Comments: |
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Eiropiešu krāniņiem mērīšanās indekss, tas bija tas, ko padomāju, izlasot kritērijus. Vismaz palika skaidrs, kālab šajā indeksā prevalē kaut kādi burgeru rijēju miesti, nevis n pilsētas no visas pasaules, kurās velosipēds tiešām ir dzīvesveids un netiek pacelts kulta transporta līdzekļa lomā, bet mierīgi sadzīvo ar visiem pārējiem satiksmes dalībniekiem:))
es nekur neesmu bijis - par kurām pilsētām tu domā?
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:07 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Lielākā daļa Austrumāzijas un Dienvidamerikas.
vismaz tur, kur es esmu bijusi dienvidamerikā, ar riteņiem brauc maz. vēlams, parkos. mana ideja pa buenosairesu izlaist ar velo bija iespējama tikai tāpēc, ka biju tur janvārī, kad puse pilsētas ir izbraukusi ikgadējā atvaļinājumā, kuru ņem vai nu pirmajās divās vai pēdējās divās janvāra nedēļās.
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:44 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Attālu meklētājs.
bicycle in bogota,piemēram.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/171415/1326) | From: | krii |
Date: | June 12th, 2013 - 01:12 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Esmu Bogotā bijusi. Divriteņi tikpat kā nebija manāmi milzīgajās un haotiskajās mašīnu un gājēju straumēs. Rīgā to īpatsvars pilnīgi noteikti ir lielāks.
starp citu, tiešām ir interesanti salīdzināt image search rezultātus bicycles in bogota un bicycles in riga :)
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:10 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Iemet gūgles meklētājā, piemēram "bicycle in saigon" un sapratīsi, ko ar to domāju.
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:11 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Attēlu meklētājā.
nu re, saigonā bijis neesmu, pat tuvumā :)
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:33 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Un Saigona nav nekāds izņēmums, nudien.
burgeru rijēju miesti tokija un rio :) es gan arī neredzu nekādu pretrunu - kopenhāgenas indekss apskata velo infrastruktūru un organizētu attīstību. domāju, ka par šādām lietām saigonā runāt gluži nevar :)
From: | fedrs |
Date: | June 12th, 2013 - 12:41 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Starp citu, interesanti, ka kritērijos neietilpst pašu velosipēdistu uzvedība, ja neskaita ķiveres valkāšanu.
un pievērs uzmanību, ķiveres valkāšana ir negatīva zīme. ja skatās pēc būtības, tā arī ir, bet nojaušu, ka burkšķētājiem par velosipēdistiem-pusdieviem to varētu būt grūti saprast.
From: | fedrs |
Date: | June 12th, 2013 - 12:51 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Jā, par to nemaz nešaubījos, ka īsti džigiti nevelk nedz ķeveri, nedz vesti ar atstarotājiem. :)
huh? Paskaidro šito, lūdzu.
Ja velosipēdists pieļauj versiju, ka satiksmē viņam var sanākt krist uz galvas, viņš drošības pēc uzvelk ķiveri. Līdzīgi kā varētu mērīt uzticamību avio satiksmei pēc nopirkto dzīvības apdrošināšanu, vai sarakstīto testamentu skaita pirms lidojuma.
man šķiet, ka būtu muļķīgi šādu iespēju nepieļaut neatkarīgi no dzīvesvietas, jo neviens taču nav nekļūdīgs, arī ne velisopēdists. vsm es stipri biežāk nojaucos savas, nevis citu vainas dēļ (tas gan diezgan daudz liecina par mani :D)
mani vispār patīkami pārsteidza uzstādījums "ja cilvēkam ir no kaut kā jābaidās, tad tas nav labi".
pat tad, ja tas, no kā būtu jābaidās, ir paša stulbums/neapdomība/neveiklība? labā sabiedrībā arī cilvēki ir pārliecināti, ka ir nekļūdīgi un nevainojami?
