Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Ļoti gribētos iemācīties izjust kaut nelielu cieņu pret atšķirīgu, tai skaitā - no manis pašas skatpunkta pilnīgi vājprātīgu - viedokļu paudējiem. Nevis tāpēc, lai kļūtu par labāku vai viedāku cilvēku (uz to es jau sen vairs neceru), bet gan lai pasargātu pati sevi no tik vieglās ieskriešanas aklā paštīksmē, kad kā riestojošs putnutēviņš dzirdi tikai savu dziesmu.
Jebšu kārdinājums visu izskaidrot ar stulbumu, izglītības trūkumu, sliktu raksturu, jaunības maksimālismu un vecuma demenci ir milzīgs. Īpaši tad, ja oponents piekopj visai netīru retoriku, kurā miksējas provokācijas, faktu kļūdas, groteski pārspīlējumi, demagoģiski vispārinājumi, emocionāli sakāpinājumi utt - un to diemžēl dara absoūtais vairums mūsu (sevi no malas neredzu, bet ticu, ka dažreiz arī es - gribētos cerēt, ka retāk nekā tie, kurus šo iemeslu dēļ nu jau izvairos lasīt).
Par pretinieku necienīšanu un no tās izrietošo viņu iespaida pārāk zemo novērtēšanu diemžēl jāmaksā ļoti dārgi. Un man ir ļoti bail kādu rītu atmosties pasaulē, kurā valda, pēc manām domām visaprobežotāko viedokļu paudēji.
  • man savukārt arvien vairāk liekas, ka tas beigu variants jau ir eksistējis vienmēr, es vienkārši to pati savā jaunības maksimālismā neesmu redzējusi. vai atteikusies ieraudzīt.
    • Mēģināšu mazliet izvērstāk ar piemēru ilustrēt to, ko domāju.

      Starp maniem draugiem ir vērā ņemams bariņš visnotaļ intelektuālu neokonservatīvistu. Cilvēki, kuri spēj argumentēt (piedevām racionālāk un ne tik histēriski subjektīvi & narcistiski kā [info]krishjaanis), pārzina sociālās teorijas un nelieto tādus jēdzienus kā "gendera ideoloģija". :) Lūk, un man bija interesanti vērot, kā gada laikā mainās viņu retorika attiecībā uz Trampu kā potenciālo republikāņu kandidātu.
      1. etaps (ap 2015.gada Z-svētkiem): "Neāksties, šitas klauns nekad nebūs nopietnas, konservatīvas partijas kandidāts, ir smieklīgi par to pat domāt."
      2. etaps (ap Brexita balsojuma laiku): "Nu, labi, visādi brīnumi notiek, visādiem dīvaiņiem reizēm ļauj kandidēt. Gan jau republikāņi zina, kā viņu pēdējā brīdī nomainīt."
      3. etaps (vasaras beigas) "Republikāņi zina, kāpēc nav gatavi uzņemties atbildību nākamos četrus gadus. Protams, to dīvaini neievēlēs, jo pat vecā čība Hilarija ir sakarīgāka par viņu.
      4. etaps (šīgada lapkritis) "Nu..., galu galā Amerikā prezidenta pilnvaras tomēr nav neierobežotas..."
      • O jā, krišjānis ir kaut reizi lietojis vārdu salikumu "gendera ideoloģijas".
        Un racionalizācijas piemērs labs, parāda, ka racionālie neokonservatīvie nav vis nekādi racionālie. Tipiskie.
        • Nē, " gendera ideoloģijas" Tavā leksikonā patiešām nav, kas ļoti patīkami. Tomēr nevar noliegt, ka pēdējā pusgada laikā (man slinkums meklēt atsauci, piedod) esi, piemēram, par feminismu un Batleres konstruktīvismu izteicies tik primitīvi, ka man grūti bija savām acīm noticēt. Arī par "Daiļajām Mātēm" Tev bija (turklāt atkārtoti) ideoloģizēti, naivi spriedumi, kuri nedarītu godu pat Rudzīša grūpijai un pilnīgi noteikti nav Tevis cienīgi, lai kāds būtu to mērķis.
