Ūūlę ([info]chimera) rakstīja,
@ 2017-12-12 14:21:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
pirms es tiku pie auto, pat nenojautu, kādus episkus sračus var raisīt dilemma - parkojot vāģi, izņemt to no ātruma vai atstāt.

/lasu forumus, apkarojot jauno fobiju. gara acīm redzu, kā vāģis dodas brīvsolī, nobraucot visus kaķēnus, bērnus, pendžas un šikos leksusus.

//pizģec, vairākums apgalvo, ka labāk ir atstāt ātrumā (gluži pretēji tam, ko māca autoskolā), izņemot ja brauc ar dīzeli, jo dīzelis var iedarbināties no vnk grūdiena un doties nobraukt kaķēnus utt pēc programmas.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]zazis
2017-12-12 14:33 (saite)
tiešām nezinu nevienu gadījumu, kad dīzelis būtu devies brīvsolī. tā nav kkāda urbāna leģenda.
mēs dzīvojam uz galda, kur tu dabosi to grūdienu?

rokasbremze ir vajadzīga tikai uz teh skati un ļoti retos izņēmumos, kad ar piepūli ir atrasta kāda nogāze, kur noparkoties.

ziemā norauta roķene var beigties ar norautiem bremžu klučiem, jo tie piesalst pie diskiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 14:34 (saite)
http://klab.lv/community/pajautaa/1859521.html

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chimera
2017-12-12 14:35 (saite)
mēs dzīvojam uz galda, kur tu dabosi to grūdienu? ---> kāds aizķers parkingā (man parādījusies viena jauna švīka, šķiet, kāds jau to izdarījis) vai SIMTS KAĶIS UZLEKS UZ KAPOTA!!!1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 14:36 (saite)
raitī :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2017-12-12 15:36 (saite)
1) Neviens dīzelis pēc, nez, kāda 1990. gada, vairs nestartējas no grūdiena - visam apakšā ir elektronika un vadība, kura ir atslēgta no sprieguma stāvot. To var teorētiski dabūt gatavu tikai ar kādu četrdesmitgadīgu kamazu vai traktoru.
2) Rokas bremze var iesalt ziemā - protams, varbūt arī te laiks ir gājis uz priekšu (un ir vāģi ar elektromehānisku rokas bremzi), taču tik un tā, ledus un sasalstoša šļura ir realitāte. Toties, kad iesalst, vari vien gaidīt siltākus laikus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 15:52 (saite)
cilvēki iesaka kausēt ar fēnu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 16:19 (saite)
sūdi ir tādi, ka to piesalumu parasti pamana, kad ir jau par vēlu.
reku visi saka, ka tas notiekot ļoti reti, bet man mana atmiņa stāst ko citu, kam ticēt, es nezinu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]grizzly_bear
2017-12-12 14:34 (saite)
es nelieku ātrumā, ja nu vienīgi atstājot mega slīpumā.

roķeni gan vajag uzpasēt. pie tam, ja viņu nelieto, viņa mēdz atrofēties, un tad ir jāčinī.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 14:36 (saite)
atrofēties? roķenei ir muskuļi?

roķenei trose izstaipās, ja to daudz lieto

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]grizzly_bear
2017-12-12 14:40 (saite)
nu, es atkal esmu dzirdējis pretējo – kad pirku auto, roķenei tā trose bija somehow nefunkcionējoša. iepriekšējā saimniece teica, ka nekad viņu nav lietojusi. pēcāk servisā un citviet dzirdēju, ka viņa kā reiz kaut kā, nezinu kā, atsprigojas toļi, ja nelieto.

to, ka roķene ziemā iesalst, gan nekad neesmu pieredzējis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 14:41 (saite)
man arī tai piesalšanai grūti noticēt, nedzīvojam noriļskā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 14:45 (saite)
ūdens sasalst zem nulles. mums mēdz būt zem nulles.

esmu personīgi piedzīvojis tādu piesalšanu, viss beidzās laimīgi, nebij neganti sasalis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]grizzly_bear
2017-12-12 14:45 (saite)
bet es šito nekad neesmu sapratis – tieši šim nolūkam ir paradzēta roķene, nafig to nelietot?

