Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Nabaga Špenglers, ceru, ka viņš mierīgi dus savā kapā un nenojauš, kā daži piesmej viņa darbus. Kad lasu normālā dienas avīzē (nevis "Apriņķis.lv" vai citā sūdā) citētu LU pasniedzēju, kurš - ja vien intervētājs nav bijis pārdzēris jēgu un līdz nepazīšanai izkropļojis tekstu - saka "Starp citu, Eiropas civilizāciju Špenglers raksturoja kā faustisko civilizāciju – to, kura pārdeva savu dvēseli materiālās labklājības un varas dēļ.", man nenāk smiekli. Man gribas aizbraukt nolikt puķīti gan uz Špenglera, gan Gētes kapa un atvainoties par savu tautiešu neārstējamo stulbumu.
  • Gan jau nonstopā rotē zārkā, līdzīgi kā vairums klasiķu.
  • (Anonīms)
    "Faustian Culture began in Western Europe around the 10th century and according to Spengler such has been its expansionary power that by the 20th century it was covering the entire earth, with only a few Regions where Islam provides an alternative world view. The world feeling of Faustian Culture is inspired by the concept of infinitely wide and profound space, the yearning towards distance and infinity."

    Kas, cilvēks, pat profesors, savās interpretācijās nedrīkst kļūdīties? Lai Dievs sarga to brīdi, kad ļaudis, atsaucoties arī uz sendienu darbiem, sāks runāt glīti noapaļotās un noasinātās 'pareizajās' definīcijās. Tāpat arī grūti saprast, cik ļoti un kur tieši ir piesmieti Špenglera darbi. Špenglera un sevišķi daudzu konservatīvo skatījumā Eiropa tiešām noriet, tajā pamatlīnijā nekādi darbi taču nav piesmieti, un faustiskais moments jebkurā gadījuma paredz kā kāds par kaut ko ir pārdevis savu dvēseli utml. Saukt Tumanu par stulbu, atvaino, jau vien varētu liecināt par ievērojamu stulbumu no saucēja puses. Bet ko padarīs, tu taču par stulbu būsi gatava saukt arī Taivānu, vai ne (un šie abi taču lieli draugi).
    • Esmu gatava saukt par stulbu ikvienu, kurš domā, ka faustiskā traģēdija Špengleram (vai Gētem) nozīmē "pārdot dvēseli par varu un naudu". Tā domāt patiešām nozīmē palikt aprobežotam bauram, kurš nespēj piekļūt Eiropas kultūrai, vismaz ārpus tās paša virsējā slāņa.
  • tā ir tā intervija, kur zirnis katrā jautājumā velk deķi uz to, ka tumans pārspīlē? :)
  • Ā, Tumans, ja?
  • Nu ja viņi vēl atpakotu kas tas ``dvēsele`` tāds ir, vispār forši būtu
    • (Anonīms)
      Re, vēl viens barbars pieteicās. Visos laikos visiem ir bijis daudz maz skaidrs, ko šis vārds nozīmē vai uz ko varētu attiekties. Taču ne jau šaurpierīgu barbaru valdīšanas laikos.
      • Neesmu gan tik drošs, ka "Visos laikos visiem ir bijis daudz maz skaidrs", ko nozīmē "civilizācijas dvēsele" par kuru runā Tumans.
        Cik nu tālu sniedzas manas pieticīgās zināšanas, tad arī par t.s. parasto dvēseli nevar gluži teikt, ka "Visos laikos visiem ir bijis daudz maz skaidrs, ko šis vārds nozīmē vai uz ko varētu attiekties". Tiesa, tas atkarīgs no tā, cik stingri vai vaļīgi tiek saprasts "daudz maz skaidrs".
        • (Anonīms)
