Chloroform Sauna ([info]martcore) rakstīja,
@ 2007-11-09 12:03:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
lūk, vienīgais jautājums, kam es feminisma teorijās kategoriski nepiekrītu, ir tas, ka pieņemot darbinieku darbā, šefs nedrīkst škirot dzimumus
tā ir, starp citu, kā reizi nevis mana, bet gan feminisma terminoloģija

po mojemu, cilvēkam, kurš atbild par galarezultātu vai nu ar savu naudu vai ar savu karjeru, pofig, nedrīkst vispār uzspiest nekādu regulāciju šajos jautājumos. viņa motivācija, pieņemot to vai citu cilvēku darbā var būt absolūti JEBKĀDA.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]omeega
2007-11-09 12:28 (saite)
Pilnīgi piekrītu.

(Atbildēt uz šo)


[info]chimera
2007-11-09 12:29 (saite)
jā.

(Atbildēt uz šo)


[info]sirdna
2007-11-09 12:30 (saite)
vienkārši, ja mani pieņem darbā, tad tas ir manu talantu un spēju rezultāts, ja nepieņem, tad tā ir pretīga (ielikt savu izteiktāko īpašību, rasi, dzimumu un intelekta koeficientu) diskriminācija.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 12:43 (saite)
a ju tu neiepatikies vienkārši kā cilvēks?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]starro
2007-11-09 12:45 (saite)
tad mēs nevarēsim sastrādāties. Paldies, atā, jūsu cēvē tiks saglabāts datubāzē, ja nu gadījumā te būs cits priekšnieks

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2007-11-09 12:48 (saite)
vienīgi, cik laika vajag lai novērtētu, ka pirmais iespaids ir bijis kļūdains?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 12:53 (saite)
tā jau nu vairs ir šefa problēmas
man vispār abidna šajā jautājumā varētu būt tikai tas, ka es varētu pieteikties kādai vakancei, kuras liktenis jau ārpuskonkursa būtu izlemts, un man tas būtu gluži vienkārši velti iztērēts laiks
a tā - šefs meklē labu darbinieku, tāpāt kā darbinieks meklē labu šefu, ko tur.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]starro
2007-11-09 13:04 (saite)
Izklausās jau skaisti par to attiecību "ķīmiju" starp organizācijas locekļiem. Lūk, Loskutuva un Kalvīša keiss. Kalvītis teica, ka viņu attiecību modelis neatbilst "labas pārvaldības principiem" - nevar sastrādāties jeb nav šīs ķīmijas. Un lūk, tas izrādās nelikumīgi... Ja akceptē šo šefa subjektīvismu, tad akceptējams ir bezpreģels uz garstāvokļa vai jebkādu interešu un motīvu pamata.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 13:10 (saite)
valsts sektorā visa šī figņa pazūd un paliek profesionalitāte, es tev piekrītu, cena taču kļūdām ir tūkstotskārt augstāka nekā privātajā biznesā

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]sirdna
2007-11-09 12:54 (saite)
vai var būt vēl ļaunāka diskriminācija, ja es neiepatīkos?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2007-11-09 12:39 (saite)
ir vairāki feminisma virzieni: *)cīņa par līdztiesību *) cīņa par īpašām tiesībām, uzsverot atšķirības.
Manuprāt diezgan pretrunīgi.

Bet uzskatu, ka motīviem pieņemot darbā ir jābūt subjekīviem. Jo tiek nodibinātas attiecības. Bet attiecības vispār balstās uz subjektīviem spriedumiem, kur aizspriedumu ir tikpat daudz kā nepamatots optimisms.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 12:44 (saite)
teoriju kopums ir diezgan murgains kā tāds, taču pricipā tas jau vienīgais izvirza arī šo manifestu pret atalgojuma vienlīdzību

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 12:48 (saite)
v smisļe - PAR atalgojuma vienlīdzību :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2007-11-09 12:58 (saite)
labi, štrunts par pieņemšanu darbā, bet kā ir ar atlaišanu?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]dunduks
2007-11-09 13:34 (saite)
man varbuut vienmeer liidz shim ir veicies ar darba deveejiem, bet kopumaa es uzskatu, ka ja pienjemshana un atlaishana buutu "vieglaakas" no darba deveeja puses (ok, tur meenesi ieprieksh un kaut kaadas papildus naudas un taa), tad darba deveejs buutu daudz ieinteresantaaks vairaak dot iespeeju un riskeet, jo shobriid pie darbinieku atlases vairaak jaaskataas, lai tas ir nevis vislabaakais iespeejamais, bet gan vismazaakriskantaakais, ka buus gruutiibas peecaak.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]madame_silence
2007-11-09 13:43 (saite)
es piemēram strādāju sfērā kur ļoti strikti dalās vīriešu un sieviešu darbi

un ja ir daļa darbu kur es varētu pieņemt šādu dalījumu tad citos man ir abidna jo prinpā tam nav nekāda pamatojuma.

