L ([info]kbrgs_) rakstīja,
@ 2013-08-04 13:29:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
when having it all means having no children
nezinu, vai LV par šo stigmu runā. bet biju ļoti priecīga, kad atradu šo rakstu, un ka, iespējams, lēnām sabiedrība mainās ar pozitīvu attieksmi pret childfree sievietēm. Nevis child-less, kā ļoti jauki paskaidrots rakstā, bet tieši child-free. Brīvs!

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,2148636,00.html


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]blond
2013-08-04 14:56 (saite)
labs tas nosķīrums child-less no child-free. patīk.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-04 17:42 (saite)
jā, vai ne? pilnīgi dažādas lietas :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2013-08-04 15:02 (saite)
A tā ir? Nu, tipa tu ikdienā izjūti to, ka tev nav bērna, kā kaut kādu īpašo vajadzību paveidu?

/neklūpi tikai virsū, - es no sirds ticu, ka netaisīt bērnus ir pilnīgi normāli, it īpaši tad, ja nemaz negribas ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]krii
2013-08-04 16:57 (saite)
Zini, man ir bijuši dzīves posmi, (biju jaunāka un vieglāk ietekmējama no apkārtējo viedokļa), kad jautājumu sērija "Vai tev/jums ir bērni? Kāpēc nav? Egoisms vai tā sanācis? Nav bail, ka vēlāk nāksies nožēlot?" gan pazīstamu, gan nepazīstamu cilvēku izpildījumā ir ne tik vien izbesījuši, bet tiešām likuši pārdomāt savu pieskaitāmību. Un nē, tās nav bijušas tikai stulbās radu tantes, bet arī:
1) vīrietis, ar kuru īsu laiku satikos;
b) policists, pie kura rakstīju iesniegumu par nozagto somiņu;
3) frizieris, pie kura aizgāju, kad "manējā" meistarīte bija saslimusi;
4) bijusī priekšniece postkorpratīvajā tusiņā
un vēl daži duči ļautiņu.
Tā ka - cilvēki, kurus patiešām neinteresē citu reprodukcijas vai nereprodukcijas iemesli, drīzāk ir patīkami delikāts un inteliģents izņēmums, bet nekādi ne norma - diemžēl.:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2013-08-04 17:23 (saite)
gh, es jau zemāk džimam pasūrojos par to, cik debīlus jautājumus cilvēki var uzdot tiem, kam ir bērni :) un sajusties nepieskaitāmam par to, ka, piemēram, jūti perversu baudu no bērna zīdīšanas un tāpēc dzemdē vienu pēc otra, arī ir diezgan interesanti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]virginia_rabbit
2013-08-04 15:29 (saite)
katrreiz lasot par to, cik besīgi ir bērni, viņu vecāki un dzīvesveids, es sajūtos kā idiote.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]jim
2013-08-04 15:31 (saite)
izlasīt frāzē "man liekas, ka ir ok, ja es jūtos labi, esot B, nevis A" paziņojumu "būt A ir idiotam" ir tikai tava izvēle.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-04 15:40 (saite)
ups, ierakstīju ar Ingm kontu. bet jā, es uzklausu dusmas un uzdirsienu kaut kādai kategorijai, kurā esmu arī tapēc ka man ir bērns, nevis mēs visi esam cilvēki un katrs citādāks.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jim
2013-08-04 15:47 (saite)
bet viss tas diskurss taču ir vērsts uz to, ka cilvēki, kas izvēlas būt bez bērniem, drīkst nejusties kā frīki un idioti (meinlī sievietes), nevis par to, ka kāds tagad ieskaita cilvēkus ar bērniem (joprojām defaultu formu, kā kādā mūža punktā jārealizējas sievietei) kaut kādā apdiršamā kategorijā. banālākais piemērs - sievietei bez bērniem diezgan ātri sāk uzdot jautājumus "kad tad būs ģimene" un kad atražosies, neesmu pamanījusi, ka sievietei ar bērniem kāds regulāri jautātu "nu kad tad beidzot metīsi bērnus pie malas un sāksi dzīvot pa īstam". tu iespējams tik sakāpināti uztver tāpēc ka tev personīgi sāp, ka tiešām nav iespējams havot it allu - gan būt mātei, gan dzīvot bezbēdu čilaksā (kurā jāteic gan tāpat dzīvo ļoti maz cilvēku arī no bezbērnu vidus)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-04 15:53 (saite)
es nelasīju to rakstu, es vnk par šādu ierakstu biežumu manās listēs. man liekas absolūti OK būt bez bērniem, es vēl nesen biju un nejutos diskriminēta (varbūt man nebija besīgu radu, kas tos prasītu). visām druškām bija bērni, un es apbrīnoju, kur viņas izrauj laiku/spēku strādāt un vēl socializēties. tas, ka man pirms iziešanas no mājas pasaka, lai es neņemu tikai bērnu līdzi, liekas aizskarošāk nekā muļķīga prašņāšana par to, kad tad tev būs bērniņi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jim
2013-08-04 15:59 (saite)
skaidrs, tas gan ir nospiedoši. es domāju, ka LV gan vispār ir ļoti maza tolerance pret visām grupām, kas sevi pašidentificē kā kaut kādā mērā marginālas. un ir ok visām šīm grupām par to runāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kbrgs_
2013-08-05 08:55 (saite)
es īsti nesaprotu, kāpēc tas ir aizskarošāk. es domāju, ka tās ir pilnīgi divas dažādas lietas. prasīt, kad man būs bērni/kāpēc vēl nav ir gan ļoti rupja iejaukšanās cilvēka personīgajā dzīvē, gan uzskatāmi pauž viedokli, ka es kā sieviete sevi neesmu realizējusi. Teikt, lai bērnu neņem līdzi, ja tu ej uz privātu pasākumu, ir nepieklājīgi un cilvēks nerēķinās ar tavu laiku un plāniem. Saki, ja ir vēl kādi argumenti!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-05 09:56 (saite)
neļaut ierasties ar bērniem ir diskriminācija, nevis nerēķināšanās ar plāniem, bet jaukšanās personīgajā dzīvē ir tikai besīga. pret bezbērnu cilvēku netiek vērsti praktiski diskriminējoši mēri (piem, darba atteikums, neielaišana pasākumā).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dute
2013-08-05 10:16 (saite)
es domāju, ka ir pamatotas tiesības uzskatīt, ka mazu bērnu vecāki tiek dažādi diskriminēti. jo tā tikai liekas, ka jaunās māmiņas/tēti dabū dzīvē atlaides, būtībā nevienam neinteresē, ka tu neesi gulējis divus gadus. tavs bērns - tavas problēmas. un ir skaidrs, ka tev šis uzskats/attieksme sāp. bet es nedomāju, ka tāpēc vajadzētu salīdzināties, kurš tiek diskriminēts vairāk, utt., no tās ir pēc būtības divas dažādas lietas

