Februāris 5., 2015


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
14:19
Tfutu
Mēģināju saprast, vai apzīmējums "komerciālā literatūra" ir normāls termins, un google kā pirmo izmeta linku uz honeybee.klab.lv.

(76 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 14:24
(Link)
Ir normāls tikai tad, ja ar šo apzīmē to literatūru, ko kādam var pārdot, pretnostatot tādai, kuru neviens nepirks nekad :))
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 14:28
(Link)
Paša vecmāmiņa jau vienmēr nopirks, ja naudiņu iedosi :)

Es domāju to pretnostatīt augsto plauktu literatūrai

(Uzsverot, ka ir iespējams arī vidusceļš/the best of both worlds)
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 14:42
(Link)
Šķiet, ka baisi grūti pretnostatīt šādi, nezinu, Markess, piemēram - augsti plaukti vai tomēr komercliteratūra?

No citas puses - ja pareizi saprotu, ko domā apzīmēt ar komercliteratūru, nav jau nekaas jauns jāizdomā, vārds "lubene" jau sen ir izgudrots:
lubene
1. Lubu literatūra — viegla satura literatūra bez mākslinieciskas vērtības.
;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 14:49
(Link)
nu vot Markess, imo, ir tas foršais vidusceļš. Bet diezgan noteikti nonācis tur no augšas.

Savukārt "viegla satura literatūra bez mākslinieciskas vērtības" ir tikai neliela daļa no tā, ko es gribētu definēt kā komercliteratūru. Nu, teiksim, Stīvens Kings, Patriks Rotfuss, Mira Granta, Džiliana Flinna - diezgan droši komercliteratūra tādā ziņā, ka labi pārdodas, bet nekādā gadījumā ne "bez mākslinieciskas vērtības" un pat nav īpaši viegli lasāmi.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:02
(Link)
Nu, tie tomēr ir divi dažādi iedalījumi. Ir lieteratūra, kas pārdodas labi vai slikti un ir literatūra, kurai ir vai nav mākslinieciskā vērtība, tb, grozi, kā gribi, sanāk vismaz četri iedalījumi:

Lubene, labi pārdodas(Kristi, piemēram)
Literatūra, labi pārdodas(Eko, piemēram)
Lubene, slikti pārdodas(lielākā daļa grāmatu)
Literatūra, slikti pārdodas(hvz, gan jau, ka visa literatūra, ko zinu, pārdodas tomēr labi)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:04
(Link)
No lasītāja viedokļa tas vispār nav tik svarīgi (un es Eko neliktu pie augstajiem plauktiem, btw, bet varbūt tas man tāds personisks kreņķis). A no otras, t.i., rakstītāja puses, LV ir drusku specifiski tas, ka daļai autoru par pārdošanu nav tā jāgrauž nagus kā "komercliteratūrai", jo nauda ta no VKKF.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:13
(Link)
Tur jau tas sāls, ka arī viens un tas pats autors var rakstīt gan/gan - tam pašam Eko, piekrītu, "Rozes vārds" vai "Fuko svārsts" nav nekāds īpaši augstais plaukts, kamēr "Bodolīno" vai "Iepriekšējās dienas sala" diezgan droši ir.

Par LV, lai piedod LV autori, kamēr viņu darbs nav iztulkots kādās pāris populārās valodās un šajos populāro valodu tirgos nav sasniedzis kādus nebūt vērā ņemamus rezultātus (kaut vai vienā nedēļā iekļuvis pirktāko jauno grāmatu top 1000 vai vienkārši pieminēts kādās pāris recenzijās), tikmēr šo grāmatu saturs var būt pilnīgi jebkāds, iedalījums ir gaužām vienkāršs "kaktu literatūra".
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:20
(Link)
oj, šī jau ir pavisam cita problēma, kurai ir vismaz 3 citi stāvi (it īpaši mūsdienās, kur tas top 1000 arī ir visai dīvains pasākums - kam tu ticēsi, NYT vai amazon.com?) - un recenzijas arī ir visai dīvains pasāciens.

