kauns

Posted on 2010.12.09 at 11:29
man:: labs
skan: klusums
Tags:
manlieks, gandrīz katrs kādreiz ir izjutis kaunu kāda cita vietā. nu redzot kaukādu stulbu, vulgāru, utt. izturēšanos vai izskatu. nebiju nekad iepriekš šai sajūtai pievērsusi īpašu uzmanību, bet pirms pāris dienām nāca atklāsme, ka tā taču ir iedomība un augstprātība slēptā, bet smagā formā. tas kauns taču rodas no vērtēšanas, kura balstās uz to, ka es gan nekad tā nedarītu, kas savukārt balstās uz es taču zinu, ka tā darīt ir stulbi = es esmu gudrāks.
centīšos vairāk nekaunēties par citiem. lai kaunās paši, ja grib. ja negrib, arī nekas.

Comments:


Andr.
[info]andr at 2010-12-09 12:00 (Saite)
mhm,pilnīgi piekrītu.Es tik nekad neesmu varējusi saprast,kāpēc ir jākaunas cita vietā par to,ko neesi pats darījis.Šobrīd nenāk prātā pilnīgi neviens gadījums,kad esmu kaunējusies par citiem,bet zinu,ka noteikti ir bijis tāds gadījums,ka kaunās kāds manā vietā un tas jau man liekas ir saistīts ar otra bailēm citu acīs izskatīties "sliktākam".Bet ir gadījumi,ka dažreiz nokaunināt gan vajag par sliktu uzvedību,bet tā mierīgi.
*
[info]inese_tk at 2010-12-09 12:08 (Saite)
nū, man ir gadījies kaunēties citu vietā, piemēram, kad veikalā kaukāds vecis siekalām šķīstot brēc uz pārdevēju, kura it kā gribot viņu apkrāpt, lai gan pats paņēmis pavisam citu desu nekā gribējis - tātad arī par citu cenu. vai, kad sīko bars lidina kaudzēm atkritumus ārā pa vilciena logu utt., utjpr. nav jau tā, ka es justos vainīga viņu vietā, bet kauns man mēdz būt. nezinu īsti kāpēc, iespējams tāpēc, ka viņi ir cilvēki un es esmu cilvēks, varbūt. nujā, tie iemesli nav līdz galam vēl izdomājušies.
un zinu, ka daudzi regulāri izjūt kaunu citu vietā.
Andr.
[info]andr at 2010-12-09 12:23 (Saite)
vo,tagad es nokaunējos,ka manī nav kauns par tādā lietām.Drīzāk kaut kāds žēlums,ka nesaprot,ka tā darīt nav īsti labi,bet kauns tas nav.
*
[info]inese_tk at 2010-12-09 23:53 (Saite)
nav jau ko kaunēties, jo to kaunu jau nevajag :)
žēlums man arī ir, bet tomēr ir arī tas, ko es skaidri un gaiši izjūtu kā kaunu.
bet nu jā, man šitā doma vēl jāpašķetina.
[info]digna at 2010-12-12 01:25 (Saite)

Cits viedoklis.

"vērtēšanas, kura balstās uz to, ka es gan nekad tā nedarītu, kas savukārt balstās uz es taču zinu, ka tā darīt ir stulbi = es esmu gudrāks"

Neredzu nekā augstprātīga šajā, turklāt, šie "elemeti" ne vienēm viens uz otra balstās. Augstprātību piešķir nevis vērtēšana un salīdzināšana, bet gan attieksme. Jā, citkārt kauns par citiem ir izaudzis augstprātības augsnē, taču ne vienmēr. Tas var sakņoties kautrībā, audzināšanā, kulturālās atšķirībās un tamlīdzīgi, kas nenozīmē augstprātību.
[info]digna at 2010-12-12 01:35 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

"ne vienmēr" tur bija domāts

Ā, un vēl, augstprātība kā tāda arī ir ļoti nosacīta padarīšana. Jebkurš cilvēks vai rīcība var kādam likties kas augstprātīgs, lepns, iedomīgs bla bla. Tā pat kā garšīgs/negaršīgs, smuks/nesmuks, katram ir sava mēraukliņa, citam īsāka, citam garāka.
Tā pat, manuprāt, nevienu īpašību, tās izpausmi vai rīcību nevar viennopzīmīgi nosaukt par labu vai sliktu, arī to kaunu citu vietā katru reizi var skatīt savādāk, plašāk un vismaz pusē gadījumu tam noteikti būtu pilnīgi dabisks un nenegatīvs skaidrojums.

