mama drama ([info]virginia_rabbit) rakstīja,
@ 2013-08-01 16:21:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:skuka, true skuka

piezvanīju mūzikas skolotājai. es viņai uzticos, jo nekad neesmu redzējusi, ka viņa vadītu nodarbību ar piespiešanos vai neprastu atrast pieeju kādam bērnam. viņa strādā arī ar slimiem bērneļiem un apdeitojas semināros. es tikai viņas personības dēļ vispār turpināju vest Eiženu uz to skoliņu.
viņa nomierināja - teica, ka socializēšanās nekur neizpaliks. un ja ir iespēja pasēdēt vēl mājās - tad trijos gados esot daudz labāk sākt dārza gaitas.



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]pikaczu
2013-08-01 16:45 (saite)
Piekrītu. Man dzīve piespieda puiku ātrāk aizgrūst un tam bija negatīvas sekas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 16:49 (saite)
es jau tā biju domājusi, bet tagad ienāca prātā, ka varbūt tas krutais, labais, eko šmeko dārziņš būs kā tāds nodarbību kopums. bet nē, tas tomēr ir dārziņš. varbūt H., kas pieradusi ar brāli rēķināties, to uztvers kaut kā labāk. tur grupiņā bija 3 māsas, kas, izskatās, jutās diezgan ok.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]pikaczu
2013-08-01 16:57 (saite)
H. māk runāt, mēs viņu neatstāsim uz pilnu dienu un viņa tur ir pašā ēkā daudzas reizes bijusi, kad savācam brāli un pāris reizes bez kreņķiem kopā ar brāli palikusi grupiņā, mums tā mammas brunčos karāšanās ir palikusi mazāka, kopš noņēmu viņai pupu, nu un viņai oktobrī būs 2 gadi un 5 mēneši. Kaut gan, ja man viņu būtu iespēja atstāt mājās ar viņai tuvu cilvēku, es vēl pagaidītu ar dārziņu vienu gadu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antuanete
2013-08-01 16:55 (saite)
Es sāku iet dārziņā laikam agrāk kā trīs gados, un joprojām atceros, kā lielie mūs ķircināja un kā es raudāju, jo gribēju mājās. Tas gan pārgāja un pēc tam bija OK (ja neskaita piespiedu diendusas un olu kulteni brokastīs :)). Tai pašā laikā brālēns, ar kuru esam vienā vecumā, vispār atteicās iet dārziņā tādējādi, ka, tiklīdz aizvests, kļuva slims ar augstu temperatūru. Skolā sākām iet reizē, vienā klasē. Imho skolā viņam bija zināmas problēmas ar socializāciju, bet nevar droši pateikt, ka tas būtu tāpēc, ka negāja dārziņā, daudz taču atkarīgs no bērna rakstura. Un tagad, 30 gadu vecumā, nevarētu teikt, ka viņš būtu baigais neveiksminieks, jo nav gājis dārziņā :)
Tā ka, ja varat vēl paturēt mājās, tad droši vien vajag izmantot iespēju, nekur tas dārziņš nepazudīs.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 16:57 (saite)
es raudāju katru rītu un par mani maksāja dubultā, jo biju nēsājama uz rokām - ar visu to, ka brālis bija turpat grupiņā un mamma ņēma laukā, cik agri iespējams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]blond
2013-08-01 16:58 (saite)
Skaidrs, ka labāk laist vēlāk, bet tas, ka vispār jālaiž, man ir diezgan skaidrs. Es biju mājas bērns, auklēja vecmāmiņa un mammai bija maiņu darbs 1 diennakti strādā, 2 brīvas. Bija gan arī diezgan liela dažāda vecuma bērnu kompānija sētā, tomēr, tādai no mājas nākušai, skola man bija baigākā trauma un es tā arī neiemācījos normāli socializēties, lai arī no malas tas tā īpaši nav redzams.
Kaut kāda daļa tur noteikti iedzimtības, bet pieļauju, ka tā mājas luteklīša bērnība arī ir viens no cēloņiem, būtisks.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:00 (saite)
man tīri labi patīk, kāda tu esi sanākusi :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2013-08-01 17:00 (saite)
Es arī neiemācījos socializēties, ar visu bērnudārzu, tā kā tas vienkārši ir raksturs...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:04 (saite)
ja tik ļoti vajag socializēties, značit, bieži jārīko mājas viesības!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2013-08-01 17:15 (saite)
pēc mājas viesībām jāmazgā trauki

