mama drama ([info]virginia_rabbit) rakstīja,
@ 2018-11-28 18:37:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:amf, smašīnas



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]sw
2018-11-28 18:45 (saite)
Nu, to, ka viņai nav ziemas riepu, neatbalstu, bet te ir viens ļoti svarīgs NB!, UWAGA utt. Ziemā tiešām ir ļoti grūti piebremzēt pie pārejām - ja tur cilvēciņš stāv jau ilgi un viņu nelaiž, tad ir cits stāsts un norakstāms uz citiem elementiem (piem., savstarpējo cieņu sabiedrībā), taču, ja, piem., cilvēks vnk pēkšņi izdomā nesties pāri, nenočekojis, vai viņu laiž vai nē, kā daži patiešām dara, šāds solis var beigties ļoti slikti. Un vadītājs pat var censties bremzēt, no visa spēka censties, tikai... ņifiga nekas nesanāks, jo slapjais, slidenais segums turpinās nest mašīnu uz priekšu, lai cik dziļi grīdā būtu bremžu pedālis.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:46 (saite)
nu tad ziemā nevar braukt ar mašīnu pa pilsētu vai arī visiem gājējiem vajag tiltus. ee nezinu, kā tad cilveks lai sķērso ielu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 18:50 (saite)
Pārliecinoties, ka viņu tiešām laiž no abām pusēm, nevis vnk izmetoties uz ielas bez skatīšanās tāpēc, ka tur tak ir pāreja. Ja tā notiek un ceļš ir slidens, tad vadītājam tiešām neatliek nekas cits, kā iespiest pedāli līdz maksimumam un taurēt cerot, ka beigsies labi. Es to nesaku par jums, redzēju jūsu video un lasīju Cibu, atbalstu un jūtu līdzi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:52 (saite)
kurš gājējs šeit skrien pārāk ātri? https://youtu.be/-O8YpxuxRZo

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 18:57 (saite)
neviens - bet arī mašīnas taču stājas un laiž, ar priekšpēdējo gājēju vienīgi bija veseli divi nekorekti momenti no autovadītāju puses, taču pārējiem virsū gluži nebrauca....

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:59 (saite)
nē, viņi brauc. tante ar meitenīti gaida, mašinas brauc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-28 19:05 (saite)
Bet tās ir 2 sekundes?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:08 (saite)
man laikam nav pietiekami spilgtu piemēru tomer

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-28 19:11 (saite)
Godīgi sakot - labi tak ka tomēr nav!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-28 19:12 (saite)
T.i tādā ziņā, ka nav cietis neviens

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smille
2018-11-28 19:10 (saite)
Ja runa par to, kas ap 3:00. Tur vispār neviens nebrauca un tad, kas brauca, tas apstājās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:12 (saite)
es uzskatu, viņas gaidīja ilgi - viņām ir bail šķērsot tukšu ielu, tāpēc gaida, lai apstājas mašīna, bet šoferi to uztver kā "mūs laiž". mēs parasti pie pārejas cenšamies nodibināt acu kontaktu, tipa, "nu, tu mūs laid?", bet cilv. paskatās un nelaiž.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-28 20:24 (saite)
Ja tur neviens nebūtu braucis, būtu stāvējušas vēl ilgāk! Tieši šī man šķita no auto puses ļoti korekta situācija. Bet bija citas.

Bet vispār ļoti laba diskusija, man pašai šķiet, ka es ļoti piesardzīgi braucu, bet kādu varbūt kaitina vai biedē. Piemēram, es pirms pārejām parasti cenšos laicīgi samazināt ātrumu, lai gājējs var mierīgi paspēt pāriet un man, iespējams, nebūtu jāapstājas pilnībā un jāuzsāk no nulles (un man pašai nepatīk tie, kas samazina pēdējā brīdī un strauji, lai gan arī tas ir legit). Man īsti nebija ienācis prātā, ka kāds to varētu redzēt kā braukšanu virsū (īpaši ja pārripinos aiz gājēja)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 20:27 (saite)
ez to redzu kā nedrošu rīcību, jo es nevaru zināt, cik tieši lēni tu riposi. un vēl jo mazāk to var zināt bērni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 11:33 (saite)
Klau, bet tu tiešām tici, ka autovadītājs, kurš ir tevi pamanījis un samazinājis ātrumu speciāli lēnām uzripos tev virsū? Tak nobremzēs un apstāsies, ja redzēs, ka esi vēl ielas vidū, ātrums vairs nebūs liels.
Kā iespējamais risinājums/padoms Eiženam - uzlikt vienu kāju uz brauktuves (pārejas) un tad sagaidīt, ka mašīna apstājas.