pie tam – aizmāršīgāks šoferis iekāpjot parkingā mašīnā, kas atstāta ātrumā, var mierīgi slēdzot iekšā palekties uz priekšu, kāreiz nākamajam auto bamperī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 14:48 (saite)
es, piemēram, darbinu auto ar izspiestu sajūga.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]basta
2017-12-12 15:03 (saite)
Tikai tā!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]divi_g
2017-12-12 16:16 (saite)
Ij velti, savulaik Autolistē tika spriests, ka no tā kaut kas cits bojājoties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 17:35 (saite)
mhm, sajūga trose, piemēram :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]divi_g
2017-12-12 18:06 (saite)
Noup, kkas nepareizi eļļojoties motorā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]antuanete
2017-12-12 18:13 (saite)
Man mašīnai bezatslēgas aizdedze darbojas tādējādi, ka jāstartē ar izspiestu sajūgu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mansgan
2017-12-12 14:54 (saite)
neesmu visas, protams, pētījis, bet normāla vecuma automašīnas var iedarbināt tikai ar izspiestu sajūgu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]grizzly_bear
2017-12-12 14:57 (saite)
jā, un pēc tam tu viņu atlaid.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 15:07 (saite)
nunez, tam visam ir jābūt refleksu līmenī. ieliekam atslēgu, nospiežam sajūgu, pārliecinamies, ka kloķis ir neitralkā, iedarbinam auto, vēlreiz paraustam kloķi, atlaižam sajūgu. nedomājot, neatceroties neko.

un tad mēģinot uzsākt braukt, skaļi lamājamies, jo kāds ir norāvis roķeni :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avatar
2017-12-12 17:01 (saite)
+1 :D
Manam auto problēmas ar elektrības rīšanu dīkstāvē, tāpēc vienmēr iedarbinu ar izspiestu sajūgu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2017-12-12 15:37 (saite)
Roķeni droši vien arī lieto, nez, kādi 90% no autobraucējiem globāli - tie, kuri nedzīvo Latvijas platuma grādos. Tādā Eiropā vai Teksasā pat sniegu nesaprot. Iesalusi roķene ir nepatīkama.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]inese_tk
2017-12-12 18:27 (saite)
man vismaz divas reizes ir iesalusi roķene. kā ir mīnusi, es lietoju tikai atstāšanu ātrumā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2017-12-12 14:46 (saite)
nē, nu ja tā lieta (roķesnes raustīšana) patīk, ko ta es tur varu padarīt :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mansgan
2017-12-12 14:58 (saite)
rokasbremzes nelietošana man saistās ar gadus ~20 senu pagātni, kad tās pārsvarā nemaz arī nedarbojās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 15:08 (saite)
un taga tu čakli lieto, jo darbojās?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mansgan
2017-12-12 20:31 (saite)
ēm... jā. ko vēl jautāsi? cik saprotu, Tev roķene šķiet dīvains izdomājums? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2017-12-12 14:39 (saite)
Labāk ir braukt ar automātu un atstāt parkingā :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]divi_g
2017-12-12 16:18 (saite)
Lūk :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]malfor
2017-12-12 14:45 (saite)
nu tagad man ar piemetās paranoja par rokasbremzi, tnx

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 14:46 (saite)
a tu pati kā dari?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]malfor
2017-12-12 14:51 (saite)
izmantoju rokasbremzi, jobail, ka mašīna izslīdēs uz ielas (ir redzēts). it kā nav gadījies, ka piesalst, bet tagad laikam atstāšu robā :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 14:52 (saite)
es laikam tagad izmantošu gan, gan. piesalšana mani tomēr biedē mazāk nekā brīvsolis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 15:00 (saite)
moš vaik noprovēt? atstāj ātrumā un paprovē iestumt. tik jāatrod vairāki stūmēji, jo viegli nebūs.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]crescendo
2017-12-12 19:26 (saite)
Pat lielveikalu stāvvietās regulāri izripo. It kā gludās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mansgan
2017-12-12 15:03 (saite)
piesalšanu 24 gadu laikā esmu piedzīvojis vienreiz. sen. tas bija Kadett. un tā bija sasalšana no riktīga slapjdraņķa uz kādiem mīnus 10 vienā naktī.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]basta
2017-12-12 15:03 (saite)
Es reiz bērnībā tā traktoru no kalna nolaidu..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]malfor
2017-12-12 15:17 (saite)
ja atduršanās bija nesāpīga, tad vēl nekas. trakākais būtu kādam uzripot virsū un apskādēt. vēl arī "labs" variants ir manis nesen redzētais - mašīna izripojusi no parkinga, nobloķējot visu ielas braucamo daļu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zazis
2017-12-12 15:56 (saite)
Nonācu pie secinājuma, ka apzinīgs autovadītājs lieto rokasbremzi un seko, lai viss vienmēr strādātu. Es neesmu dikti apzinīgs autovadītājs, tāpēc nelietoju, to, ko var nelietot, lai nav tik bieži jāremontē. Es braucot arī bremžu pedāli pēc iespējas mazāk cenšos aiztikt, lai kluči nedilst, lūk :)
Atvainojiet manu šodienas pļāpīgumu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 15:57 (saite)
a vot kā var zināt, ka rocene nav kārtībā, nez? kamēr auto vēl nav aizripojis? :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 16:06 (saite)
pag, tev nemācēja ar roķeni pret kalnu uzsākt?
uz līdzenas vietas tieši tāpat var pārbaudīt.