ņerņerņer, būs acīmredzot jālasa vai nu tas bodolīno, vai tā sala, ņerņerņer.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:36
(Link)
Pr to citu problēmu, protams, piekrītu, tajā skaitā arī par topiem un recenzijām, taču vēl daudz sarežģītāka probēma sniegt kaut cik objektīvu vērtējumu literāram darbam ir mūsu pārdesmit tūkstošu lasītāju sādžā :))
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:5. Februāris 2015 - 16:04
(Link)
par salu nez, bet bodolīno ir vienkāršs (ok, vienkārši samuģīts) vēsturisks piedzīvojumu romāns - tīri foršs, bet šmobelus viņš tā nenopelnīs
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:19
(Link)
Tīri subjektīvi šķiet, ka "Bodolīno" tomēr ir visnotaļ daudzslāņains un "vēsturisks piedzīvojumu romāns" ir tikai pats, pats augšējais slānis.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:5. Februāris 2015 - 16:31
(Link)
ok, uzķeršos: kas bija dziļākajos slāņos? filozofēšana par vēsturi/teoloģiju/filozofiju tomēr bija turpat virspusē un pa lielam žanrā nav nekas svešs.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:45
(Link)
Es taču nezinu, kas tur bija, mēģinu turēties pie domas, ka katrs kaut nedaudz sarežģītāks rakstu gabals par pavārgrāmatu(un ne visām!) ir atkarīgs no katra konkrētā lasītāja konkrētajā laika periodā. Man likās daudzslāņains "Bodolīno"(filozofēšana par plūstošo realitāti, ja būsim konkrēti), bet visai plakana tā pati ņemšanās ap Hiperonu, Tev mož būs otrādi.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:5. Februāris 2015 - 16:52
(Link)
:) okei okei. plūstošās realitātes jautājums patiešām ir pieskaitāms pie garām palaistiem dziļākajiem slāņiem
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:5. Februāris 2015 - 15:06
(Link)
un Kristi ko - ir bez mākslinieciskas vērtības? Mis Mārpla piemēram?
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:19
(Link)
Protams. Tīra ražošana. Kvalitatīva, bet ražošana. Tas gan, protams, atkal, kā skatās. Tikpat labi var teikt, ka "Jelgavas keramikas" ražotie suvenīri ir kaut kas ar māksliniecisko vērtību, lai gan apgalvot, ka neviena dizainera klāt tur nav bijis, ari būtu aplami.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:5. Februāris 2015 - 15:23
(Link)
Ražošana - tas ir ja daudz stāstu ar vieniem un tiem pašiem varoņiem? Un tad Konan-Doila Holmsa stāsti arī ir bez mākslinieciskas vērtības?
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:46
(Link)
Jā, raugoties no mūsdienu viedokļa, Doila stāsti par Šerlohu Holmsu vai fantastika ir bez sevišķas mākslinieciskās vērtības, kas nekādā veidā nemazina viņa grandiozo ieguldījumu literatūras(drīzāk sižetu) attīstībā kā tādā un faktu, ka šis pelnīti paliks milzīgiem zelta burtiem ierakstīts vēstures annālēs.

Tajā pašā laikā, salīdzināt viņu ar Kristi vai, nezinu, Čeizu kā ražotājiem, nav īsti korekti, cik tad viņam to stāstu ir - necik.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:50
(Link)
nu tu vēl pasaki, ka no mūsdienu viedokļa Leibnics nebija nekāds dižais zinātnieks, pff, padomājies, puse no tā, ko viņš izdomāja, vispār bija glupības, bet funkcijas bērni pamatskolā mācās.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:07
(Link)
Kā reizi sižeta un stāsta konstrukcijas novitātes ziņā, protams, ka Konana Doila ieguldījums ir milzīgs(pietiek ar pēdējos gados iznākušo kinoindustrijas darbu "par tēmu" skaitu, lai tas pielektu pat tādam muļķim kā man), taču mākslinieciskā vērtība atkal ir kaut kas nedaudz cits, kas tā par māniju, visu allaž jaukt vienā putrā un pēc tam brīnīties, ka grūti ko izmērīt, aprakstīt vai salīdzināt!:))
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 16:10
(Link)
bāc, tad nodefinē, ko tu sauc par māksliniecisko vērtību?
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:36
(Link)
Grūti noformulēt, gatava formulējuma man nav, bet brīvā brīdī pie tā apsolos piedomāt:))

