Pirms dažām dienām nejauši kļuvu par neveiksmīga strauji veikta apdzīšanas manevra šķērsli kā reiz uz minētā tilta. Rezultātā sanāca iepazīšanās ar Rīgas slimnīcu uzņemšanu/traumpuktu darba laikiem un organizāciju (izrādās, tādu nemaz nav palicis tik daudz. No otras puses, leģendāro 'pasēdi te dažas stundiņas' rindu arī nesastapu, tā kā laikam jau pietiek arī ar to nelielo skaitu). Nu un pēc tam toties tāds prieks, kā iepazīšanās ar visādu pārsiešanas opciju pieejamību. Nebūtu tā noticis, tā arī turpinātu naivi domāt, ka pārsiešanu un dzīšanas novērtējumu galvaspilsētā noteikti var veikt jebkurā doktorātā, par lielajiem veselības centriem un poliklīnikām nemaz nerunājot. Izrādās nekā nebija, šai manipulācijai arī ir nepieciešami īpaši un ne būt ne katru dienu sastopami speciālisti. | |
Cik zinu, tad ar to tiltu neko īpašu darīt nevar, jo tas esot vēstures pieminekļa statusā vai kas tāds. Man gan tur nekādu īpašo problēmu nav bijis (lai gan tagad braucu tikai 2-4 reizes nedēļā, ne katru dienu kā agrāk). Pat augšā, kur visšaurākais, var samainīties ar pretīmbraucēju vai gājēju, lai gan tur labāk pirms tās vietas vienkārši piestāt malā un palaist garām. Kas gan nav diži labs padoms no rīta, kad arī riteņbraucējiem ir sastrēgumstundas. Bet, protams, atsaldētie ir "jebkurā lielākā iedzīvotāju grupā". :] | |
Nu vēstures piemineklis jau tehniski neliedz atstāt vēstures pieminekli un piebūvēt kaut ko blakus/pāri.... Runa tur principā pat nav par to, vai saprātīgi domājoši satiksmes dalībnieku tur var vai nevar samainīties - samainoties tomēr viens otru redz. Lielāka sāpe ir apbraukšana - uz normālas ietves vēl var teikt, ka gājējam ir jādzird riteņbraucēja tuvošanās pat zvaniņa neesamības gadījumā, bet bruģa satiksme blakus pamatīgi mazina dzirdamību, un netrūkst riteņbraucēju, kam zvaniņa lietošana ir apmēram vienā kategorijā ar BMW pagriezienu rādītājiem. Bardaks tur patiesībā ir tāpēc, ka pēc zīmēm un ceļapzīmējumiem riteņceliņš pirms tilta principā beidzas, lai maģiski atsāktos tilta otrā pusē. Savukārt tieši vietā, kur satiksmes dabiskā organizēšanās ir problemātiska dēļ trokšņa un šaurības - pēkšņi visi paļaujamies, ka gan jau kaut kā visi izmanevrēs. Faktiski laikam jau vienkārši kājāmgājējam esot jāatceras, ka labā puse (virzienā no centra) patiesībā ir riteņbraucēju celiņš, uz kura gājējiem atrasties ir ja ne aizliegts (mums taču tagad drīkst gājēji pa celiņiem staigāt), bet vismaz ļoti nevēlami... Ja ne visas noliktavas & tamlīdzīgas ierobežotas industriālas teritorijas - teorētiski pat neko baisi jaunu neceļot varētu novirzīt riteņbraucējus nieka 1km līkumu pār kājāmgājēju tiltu starp Gaisa un Zemitānu - bet praksē pirmkārt industriālās iežogotās teritorijas līkumu pataisa lielāku, otrkārt arī tas tilts nav nekāda medusmaize ar riteni braucot, treškārt -kartē taču Berģu-Basteja veloceliņš iet pār Vef tiltu. Šobrīd jau gribētos, lai kaut vai zīmes abās pusēs būtu'kājāmgājēju satiksme beidzas pēc 5m/20m, lai turpinātu iešanu centra virzienā lūdzu dodieties uz otru pusi' - tomēr.. brīdinājums kāds. | |
Labu laiku neesmu tur bijis - kas tur tagad ir ar dzelzceļa šķērsošanu zem tilta? Nav drošāk? Un pa kurieni brauc tie lepnie zemās grīdas trambuļi? | |
Populārajai 'pāriesim nu ka mēs pāri dzelzceļam' vietai ir sabūvētas kārtīgas sētas priekšā, lai novērstu šitādu pašdarbību. Zemgrīdnieks toties turpina ripināties pa tilta vidu tāpat kā augstgrīdnieks to darīja. | |
Njā.. Ja tiltu neviens nepārtaisīs, tad labākais risinājums varētu būt atvēlēt gājējiem vienu, velobraucējiem – otru pusi, bet neviena no iesaistītajām puse jau negribēs doties pāri ielai tikai tādēļ vien, jo 1) viss svarīgais lielākoties notiek labajā pusē (no centra) – Baroniela, VEF ar visiem uzņēmumiem, veloceliņa turpinājums, 2) arī tikšana uz otru pusi nav ātra, vienkārša un ērta. :/ Tāpēc kreisā puse ir brīvāka un drošāka jau tagad (ja nu tu plāno to tiltu vēl kādreiz šķērsot). Jūtu līdzi un ceru, ka tavs pāridarītājs saņēma kādu sodu par savu neuzmanību un / vai pārgalvību. Kamēr tur ir tik šaurs, tikmēr visiem ir jāsadzīvo vienlīdzīgi, steiga nav attaisnojums. | |