barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2016-04-04 13:08:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
speaking of tolerance amongst us
Mans visu laiku neierakstītākais komentārs varētu būt par to, ka viss jau labi mums tajā satiksmē – tolerēju un mīlu velosipēdistus/-es plandošām bārdām vai legingos un acetātzīda kleitēs, kuri gājējam uzmauks jestri zvanot, jo gājējs, sargājdievs, šķērso tā dēvēto velojoslu, bet velosipēdists ir ieskrējies pa Lāčplēsīti un ies nu spiest bremzes, ja var padzindzināt. Vai velosipēdistu, kurš lieliski pārbaudīs autovadītāja reakcijas uz tiem pašiem dzelteni sarkanajiem izmaucoties pēdējā brīdī;

jā, tas viss (pārsvarā) ir nieks iekš mūžības vaiga un tiktāl paldies manām gājējas un arī autovadītājas reakcijām.

Tomēr vislielākais ikdienas praktiskās tolerances tests ir auto izbraukšana no vārtrūmes, šķērsojot trotuāru.

To novēlu katram šī dinamiskā attiecību trijsstūra -
gājēji (ar kategrojām- enerģiski pensionāri, jaunās māmiņas, piedzērušies vanagi),
velosipēdisti (jo kāpēc gan nebraukt pa trotuāru tā, kā tas tev piederētu, vai ne?) un
sasodītie C02 piesārņotāji, buržuju maffkas un ekonelieši autovadītāji.

Tieši tajos mazajos brītiņos man viss tas mūsu attiecību un sasvstarpējās satiksmes tesiņš uzmirdz visjovairāk. Kaut kas šitajā baigi nestrādā.
"Mīlu es negaisu maija beigās."


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]meness_berns
2016-04-04 13:19 (saite)
Vajag izvēlēties dzīvesvietu un darbavietu tā, lai nekad nebūtu jāiebrauc vārtrūmēs. Tad ietaupās nervi. Es, piemēram, gadus 15, šķiet, neesmu braucis iekšā / ārā no vārtrūmēm.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-04-04 13:22 (saite)
Ļoti labs padoms, tam grasos sekot, taču konkrētas problēmas neesamība savā set-up'ā jau neizslēdz tās esamību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]milda
2016-04-04 13:37 (saite)
starp citu gājēji baigi bieži stāv un palaiž mašīnu izbraukt no vārtrūmes. apbrīnojami liels procents. pat ar žestiem rāda, lai brauc. :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-04-04 13:39 (saite)
visīpašāk šajā vienādojumā parasti uzvedas mani draugi velosipēdisti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]milda
2016-04-04 13:51 (saite)
jā. pa visiem šiem gadiem nekad nav apstājušies un palaiduši. visfakināt bija, kad braucām ārā, un slīpi no pretējās puses viens džeks mauca pāri tukšajai ielai un nobrauca gar purnu kad giezām mašīnu uz brauktuves. tad sirds pa muti izleca ne tikai mums, bet citiem ar. nē nu visi palika dzīvi toreiz.

vēl jau man ir antropoloģisks pētījums - barona ielas velociņš un tramvaja pieturas. nestāv viņi - kad pasažieri iekāpj/izkāpj. stāv super agresīvie autobraucēji tikai. pat bemberos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-04-04 13:56 (saite)
es tikko atģiedu, ka velotēmas ir tās, par kurām ir jāturpina klusēt. tāda tā tolerance.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]grey
2016-04-04 22:11 (saite)
Tieši tā, Bārbaliņ, - vai nu tu esi ar mums, vai pret mums!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2016-04-07 16:18 (saite)
Es gribu būt, lai ir arī ar mani! :)

p.s. SKRITUĻSLĒPOŠANAS SEZONA?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ernuerna
2016-04-04 14:25 (saite)
mana sāpe velotēmā (pašai kā aktīvai braucējai nesniega laikā) ir visi tie, kas dragā ar austiņām ausīs.
To vajadzētu aizliegt un sodīt tāpat kā braukšanu dzērumā, jo šādi braucēji nopietni apdraud līdzcilvēkus un paši sevi. Ar dzirdi taču uztveram lielāko daļu info, ejot pa ielu vai braucot ar velosipēdu. Laicīgi sadzirdot, ka kaut kur uz priekšu no vārtrumes dūc motors, var paspēt laikus samazināt ātrumu un reaģēt uz situāciju.
Tā ir apakšsadaļa, kas mani velotēmā nenormāli tracina un uztrauc.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]karmena
2016-04-04 14:31 (saite)
O jā! Tas pats, starp citu, attiecas uz autovadītājiem, kuri skaļi klausās mūziku mašīnās, es nesaprotu, kā viņi spēj izjust un sadzirdēt satiksmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ernuerna
2016-04-04 15:16 (saite)
arī, jā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]termostats
2016-04-04 15:46 (saite)
Ļoti vienkārši - auto ir aprīkots ar spoguļiem, kuros var redzēt gandrīz visu, kas varētu būt vajadzīgs. Un vadot auto ir piesrasts ar perifēro redzi visu laiku kontrolēt tajos notiekošo.

