Nepabeigtā dienasgrāmata


16. Februāris 2013

(bez virsraksta) @ 00:06

Jau kādu laiku neliek miera kāds jautājums (zinu, ka nāvīgi aizvainojošs, tomēr riskēšu pajautāt) - vai jūs zināt kādu pieaugušu cilvēku tā ap 30, kurš būtu no mazotnes audzināts kristīgu vērtību garā, vests uz baznīcu, pamācīts ar kristīgām bērnu grāmatiņām un tā tālāk, tad izaudzis un a) joprojām ir kristietis, b) ir labs, godīgs, tikumīgs un iecietīgs cilvēks, c) ir morāls paraugs citiem sabiedrības locekļiem? Es saprotu, jūs teiksiet, ka pirms trīsdesmit gadiem mums te nebija tādas civilizācijas kā tagad, nebija kristīgo bērnu grāmatiņu un vispār komunisti šāva nost visus vecākus, kas mēģināja kaut iepīkstēties par Jēzu, bet es teikšu, ka tās ir muļķības, apstākļi bija tieši tikpat nelabvēlīgi kā tagad (karojošā popkultūras un patērnieciskuma atmosfērā), tikai faktori citi. Un vēlreiz atkārtošu, ka šis nav retorisks vai aizvainojošs jautājums, es patiešām gribētu satikt tādus cilvēkus vai vismaz uzzināt par tādu eksistenci, jo man ir nelielas šaubas - pat ne par reliģiskās audzināšanas iespaidu, bet par pašu kristīgās pārliecības dabu, par to, ka cilvēks nevar kļūt par kristieti audzināšanas gaitā, bet gan tikai personīga pārdzīvojuma un izšķiršanās rezultātā kādā apzinātā un sev svarīgā dzīves brīdī. Tas ir, es spēju iedomāties labu jūdu, ko no agras bērnības ir audzinājuši vecāki - jūdaisti, es varu iedomāties labu musulmani, kas audzis islama tradīcijās, bet man ir grūti iedomāties pēctecīgu bezkonflikta kristieša likteni, labākajā gadījumā tas bērns sacelsies pret vecākiem un aizies neceļos, tikai pēc tam atgriežoties baznīcas klēpī. Vai es tomēr kļūdos?

p.s. iesākumā es gribēju vēl pievienot kritēriju "d) un ir laimīgs", bet tas, protams, būtu jau pārāk bezkaunīgi
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]tante
Date: 16. Februāris 2013 - 00:37
(Link)
es pazīstu tādu cilvēku :)
dzīvo Jelgavā :)

ir kristiete no pašas bērnības, no tiem laikiem kad par to nerunāja un nekad nav to slēpusi :)