un raujot, ja bez piepūles pacel līdz maksimumam, ta ir beigta. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 16:08 (saite)
mācīja, bet neatceros, lol, jo a) pret kalnu uzsāku ar parasto bremzi, b) visi eksāmena auto ir aprīkoti ar elektr. bremzi, kad visu izdara pati.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]chimera
2017-12-12 16:08 (saite)
tobiš mūsdienās to parāda vienu reizi, bet neiespringst, jo ne eksī, ne dzīvē to vairs neviens nedara.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-12 16:13 (saite)
parastās bremzes vietā lieto roķeni.
sāc ar norautu, kad sajūgs sāk ķert, tad arī var labi just vai bremze strādā vai ne.

"jo ne eksī, ne dzīvē to vairs neviens nedara."

lūk, man ir līdzīgas sajūtas par roķens lietošanu uz līdzenas virsmas.

roķene ir domāta, lai ziemā var ērti sānslīdē ar priekšpiedziņas auto nokļūt. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hessin
2017-12-12 16:32 (saite)
Te hillstarts ir daļa no eksāmena, un jāveic tā ar rokas bremzi.
Un vispār labā prakse ir roceni vilkt pie katras apstāšanās (luksofori etc.) arī uz līdzenas vietas. Nav tā, ka mani tas baigi pārliecina, jo jātur kāja arī uz rokas bremzi, lai bremžu uguņi deg...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 16:33 (saite)
nu mums eksī vispār vairs nav nevienas mašīnas, kam būtu tā rocene, ko pacelt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2017-12-12 16:46 (saite)
:O :O pārvācos atpakaļ, bet kaut kad jāuzcep ieraksts par nacionālajām īpatnībām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 16:47 (saite)
pag, uz kurieni atpakaļ? :O

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]extranjero
2017-12-12 18:31 (saite)
Naktī tieši skaitās nepieklājīgi ilgstoši spīdināt aizmugurējam acīs bremžu uguņus. Pie neilgas sarkanās gaismas vēl tā, bet ja pie dzelzceļa pārbrauktuves, tad UK var pat iešķiebt kādus soda punktus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 18:31 (saite)
runa nav par UK

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2017-12-12 18:32 (saite)
Tas pat jau vien ir. Neba nu latvieša acs ir savādāk uzbūvēta :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]avatar
2017-12-12 16:56 (saite)
Dara tie, kuriem old school mašīnas bez automātiskās kārbas - kā piemēram man. :D
Valstī, kurā šobrīd dzīvoju, startēšana no kalna ir ierasta lieta. No sākuma nospiežu bremzi, tad atlaižu roķeni, tad dodu gāzi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2017-12-12 17:13 (saite)
man ir 20 gadus vecs auto ar manuālo kārbu :P ne reizi neesmu izmantojusi roķeni, startējot kalnā. bremžu pedālis+sajūgs, un miers