      • Nākamās stadijas būs
        5. nekas labs jau nav, bet var pieciest,
        6. tīri labs prezidents ir sanācis ar dažām dīvainībām. :D
  • Jā. Parakstos.
  • Labākā stratēģija laikam ir runāt ar saprātīgiem cilvēkiem ar atšķirīgu viedokli. Cibas krishjaani var lasīt tikai tad, ja rodas problēmas ar pašvērtējumu.
    • Gribu aizstāvēt Krishjaani - viņam nekādi nevar pārmest intelekta trūkumu, un iemesli, kāpēc viņam vajadzīgs tieši šāds pašapliecināšanās veids noteikti nav meklējami kognitīvajos procesos, bet gan pavisam citās psihes struktūrās - un man trūkst informācijas un iemaņu, lai analizētu, kādās tieši.:)

      Nesaku, ka vienmēr vajag ielaisties diskusijās, visbiežāk laikam patiešām nevajag diskutēt ar tiem, kuri balstās pilnīgi atšķirīgās ētiskās vai metafiziskās platformās. Tomēr ir svarīgi saprast viņu viedokļa konstituēšanās shēmu, nevis reducēt to uz " pārāk maz lasījis/-usi", "traumēta personība", "politiskā angažētība" u.c.. Tāpēc vajadzīga cieņa.
      • Nu nezinu, nezinu, Man, savukārt, pieņēmums, ka "traumēta personība", palīdz samierināties ar "traumēto personību" virdokli un pozīciju. :)
        • Jā, jā, visādi Balkānu iedzīvotāji, persieši un anatolieši arī savulaik raustīja plecus un teica: "Kāds tur Aleksandrs, Filipa dēls, traumēta personība, nejēdza atsiet Gordija mezglu, phe!"
          Pēc tam viņus apraudāja verdzībā aizvestās sievas un bērni.:)
      • Var jau būt, ka minētajam subjektam ir intelekts, tikai nav skaidrs, kā tas izpaužas Cibā.
      • Tas jau nemaina faktu, ka viņš ir nelasāms un nediskutējams. Iemesli, kāpēc viņš tāds ir mani galīgi neinteresē. Bet tas jau tikai piemērs. Es par to, ka higiēnas nolūkos ir derīgi runāt ar cilvēkiem, kuriem ir atšķirīgs viedoklis. Man, piemēram, tīri labi noder tas, ka pazīstu dažus katoļus, kuriem ir pilns penālis.
        • It kā senāk racionāls cilvēks, bet pēdējos gadus, domājams, patērēto mediju ietekmē, spektrā dramatiski aizslīdējis pa kreisi.
          • Nu, protams, ka mediju ietekmē. Un, protams, ka "pa kreisi" ir galīgi neracionāli. Bet evidence tam, ka kaut kur ir aizslīdējis ir kāda? Bet kam evidenci, vai ne?
            Un tas viss vienā teikumā.
          • Raugi, kreisums un labējums mūsdienās vairs nav tik skaidri iezīmēti "politikas pamatu" pasniedzēja uzvilktajā aplītī. Vairums "kreiso" pēc ekonomiskās ievirzes skandē "labējus" un "konservatīvus" ideoloģiskos lozungus. Ja Tev kādreiz sanāks sastapt dzīvu proletārieti ārpus teksta un Tavas apziņas, iespējams, viņa uzskati Tev būs neliels pārsteigums to neklasificējamības dēļ.