Es noskatījos vēlreiz to Nīderlandes krustojumu - tur visi tikai samazina ātrumu, apstājas tikai dažu cm attālumā un ir vairākas gandrīz avārijas situācijas, kur kāds parauj stūri vairāk malā (vairāk tieši riteņi). Lūk tur es nesaprotu, kā var tikt pāri bērns (vai es) un man tas video šķiet daudz bīstamāks nekā daļa šo (izņemot to ar sunīti un vēl viena situācija)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 11:37 (saite)
man uzlādēt video, kur viņš ir jau uz 2. zebras līnijas un mašīna brauc un viņš skrien atpakaļ, tā radot atkal bīstamu situāciju.
un Nīderlandes video viņi visi brauc lēni, un cilv. paļaujas, ka auto palaidīs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 11:47 (saite)
Ja tev nav grūti, tad uzliec. Es tiešām tos visus video šodien vairākas reizes noskatījos

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 11:50 (saite)
ok, kamēr lādējas, paskaties šo: https://youtu.be/XYIivsbvc5w

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 12:14 (saite)
ok, tas nav tik labs, kā man likās, varbūt bija cits.
tikai pati aste no situācijas:
https://youtu.be/OSF7i7VQUIs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 12:58 (saite)
Nja, man nav saprotams, ko domā tie, kas brauc, kad bērns jau uz pārejas.. Jā, tipa nebrauca jau virsū, bet nu šitā bija ļoti slikta situācija arī no mana skatu punkta :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 20:31 (saite)
viņas stāv, jo visticamāk viņām ir "laba" pieredze. viņas grib pāriet pilnīgi droši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]simbel_n
2018-11-29 10:03 (saite)
Bāc, es protams zinu ka šitais izklausīsies pēc "bet pie mums tur Rietumos", bet eh, pofig. Skatījos to video, lasu šitos ierakstus un lamājos.

Lamājos tāpēc, ka dzīvoju Sidnejā. Mašīnu te visiem ir vairāk nekā sajēgas, satiksme un infrastruktūra kopumā drausmīga, ar riteni uz ielas rādīties murgs, BET - uz jebkuras gājēju pārejas, jebkurā ielā, vienalga kur, vienalga kāds ātrums vai ielas lielums vai kas tur ne, VISAS MAŠĪNAS PALĒNINA ĀTRUMU PAT JA CILVĒKS TIKAI IZSKATĀS, KA VARĒTU SĀKT IET PĀR IELU. Septiņu gadu laikā man nevienu reizi nav bijis tā, ka nepalaiž (tieši otrādi, nācās iemācīties droši un aktīvi iet pāri pārejām, lai nekavētu satiksmi, jo mašīnas 100% stājas).

Pretstatam, kad pirmo reizi vīrs (dzimis un audzis Sidnejā) viens pats pastaigājās pa Rīgu, gandrīz tika sabraukts pirmajā dienā, jo koncepts "gaidīt pie pārejas" viņam tobrīd vēl bija svešs.

Tā ka visi šitie Rīgas autovadītāji komentāros ar visiem saviem "es negribu strauji stāties, slidens, ātra satiksme utt utjpr" var vienkārši iet dirst. Citu valstu piemēri skaidri parāda, ka attieksme pret gājēju pārejām ir autovadītāju kultūras jautājums un pat no šīs vienas Cibas ierakstiem ir diezgan skaidrs, ka Rīgā ir daudz cūcisku braucēju. Bez nekāda attaisnojuma. Nekāds tur "oij bet tur sarežģīta iela, grūti pāriet, varbūt vajag iet apkārt, un vispār es jau vienmēr stājos bet nu tikai tad, ja izdevīgi, var jau cilvēks pagaidīt." Bremžu pedāli vajag atrast, jopcik.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 10:07 (saite)
bet tieši tā, tas ir kultūras jautājums! es savu draudznei no Tokijas burtiski pie rokas vedu, jo tur tāda nerēķināšanās ir neiedomājama.
šajā video parasta satiksme Rīga - mašīna, cilvēks, mašīna, cilvēks:
https://youtu.be/rexIP3yskj4