Pavisam vienkāršoti - tā ir tā starpība, kas paliek pāri, ja, piemēram, arhitektūrā, no šī atņem šo.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 16:39
(Link)
tb no "šitente viskautkas ir sabāzts un baigi smuki izskatās" atņem "šitā ir lieta, kas meiko sensu un kādam varētu noderēt"? :D
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:46
(Link)
Jā! Visai precīzi:))
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:6. Februāris 2015 - 10:35
(Link)
Kas izturējusi laika un paaudžu gaumes pārbaudi.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:6. Februāris 2015 - 10:39
(Link)
a.k.a. dead white males? :)
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 16:15
(Link)
Vai vēl vienkāršāk - tas jau ir kā salīdzināt Konana Doila "Stāstus par Šerloku Holmsu" un, piemēram, Hermaņa Heses "Stikla pērlīšu spēli". Kurš tad gabals krutāks? Krutāks neapšaubāmi sanāk "Stāsti par Šerloku Holmsu", lai arī "Stikla pērlīšu spēle" ir par kārtu mākslinieciski augstvērtīgāks darbs, manuprāt.
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:5. Februāris 2015 - 16:58
(Link)
Nu, nezinu, nekādu mākslu tur neredzēju, tāda plānā galdiņa urbināšana.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 17:00
(Link)
Protams! Bet mākslinieciski augstvērtīga, manuprāt:))
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:5. Februāris 2015 - 17:04
(Link)
Nenoliedzami:D Kurš katrs gan nemāk tik augstvērtīgi urbināt:D
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:5. Februāris 2015 - 17:08
(Link)
bet kurš māk savu urbināšanu pārdot par nežēlīgu kāpostu un sarīkot pokeru un prostitūtas, vai kaut ko tamlīdzīgu, e?
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:5. Februāris 2015 - 17:17
(Link)
Hmm. Jēzus?
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 17:20
(Link)
!:D
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:5. Februāris 2015 - 16:09
(Link)
Nu lūk, nu lūk, pirmais viņš bija, jā, bet vai tāpēc uzreiz Literatūra?

Aber tautā vienkārši iegājies, ka viss, kas vecs, tas akurāt labs, un štrunts par to, ka tāda Sophie Hannah, manuprāt, norok veco labo Agati visos punktos. Bet Agate ir žanra klasika un iepūš, un viss. Pie kam, kas svarīgi Sofija pelna (blaukš un automātiski komerc-), kamēr Agate sen jau beigta, nu un no komerciālā viedokļa tas viņai ir ārkārtīgi neizdevīgi, piekritīsiet.

Tāpat kā ej tu kādam iestāsti, ka Mocarts tāds sava laika Džastins Bībers vien bija.
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 17:26
(Link)
Ja par komerciālo, starp citu, tad Kristi ta beigta, bet viņas mantinieki gan dzīvi:))
[User Picture]
From:[info]vistu_zaglis
Date:5. Februāris 2015 - 18:15
(Link)
Bet jaunu Dižpārdokli-ta neuzrakstīs, nelasīsim ziņas par to, kā jaunais Kristi romāns pusgada laikā izdots 30 zināmās un 4 nezināmās pasaules valodās.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:26
(Link)
Kristi vismaz divas reizes totāli uzspridzināja detektīva žanru (ar desmit maziem nēģerēniem un to gabalu, kur stāstītājs izrādījās slepkava), tā ka es nesteigtos viņu ielikt pie tīras ražošanas.
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:5. Februāris 2015 - 19:59
(Link)
O, izklausās baisi mietpilsoniski. Bet kādi nu kuram uzskati. :)
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 20:12
(Link)
Nu, es, mietpilsonis būdams, klāju vaļā savu priekšstatu, neturi savu noslēpumā, bliez ārā!:))
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:6. Februāris 2015 - 00:17
(Link)
eko nav māksla lielākā mērā kā kristi.
par lubeni nenosauktu ne vienu, ne otru.