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-05 10:25 (saite)
jā, taisnība, nevajadzētu salīdzināties. bet es sadusmojos, kad vecākus nosauc par resniem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-05 11:27 (saite)
labi, nedusmojies, saprotu, ka tu nem so personigi, bet neviens tevi par resnu nesauc - ne minetaja raksta, ne seit esosajos komentaros :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]asiize
2013-08-05 13:52 (saite)
no pāris kolēģēm-mātēm esmu dzirdējusi komentāru, ka par vadītāju nedrīkstētu strādāt cilvēks bez bērniem, jo viņš nesaprot savus darbiniekus ar bērniem;
uz bezbērnu sievietēm starp 30 un 40, kas pēķšni no privātā biznesa vēlas pārnākt strādāt valsts pārvaldēm, mēdz skatīties šķībi un negribēt pieņemt darbā, baidoties, ka viņas nāk tikai tāpēc, lai ietu "izdevīgākā dekrētā".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scaramouche
2013-08-14 22:23 (saite)
Valsts pārvalde un izdevīgs dekrēts? :D Pirms 5-10 gadiem, varbūt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]asiize
2013-08-15 10:12 (saite)
jā, es arī aizvien esmu pārsteigta, cik daudz ārpus valsts pārvaldes ir aplokšņu algas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2013-08-04 17:12 (saite)
LOL
Man šo jautājumu uzdod regulāri, dažādās takta pakāpēs (no "nu, varbūt derētu piebremzēt ar tiem bērniem?" līdz "man tev prezervatīvu iedot?" *žesc, velk no maka prezervatīvu*). Tā ka idiotiski/netaktiski jautājumi ir visiem.

Par sterotipu "visas, kam ir bērni, automātiski kļūst par trulām mājsaimniecēm" un viņa ļauno brālīti "un kur lielie bērni - vieni paši mājās garlaikojas, kamēr tu te dzer?" nemaz nerunāsim.

Tb es visnotaļ empatizēju attiecībā uz "citi cilvēki ir stulbeņi un uzdod debīlus jautājumus/liek justies kā frīkam un idiotam", bet tas notiek neatkarīgi no bērnu esamības un skaita, pamainās tikai jautājumu forma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

+ 1
[info]oblica
2013-08-14 09:03 (saite)
"tas notiek neatkarīgi no bērnu esamības un skaita, pamainās tikai jautājumu forma". O, jā - kad man līdz 29 gadiem nebija bērnu, tad jautājumi par to, kad tad beidzot apdzemdēsies. Kad apdzemdējos, tad sākās - kad tad būs brālītis vai māsiņa. Un, ja sadzemdētu vēl pārīti, tad droši vien arī man sāktu dalīt prezervatīvus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2013-08-04 17:20 (saite)
(jūtos tiesīga par šo jautājumu iedirst viedoklīti tāpēc, ka nemēdzu īpaši sūroties par savu gaužo daudzbērnu māmiņas liktenīti + absolūti neķeru kreņķi, ja kāds nav apbērnojies)

pa lielam, man šķiet, problēma nav tajā, ka vienai marginālai grupai ir zema tolerance pret citu marginālu grupu; problēma ir tur, ka praktiski visiem ir viena un tā pati problēma (citi piesienas par bērnu tēmu), bet tā tiek risināta, sadaloties bērnu/bezbērnu komandās un villojoties savā starpā, kamēr ļaunuma sakne (t.i., tizlo jautājumu uzdevēji) tikai piemet drusku pagalīti diskusijas uzturēšanai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-05 08:57 (saite)
nu es nepiederu ne pie vienas komandas. tāpēc arī ieliku rakstu - tur nav karojošas puses, lai gan šis bieži un diemžēl ir tikpat fundamentāls jautājums, kā reliģija. es tikai gribu, lai sievietēm liek mieru un dod izvēli, lai kāda tā būtu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2013-08-05 09:15 (saite)
Nu, child-free totāli izklausās tieši tāpat kā cancer-free, piemēram :) Just sayin' :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-05 11:29 (saite)
redzi, es to ta neredzu. es pat neiedomajos salidzinat. es domaju, ka varbut child-free nav idealakais noformulejums, bet es kategoriski iebilstu pret childless. jo tam obviously ir piekabinats mazvertibas/nerealizesanas arguments klat

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2013-08-05 11:54 (saite)
Ēēē, man šķiet, ka vienkārši ir jokaini definēt cilvēkus pēc tā, kas viņiem nav, vienalga, kādu vārdu uzmodelē :) Tas būtu tāpat kā sievietes definēt kā "penis-less" un pēc tam uztaisīt megaakciju, kurā sievietes tiktu pārdefinētas kā "penis-free". Un vēl apvainoties, ja vīrieši par to sašujas/uzjautrinās.