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simbel_n
2018-11-29 10:14 (saite)
Gahhhhhh man tavi video tā uzdzen asinis :D Pareizi dari, ka cīnies, filmē, komentē par katru gadījumu - es īsti nezinu, kā var to satiksmes kultūru mainīt, bet iespējams, vismaz kādam tizlam vadītājam šis viss var likt aizdomāties par SAVU attieksmi pret gājējiem. Tev ir 10000% taisnība and I'm sorry it sucks so much *hug*

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 10:46 (saite)
paldies par atbalstu, man brīžiem sajūtos gaslightota

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smille
2018-11-29 10:25 (saite)
Bāc, es braucu tā, kā tur 17 sekundē vieglā mašīna - tur tak ir skaidrs, ka viņa redz un laiž kaut arī pilnībā tā arī neapstājās.

Man kā pieaugušam un no malas skatoties šis šķita samērā normāls dzīvas satiksmes video, nebija baigais relax, bet nevienam gājējam pat nebija jāgaida, kad palaidīs un pāris situācijās varēja tomēr vairāk piebremzēt mašīna. Tiesa gan es uzskatu, ka gājējam ir jāpaskatās, lai viņš nu gluži nepaskrietu zem riteņiem, attiecīgi viena sekunde, kas nepieciešama, lai pagrieztos uz pāreju, piebremzētu soli un paskatītos uz mašīnām, īsti neskaitās gaidīšana.. BET man vienalga jāatzīst, ka es nelabprāt pati eju pāri gājēju pārejām un pie iespējas izmantoju luksoforus (un arī ne visus, tur pie laukumiņa baigi baidos, ka kāds nepamanīs).
Vēl viens solis, kur censties pašai būt gājējiem draudzīgākai un paskatītīes uz visu no cita skatu punkta (īpaši bērnu)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 10:30 (saite)
labi es pamēģināšu fiksēt kādu apdzinēju uz pārejas, kamēr priekšējais laiž. tādu galīgi netrūkst. vienīg auksts pa logu karāties un filmēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sw
2018-11-29 10:11 (saite)
Bla, bla, bla, protams, es Tev pilnīgi piekrītu. Tikai te nav Sidneja, UK vai Luksemburga. Sabiedrībai ir inerce, šī sabiedrībā vispār kā jau postsoc kopums ir psiholoģiski skarbāka, vairāk abusive un ar izteiktāku disregard pret citiem. Tas mainās, situāciju tagad vairs nevar salīdzināt ar situāciju pirms gadiem desmit. Protams, vari dumpoties un bļaut, taču inerci tas diez vai paātrinās. Tas ir process. Kurš, btw, notiek.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simbel_n
2018-11-29 10:18 (saite)
Kontekstam es tikai gribēju precizēt ka neesmu nekāds Čikāgas piecītis, Rīgas centrā esmu dzimusi un augusi un pēdējo reizi LV biju šī gada jūlijā, un jā, ir labāk, bet nu joprojām brauc cilvēkiem virsū uz gājēju pārejām. Nav jau šausmīgi efektīvi varbūt, bet dumpošanās un bļaušana ir viens veids, kā vērst sabiedrības uzmanību uz to, ka visiem kolektīvi vajadzētu laboties :D Es vienkārši gribēju virgīnijai atbalstošu komentāru ierakstīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-29 10:22 (saite)
:D OK.

Ja šķiet, ka ir tik traki, ir jāizveic varbūt kaut kāds awareness raising. Pati vairāk redzu situāciju no autobraucēja perspektīvas, bieži, pamanot kaut kur priekšā gājēju pie pārejas, domāju, ja pirms manis braucošie nepalaidīs, stāšos. Bet pārsvarā palaiž jau krietni pirms manis un man vairs neatliek, ko darīt. Taču centrā esmu ļoti maz, varbūt patiešām pie vainas tas, ka tur notiek bizņiss un pulcējas "piksti vēdeklī" publika.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simbel_n
2018-11-29 10:32 (saite)
Jā, ej nu sazini, varbūt LV citās pilsētās tā vispār pat nav problēma. Par awareness raising piekrītu, es šitos ierakstus uztveru kā sava veida awareness raising, tāpēc gribēju beidzot kaut ko atbalstošu iepukstēt.