P.S. Ja Tu visas "sliktās" īpašības, ieradumus un rīcības noķersi aiz ausīm un vēl arī galīgi apspiedīsi, tad pārvērtīsies par skaistu, gaišu, spīdīgu, mirdzošu, tīru, bet diemžēl diezgan garlaicīgu un lielākai daļai ne tuvu nepieejamu kristālu. Un tad tā daļa aizvien domās par Tavu augstprātību.. :P
K
[info]rkktzd at 2010-12-12 16:01 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

manliekas tiirs, nepretenciozs un neaugstpraatiigs cilveeks nevar buut garlaiciigs, bet taipat laikaa, kaa jau pati teici, viss ir relatiivs un atkariigs no taa ko katrs pats meklee.
manliekas tiiriiba maina cilveekus uz labu, esmu to redzeejis. tas gan prasa zinaamu darbu, bet manupraat ir taa veerts. bet to labumu, diemzheel no malas iisti ieraudziit nevar un to, ko var taa ur tikai aisberga redzamaa dalja, bet tas taa
*
[info]inese_tk at 2010-12-12 22:55 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

vispār nav runa par to, ka kāds var kādam likties iedomīgs vai neiedomīgs. runa ir par to, kādi ir rīcības dziļākie un bieži vien pavisam neapzinātie motīvi.

es uzskatu, ka vajag tiekties uz to, lai atmestu jebkādas mēraukliņas, nevis padarīt tās īsākas vai garākas vai iekrampēties esošajā garumā.

kauns pats par sevi nav laba/pozitīva padarīšana. Vīlma par to ļoti daudz ir rakstījusi.

es nekādā ziņā necenšos sevī kaut ko APSPIEST. es cenšos saprast savas uzvedības dziļākos cēloņos un tos izprotot rīcība mainās pati no sevis. mani itin nemaz neuztrauc, ka es kādam varētu kļūt garlaicīga un, ka kāds mani varētu sākt uzskatīt par augstprātīgu. ja kāds mani par tādu uzskata tam var būt tikai divi iemesli - nepazīšana un neiedziļināšanās (un tad, tā ir viņa problēma, par kuru es neuztraucos) vai arī viņam ir pamats tā uzskatīt (un tad tā ir mana problēma, kuru es gribu pieņemt, izprast un atrisināt). manuprāt, ja cilvēks tiecas uz vienkāršību, patiesību un godīgumu, iekšēju tīrību, rāmu, gaišu prieku, pateicību un pazemību, tad tas, ka viņš kādam var likties garlaicīgs viņam itin nemaz neliekas svarīgi.

es atvainojos, ja man nav izdevies izteikties pietiekami skaidri, saprotami un draudzīgi, bet man bija ļoti gara diena ar jāšanas treniņu un darbu, tāpēc esmu šobrīd nogurusi un mazliet nesakarīga.
[info]digna at 2010-12-12 23:13 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Katram sava vieta un laiks. Neesot tik informētai par visādām ezotēriskām utml. it kā garīgām lietām (šeit Tu vari saukt "nevēlēšanās iedziļināties", bet tik pat labi Tava nevēlēšanās iedziļināties varētu būt tamlīdzīgu lietu pragmatiskā un fiziskā puse), brīžiem man Tevi ir ļoti grūti saprast.
Un brīžiem paliek bail, ka esi kādā sektā vai tamlīdzīgi.
*
[info]inese_tk at 2010-12-12 23:42 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

es neredzu šim visam pilnīgi nekādu sakaru ar ezotēriku.