Kāpēc cilvēkam, kurš pats ir izvēlējies netaisīt bērnus, būtu sevi jāidentificē bērnu kontekstā? Netamborētāji taču nedefinē sevi kā "crochet-free" un cilvēki bez augstākās izglītības nedefinē sevi kā "degree-free"?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-05 11:59 (saite)
es domaju, ka tiesi saja konkretaja gadijuma, kur lielaka dalja attistitasm gan ekonomiski, gan sociali, valstis, joprojam sievieti un vinas vertibu mera no biologiska viedokla. jauks salidzinajums par tamboresanu, bet domaju, ka meroga/nozimibas zina diezgan neproporcionals :) nedomaju, ka vajag noniecinat si jautajuma nozimibu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2013-08-05 12:38 (saite)
Nu bet tieši par to ir runa

Manuprāt, tas, ka sievietes vērtību mēra atkarībā no bioloģiskā (atražošanās) viedokļa, ir stulbi un kaitnieciski.

Līdz ar to ir stulbi un kaitnieciski sievieti definēt (vai viņai pašdefinēties) caur to, ka viņai nav bērnu.

Un tas, kādā vārdā šī definīcija tiek ietverta - childless vai childfree - nekādā veidā nemaina to, ka tā ir definīcija caur atražošanos.

[Protams, šeit var jautāt, vai ir pieņemami sievietei definēties kā mātei. Es teiktu, ka jā, jo būšana par māti ir sociāla loma, kas aizņem lielu daļu sievietes dzīves. Bet man šķiet, ka nebūšana par māti nav sociālā loma - tāpat kā netamborēšana nav rokdarbu paveids un "degree-free" nav augstākās izglītības līmenis.]

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-05 15:35 (saite)
ā pieleca. piekrītu, ka ir kaitnieciski definēt sevi caur to, ka ir/nav bērnu. par to, vai sievietei ir pieņemami definēties kā mātei, ir pilnīgi personīgs un intīms, ne sociāls jautājums. es saprotu, ka tā ir realitāte daudzās valstīs pašlaik, bet es nevēlos pieņemt "sieviete-māte", "vīrietis - bread winner" u.c. kā sociālas lomas, tikai tas fakts, ka iznēsāt un audzināt bērnu ir a:bioloģiski iespējams un b: aizņem daudz laika, mani nepārliecina, ka vēlos to pieņemt kā sociālu lomu. un es īsti neredzu atškirību sociālajās lomās sieviete-māte un sieviete-nemāte. man visa vēlme ar šo rakstu bija paust savu viedokli, ka es visvairāk gribu, lai šīs abas lomas pazūd

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2013-08-05 15:42 (saite)
Nuuuu, sociālā loma "māte" droši vien būtu grūti izskaužama, ņemot vērā to, ka tā ir loma, kuru māte spēlē attiecībā pret saviem bērniem. Vismaz es nebūtu gatava saviem sīkajiem paskaidrot, ka "bioloģiski gan es esmu jūsu māte, bet es vēlētos, lai jūs neņemat to vērā un izturieties pret mani kā pret jebkuru citu cilvēku, tāpat kā es neņemu vērā jūsu bioloģisko 'bērna' lomu". :D Bet, protams, šī loma neattiecas ne uz vienu citu kā uz bērniem; ergo visiem, kas NAV kāda cilvēka bērni, vaidzētu atšūties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-08 20:29 (saite)
es domāju sociāla loma nevis ģimenes lokā, bet plašāk. es nedomāju, ka "māte" ir nepieciešama sociāla loma ārpus ģimenes un cilvēktiesībām un sociālām garantijām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kbrgs_
2013-08-04 17:40 (saite)
tieši par to es arī runāju! Paldies liels :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]helvetica
2013-08-04 17:38 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]jim
2013-08-04 15:29 (saite)
es par šo pēdējos mēnešos daudz domāju, biju pat sagatavojusi pirms kāda laika par tēmu ierakstu cibai, bet nebija drosmes publicēt, ka nepārprot, draugos tik daudzas jaunās māmiņas. rakstu gribētos izlasīt, bet negribas speciāli tāpēc pirkt passu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]jim
2013-08-04 15:49 (saite)
piem., virdžīnija tepat ir ļoti labs piemērs, kāpēc nav vispār drosmes par to runāt un pateikt frāzi "es uzskatu, ka man būtu pareizi nelaist pasaulē bērnus", jo viņa un citi tur izlasītu, neatkarīgi no tā, kā es to pateiktu, kaut kādu uzbraucienu tiem, kas bērnus pasaulē laiž.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]virginia_rabbit
2013-08-04 16:02 (saite)
es uzskatu, ka tā ir ļoti spēcīga un arī laba izvēle, kurai noder draugu un paziņu atbalsts. tā ir baigā savas izvēles un mērķu apzināšanās. bet man arī ir mērķi, uz kuriem iet kopā ar mazu bērnu un nabadzību ir ļoti grūti, un man arī ir vajadzīgs apkārtējās sabiedrības atbalsts, nevis nosodījums par kaut kādu "izvēli" (neizdarīt abortu).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]jim
2013-08-04 16:05 (saite)
tas protams viss ir valīdi un pareizi. point is - kā lai viena grupa prasa sev atbalstu, ja otra grupa to automātiski uztver kā uzbrukumu sev?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-04 17:44 (saite)
jā! tieši par šo šajā rakstā tiek runāts - neviens netiek viktimizēts, vienkārši ir runa par izvēli un to, ka jebkura no izvēlēm ir dabiska un pieņemama