A starp citu par to sociālo agresiju runājot, tīri no Sidnejas viedokļa interesanti ir tas, ka autobraucēju kultūra kopumā šajā pilsētā ir diezgan psc, es pat pazīstu cilvēkus "no laukiem" (mazākām pilsētām), kuri atsakās Sidnejā braukt ar mašīnu, jo visi uz ielām šķiet kā maniaki :D A gājējus, lūk, ņem un laiž bez izņēmuma. Vienīgais, kas man nāk prātā, ka "guļošo policistu" šeit laikam uz mazām ielām ir vairāk, tam varētu būt kāda nozīme no infrastruktūras viedokļa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]incagirl
2018-11-29 15:27 (saite)
starp citu, Lux satiksmes ziņā galīgi nav pozitīvais piemērs, man pat dažbrīd liekas, ka ir vēl sliktāk kā LV. Ir krustojumi, kur ar visu gājēju zaļo nākas nočekot, vai netuvojas kāds lidonis. Piem., nesen pie sarkanā un attiecīgi man zaļā ieslēgšanās manā degunpriekšā pārlidoja pāri trīs(!) mašīnas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]romija
2018-11-29 10:42 (saite)
Jā, Zviedrijā man bija līdzīga pieredze! Tas gan bija pirms kādiem pieciem gadiem, Ceru, ka nekas nav mainījies.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mufs
2018-11-29 11:04 (saite)
es nezinu,kādi laikapstākļi ir Sidnejā, bet pie mums ir tumšs un nereti līst/snieg.
es arī diezko nezinu,kā ir centrā, bet ārpus tā - man kā auto vadītājam ir paniskas bailes no gājējiem, kad viņi ar šo savu taisnības apziņu neskatoties metas pāri. jo reāli nevar redzēt; patiesībā arī vasaras nelietainos vakaros - jo apgaismojums ir virs kokiem un met ēnas - ne visur, bet ir tādas pārejas, kas ir ļoti slikti pārskatāmas;
piemēram, uz Zemgala gatves starp Ieriķu un Brīvības, es tur braucu vairākas reizes nedēļā un reāli raustos, bet cits vadītājs,kam nav šīs nelāgās pieredzes, tur var smagi nenoveikties.

es nesaku,ka nav jāuzlabo šoferu attieksme un kultūra, bet pat, ja utopiski pieņemam, ka ieraksta autorei izdotos panākt auto satiksmes aizliegumu pilsētas centrā, dzīve rit arī ārpus tās un bet bērniem (un ne tikai) arī ir jāmāca skatīties; ārpus centra, kur ir lielās ielas ar 4 joslām, kur ir maz gājēju - nu ir viņiem jāuzmanās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 11:11 (saite)
ja uzliktu 24 h novērošanu pie šīs pavisam normālās ikdienišķās pāreja sun izskaitītu gājēju un vadītāju neuzmanību, tad proporcija būtu 1:100.
jā mēdz būt aizdomājušies gājēji, jā, skatā telefonā kāds vai bērni smejas un skraida, bet pie pārejas saņemas un nokencentrējas gandrīz visi ar retiem izņēmumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mufs
2018-11-29 11:27 (saite)
mums drošvien te ir tas keiss,kad katrs redz to,kam tic - Tu redzi sliktus šoferus, es redzu neapdomīgus gājējus, bet kā jau minēju, es par ārpus centru runāju

mana doma bij vien par to pašu, ko SW rakstīja - ka bērniem jāmāca uzmanīties, jo kam vajag epitāfiju "viņam bija taisnība", es domāju,ka pamazām sabiedrība/braukšanas kultūra mainās, bet vēl garš ceļš ejams

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 11:37 (saite)
bet es runāju tieši par centru.
un es redzu aŗi neapdomīgos gājējus, kas skrien pāri maģistrālem, visādus bomžus un lohus un ko tikai ne. un es neesmu pret mašīnām kā tādām - ir liele gabali, tālāki rajoni utt.
bet tādos apdživotos centra kvartāliņos starp, skolām, bērniem, kafenēm - kāpēc tur saglabāt auto priekšroku un nesties ātri? ja esi izvēlējies braukt sausumā un siltumā pa centru, tad tomēr rēķinies ka brauc caur gājēju plūsumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]simbel_n
2018-11-29 12:43 (saite)
Eh, jā, 100% piekrītu! Intereses pēc nupat iemetu aci CNS... Melns uz balta, tuvojoties neregulējamai gājēju pārejai, transporta līdzekļa vadītājam jāsamazina ātrums vai jāaptur transporta līdzeklis, lai palaistu gājējus. Nekādi bet, nekādi izņēmumi. Tie, kuri to nedara un acīmredzami tavos video vienkārši brauc pāri it kā tur nekādas pārejas nebūtu, vienkārši rīkojas kā cūkas.