            • Jā un nē. Kreisie, piemēram, vairs neaizstāv strādniecību, savu vēsturisko elektorātu, bieži vien tieši pretēji, labējais Orbans savukārt vērsās pret sliktām bankām un banķieriem. Bet ir pāris kopīgie apzīmētāji, kuri vēsturiskos kreisos vieno un ļauj sasiet gan ar pēckara kreisajiem, gan ar socdemokrātiju, gan ar šodienas kreisajiem, tiesa, tā ir gara tēma, Karls Šmits raksta, ka visi politiskie koncepti ir neizbēgami polemiski, tiem vienmēr ir noteikta opozīcija padomā. Piemēram, pie mums, interneta kultūras (kādreiz nomaļajos, perifērijas klajumos) modernais kreisais ir noteikts, pavisam konkrēts tēls. Joks te gan ir tāds, ka modernais kreisais reti atzīst, ka ir kreisais, atsaucoties uz to pašu, ko raksti. Savukārt labējie no sava labējuma nekautrējas. Tēma gara, bet kaut vai viens pieturas punkts, kā mēs to redzam - abas puses nodarbojas ar identity politics - ja labējiem konkrētās svarīgās identitātes ir reliģiskās, tautiskās, etniskās, nacionālās (šobrīd jau iziet uz kaut ko tik lielu kā "vakarzemes identitāte", festung europa, identitārieši), tad kreisie koncentrējas uz dažādu sociālo (19.gs profesionālo, šķirisko) grupu identitātēm - sievietes, lgbtq, imigranti, bēgļi, minoritātes utt. Anglofonajā pasaulē dalījums vēl joprojām spēkā tajā, ka kreisie grib big goverment, bet labējie pēc iespējas smaller. Tiesa, tāpēc daudzi konservatīvie aplauzās pie Trampa, jo viņš ir netradicionāls labējais vai konservatīvais. Daži saka, ka pragmatiķis. So am I.
              • Jā, nu, lūk - par pragmatiķiem gan lielākā daļa gatavi sevi nosaukt, kā arī ierakstīties kādā no segmentiem ar kaudzīti atrunu, tipa, "esmu par to, taču ne par šo, šo un daļēji vēl par šo... varbūt, ja realizējas zināmi apstākļi".
                Tavā definējumā labējums/kreisums kaut kā noreducējas uz etniskā vs. dzimuma vai šķiriskā identitāte, kas, manuprāt, ir galīgi garām, jo ārpus šaurā nosacīti intelektuālā interneta diskusiju klubiņa šāds dalījums nepastāv. Normāls Avotu (Ķengaraga, Purčika u.c.) proletārietis ir vienlīdz gatavs aizstāvēt gan savas apspiestā darba ņēmēja intereses, gan savu etnisko identitāti, ar kuru parasti ļoti lepojas, gan savus priekšstatus par sava dzimuma lomu.
  • Tādā pasaulē mosties katru dienu un nekas. Un gan pati, gan pārskatāms daudzums paaudžu tādā modīsies, saprātīgas, racionāli vadītas gan mikro, gan makro līmenī(vai kaut vienā no tiem) pasaules nebūs vēl ļoti ilgi pat tad, ja tāda ir iespējama Homo Hominis ietvaros, par ko ļoti šaubos.
    • Šobrīd manas uztveres lokā nesaprātīguma izpausmes vēl ir ļoti maigas. Demokrātiski ievēlēts Artuss Kaimiņš ir (iespējams) nesalīdzināmi mazāka nelaime nekā demokrātiski ievēlēts Hitlers (jā, zinu, ka nav labi izmantot tik banālus piemērus). Es baidos no brīža, kad absolūtais vairākums pateiks demokrātisku Jā! absolūtam pizģecam, kā tas jau vairākkārt ir bijis.
      Resp., es domāju, ka liela nelaime bija 1903.-1905. gadā nepietiekami novērtēt "zociķu murgus", un gan jau tie, kuru pilis dega un kuri 1917. gadā dabūja lodi vēdera dobumā, vēl paguva agonijā šo necieņu aptvert.
      Gan jau arī 1940.gadā, kāpjot lopu vagonā, vai 1944.gadā lecot bēgļu laivā, kāds tālaika intelektuālis paguva skumīgi piefiksēt, ka "visa tā plebeju burkšķēšana, izrādās, nemaz nebija tik nevainīga".