From:[info]unpy
Date:6. Februāris 2015 - 02:04
(Link)
Un ko nosauktu?
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:6. Februāris 2015 - 12:42
(Link)
Mm, man kā joku uzdāvināja, kad biju slimnīcā pirms kāda laba laika, ja nemaldos, turpat slimnīcas teritorijā nopirktu krievu grāmatiņu par varonīgu Krievijas karavīru, šķiet, Čečenijā, no sērijas "Mūsu varonīgais akmenscietais varonis". Tā bija totāla lubene.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:10
(Link)
(Un, papildinot, lai neliktos, ka tas viss ir pa žanriem: Ursula le Gvina, Mārgareta Atvuda (Kura Neraksta SF, Tas Nekas Ka Viss Ko Viņa Raksta Ir SF), Dens Simonss = totāli augstā literatūra, tas nekas, ka labi lasās un ir pārdodami)
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:31
(Link)
Atkal jau, nozares ietvaros, Ursula le Gvina ir stipri vairāk komercliteratūra labā nozīmē par Denu Simonsu(neko nejaucu, tas ir kungs ar ņemtni ap Hiperioniem?), kamēr "augstie plaukti" vairāk sanāk Simonsam tomēr, manuprāt. Par Margaretu Atvudu - var, protams, šo pieskaitīt SF, tad tajā pašā katlā iet arī Vonnegūts un Sorokins, piemēram, bet mēs ne jau par to:)), bet par to, ka labi pārdodas vai nu ļoti kvalitatīvas, vai nu labi izreklamētas preces, vai nu preces ar abām šīm pazīmēm un, ja lubene ir kvalitatīva un labi pārdodas tieši tālab, tad viņas vispārcilvēcīgā vērtība neapšaubāmi ir daudz lielāka par kādu citu darbu, kura māksliniecisko supervērtību un ģenialitāti varbūt vēl kāds bez autora mammas sapratīs tikai pēc pārsimts gadiem.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:40
(Link)
a par ko Vonnegūtu ne pie SF? :)
http://www.tor.com/blogs/2013/09/banned-books-week-vonnegut-slaughterhouse-five

bet par to pārdošanos, es nezinu, man šķiet, ka tā tomēr ir kombinācija no ļoti daudziem elementiem, un salikt kvalitāte=pārdošanas dati ir tā baigi brutāli.

(Yeah, es zinu, ka runāju pati sev pretī, bet then again tāpēc jau es ņurdēju par terminu "komerciālā literatūra" kā neadekvātu)
From:[info]unpy
Date:5. Februāris 2015 - 15:57
(Link)
Pārstāvu tos vecūkšņus, kuri SF tomēr(bieži vien nesekmīgi gan) mēģina kaut kā nošķirt no vienkārša F bez jabkāda S, jo tad SF žanrs paliek pārāk izplūdis, tad jau tur pilnībā iederas ne tikai teju vai viss Murakami, bet arī Anna Brigadere :))

Par brutalitāti arī piekrītu, protams, bet tas ir vismaz kaut kāds izmērāms un ticams parametrs, nav jau pilnīgi nevienas citas iespējas kā izmērīt - tās pašas literatūras balvas arī sanāk tāds apšaubāms pasākums kaut kadas kvalitātes mērīšanai tā vienkāršā iemesla pēc, ka katrs vērtētājs var izlasīt tik daudz grāmatu, cik var un ne vairāk, līdz ar to tomēr lielo skaitļu princips vismaz kaut cik strādā.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Februāris 2015 - 18:51
(Link)
Vonnegūts ir sf arī pēc vecūkšņu interpetācijas, tur ir s daļa kā reiz tik, cik vajag, viens ticamības lēciens. Kaķa šūpulis kaut vai.
[User Picture]
From:[info]peacemaker
Date:5. Februāris 2015 - 16:07
(Link)
pag, Simonss toč ir Tik Kruts? būs jāpabīda uz augšu lasāmajā sarakstā.

