| Comments: |
Ir iemesls, kāpēc tā tomēr nevajadzētu braukt. Ir, tātad, autovadītājs, kurš atpakaļgaitā griežas laukā uz vienvirziena ielu. No pagalma, no stāvvietas, you name it. Viņš paskatās tajā virzienā, no kura šajā ielā varētu parādīties šķērslis [vieta daudz izsaukuma zīmēm], secina, ka pa ielu neviens nebrauc, turpina griezties laukā...
Uz mani luc nekliegt, jo es nebiju pie stūres, nobremzēt arī visi paspēja, bet samērā plašo tobrīd citēto lamuvārdu antoloģiju varētu rezumēt kā: tā nevajag darīt.
nu, ņemot vērā to, ka arī pa trotuāriem braucot, ne gluži katrs autovadītājs no vārtrūmes līdīs ārā, rēķinoties ar gājējiem/velobraucējiem, shēma sanāk tā pati - jāspēj redzēt ap stūriem un zibenīgi reaģēt. starp citu, salīdzinot iespējas uzrauties uz auto uz trotuāra jebkurā ielā vai uz brauktuves vienvirziena ielā pretējā virzienā, lielāks reakcijas laiks un manevra iespējas velosipēdistam ir, braucot pa brauktuvi. diskleimeris - man pašai riebjas, piemēram, pa nometņu ielu braukt pretējā virzienā, un uz trotuāra tur vienkārši nav vietas, tāpēc metu milzīgus līkumus. bet ļubļanas risinājums man ļ. patika.
No vārtrūmju problēmām var glābt tikai un vienīgi izliektie spoguļi pie tām, lai gan autovadītājs gan velosipēdists redz viens otru.
Nu vārtrūme + trotuārs — tas ir īpašs ahtungs, jo tur vadītājs palūkosies uz abām pusēm, jā, atšķirībā no minētās situācijas (kur trotuāra nema), bet rēķināsies tomēr ar vidējo gājēja ātrumu. Tiešā tuvumā neviena nav? - pognaļi.
Tak ja būtu marķēti celiņi — jā, nu dabīgi, tad ir skaidrs, ka šuhers var piezagties no abām pusēm. Vispār laikam mans comments bija vairāk biedrei au tur augstāk domāts.
ar tiem marķētajiem celiņiem vismaz rīgā nemaz nav tik skaisti, kā var uz papīra uzrakstīt. skolas iela ir vienvirziena, un joprojām ļoti daudzi autobraucēji nav ievērojuši, ka iebraucot/izbraucot no stāvvietām/vārtrūmēm ir jāpaskatās arī uz to veloceliņu ar divvirzienu satiksmi. bet tas, kā daudzi citi, ir pieradumu maiņas un audzināšanas jautājums.
Velosipēdistam, kurš brauc pretējā virzienā un uztriecas virsū šādā situācijā, nav nekādu tiesību pīkstēt. Kaut pats skatos abos virzienos arī uz vienvirziena ielām(dēļ visādiem džigitiem kam slinkums apbraukt kvartālam un močī līdz vārtrūmei pretējā virzienā), kad skatos uz 'nepareizo' pusi, es tur radarēju tikai un vienīgi automašīnai līdzīgu objektu. Un nemaz nejutīšos vainīgs, ja kāds šāds velosipēdists pārlidos man pār kapotu. (Bet būšu ļoti dusmīgs, ja būs jāremontē auto)
-- Pats ikdienā pārvietojos ar velosipēdu un csn ievēroju selektīvi.
| |