piemēram montāžas režisori biežāk ir sievietes un ne jau kaut kādu tur nebūt iemeslu dēļ kā talants vai tamlīdzīgi... bet vnk tādēļ ka kino pirmsākumos montēšana bija tīri trula un mehāniska padarīšana - nogriez un salipini. nebija starpības vai tu sēdi pie šujmašīnas vai montāžas galda. kopš tiem laikiem ir ieviesies ka to daru sievietes. līdzīgi ir ar skriptiem (latviešu valodā nav ekvivalenta šīs profesijas nosaukumam).

bet līdzigi jau var atrast arī citās profesijās... medmāsas lielākoties ir sievietes un tam līdzīgi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 13:56 (saite)
lūk, nežēlīgais kapitālisms un nežēlīgā konkurence šādus jautājumus perfekti risina, jo darbā vienkārši tupa pieņem labāko profu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]madame_silence
2007-11-09 17:29 (saite)
latvijā noteikti nē... te paņem to kas pirmais pieskrējis un vispār nevajag arī tur tā nav. paskaties cik neliels ir īpatsvars ar režisorēm sievietēm un kādos žanros viņas strādā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]stihija
2007-11-09 14:32 (saite)
vispār jau nepiekrītu. Jāvadās pēc darba pieredzes, spējām, personīgajām īpašībām. VArbūt apoģērba un ārējā izskata, kā prot sevi pasniegt. Bet ne pēc dzimuma. Dzimums tomēr nenosaka intelektuālās un darba spējas.

varbūt izņēmums varētu būt gateris.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 14:43 (saite)
thh
lūk, tev kā vakances pretendentei ir retorika "Jāvadās pēc darba pieredzes, spējām, personīgajām īpašībām."
darba devējam ir retorika "darbiniekam ir jābūt blondīnei ar garām kājām, minisvārkiem un dziļu dekoltē"

un tagad paskaidro man, ar ko gan jūsu retorika šeit atšķiras

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 14:52 (saite)
darba devēju tu definēji kā "cilvēkam, kurš atbild par galarezultātu vai nu ar savu naudu vai ar savu karjeru" nevis vīrieti, kas meklē mīļāko.. lūk arī mans pamatojums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 14:55 (saite)
astarp šīm divām lietām ir pretruna?
es runāju par to, ka tu, kā darba vakances pretendente saki, ka zini labāk, ko darba devējam vajag un ko nē, lai arī par galarezultātu atbild darba devējs, kamēr tu neatbildi ne par ko

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 14:58 (saite)
protams, ka ir pretruna! Pretruna ir tajā ko darba devējs meklē. Ja viņam vajadzīgs cilvēks, kas palīdz pašam darba devējam vairāk nopelnīt, attīstīt kompāniju un strādāt ar reālu peļņu, viņš nešķiros dzimumu, bet gan personu. Ja viņš meklē sekretāri savu acu priekam.. nu tas jau ir cits jautājums :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 15:03 (saite)
es nezinu, ja es meklētu sekretāres darbu un saprastu, ka šefs meklē mīļāko, es uzreiz izdomātu, ka no vietas ar šādu hjūman resorses menedžmentu (un droši vien visu pārējo tādā garā) vajag pist prom, ko kājas nes, jo nu tur jau točna ne karjeras iespējas, ne normālas dzīves

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 15:06 (saite)
piekrītu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 15:10 (saite)
savu darbu un savu kolektīvu tu atradīsi tač

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 15:23 (saite)
nu tam jau es piekrītu, ka no seksuāli noskaņota šefa, kas to turklāt neslēpj ir jābēg ko kājas ness un nav tur ko! Bet par to dzimuma nenozīmību es runāju normāla darba devēja gadījumā (ar normālu, es domāju - loģiski domājošs un uz peļņu orientēts)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 15:31 (saite)
normāli domājošs cilvēks tevi darbā izvēlēsies profesionālo iemaņu dēļ

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 15:32 (saite)
nu tieši to es arī gribēju pateikt jau no paša sākuma! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 16:08 (saite)
bet ne jau visur ir normāli un profesionāli domājoši cilvēki

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2007-11-10 00:20 (saite)
Viss jau būtu nežēlīgis skaisti.

Tikai pasakiet man, ko darīt priekšniekam, ja ir konkrēta riska grupa - sievietes ap 25-35, kuras pieņemot darbā tu nekādi nevari būt drošs, ka viņa pēc 2 mēnešu nostrādāšanas tev nepateiks - paldies mīļais priekšniek, ņem vērā - es vispār drīz iešu dekrētā - zini tomēr jau 3. mēnesis...