šobrīd viņai varētu būt apmēram 35 gadi - patiešām nekad neesmu jautājusi viņas vecumu...
[User Picture Icon]
From:[info]auksts_entelekt
Date: 16. Februāris 2013 - 00:39
(Link)
mans kursa bieds, kura vecāki bija radikāli reliģiozi, vecaistēvs mācītājs, un pats viņš ar kļuva par mācītāju.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 16. Februāris 2013 - 00:40
(Link)
tā jau mantota profesija
From:[info]divi_g
Date: 16. Februāris 2013 - 00:41
(Link)
Es zinu vienu ģimeni, kas ir diezgan strikti kristieši šī jēdziena konservatīvajā nozīmē, taču es nezinu, vai ir jau bērnības (kaut gan es būtu pārsteigs, ja ne), vai viņi abi ir tādi un vai (apsteidzot nākamo jautājumu) kāds no viņiem būs gatavs intervijai.
From:[info]unpy
Date: 16. Februāris 2013 - 00:43
(Link)
Kritēriji ir tik strikti, ka nepazīstu nevienu šādu. Vistuvāk aprakstītajam atbilst viena paziņa vecumā virs 30, precēta divu bērnu māts, taču viņa neiztur tikumības prasības, jo smēķē un nez vai atbilst kritērijam "morāls paraugs citiem sabiedrības locekļiem", jo šo kritēriju vienkārši neasaprotu.
[User Picture Icon]
From:[info]indulgence
Date: 16. Februāris 2013 - 08:32
(Link)
Smēķēšanai ar ticību nekāda sakara (vismaz kristietību). Cienījamākie tēvi dominikāņi Romas Sv. Enģeļu universitātē kūpina aš lekciju laikā, bet pie katras auditorijas pa pelnu traukam. Savukārt brāļi paulīnieši no ruma piņģerota neatsakās nekad.
[User Picture Icon]
From:[info]de
Date: 16. Februāris 2013 - 00:49
(Link)
pazīstu vairākus, bet vislabāk vienu. 31 gads, mūziķis, vācietis. audzis katoļu ģimenē, kristietību uzskata par nozīmīgu savas identitātes sastāvdaļu un katru dienu lūdz d-vu. (neafišējot, es to uzzināju pēc vairākiem intensīvas draudzēšanās mēnešiem.) krietns, gudrs, laimīgs.
[User Picture Icon]
From:[info]pikaczu
Date: 16. Februāris 2013 - 01:01
(Link)
Polijā, kur baznīcas struktūras mazāk cieta no komunistiem, tādi ir. Pazīstu personīgi. Vecāki darbojušies katoļu inteliģences kubos, tagad viņu bērni turpina praktizēt ticību un mazbērni iet katoļu privātskolās.
[User Picture Icon]
From:[info]mazeltov
Date: 16. Februāris 2013 - 01:10
(Link)
Jā, mans koju kaimiņš. Viņa tētis ir pazīstams luterāņu mācītājs. Un tas džeks vismaz toreiz, kad studēju, bija tie visi trīs burti, turklāt viņš daudziem patika, jo bija reāli foršs džeks nevis kaut kāds otrā vaiga pagriezējs un, man liekas, ka brīžiem viņš bija arī d). Tomēr viņam bija arī daudz jautājumu saistībā ar reliģiju, nebija tā, ka viss - kristālskaidrs. Man labāk gribētos, lai būtu vairāk tādu, kāds bija (jo neesmu satikusi 8 gadus) viņš nevis tādu, kuri precas baznīcā, jo tā ir smuki.
From:[info]kirkegors
Date: 16. Februāris 2013 - 01:14
(Link)
jā, Jelgavā, Ozolniekos. dīvaini, tu automātiski izslēdz, ka kristīgās audzināšanas iespaidā cilvēks nevar vēlreiz no jauna (kaut vai regulāri) sev apstiprināt ticību. tas, ka īsta kristietība nav ārēja ieaudzinātība, ka kristietība ir subjekta iekšējā pamošanās, ir skaidrāks par skaidru, bet kāpēc tiek izslēgta iespēja, ka kristīgā ģimenē audzis kristietis nav spējīgs no jauna atklāt un apstiprināt kristietību sevī. piemēram, kaut kad Skaistkalnē organizēja otrreizējo vai trešreizējo apprecēšanos jaunajiem pāries un nevis, ka viņi precētos ar kādu citu, bet gan, ka viņi vēlreiz apprecās ar to, ar kuru jau ir precēti, šādi uzsverot un no jauna apliecinot savu mīlestību, tās nozīmību, utt. pazīstu arī meiteni, kura teica, ka visu mūžu ir staigājusi gaismā - kad jautāju viņai par Dievu un Jēzu) , ka cik viņa sevi atcerās, viņai vienmēr ir bijusi t ā sajūta, tikai vēlāk viņa uzzinājusi, ka cilvēki tam ir devuši vārdus Dievs, Jēzus, atklāsme, lūgšana, utt, viņa uzzināja un nenoraidīja.
[User Picture Icon]
From:[info]neraate
Date: 16. Februāris 2013 - 13:51
(Link)
nevis otrreizēja un trešreizēja apprecēšanās ar to pašu cilvēku, bet laulības solījumu atjaunošana, kad sola to pašu, ko laulību ceremonijā. notiek tas katru gadu Kanepenes svētkos, augusta pirmajā svētdienā šķiet, trijos pēcpusdienā
[User Picture Icon]
From:[info]virginia_rabbit
Date: 16. Februāris 2013 - 01:28
(Link)
es zinu tādas, kas tika stingri audzinātas, gāja gaidās (skautos) un līdz saviem 25-30 nepisās, minetiņš only, lai varētu apprecēties nevainīgas un strādāt Jaunzēlandes sērfer-krisčenu nometnēs par misionārēm (?).
[User Picture Icon]
From:[info]po
Date: 16. Februāris 2013 - 20:10
(Link)
varētu uz to nometni, vnk iečekot
[User Picture Icon]
From:[info]kihelkonna
Date: 16. Februāris 2013 - 04:20
(Link)
statistikai - visi aizrautīgie kristieši, kurus pazīstu, par tādiem ir kļuvuši pieaugušā vecumā, pārvarot zināmu pretestību.
[User Picture Icon]
From:[info]indulgence
Date: 16. Februāris 2013 - 08:30
(Link)
Mīnuss, ka maz ar ļaudīm saskaros un sarunājos, taču pat no mana šaurā paziņu loka nosauktajiem kritērijiem atbilst kādi 5-6 vismaz.