      Līdz ar to esmu drīzāk pateicīga Kr., ka viņš, lai kādi arī nebūtu viņa privātie, intīmpsiholoģiskie mērķi, tomēr ik pa brīdim spēj "urlu noskaņojumu" translitēt snobiskajiem intelektuāļiem saprotamā valodā.:)
      • Lokālā pizģeca apjoms pie mums jau tūdaļ būs tuvu maksimālajam iespējamam, vienkārši to nevar tik uzkrītoši redzēt, jo šis mazpamazām notiek, lēnā garā, pēdējos ~16 gadus. Un neba jau nu dēļ demokrātiski ievēlēta Kaimiņa, bet dēļ demokrātiski ievēlētā un atkal ievēlētā un atkal viena un tā paša :) Proti, lokālā muižu dedzināšana mums nekādā veidā nedraud, varām vēlēt, vaigus piepūtuši, ko gribam.

        Tas, kas notiek kaimiņvalstī...mnjā, tur ir stipri savādāk. Un tur mums, savukārt, atliek tikai gaidīt, ar ko tas viss beigsies, bet beigties tas viss var diezgan ilgu laiku.

        Ja skatās kaut kādos ilgtermiņos, tad Hitlers pie varas bija 12 gadus, bet padomju sistēma Latvijas teritorijā - 46 gadus un man tīri subjektīvi tā apņēmīgā griešanās padomju sistēmai līdzvērtīgas virzienā šķiet skumjāka par visiem potenciālajiem Hitleriem kopumā ņemtiem.
        • Iespējams, ka atšķiras mūsu priekšstati par maksimālo iespējamo pizģecu.
          • Ļoti iespējams.
          • Lūk, viens no pizģeca piemēriem.
            • Vai tad spiegi nav visur un visiem? Es ļoti ceru, ka arī mums daži ir kaut kur savervēti.:)
              • Ne jau nu kaut kādi dzelzceļnieki, kuri fotografējuši vagonus. Te jau stāsts par to, ka Tev, edz, šķiet normāli, kad kaut kādu nabagu ieliek cietumā par to, ka šis kaut kādus vagonus nofotografējis, kas atbilst agrīnā PSRS izpratnei par spiegošanu vai tam, ka Krievijā sievieti notiesā uz ciktur gadiem par dzimtenes nodevību, jo šī Krievijas iebrukuma Gruzijā laikā uz Gruziju paziņam sms aizsūtījusi, ka viņu virzienā tanki brauc. Tieši šīs jau ir pizģeca un autoritārisma pazīmes, šie mazie, it kā neievērojamie solīši, nevis Kaimiņi vai kas tamlīdzīgs.
                • Atšķirībā no Tevis man nav pieejami izmeklēšanas materiāli un nav arī kompetences, ne iespēju spriest nedz par nodarījuma svarīgumu, nedz sodu. Man ir pieejamas tikai portālu ziņas. Šajā virzienā diskusiju neturpināšu.
                  • Te jau nav un nav nepieciešama nekāda diskusija, tas jau tikai stāsts par to, ka, jā, mūsu izpratnes par pizģeciem atšķiras.
                    • Pirmkārt jau atšķiras mūsu izpratnes par pietiekamu informāciju, lai kaut ko secinātu un atrastu iemeslu panikai.
  • Mani krišjāņa teksti atstāj pilnībā vienaldzīgu, īpaši nelasu, bet par vienu nevaru piekrist - tam, ka viņš būtu histērisks.
    Kaut vai tāpēc, ka bieži vien viņa oponenti un apkarotāji ir pirmie, kuri nolaižas līdz rupjībām un personīgiem uzbraucieniem - gan komentāros, gan savos viņam veltītajos ierakstos.
    Tāpat viņš netaisa kaut kādus papildus cibas lietotājus - anti-cibiņus (vismaz neesmu pamanījusi, bet viņam veltītos anti tēlus gan).