Proti. Es saprotu, ka kā priekšnieks nevaru diskriminēt sievietes pēc šī. Teikšu pat vēl vairāk - dekrēta atvaļinājums manuprāt ir atbalstāma lieta un bērnu radīšana - pietiekoši ķēpīgs pasākums, lai darbs arī to atbalstītu. Bet reāli ir tā, ka tā "vieta" paliek tukša. Un atkarībā no darba specifikas tā var būt vieta, kur ne vien cilvēku dabūt nav viegli, bet arī viņš ir jāapmāca (jāpiezīmē, ka darba devējs maksā arī daļu no izdevumiem, kas saistīti ar to, ka reāli uz 1 vietu ir 2 cilvēki no kuriem viens garajā atvaļinājumā).

Plus vēl, ja ir redzams, ka ir dažas, khm, meitenes, kas faktiski, kad uzzin, ka ir stāvoklī, vienkārši sameklē kādu siltu vietiņu (lasi, kur viss notiek oficiāli un visus sociālos labumus viņas dabūs) un protams stājoties darbā nekādi nenorāda, ka jau zina, ka pēc pusgada vairs nestrādās.

Un sanāk tā - kā cilvēks atbalstu, kā priekšnieks - nevarētu atļauties īsti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-10 01:17 (saite)
tev ir elementāri jārēķinas ar dekrēta iespēju. jālāpa jau būs tas coķis darbībā, kur tu liksies, bet kas tad tu esi par šefu, ja tu sāksi plātīt roķeles brīdī - man grāmatvede aizgāja dekrētā.
jā, sievietes dzemdē bērnus, apliecinu, fakts. tas ir viennozīmīgi jābekapo.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2007-11-10 10:50 (saite)

Nav jau runa par to, ka nezinātu, ko darīt un nerēķinātos, bet par to, vai es diskriminēšu pēc dzimuma, vai nē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dunduks
2007-11-12 08:27 (saite)
es pieljauju, ka nav (nepaarvarama) probleema, ja kaada uzveederojas, bet attieksmi kopumaa maitaa taas, kas peec ielidoshanas sameklee darbu, zinot, ka taapat nestraadaas, resp. reaali njemot, uzmet darba deveeju, un ja mani taa paariitis buutu uzmetis, tad es LJoti piesardziigi skatiitios uz jebkuru potenciaalo brunchaino darbinieku reproduktiivajaa vecumaa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2007-11-09 15:22 (saite)
kāpēc ne karjeras iespējas? diezgan izplatīts veids

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 15:25 (saite)
nē, nu ja tu esi stopudov pārliecināts, ka tas atbilst organizācijas tradīcijām, kultūrai un vērtībām, tad jau vairs tikai ētikas jautājums :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]starro
2007-11-09 15:17 (saite)
es kā šefs, ja atnāk pretendenti ar līdzīgu CV, izvēlētos to, kas labāk atbilst organizācijas tradīcijām, kultūrai un vērtībām. Gandrīz visur tiek prasīts komandas darbs un tad sadarbības efektivitātē ir būtiski demogrāfiskie parametri. Noliegt to nozīmē, neko nesaprast par tādu smalku lietu kā organization behavior. Organizācija ir dzīvs organisms, tai ir nosacīta "kolektīvā psiholoģija". Ja darbinieki būs aizspriedumaini, tad es kā šefs nemēģināšu uzreiz riskēt, pat ja mani personiskie uzskati ir liberāli un toleranti un galvenais pragmatiski.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 15:25 (saite)
protams, ka svarīgi ir kā cilvēks iederēsies kolektīvā. bet tas drīzāk ir atkarīgs no paša cilvēka spējām un personiskajām īpašībām.. varbūt reots gadījumos - tautības. Bet diezgan maz ir tādu vietu, kur tas būtu atkarīgs no dzimuma. Piemēram melnie joki - tie patīk un nepatīk gan sievietēm, gan vīriešiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 15:29 (saite)
es vispār visu šo pasākumu varētu mēģināt formulēt šādi:
1.ja tevi pieņem darbā profesionālo iemaņu dēļ, tad arī tavs šefs ir profs un viņa vadībā strādā jau citi profi, un šis uzņēmums plaukst, un tev tajā ir visas iespējas
2. ja tevi darbā pieņem dēļ garām kājām un dekoltē, tad tavs priekšnieks ir lohs un pārējie viņa padotie arī ir lohi, un šis uzņēmums nav stabils, kurā tev iespēju nemaz nav tik daudz

tas ir ļoti vispārināti, bet tā ir kopējā koncepcija

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]stihija
2007-11-09 15:33 (saite)
fully agree

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]kemune
2007-11-09 16:02 (saite)
da nu, a Darba likumu u.c. noteikumus, kā arī to stulbo kriminālkodeksu drīkst uztiept, ja?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]martcore
2007-11-09 16:06 (saite)
drīkst

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?