smadzeņu darbības blakusprodukts
Pūstošie banāni 
17th-May-2012 10:22 am
Pēdējā laikā ik pa brīdim sanāk saskarties ar apgalvojumiem par cilvēka veselību vai diētu, kas gluži neatbilst kanoniskajām bioloģijas patiesībām.

Ir ļaudis, kas apgalvo, ka vīrusi neeksistē un tas, kas ir redzams šūnās, kas slimo ar vīrusu saslimšanām, ir vienkārši sārņi no nepareizas barības. ( Linkijs , protams, aizraujošs, bet tendenci parāda)
Tāpat arī tikko izdotā ZvaigznesABC grāmata par skābo un sārmaino ēdienu ( linkijs )
Šī raksta komentāros bija šis burvīgais eksemplārs
"Grāmata nav slikta. Turu tagad rokās. Ir radikāli jāmaina ēšanas paradumi ... to var darīt, bet tas prasa megapiepūli mūsu apstākļos. Var šo to pasmelties un atteikties no saldētas pārtikas, saldinātiem dzērieniem u.tml. par augļiem man arī bija pārsteigums - bet tiešām, ja atstājam banānu uz galda uz vairākām dienām - TAS SAPŪST. tas pats notiek arī vēderā."

Mani izbrīnīja vairākas lietas - kāpēc visi zinātnieki, kas nodarbojas ar smalkām lietām, tiek saukti par mikrobiologiem. Cien. Juris Šteinbergs ik pa brīdim par to iesmīkņā, jo viņu bieži tā sauc. Tas pats R. Jangs arī rakstā nosaukts par mikrobiologu, lai gan aplūkojot viņa izglītību, tur dominē attālinātajā apmācībā apgūti kursi par uztura zinātni un bioķīmiju. Un vienīgais kur viņš izmanto mikroskopu ir asins analīzes.

Bet vēl vairāk mani ieinteresēja kādēļ visu šo cilvēku pārliecības man atsit pašrašanās teorijas un no kurienes tam visam "aug kājas".

Tad lūk, izrādās, ka 19. gadsimta beigās, 20. sākumā bija divas konkurējošas teorijas -
viena, kuras pazīstamākie aiztāvji bija L. Pastērs un kas rezultējās Koha postulātos (ja saslimšanu izraisa mikroorganisms, to jebkurā slimības stadijā var izdalīt no organisma un ar iegūto tīrkultūru var inficēt tālākos organismus), arī tika pieņemta par vadošo teoriju un no tās tālāk tika attīstiīta medicīna un mācību grāmatas

un otra, ka mikroorganismi var ieņemt dažādas formas, dažreiz pat pazust vispār un tie tiek sintezēti organismā nelabvēlīgu apstākļu ietekmē, no jebkurā organismā esošiem enzīmiem mikozīmiem. (Pazīstamākie pārstāvji Antoine Béchamp, Günther Enderlein un Albert Calmette)

Turpat man liekas ir arī ir kāda cibiņa nesen stāstītais stāsts par Oscilococciniumu. Kur franču ārsts redzēja oscilējošas baktērijas, kas spēja augt lielākas, sarauties un pazust pavisam. Pie tam šīs baktērijas viņš redzēja paraugos no cilvēkiem, kas slimoja ar dažādām slimībām. Zīmīgi, ka neviens cits šādas baktērijas nenovēroja. Lai pasargātu cilvēci no ligām tika izveidots medikaments, kas satur homeopātiskās devās atšķaidītas zosu aknas, kurās arī tās oscilējošās bakčas varēja redzēt.

Es domāju, ka vīri no 19. gadsimta būtu priecīgi, ka viņu teorijas atkal tiek atzītas un celtas saulītē.
Comments 
17th-May-2012 11:32 am
Jā, šis mani jau kādu laiku atpakaļ nodarbināja http://klab.lv/users/ezss/44823.html

Tur gan bija vairāk emociju, jo raugs ir mans darbarīks un mīlulis :)
17th-May-2012 11:55 am
jā,es zinu ka Tev raugi ir draugi. :) kas tie par supertermofilajiem volframa raugiem, kas izdzīvo organismā un veido vēžus un ja jā, tad kur varētu dabūt folijas cepurītes?


17th-May-2012 11:57 am
Moš Ļeņina bibliotēkā blakus foliantiem par Hitlera zvērībām ir arī follijas cepurīšu pamācības. No krīvu krīvu laikiem, kad vēl tās cepurītes no tāss taisīja.
17th-May-2012 12:04 pm
jā, bet tagad es nopietni.


vajadzētu saņemties uztaistīt bloKKU, kas veltīts visai šitai "raugs ir inde, ēdiet soju" ņemsmei, nu tā, pa punktiem, ar argumentiem, mīti un demitoloģija. mērķis nav kļūt par pravieti un "dzīvesstila kouču/notikumu dizaineri", bet kaut kā saplauktot to visu "veselīgais dzīvesveids" un tā savietojamību ar jēdzīgu (sic!) fizisko slodzi.