man atkal reizēm ir grūti saprast Tavu, brīžam aizkaitināto un neiecietīgo, ārdīšanos un to, kāpēc Tu nekādi neproti nepiekrist mierīgi. tas reizēm man liek justies nenormāli bezpalīdzīgai, it īpaši tāpēc, ka man nepietiek prāta neiesaistīties ar Tevi šādos konfliktos.

es, piemēram, labi atceros, cik nikni un neiecietīgi Tu runāji, kad es sāku kļūt par 100% veģetārieti - Tu putām uz lūpām bļāvi, ka netici, ka tas ir pa īstam, ka es noteikti kaut ko apspiežot un, ka tā vispār esot tikai modes lieta. laiks ir parādījis, ka tas ir pa īstam, ka es neko neapspiežu un, ka vismaz manā gadījumā tam ar modi nav nekāda sakara. es atceros, arī diskusijas, kurās Tu apgalvo, ka tas, ka viens cilvēks kļūst par veģetārieti nekādi nevar ietekmēt pasauli kopumā - nu tur ekoloģisko situāciju vai attieksmi pret dzīvniekiem, tāpēc no tā nav nekādas jēgas, ja to dara tikai ētisku apsvērumu dēļ, lai gan it kā gribas to gaļu ēst. tagad ir pagājis laiks un Tu pati atsakies no precēm, kuras Tev ir ērti un patīkami ikdienā lietot, tikai tāpēc, lai ētisku apsvērumu dēļ neatbalstītu eksperimentus ar dzīvniekiem.
ar šo visu es nekādā ziņā negribu rādīt uz Tevi ar pirkstu un teikt, kauko no sērijas - redzi, redzi, bet es taču teicu vai arī, ka es kaut ko zinu labāk par Tevi. pilnīgi noteikti ne tā. es tikai gribētu, lai Tu šādās diskusijās nebūtu tik ārprātīgi kategoriska un neiecietīga. no savas puses es no sirds centīšos to visu uztvert lēnprātīgāk, bet pagaidām es neesmu tikusi tik tālu, lai to varētu bez Tevis daudzinātās apspiešanas, no kā es ļoti cenšos izvairīties.

lūdzu nedusmojies un neapvainojies, dārdā drAUdzene!
*
[info]inese_tk at 2010-12-12 23:43 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

dārgā. es gribēju teikt DĀRGĀ. nevis dārdā.
[info]digna at 2010-12-13 00:17 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Ezotērika, garīgās pilnveides skolas, paralēlās pasaules, pārdabiskās lietas un viss tāds, ok, ezotērika nebija labākais apzīmējums.

Atbildot uz uzskaitījumu - veģetārisms man vēl līdz šim liekas diezgan modes lieta. Esmu kļūdījusies - Tev tas ir diezgan pa īstam, atzīstu savu kļūdaino spriedumu. Par apspiešanu? Tu varbūt neapspied, bet no KT gan pāris reižu ir nācies dzirdēt, ka viņam gribas gaļu.
Viens cilvēks globāli patiešām nevar ietekmēt, bet, kā tagad saprotu, var ietekmēt sev galvu un sirdsapziņu, tas gan.
"no tā nav nekādas jēgas, ja to dara tikai ētisku apsvērumu dēļ, lai gan it kā gribas to gaļu ēst" vairāk vai mazāk tā domāju vēl līdz šim, domas mainījušās tikai tādā ziņā, ka vēlos pakāpeniski atteikties no neētiski audzētas gaļas (t.i., ēst tādu, kas dabūta no normālu mājlopa dzīvi dzīvojuša dzīvnieka vai no medībām, kas ir pārtikas ieguvei, nevis sportam).
Atsakos no "neētiskām", tiesa, bet tām ir daudz "ētisku" analogu, kurus turpinu lietot, tāpēc ērtību ziņā tā īsti nekas nav mainījies.

