mazākajiem sirdsapziņas pārmetumiem var izmest miskastē..
11.-Jul-2016 03:16 pm
jā, ieliktņi varētu risināt apģērba problēmu, paldies.
11.-Jul-2016 02:44 pm
Duša darba vietā. Vai 'duša' ar papīra dvieli pie izlietnes + nomaināms kokvilnas krekliņš, ja dresskods tādus pieļauj. Ja dresskods tādus nepieļauj... nomaināmu blūzi somiņā paņemt līdz ir stipri grūtāk, jā :(

Mazināt to, kas pastiprina veģetatīvās reakcijas - kofeīns, stress, alkohols, sulfīti, bezmiegs utml.

Vai pamēģini tos hiperhidrozes antiperspirantus - tas pats driclors, maxim. Ir dažādās formās, viens nepalīdz, varbūt cits palīdzēs - tur koncentrācija alumīnija sāļiem ir stipri niknāka.

Ak jā, un veļas mazgāšanai, ja nu joprojām lieto pulveri, nomaini uz šķidro. Viss izmazgājas daudzkārt labāk, pat lietojot 1/3 no daudzuma, kas it kā paredzēts. (šis ir čītkods no bērnkopības repertuāra, bet ķīmiskā smirdvieliņa, kas uzkrājas auduma šķiedrās ir tā pati) . Sportzāles krekliņu tas neizglābj, bet ikdienas drēbju glābšanai varbūt pietiek haku.
11.-Jul-2016 03:15 pm
nu jau kādu gadu uz visiem veidiem lietoju šķidro mazgājamo, tiešām varētu teikt, ka ir labāk, mazāk patīkami rezultāti mēdz būt tikai ar drēbēm 30° režīmā saudzīgi kopjamām.
es atvainojos, no palielinātā alumīnija sāļu daudzuma man rokas nenokaltīs? :D kur nosauktos uretkram, driclors, maxim tirgo?
12.-Jul-2016 04:59 pm
uretkram ir rimi (alfas rimi vakar bija, iemetu aci). Driclor es pirku, kad pirku, Londonā bootsos. Maxim ir funkcionāli līdzīgs, kas manīts LV aptiekās. Jājautā par līdzekļiem hiperhidriozei.

Internets izmet driclor arī LV - https://internetaptieka.lv/lv/pret-svisanu/driclor-pretsviedru-dezodorants-20-ml šo te.
12.-Jul-2016 05:04 pm
Vai summāri tas alumīnija daudzums iznāk palielināts, tas vēl ir jautājums. Bet nu tas ir nopietns ķīmiskais preperāts.

Uretkrams toties ir 'dabīgais kristāls!!!' bet šķidrā rullīša formātā, un pieejams rimi, nevis tikai biotēkā. Bioveikalos ir vēl visādi. No kristāla formas kristāliem efektu nejutu, bet šis ir daudz maz ok. Protams, arī alauns satur alumīniju, d'oh.
11.-Jul-2016 02:51 pm
Es arī no svīdējiem; divi līdzekļi, kas man patiešām palīdz vismaz iztikt dienu bez smakas - Nive 24h krēmveida dezodorants (nezinu gan, kur viņus pērk - māmiņa mūždien žēlojas, ka nevar dabūt, jo tas ir vienīgais, kas viņai palīdz); Lavilin krēmveida dezodorants, ko pārdod Nāves jūras kosmētikas ūķītī Azur (šo jz puce ieteica un lietoju jau ilgstoši; sola tipa, ka var lietot reizi 7 dienās, realitātē, protams, labi ja 2 izvelk, bet vismaz izvelk).
11.-Jul-2016 03:05 pm
Nive 24h domā Nivea? ja tā, drogās nav?
Lavilin esmu mēģinājusi 2 reizes, bet secināju, ka nemāku/nepatīk tā ķeskāšanās ar krēmu un kociņu plānā kārtā plus vēl nevar saprast kad un kā smērēt, lai nonāktu līdz ilgstošajam efektam, jo pa vidu tik un tā svīst. bet varētu no viņiem pamēģināt kādu roll, vc4 medicīnas preču veikaliņā kādreiz pirku tos krēmus, jāpaskatās, varbūt ir arī citi tādi formāti.
11.-Jul-2016 03:58 pm
Nivea, jā. Vienubrīd nebija tieši tā stiprākā dezodoranta, bet varbūt atkal parādījies.
Nu jā, Lavilin nav ideāls, bet pagaidām labākais, kas man ir bijis. Kādu laiku lietoju arī Vichy rullīti, bija samērā OK.
11.-Jul-2016 07:23 pm
man patīk svīst, un pašai liekas, ka arī smaržo smuki, bet nu reizēm, kad jātēlo sterilo, lietoju vichy perspirantu un tas izslēdz sviedrus.
11.-Jul-2016 09:12 pm
man uzdāvināja kaut kādu tūbiņu ar kremu anti-perspirantu, no aptiekas kruto brendu un tas bija vienīgais ar ko es tiešām nesvīdu 24h, nesmirdēju ilgāk. diemžēl vairs nezinu nosaukumu

man palīdz (vismaz uz pāris stundām no rīta) kārtīga padušu mazgāšana ar ziepēm 2x pēc kārtas un tad iesmērēt to antiperspirantu. to es daru vakarā, jo uzreiz kaut kā svīstu to ķ'pu laukā pat ja nav karsti

un dienas laikā visideālāk ir izmazgāt ar ziepēm un ūdeni. ja ir tāda iespēja. ja nav - šķidrās ziepes (visideālāk ir cietās) uz mitras salvetes, ieberzēt padusēs, paturēt un notīrīt ar mitrajām (bērnu) salvetēm)
This page was loaded Maijs 2. 2024, 9:07 am GMT.
hackers counter system TunT counter v=0.09