(un Atvudai ir daudz ne-SF gabalu + tas raksts, kurā viņa paskaidro, ka neraksta SF bija uzpūsts. pagājušogad izlasīju viņas grāmatu par SF, kur viņa pati bija pielikusi pāris savus gabalus piemēram)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Februāris 2015 - 18:53
(Link)
Simonss ir literatūrzinātnieks. Tas gan Hyperionā, gan Illium spiežas cauri pa visām malām. Viņa zinātnes daļa žanra nosaukumā ir literatūra :)
Turpinājumi gan ir problemātiskāki, jo īpaši Illium gadījumā.
[User Picture]
From:[info]morloku_karalis
Date:5. Februāris 2015 - 18:07
(Link)
da nu labi Patriks Rotfuss. piekrītu, ka ne vienmēr ir viegli lasāms (tā uz sitienu nevaru atcerēties citu autoru, pie kura būtu atgadījies uztaisīt burtisku facepalm, labi ka pa brillēm netrāpīju - un šādi atgadījumi apgrūtina lasīšanu, kas ir tas ir), bet māksliniecisku vērtību tajā atkritumā gan kaut kā, jāatzīst, palaidu garām.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Februāris 2015 - 18:59
(Link)
Kas Rotfusam _nav_ viegli lasāms?

Nopietns jautājums, ja kas.

Man viņš likās šī brīža komercliteratūras visspilgtākais paraugs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 19:05
(Link)
Teorētiski The Slow Regard of Silent Things esot dīvainākāks, bet es to gabalu izlasīju megatempā, apraudājos un padomāju "nu re, es taču jau pirms tam redzēju, ka viņš ir lielisks rakstnieks"

*that said, mani totāli pārsteidz cilvēki, kas neģībst no viņa postmodernās "šis ir stāsts par stāstu, kas tiek stāstīts ar konkrētiem mērķiem un konkrētu auditoriju, un es esmu pat tik meta, ka esmu gatavs stāsta laikā atklāt, kā es apjāju auditoriju" pieejas :) Bet then again, es jau neesmu pārāk kompleksa būtne, man šādas lietas liekas diezgan ōsom
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:7. Februāris 2015 - 22:35
(Link)
Post ASOIAF ērā ir kāds seriālais fantasy, kas to nedara?
Nē, varbūt man selection bias ļoti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:8. Februāris 2015 - 12:18
(Link)
Eh? Es nerunāju par 'autora' zīmēšanos 'lasītāja' priekšā, bet gan par to, ka Name of the Wind ir stāsts stāstā, kas izmanto visas šīs struktūras iespējas [nu labi, šur tur arī mīnusus, kas mani reāli besī] un to visu kā reiz ar minimālu ceturtās sienas nojaukšanu (t.i., lai arī es apzinos, ka šis ir stāsts, man nav jāapzinās, ka šī ir tikai grāmata, ko es lasu).

Bet nu saki, ja visi tā dara, un atsaucies uz konkrētiem tekstiem.
[User Picture]
From:[info]morloku_karalis
Date:5. Februāris 2015 - 19:15
(Link)
nenē, to nevieglo lasīšanu es tiešām domāju tikai minētajā facepalmošanas kontekstā - respektīvi, brīžiem sevi jāpiespiež to stulbumu izturēt vēl tālāk. valoda un rakstīšanas maniere, par spīti visiem "omg es esmu TIK DZIĻŠ!!!" momentiem, jāatzīst, ir diezgan raita.
[User Picture]
From:[info]annuska
Date:5. Februāris 2015 - 14:27
(Link)
:D
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:5. Februāris 2015 - 14:30
(Link)
bet kā citādi tad pieklājīgi to nosaukt
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 14:32
(Link)
nu man ieteica "populārā", bet man šķiet, ka pie šitā visi gudreļi sašūsies (jo popularitāte viņiem tomēr ir sāpīgs punkts)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:5. Februāris 2015 - 14:36
(Link)
populārā as in tautas?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 14:37
(Link)
nuvot to es arī ierosināju, bet nu tas izklausās tā, ka jāšķauda
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:5. Februāris 2015 - 14:41
(Link)
oi, nē tur tūlīt zemteksti panesīsies
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:5. Februāris 2015 - 14:42
(Link)
Praktiskā literatūra vs teorētiskā

Praktiskā - tāda, kur ir sižets, varoņi, darbība, pasaule - nu stāsts kaut kāds.

