Mon, Jun. 27th, 2016, 07:25 am

Par augsto politiku runājot, cik nu redzu, UK atskan vismaz daži pīkstieni, ka "mēs tā gluži negribējām" un "mēs tagad ilgi domāsim". No ES puses lielkungi ir asi un strikti, viss, cauri, jājiet pa trasi un tūlīt pat.

ES lielkungi to dara tāpēc, lai, kamēr UK lielkungiem ir aste bluķī, izsistu labākus bonusus, nevis ļautu sagrupēties un saprast, kas īsti notiek?

Mon, Jun. 27th, 2016, 07:34 am
[info]sw

fvz. varu vien pateikt, ka UK pārstāvji tiem ES lielkungiem jau ilgi pilināja, cik ļoti viņiem besī ES un tās radītās komplikācijas un cik labāk UKejam klātos bez ES. varbūt beidzot pārliecināja :D

Mon, Jun. 27th, 2016, 07:48 am
[info]sirdna

domā, ka Merkelei dikti sāpēja sirsniņa, ka UK tā pukojas un tagad viss, mēriņš pilns un večiņa piecirta kājiņu un teica, ka lai tad nu iet ar pie joda?

Mon, Jun. 27th, 2016, 07:56 am
[info]sw

par Merkeli nezinu, bet, piem., Eiroparlamenta Šulcs tās UK gaudas ir dabūjis atklausīties, un viņš šobrīd ir no tiem, kas saka, ĀRĀ, ĀTRI! :)

Mon, Jun. 27th, 2016, 08:34 am
[info]justmy2cents

Man liekas, ka jebkura cita rīcība būtu pilnīga bezatbildība pret EU pilsoņiem. Finanšu tirgi visu vēro, un šobrīd katras muļļāšanās cena ir miljardi, un nākamās – atkal miljardi.

Pie kam – kāds labums būtu no "stundu stāvu domādama"? Te ir kā pie šķiršanās – objektīvi pareizi ir nodarīt to lietu ātri. Lai gan emocionāli gribas ne ātri.

Daudziem, arī man, ar sirdi gribas viņus paturēt. Bet varbūt tieši pašķiršanās dod vismaz cerības uz labāku Eiropu, kamēr kaut kādu "piedodiet, sajaucu pogu" ieganstu meklēšana ved lejup. Tāpēc ceru, ka EU nesāks muļļāties. Par Albionā jaunās mājas atradušajiem tautiešiem ir žēl, protams. Demokrātijas blaknes.

Tas viss imho, protams.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:12 am
[info]sirdna

Tikpat cieti var pateikt, nē, tas ir neprāc, nekur neiesim!

Mon, Jun. 27th, 2016, 04:18 pm
[info]extranjero

Pašreizējais ES kurss ved uz tikai vēl lielāku tautas neapmierinātību, un ja tas turpināsies, tad ES vienkārši sabruks.

Breksits ir cerība, ka ES nāks pie prāta, bet esošā reakcija liecina, ka tas diez vai notiks. Ar tautiešiem UK nekas slikts nenotiks, bet par palicējiem Latvijā gan būs žēl.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:42 am
[info]pinjons

Gan jau ne vienam vien ES politiķim arī nebūtu nekas pretī paskatīties, kā Great Brittain kļūst par Little England. :D

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:45 am
[info]sirdna

lai jau tiek tas prieks.

Man vairāk kremt, ka ar to pašu prieku uz pasākumu skatās Putlers.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:48 am
[info]pinjons

Skatīties un priecāties jau var, tikai praktiski diez vai viņam tas daudz palīdzēs.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:52 am
[info]scorpse

Man šķiet, ka maķenīt varbūt palīdzēs gan - tieši Lielbritānija bija viena no tām ES valstīm, kas ļoti aktīvi bija par sankcijām pret Krieviju.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:50 pm
[info]sirdna

un lieks arguments par labu grūstošajai gejropai, jo, raugi, svētā Krievzeme tikai pieaug varenībā, kamēr gejropa sadrūp.

Mon, Jun. 27th, 2016, 07:35 am
[info]bozena

Jā, vai ne? Tak itin kā referedumam konsultatīvs raksturs.