          Klau, lūdzu, beidz nodarboties ar sofistiku un kazuistiku. Kad tantiņa tirgū vai Pēteris uz ielas ātrumā kaut ko bilst par dvēseli, es tev lieku galvu ķīlā, ka viņi zin, ko ar to domā. Protams, ja pieķersies vārdam "krēsls", "laime", "dusmas", "gars", un ja sāksi ķidāt, samulsīs vai nedaudz apstāsies jebkurš, arī pieredzējis filozofs. Protams, ja vēlies, mēs varam precizēt - rietumu civilizācijā, sākot no Platona un Aristoteļa līdz pat 20.gs. caur kristietības mediāciju ir bijusi lielāka vai mazāka skaidrība, uz ko dvēsele varētu attiekties. Protams, nav noslēpums, ka vārdiņi "dvēsele" vai "gars" ir radījuši problēmas tikai noteiktam šauram speciālistu, filozofu, zinātnieku lokam, un arī - tikai pēc otrā pasaules kara - kāpēc ir jāabsolutizē Rails? Lūdzu, beidziet uzvesties, it kā pasaule būtu radusies tikai vakar, un it kā tikai jums būtu kundzība pār vārdiņiem un jēdzieniem, tantiņai tirgū tiesības uz šo kundzību ir tikpat lielais kā mūždien apjukušajam filozofam vai darviniskam materiālistam, patiesi, tantiņa bieži vien ir pat gudrāka par Railu. "civilizācijas dvēsele" vai zeitgeist savukārt arī nav tikai Hēgeļa piedāvājums. Tieši par šādu mežonīgumu arī runā Tumana kungs.
        • (Anonīms)
          Īsumā - ja mums katrā sarunā vai intervijā būtu visu laiku jāapstājas un jādefinē katrs reizēm problematizēts vārdiņš, mēs tikpat labi varētu nesarunāties vispār.
          • Padoms pret padomu. Nevajag jaukt lietas. No proverbiālās tantiņas mēs neprasām to pašu, ko no profesora Tumana. Turklāt proverbiālajai tantiņai nekad neienāktu prātā lietot tādus jēdzienus, kādus lieto Tumans. Līdz ar to viss šis iebildums ir sarkanā siļķe.
            Bet par Tumanu - ir acīmredzams, ka viņš nesaprot, ko runā. Brīžiem rodas, ka viņš ir kaut kāds aprobežots 20. gadsimta sākuma students, kas nupat ir pamodināts no komas.
            • Drīzāk to varētu teikt par tādiem/ām kā tu - ''progresīviem'', ''brīvdomīgiem'' un ''skeptiskiem'' puņķa tapām, kas nekā cita izņemot postmodernisku matu skaldīšanu neprot, jo mēģināt saprast abstraktas idejas ir teh hard.
              • Piedod, bet šajā diskusijā nav nedz postmodernisma, nedz matu skaldīšanas; un nespēja saprast abstraktas idejas nekādi nav diagnosticējama augstāk izteikušamies komentētājiem. Turpmāk, lūdzu, nelieto mana žurnāla komentāros nepārdomātus apvainojumus, citādi būšu spiesta Tevi banot.
              • Laikam gribēji kat ko pateikt par mani, bet sanāca - par sevi.
                Es tikai atgādināšu, ka runa bija par prof. Tumana kompetenci nevis manu.
            • (Anonīms)
              Nē, arī kad runā kāds "publiskais intelektuālis", pat ja viņš būtu materiālistisks ateists - un ja viņš ir uzaicināts sniegt savu viedokli par "Rietumu civilizācijas" stāvokli šobrīd, es taču negrasos visu laiku prasīt, lai viņš ātrumā skaidri definētu, kas ir "matērija", ko nozīmē "ir tikai atomi un tukšums" (kas ir atomi?), "ir tikai kaili neirobioķīmiskifizioloģiski procesi" utml. Taisnību sakot, vairumam tieši šie izteikumi lielākoties būs tukša kopa, nevis izteikumi par "dvēseli".