Un jā, jā, jāāā gājējiem pēc noteikumiem ir jāskatās, lai viņus nesabrauc, bet uz Pārejas Gājējam Ir Priekšroka - Tāpēc To Sauc Par Gājēju Pāreju nevis Vietu Uz Brauktuves Kur Tevi Var Sabraukt Tikpat Labi Kā Jebkurā Citā Vietā.

(Man jau ar liekas, ka cibiņi kas te aizstāvas, ir lielākoties tie labie autobraucēji, kuri nav cūkas, un tāpēc viņiem šķiet, ka varbūt nav tik slikti, kā tavos novērojumos.)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]simbel_n
2018-11-29 12:20 (saite)
Eh, slikta redzamība konkrētos punktos ir viena lieta. Un, protams, gājējiem nekad nevajag mesties pāri neskatoties, pofig kurā valstī esam; nesaku, ka visi gājēji ir svēti un neskarami :D Bet tie virgīnijas video, filmēti gaišā dienas laikā, pārredzamā ceļa gabalā, kur tiešām bērniem bez maz vai brauc virsū, tie gan man uzdzen pamatīgas dusmas - nu nav, nav tur nekāda pamatojuma auto tā rīkoties! Bet es pilnīgi saprotu, ka ir arī "nakts vidū tumšā ielā gāja bez atstarotājiem" izņēmumi, kur autovadītājs vienalga ar kādu attieksmi var būt pamatoti nelaimīgs un nebūt ne pie vainas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2018-11-29 21:43 (saite)
Uz ielām ar 4 joslām neregulējamas pārejas nedrīkst būt, ja vien pa vidu nav drošības saliņa. Jā, ir vietas, kur ir joprojām un tas ir visai noziedzīgi - tur būtu jābūt luksaforam. Jo īpaši, ņemot vērā, ka tur mēdz klaiņot lieli suņi, kas, ehm, ļoti motivē fiksi pārvākties uz otru ceļa malu.


Viena no LV problēmām ir tā, ka iegājies MAKSIMĀLO atļauto ātrumu uzskatīt par 90% no MINIMĀLĀ atļautā.


Mums visas public awarness kampaņas ir 'gājēji uzmanieties'. 'gājēji, nēsājiet atstarotājus'. nu jau aizgājis 'gājēji, nēsājiet vestes. Nākamgad droši vien rekomendēs visiem gājējiem iegādāties ceļstrādnieku kombinezonus - bet ko tas dod, ja mašīnas turpina nesties uz 60km/h pat tumsā un pa slidenu.


Tev kā vadītājam IR jābūt paniski bail no gājējiem. Tu lieto paaugstinātas bīstamības objektu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 21:51 (saite)
paldies. tur tā lietas, ka tas ir super abdurdi. ja tu nelieto auto, tad labāk neej laukā vispār. piem, uz Tērbatas ielas līdz Matīsa vispār nav pāreju, tad tas nozīme, ka to māju bērni var tikt laukā no kvartāla tikai mašīnās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:48 (saite)
vai šī populārā situācija. kur iet gājējam - atpakaļ?
https://youtu.be/C3QJabUumLw

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:49 (saite)
un šī: https://youtu.be/XK9w9KtV0sw

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 18:53 (saite)
Pirmajā video buss varbūt ne līdz galam smuki izdarīja, bet principā ca va, sarēķināja gājēju ātrumu un saprata, ka paspēs. Otrajā no tā baltā autp puses gan bija ļoti nekorekti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:56 (saite)
šī ir vnk nejauša paskatīšanās pa logu un kattu reizi ir kāds tāds gadījums. ko ma tiesi teikt pirmklasniekam - iet vai stāvēt?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 18:59 (saite)
šādos laikapstākļos noteikti stāvēt uz ietves pie pārejas sākuma un nepārprotami gaidīt. kad tikts gandrīz līdz otrajai joslai, apstāties arī tur un pārliecināties, ka dolbojobi no otrās joslas viņu ir pamanījuši un laiž - jau šķērsotajai joslai vajadzētu būt diezgan drošai, jo tur joprojām stāv vadītājs, kurš viņu ir ņēmis vērā un palaidis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 18:59 (saite)
ok

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 19:04 (saite)
tas, ka neapstājas, lai palaistu gaidošus cilvēkus, kad vēl var paspēt apstāties, un vnk brauc garām, gan nav smuki.