Tāpat arī auto, pat ja tajā neskan vispār nekas, pēc skaņas nekāda īpašā satiksmes izjušana nenotiek, jo ir jāredz, un auto ir pietiekoši laba skaņas izolācija. Savukārt, visādus skaņas signālus dzirdēsi arī ar ieslēgtu mūziku.


Cita lieta ir klausīšanās tādā skaļumā, ka tas jau traucē pārējām maņām un novērš uzmanību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-04-04 16:10 (saite)
akurāt :)

"ļoti vienkārši - velobraucējs ir aprīkots ar galvu, kuru var grozīt, un galvā ir acis, kuras var redzēt gandrīz visu, kas varētu būt vajadzīgs. un vadot velo ir pierasts ar perifēro redzi visu laiku kontrolēt apkārt notiekošo."


"cita lieta ir klausīšanās tādā skaļumā, ka tas jau traucē pārējām maņām un novērš uzmanību."

:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]termostats
2016-04-04 16:35 (saite)
Nu man ta kas, man uz ceļa ir arī būtiskākas lietas, kam pievērst uzmanību kā tas, kas darās velosipēdistu ausīs. Tā kā austiņas mani īpaši neuztrauc, tikai ieskicēju savu pieredzi.

Cita lieta - galvas grozīšana, lai redzētu, kas notiek sānos vai aizmugurē, nozīmē to, ka tajā brīdī nevar skatīties uz priekšu, bet auto spoguļos redzamais ir redzams arī galvu vispār nepakustinot.

Šo pieredzi guvu, kad pēc vairāku gadu braukšanas ar auto, uzkāpu uz ričuka pavizināties. Vismaz man fiziski nebija spēju vizuālo kontrolēt notiekošo tādā pašā intensitātē un leņķī, kā esot auto, tāpēc nācās vien klausīties. :) Neizslēdzu iespēju, ka citiem šis redzes leņķis un par galvas kustību atbildīgie muskuļi, ir attīstītāki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]crescendo
2016-04-04 19:43 (saite)
Spogulīši velobraucējiem kaut kā ir reta parādība. Atšķirībā no autovadītājiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-04-05 10:17 (saite)
starp citu, man uz viena ričuka ir, un tas ir ļoti bezjēdzīgi. nedod pilnīgi neko, ja nu vienīgi pontu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2016-04-05 10:49 (saite)
'Reta' nevis 'nevienam nav'. Protams, nepietiek spogulītim būt, vēl arī lietot jāmāk. Tāpat kā bremzes, piemēram.

Ja būtu pilnīgi bezjēdzīga uzparikte, tad motorizētajiem divriteņu transportlīdzekļiem netiktu prasīta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-04-05 10:51 (saite)
wait, tu nopietni tagad aģitē, ka visiem velosipēdiem ir jābūt spogulīšiem? pati esi mēģinājusi tādu lietot?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2016-04-05 11:08 (saite)
Komentārs vairāk bija par 'velobraucēji arī var perifērajā redzē visu kontrolēt, tāpat kā automašīnas (kurām visām ir spoguļi un kuru visu vadītāji ir iedresēti tos spoguļus lietot, jo nevar nolikt braukšanas eksāmenu uzkrītoši nedemonstrējot skatīšanos spoguļos), tāpēc velobraucēji var bakstīt ausīs austiņas, kuras mazina dzirdamību PAT ja mūzika tajās neskan'

Un nē, visiem velo spogulīšus nevajag, tikai tiem, kas aktīvi piedalās satiksmē dalot ceļu ar būtiski cita ātruma subjektiem un paši vidēji pārsniedz 12km/h.

Vispār es aģitēju par normālu velo infrastruktūru, kur velo ir droši, skaidri un nepārprotami nodalīti gan no motorizētajiem, gan gājējiem. Vismaz oficiālo veloceliņu ietvaros visā celiņa garumā.