nu tbš no vienas puses jeij, es gribu atstāt ratus kāpņutelpā (visiem pa kājām, hehe) un nebaidīties, ka viņus nospers, un naktīs staigāt pa ielām un ģērbties, kā man iepatīkas, bet tāpat es gribētu turpināt "baidīties" no tā, ka, ja nesīšos lejā pa kāpnēm ar nesasietām kedām, nolauzīšu kaklu, un tomēr tās kedas sasiet.
tu esi pilnīgi brīva baidīties, bet ja tiek izdots likums, ka ratus kāpņutelpā atstāt drīkst tikai, ja blakus ir pieskatītājs ar šaujamo, tad šajā gadījumā tas tiek interpretēts kā negatīvs faktors.
Wow, that escalated quickly! :D Tu to tiešām par ķiverēm?
Šobrīd, piem., ir likums, kas liek obligāti pieskatīt bērnus līdz 7 gadu vecumam. Pieļauju, ka tev tas liekas slikts likums sliktai sabiedrībai (jo labā sabiedrībā nebūtu ar likumu noteikts baidīties, ka tik ar bērnu kaut kas nenotiek). Praktiski tomēr ir tā, ka, ja bērnu palaiž vienu pašu, tad tas nozīmē, ka es ekspektēju, ka sabiedrība par viņu uztrauksies vairāk, nekā es, es lieku kādam citam par viņu parūpēties, kamēr pati nodarbojos ar savām lietām. Apmēram analoģiski par tām ķiverēm (un drošības jostām autovadītājiem, same shit, ja tā padomā) - jo mazāk cilvēks rūpējas par savu drošību, jo vairāk citiem jāuztraucas par to, ka nekļūst par slepkavām.
man izskatās, ka tu runā no indivīda pozīcijas (kurai es pilnīgi varu piekrist, a la sargies pats, tad dievs tevi sargās), bet es priecājos par vispārīgā skatījuma tvistu. man joprojām tieši šajā kontekstā šķiet ļoti saprātīgi obligātu prasību pēc ķiveres interpretēt kā negatīvu faktoru, jo tas gluži vienkārši nozīmē, ka pret velobraucējiem var izturēties pimpīgāk, jo - ja nu kas, viņiem a) taču ir ķivere vai b) ah nav ķiveres, nu pats vainīgs, likumā taču teikts, ka jābūt.
Man šķiet, ka šitais ir riktīgi absurds pieņēmums, tad jau varētu padomāt, ka visi cilvēki izturas pimpīgāk pret autobraucējiem, kopš pieņēma likumu, ka arī aizmugurē sēdošajiem jāpiesprādzējas un bērniem jābūt ar beņķīti :) [pēdējās prasības, piezīmēsim, man šķiet labas sabiedrības pazīme, nevis sliktas, t.i., es jūtos nedrošāk, ja iekāpju mašīnā un man saka "pohuj, vari nesprādzēties" - un ja Toms man saka, lai es piesprādzējos un piesprādzēju bērnus, tas nenozīmē, ka viņš tagad sāks pofigā raļļot, jo, ja nu kas, visi ir piesprādzēti]
Tb es aptuveni saprotu tavu domu gājienu, bet man šķiet, ka salīdzinot reālo nepieciešamību pēc ķiveres un iespējamo pimpīgāko izturēšanos, tā reālā nepieciešamība ir lielāka.
Nu gan man izskatās, ka tu muldi un pie tam pilnīgi garām. No divām dienām Kopenes centrā -- burgeru rijēju miestu galvaspilsēta, ko tur pavadīju, šāds skats:  nozīmēja nevis kaut kādu velosipēdistu praidu, bet normālu ikdienas kustību, kad pie katra krustojuma uz katru sarkano apstājās aptuveni 50+ velosipēdisti un 10 mašīnas. Un tā no krustojuma uz krustojumu visu centru visu rīta darba satiksmi. Tas ir acīmredzams dzīvesveids, nevis "kulta transports". Un to netieši norāda arī tas, cik sen tas tā notiek: 
unpijs taču to vien dara kā trenējas muldēšanā pilnīgi garām :)
ja tas nebūtu biedējoši, tas jau sāktu kļūt garlaicīgi.
