nē, nu kāpēc, es piemēra, pēc ziņas izlasīšanas sāku paniski kalkulēt kuram no maniem n darba devējiem uzgrūst to prieku | |
Tviterī minētā darba devēju sacenšanās 'kurš pēdējais'? Jā, es arī šodien prātoju, kā šis ietekmēs plānoto skolotāju algu pacelšanu - tb, vai pēc šī gājiena ar zirdziņu neizrādīsies, ka skolotāju algu pacelšanai ir mazāk līdzekļu, nekā līdz šim nepilnslodžnieku socnodokļu pēc. | |
nu tur jau arī ir interesanti ar to pielikšanu. skolotājiem ai mīn. jo nu būsim reāli - kas tā par pielikšanu, ja slodzi no 20h->30h. ja slodzē neierēķina mājasdarbu labošanu, stundu gatavošanu un neaizmirsīsim, ka skolas strādā no plkstX-plkstY. gandrīz visas. bet specifiskākus mācību priekšmetus vai citus pedagogu piedāvātos pakalpojumus, kuri ir vienu-divas reizes nedēļā katrā skolā šādā gadījumā vienkārši tie pedagogi, kuriem kādā no darbavietām skaitās 0.25 vai 0.75 slodzes vēl bija iespējams apienot, braucot uz citu darbavietu, šobrīd tādu iespēju vienkārši nahrenizējot. nodokļi lielāki, slodze uz papīra mazāka vai tāda pati. ja lielāka un alga lielāka - nu efekts vienalga nav vēlamais. karoče budžeta optimizāciju no IZM ierēdņiem citām nozarēm vēl tikai pamācīties /nemaz nerunājot par tām izglītības iestādēm, kas šim pieiet radoši, palūdzot kādam no ļoti vajadzīgajiem, bet mazāk nodarbinātajiem speciālistiem 'brīvprātīgi piespiedu kārtā' reģistrēties kā pašnodarbinātajiem vai MUN, līdz ar to smuki optimizējot daļu no nodokļu izmaksām, kuras var labākajā gadījumā tālāk izmantot, sliktākajā 'optimizēt' par labu kādam citam | |
'kas tā par pielikšanu' - summa ir lielāka. Par pieiešanu radoši... Bērnu paliek mazāk, skolotāju paliek vairāk. Nicht Ok. Summāri tomēr līdzekļi papildus ir doti - bet vai ar tiem pietiks lai nosegtu arī socnodokli... Par to, vai paspēs pamanīt, ka 2020 atkal vajag vairāk skolotājus man atsevišķa privāta baile. | |
summa ir lielāka, jā. bet neaizmirsīsim, ka arī darbs ir specifiskāks nekā krāmēt veikalā kastes, izsist čekus vai tml. ko es ar to gribēju teikt - ka tad davai neizliksimies, ka pieliekam, vnk pasakam: tagad jums norma būs tikuntik darba h nedēļā par šādu samaksu. nesanāk normētās stundas?->sūdīgi tev. turklāt izglītības iestādēs, kas kādu iemeslu dēļ skaitās zem citām ministrijām (nu tur piemēram, Kultūras) vispār šāda atalgojuma aprēķināšanas shēma nestrādā. un gadās arī, ka, piemēram, Rīgā, kur pašvaldība atbalsta transportu ar atlaidēm vai tml - to nedod. trū storī jo reāli jau pacēlumu redz tikai daļa pedagogu. tā daļa, kura to lielāko slodzi var un nostrādā vienā darbavietā vai maksimums divās. pārējiem (un tā, pieļauju, ka porcentuāli ir smuka daļa no visiem pedagogiem) sannāk lielāks čakars par to pašu naudu. jo neaizmirsīsim, ka daļai mazo vai nomaļo skolu finansējumu 'darbinieku autobusam' vai pat 'benzīna piemaksām' noņēma jau sen. pirms 3? gadiem protams, ka nepamanīs. tas nevienu nekrata. tieši tāpat kā tas, ka liela daļa skolotāju ir pensijas vai pirmspensijas vecumā un izjūt iestāžu spiedienu pensionēties. ko izdarīt priekšlaikus arī nav nemaz tik vienkārši. kaut gan moš kāds vienkārši ciniski cer uz Iespējamo Misiju. lol karoče izskatās, ka viss virzās uz to, ka arī pedagogi (gandrīz tāpat kā kultūras darbinieki) drīz varēs būt tikai entuziasti vai turīgu cilvēku dzīvesbiedri. ja nepaveicas (kā procentuāli lielākajai daļai). tikai kultūras darbinieki to uzzina daudz ātrāk | |
Tas pat nebūtu slikti. Ja vien mums to entuziastu turīgo dzīvesbiedru būtu vairāk. Iespējamā misija ir maza un ar daudz probl3màm. | |