Teorētiskā ( jeb eksperimentālā) - tāda, kur ir ``apziņas plūsma``, rotaļas ar semantiku, abstrakti simboliski tēli un tā.

tb sižetu izdomāt bija slinkums...

[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 14:52
(Link)
:D izklausās atjautīgi, bet atkal visi apvainosies

Nēnu es to tā gari definēju kā literatūru kas "veido (sabiedrībai jaunu) domu" vs literatūru, kas "fiksē (sabiedrībā jau esošu) domu" (apzīmējumi, kas man ļoti patīk, jo ir ļoti plūstoši), bet tie ir dikti nenoderīgi praktiskā rakstā
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:5. Februāris 2015 - 15:04
(Link)
Nujā un jaunas domas ( arī principiāli jaunas domas) veido piemēram fantastika, kuras lielākā daļa ir ``praktiska``, tas ir - sižets, varoņi, pasaule, stāsts.

Bet tas laikam attiecas uz šo abu kopu pārklāšanos.

Also par ``eksperimentālo`` viņi varbūt arī neapvainosies, jo neviens jau neapvainojas piemēram ja pilnīgi jaunas nebijušas konfigurācijas lidaparātu nosauc par eksperimentālu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:06
(Link)
Nu par eksperimentālu es sauktu salīdzinoši nelielu (un praktiski nelasāmu :D) lit. daļu

Jā, bet par žanriem tur arī ir sāpe drusku tajā visā.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:5. Februāris 2015 - 18:59
(Link)
Popsa?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 19:19
(Link)
haha
nēnu popsa implicē drusku lielāku auditoriju nekā LV kontekstā varētu dabūt
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:7. Februāris 2015 - 22:36
(Link)
Lv vienkārši grāmatas vispār maz lasa.
[User Picture]
From:[info]watt
Date:5. Februāris 2015 - 14:53
(Link)
es ar vienu meiču runājos kura studē literatūru (Berlīnē), un viņa atbildēja ka viss ko to gribi saukt par "komerciālo", nav literatūra vispār. lubenes nepieder literatūrai. viņasparāt, literatūra ir tiešām augstie plaukti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 15:07
(Link)
jā, lol, nu tieši šo attieksmi es arī gribēju notvert
[User Picture]
From:[info]barvins
Date:5. Februāris 2015 - 16:13
(Link)
Es ar "komerciālā literatūra" saprotu nevis tādu, kas labi pārdodas, vai kurai būtu kaut kāds specifisks žanrs vai saturs, bet tādu, ko autors ir rakstījis ar domu, ka varēs pārdot. T.i., svarīga ir autora attieksme, nevis pārdošanas rādītāji. Nu, komerciālā literatūra kā pretstats amatier-hobijist literatūrai, vai, teiksim, zinātniski pētnieciskajai literatūrai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:5. Februāris 2015 - 16:14
(Link)
Vot es arī sākumā tā sapratu, bet tad acīmredzami sapinos meistarībā :D
[User Picture]
From:[info]morloku_karalis
Date:5. Februāris 2015 - 18:15
(Link)
kaut kā tā, jā. tikai kā pretstatu negribu likt amatier-hobijist, jo arī pēc šī kritērija vērtējot nekomerciāla literatūra var būt augsti profesionāla, tikai pieļaujot domu, ka to profesionalitāti novērtēs varbūt desmit cilvēki. un šāds komerciālisms arī, manuprāt, defaultā nav nekas nekas necienījamāks par pretējo piegājienu.
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:5. Februāris 2015 - 16:26
(Link)
hehehe...8)))
From:[info]simbel
Date:6. Februāris 2015 - 03:38
(Link)
A ja meklē zem incognito vai private mode?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:6. Februāris 2015 - 08:13
(Link)
Same shit
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba