zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Apr. 13th, 2017|03:38 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
parunāsim par terminoloģiju, tārkie trauki
jūs, tie, kuri sauc zilos sniegpulksteņus (aka zilsniedzītes) par zilajām puķītēm, man jums ir divi jautājumi
a) kā jūs saucat zilos vizbuļus, un kā atšķirat tos no zilajiem sniegpulksteņiem, un
b) vai jūs pienenes saucat par dzeltenajām puķītēm
linkpiemetināt?

Comments:
From:[info]ernuerna
Date:April 13th, 2017 - 03:41 pm
(Link)
nesapratu jautājumu, jo tie katrs ir aBZOlūti atšķirīgi un dažādi augi
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 03:43 pm
(Link)
man to var nestāstīt :) bet ir cilvēki, kuri zilos sniegpulksteņus nekā citādi nesauc kā par zilajām puķītēm. lūk, es gribu noskaidrot, kā viņi savā valodā rīkojas ar citām zilām puķītēm, kuras zied tieši tai pašā laikā, un ar citām kādā konkrētā laikā tikpat izplatītām puķītēm.
[User Picture]
From:[info]fjokla
Date:April 13th, 2017 - 03:47 pm
(Link)
es nesen tikai tādu izdzirdēju, bet man tīri labi patika, sevišķi, ja neviltota sajūsma balsī. Zilā puķīte! jū - bjūtiful! :D
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 06:34 pm
(Link)
līdz zināmam vecumam (kas ir izsakāms ar vienu skaitli) tas ir itin jauki, jā
From:[info]ernuerna
Date:April 18th, 2017 - 01:08 pm
(Link)
ahā :) esmu sastapusi arī kungus, kuriem visas puķes ir flokši
[User Picture]
From:[info]melora
Date:April 13th, 2017 - 03:52 pm
(Link)
Ja puķes nosaukumu zina, tad lieto to (pienene), ja nezina, tad "zilā/sarkanā/dzeltenā puķīte".

Ja nu piepeši atšķirība starp divām zilām puķītēm ir būtiski svarīga, tad "lielākā/mazākā/ar tādu vai šitādu viduci".

Ja ziedi ir pilnīgi vienaldzīgi, tad nospļauties. Viena zila puķe, cita zila puķe, whatever.
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:April 13th, 2017 - 04:05 pm
(Link)
viens mans vecrads (nekad neesmu satikusi) visas puķes, kuras nepazina sauca par izjupītēm
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 04:07 pm
(Link)
konsekvents! :)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:April 13th, 2017 - 04:23 pm
(Link)
man viens šitāds visus sauc par flokšiem...
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 13th, 2017 - 05:09 pm
(Link)
aha.

flora - flokši
fauna - mopši
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:April 13th, 2017 - 05:17 pm
(Link)
līdz mopšiem nebija aizdomājies, būs jāiesaka :D
[User Picture]
From:[info]au
Date:April 13th, 2017 - 04:13 pm
(Link)
pienenes ir pienenes, bet tās dzrktenās ar spicziedlspām zāles augstumā ir mazās dzeltenās.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:April 13th, 2017 - 04:23 pm
(Link)
paldies, ka aiztaupīji man rakstīšanu:)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:04 pm
(Link)
zeltstarītes. you can thank me later :)
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:April 13th, 2017 - 04:17 pm
(Link)
zilos vizbuļus saucam par vizbulītēm, ibo vizbulītes ir zilas un tautoloģiju mums tāpat ir par daudz.

Zilos sniegpulksteņus nepazīstam, mūsu jaunības tekās tādi neauga, a tagad man pie kājas. Pienenes saucam par pienenēm.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 04:19 pm
(Link)
ir arī baltās vizbulītes. tāpat kā ir baltie un zilie sniegpulksteņi. vot, jā, par baltajiem sniegpulksteņiem aizmirsu pajautāt.
also, kā mēs uzzinājām, ka sirdnas jaunības tekas nebija mūsu platuma grādos!
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:April 13th, 2017 - 04:27 pm
(Link)
baltās vizbulītes tāpēc arī sauc par baltajām, jo tās ir abnormāls gadījums, kurš radikāli atšķiras no normālām vizbulītēm, kuras ir zilas.

Zilas vizbulītes = eļļaina eļļa = tautoloģija.

Baltie sniegpulksteņi ir vienkārši sniegpulksteņi, jo tie ir balti pēc dieva un dabas likumiem (mūsu jaunības tekās, ka jau minēts, zilie sniegpulksteņi neauga).
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:05 pm
(Link)
man gan ir aizdomas, ka tas "mūsu tekās neauga" vairāk pastāsta par mazā sirdnas novērošanas spējām, nekā par mazā sirdnas jaunības tekām :)
[User Picture]
From:[info]anonymous
Date:April 13th, 2017 - 04:21 pm
(Link)
Es vienkārši zinu, kuras zilās puķītes ir zilās puķītes!
[User Picture]
From:[info]copy
Date:April 13th, 2017 - 04:43 pm
(Link)
jā, tieši tā, zilās puķītes ir zilās puķītes. pilni lielie kapi ar zilajām puķītēm.
bet vispār - beidzot zināšu arī nosaukumu, ļoti labi.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 13th, 2017 - 04:34 pm
(Link)
Tā kā antocioanīna zilā forma augu dzimumorgānos ir visai izplatīta, zem termina ``zilās puķītes`` paiet, es domāju pāri simtam vietējo ziedaugu sugu.
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:April 13th, 2017 - 04:36 pm
(Link)
augu dzimumorgānos, tas labi.

Pirmajā lasījumā es izlaidu vārdu "augu", un uz brīdi man likās, ka šis tas par mani noskaidrojas. Tomēr ne.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:06 pm
(Link)
akurāt, akurāt. tāpēc interesanti, kāpēc par "zilajām puķītēm" diezgan daudzi visādi citādi skaisti un gudri cilvēki sauc tieši vienas konkrētas pavasara sīpolpuķes ar ziliem ziediem.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:April 13th, 2017 - 05:07 pm
(Link)
pirmās, kas uzzied
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:12 pm
(Link)
tas būtu labs skaidrojums, ja tā būtu. bet nē, plusmīnus reizē ar vizbuļiem.
From:[info]unpy
Date:April 13th, 2017 - 04:39 pm
(Link)
Esmu sastapis kungu, kurš konsekventi visu, kas vairs nav zāle, bet vēl nav krūmi, sauc par viršiem un tas ir pareizi darīts.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:08 pm
(Link)
konsekvence, to mēs atbalstām. virši, tas pat ir cienīgi teikts, cilvēks nenolaižas līdz flokšiem (lai gan flokši ir visai brīnišķīgi, žēl, ka viņus tā). un par šādiem kungiem man jautājumu nav.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:April 13th, 2017 - 04:43 pm
(Link)
a latīņu, a moš labāk latīņu apzīmējumu?!
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:11 pm
(Link)
par ko ne. scilla. ja pavisam precīzi, laikam scilla siberica.
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:April 13th, 2017 - 04:53 pm
(Link)
Zilās Puķītes ir tās zilās puķītes, kuras Kapos. Visi tās pazīst. :)
Viņas laikam arī par zilpulkstenītēm sauc.
Vizbuļus sauc par zilajām vizbulītēm. Baltās vizbules krievi sauc par anemonēm.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:18 pm
(Link)
gōti jūs tādi! ar savām kapu puķēm :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:April 13th, 2017 - 05:06 pm
(Link)
Pag, ko jūs te apsaukājat par zilajiem sniegpulksteņiem? Zilstarītes? Mūspusē tās sauca par zilstarītēm vai zilajām zvaigznītēm vai jā, zilajām puķītēm. Tehniski zilsniedzītes ir pareizais, OK, bet zilie sniegpulksteņi?

Zilus vizbuļus neesmu redzējusi. Ir vizbuļi parastie, kas ir violeti, un ir balti un ir dzelteni. Ja ieraudzītu zilus, sauktu par ziliem, bet citādi tas tāds 'violets are blue' - nu ka tik ne arī, biedri.