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]avatar
2017-12-12 17:17 (saite)
Nu, man to sanāk darīt, ja auto tiek noparkots kalnā, kas šeit ir gana bieži. Krustojumos roķeni nelietoju. Latvijā roķeni izmantoju ļooooti reti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]inese_tk
2017-12-12 18:30 (saite)
vēl ir tik daudz laika paspēt to tā izmantot :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]vaiksts
2017-12-13 10:25 (saite)
Klucu taupitaj, pienemu, bremze ar motoru? Tas ka motors dilst tas po? ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zazis
2017-12-13 11:51 (saite)
es kkā iedomājos, ka motors mazāk dilst. tur eļļa ķipa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]vaiksts
2017-12-13 12:14 (saite)
tam nav nozimes, bremzes ir domatas tiesi tam lai vinas diltu un mainitu, tapat ka sajugs
taupot sis lietas slodze tiek motoram vai karbai, kurus remontet ir 10x lielaks gemorojs

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]avatar
2017-12-12 16:52 (saite)
Cik vadītāju, tik piemēru, izņemot to, ka var būt divi, nu labi, trīs risinājumi.

Es roķenē lieku, ja auto atstāju nozīmīgā slīpumā, pie tam arī attiecīgi iegriežot riteņus, lai ripošna maksimāli ātri apstātos.

Citādi, noparkojot uz līdzenas virsmas, atstāju ātrumā. Man ir pieredze, ka lielā aukstumā roķene iesalst, un tad nu mēģini to sasildīt/nolaist... Tāpēc, ja ārā ir -20, uz nakti slīpumā neatstāju.

Vienreiz man gadījās sačakarēt roķeni, jo vēlā rudenī iesēdos ar auto vēderu mežā zemes ceļa kalniņā, dabūju ar Talu rakt mašīnu ārā, taču nebiju pievērsis uzmanību, ka troses apakšā nu bija ar zemi/dubļiem. Tas pēc tam lielākā aukstumā riktīgi piesala, un dabūju mainīt roķenes troses.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mansgan
2017-12-12 20:37 (saite)
vai arī ripošana sāk zigzagot? lai nobremzētu, tā kā 90 grādus vajadzētu ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]antuanete
2017-12-12 21:13 (saite)
Kalnainās pilsētās visi parko ar pagrieztiem riteņiem, lai mašīna ripojot atdurtos pret apmali un apstātos. http://www.mto.gov.on.ca/english/dandv/driver/handbook//section2.8.3.shtml

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]avatar
2017-12-13 00:30 (saite)
Autoskolā mācīja, kā, slīpumā stāvot, riteņi jāsagriež.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dejavu
2017-12-12 21:58 (saite)
hehe plakano zemju problemas. man nav variantu: ij rokas bremze jalieto, ij atruma jaliek

(Atbildēt uz šo)


[info]kasp777
2017-12-13 00:10 (saite)
labvakar, šeit gan daudz komentāru ar viedokļiem, izteikšos arī es!

Atstāt ātrumā vari pilnīgi droši, jo iedarboties no kalna bez ieslēgtas aizdedzes var tikai ļoti vecs, vēsturisks auto, kādi praktiski ikdienā vairs netiek lietoti, pat 80 gadu dīzeļauto, augstspiediena sūkņi tiek aprīkots ar elektromagnētisko vārstu, kas pārtrauc degvielas padevi pie izslēgtas aizdedzes.

Par stāvbremzi runājot, lietot to vajag, ja nelietosi tad tā var ierūsēt un vairs nedarbosies, nāksies mainīt troses citas detaļas. Ziemā gan būtu jābūt uzmanīgai, ja iepriekšējā dienā lietus un pa nakti piesals, tad ļoti iespējams ka var iesalt troses un nākamajā dienā auto neizkustināsi, man tā ir bijis. Bet ar visu to kaut vai nedēļā reizi ziemas apstākļos vajag to rokas bremzi izkustināt, lai neierūsē, ja kādus 3 mēnešus to vispār nelietosi, ļoti iespējams, pavasarī vairs to vispār neizkustināsi. It sevišķi šāda piesardzība jāievēro vecākiem auto, kuriem iespējams trošu apvalki ir saplaisājuši, kur tiek mitrums.

(Atbildēt uz šo)


[info]vaiksts
2017-12-13 10:37 (saite)
es atstaju atruma, bet tikai tapec, lai nav bezjedzigi jastepsele pilnigi auksta karba
si pasa iemesla del pec iespejas parkojos ta, lai var uzreiz aizbraukt bez micisanas uz prieksu un atpakal

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?