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]_g
2013-08-08 16:08 (saite)
šeit ir par brīvu
http://www.fem2pt0.com/2013/08/02/having-it-all-without-having-children/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]fedrs
2013-08-04 16:15 (saite)
Urā! Ir atrasts vēl viens karogs, ko vicināt, lai izbesītu visus, kuriem ir vienalga ir kādam bērni vai nav, un kāpēc.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]simamura
2013-08-04 16:17 (saite)
"Izbesītu visus, kuriem ir vienalga"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]helvetica
2013-08-04 19:09 (saite)
Es gaidu to bridi, kad bernkopiba bus kluvusi par profesiju un ar nakamo pilsonu razosanu un audzinasanu nodarbosies noteikti cilveki, kuriem interese gimeniskums, tapat ka banka strada naudu milosie un par maksliniekiem klust tie, kuroem patik maksla.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]kbrgs_
2013-08-04 20:51 (saite)
es arī !

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2013-08-08 15:59 (saite)
Es tā mēģinu saprast, kas patlaban bez sociālā spiediena vēl .lv traucē būt šādai situācijai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]helvetica
2013-08-09 12:52 (saite)
nu, kad "vecāks" būs ierakstīts profesiju klasifikatorā ar visām no tā izrietošajām sekām, tad varētu sākt skatīt juridiskos un ētiskos aspektus, kas saistās ar būšanu vecākiem kā par profesiju, līdzīgi kā ārstiem vai ugunsdzēsējiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2013-08-09 15:17 (saite)
Respektīvi, vecāku un bērnu attiecības kļūs no ģimenes attiecībām par profesionālajām -- kāds (valsts?) man maksā par to, lai es audzinātu bērnus?

Tas man tā intuitīvi šķiet, ka automātiski noved pie ģimenes institūcijas likvidēšanas. Bērni kļust ultimately valsts "īpašums" (vismaz līdz pilngadībai), bērni tiek rotēti starp dažādiem "vecākiem" (darba aizsardzība galu galā nosaka, ka slimam cilvēkam nav jāstrādā) utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2013-08-08 16:01 (saite)
Par audzināšanu jau padomjlaikos Strugacki prātoja un savos stāstos ieskicēja ūtōpisko modeli saulainajā sociālistiskajā nākotnē ar bērnu audzināšanu skolās/nometnēs valstī, kur pašas krutākās profesijas bija pedagogs un ārsts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2013-08-08 17:34 (saite)
nu, vispār gan -less, gan -free man izklausās potenciāli sasodīti "loaded" vārdi; child-free tikpat labi var būt ieviests, stigmatizējot sievietes, kas ir mātes. You are not child-free, you are a child-slave. High profile advertising agency looking for a young childfree professional, offering dazzling career opportunities in middle management. Tas viss ir sasodīti skewed.

(Atbildēt uz šo)


[info]elina
2013-08-08 21:33 (saite)
mans zelta temats :))

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?