Necik nedusmojos, neapvainojos un neārdos vai tamlīdzīgi, tikai diskutēju. Un kā reiz necentos būt kategoriska, tikai piedāvāt paraudzīties arī no piezemētākas puses uz sākumierakstā apskatīto tēmu - izteikt savādāku, gandrīz pavisam pretēju viedokli.
"centīšos to visu uztvert lēnprātīgāk, bet pagaidām es neesmu tikusi tik tālu, lai to varētu bez Tevis daudzinātās apspiešanas" tak paņem un izbļausties, vai kā tamlīdzīgi (kaut vai rakstot lieliem burtiem).
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 00:52 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

nē, bet es joprojām nesaprotu kāds emociju cēloņu izprašanas centieniem ir sakars ar paralēlām pasaulēm un pārdabiskām lietām?

un šim gan negribu piekrist "ērtību ziņā tā īsti nekas nav mainījies" - Tu vairs nevari ieiet jebkurā parastā optikas veikalā un nopirkt jebkāda ražotāja kontaktlēcas. ja Tu gribi viņas nēsāt, Tev ir jāuzmanās, lai neplaistu garām brīdi, kad viņas paliek vecas, jo Tev ir viņas jāpasūta no citas valsts un jāgaida kamēr viņas atceļos. Tu vairs nevari vienkārši iebāzt tamponu un, kad tas ir pieasiņojis izmest to ārā - Tev ir jāuzšūj aizvietotājlieta un turklāt jāmazgā viņa. ja mājās ir beidzies šampūns, Tu nevari ieskriet tuvējās Drogās un paķert, kas pagadās. Tev ir jāiet uz vietu, kur var nopirkt tādu produktu, kas apmierina Tavas ētiskās un arī fiziskās prasības. tā ir ērtību zaudēšana. tas viss vairs nav tik ērti, kā tad, kad par to vispār nedomā un nepievērš tam uzmanību.
[info]digna at 2010-12-13 01:05 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Aj, nu es nevaru atrast vārdu, ar ko apzīmēt to, ko vajag apzīmēt. Tie neizskatās pēc parastiem psiholoģiskiem, ķīmiskiem vai tradicionālmedicīnieskiem emociju izprašanas cēloņiem, bet gan tādiem, kas balstās Tevis piekoptajā gartīgajā praksē, ja tā to varētu saukt. Bet tas ir loģiski, ja Tu nemeklē kaut kādu nosacīti objektīvu viedokli, bet pēti savas personiskās sakarības savā interpretācijā.

Hmm, nu, daļēja taisnība Tev ir, bet tas ērtību zudums ir ļoti minimāls, praktiski nekāds. Starpcitu, Drogās var nopirkt Nivea, kas nav testēta uz dzīvniekiem, tā kā ja man steidzīgi vajadzētu šampūnu, nu tā, ka nevar atlikt un nebūtu kur sprukt, tad es varētu nopirkt to. :)

Par to ērtību zudumu domājot/ērtību iegūšanu nedomājot ir baigi neviennozīmīgi, jo nosacīti zaudējot kādu ērtību (par fiziskām lietām tagad runāju), tai pašā vietā iegūsti kaut kādu citu plusu/ērtību, kas visu atkal nolīdzsvaro.
Bet, nu, jā, jo mazāk domā, jo vieglāka dzīve. :D
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 02:01 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

a par tām ērtībām dušā izdomājās, ka ir jau tomēr tā, ka pie neērtībām (kā nosacīta jēdziena) pierod tikpat ātri kā pie ērtībām. un tas, kas sākumā licies neērts, kad pierod, šķiet pavisam ērts :)
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 01:01 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