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 02:00 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Vēsturiskā bilde pilnīgi vai sašāva, jā, gan jau, ka pērnā gadsimta 30tajos Ņujorka arīdzan bija velosipēdistiem daudz draudzīgāka, nekā tagad. Lai Rīga paliktu draudzīgāka, arī nav jegas ieguldīties veloceliņos, pietiek piepacelt cenas uz sabiedrisko, paaugstināt akcīzi degveilai un četrkāršot transporta nodokli:))
Starp citu, esmu, protams, dzirdējis viedokli, ka paši dāņi lielā mērā izmanto velo tieši līdzīgu iemeslu dēļ (dārgi auto/nodokļi utt).
Ja tā padomā, tad droši vien tevis pieminētie Āzijas un DA iedzīvotāji tieši tāpat.
Tā ka, protams, dzīvesveidu var stimulēt arī šādi, why not.
starp citu - 30 gados rīga velosipēdistu īpatsvara ziņā pārsita tādas pislētas kā helsinkus un pat berlīni
rīgā 45 gada kartē bija iezīmēti 6-8 pilsētas maģistrālie veloceliņi - ar bitumena segumu ;)
nesen redzēju velo, kas pa vienvirziena ielas braucamo daļu ripinājās pret spalvu. vot, ko man, kā veloceliņus un autoceliņus, un vispār noteikumus tolerējošam pilsonim, par tādu egzemplāru domāt? man čista liekas, ka tādus ir jāsit jākaunina, jo viņi dara negodu veloļaudīm in ženeral. tāpat kā tantītes, kas maziem solīšiem traucas pāri automaģistrālēm, dara negodu gājējiem :/
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/168161/16516) | From: | au |
Date: | June 12th, 2013 - 12:19 pm |
---|
| | | (Link) |
|
es arī esmu kādreiz pret spalvu ripinājusies ļoti vajadzības spiesta un pa tukšām ielām. dažreiz tā ir ērtāk, un tagad mani jākaunina.
emm, tā iela nebija gluži TUKŠA. un noteikumi tieši tāpēc ir izdomāti, lai mums visiem būtu daudzmaz ērti. nu, tobiš, ko ko, bet braukšanu pret spalvu tiešām neatbalstu.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/168161/16516) | From: | au |
Date: | June 12th, 2013 - 12:26 pm |
---|
| | | (Link) |
|
bet es jau īsti neesmu automašīnu trajektorijā.
ok, es nezinu, kā un kur brauc tieši tu. pa lielam, man, protams, vienalga, jo es ar auto nebraucu. ar velo arī nē. man vienkārši liekas, ka tā ir potenciāli bīstama situācija.
Ak, pret spalvu?
(šo rotaļu var ilgi turpināt, tikai sausā atlikuma nekāda)
nubāc, nesaki, ka neesi dzirdējis tādu teicienu :/ labi, tulkoju - virzienā, kas pretējs ženerālajam virzienam.
Būtu dzirdējis, neprasītu.
bububu, nu, nepūcējies :)
From: | (Anonymous) |
Date: | June 12th, 2013 - 12:21 pm |
---|
| | | (Link) |
|
neredzu pamatojumu velosipēdiem neļaut vienvirziena ielās braukt pretējā virzienā. tā ir neapdomīga kļūda CSN, ko pienāktos labot. tas, ka kādā ielā trūkst vietas normālai auto kustībai abos virzienos, uz velo pēc būtības nekā neattiecas.
ir tāda tehnika kā sazīmēt veloceliņus vienvirziena ielai abās pusēs, pa katru kustība vienā virzienā. piemēram, ļubļanā tā ir.