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:17 (saite)
ir papīra trauki!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2013-08-01 17:19 (saite)
tas tā nekošerīgi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:22 (saite)
es uz to nepretendēju :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2013-08-01 17:36 (saite)
Ir jādzivo kaut kur citur, ne Ķ-ragā, jo šeit visi atbrauc uz divām stundām, kuru laikā vislaik īd, cik tas ir tālu, un tad ātri aizbrauc :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aktrise
2013-08-02 09:48 (saite)
es negāju dārziņā, bet man laikam nekad nav bijušas problēmas socializēties. kad pagalmā vēl nebija neviena bērna kaimiņos, es gāju uz āgenskalna priedēm un citiem pagalmiem meklēt draugus - vienreiz esmu pat atvedusi pie sevis mājās čigānbērnu. laikam jau tur daudz kur noteicošs vispār ir raksturs un atvērtība cilvēkiem, nez vai var iemācīt to aktīvo socializēšanos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-02 09:54 (saite)
es tā sadraudzējos ar vienu čigānēnu, ka mani pat ielūdza uz čigānu kāzām :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aktrise
2013-08-02 09:59 (saite)
vai tu atceries dažus vārdus no čigānu valodas? es atceros, ka biju samācījusies teju vai tekoši runāt, tagad atceros tikai rupjos un vēl "nāc mājās"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-02 10:09 (saite)
hmm, kaut ko zināju, bet neatceros gan.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2013-08-01 16:59 (saite)
Piekrītu.

(Atbildēt uz šo)


[info]up
2013-08-01 17:19 (saite)
bet vispār, man abi bērni aizgāja uz bērnudārzu diezgan agri. G. 2,5 gados, B 1. gadā un 7 mēnešos. protams, bija raudāšana pirmo gadu, bet, tajā pašā laikā - baigais leciens visādos skillos, sevišķi tajā Bellas Montesori dārziņā. taču neesmu viņu vedusi kopš pagājušās ziemas, jo noalgojām aukli un šķita loģiskāk maksāt dārziņam pusi par vietas paturēšanu, nekā laist un turpināt maksāt auklei pilnu algu par pusi darba. plus, izpalika ziemas slimošanas un man brīvāks režīms bez vadāšanas. bet teorijā es esmu par bērnudārziem un pret overparentingu. tam cilvēkam tik un tā jāmācās izdzīvot pašam.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:25 (saite)
man negribas Eiž. uzspiest (es ļ. centīšos) savus izvēlētos dzīves modeļus, bet mani būs ļoti grūti pārliecināt, ka kāda vieta ir viņam laba un derīga, ja tur nesajutīšu pretī kaut ko cilvēcīgi simpātisku. es tiešām esmu gatava plēst pušu pakaļu un izmēģināt dažādus variantus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2013-08-01 17:30 (saite)
es taču Tevi nenosodu vai nemācu kā dzīvot. es tikai saku, ka, protams, mani arī kreņķē katrs bērnu diskomforts, bet es uzskatu par kļūdu uzaudzināt kādu siltumnīcas apstākļos, jo vēlāk tas trieciens var būt tikai lielāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:33 (saite)
nu, bet pēc skolas man vismaz ir izdevies diezgan veiksmīgi izvairīties no lohiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]up
2013-08-01 17:34 (saite)
un skola tevi netraumēja? jo mani traumēja. es no saviem klasesbiedriem, piemēram, bēgu, ja izdodas pamanīt pirms viņo pamanījuši mani.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]nulle
2013-08-01 23:27 (saite)
Cibā gan, kā Tu izvairīsies?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 23:40 (saite)
cibā es viņiem sadošu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2013-08-01 23:52 (saite)
Bet viņi nāks tāpat.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]noisiite
2013-08-02 10:51 (saite)
Uzliks banu! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2013-08-02 11:04 (saite)
Pret lohiem jāizturas iecietīgi, jo viņiem vajag gudrākus cilvēkus, citādi, kā lai viņi aug?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]noisiite
2013-08-02 11:06 (saite)
Nu beidz! Lohi ir lohi, nav ko daudz tur iecietību tēlot!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2013-08-02 11:25 (saite)
Es neesmu kā citi lohi :) Vajag atšķirt