Sniegpulksteņi savukārt ir parastie, lielie un dzeltenie. Tā zilā puķe ir kaut kas pavisam cits.

Un 'dzeltenās puķītes' ir tās, kuras botāniķi saucot par 'sakņu pelūdēm', bet nevienu citu nosaukumu kā 'dzeltenā puķīte' es tai nezālei tiešām nezinu. (saulespuķes, pienenes, gundegas, māllēpenes, dzeltenie vizbuļi, dzeltenās margrietiņas, dzeltenās kliņģerītes, dzeltenās kumelītes, utt utjp par 'dzeltenajām puķītēm' nesauc).


[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 05:17 pm
(Link)
vijolītes un vizbuļi jau nu arī nav viens un tas pats :)
te mums paveras aizraujošs sarunas lauks par ziedu krāsu iedalījumu – pamatkrāsas vai smalkāk. es par pamatkrāsām, skatos, ka tu par smalkāku iedalījumu.
un jā, zilsniedzītes mūspusē sauca par zilajiem sniegpulksteņiem, bet es speciāli tiem, kuri šo apzīmējumu neatpazīst vai neatzīst, minēju arī oficiālo.
starp citu, cik interesanti, ka par "zilajām puķītēm" domas nedalās nevienā brīdī, bet par dzeltenajām jau gan.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:April 13th, 2017 - 05:34 pm
(Link)
Par zilajiem sniegpulksteņiem pārspīlēju, protams - bet tas noteikti ir retāk dzirdēts par 'zilo puķīti'.

Vijolītes un vizbuļi nav viens un tas pats, bet ir vienā krāsā. Kas nav zila. Tāpat kā ceriņi nav zili. vai lavandas. vai, nezinu, bietes.


Violet-lill-rozā, protams, ir daudz vairāk, bet tās nevar saukt par zilajām puķītēm, jo tās nav zilas.

Savukārt dzeltenā ir tāda standarta puķes krāsa, nekas īpašs, ne viens ne otrs kandidāts uz 'dzelteno puķīti' nav tāds sasodīti uzkrītošs. Pienene, nenoliedzami, ir tik pat uzkrītoša, kā zilās - bet visi zin pieneni.


Klau, bet tai sakņu pelūdei normālāks nosaukums kāds ir bez 'dzeltenās puķītes'? Nevar tak tik bieži sastopamu puķi nekā nesaukt?
[User Picture]
From:[info]penny_lane
Date:April 13th, 2017 - 05:15 pm
(Link)
man ,škiet, liidz shim nebija ienaacis praataa vinjus jebkaa saukt
[User Picture]
From:[info]usne
Date:April 13th, 2017 - 05:30 pm
(Link)
Par dzeltenajām puķītēm mēs saucam rapšus.
[User Picture]
From:[info]kaplacis
Date:April 13th, 2017 - 05:42 pm
(Link)
nu, kā, ir rozes un ir pārējās puķes. ja maziņas, tad puķītes.
[User Picture]
From:[info]daria
Date:April 13th, 2017 - 06:30 pm
(Link)
Nezināju, ka zilās puķītes sauc par zilsniedzītēm. Bet par sniegpulksteņiem viņas vienmēr atteicos saukt, jo viņas taču nekādi neizskatās pēc sniegpulksteņiem.
a) vizbules saucu par vizbulēm; lillā vizbulēm krāsu nenorādu, tikai baltajām un dzeltenajām.
b) pienenes ir pienenes un neviens tās par dzeltenajiem sniegpulksteņiem vai lielajām māllēpēm (t.i., par pavisam citām puķēm, kā zilās puķītes) nemēģina nosaukt.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 13th, 2017 - 06:32 pm
(Link)
te gan man sāka raustīties plakstiņš
[User Picture]
From:[info]daria
Date:April 13th, 2017 - 06:46 pm
(Link)
es domaaju, ka manas zinaashanas par augiem ir tiiik plashas, lai Tev raustiitos abi. Neritmaa. :)
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:April 13th, 2017 - 08:05 pm
(Link)
Karo4 visi pidari visi tie ir laksti un punkts!
[User Picture]
From:[info]bozena
Date:April 13th, 2017 - 08:35 pm
(Link)
Gāju skatīties, vai pareizi saorotu, kas ir sakņu pelūde, un atradu jauku augu ar nosaukumu PLANKUMAINĀ URLAJA! Lūk!
https://www.latvijasdaba.lv/augi/trommsdorffia-maculata-l-bernh/
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 17th, 2017 - 11:28 pm
(Link)
jā, es arī uzšķīru laikam jau to pašu lapu tai pašā grāmatā un nopriecājos par urlaju :)
[User Picture]
From:[info]_re_
Date:April 13th, 2017 - 09:15 pm
(Link)
starp citu, ir zilās vizbulītes (kas vismaz Murjāņu mežos tiešām ir zilas, reti izdodas redzēt ko violetā novirzienā), bet baltie un dzelteņie vizbuļi. lai gan dzimta viena, apakšsadalījums atšķiras, pēdējie divi ir no anemonēm.

