Ļoti gribētos iemācīties izjust kaut nelielu cieņu pret atšķirīgu, tai skaitā - no manis pašas skatpunkta pilnīgi vājprātīgu - viedokļu paudējiem. Nevis tāpēc, lai kļūtu par labāku vai viedāku cilvēku (uz to es jau sen vairs neceru), bet gan lai pasargātu pati sevi no tik vieglās ieskriešanas aklā paštīksmē, kad kā riestojošs putnutēviņš dzirdi tikai savu dziesmu.
Jebšu kārdinājums visu izskaidrot ar stulbumu, izglītības trūkumu, sliktu raksturu, jaunības maksimālismu un vecuma demenci ir milzīgs. Īpaši tad, ja oponents piekopj visai netīru retoriku, kurā miksējas provokācijas, faktu kļūdas, groteski pārspīlējumi, demagoģiski vispārinājumi, emocionāli sakāpinājumi utt - un to diemžēl dara absoūtais vairums mūsu (sevi no malas neredzu, bet ticu, ka dažreiz arī es - gribētos cerēt, ka retāk nekā tie, kurus šo iemeslu dēļ nu jau izvairos lasīt).
Par pretinieku necienīšanu un no tās izrietošo viņu iespaida pārāk zemo novērtēšanu diemžēl jāmaksā ļoti dārgi. Un man ir ļoti bail kādu rītu atmosties pasaulē, kurā valda, pēc manām domām visaprobežotāko viedokļu paudēji.
Jebšu kārdinājums visu izskaidrot ar stulbumu, izglītības trūkumu, sliktu raksturu, jaunības maksimālismu un vecuma demenci ir milzīgs. Īpaši tad, ja oponents piekopj visai netīru retoriku, kurā miksējas provokācijas, faktu kļūdas, groteski pārspīlējumi, demagoģiski vispārinājumi, emocionāli sakāpinājumi utt - un to diemžēl dara absoūtais vairums mūsu (sevi no malas neredzu, bet ticu, ka dažreiz arī es - gribētos cerēt, ka retāk nekā tie, kurus šo iemeslu dēļ nu jau izvairos lasīt).
Par pretinieku necienīšanu un no tās izrietošo viņu iespaida pārāk zemo novērtēšanu diemžēl jāmaksā ļoti dārgi. Un man ir ļoti bail kādu rītu atmosties pasaulē, kurā valda, pēc manām domām visaprobežotāko viedokļu paudēji.
Nesaku, ka vienmēr vajag ielaisties diskusijās, visbiežāk laikam patiešām nevajag diskutēt ar tiem, kuri balstās pilnīgi atšķirīgās ētiskās vai metafiziskās platformās. Tomēr ir svarīgi saprast viņu viedokļa konstituēšanās shēmu, nevis reducēt to uz " pārāk maz lasījis/-usi", "traumēta personība", "politiskā angažētība" u.c.. Tāpēc vajadzīga cieņa.
Pēc tam viņus apraudāja verdzībā aizvestās sievas un bērni.:)
Un tas viss vienā teikumā.
Tavā definējumā labējums/kreisums kaut kā noreducējas uz etniskā vs. dzimuma vai šķiriskā identitāte, kas, manuprāt, ir galīgi garām, jo ārpus šaurā nosacīti intelektuālā interneta diskusiju klubiņa šāds dalījums nepastāv. Normāls Avotu (Ķengaraga, Purčika u.c.) proletārietis ir vienlīdz gatavs aizstāvēt gan savas apspiestā darba ņēmēja intereses, gan savu etnisko identitāti, ar kuru parasti ļoti lepojas, gan savus priekšstatus par sava dzimuma lomu.