Un jā, braucot pa starppilsētu ceļiem sensenos laikos esmu lietojusi spogulīti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]rasbainieks
2016-04-05 11:13 (saite)
dari man to prieku, paņem riteni, uzliec spogulīti, pabrauc pa rīgas satiksmi, un tad parunāsim. ja vēlies, es tev iedošu savu velo ar spogulīti. citādi kaut kā stulbi sanāk "esmu lietojusi pilnīgi citos apstākļos pirms miljons gadiem", bet tomēr "pieprasu, lai lieto visi tagad un pilsētas satiksmē" :) starppilsētu apstākļi, starp citu, kā reiz ir viens no retajiem piemēriem, kur spogulītim ir kaut kāda jēga, ja brauc pa pārsvarā tukšiem ceļiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ernuerna
2016-04-04 16:12 (saite)
es reiz šādu grēku izstrādāju, skanēja kaut kāda mīļākā dziesma, pagriezu skaļāk un dziedāju līdzi, taisot labo pagriezienu kaut kur uz Pārdaugavā uz vienas no lielajām štrāsē. Mūzika bija pārāk skaļa, jo nedzirdēju ātros. Par laimi paspēju nomest uz bremzēm un aizmugurējais neietriecās manī, bet es nesaskrējos ar ātrajiem. Kājas notirpa pamatīgi. Tāda mācība visam mūžam. Nekad vairs neklausos mūziku skaļi, kad iznāk braukt pie stūres.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]karmena
2016-04-04 16:17 (saite)
Lūk. Un, ja mašīnā ir klusums, reizēm kādus tuvojošos bīstamos manevrus var pilnīgi sajust un izvairīties. Ar skaļu mūziku nevar dzirdēt arī ķertos uzgāzētājus, tā riepu švīkoņa un gaudošana vienkārši nav sadzirdama. Un arī tas, ka, klausoties muzonu skaļi, mūzika ļoti ievelk sevī, un apkārtējā pasaule kkā attālinās, līdz ar ko mazinās uzmanība pret satiksmi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2016-04-05 01:27 (saite)
Ātros tak var redzēt pēc gaismām. Un vispār jau ātrajiem arī jāskatās, vai viņus laiž.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2016-04-05 01:25 (saite)
Es klausos mūziku, jo pie stūres jūtu lielu trauksmi un tas nekādi neveicina droši vadīšanu. Mūziku ļauj nomierināties un braukšana ir daudz raitāka un mierīgāka. Ar lielāku prieku sanāk gan pamāt citiem, gan uzsmaidīt velosipēdistam, gan apdzīt lēnos divplākšņus uz autoceļiem. Ja kāds uzpīpina, to jau tāpat sadzird, bet ātros vienmēr var pamanīt pēc signālugunīm.

Pieļauju, ka ir tādi speci, kas pat ātrumus pārslēdz pēc motora skaņas, bet man pietiek ar tahometru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ernuerna
2016-04-05 13:41 (saite)
šis interesanti, kā zināms, esam vizuāļi, audiāļi, kinestētiķi un kas tik vēl nē.
Nekādā ziņā neapšaubu, ka kādam svarīgi redzēt. Man vajag just un dzirdēt, laikam tahometrā nekad neskatos, tiešām ātrumus pārslēdzu pēc dzirdes, jo to vienmēr var just un dzirdēt, ka tagad vajag :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rasbainieks
2016-04-04 14:34 (saite)
interesanti, ka "austiņas ausīs" šādās sarunās gandrīz vienmēr tiek vienādotas ar "klausās skaļu mūziku". a ja nu tur cilvēkam endomondo tikai griežas, un dāma reizi kilometrā pasaka, cik ātri nobraukts? vai kaut kāda navigācija piemēram. nu vai kaut vai klausās mūziku klusiņām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ernuerna
2016-04-04 15:18 (saite)
jā, nu pētījumu neesmu veikusi, ko tieši klausās. Taču ne reizi vien piedzīvojusi, ka nenoreaģē uz situāciju vai neatbild, jo nedzird

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santa_be
2016-04-04 19:14 (saite)
Es pati ar pa laikam grēkoju ar šo.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mufs
2016-04-04 14:26 (saite)
jārīko mācības - velosipēdistus jānoliek nobraucamo gājēju vai no vārtrūmes izbraucošo auto vietā, gājēji jāuzsēdina uz 2 vai 4 riteņiem un autovadītāji attiecīgi kur.

pieticīgi pasitot sev uz pleca gribu domāt,ka regulāra atrašanās katrā no kategorijām veicina vispārējo sapratni, vismaz tik daudz - kur robežojas manevrēšanas iespēju izvēles un kretīnisms

ar toleranci pasūdīgāk, sist gājējus, esot uz velo, un velosipēdistus,kad esmu auto, tāpat gribas.