bet par topiku - es katru gadu lasu tavu izmisumu šajā sakarā un katru gadu atkal aizmirstu kā īsti pareizi sauca tās puķītes. jā, varbūt līdzīgas sniegpulksteņiem, bet parasti redz tikai pa gabalu, kaut kas proporcijās tomēr atšķiras, zied tad, kad sniegs jau arī sen aizmirsts (izņemot šo svētdienu).
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 18th, 2017 - 12:02 am
(Link)
eu, bet es par to rakstu pirmoreiz, godavārds

un īpaši tev "kā var par sniegpulksteni saukt to, kas nezied sniegā" veltījums no dienas, kas nav svētdiena:


un baltie zied tikai maaazdrusciņ agrāk par zilajiem, ja kas
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:April 13th, 2017 - 09:44 pm
(Link)
ahā, ahā, ir rezonanss. vispār, es šito samācījos no [info]au, jo tā jau saucu tos par zilajiem sniegpulksteņiem un bēdu nezināju. jāteic gan, ka puķuloģijā manas zināšanas ir tik skopas, ka droši "logotipus saucu par zīmoliem un tālab varu izbesīt jebkuru zaļpirkstīti." nava tīši, vien blēņas ap nezināmu tēmu. un zilās puķītes ir smukas.
[User Picture]
From:[info]tiga
Date:April 17th, 2017 - 03:09 pm
(Link)
man ir sniegpulkstenītes, kuras ir baltas pēc noklusējuma, jo tādas kā pavasara brīnumu gaidīju dārzā, kad biju maza, un zilās sniegpulkstenītes (krāsa ir jānorāda, jo tas ir dīvaini, jo tādas bērnībā reti redzēju, un kad redzēju, ne pārāk patika, jo zilas, bet sniegpulkstenītēm jābūt baltām taču), bet, ja man ir slinkums gari teikt 'zilās sniegpulkstenītes', tad es saku 're, kāds zils paklājs' vai kaut ko tādu. baltajā gadījumā nav slinkums, jo tur var teikt vienkārši 'sniegpulkstenītes'.

un man ir vizbulītes, kuras ir zilas pēc noklusējuma, vai drīzāk lillā, bet kā nu kuram, un ja ir baltas, tas jāsaka baltās vizbulītes (jo tas ir dīvaini utt., skat. tekstu iekavās augstāk). dabā es vispār neesmu redzējusi baltās vizbulītes. un arī zilās redzēju tikai relatīvi nesen, pirms gadiem 10 pirmo reiz. biju vīlusies, jo biju iztēlojusies, ka tās ir pavisam citādākas :)

un līdz ar to a) kā var sajaukt?! kā var neatšķirt?!, b) nē.

bet, ja godīgi, no pavasara puķēm daudz vairāk par zilajiem pulksteņiem un vizbuļiem man patīk mazās, zilās muskares :)

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:April 18th, 2017 - 12:06 am
(Link)
muskares ir foršas! :)
es vispār piekrītu tādam dalījumam, ka vārdu bez papildu apzīmētāja nes tas, kurš ir populārāks vai nāk pirmais, tieši tā kā tu stāsti par sniegpulksteņiem un vizbulēm

hackers counter system