Iespēkams, ka suitu pusei tas raksturīgi un citur tādus nesastapt.
[User Picture Icon]
From:[info]kautskis
Date: 16. Februāris 2013 - 10:17
(Link)
Kaudzēm. Pēc konfesionālās piederības esmu baptists, un starp baptistiem ir aplam daudz ģimeņu, kas nez cik paaudzēs jau ir pārliecināti kristieši. Cauri visiem padomju gadiem. Ja gribi sapazīties, aizej uz jebkuŗu Rīgas baptistu baznīcu un izklāsti savu vēlmi -- ļaudis tur ir atsaucīgi, iepazīstinās.
[User Picture Icon]
From:[info]jim
Date: 16. Februāris 2013 - 15:48
(Link)
+1

zinu šīs aprindas, tāpēc arī varu teikt, jā, kaudzēm, man pat šķiet, ka daudzos gadījumos ar visu d) kritēriju.
[User Picture Icon]
From:[info]kautskis
Date: 16. Februāris 2013 - 18:04
(Link)
d) kritērijs, protams, itin nekā nenozīmē. Kā, šķiet, msjē S. L. Klemenss norādīja, tas, ka ticīgi ļaudis biežāk ir d), nav necik spēcīgāks arguments par to, ka iereibuši ļaudis biežāk ir d) par tiem, kas ir skaidrā.
From:[info]dute
Date: 16. Februāris 2013 - 10:17
(Link)
varu uz sitiena iedomāties vienu meiteni manā vecumā, vecākā meita četru bērnu ģimenē, visa ģimene aktīvi kristieši, ļoti "pozitīvi, gaiši cilvēki" (manai gaumei brīžiem pat pārāk, bet tik un tā man viņi ļoti patīk). viņa tagad pati ir mamma un turpina audzināt bērnus kristīgā garā un esmu diezgan pārliecināta, ka viņa ir ne tikai a)b) un c), bet arī d)
[User Picture Icon]
From:[info]daina
Date: 16. Februāris 2013 - 10:28
(Link)
es zinu tādus cilvēkus, bet jā tā kļūšana ir process, kristīgā mācība pati par sevi nenodrošina, ka cilvēks kļūs par kristieti.
[User Picture Icon]
From:[info]oblica
Date: 16. Februāris 2013 - 10:32
(Link)
Jā, zinu. Vairākus.
[User Picture Icon]
From:[info]peacemaker
Date: 16. Februāris 2013 - 11:38
(Link)
kritēriji (b) un (c) ir ļoti subjektīvi, taču manā pieredzē visiem trim biežāk atbilst katoļi, pareizticīgie & anglikāņi - un tādu nebūt netrūkst arī manu paziņu lokā.
[User Picture Icon]
From:[info]vilibaldis
Date: 16. Februāris 2013 - 12:23
(Link)
jā zinu gan, man bija klasesbiedrs, tagad drusku pāri 40 :), ģimene ļoti reliģioza, sestdienās viņš nenāca uz skolu reliģisku motīvu vadīts. Lieki teikt, ka tolaik viņam bija problēmas šīs pārliecības dēļ. Bet neko, cilvēks dzīvo šai ticībā vēl šobaltdien un cik zinu jūtas laimīgs.
[User Picture Icon]
From:[info]spotty_flyer
Date: 16. Februāris 2013 - 12:38
(Link)
I rados i draugos ir. Ne pārāk daudz gan, bet ir.
[User Picture Icon]
From:[info]annuska
Date: 16. Februāris 2013 - 13:01
(Link)
es dažus laikam tomēr zinu
[User Picture Icon]
From:[info]norkoz
Date: 16. Februāris 2013 - 13:26
(Link)
sieva un un viņas famīlija
[User Picture Icon]
From:[info]ieva_g
