smadzeņu darbības blakusprodukts
Shēmas un konspekti 
23rd-May-2014 09:44 am
Vakar spriedelējām par mācīšanos un mācīšanās metodēm. Jūs kāds ir mācījis kā mācīties? Vai labākās metodes tika atkostas empīriski?

Sarunas biedrene, kas ir ļoti strukturēta dāma, stāstīja par to, kā skolā uzdotā tēmas atstāstījuma sagatavošana palīdzēja saprast, kā kondenstēt tekstu un būtībā kalpoja par pamatu konspektēšanas sistēmas izveidei.
Es atkal, būdama mazāk strukturēta, domāju, kurā brīdī es nolēmu, ka informāciju vislabāk pierakstīt mazās shēmiņās ar maziem zīmējumiem un savstarpējo atkarību bultiņām.
Comments 
23rd-May-2014 10:09 am
jā, nupat nesen noklausījos piecus teicamus video par to, kā visefektīvāk mācīties svešvalodas.
vēl man ir mācīts, kā atcerēties dažādas lietas (eidētiskā atmiņa)
pat internetā var atrast paņēmienus, kā viegli un veikli rēķināt galvā (tā gan nav mācīšanās, bet jau prakse laikam)
23rd-May-2014 10:48 am
o, tikai tagad top skaidrs, kāda suņa pēc sākumskolā un arī pamatskolā bija mūžīgā teksta atstāstīšana, nebiju par šādu sakarību iedomājusies

man tikai no visādiem avotiem pieķēries klāt, ka vajag svītrot, pasvītrot un hailaitot
23rd-May-2014 01:16 pm
vēl joprojām neprotu mācīties. man nesanāk sastādīt tabulas. un vislabāk iegaumēju konspektējot un pārrakstot ar roku, bet tas aizņem drausmīgi daudz laika
23rd-May-2014 01:18 pm
tabulas man nekad nav palīdzējušas mācīties, bet es viņas izmantoju kā mācīšanas līdzekli, jo tad skolēni ir spiesti meklēt vajadzīgo info, lai aizpildītu visas rūtiņas
23rd-May-2014 05:36 pm
ar kaunu jāatzīst,ka nekad tā arī neesmu iemācījusies mācīties.
sākotnēji- un vēlāk atsevišķas lietas - padevās pašas par sevi, pārējais ar dievu uz pusēm.
konspekti vienmēr iedzinuši šausmas. es varu rēķināt un risināt, bet ne kosnpektēt un atstāstīt.
bet tāpēc jau es tos divus bakalaura darbus tā arī neesmu uzrakstījusi :(
23rd-May-2014 11:13 pm
man ir macits gan lasit studiju laika, gan macities, atkariba no jomas (politika jamacas citadi neka tieslietas).
24th-May-2014 12:23 am
aha, bet tas bija tikai studiju laikā, ja?
24th-May-2014 08:24 am
Mācīties vai nemācīties - meh...
Līdz otrajai augstskolai neko par to sevišķi nezināju, vien sapratu, ja skolotājs kaut ko stāsta, nevis bārstās ar izteikumiem un galvenais pats saprot tēmu, varēja ko iemācīties.

Bet, kas man patīk un kas palīdzēja atrast pareizo procesu otrajā augstskolā - noskaidrojot to atmiņu veidu (redzes, dzirdes, kinētiskais or smth), varēja saprast labāko veidu kā mācīties. Labs palīgs

Ps: Un kā izrādās, ka ir arī tā, ka apzīmējot burtnīcu maliņas - arī tas palīdz iegaumēt pasniedzēja stāstīto... :)
This page was loaded May 2nd 2024, 4:59 am GMT.