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]nulle
2013-08-02 11:31 (saite)
Piemēram, man jau būtu sasniegums būt uz pusi tik gudram kā viena otra cibiņa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 17:27 (saite)
(kā gan es varētu pastrādāt, zinot, ka mans bērniņš tur nejūtas ok. es tikai par to vien domātu.)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dute
2013-08-01 17:29 (saite)
E jau vēl arī maziņš dikti, tas nekas, ka attīstīts

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]helvetica
2013-08-01 18:25 (saite)
tīri intuitīvi man šķiet, ka, ja tā sajūtas labāk un ja ir iespēja, bērns mierīgi var palikt mājās. Iemācīsies alfabetu un ciparus ne pēc tās metodoloģijas, kā to dara dārziņā? ak, vai, tad ta problēma! Visa tā argumentācija par "tur, ārā, dzīvnieku likumi - rūdi savu bērnu pēc iespējas agrāk" kaut kā līdz galam man nešķiet pārliecinoša un izglītošana/zināšanu līmenis tiešām ir atšķirīgs (pēc mūsu pieredzes - švakāks), salīdzinot, kad ar bērnu strādā cilvēki, kuri "pieslēdzas" un kuriem rūp. Protams, kādā brīdī bērnam kļūst garlaicīgi tikai ar vecākiem un tīri daudzveidības dēļ ir vērts, ka lietas kādreiz pamāca citi ļaudis citās situācijas, bet to visu tikpat labi visādi pulciņi, skoliņas, vienreizējās aktivitātes, viesošanās, ceļošanas etc. iedod...

p.s. mūsu gadījumā vistraumatiskākā pieredze bija, ka dārziņā nācās saskarties ar dažādu "vērtību" cilvēkiem un viņu atvasēm un bija ļoti grūti salāgot tās vērtības un attieksmes, ko praktizējam ģimenē, ar tām, kas skaitās "norma" vidējā aritmētiskā pirmsskolas izglītības iestādē un vidēju aritmētisku Latvijas iedzīvotāju-vecāku uztverē. Reizēm pilnīgi bezjēdzīga smadzeņu pišana tam mazajam cilvēkam.

(Atbildēt uz šo)


[info]daria
2013-08-01 19:53 (saite)
Man arī liekas, ka, ja Tev pašai liekas, ka nav īsti forši tagad sūtīt dārziņā, tad nevajag - jo vairāk, ja ir tāda iespēja.
3 gadi ir baigi ok, kad sūtīt. Tad arī iemācīsies socializēties - tas ir svarīgi, bet domāju, ka līdz tam laikam pilnīgi pietiek ar pulciņiem un smilšukastēm. Es gan pati tagad domāju Emīliju laist dārziņā 2x nedēļā uz pusdienu, bet tas vienkārši tādēļ, ka pati palieku resnāka un grūtāka un jūtu, ka neatpūtusies nespēju viņai dot tik daudz kā tad, kad esmu kaut cik pabijusi viena. Latvijā būtu citādi, tur mums tomēr būtu vairāk draugu un radu un visādu pasākumu, bet te es tomēr gribu papildus nodarbības viņai (cik saprotu, noskatītajā dārziņā tas vairāk ir kā pulciņi, bet man vēl jāizpēta - varbūt ieraudzīšu un atmetīšu tādus plānus).

Pie tam - lai cik Eižens ir jau ļoti saprātīgs, viņš tomēr vēl ir maziņš un empātija/ citu cilvēku sapratne nav tik ļoti attīstīta, viņš vēl ir pasaules nabiņa, trijos gados bērnam, manuprāt, ir maaaazliet vieglāk pieņemt, ka cilvēki un to iegribas/ nepieciešamības ir dažādas. Cerams :) nāks laiks, nāks padoms.