17th-May-2012 12:08 pm
tas viss beigies ar "apmaksātie zinātnieki" un "pravitjelstvo ta skrivajet!"

Un tad vēl atnāks Buiķis, Kalviņš un Raipulis un paziņos, ka mēs esam mazas puņķutapas un "Bet jūs pamēģiniet!"

Mīti vienmēr ir spēcīgāki par sarežģītām formulām un atkārtojumiem ar standartnovirzēm.

Bet nu varētu kādā sestdienā mēģināt vismaz volframa raugus atspēkot.
17th-May-2012 12:11 pm
Nē, atnāks kāds FARMĀCIJAS NAUDASMAISS un liks blogot par jauno SOJAS PIENU vai STĒVIJAS PILNIENIEM, tos cildināt un slavēt visādi.


17th-May-2012 11:32 am
ja nemaldos, jau pirms Lēvenhuka bija zināms, kā rodas peles. ņem kasti, saliek tur vecus papīrus un lupatas - un rodas peles! tautas gudrība.
17th-May-2012 11:40 am
Eksplicītāk
17. gadsimta norādes, kā radīt peles:
* jāpaņem māla pods bez vāka, ar platu atveri,
* tajā jāieliek labi piesviedrēta apakšveļa,
* jāieber divas saujas kviešu sēnalu,
* pods jānoslēpj klusā, mierīgā vietā,
* jānogaida 21 diena.

Pa šo laiku sviedri būs sasūkušies sēnslās un pārvērtuši tās pelēs.

Moš uzmest kaķu barības industriju un piebērt auzas, kas tiek izmantotas kaķuzāles audzēšanai, veļas kastē un gaidīt.
17th-May-2012 11:42 am
oi paldies, šīs detaļas man tiešām gribējās zināt. autors nav zināms?
17th-May-2012 11:44 am
Nē, ņemts no lekcijām mikrobioloģijā priekš pedagogiem. Pasniedzējs atsauci nav ielicis.
17th-May-2012 11:47 am
tiešām autora nav.
http://www.accessexcellence.org/RC/AB/BC/Spontaneous_Generation.php

The Slow Death of Spontaneous Generation (1668-1859)
Russell Levine and Chris Evers

From the time of the ancient Romans, through the Middle Ages, and until the late nineteenth century, it was generally accepted that some life forms arose spontaneously from non-living matter. Such "spontaneous generation" appeared to occur primarily in decaying matter. For example, a seventeenth century recipe for the spontaneous production of mice required placing sweaty underwear and husks of wheat in an open-mouthed jar, then waiting for about 21 days, during which time it was alleged that the sweat from the underwear would penetrate the husks of wheat, changing them into mice. Although such a concept may seem laughable today, it is consistent with the other widely held cultural and religious beliefs of the time.
17th-May-2012 11:52 am
Pāris gadus atpakaļ pie mums uz biofaķi bija atnācis vīriņš, kas stāstīja par dvēseli. Tā sastāvēja no kaut kādām vienībām (sākās uz burta T), kuras varēja sagraut tikai sprādzienā. Tādēļ islāmistu fundamentālisti pie savām jaunavām nekad netiks.
Visa starpā viņš stāstīja, ka pašrašanās teorija pastāv - gaļa atstāta uz kādu laiku aptārposies. Uz mūsu auriem viņš mīlīgi smaidot teica - bet jūs pamēģiniet!

Bet vairāk šis vīriņš pie mums nenāca, jo mēs izplatot pārlieku naidīgas enerģijas un bloķējot viņējo :(
17th-May-2012 12:04 pm
ģīpstu!
17th-May-2012 12:19 pm
nu, fonā ir puse lv iedzīvotāju, kas tic kādas jaunavas nevainīgajai ieņemšanai (partoģenēze tā nebija, jo kur tad y hromosoma rastos), tā ka poolitkorekti būtu ticēt šīm lietām.
17th-May-2012 02:30 pm
un tam vīriņam uzvārdā bija Kalns, vai ne? ;)
17th-May-2012 02:32 pm
Neatceros, sen tas bija. Man ir problēmas ar vārdiem. Man ir vāja nojausma, ka viņš kaut kā bija saistīts ar ābeļu selekciju un stratifikāciju.
17th-May-2012 02:33 pm
oo, tad gan man tas būs jaunums, lai gan pašam ar Vīriņu darīšana bij' sen. Tikai iedomājos.
Tikmēr rezumē par grāmatu - ir vai nav vērts tērēt naudu?
17th-May-2012 02:37 pm
Nu, es jau teiktu, ka nē. Bet! grāmatu neesmu ne lasījusi, ne šķirstījusi. Tādēļ no izvērsta un pamatota viedokļa atturēšos. Posts ir vairāk par aizvien biežākām tendencēm, kuras es novēroju plašsaziņas līdzekļos.