    Mani daudz vairāk interesētu uzzināt, kas ir tā sarkanā lupata viņa tekstos, kas uzvelk viņa galvenos oponentus, kuri visbiežāk viņa tekstus komentē.
    Ja jau tā ir pilnīga huiņa, tad kāpēc vispār likties zinis? Ignorēt kā tādu aivaru_666
    • Paga, šis ieraksts NEKĀDĀ GADĪJUMĀ nav par Krišjāni. Es pati viņu nelasu, retu reizi ielūkojos ļoti garlaikotos brīžos, kad šķirstu latest_postus, bet arī tad man pietiek uzklikšķināt komentāriem, ieraudzīt vispusējas necieņas pilnas batālijas starp transhumānistiem, intenormal un ar vazelīnu ieziedušamies gnidrologa kājelēm, kuras vīd nokarājušās no ieraksta, lai pārietu apetīte iedziļināties.:)
      (Tiesa gan - nav taisnība, ka viņš netaisa papildus lietotājus. Esmu ieraudzījusi vismaz 4(?) papildavatarus, ar kuriem viņš trollē liljabrik, bet tā ir viņu privātā kaislība).
      Krišjānis neraksta pilnīgu huiņu, viņš mērķtiecīgi oponē kaut kādam paša iedomātam oponentam, kura viedokli lāga neesmu identificējusi, jo neinteresē. Transhumānistu sarkana lupata viņa tekstos ir reliģija, ar Intenormālu viņiem ir personisks mīlnaids, un citiem viņš reizēm piep*šas pats, tas arī viss.
      • To, ka ieraksts ne par viņu, tas ir skaidrs, bet tā kā komentāros gan vairākkārt pieminēts, tad arī manējais par viņu sanāca.
        • Jā, ir cilvēki, kuriem patīk un sanāk būt kontraversāliem. Ja Laimesmāte devusi, tas nav viņu vienīgais talants. Cerams, ka tā ir arī šajā gadījumā.
      • Vispār viņš nereti visai konkrēti nodirš konkrētus cilvēkus (kaut man ir stipras aizdomas, ka ievērojama daļa no tiem par viņa eksistenci nemaz nenojauš), piedēvējot viņiem savas fantāzijas. Tāpat man pat grūti atmiņā atsaukt kaut vienu viņa Cibā paustu vērtējumu, kurš nebalstītos acīmredzamās loģikas kļūdās vai faktu aizstāšanā ar viņa paša vēlmju domāšanas fantāzijām (gan jau tādi ar ir, bet tie ir acīmredzamā mazākumā).

        Ja tā nav huiņa, tad kā to sauc?
        • var jau būt, ka tieši tā arī ir. Neesmu viņu pietiekami cītīgi lasījusi, lai varētu piekrist vai noliegt.
          Iespējams, arī tā ir necieņa no manas puses.
      • Es netaisu, lai trollētu, man nepatīk, ka publiskā apskatē izliktu viedokli nedrīkst komentēt, izpelnoties dzēšanu vai banu.
        • Man gan šķiet, ka ir normāli publiskot savā blogā viedokli, nevēloties izraisīt diskusiju vispār, vai noteiktas ievirzes diskusiju. Tāpēc ir opcija liegt komentārus, vai banot konkrētus jūzerus.
          Nevienam taču nevar aizliegt taisīt krospostus un izvērst diskusijas "pie sevis".
          Kāpēc ir tāda vajadzība savu viedokli iebāzt nāsīs tieši tai personai, kura pirms tam nepārprotami deklarējusi, ka diskusijas ar tevi nevēlas?
          • Jo es to neredzu kā konkrēto personu x, man internetā izpaliek personīgais moments (kas mani brīžiem šausmina cibā), es to redzu kā noteiktas plašākas idejas vai viedokļa emanāciju, pie kuras man obligāti kaut kas jāpasaka, tīri ideju cīņas, nevis personisko antagonismu līmenī.