(Atbildēt uz šo)


[info]panacea
2013-08-01 21:10 (saite)
hum, ja godīgi man baigais pārsteigums, cik ļoti šeit visi ir pārliecināti, ka bērns jāsūta dārziņā. es dārziņā vispār negāju un to 'brīnumaino' socializēšanos sāku 6os gados ar iešanu skolā. bet tak nebija tā, ka es pirmo reizi citus bērnus ieraudzītu ! tāpat tak man bija čomi pagalmā un labākā draudzene. vienīgais, ko es atceros, kur jutos neērti, bija, kad meitenēm un puikām kopā bija jāpārģērbjas fizkultūrai. un tīri vai liktenīgi to pirmo fizkultūru nobastoju, sakot, ka aizmirsu treniņtērpu (sports tā arī nekad nav paticis...). tai pat laikā, cik nu ir runāts ar dārziņbērniem, esmu tiešām pateicīga, ka man nekad dārziņā nebija jāiet. un man jāpiekrīt kā jau Tu teici -- bērnam manuprāt tādā agrā vecumā ir svarīga uzmanība, socializēšanās apgūšana jau tāpat man liekas visvairāk notiek tīņa gados :D

starp citu pēdējā laikā nācies bieži dzirdēt par šito grāmatu: http://www.goodreads.com/book/show/106744.Hold_On_to_Your_Kids

pat lasījusi neesmu, jo bērnu man nav, bet dzirdētas labas atsauksmes.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-01 21:17 (saite)
thanks par grāmatu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snark
2013-08-02 08:04 (saite)
Iespējams. Man gan ir pretējs vērojums.

Vecāko meitu palaidu uz dārziņu nepilnu divu (bet ļoti tuvu diviem) gadu vecumā, un viņa tur bija viena no tā mazākuma, kas no rītiem neraudāja. Raudātāji tipiski bija tie, kas sāka apmeklēt dārziņu divu vai divarpus gadu vecumā, attiecīgi viņiem bija grūtāk pierast pie tā, ka diena varētu paiet arī bez vecākiem.

Jaunākā ies dārziņā pusotrs gada vecumā, tam jānotiek jaunnedēļ, tāpēc, protams, turu īkšķus, jo starp 18 un 22 mēnešiem ir milzīga atšķirība. No otras puses, viņa labprāt kontaktē ar citiem bērniem, un arī ar vecmāmiņām (kuras redz reti) esam atstājuši jau vairākkārtīgi, un iztikām bez raudāšanas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-02 09:30 (saite)
to es esmu arī dzirdējusi - vai nu zem 2, vai pēc 3 ir vislabāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]aktrise
2013-08-02 09:54 (saite)
mēs jau vispār domājām Lūciju laist jau tagad septembrī tajā dārziņā pie pogas mājām, bet labi, ka tur bija rinda (neskatoties uz to, ka privātais), un salīgām aukli. bet, ja romāns būtu fultaimā brīvs, es vispār nedomātu par atstāšaun kādam svešam, un kur nu vēl sūtīšanu dārziņā. tiesa, viņa ir daudz mazāka par eiženu. bet nu nez, ja aukle izrādīsies sakarīgs cilvēks, mēs gaidīsim līdz 3 gadiem un tikai tad laidīsim.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-02 10:20 (saite)
saka, ka mazie tieši mazāk traumējas, jo viņi to uztver tā derp-derp, nevis ar aizvainojumu. bet es tādu mazu Lūciju vispār no rokām nevarētu izlaist.

nu, mans rezumējums par to dārzu ir tāds: ja mums būtu super-karjeras vai veselības prob., vai tad, kad Ingm. aizbrauks uz ārzemēm vai tml., tad es zinu, ka var to dārzu izmantot - viņi jau cenšas, vnk tagad tāda vasaras grupa ir jaukta un pārbāzta, un es gribētu mazliet tukšāku.

ap 2 gadiem viņam jau vajag baigi daudz visādu nodarbošanos, citādi iet ciet, tāpēc es domāju, ka lai puiši viens otru neizbesītu, manā prombūtnes laikā viņiem jāiet uz kādiem pulciņiem.. bet tas ir padārgi, un ienāca prātā, ka pus-diena labā, privātā dārzā būtu ekvivalenti, bet nav. dārziņš tomēr ir novietne, bet nodarbības ir nodarbības. turklāt pus-dienai Domes pabalsts nepienākas, un pāri pa 1/3 es arī nevaru atļauties atdot par to, lai viņš tur vnk patirinātos. tāpēc ies tikai uz nodarbībām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?