              Kur viņš nesaprot, ko runā? Redzi, tas ir atkarīgs no tavām izejas pozīcijām. Ja tu esi pārliecināts, ja tava bāze ir, ka ar "rietumu civilizāciju" viss ik ok, tad, nu jā, šķiet, tev būs grūti arī saprast pārējos argumentus un novērojumus. Bet ja savukārt esi pārliecināts, ka ar "rietumu civilizāciju" kopumā šobrīd ir švaki, lielākoties Tumana teiktais izklausīsies sakarīgi. Šķiet, šeit mums kārtējo reizi vienkārši ir darīšana ar "progresīvo" biasiem pret "konservatīvo" biasiem.
            • (Anonīms)
              Un tas, starp citu, cienījamais kungs, ir jau ierasts jūsu retorikā "nesaprotu, ko disputands saka", "runātājs nesaprot, ko saka", "nav skaidrības par pamatjēdzieniem, mana problēma ir tā, ka es gluži vienkārši nesaprotu, par ko iesaistītie x runā" utml. Saņemies, reizi desmit gados taču vienreiz vajadzētu iemest aci kādā šķirklī par principle of charity vai kaut ko tādu. Citādāk sanāk, ka tu sēdi savā skaidrības un notrīto, uzasināto definīciju burbulītī, un neko ārpus tā nesaproti.
              • Kas nu kuram sanāk. Bet Tumans ir acīmredzami neorientējas jēdzienos, kurus lieto. Nav jābūt nedz kreisam, nedz progresīvam, lai to redzētu. Es turklāt neapgalvoju, ka nesaprotu viņa mesidžu. To pat proverbiālā tante no Bauskas saprot. Mesidžs ir primitīvs kā trīs rubļi. Es par teorētisko iepakojumu runāju. Un tas nudien tuvojas ciklopu līmenim.
                Off topic, bet tomēr -
                1) kāpēc "kungs"?
                2) no kurienes tāda tieksme pamācīt?
                3) kāpēc nekomentē no sava konta, bet izliecies par anonīmu?
                • manas versijas

                  2) nesen uzsākti vingrinājumi didaktikā?
                  3) varbūt tāpēc, ka konts nesen dzēsts?
    • Piedod, bet es negribu savā žurnālā karojošu ateismu, labi?
  • Pat ja viņš to nav teicis, tā ir tīra patiesība. Pierakstīt svešus tekstus gan nav korekti, protams.
  • Nu, šie tautieši šādi ir lasījuši un piesmējuši Špengleru sākot jau no 20.gs. pirmās puses līdz pat Eirodzīvei. Intervija nav izņēmums.

    Tiesa, mani vairāk izbrīnīja, ka viņš vispār piesauca Špengleru, jo saturiski intervijā viscaur spīdēja Gibona vēstures (un morālā vērtējuma) perspektīva.
    • Vispār jau izklausās vienkārši pēc padzīvojuša cilvēka vaimanām. No sākuma it kā nāk smiekli, bet pēc tam kaut kā paliek žēl un gribas palīdzēt.
      • (Anonīms)
        Dīvaini, kaut kā uzkrītoši bieži konservatīvo skatpunkti jūs norakstāt kā vecu cilvēku vaimanas. Varbūt tomēr jāsāk nedaudz radošāk, jāizdomā kāds jauns apzīmējums vai birka, ko uzspiest uz pieres. Galu galā, progresīvajiem taču vajadzētu ietrenēt arī kādu sensibilitāti pret eidžistiskiem aizspriedumiem vai ko tādu.
        • Dīvaini, ka veca cilvēka vaimanas tiek nosauktas par "konservatīvo skatupunktu".
          • Nu, šādas vaimanas, cik esmu ievērojis, parasti nāk kopā arī ar katastrofālu aktuālo mākslu nepārzināšanu. Nav nopietni apgalvot, ka sabiedrību vērtē pēc tā, vai klausās Bēthovenu, lasa Šekspīru vai arī - teātrim ir jābūt bez modernām interpretācijām u.tml. Nav tālu līdz apgalvojumam, ka arī džezs ir "primitīvās kultūras" izpausme un vispārējas deģenerācijas simbols.
            • Bēthovens un Šekspīrs vairs nav ''aktuāla'' māksla?
              • Visu cieņu Vīnes klasiķiem un Renesanses dižgariem, bet, ja tas ir aktuālākais, ko kāds spēj nosaukt, tad nudien īsti labi nav.
                • Kādi kritēriji tev nosaka mākslas aktualitāti? Man, piemēram, tās kvalitāte, ģēnija klātbūtne u.tml. triviālas lietas.
                  • Ātra atbilde. Runa nav par to, ka Šekspīrs būtu sliktāks par mūsdienu autoriem. Runa ir par to, ka Tumans nez kāpēc norāda, ka pagrimuma pazīme ir neinteresēšanās par klasiskiem autoriem vai arī šo autoru "nepareizas" mākslinieciskas interpretācijas. Piedod, bet mani nepārliecina norādes uz šādu vienu universālu gaumes standartu. Daudzi tomēr tagad meklē tuvāku un mūsdienīgāku mākslas valodu un izspausmes (Šekspīrs arī modernizēja savai auditorijai daudzus sižetus). Šaubos, vai par to vajadzētu kādam pārmest. Turklāt - ja jau kritizē masu kultūru - tad ir jāatminās, ka klasiskie autori tomēr bija sava laika popkultūra.

                    Otrs iebildums saistītos ar pavisam vienkāršu nespēju orientēties laikmetīgās mākslās. Taču ja jau visa Rietumu kultūra pagrimst, tad arī mākslas līdz ar to. Tad arī parādās tādī brīnumaini iebildumi kā "es arī tā varētu" u.tml. Pat nepainteresējoties, ka arī mākslas izpausmes un formas var mainīties utt.

                    Secinājumu vietā. Tagad nav nemaz tik slikti. Kultūra, manuprāt, ir drošībā.
                    • Ja ar ''laikmetīgo mākslu'' tiek domāti ekshibicionisti, kas apsmērē sevi ar sūdiem, jo tas dziļi simbolizē kaut ko, atonāla mūzika, randomā apšvīkāti audekli, nihilistiska literatūra un tamlīdzīgas novitātes, tad tur nav iekš kā ''orientēties''. Tas viss ir sūds, nereti tiešā nozīmē. Es zinu, ka mūsdienās ir dažādu sfēru mākslinieki, kas vēl ar vien tur cieņā tradicionālo izpratni par mākslas sūtību, tas ir, skaistumu un eksaltāciju, bet tie jau tad laikam neskaitās ''aktuāli'' vai kā? Gribētos saprast konkrētāk iekš kā tad jūsuprāt Tumans neorientējas.
                      Vienīgais, ko es vēl varētu saprast ir vēsums pret senatnīgu prozu, kas arī man šķiet nedaudz kokaina (lai gan visu cieņu Servantesam, Bokačo utml.) un ne gluži par to, kas mani interesē, bet piemēram ja salīdzina 19o un 20/21o gadsimtu literatūra, tad pirmais, man šķiet ne mazāk ''aktuālāls'' par pēdējiem, ja vien netiek salīdzināta tīri izklaidējoša literatūra.
                      • Baudi tādu mākslu, kādu vien vēlies. Neviens par to netaisās neko pārmest. Ja nepatīk kaut kādas mākslas izpausmes - ok, katram ir sava gaume. Un aktuāli ir tas, kas katram konkrētā brīdī interesē. Es tikai iebilstu pret skaļiem vārdiem un vispārinājumiem. Ar mākslu/kultūru viss ir kārtībā. Notiek tik daudzas lietas, ka katrs var atrast sev interesējošo. Tiesa, normatīvi uzstādījumi, ka mākslai ir jābūt skaistai u.tml., nedaudz atgādina nacistu retoriku par deģenerātu mākslu.

                        Par skaistumu un eksaltāciju pagātnē... Tas arī nav nemaz tik viennozīmīgi. Atveram jau pieminēto Šekspīru: daudzās vietās rupji joki zem jostasvietas. Daudzi darbi viņam bija rakstīti tā, lai uz skatuves parādītu pēc iespējas vairāk asinis un seksa. Piem., "Tits Andronijs" - Tarantino no tā vēl varētu daudz ko mācīties. Šādus piemērus var saukt ļooti daudz. + ironiskā kārtā Servantesa Kihots bieži tiek pieminēts kā postmodernās literatūras priekšstecis.

                        • Realitāte ir skaļa un vispārīga, tāpēc neredzu problēmu ar skaļiem vārdiem un vispārinājumiem. Viedoklis, ka ar moderno kultūru viss štokos arī ir vispārinājums, ja kas.

                          Ja uzskatīt, ka skaistums, gudrība un vispārīgi sakot 'labais' ir tas, kas mākslu padara par dvēseles mierinājumu un ceļu uz transcendenci, nozīmē būt vienā laivā ar nacistiem, tad labprāt esmu nacists.

                          Attiecībā uz vulgaritāti ģēniju darbos un ''laikmetīgajā mākslā'', tad ir liela atšķirība vai tā tiek izmantota kā līdzeklis, lai parādītu cilvēciskas vājības vai tā vienkārši kā pašmērķis. Šoks šoka pēc. Riebīgums riebīguma pēc. Viss priekš ponta. Cuz it's, like, so edgy. Kā krucifiks urīna burkā. Pie tam man vienmēr licies, ka Šekspīrs tiek cildināts pamatā kā briljants formas meistars, lielisks dzejdaris ar bagātu un netriviālu izteiksmes veidu, nevis ģeniālu sižetu autors vai angļu Dostojevskis.

                          Tas, ka no mūsdienās radītā katrs var atras kaut ko savu, protams, ir tiesa, bet tas neatbild uz jautājumu par to vai laikmetīgā māksla kopumā ir vienlīdz vērīgā kā nelaikmetīgā. Tieši laikmetīgā, aļa pisuāri, melni kvadrāti un varošanas tuneļi. Tie, kas mūsdienās nodarbojas ar vecā tipa formām (tām, kur centrā ir estētika un/vai tieksme uz transcendentālo) ir renesanses cilvēki un laikam taču par laikmetīgiem vai ''aktuāliem'' nav uzskatāmi.
                          • Pag, tev, kurš "labprāt ir nacists" "laikmetīgā māksla" apstājas kaut kur pie pisuāriem un melnajiem kvadrātiem? Lai tā būtu, tomēr rodas nelāgs iespaids, ka arī par šiem nu jau krietnu laiku atpakaļ tapušajiem darbiem tavas zināšanas ir trūcīgas. Es saprotu, ka var būt dažādas intereses, gaume utt., bet šī ir vienkārši savas aprobežotības eksponēšana.
                            • Tad kas būtu tie trū labie piemēri iz laikmetīgās mākslas? Mūsdienās daudzi mākslinieki turpina radīt jaunus darbus stilos, kas ir tradicionāli, tātad tos nevar skatīt kā laikmetīgus. Kas tad skaitās post-pisuāru māksla? Atzīstu, ka varbūt tiešām esmu palaidis garām kādu jaunu pavērsienu, it īpaši tēlotājmākslā, par kuru neinteresējos intensīvi.
                              • Zīmīgi, ka viskategoriskākos spriedumus Tu izsaki tieši par jomu, par kuru, kā pats atzīsti, interesējies mazāk nekā par citām.
                                Un jā, "Melnais kvadrāts" ir radīts pirms vairāk nekā 100 gadiem -1913.gadā, atsaukties uz to kā mūsdienas raksturojošu, nav prātīgi.
                                • Kas tad IR vairāk raksturīgs mūsdienām no tā, kas jau sen nav ticis izdomāts un realizēts senāk?
                                  • Neesmu eksperte, negrasos lasīt lekciju. Tavā rīcībā ir viss plašais internets, bibliotēkas un izstāžu zāles. Pameklē pats atbildes, ja tiešām interesē un negribas saglabāt fiksāciju uz kakām, pisuāriem un 20.gadsimta sākumu.
                            • tur tas kritikas point ka melnā kvadrātā laikmetīgā māksla sākas un beidzas- tālāk nav dzīvas kustības- par to ir Bergmana "čūskas ādas" metafora kura ir beigta un iekšās izēdušās skudras to kustina, bet šai kustībai vairs nav virziena; +Tatjanas Tolstajas eseja par kvadrātu
                        • ikkatram štrumentam reiz pienāk tā diena, kad no visām funkcijām pāri paliek labi ja viena- pēdējā ir estētiskā un pēdējie objekti ir stīmpanciskās rakstāmmašīnas kas joprojām spēj greznot interjeru, salūzuši televizori to vairs nespēj
        • Varbūt tāpēc, ka ir novērots kopš seniem laikiem (skat. atsauces uz Sokrātu, Platonu u.c.), ka uz intelektuālajām vecumdienām ļaužiem sāk likties, ka ar pasauli nekas nav kārtībā un viss iet uz galu.

          Varbūt lielā mērā tāpēc, ka viņi jūt, ka uz galu sāk iet viņi paši, bet tā jau ir spekulācija.

          Jā, nu, kas ir savā ziņā neforši tamā, ka tieši Tumans to saka, ir vienkārši tas, ka viņam kā vēsturniekam taču it kā vajadzētu būt plašākam skatījumam.

          http://forward.com/opinion/328975/you-think-the-world-is-going-to-hell-in-2016-its-actually-getting-better/

          ISIS looks barbaric today, but it would hardly seem unusual even a century ago. To liberals, shredding the social safety net and enriching the plutocracy is indeed outrageous, but it pales in comparison to how things were in Europe for a thousand years. And to conservatives, Obamacare may smack of socialism, but contemporary government is nothing compared to centuries of European despotism and absolute authority — let alone the fascist regimes to which it is outrageously and offensively compared.
          • Pārējais šķiet ne par tēmu, bet komentējot repliku par ISIS atšķirība no 100 un tālāku laiku pagātnes ir tā, ka tajā laikā ISIS tiktu bez šaubu ēnas noslaucīts no zemes virsas kā trakumsērgas skarti lopi, kur pretim šobrīd tas tiek aicināts pašu pagalmā spēlēties.
            • Nav izslēgts.

              Man gan vairāk šķiet, ka pirms gadiem 200+ tāds ISIS skaitītos meinstrīma armijas normāls variants kādā no nelielākajām valstīm.

              Savukārt lielo valstu armiju atšķirība no ISIS būtu pa lielam organizācijas pakāpē un nācijas atbalstā, bet stipri mazāk -- kaujas un sadzīves cūcību līmenī.

              Starp citu, es nez kāpēc nedzirdu mēdijos variantu, kuru izteica mans paziņa, kuram ir drusku pazīšanās vairāku ES valstu drošības dienestos.

              Ka ISIS, tas ir vadības ziņā vislielākajā mērā padzītā Huseina Irākas drošības dienesta komercprojekts, kurš strādā, protams, Eiropā un Tuvajos Austrumos, un kurš pelna uz ISIS apgādi un ar to saistīto narko &c biznesu, scare mongeringu un ko tik vēl ne.

              No sērijas -- ak, mēs vairs nevaram Irākā mierīgi operēt? Nu tad saņemiet. Līdzīgi kā pēc PSRS sabrukuma daudzi KGBšņiki iesaistījās ieroču tirdzniecībā un kur tik ne. Tikai organizētākā līmenī.
              • ''Man gan vairāk šķiet, ka pirms gadiem 200+ tāds ISIS skaitītos meinstrīma armijas normāls variants kādā no nelielākajām valstīm.''

                Jā, tajās pašās usual suspect mežonistānās, kurās šobrīd.

                Kas attiecas uz ISIS kā komercprojektu, protams. Galu galā tas pats Klintonu fonds iesaistīts skandālā ar finansiālām dāvanām, ko saņēmis no teroristu sponsoriem. Kā smej, uzstājīgu pozu par vajadzību ISIS samalt miltos un nolīdzināt līdz ar zemi izteikuši tikai ļaunie mūsdienu hitleri Putins un Tramps. Eiropas un ASV establišments labāk redz šīs organizācijas radīto haosu TA zemēs, nekā garlaicīgu, mierīgu diktatūru zem huseiniem un asadiem.
                • Varētu bilst, ka Tavi priekšstati par citu zemju karotājiem - to skaitā deģenerācijas laikam vēl neskartajiem eiropiešiem -17., 18.gadsimtā un agrāk, ir nedaudz pārspīlēti idiliski.
                  • Nebūt, taču salīdzināt to ar grupiņu bandītu, kas pa labi pa kreisi slepkavo civiliedzīvotājus, ir pārspīlēta demonizācija un vienkārši spļāviens virsū mūsu senčiem.
                    • Jā, nu pret šādu kaisli jebkuri fakti vai argumenti kļūst bezspēcīgi.
                      • :D
                      • Tā pat kā pret plikiem emo bļāvieniem par to kā valstu nacionālas armijas jau nav nekas labāks par teroristiem, kas spridzina un apšauj random civilos.
                        • Kādas tur nacionālās armijas laikos, kad vēl nāciju nebija! Un karaspēkos bez blēdīgiem vietējiem rekrūšiem bija papilnam algotņu, kas slaktēja visu, kas kustas, ja par to maksāja.
                          • Nu, ja iet runa par tik senu pagātni, tad tāda kārtība bija visā pasaulē, ne tikai Eiropā. Romantikas nekādas, piekrītu. Bet nu un tad? Džungļos džungļu likumi un viss. Taisnība tam, kurš stiprāks. Piemērot kaut kādus mūsdienu maijpuķīšu morālos kritērijus, lai nosodītu to vai citu karojošo braķiju nestrādā.
                            • Nācija ir 19. - 20.gs. jēdziens, tas tā starp citu. Un tās pašas, Tevis tik ļoti nīstās Apgaismības ieņemts, lai vēlāk tapu dzemdināts un arī nabaga latvju bauriem dotu tiesības pretendēt uz savu valsti.
                              Pagātnei nav jābūt senai. Vai esi runājis ar cilvēkiem, kuri pārdzīvojuši 1. vai 2. pasaules karu apzinātā vecumā, vai pat karojuši tajā? Vai esi atklāti runājis ar mūsu pašu latviešu džekiem, kas šajā gadsimtā karojuši NATO vienībās Balkānos, Afganistānā un Irākā?
                              Es esmu, un man nav ilūziju par karu. Nevienā gadsimtā.
                              • Ne visai saprotu kāpēc tu šo visu saki MAN. Kur esmu lolojis kādas ilūzijas par karu?
                                Tas vēl ar vien īsti neattaisno ISIS pielīdzināšanu valstu un pat feodālu komūnu armijām. Tuvākais salīdzinājums ar valstu karaspēkiem varētu būt narkokarteļu najomņiki (jo karteļi ir valsts valstī) vai banānrepubliku militārās huntas. ''Valsts'' iekš ''islama valsts'' ir tukšs vārds.
                        • Romantiskā maijpuķīte, Tu!:)
              • bez PSRS un vispasaules revolūcijas baiļu ēnas nebūtu nekāda safety net; isis pasionārisms ir izprovocēta jaunās nopietnības reakcija uz no kontrkultūras izaugušā rietumu meinstrīma delverīgo ironiju; savukārt visas surgical war nato iejaukšanās rezultējas konservatīvi barbarisku tuksnešu zonās
                • > izprovocēta jaunās nopietnības reakcija uz no kontrkultūras izaugušā rietumu meinstrīma delverīgo ironiju

                  kura (nopietnības reakcija), bez baātistu secret police networka un uzkurināšanas, manuprāt, būtu turpat, kur pirms tam -- tas ir, pustukšā buldurēšanā.

                  par surgical war nato... pastāsti sīkāk, ko tieši tu domāji. No konfliktiem, kuros NATO ir iesaistījies pēdējos 20 gados, vienīgais riktīgi intensīvais bija Dienvidslāvija, kur gāja vaļā savstarpējo rēķinu kārtošana uz ņigu ņegu. Ne jau NATO tur uztaisīja masu kapus.

                  No aktīvajiem, kam tieši būtu barbariskās tuksnešu zonas efekts? Pretpirātisma pasākumiem pie Somālijas? Afganistānas armijas apmācībām?
                  • ISIS ir tikai ekstrēmais globālās tendences piemērs; pustukšā buldurēšana jau tepat LV rezultējas tikumības un lojalitātes grozijumos

                    Irāka, Lībija, Sīrija uz nato rēķina; PSRS sabrukšanas sekas- feodālisma atgriešanās postpadomju dienvidos
  • Jā.

    (Bet kas ir simptomātiski - diezgan daudziem manas paaudzes jaunajiem vēsturniekiem neironi joprojām saslēgušies uz pirmkursnieciski naivo "Tumans ir dievs", tādēļ viņam arī nerodas nopietna, pamanāma intelektuāla pretestība un nepieciešamība čekot savas idejas.)
    • Starp citu, kur balstās tā nekritiskā sajūsma par viņu? Interesanti pārstāsta grieķu mītus (kas ir interesantam stāstījumam ārkārtīgi pateicīga tēma), vai vēl kas?
      • Kaut kā tā - ārkārtīgi harizmātisks profesors, pie kura lekcijas notiek tikai pirmajā studiju semestrī. Salīdzinot, pie citiem pasniedzējiem lekcijas notiek arī vēlāk, arī maģistra studiju laikā, kur spējas kritiski izvērtēt vairāk attīstījušās, kur pasniedzēji savas idejas piedāvā jau bez piecām min. vēstures speciālistiem, nevis bērniem tikko no videnes sola.
        • +1 Praksē šo problēmu esmu redzējusi vairākkārt. Tagad gan ir jūtama tāda kā ironija no citu pasniedzēju puses. Skat. Taurēna tviteris piemēram.
Powered by Sviesta Ciba