(Atbildēt uz šo)


[info]rasbainieks
2016-04-04 14:33 (saite)
a tu praktizē (manuprāt nepelnīti nepopulāro) tehniku – vispirms pabāzt no vārtrūmes purnu, tad apstāties, lai visi tevi ierauga, un tikai tad ripināties tālāk?
lai gan tavā ielā, baidos, tas nekad nebūs rāmi un mierīgi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]inese_tk
2016-04-04 14:51 (saite)
es tā daru, bet, ja mašīnai garš purns, es jau pati ne sūda neredzu. redzu vārtrūmes sienu un viss. vienīgais labums, ka tie, kas atrodas ārpusē ierauga mani, t.i. mašīnas purnu, un atkarībā no savām saprāta spējām, samazina ātrumu (nu vai nesamazina un uzskata, ka pilnīgi visa atbildība ir uz autovadītāja pleciem). vismaz uz to es ceru. izbraukšana no teātra vārtrūmes vispār ir briesmīga, jo ir a) ietve; b) veloceliņš; c) rinda ar malā stāvošām mašīnām, aiz kurām neredz vai iela ir brīva un var droši griezt ārā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]barbala
2016-04-04 15:17 (saite)
Jā, kaptein, praktizēju padsmit gadus. Nevienmērīgs ir sociums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]inese_tk
2016-04-04 15:22 (saite)
man attiecībā uz gājējiem un velosipēdistiem ir vēl viena sāpe - atstarotāji. man pāris reizes ir gribējies apturēt mašīnu, kāpt ārā un sist to bērnu vecākus, kuri ļodzīgā gaitā krēslainā laikā brauc ar velo pa brauktuvi bez neviena atstarotāja. vai māmiņas ar bērnu ratiņiem, kas tumsā stumjas pa ceļu nomalēm.

man ir gadījies vietā, kur atļautais ātrums ir 90 un, kur nav ietves, ka no tumsas pēkšņi tieši priekšā, ceļa vidū iznirst velosipēdists, uzbrauc uz aizsalušas peļķes un man tieši priekšā nokrīt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]barbala
2016-04-04 15:25 (saite)
Jā. Es reiz sirsnīgi izlamāju tādu vanadzēnu. Un atdevu atstarotāju, mašīnā kautkāds bija. Grrr.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]panacea
2016-04-04 16:25 (saite)
verī interestingi. tagad man gribās izmēģināt braukāt ar vellapēdu pa rīgu. es te esmu pilsētas braucēja ar konkrētu stāžu, bet man ir mega gaismas, atstarojošā veste un ķivere. bet tā es braucu anglijā un tur it kā ir celiņi, toties šoferi ir tādi so so, nu izturās pret riteni kā apmēram mašīnu, bet puslīdz laiž (es braucu kā mašīna, arī pa vairākjoslu ielām).

toties kiprā man liekas es biju tā kā jauna parādība, jo tur tā kā ar riteņiem pārāk nebrauc un veloceliņi nav. tur arī es braucu kā mašīna pa vairākjoslu ielām, bet jāatzīst jutos samērā droši, jo šoferi mani piemēram mega krustojumos laida pa priekšu (anglijā tā nedara, tur man jāgaida rindā ar mašīnu). turku pusē vispār man pat mēdz pīpināt aiz brīnumiem laikam. bet jā, tā būtībā visi deva lielu distanci un nejutos, ka kāds grib mani nogalināt (labi ka tā!).

a tā, ja mašīna brauc ārā -- nu es vai nu laižu, vai apbraucu ar distanci apkārt. pie gājēju pārejām, ja ir sarkans un tur neviena nav, braucu pāri -- atzīstos.

(Atbildēt uz šo)


[info]santa_be
2016-04-04 19:19 (saite)
Pati esmu velosipēdists ar grēkiem- kādu nepalaižot. Bet ir viena lieta, kas mani biedē no autovadītājiem- tiem kas kāpj laukā no auto un nepaskatās vai kāds nebrauc. Reiz pa reizei tā knapi, knapi, bet, nu paldies dievam, laimīgi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]grey
2016-04-04 22:05 (saite)
vot vot. Pats arī grēkoju uz trotuāriem, kad steidzos, - reāli zinu, ka ja kāds iznāks no vārtrūmes vai veikala, tad pilnībā nobremzēt nepaspēšu.

Bet nesen sanāca "paskriet" pa Tallinas ielu ap 17-tiem posmā no Miera ielas līdz Avotu ielai. Tur gandrīz visas ielas garumā atļauts likt mašīnas uz trotuāra paralēli brauktuvei. Nu tas bija scary. Auto velosipēdistus spiež pie malas, esi spiests braukt tuvu noparkoto mašīnu rindai, gājējus aiz tām neredzi vispār un vienkārši ceri, ka kādai no tām pēkšņi neatvērsies durvis. Sasodīta loterija. Tur laikam drošāk braukt pa ielas vidu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?