ļoti labs risinājums, man šķiet.
kas effectively pierāda tieši to, ko augstāk anončiks raksta.
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/92427/1009) | From: | dejavu |
Date: | June 12th, 2013 - 02:21 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Un citas valstis vienkarsi defolta ir atlauta velosipedu kustiba abos virzienos.
un arī londonā pilnīgi normāla prakse
From: | unpy |
Date: | June 12th, 2013 - 12:28 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tālab, ka uz velosipēdistiem vispār CSN neattiecas, uz visiem citiem attiecas, bet uz pusdieviem velosipēdistiem kaut kādi cilvēku noteikumi...phe.
nu, es pieļauju, ka ir princips "kas nav aizliegts, tas ir atļauts" vai arī, ka es tiešām kaut ko nezinu. un es VARU nezināt, jo tiesību man nav, csn no galvas kalusi neesmu.
CSN neievērojoši velosipēdisti ir tik pat viennozīmīgi patiess apgalvojums, kā uz pabalstiem sēdošie melnādainie. Varēji lieku reizi aiztaupīt, jau sapratām tav pozīciju.
Es, savukārt, lieku reizi varu pabrīnīties, kādēļ vairumā diskusiju par likumu runā kā par reliģisku dogmu? Kas tad no kā izriet - rīcība no likuma, vai likums no vispārējas loģikas? Pat neņemot vērā to, ka likumu raksta pēc lielākā idiota (netuvināt pirkstus konstrukcijas rotējošām daļām - bīstami). Situācijas ir jāvērtē kontekstā. Un arī akmeni lai pirmais met... nu jūs jau zināt.
Ir iemesls, kāpēc tā tomēr nevajadzētu braukt. Ir, tātad, autovadītājs, kurš atpakaļgaitā griežas laukā uz vienvirziena ielu. No pagalma, no stāvvietas, you name it. Viņš paskatās tajā virzienā, no kura šajā ielā varētu parādīties šķērslis [vieta daudz izsaukuma zīmēm], secina, ka pa ielu neviens nebrauc, turpina griezties laukā...
Uz mani luc nekliegt, jo es nebiju pie stūres, nobremzēt arī visi paspēja, bet samērā plašo tobrīd citēto lamuvārdu antoloģiju varētu rezumēt kā: tā nevajag darīt.
nu, ņemot vērā to, ka arī pa trotuāriem braucot, ne gluži katrs autovadītājs no vārtrūmes līdīs ārā, rēķinoties ar gājējiem/velobraucējiem, shēma sanāk tā pati - jāspēj redzēt ap stūriem un zibenīgi reaģēt. starp citu, salīdzinot iespējas uzrauties uz auto uz trotuāra jebkurā ielā vai uz brauktuves vienvirziena ielā pretējā virzienā, lielāks reakcijas laiks un manevra iespējas velosipēdistam ir, braucot pa brauktuvi. diskleimeris - man pašai riebjas, piemēram, pa nometņu ielu braukt pretējā virzienā, un uz trotuāra tur vienkārši nav vietas, tāpēc metu milzīgus līkumus. bet ļubļanas risinājums man ļ. patika.
No vārtrūmju problēmām var glābt tikai un vienīgi izliektie spoguļi pie tām, lai gan autovadītājs gan velosipēdists redz viens otru.
Nu vārtrūme + trotuārs — tas ir īpašs ahtungs, jo tur vadītājs palūkosies uz abām pusēm, jā, atšķirībā no minētās situācijas (kur trotuāra nema), bet rēķināsies tomēr ar vidējo gājēja ātrumu. Tiešā tuvumā neviena nav? - pognaļi.