Ja tev liekas, ka tu vari savu organismu pasārmināt graužot citronus - uz priekšu!
17th-May-2012 02:42 pm
Es jau par to pašu - i rokās neesmu dabūjis paturēt, taču tendenci par šāda rakstura grāmatu aiz vien biežāko nonākšanu līdz grāmatnīcu plauktiem manīju jau kādus gadus atpakaļ. Prātoju, vai nav vienkāršāk paņemt no kolēģa 'dzīvā ūdens' aparātu, mazlietiņ padzert sārmaino un paskatīties - ir kāda jēga vai nav. Tas vismaz būtu empīriski/empīriskĀK.
17th-May-2012 03:06 pm
Man, tā teikt, ir viedoklis par šo sistēmu, lai arī grāmatu pati nelasīju (atdevu dārgajam, viņš mīl iedziļināties visādās dīvainās ēšanas sistēmās un izmēģināt :))
Kā jau augstāk minēts, daudz kas no tā ir bullšits un autors ir visai apšaubāms tips. Kā tad izskaidrot reālos veiksmes stāstus? Elementāri, Mendelson - tiek radīta sistēma, kas ar dažādu reliģiska tipa priekšrakstu un aizliegumu palīdzību panāk, ka cilvēks ēd daudz zaļumu un dārzeņu, bet maksimāli maz cukura. Visādi našķi tiek padarīti par ļoti sarežģīti un dārgi pagatavojamiem (skat. pieļaujamo saldinātāju un miltu aizvietotāju sarakstus), biežākajiem grēkā krišanas objektiem (aka kafija ar bulciņu) tiek piedēvētas gluži velnišķīgas spējas, līdz ar to cilvēks nepaklūp uz "vienu jau var". Ja ir gatavība noticēt un paļauties, tad šī sistēma tiešām nostrādā :))

Btw, par to sārmainā ūdens dzeršanu - izturības sportisti močī iekšā sodas ūdeni, tas tiešām labāk palīdzot panest augstas slodzes.
17th-May-2012 08:41 pm
Pag, bet tad kāds efekts tiek iegūts - zaudēti liekie kilogrami, par cik uzturā netiek lietoti cukuri un tauki vai atskābināts organisms..?

Jebšu bullshits altogether?
18th-May-2012 02:44 pm
Nezinu, man nekādi kilogrami pazuduši nav :) Bet tīri loģiski - ja nomet baltos miltus un cukurus, bet palielina dārzeņus, tad cilvēks tiek gan pie vitamīniem un minerālvielām, gan šķiedrvielām līdz šim ēsto "tukšo" kaloriju vietā.
11th-Mar-2014 05:42 pm
ja uz burta t, vai tik nebija torsioni?
11th-Mar-2014 05:58 pm
un vēl tur ir stāliji, pēriji un ventri, agdievvvzzz!!!

megastoni, adnaka, kruts termins - izklausās pēc mērvienības, kurā mērāma tufta. tā nu tagad jūtos uzņēmis megastonus krietni pāri limitam, taisni gribas iet šķīstīties un atgriezt ticību cilvēcei, bigmakam piedzerot hektoru.
17th-May-2012 11:32 am
es nevaru visu šito lasīt, man paliek nelabi un negribas ēst vispār vairs neko. jānomirst bada nāvē :(
17th-May-2012 11:36 am
va ne, jo viss taču nolikts uz galda SAPŪST!
17th-May-2012 11:37 am
jā, drausmīgi. iedomājies, ko sev nodara svaigēdāji?!
17th-May-2012 11:41 am
Mūsdienu modernā tehnoloģija ir parūpējusies arī par šiem sērdieņiem http://empowernetworkshq.com/2-year-old-fast-food-display/
17th-May-2012 11:47 am
lūk! šo ir ēst ir droši, jo tas nepūst. phew, tad tomēr nebūs jāmirst badā :D
17th-May-2012 02:27 pm
pH man tāds sāpīgs temats, jā, esmu nolikta uz šīs diētas, ar sporta ārstes Noveičukas svētību :) Secinājumi jau radušies, par tās izcelsmi un baltajiem diegiem, bet jāatzīst, ka tik maz cukura neatceros, kad būtu ēdusi, to nu ir izdevies panākt.
Pie reizes, gribētos izglītota cilvēka komentāru par tiem piena produktiem un mītiskajām gļotām, ko tie radot organismā - no kurienes šim mītam kājas aug un kādas ir zinātnes atbildes? Un kā vispār ar slavenajām teorijām par to, ka piens ir domāts teļiem, ne cilvēkiem, tāpēc būtu izslēdzams no uztura?
17th-May-2012 02:43 pm
Tās gļotas gan jau ka no ajūrvēdas (vismaz izklausās pēc tās un arī senajām Hipokrāta medicīnas uzstādījumiem, tur arī gļotas un miasmas bija).