Date: 16. Februāris 2013 - 13:39
(Link)
Droši! Ir! Pat ļoti d)!
Noteikti ir ar mieru dalīties tajā!
@asnate_g
[User Picture Icon]
From:[info]zin
Date: 16. Februāris 2013 - 15:31
(Link)
mani bērnībā kristīja un vadāja uz baznīcu (nu es jau pati arī gāju), tiesa gan, tā visa kristīgā padarīšana notika tikai vasarās, Latgalē, kopā ar vecmāmiņu.
Tagad esmu izaugusi (un ikurāt ap 30), uz baznīcu neeju, ja nu vienīgi mākslu aplūkot, bet jā es sevi uzskatu par labu cilvēku un par morāli "pareizu", reizēm pat šķiet, ka esmu pārāk godīga šai pasaulei. Kaut gan, ja tā pavisam godīgi, es īsti līdz galam neesmu pārliecināta, vai tur pie vainas ir kristietisms, vai grāmata par 3 musketieriem.
baznīcai beidzu ticēt, sākot mācīties vēsturi. paplašinot apvāršņus, tā teikt.
negribot nevienu aizvainot, man šķiet, ka jebkuras ticības fanātisms ir kaitīgs garīgai veselībai. Gan bērrna, gan pieauguša cilvēka.
[User Picture Icon]
From:[info]nejauks
Date: 16. Februāris 2013 - 17:35
(Link)
Nē, nepazīstu. a, b vienam otram atbilst, c ne pārāk, bet ir vēl jāzina, kā šis cilvēks ticis audzināts un vairumā gadījumā es to nezinu. Par tiem nedaudzajiem ļautiņiem, par kuriem es noteikti zinu, ka audzināti no mazotnes kā kristieši, grūti atrast labus vārdus.
[User Picture Icon]
From:[info]bozena
Date: 16. Februāris 2013 - 19:40
(Link)
Vispār es pazīstu tādu cilvēku. Sieviete. katoliete. Par laimi varbūt var strīdēties.
From:[info]ernuerna
Date: 17. Februāris 2013 - 00:23
(Link)
zinu tādus cilvēkus - mana klasesbiedrene tāda ir, un visi viņas draugi. Es kādreiz gāju līdzi uz dažiem baznīcas pasākumiem pie viņiem skolas laikā. Un tas bija jauki, sirsnīgi, patiesi (viņiem) un viņi tiešām tā dzīvo. Kopš bērnības, saskaņā ar sevi un Jēzu. Un visi viņu draugi tā dara. Un viņi precās savā starpā un nupat jau dzemdēs pa otram trešam bērnam. Un viņi visi ir krietni, brīnišķīgi un nekādā ziņā ne atsaldēti vai nozombēti. Mums visiem +/- 30
[User Picture Icon]
From:[info]mindbound
Date: 18. Februāris 2013 - 15:44
(Link)
Pazīstu vairākus "a", kas vai nu cenšas būt "b", vai citiem par katru cenu iestāstīt, ka ir "c". Par to, cik daudzi no viņiem ir "d", nezināšu gan.
[User Picture Icon]
From:[info]muhacakatuha
Date: 19. Februāris 2013 - 11:39
(Link)
Zinu tādus. Un esmu dzirdējusi vienu stāstām par sevi: ka, jā, tu tur mazs un jau lielāks esi baznīcā un dari to ko tētis-mamma liek. Bet tad gūsti personīgu pārdzīvojumu, un visas tās līdzšinējās darbības iegūst citu jēgu. Iebrauca personīgajā pārdzīvojumā bez aiziešanas un dumpīguma perioda. Vismaz pats tā teica.
[User Picture Icon]
From:[info]marija
Date: 20. Februāris 2013 - 16:07
(Link)
ES!

Nepabeigtā dienasgrāmata