Negribu lieku reizi izklausīties patētiska, bet nudien nesaprotu lēnprātību, kādā pašreizējā Teoloģijas fakultāte ļaujas saplosīties. Kā tāds jēriņš uz Tālbergu_Vanagu_Stankeviču asiņainā altāra. Noraud savā šaurā lokā sūru, akadēmisku asariņu un ļauj melnsvārčiem ar Vatikāna svētību (un kas nav mazsvarīgi - valsts piķi) plosīties tālāk, kamēr no akadēmiskas reliģiju pētniecības Latvijā nekā nebūs palicis.
Kopš viņiem vairs nav Cālīša, neviens tur nav gatavs iziet TV kameras priekšā un pateikt, ka šobrīd gan valdība, gan Muižnieks rīkojas antikonstitucionāli.
Vienotu kristieša viedokli par sabiedrībai aktuāliem jautājumiem, nevis kā tagad - neatgriezeniski sašķeltu "akadēmiski izglītotā teologa" un "arhibīskapiem padevīgā, patstāvīgi nedomājošā baznīcēna" viedokļos?
Tīri plašākam akadēmiskam redzeslokam un lielākai harmonijai kāds varētu lasīt arī katoļu, ne?
Btw, man liekas nepareizi, ka teoloģijas fakultātes mājaslapa ir platforma, kurā daži mācītāji (visu cieņu viņiem) nāk klajā ar savām teoloģiskajām nostājām, lai kādas tās arī būtu (skat. pēdējo rindu http://www.tf.lu.lv/). Šķiet, ka fakultāte diemžēl ir atkritusi no akadēmiskas neitralitātes, pirms vēl tur vispār ir iefiltrēti Stankeviča cilvēki.
Taču tas nav iemesls radīt alternatīvu fakultāti, ko pārvaldītu klēriķi.
Vai nu (1) es kaut ko nezinu vai arī (2) Muižnieks feilo.
Slavas kāre - diez vai. Akadēmiskajās aprindās ar to drīzāk būs neslava. Un viņš izskatās pēc tipiņa, kam slava ir riktīgi dziļi pie pēcpuses.
Nauda - varbūt. Ar naudu visiem švaki, LU nav izņēmums, studentu skaits rūk un turpinās rukt.
Vai vēl kas? Nezinu, nav ne jausmas. Pērnās sarunas ne velti bija superslepenas.
T.i., filozofi apgūst (vismaz manā laikā apguva) reliģiju vēstures pamatus, un tie, kuri padziļināti pēta kādu no reliģiozajiem domātājiem, nemitīgi saskaras ar teoloģijas un reliģijzinātnes problemātiku, bet tā tomēr ir atsevišķa nozare.
Vispārīgi es domāju ka teoloģija - reliģiju zinātne pietiekamā mērā ir filozofijas un vēstures daļa, lai vienkārši izveidotu VVF šāda profila katedras. Tad vispār nekādas teoloģijas fakultātes nevajadzētu. Tīrs ietaupījums.
Jo galu galā, tad jau var taisīt okultisma, hermētisma, gnosticisma un tā tālāk fakultātes ( arī filozofijas virzieni un vēsturiski nozīmīgas uzskatu sistēmas)
2) ir jau nevis filozofijas bet vēstures un filozofijas fak => lielākai daļai filozofijas tiešām ir tikai vēsturiska vērtība, bet ir labi zināt, kā cilvēku domāšana attīstījās.
Kas attiecas uz filozofijas vēsturi, tā ir viena no, bet ne vienīgā filozofam apgūstamā disciplīna.
PS, nē es nenoliedzu filozofijas nozīmi vispār, es tikai kritiski skatos uz to [palielo] viņas daļu, kas sen vairs nav nekādā konnekcijā ar dabas zinātnēm un spēlējas ar novecojušiem jēdzieniem.
man nepatīk jūsu abu attieksme, es to uzskatu par aprobežotu. Lūdzu, atturieties komentēt par šo tēmu.
Reliģiju pētniecībai un, vēl jo vairāk - teoloģijai - netiek piemēroti dabaszinātņu kritēriji sistēmā "viens pret viens". Un, jā, reliģijas zinātnē var būt cilvēks, kurš savā mūžā apkopojis, izanalizējis un konceptualizējis nesalīdzināmi lielāku informācijas daudzumu nekā ietverts tavā rakstā par zivīm, taču viņam, šausmas, šausmas, nav publikācijas scopusā, un nekad arī nebūs. Un, nē, tas nenozīmē, ka viņa pienesums ir mazāks par tavējo.