Mon, Jun. 27th, 2016, 07:43 am
[info]sirdna

zin, es šito pirmo reizi eksistencē noskaidroju, ka Referendums, kurā tiek izteikta Nācijas Svētā Griba, ir, khme, konsultatīva procedūra vienas tantes teiciena līmenī. Jūtos kā tantuks Lielajā Britānijā, kura cerēja, ka nākamajā dienā pēc referenduma čurkas iztvaikos, bet izrādījās, ka nemaz netaisās.

Mon, Jun. 27th, 2016, 08:23 am
[info]fedrs

Vai nav vienalga?

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:02 am
[info]sirdna

viss ir vienalga, ja pietiekami rūpīgi par to padomā.

Teiksim tā, izjūtu vieglu interesi par jautājumu.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:00 am
[info]puuce

Tāpēc, ka ikviens bonuss, ko dod UK šobrīd liek ikvienai dalībvalstij sev vaicāt: "WTF, kāda man interese turpināt šajā projektā piedalīties?"
Konsultatīvs, jā, bet principā tā neņemšana vērā būs politiska pašnāvība.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:56 am
[info]sw

o jā, noturēt disciplīnu pārējā blokā, a good point. iespējams, sirsniņa par UK sāp arī kādiem no tiem, kas tagad teic, ka britiem ir fiksi jātinas no ES, taču pretējā gadījumā viņi viena vaļīga elementa dēļ riskē ar visu kuģi.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:07 am
[info]eermaniitis

da kāds tur ātri ātri ;) viņiem visi likumi un direktīvas tagad par līgumiem jāpārtaisa, sākot ar cilvēku kustību un vīzām, beidzot ar ogļu un tērauda tirdzniecību ;)

ES līgumā paredzēts tam laiks 2 gadi un ne stundu ilgāk - a vot priekš ierēdņa 2 gadi ir kā mirklis - kad lai visu to sataisa, tagad un vēl caur parlamentiem dabon? ;) pie kam visām ES valstiņām vēl jāpiekrīt ;)

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:45 am
[info]begemots

jup.

tiesa gan,ja ES valstiņas nepiekrīt, tad pēc 2 gadiem vienkārši izbeidzas līgums, bez atrunām.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:09 am
[info]_re_

jojo šur tur piemin, ka UK dēļ daudz būtisku projektu EU ir bremzēti, līdz ar britu aiziešanu tos varēs daudz brīvāk un ātrāk palaist. tāpat Gibraltāra dēļ esot čakars. proti, varbūt ar brexit būs arī ieguvumi, ne tikai zaudējumi, līdz ar to daudz vieglāk teikt: šālējiet dillēs, ja tik ļoti vēlaties?

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:27 am
[info]sirdna

protams, ka būs ieguvumi, kur tad bez šiem.

Mani UK liktenis patiesībā ne visai interesē. Interesantāk, kā tas pie mums atsauksies.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:50 am
[info]jojo

visdrizak, diezgan sapigi visai pasaules ekonomikai sogad un nakamgad, eiropas savienibas budzets, kurs galvenokart iet zemniekiem un infrastruktura saruks par 1/8 rupji rekinot, sakot ar si budzeta cikla pedejiem gadiem un nakamaja budzeta cikla. nakamais, ja eiropas nakotne filozfoski nolems taisit ka divu vai tris atrumu eiropu, tad ardievu, ekonomiska integracija, darbosies normalie centrbedzes speki, regionala apaliciba palielinasies, kas nozime, latvija ekonomiski atpaliks arvien vairak, cilveki turpinas emigret un ta talak un ta talak. neka spoza ari pie mums. un tas viss tikai tapec, ka divi urlas, kamerons un dzonsons sava starpa nespeja varu sadalit. uh, esmu nikna.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:51 am
[info]jojo

sorry, 1/16 apmeram. bet, nu, rekinaju galva, ta ka atvainosanu.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:20 am
[info]extranjero

Gibraltārs ir 30K iedzīvotāju. Tas ir nenozīmīgi, bet labs punkts, par ko dažādiem politiķiem cepties, lai novērstu uzmanību no iekšējām problēmām.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:16 am
[info]jojo

no darba palasīšu, bet ES lielkungi to dara, jo neskaidrība ar UK nekādā veidā nepalīdz pārgrupēties un uzsākt reformas ne eiropā ne UK. eiropai (mums tas ir) nav izdevīgi stiept līdzi tādu, kuram negribas piedalīties, baigais laiabilitijs. un, ja toriji savas ieksejas cinas par varu tik cūcīgi nolika zem sitiena lielāko un pagaidām veiksmīgāko pērnā gadsimta miera un labklājības projektu, tad labāk to griezienu pataisīt atru un tīru, labāk sadzīs.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:40 am
[info]extranjero

Man tomēr grūti iedomāties, kā tieši UK var bremzēs pozitīvās pārmaiņas ES. Problēma, imho, ir tāda, ka ES kurss ir galīgi greizs un ja to turpinās (ar vai bez UK), tas nekādi neatrisinās recesiju un bēgļu krīzi.