Tak ja būtu marķēti celiņi — jā, nu dabīgi, tad ir skaidrs, ka šuhers var piezagties no abām pusēm. Vispār laikam mans comments bija vairāk biedrei au tur augstāk domāts.
ar tiem marķētajiem celiņiem vismaz rīgā nemaz nav tik skaisti, kā var uz papīra uzrakstīt. skolas iela ir vienvirziena, un joprojām ļoti daudzi autobraucēji nav ievērojuši, ka iebraucot/izbraucot no stāvvietām/vārtrūmēm ir jāpaskatās arī uz to veloceliņu ar divvirzienu satiksmi. bet tas, kā daudzi citi, ir pieradumu maiņas un audzināšanas jautājums.
Velosipēdistam, kurš brauc pretējā virzienā un uztriecas virsū šādā situācijā, nav nekādu tiesību pīkstēt. Kaut pats skatos abos virzienos arī uz vienvirziena ielām(dēļ visādiem džigitiem kam slinkums apbraukt kvartālam un močī līdz vārtrūmei pretējā virzienā), kad skatos uz 'nepareizo' pusi, es tur radarēju tikai un vienīgi automašīnai līdzīgu objektu. Un nemaz nejutīšos vainīgs, ja kāds šāds velosipēdists pārlidos man pār kapotu. (Bet būšu ļoti dusmīgs, ja būs jāremontē auto)
-- Pats ikdienā pārvietojos ar velosipēdu un csn ievēroju selektīvi.
es tiešām nesaprotu to jūsu cepienu, it sevišķi Rīgā, kur nav tāda satiksme, un visiem pietiek vietas! A-damā visi brauc visos virzienos! pa mazajām ieliņām zaķi brauc divatā blakus un viņām nospļauties, ka mašīna brauc aiz muguras, auto velkas nopakaļ un gaida kad zaķi nogriezīsies, vienvirziena ielās visi brauc ar ričukiem visos virzienos, un visi kaut kā sadala teritoriju!
Problēma ir attieksmē. Kas uzlabojas, bet nepietiekamā ātrumā. Esmu braukusi pa vienvirziena ielu pareizā virzienā, viena pati pa maliņu un neesmu jau arī tik resna, lai netiktu garām, bet, protams, ka auto aiz muguras vajadzēja nejēgā taurēt un midžināties ar gaismām. Vienā brīdī apnika un mēģināju uzbraukt uz ietves, nepaņēmu minimālo apmalīti pareizi un...salauzu labās kājas mazo pirkstiņu(trū stõrī). Auto, pārspējot jebkurus atļautos ātrumus, aiztraucās, bet es pati vainīga, ka tik tizla :) Par tiem gājējiem, kas nobloķē ietves, auto, kas traucas ārā no vārtrūmēm neskatoties(vai skatoties tikai uz ielu un nobloķējot ietvi), tiem pašiem zaķiem ar smukajiem riteņiem ar groziņiem, kas brauc kā Tu apraksti arī pa šauro veloceliņu un domā, ka pretīmbraucošais zaķis ar ne tik smuko riteni prot teleportēties un visiem pārējiem nemaz nerunāsim :)
![[User Picture]](http://klab.lv/userpic/114613/17411) | From: | jim |
Date: | June 12th, 2013 - 02:26 pm |
---|
| | | (Link) |
|
man priekšvēlēšanu laikā sanāca pabūt rīgas velonedēļas pasākumā birojnīcā, kur par velosatiksmes perspektīvu rīgā bija atnākuši runāt visi četri mēra amata kandidāti. ušakova pirmie vārdi, uzsākot savu piecminūšu atskaiti, bija: "rīga nekad nebūs kopenhāgena un velosatiksme nekad te nebūs jāattīsta tādā līmenī kā pie viņiem aiz tā iemesla, ka dānijā ir daudz siltākas ziemas."
sekojot šādai loģikai, unpija minētajās bogotā un saigonā utt vajadzētu būt nemērā attīstītai (tieši attīstītai, nevis stihiskai) velosatiksmei :)
Dānijā ziemā veloceliņus tīra un visi brauc. | |