ka nebremzē tādas mašīnas, kas jau paguvušas pamatīgi ieskrieties - tā varbūt pat ir labāk: ja tāds strauji nobremzētu, viņam būtu risks dabūt sev aizmugurē nākamo skrējēju un tālāk mašīnu lidošanas trajektorija var būt neparedzama. lai tādi labāk velk garām, kā iesākuši. te, protams, runāju par situāciju, kad gājējs gaida pie pārejas, nevis jau ir uz :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:14 (saite)
es "nav smuki" vieta lietotu "kretīniski"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 19:17 (saite)
nu... man jau sen šķiet, ka cilvēka attieksme pret citiem po žizņi teju visuzskatāmāk izpaužas viņa uzvedībā pie stūres. nevajag pat iepazīties, lai šis tas jau būtu skaidrs. protams, var būt visādi emergencies, taču ne vairumam.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:21 (saite)
tas, ka pieaugšajam šīs situācijas var likties kinda ok, es saprotu - nu, pabrauca priekšā, kad biju jau uz pārejas. nu apstājos.
bet kas ir tas, ko man paskaidrot bērnam? jo parastie noteikumi "paskaties pa labi un pa kreisi, un ja mašīnas nav tuvumā, tad ej" īsti nedarbojas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 19:30 (saite)
nodemonstrējiet inerci, pastāstiet, ka tāda ir arī šādām kastēm uz riteņiem (ar velo arī tas darbojas, kad strauji bremzē no laba ieskrējiena, tikai kaste uz riteņiem aizslīd tālāk). un ka vispirms jāpagaida, līdz kaste ir kārtīgi apstājusies, tikai tad var iet. pastāstiet arī, ka autovadītāji var būt dažādi, aizdomājušies, slimi, vienkārši ne pārāk gudri, tāpēc ir jo svarīgāk pagaidīt, līdz kaste ir apstājusies.

man ir žēl, ka ir pieaugušie, kuriem bērns pie pārejas/luksofora nav pietiekams iemesls, lai paši uzvestos labāk, bet tā, domāju, tad ir diezgan skumja auditorija, no kuras ir vērts uzmanīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:32 (saite)
nu viņs to visu zina pa lielam, pats ir velo braucējs ar stāžu un loti uzmanīgs, bet pāreju viņš šķērso panikā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:34 (saite)
(piedod arī, ka sanāk, ka tipa ar tevi asi diskutēju, es zinu, ka tu esi labs braucējs un noteikti lielākā daļa cibiņu tādi ir, bet fak, tas nedarbojas. piem., šarlotes ielas pāreja vispār ir atcēlusies, kops apsniga, lai arī zime tur ir..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]justmy2cents
2018-11-28 22:11 (saite)
Tā varbūt ir laba pamācība izdzīvošanai situācijā, kurā šoferi ir neaprēķināmi un kretīni.

Bet tas nekādi neleģitimizē šoferu uzvedību. Ja tu, šoferi, tuvojies pārejai, un apkārtne nav 100% pārredzama, tad tev ir jāsamazina ātrums arī tad, ja neesi vēl nevienu ieraudzījis. Ja ir slidens, tad divtik jāsamazina.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2018-11-28 19:49 (saite)
Minētajā video tikai vienā gadījumā mašīna apstājās, lai palaistu gājēju, kurš gaidīja pie pārejas, un pēc tam arī pagaidīja, kamēr gājējs šķērso visu ielu, nevis centās tikt garām tūlīt aiz gājēja muguras.

Pārējie, pat ja palaida, tomēr rīkojās diezgan nekorekti šajā ziņā. Vismaz tas no tāda UK centriska viedokļa, kas turklāt nemaz nav valsts, kur gājējus īpaši cienītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 19:52 (saite)
manā priekšstatā gājēji, riteņi un auto pilsētas satiksmē sadzīvo šādi: https://youtu.be/yfPMhM3GuXw

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-28 19:56 (saite)
Bet tur arī riteņi brauc līdz pēdējam virsū! Es tur pati panikotu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 20:00 (saite)
nu viņi visi brauc vienā ātrumā, cits citu redz un palaiž