Teorētiski ir divas izejas – atteikties no eiro kā obligāta nosacījuma, jo tas acīmredzami nestrādā. UK šo soli tikai atbalstītu. Otra – padarīt EU par federālu valsti, bet tas šobrīd nav reāli, jo ne jau UK ir galvenā pretiniece, bet pat Vācija, Francija u.c.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:53 am
[info]jojo

lai eiro strādātu ir vajadziga federāla valsts. kamēŗ eiropai nebūs leģitīmu instrumentu, kā eiropas līmenī pretdarboties reģionālajai nelīdzsvarotību, eiro nevar "strādāt".
par bēgļu krīzi - eiropas kļūda bija aiztaisīt robežas. punkts. atvēŗt pilnībā robežas, atļaut visiem (ar minimālo feiskontroli) iebraukt, īrēt jumtu uz galvas, strādāt un izbraukt.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:02 am
[info]sirdna

hme, un man likās, ka viena no UK bēdām bija pārlieku atvērtās robežas un ne visai lielais skaits cilvēku, kuri vēlas izbraukt.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:03 am
[info]heda

Kurš no tiem haļavščikiem pats pats savu naudu ko īrēs vai strādās? Pasaku valstība.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:39 am
[info]jojo

redz', ja butu robezas vala un ekonomiskajiem begliem lautu stradat, ka tas, starp citu, bija 60tajos, nebutu vajadzibas noslogot socialos budzetus. bet tik talu visiem ksenofobiem parasti gruti aizdomaties.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:44 am
[info]heda

Paskaties statistiku, cik liels procents nestrādā arī pēc 10 un padsmit Eiropā nodzīvotiem gadiem un kāds ir īpatsvars sociālo pabalstu saņemšanā. Traki, ka ksenofobi sasien rociņas un neļauj strādāt.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:00 am
[info]jojo

paskaties statistiku, cik zaude zviedrijas mazais un videjais uznemums, ja panem darba 1 begli.

beglim zviedrija (un vini ir parauglaudis saja joma) paiet septini gadi, kamer vinam ir iespeja legali sakt stradat. tas ir normali?

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:52 am
[info]heda

Un kā tas paskaidro, kāpēc arī pēc 15 valstī nodzīvotiem gadiem strādā tikai apm 60% no darbaspējīgajiem.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:00 pm
[info]jojo

par kuru valsti/ valstu kopu mes sobrid spriezam?

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:57 am
[info]dunduks

Neliela problēma - pēdējos 50 gados daudz mainījusies mobilitāte un pie atvērtām robežām iegāzīsies iekšā daudz vairāk nekā ir darba vietu (ok, viņu masa pati par sevi radīs arī kādu papildus darba vietu) un tavs optimisms, ka tagad visi strādās tāpat kā savulaik turki/dienvidslāvi, ir foršs, protams, tikai jautājums cik reāls.

Nu un man, sēžot savā ziloņkaula tronī, patiešām būtu interesanti noskatīties, kas notiek pie pilnīgas robežu atvēršanas visās parīzbriselberlīnstokholmās - tiešraidē vērot lielāko tautu staigāšanu cilvēces vēsturē un tās sekas ir lieta, kuru par naudu nopirkt nevar.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:01 am
[info]jojo

es vel joprojam ticu, ka tirgus ir pasregulejosa sistema.

:) bet gan jau tu neesi vienigais, kurs par to raizejas. citadi jau butu visas robezas attaisijusi.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:49 am
[info]extranjero

Nu skaidrs. Ticiiba ir jauka lieta. Briivaa tirgus ticiiba gan nesaskan ar tealitaati.

Mon, Jun. 27th, 2016, 01:22 pm
[info]incagirl

The Economist nesen bija migrācijai veltīts speciālizlaidums, kur kā reiz bija minēts, ka aizgājušo gadu veiksmes stāsts mūsdienās var arī neatkārtoties. Diemžēl neatrodu elektroniski precīzu citātu, bet, pamatdoma bija krietni mazāks skaits melno darbu kā agrāk, bet šobrīd pieprasītās prasmes iebraucēju vidū reti kuram ir, kas nozīmē, ka vajadzīgi vairāki gadi valodas apguvei, pēc kā var sākt kaut ko praktiski apgūt, kas savukārt nozīmē noslodzi sociālajam budžetam vairāku gadu garumā.. Un vēl bija minēts, ka arī to vienkāršo darbu darīšanai mūsdienās vajadzīgs augstāks valodas līmenis, lai saprastu kaut vai drošības instrukcijas utt.

Mon, Jun. 27th, 2016, 09:54 am
[info]jojo

bet tās ir nacionālās valdības, kuras neparakstās uz federālismu, jo baidās zaudēt varu -

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:09 am
[info]extranjero

Jā, bet problēma nav UK, bet pati ES attieksme. Tas, kā ES izturējās pret Grieķiju, bija nožēlojami, un tas ir viens no aspektiem, kas radīja dusmas pret ES.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:37 am
[info]jojo

es lemumus pienem nacionalo valdibu galvas, ar minimalu demokratijas piespirci, kad nacionalo valdibu lemumus apstiprina parlaments.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:42 am
[info]jojo

tas ir, teiciens, ka ES izturejas pret griekiju ir oksimorons. pret griekiju tada veida izturejas parejo 27 valstu galvas, tai skaita uk. + uk sape bija ekonomiskie migranti no parejam es valstim, ne jau no sirijas un libijas, par pedejiem viniem tacu bija kamerona panaktais darijums, kurs nestajas speka.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:45 am
[info]extranjero

UK ietekme leemumaa uz Griekiju ir mazaaka, jo UK nav eiro.

Bet nu fakts ir taads, ka pret Griekiju iztureejaas barbariski (pat ja taa ir viau ES pilsonu griba), un tas nekaadi neveicina uzticeeshanos ES.

Brexitam ir daudzi ceeloni. Imigranti ir tikai 1 no tiem.

Mon, Jun. 27th, 2016, 01:50 pm
[info]jojo

:) tas, ka uk nav eiro nenozime, ka kads uk butu baigi skabekli piegriezis lemumu pienemsana attieciba uz eiro.

Mon, Jun. 27th, 2016, 03:50 pm
[info]extranjero

Tur jau tā lieta, ka teikšanas nav/nebija nekādas. Latvija pat nevarēja izvēlēties uz naudas zīmēm nosaukumu uzrakstīt pareizi latviski.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:20 am
[info]unpy

Šitajā visā man nedaudz skumji, ka tos ES kungus neviens neapsauc, jo, galu, galā - tā ir Lielbritānijas iekšējā lieta, gribēs, izstāsies, ātrāk, gribēs - vēlāk, gribēs - vispār neizstāsies un ES kungiem vajadzētu turēt muti ciet un pacietīgi gaidīt, nevis jaukties iekšā un mēģināt kaut ko diktēt tagad, tas jau tad arī ir viens no iemesliem, par ko tos Briseles kundziņus nemīl. Smuki Latiņinas kundze pateica - "Знаете, сколько брюссельских чиновников получает больше премьер-министра Великобритании? Ответ: 10 тысяч чиновников. 10 тысяч брюссельских чиновников из десятков тысяч получают больше премьер-министра Великобритании, при этом этих чиновников в отличие от премьера никто не избирал. Да там фантастические условия каждого еврокомиссара. Когда ты оказываешься еврокомиссаром, тебя тоже никто не избирал, тебя просто посылает правительство твоей страны. Ты руководишь 33 тысячами чиновников. Ты не отвечаешь ни за что, но ты можешь приказывать всем. И если какой-нибудь избранный человек, например, депутат Европарламента пишет тебе запрос, ну, ты отвечаешь на него в течение 6-ти недель и только в письменном виде."

Visādi citādi šajā visā vienīgais, kas mani nedaudz satrauc, ir tas, ka mūsu pašu Dombrovska kungs ir ticis pie lielākas stūres, nekā iepriekš un tagad tik varēs uzbliezt "veiksmes stāstu" Eiropas Savienības mērogos:))

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:27 am
[info]heda

Lūk! Bet būs daudzi, kas leposies, ka "mūsu veiksmes stāstam" iedeva uz brītiņu portfeli paturēt.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:36 am
[info]jojo

neesi skaudigs, busi laimigs.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:39 am
[info]unpy

Ko nu ko, bet skaudību man pārmest nevar.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:44 am
[info]jojo

:) tak tava citetaja gabalina galvena sape ir eirokratu algas -

starp citu, demokratiski ieveletie MP sanem vairak.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:49 am
[info]unpy

Katrs spriež pēc sevis, manuprāt, diezgan skaidri ieboldēju to, kas man šķiet teiktajā svarīgākais. Un jā, ES ir baiss birokrātu mudžeklis, kas, kā jau kārtīgiem birokrātiem pienākas, dara visu, lai nekontrolēti audzētu birokrātisko aparātu un, jā, ir diezgan skaidrs, ka tieši šī gan cilvēciski, gan evolucionāri tik dabiskā norise ir lielākais ES drauds.

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:57 am
[info]jojo

1) eiropa manedze 1/100 no sobrid 28 eiropas valstu budzeta ar aparatu kurs ir daudzas reizes mazaks neka proporcionalo nacionalo ierednu skaits un kura infrastrukturas uzturesana (delegacijas arvalstis tai skaita) kopa izmaksa 5% no 1/100, kas ir rupji rekinot cetras reizes letak, neka dalibvalstu civildienests;

2) eirokratu algas ir piesiteas un tiek indeksetas 8 dalibvalstu civilierednu algam - UK civilieredni sanem vairak, starp citu. :)

Mon, Jun. 27th, 2016, 10:57 am
[info]jojo

p.s. un zviedrija un vacija ari. :)

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:09 am
[info]unpy

Nuuuu. Ja esi nocietusies un gribi parunāt par naudām, tad ok - Eiropa menedžē 1% no naudām par 5% no menedžējamajām naudām, kas ir ap 7,25 miljardi eiro, proti, eiroierēdņu uzturēšanai aiziet Latvijas valsts gada budžets. Un skaidrs, ka tas ir ļoti bēdīgi un pat aizvainojoši, ja 3 no 28 valstīm ierēdņi, kuri strādā savas valsts iedzīvotāju, nevis nav skaidrs, kā labā, saņem vairāk :D

Par "rupji rēķinot, ir četras reizes lētāk, nekā dalībvalstu civildienests" - jā, jā. Riktīgi izdevīgi. Tikai dalībvalstu civildienestā ir arī pastnieki, skolotāji, policisti un kas vēl tik ne, bet tas jau nu gan sīkums:))

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:18 am
[info]jojo

:) eiropas ieredni strada eiropas iedzivotaju laba, ka jebkurs civildienests, priecajos tevi izglitot.

salidzinasanai izmantot latvijas budzetu ir nezolidi, jo latvijas valsts sastav no apmeram 2 mio iedzivotaju, kamert eiropas budzets attiecas uz 508 mio iedzivotaju.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:20 am
[info]jojo

p.s. tas cipars par civildienestiem attiecas uz salidzinamo dalu, bet tev jau tas nepatik, vai ne?

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:29 am
[info]unpy

Man pie pakaļas. Kā jau Tavā gadījumā labi redzams, nekas vairāk ES birokrātus par algām īsti neuztrauc.

Ak tad salīdzināmā daļa, ja? Ar ko salīdzināmā? Kā salīdzināmā? Metodoloģiju uzrādīsi?

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:37 am
[info]jojo: tev ari labu dienu

:) mekle pats, visi dati ir publiski un pieejami.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:42 am
[info]unpy: Re: tev ari labu dienu

Es neizgvelzu stulbību par "salīdzināmo daļu" un, nē, es nebiju tas, kurš gribēja parunāt par eirobirokrātu traģiski zemo un, salīdzinājumā ar pārējiem, tik ļoti ekonomisko atalgojuma fondu.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:09 pm
[info]jojo

tas nav tragiski zems, tas ir loti efektivs algu/administracijas fonds. tajos piecos procentos administrativo izdevumu ietilpst ari eku ire un noma un es valstu galvu un citu nacionalo ierednu uznemsana un tiksanos nodrosinasana n-reizes gada, starp citu -

bet to tu pats visu varetu sameklet uzguglejot vardu kopu "eiropas savienibas budzets", ja tev butu velesanas un interese parbaudit, ko raksta krievu prese.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:43 pm
[info]dejavu

Es varu tikai piekrist par to efektivitati.

Ne tikai izmaksu zina, bet darba efektivitates zina.
Nevienam LV ierednim pat sapnos neradas, ka viena diena/nedela var izdarit tik daudz, ka to dara eiropas ieredni. 10-11 stundu darba diena ir norma, atbildibas limenis nenormals. (Tas gan atskiras atkariba no DG un nodalas, es ta pienemu, es pati tikai viena esmu pastradajusi) Lielaka dala ir pilnigi darbaholiki, un privatas dzives gandriz nav. Visus lielos Eiropas projektus bida tiesam parsteidzosi mazas ierednu komandas. Lielas algas ari ir pasvara tikai tiem, kas institucijas strada jau ilgi. Tiem, kas darbu ir uzsakusi salidzinosi nesenak, tas algas nav nemaz tik lielas, it ipasi, ja vel nem vera Briseles dardzibu. Ir varbut citi labumi, ka piemeram, ilgaks atvalinajums (kas pie tas slodzes ir smagi nepieciesams), bet es pec savas privatas pieredzes parekinaju, ka kopuma nav verts.... neatmaksajas.

Jebkuram, kuram skiet, ka EU ir uzpusta birokratija, iesaku pameginat pastradat kada institucija. Ja darba slodzi un spiedienu iztures, tad varbut vel spes ciba kaut ko iepukstet.


Bet par temu: Brexits EU ari tiri administrativi izmaksa loti dargi - jo atrak to izveiks, jo mazak dalibvalstim bus jamaksa par UK izstasanos.

Mon, Jun. 27th, 2016, 08:16 pm
[info]krishjaanis

Nekas netraucē arī citām valstīm izstāties, lai nemaksātu naudu par neko.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:19 pm
[info]jojo: Re: tev ari labu dienu

p.s. un vai es jau teicu, ka tajos 5% ietilpst ari visu 198 ES delegaciju uzturesana arvalstis?

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:34 pm
[info]unpy: Re: tev ari labu dienu

Tiešām interesanti - ar ko nodarbojas 198 ES delegācijas ārvalstīs?

Mon, Jun. 27th, 2016, 01:44 pm
[info]jojo: Re: tev ari labu dienu

nepilnigs uzskaitijums: areja parstavnieciba/arpolitika + areja tirdznieciba + arejo projektu/pabalstu/ attistibas lieto koordinesana un vadisana + visi konsularie pakalpojumi to dalibvalstu pilsoniem, kuru valsits attiecigaja tresaja valsti vai starptautiskaja organizacija nav parstavetas.

nav mans tiesais darba laucins, drosi vien tie latvijas arlietu ministrijas ieredni, kuri strada ES delegacijas varetu tev palsak izstastit, ar ko vini tur nodarbojas, bet laucins viniem ir plass un iespaidigs un pamata parskaitits lisabonas liguma (google search).

Mon, Jun. 27th, 2016, 01:57 pm
[info]jojo: Re: tev ari labu dienu

paturpinot, plass, iespaidigs un, galvenais, vajadzigs. jo eiropai ka valstu kopai vel joprojam ir savas gan ekonomiskas, gan geopolitiskas intereses, kuras parstavet. ja, eiropas intereses vienmer nav vienadas ar katras atseviskas suverenas valsts interesem, tas nav iespejams, bet manuprat, sis ir pietiekami vertigs un ilgspelejoss modelis ne tikai manas algas del.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:04 am
[info]jojo

p.s. ir tada jauka gramata par statistiku, kura izskaidrots, ka elementari izmantot statistikas raditaju nepilnibas lai pamatotu da jebkurus stulbus sledzienus. gramatu sauc "Naked statstics". iesaku. seviski noder lasot krievu pseidoanalitisko presi. un da jebkuru presi.

Mon, Jun. 27th, 2016, 11:06 am
[info]sirdna

Noderētu, lai saprastu, kā dabūt 30,9% piekritēju fašisma atdzimšanai Latvijā.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:03 pm
[info]sara

sjis nu gan ir tipiska letinja demogogija sekjoto labakajiem delfu komentatoru paraugiem! Valdis ir pat loti ok.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:15 pm
[info]puuce

Man liekas, ka Latiņinas kundze pārspīlē ar tiem 10000 ierēdņu.
Britu premjers šobrīd saņem 143,462 mārciņas gadā. Vairāk par viņu saņem politiski ieceltās personas (komisāri). No ierēdņiem šādu algu varētu saņemt AD 15 un AD 16. Iespējams, arī AD 14 (man nav laika rēķināt šobrīd). 2013.gadā AD 16 kategorijā bija 79 personas, bet AD 15 - 429. AD 14 - 1253. Nezinu, man pietrūkst kādu 8'000 ierēdņu ar milzīgu algu.

Lielais vairums strādā kā AST un saņem, sākot ar EUR 16'000 GADĀ. Man ir 10 gadu pieredze ES civildienestā & maniem gadiem nepieklājīgi augsta kategorija, bet es nesaņemtu (šobrīd strādāju Latvijā) tik daudz, cik saņem Kamerona kungs un, visticamāk, arī līdz pat karjeras beigām nesaņemšu.
Nu, par neievēlētām amatpersonām runājot, ANO jau viņas visas ir demokrātiski ievēlētas, vai ne?

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:24 pm
[info]jojo

+ vismaz mana kantori vismaz 1/3 dala no augsti atalgotajiem cilvekiem ir dalibvalstu TA (temporaries), kuri uz 4-8 gadiem ir palieneti un kuriem algas maksa ES.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:35 pm
[info]sara

ja, ma jau skjiet, ka par tam alagm ir parspileti. ja godigi tad enter ierednja alag ir mazaka ka bija LV ziedu laikos. Tad visi valsts sekretari un departamentu vaditaji caur vadibas ligumeim sanema ap 3000 tkst. LVL. Un Valsts sekretari pat lidz 6000 LVL. Patreiz LV Bankas direktors, ielo uznemuy vaditaji sanem daudz vairak ka videjs ierednis. Un es nerunaju seit par lumpenu proletariat LV, kas raksta delfu komentarus, jo,lai ienmetu sos amatus ES ir jabut labia izglitibai un kvalifikacijai. ta ka tie, kas pasi grib tikai luzeret, nemacities ari nav neko citu plenijusi.

Un tas ir tikai LV piemers, kur es paslaik vismaz redzu sava nozare, ka videja ranga specialist sanem ari sobrid vairak ka videjs ierednis EK. Un tad pasaktiem uz Skandinaviju, Vaciju, Niderlandi, UK- no sim valstim vispar cilveki vairs nepiesakas EK dienesta - tiesji delj zemam algam !

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:39 pm
[info]puuce

Ā, un vēl es varētu pieminēt to, ka visi mani bijušie LU studiju kolēģi ar līdzīgu izglītību un pieredzi (jurista diploms, Oksfordas uni grāds tieslietās, 15+ gadu darba pieredze, 5-6 svešvalodas, publikācijas) saņem aptuveni manu Briseles darba algu. Neviens no viņiem gan nestrādā valsts darbā, nez kādēļ.
Savukārt algu atšķirības, protams, iespaido to, kāda veida cilvēkus var dabūt - man ir bijis ārkārtīgi grūti strādāt LV, jo daudzi cilvēki strādā bez iniciatīvas, grib, lai pārējie visu izdomā priekšā un darbā galvenokārt pavada laiku.
Anekdotei arī atgādināšu, ka Vācija konsekventi iestājas pret algu paaugstināšanu ES ierēdņiem - primāri tādēļ, lai best & brightest noturētu savā civildienestā. Latvija ar' varētu tiekties uz to pašu un piedāvāt Komisijas Konkurences DG juristiem maksāt Konkurences padomes juristu algām līdzvērtīgu algu. Tie tak būtu vienkārši neaprakstāmi izcili speciālisti.
Bet principā, ja tauta tic, ka ES vajag likvidēt un tad iestāsies zelta laiki un tauta būs beidzot svabada, man nav iebildumu. Žēl, ka dzīves ir tik īsas, ka nevar veikt visus eksperimentus pēc kārtas.

Mon, Jun. 27th, 2016, 12:45 pm
[info]sara

Ja, piekritu ! Ja ir laba izglitiba un zinasanas LV ari var sanemt to pasu lagu un vel labaku- to zinu gan pec savas nozares, gan pazinam, kas darbojas IT, gan tirdzniciba...

Un mani parsteidz, piemerma Vaidares komentars pec refernduma, ka jasak samzinat ierednju alagas Brisele- sitais populisms, kas nak no musu politikjiem. A pti sed uz sanem 3 reizes lielaku lagu neka pat nodalas vaditajs EK, kuram ir atbildiba, a vina tikai put un palaid ! Sitais izbesija !

Man nepatik, ka LV laudis biezji grib novilkt lidz savam limenim un tad sakaut ar savu itiotismu. Cilveki sanem pec savam zinasanam.

Mon, Jun. 27th, 2016, 01:57 pm
[info]puuce

Vaidere tā teica, nopietni? Nu, lai viņai veiksmīgi strādāt ar poļu bezalgas praktikantiem.

Mon, Jun. 27th, 2016, 02:16 pm
[info]sara

yups ! Reali izbesija ta vinas demogogija! Ipasji nemot vera vinas atalgojumu un eralo ieguldijumu


http://www.delfi.lv/news/national/politics/vaidere-britu-referendums-ir-signals-nopietnu-reformu-veiksanai-es.d?id=47601721

Mon, Jun. 27th, 2016, 02:03 pm
[info]jojo

oh, wow!

kas tad nu, velesanas nak?

Mon, Jun. 27th, 2016, 02:14 pm
[info]sara




"ES ierēdniecībā nepieciešamas nopietnas reformas, tai skaitā attiecībā uz ierēdņu dāsnajām algām un sociālajiem pabalstiem, kuri ievērojami pārsniedz pat Rietumeiropas algas, nemaz nerunājot par tām, ko saņem mūsu pilsoņi," uzsver deputāte.

https://bb.vesti.lv/news/18300

Mon, Jun. 27th, 2016, 02:27 pm
[info]puuce

Oh, wow - Padome atkal nepelnīti aizmirsta :)

Mon, Jun. 27th, 2016, 02:11 pm
[info]helvetica

Latiņinas citāts vispār ne pa ķeksi, ar airi ūdenī viņa šito rēķinājusi?

Mon, Jun. 27th, 2016, 03:09 pm
[info]jojo: kaheman thinking fast and slow

kops kura laika krievijas presei ir vajadzejis kaut ko rekinat, lai uzrakstitu? nu un unpijs un unpijs tipa laudis visu, ko lasa prese nem par baltu monetu - jo ta ir ertak un vienkarsak un nav resursi domasanai jatere -

Mon, Jun. 27th, 2016, 03:19 pm
[info]helvetica: Re: kaheman thinking fast and slow

kaut kā bēdīgi, ka arī unpijam informācijas filtriņš sācis aizsērēt, kādreiz tač filtrēja labāk :(

Mon, Jun. 27th, 2016, 05:09 pm
[info]jojo: Re: kaheman thinking fast and slow

vai ari vecos laikos uz vispareja fona bija vieglak izcelties.

Mon, Jun. 27th, 2016, 04:44 pm
[info]unpy: Re: kaheman thinking fast and slow

Lai svētīti tie garā nabagie, jo nesaprot, par ko runā.

Mon, Jun. 27th, 2016, 04:43 pm
[info]unpy

Ko tieši rēķinājusi?

Mon, Jun. 27th, 2016, 05:04 pm
[info]helvetica

cipariņus, ko tad vēl var rēķināt? un tad interpretējusi cipariņu sasaisti ar tādām kategorijām kā "ierēdnis", "komisārs", "Lielbritānijas premjerministrs", "visi" u.tml., pa vidu iemaisot "lielais visus, mazo - visi" un skipojot mehānismu, kā tad lielais visus, mazo - visi. vienu vārdu sakot - demagoģija un tālāka "diskusija" tur nav vērta.

Mon, Jun. 27th, 2016, 05:25 pm
[info]jojo

par lemumu pienemsanu eiropas savieniba vinai ari visai tumsa bilde. visus lemums parasti pienem padome (dalibvalstu galvas), apstiprina parlaments.

Mon, Jun. 27th, 2016, 08:04 pm
[info]gnidrologs

"mēs tā gluži negribējām" atskan no zināmiem un paredzamiem pīkstuļiem, nevis no UK vispār.