Furious sleep

Furious sleep

of colourless green ideas

of colourless green ideas

Vides pieejamība ar bērniem. 

crescendo (crescendo)
Kulturālā diena šodien. Uzaicināja mani bēbja vienaudža māmiņa sastādīt kompāniju Mākslas Muzeja apmeklējumam (jā jā, tam pašam, kas 'atjaunots kā Versaļa, bet logo pasūtījis kaut kādiem hipsteriem kā tādai kaņepei - un logo tagad ir MM nevis LNMM. Laikam. #izlasītskautkurtwiterī).

Pieturā vispirms pienāca oldskūlīgais 6. tramvajs - māņticīgāki varētu teikt, ka tā bija Zīme, ka varbūt nevajag :D Bet laiks labs, tātad, vajag, mīļā, vajag gan. (Rati man smagie traktori, pēc operācijas ķirurgs silti ieteica atturēties no tāda svara cilāšanas, tāpēc augstās grīdas tramvajs kā pārvietošanās opcija netiek apskatīts. Par 'a kā tad dzīvotu, ja mājā nevarētu iekļūt bez ratu cilāšanas'- nu tad man nebūtu smagi traktori, bet kaut kas cits, kur apmierinātu viss, ieskaitot svaru, bet izņemot 'a pa mežu tomēr nav komfortabli braukt'.

Nākamais tramvajs bija riktīgais. Iebraucām, ratu un invalīdu ratiņu priekšā ratu spotā nebija, yay!

Nākamā kļūda - pieļaut, ka no 6. tramvaja ar ratiem var tikt ārā jebkurā tā pieturā (jo rati ir tieši tik gari, lai no tramvaja varētu izripināties uz ielas - augsto platformu nebūt nevajag). Vairumā pieturu arī var, bet ir vismaz viens izņēmums. Proti, pietura 'Nacionālā Opera'. Protams, Nacionālajai Operai nekādi NAV jābūt māmiņām-ar-ratiem draudzīgai (jo, būsim godīgi, ar ratu bēbjiem operā tiešām, tiešām nav ko meklēt)... Vienmēr ir mazliet nepatīkami, ja autobuss pieturā piebrauc nevis pie malas, bet tā, ka zemais slieksnis ir aptuveni ratu riteņa diametru no augstas apmales - bet tad var klusiņām paburkšķēt par vadītāju (vai niknas māmiņas zvanīt un sūdzēties). Lūk, 'Nacionālā Opera' pieturā šāda pati problēma ir tramvajam. Un vadītāju tur vainot nevar nekādi, tur kāds ir pacenties permanentāk. Nu jā, invalīdu ratiņiem riteņi lielāki, problēma tiešām jaunajām māmiņām specifiska - lai nejauši Operā neieklīstu no sabiedriskā transporta :)

Muzejs ar ratiem ir pieejams. Personāls arī ļoti draudzīgs, pamanot māmiņas ar ratiņiem uzreiz norāda, kur jāiet, lai nonāktu pie lifta ar uzrakstu 'lūdzu izmantot tikai īpašas nepieciešamības gadījumā un bildes ar ratiņiem un invalīdu ratiņiem. Tāpat painformēja, ka uz 4. stāvu ar stikla grīdu labāk nebraukt, jo tur poga nestrādājot, uz 4. stāvu izsaukt liftu nevar, jāgaida, vai kāds cits nebrauks. Uzbraucām uz piekto. Uz terasēm nelaiž, jo šodien bijuši mīnusgrādi un tāpēc iespējams apledojums arī saulainā un siltā pēcpusdienā. Un lejā tikt... Cilvēku muzejā ir daudz. Tai skaitā ratiņus lietojošu un citu, kam nav vēlmes kāpaļāt starp stāviem. Lifts, lai gan liels (tur ietilpst 4 traktorrati, autokrēsliņš un 6 pieaugušie. Vispār, pieaugušie vēl dazi ietilptu, bet nevajadzēja. Lai gan būsim godīgi, autokrēsliņš tika turēts otrajā stāvā), ir tikai viens. 20 minūtes stāvēt un gaidīt liftu nav ļoti forši, tā nu arī otrais un trešais stāvs palika neriskēts. Pirmo apskatījām uz maiņām. 'Uzmanību Gāze!' uzraksti ir iedvesmojoši :) Dzelteni kvadrāti uz sienām arī. Bet tā... kaut kā ļoti zemi griesti. Taupīgi :)

WC ir tīras, bet bez bērnkopšanas aprīkojuma. Tik, ka izlietnes ir diezgan plakanas un īstajā augstumā, varētu mēģināt izmantot, jautājums, vai automātiskais neregulējamais krāns procesam netraucētu.