2) bet pilnigi piekritu, ka var but iznemumi - bet tad kadi kriteriji ir teologijaa ? kaa atskirt spozu teologu no viduveja un no vaaja ? kur var redzet to vinja darbu ? vai tie ir citi zurnaali, kas nav scopus vai teiksim gramatas ? kaa vini vispaar dara citiem zinaamu par svau eksistenci ?
3) kapec ir tadi zurnali kaa Journal of Theological Studies / Harward Theological Review /Theological studies ? paskatijos - viniem arii ir most read/ most cited articles, IF utt
4) apskatijos tos autorus, kas publicee Journal of Theological studies - viniem ir gan normals publikaciju rekords/ citejamiba scopusaa
Piedod, es negribēju Tev uzbraukt. Tāda pati neizpratne ir vairumam dabaszinātņu pārstāvju, reizēm šķiet, ka dzīvo pilnīgi paralēlā visumā.
jautajums, ja 5 petnieki pretendee uz vienu vietu, ka vinus izvertee, vai tomer ne pec publikacijam un citejamibas ?
Tā ir arī man visai pasveša joma, tomēr es saprotu, ka atbildes visos šajos gadījumos būs atšķirīgas.
http://www.nottingham.ac.uk/theology/re
Kas attiecas uz konfesionālajām augstskolām, tur kritēriji var būt arī publicēšanās šauri specifiskos konfesionālos izdevumos, kuri scopusā nenokļūst. Tāpat var būt arī reģionāla specifika (piem., Latvijas vecticībnieku kopienas pastorālais darbs u.c.), kas neinteresē starptautiskos žurnālus. Kad satiksi S., viņa tev varēs paskaidrot vairāk.
Katrā ziņā - mehāniski pārcelt vienas nozares kritērijus uz citu ir drusku naivi.
Neesmu īpaši bruņota ar argumentiem par mūsu TF, kurā neesmu mācījusies, bet zinu, kādas ir kopīgās problēmas visām humanitārajām zinātnēm (kas neizslēdz daudzas atsevišķas, no konkrētās specifikas izrietošas).
Izņirgt svešas nozares mācību iestādi, nekā nezinot nedz par nozari, nedz par iestādi, arīdzan man šķiet nepareizi.
vardu sakot, kapec daziem religiju peetniekiem tie raksti/citejamiba tomer ir, un ir loti uzskatami un neapsaubami, ja tas nav nekads kriterijs;
kas ir tas kriterijs, ja sis nav ?
mana atbilde ir tada, ka teologija nebut tik loti neatskiras, ir kaudze teologijas profesoru / peetnieku ar labiem publikaciju rekordiem, tiesi tapat kaa citaas nozarees
viens piemers:
http://www.nottingham.ac.uk/theology/pe
man liekas, ka LU ir vispaar vaaji ar kriterijiem un - ja pasniedzejs neko nekad nav publicejis (vietejaa prese neskaitaas) - lidz ar to vinam nav par to nojeega - kaa vins var iemacit studentiem publiceet ?
Par "importance of citation in arts and humanities" noteikti googlei arī ir kas sakāms, ja interese nav noplakusi, varbūt tas mazliet paplašinās ieskatu.
- mana LU pieredze (3 gadus pasniedzeja), ka neizskatas, ka pasniedzejus verte pec sis publikaciju kriterija, bet pec velnsvinzinkaa ! un citaas universitates ir sie kriteriji - ja tev nav x gados y publikacijas (noteiktaa limenii), tad paarveertee tavu atbilstibu amatam
- nedriskt bus ta, ka cilveks var but vispar bez publikacijam, bet pasniedzejs/ profesors (pec kaa vins novertets ? vnk gudrs ? )
ir pat ARTS & HUMANITIES CITATION INDEX (Chomsky ir citetakais), neko netaradu, ka citesana sai jomaa nestradatu vai ko tadu, tapat visi prezentee savu publikaciju sarakstu
Vai bija domāts, ka jānožmiedz katra izglītības iestāde, kas nav vadošā pasaulē? Piemēram, ja Latvijas inženieri nav starptautiski arbitri inženierzinātnes jautājumos, likvidējam RTU attiecīgo fakultāti?
Runa ir par to, ka tiek veidota principā jauna fakultāte. Tāda, kurā būtu arhibīskapu (tiklab katoļu kā luterāņu) izvēlēti pasniedzēji. Runa ir par akadēmiskās neatkarības zaudēšanu, par valsts un universitātes Satversmes pārkāpšanu.
Par esošās fakultātes līmeni ar Tevi nediskutēšu. Neesmu eksperte, un man ir aizdomas, ka Tu arī nē.
Tai skaitā arī ar LU Teoloģijas fakultāti, kura man personiski allaž šķitusi ļoti simpātiska, esmu pat vairākkārt apsvērusi iespēju tajā studēt.