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]panacea
2018-11-28 23:23 (saite)
olandijā šitāda veida krustojumi ir diezgan populāri un varu apliecināt, ka pilnīgi visiem viņi riebjas. no drošības viedokļa skaitoties labāki, jo cilvēki blisinoties apkārt, bet katru reizi, kas man vienlaicīgi bija jāpamana auto, moto, skūteri, autobuss, tramvajs un visos virzienos ejoši gājēji, lai šķērsotu ielu, man likās, ka kādi 2 gadi dzīves no tā stresa atņemās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 23:27 (saite)
nu labi, šis ir tāds aktīvāks, es nevarēju sagūglēt normālu ārzemju pāreju, kur mašīnas apatājas katram velo, nerunājot par gājēju palaišanu. varbūt citādakas mašīnas, kam nav vajadzīgs tik garš bremzēšanas ceļš, lai apstātos pirms pārejas dzīvojamā un skolu rajonā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pet
2018-11-29 15:04 (saite)
Manuprāt braukt uzreiz aiz gājēja (nu, ar normālu distanci nevis 10 cm, protams) ir gan korekti, gan pilnībā pēc satiksmes noteikumiem. Uz gājēju pārejas auto ir pienākums dot ceļu gājējiem. Tieši tāpat, kā dod ceļu citām mašīnām, kam ir priekšroka. Dot ceļu nozīmē braukt tā, ka otrs (vienalga vai tajā situācijā gājējs vai auto) var turpināt netraucēti kustēties pa savu maršrutu savā tempā. Attiecīgi ja gājējs iet pa pāreju, tad nevienam nevienā brīdī nav jāgaida, kamēr viņš šķērso visu ielu; viņš iet savā tempā, viņu palaiž, un viņu netraucējot visi var mierīgi braukt.

Par augstāk linkoto video https://www.youtube.com/watch?v=C3QJabUumLw melno busiņu 4. sekundē var diskutēt, jo no vienas puses ir tuvu riska robežai un var draudīgi sabaidīt, bet no otras puses gājējiem nebija 'jāmaina kustības ātrums vai virziens' un tātad ceļa došana pēc principa CSN skaitītos. Bet par aizbraukšanu *aiz* gājēja manuprāt tur diskusiju nav; ir daudz kas ko uz pārejas nedrīkst darīt (apdzīt, apgriezties, stāvēt sastrēgumā) bet gaidīt, kamēr gājējs šķērso visu ielu, Latvijas satiksmes noteikumos nav paredzēts, varbūt UK ir savādāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2018-11-29 16:24 (saite)
Tas nav īsti korekti. Es nerunāju formāli par noteikumiem un tā, bet vispārīgi tas gājēju var diezgan satraukt. Šeit arī pieminēja, ka citi lēnām ripinās, kamēr gājēji iet pāri. To arī nav labi darīt, jo gājējiem nav īsti skaidrs, vai viņus īsti laiž vai nē. Noteikumi ir noteikumi, bet cita lieta ir arī savstarpējā cieņa. Gājējs var būt samircis, nosalis un tad vēl viņam stress par ielas šķērsošanu, kamēr mašīnā sēdošais ir komfortā, tāpēc tas ir tā, kad vadītājs saprot gājēju un izrāda cieņu, lai mazāk satrauktu. Vispārīgi arī pašam vadītājam pagaidīt ir ērtāk, nekā tad, ja tu drusku ilgāk pagaidi, lai palaistu garām gājēju un tev jau aizmugurē kāds pīpina.

UK klimats ir līdzīgs Latvijai, dienvidos ziemā nav tāds sals, bet lietains, tumšs un drēgns ir tieši tāpat, tāpēc tas nebūs īsti attaisnojums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]polija
2018-12-01 10:14 (saite)
Un, ja pirmjā video tas auto būtu taurēdams lūdzis Dievu un tie gājēji būtu sākuši skriet uz priekšu, visi aprēķini būtu kaķim zem astes un ātrums pietiekams dažiem līķiem..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2018-11-28 19:01 (saite)
tikai kas liedz smašīnām samazināt ātrumu _preventīvi_ pirms gājēju pārejām? pareizi, Austrumeiropa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]sw
2018-11-28 19:05 (saite)
nezinu. es samazinu, jo neesmu tik drosmīga un man ir nepatīkami laba iztēle.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kemune
2018-11-28 19:17 (saite)
Tas ir burvīgi. Es tikai par to, ka samazināt ātrumu nav pretrunā ar CSN, līdz ar to visas atrunas par 'slīd, nevaru, vaimanu' ir autovadītāja atbildība. Brauc tā, lai ar visu slīdēšanu pagūtu nobremzēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2018-11-29 09:01 (saite)
Pirms gājēju pārejas var (vajag) jau laikus samazināt ātrumu. Tas nav grūti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 11:36 (saite)
Diemžēl tad ir tā, ka kādam liekas, ka tu bez iemesla brauc par lēnu un tevi ir jāapdzen :(

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 11:38 (saite)
jā, un tā ir kultūras problēma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smejmoon
2018-11-28 18:55 (saite)
slepkava

(Atbildēt uz šo)


[info]negaisiic
2018-11-28 20:06 (saite)
aizbildināšanās ar to, ka vēl nav 1. decembris, ir ne tikai citu, bet arī savai dzīvībai bīstama prāta tukšuma pazīme, tas tā kā būtu skaidrs. kopumā tādus ļaudis vispār uz ielas laist ar transportlīdzekli nevajadzētu, jo ceļi ir slideni jau kādas pāris nedēļas. nez, viņa arī basenēs tagad apkārt skraida?
jebkurā gadījumā - jā, slīd vairāk, gājējus ir vēl grūtāk pamanīt nekā gaišākā laikā, jo daudziem nav nekādu atstarojošu elementu, bet kopumā tā ir abu pušu atbildība, cieņa, sapratne un veselais saprāts.

(Atbildēt uz šo)


[info]puika_vecis
2018-11-28 20:41 (saite)
Nu tas, ka liela cilvēku daļa ir lohi (autovadītāji nestājas pie gājēju pārejas, skrien pie sarkanā, riteņbraucējiem vispār csn neeksistē, gājēji nepārliecinās par drošību šķērsojot brauktuvi) sen ir skaidrs. Tomēr ziemā slīd. Visiem. Ne tur auto apstāsies, ne gājējs palēks malā.
Bet riepas uz ziemas jāmaina nevis tad kad sniegs, bet tad, kad paliek auksts.
A kas jums ar to gājēju pāreju? Random gājēju pāreja, cik esmu braucis, nekas īpašs.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 20:45 (saite)
izņemot to, ka katru dienu ir situācija, ka esmu ar bērniem ritenī jau pusi pārgajusi un satiksme turpinās, un sīko vienu bail pār to laist. turklāt jā, ta dkaitās "normāla".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]puika_vecis
2018-11-28 20:49 (saite)
Nu tad jāsaka, ka pa centru pārvietojas vairāk lohu, visiem baigais “bizness”.
Es, kā autovadītājs, tādu citu auto īpašnieku stulbuma pakāpi nesaprotu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]puika_vecis
2018-11-28 20:50 (saite)
Normāla gājēju pāreja, jo labi pārskatāma abos virzienos braucot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-28 20:51 (saite)
kā varētu likties, vai ne.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 09:26 (saite)
Starp citu video, manuprāt, ir labi redzams, ka tie, kas brauc "no augšas" vienmēr apstājas, problēma ir tiem, kas brauc no lejas, jeb no Tallinas ielas (situācija ar sunīti vispār bija *****)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 09:45 (saite)
abos virzienos mēdz būt. lai gan no apakšas tiešām laikam vairāk.
kas liedz šajā situācijā piebremzēt, piem.?
https://youtu.be/PjrRC6TbTjQ

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 10:05 (saite)
Melnā mašīna neredzēja viņu aiz riteņa un jau vairs nepaspētu nobremzēt. Baltā bija totāla nevērība.
Gandrīz vai gribas izbraukt pašai ar auto tur, bet vispār ir citreiz kkādi pilnīgi neizskaidrojami faktori (drīzāk jau - grūti iedomājami)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 10:09 (saite)
es ņemu vērā, ka var būt faktori, kaut vai nogurums vai aizmirsa. un to visu var saprast. bet šī ir Katra reize, kas nozīmē, ka tā vnk ir braukšanas kultūra.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]smille
2018-11-29 10:29 (saite)
Piekrītu. Es nemēģinu oponēt, drīzāk skaidrot, kā tās situācijas redzu es (es pieņemu, ka daudzas riteņu situācijas man šķiet bīstamākas un nesaprotamākas nekā tev, jo es ar riteni pa Rīgu nebraucu (jo bail :D))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]smille
2018-11-29 11:35 (saite)
Baltā bija kretīns, 100% bija jālaiž

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2018-11-29 01:04 (saite)
Es ceru, ka Tu izkāvies tur, nevis šeit :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2018-11-29 01:12 (saite)
TUR brīnumainā kārtā visas mātītes gandrīz vienprātīgi uzskatīja posta autori par aptaurētu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?