Comments 

15.-Dec-2015 08:36 pm
cik labi, ka mēs šodien neaizbraucām, man pēc nenakts un smagas dienas studijās un kājās stāvēšanas atceļā galīgi nebija iekšā un es pārdzīvoju, ka bērniņš līdz pieciem nogulēja. toties tagad iešu bez sirdsapziņas pārmetumiem kad būs apkārtas sienas
16.-Dec-2015 08:46 am
Es tomēr gribētu iebilst, ka Nacionālā opera par tramvaja pieturas parametriem nekādi neatbild un ietekmēt tos nespēj, ja vien kāds brīvajos brīžos to patvaļīgi nepārbūvē :D
16.-Dec-2015 09:31 am
'Vainīga' ir pietura, kuru sauc 'Nacionālā Opera', nevis celtne, kurai līdzās tā uzbūvēta, jā :)
Bet pieturu plānojot gan jau tiek ņemts vērā, ka 'tur vajag pieturu, jo tur ir Opera' - un var tak iedomāties ļaunās plānotājtantes, kas fiksi atcerās visus stāstus par bļaujošajiem zīdaiņiem Operā un uz 'klau, šitā pieturu varbūt neplānojam, ratiņi netiks cauri' sajūsmināti uzsauc 'tā viņām vajag!'
Tā kā vēl vaina tām hipotētiskajām tantēm. Kurām es nemaz nedomāju, ka ir kāds reāls sakars ar operu. Un kuras noteikti pat neeksistē - netaisos vainot ļaunumu situācijā, kur pietiek ar slinkumu un neizdarību 'ā bija jāuztaisa saliņa? Uztaisījām saliņu, apmēram tur, kur vajadzēja, galvenais par tuvu sliedēm nepiebūvēt, lai neapskrāpē tramvaju'.

(Nē, nopietni, Operā taču pat uz biļetēm bija rakstīts vecuma cenzs, vai tiešām todleri ir bieža parādība? Tieši todleri, ne zīdaiņi, par spīti mītiem par nekaunīgajām māmiņām, kas neprotas pirmos 4 mēnešus sēdēt 4 sienās, skaļi traucējošais faktors ir kā reiz todleri nevis mitoloģiskais nedēļu vecais zīdainis).



Lūk ja man gribētos kaut ko īpašu operai pārmest, tad varētu paburkšķēt par ielas kabatas pie tramvaja pieturas izmantošanu par LNO furgona stāvvietu. Tur tiešām pēc noteikumiem drīkst stāvēt?

Tehniski jau tā laikam gluži sabiedriskā transporta pietura nav (tramvajs no otras puses piebrauc un gājējiem tak saliņa ir, nav 'iekāpšana no ielas variants) un arī ar metramēru nomērot attālumu no vārtiem līdz kabatai droši vien vajadzīgie metri iznāk.. un man tiesību nav, es neko nezinu.

Tomēr, tā kā otru kabatas galu no izkāpējiem šāds smagais arī veiksmīgi aizsedz, (un cilvēki ir masveidīgi slinki) tad rezultāts ir aktīva no aizsega pēkšņi izlecošu ļaužu plūsma perpendikulāri aktīvai, aiz aizsega līdz pēdējam brīdim neredzamai auto plūsmai.

Jap, tehniski pēc CSN vainīgi, protams, tramvaja pasažieri, lielais vainīgais ir draņķīga pilsētplānošana attiecīgajā vietā, bet praktiski tieši LNO furgons sliktu situāciju padara bīstamu. Ja noteikumus pārkāpj masveidā, tad nav vērts vainot visus pārkāpējus, ir jāmaina situācija kā savādāk. Vai vismaz jānoliek policistonkulis, kas visiem krata pirkstiņu :D
This page was loaded Apr 26. 2024, 3:59 am GMT.
hackers counter system TunT counter v=0.09