Ātra atbilde. Runa nav par to, ka Šekspīrs būtu sliktāks par mūsdienu autoriem. Runa ir par to, ka Tumans nez kāpēc norāda, ka pagrimuma pazīme ir neinteresēšanās par klasiskiem autoriem vai arī šo autoru "nepareizas" mākslinieciskas interpretācijas. Piedod, bet mani nepārliecina norādes uz šādu vienu universālu gaumes standartu. Daudzi tomēr tagad meklē tuvāku un mūsdienīgāku mākslas valodu un izspausmes (Šekspīrs arī modernizēja savai auditorijai daudzus sižetus). Šaubos, vai par to vajadzētu kādam pārmest. Turklāt - ja jau kritizē masu kultūru - tad ir jāatminās, ka klasiskie autori tomēr bija sava laika popkultūra.
Otrs iebildums saistītos ar pavisam vienkāršu nespēju orientēties laikmetīgās mākslās. Taču ja jau visa Rietumu kultūra pagrimst, tad arī mākslas līdz ar to. Tad arī parādās tādī brīnumaini iebildumi kā "es arī tā varētu" u.tml. Pat nepainteresējoties, ka arī mākslas izpausmes un formas var mainīties utt.
Secinājumu vietā. Tagad nav nemaz tik slikti. Kultūra, manuprāt, ir drošībā.
Otrs iebildums saistītos ar pavisam vienkāršu nespēju orientēties laikmetīgās mākslās. Taču ja jau visa Rietumu kultūra pagrimst, tad arī mākslas līdz ar to. Tad arī parādās tādī brīnumaini iebildumi kā "es arī tā varētu" u.tml. Pat nepainteresējoties, ka arī mākslas izpausmes un formas var mainīties utt.
Secinājumu vietā. Tagad nav nemaz tik slikti. Kultūra, manuprāt, ir drošībā.