            • Aha, tas ir saprotami. Idejas, kuras kritizē pašu ideju dēļ, jo redz tajās kļūdas un tas nav nekā saistīts ar cieņu/ necieņu pret doto personu
            • Ja šausmina personiskais moments, tad labāk izvēlēties citu diskusiju formātu nekā Ciba, kas tomēr primāri ir radīta un augusi kā personisko dienasgrāmatu un piezīmju grāmatu vietne, nevis ideoloģisko cīņu klubs.
              • Jā, šo laikam esmu pārpratis par cibu. Kādreiz, citās inkarnācijās man bija subjektīvais, bet, nu, tas ir pārāk trausli. Ja ideoloģisko māk apvienot ar subjektīvo, tad džekpots.
  • Tur jau nav runas par cienīšanu/ necienīšanu - tādu viedokli apskata, izpēta/ dekonstruē/ analizē kā salauztu mašīnu vai kļūdainu projektu. Secina kas un kāpēc konkrēti ir šķērsām, izlasa derīgās daļas.
    • Tā tomēr ir paternāla pozīcija, manuprāt.
      • Paternāla - kā tas skaidrojas? Google mani met uz apcerējumiem par medicīnas ētiku, bet šeit dro;ši vien ir domāts kaut kā citādi?
        • Es biju domājusi kā "no augšas", "no vecāka pozīcijas".
          • Nu es domāju ka tā ir normāla debate, tas otrs jau var argumentēt. Beigās sanāks konsenss vai arī secinājumi no zinošākā/ spriest spējīgākā pozīcijas.

            Ir citi sensu meikojoši varianti?
            • Varbūt censties bez redukcijas (stulbs, kreiss, labējs, utt.) saprast diskursu, kura ietvaros, viņa viedoklis ir valīds? (Man pašai visbiežāk nesanāk, bet tāpēc jau šo rakstu).
              • ā, tas ir labs points. Nevis karinām birkas tipa viņš ir tāds un šitāds, bet runājam par lietu, tas ir konkrēti par apskatāmo tēzi, kas un kā ir ar to.
                • Piemērs: [ es ceru ka Krišjānis neapvainosies ka es viņiz iamntoju par uzskates līdzekli]

                  Tātad Krišjānis runā par viensētām, kritizē urbanizāciju.

                  Variants parastais: nosaukt viņu par tumsoņu, mežoni, atpakaļrāpuli un justies labi

                  Variants advancētais: saprast, ka augsti tehnoloģiski autonomi habitāti nekur nav pretrunā ar progresu, bet arī pilda viensētu funkciju, nodrošina personisko telpu, brīvību utt.
                  • Resp., iejusties tajā imaginārajā kosmosā ar tam loģiski piemītošo vērtību sistēmu, kurā viensētas sniedz vairāk komforta nekā urbānā vide, jā.
  • Es pat nezinu, vai tā tūlīt būtu jāciena kāds par citādiem uzskatiem. Varētu pietikt ar nekāpšanu tūdaļ apsē par to, ka kādam ir Citi uzskati, necenšanos pievērst visus saviem uzskatiem, vienkārši nebūt tik karojošiem. To es ne par krii, to es tā vispār.
    Nē, nu es nemēģināšu stāstīt, ka varu mierīgi noklausīties visādas seksistu runas. :D
    Bet gan jau ar vecumu būs pofig.
    Mēs ar draudzeni bērnībā strīdējāmies, kurai ir labāka mamma. Katrai likās tik saprotami, ka nu mana taču ir labāka un mīļāka.
    • Nav "jāciena par citādiem uzskatiem", bet cieņai jābūt apriori, un tā nav jāatmet, sastopoties ar nepieņemamiem uzskatiem, kuri pēc manām domām var izrietēt tikai no bērnības traumām, nepareizu mediju ietekmes, neīstā dzimuma, vecuma, izglītības vai citiem intelektu slikti ietekmējošiem faktoriem.:)
Powered by Sviesta Ciba