Redz, es neesmu uzturzinātnieks, tāpat arī ajūrvēdā neesmu iedziļinājusies, tādēļ ar pārliecību pie krūts nesitīšu un ar putām uz lūpām neapgalvošu, kas notiek ar pienu organismā.

Viena lieta, ko es esmu pamanījusi, visādās lopkopībās, kur aizvien vairāk piesaka nenodot gospienu mazlopiņiem, jo baidās no laktozes nepanesamības.

Man liekas, ka mums kā ziemeļu tautām tāda laktozes nepanesamība ir ģenētiski maznovērojama, bet tas "piens ir slikti" parasti nāk no tām pusēm, kur tā laktozes nepanesamība ir biežāk sastopama.

Cik es saprotu, tajā pH diētā tiek spiests uz dārzājiem un sanāk maksimāli izvairīties cukura un cilvēki aicināti nodarboties ar fiz. slodzi, kas pats par sevi ir taču baigi ok. :)



11th-Mar-2014 05:47 pm
pag, lai nu kur, bet ajūrvēdā tak piens ir košers, vroģi...


klau, bet kā tur ir ar to vegānu propagandu par to, ka kalciju no piena cilvēka organisms neuzņemot un "dzer pienu, augs stipri kauli" esot piena ražotāju sazvērniecības skams?
17th-May-2012 02:48 pm
es vispār cenšos būt toleranta uz visām šīm lietām, man tikai pumpas metās no tā, ka dažreiz tiek izdarīti visādi Jaunās Zienātnes cienīgi secinājumi par pūstošajiem banāniem.
17th-May-2012 02:58 pm
Jā, un raugu :)
Man arī līdzīgs iespaids radies par viena ģeogrāfiskā reģiona principu attiecināšanu uz citu (līdzīgi kā liegums ēst cūkgaļu radies praktisku apsvērumu dēļ, bet vēlāk ieguvis reliģisku raksturu un velkas līdzi uz jaunām mītnes vietām). Ir gan pie mums arī cilvēki, kuriem tas piens neģeld, piemēram, nesen runāju ar velosportistu, kurš no hroniskām iesnām ticis vaļā, atsakoties no piena produktiem vispār. Gan jau vēsturiski tādi, kam visādas celiakijas un nepanesības, vienkārši nenodzīvoja tālāk par pusaudža gadiem, tāpēc it kā problēmu nebija.
17th-May-2012 03:41 pm
starp citu, es kaut kad pa vidu starp raugu postu un šo postu sapratu kā radušās runas par ķīmiski sintezēto raugu.

Redz, kādai pēc skata diezgan eksaltētai aktrisei (bija filmucis,kur to darīja arī batjuška) rokās bija nonācis padomju GoSTs par raugu audzēšanu (bija rūpnīcas, kurās audzēja raugus tehnoloģiskos apjomos, tas pats nelaiķis Rīgas Raugs). Tad nu tajā GoSTā bija uzrakstīts viss, kas nepieciešams šī procesa norisei, formaldehīdus, sērskābes un nedzēstos kaļķus ieskaitot. Pieļauju, ka daļa bija paredzēta iekārtu tīrīšanai un citām lietām.

Protams, ka kā jau valstiski svarīgs dokuments, tas tiek apzīmēts ar Saveršenna sekretna un rakstīts, ka nepakļaušanās gostam tiks sodīta.

Tad nu lūk, triumfāli tiek apvilktas sērskābes un formaldehīdi un lapele tiek vicināta kā lietisks pierādījums, ka rūpnieciski ražotajā maizītē ir formaldehīds un tā vispār ir vispasaules sazvērestība. Pati aktrise stāsta, ka viņai maizīti no Amerikas vedot, jo tā esot visādi pārāka.

Tā arī tie urbānie un mazāk urbānie mīti rodas.
17th-May-2012 03:52 pm
Wow, stāsts iedvesmojošs :)
This page was loaded Jul 2nd 2024, 1:25 am GMT.