p.s.
turklāt viss, kas vismaz pēc manām domām, varētu būt tas, kas Tev asociējas ar manu būšanu sektā, ir padarījis manu dzīvi kvalitatīvāku, pilnveidojošāku, piepildošāku un interesantāku. es jūtos labāk, nekā agrāk, es patīku sev labāk, man ir vieglāk ar sevi sadzīvot, man ir daudz vairāk iekšēja miera, ticības sev un pārliecinātības. uzskatāmākais un ārēji redzamākais piemērs tam ir mana atgriešanās pie mana lielākā bērnības sapņa - zirgiem. bez visām tām domām un centieniem un atklāsmēm es nebūtu to izdarījusi. es jūtu, ka tas ko un kā es daru (tīri iekšēji - domās, prātā, sirdī un dvēselē) palīdz man iet uz priekšu un veidot savu dzīvi tā, lai es varu godīgi skatīties acīs pati sev un tas man šķiet vissvarīgākais dzīvē. tāpēc arī es teicu, ka mani itin nemaz neuztrauc, ka es kādam varu sākt likties garlaicīga. es dzīvoju savu dzīvi sev, nevis citiem.

un visas tās lietiņas, ko es te rakstu, es nerakstu tāpēc, ka es gribētu, lai tā domā pilnīgi visi. lai visi man piekrīistu un darītu tāpat (man brīžam šķiet, ka Tu domā, ka es to visu rakstu tieši tamdēļ un mani tas ļoti skumdina). es to rakstu kā personīgas piezīmes un atklāsmītes, bet publiski tamdēļ, ka man patīk, ja tas noder vēl kādam citam. un, ja reiz es esmu kaut ko ierakstījusi, tad tā doma manī ir tik izkristalizējusies, lai es būtu šajā konkrētajā fāzē par to pārliecināta un nešaubīga.
[info]digna at 2010-12-13 01:16 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

"...man brīžam šķiet, ka Tu domā, ka es to visu rakstu tieši tamdēļ un mani tas ļoti skumdina"
abpusēji. Tas tāpēc, ka mēs pārāk viena no otras baidāmies šai ziņā, tāpēc nenotiek viedokļu apmaiņa, bet gan kaut kāda cīkstēšanās, lai gan arī man to cīkstēšanos negribas.
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 01:21 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

es negribu cīkstēties. bet nu jā man bail reizēm no Tevis, tāpēc es ieņemu dusmīgu pašaizsardzības pozīciju un nemaz nepamanu, ka man neviens neuzbrūk.

bet par to teikumu, ko Tu citē - man tā liekas, kopš Duetas Kjū pavasara mēģa, kad bija viena tāda abpusēji kategoriska diskusija, kurā Tu paudi viedokli, ka negriboties lasīt manu klabu, jo es te nodarbojoties ar sludināšanu un pamācīšanu un demagoģiju un Kārlis vispār arī. kopš tā laika man vispār reizēm bail te ierakstīt kaukādas savas atziņiņas un atklāsmītes, jo negribas, lai Tev atkal liekas, ka es kauko mēģinu sludināt :)

es tagad iešu dušā
[info]digna at 2010-12-13 01:30 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Tad necīkstamies.

Tās jau tās pašas bailes vien ir. Jo brīžiem liekas, ka sludini.

Duš duš.
K
[info]rkktzd at 2010-12-13 01:46 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

laikam drusku oftopiks, bet - "var ietekmēt sev galvu un sirdsapziņu" tas ir par mani. bez galjas eeshanas man gribas veel shaadas taadas lietas, ik palaikam, peec kuru izdariishanas es diezko ar sevi nelepotos. gribu tik klusi, klusi piebilst, ka `pashdiscipliina`, manliekas, shijaa kontekstaa ir veiksmiigaaks jeedziens kaa `apspieshana` un esmu paarbaudiijis uz savas aadas, ka man - neizmeerojami slinkam un inertam radiijumam taa ljoti paliidz savaakties un izdariit daudzko, ko es bez pashdiscipliinas nekad neizdariitu
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 02:15 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

jā, Kārļa "pašdisciplīnas" komentāra sakarā man ar gribējās paturpināt šito -
vispār man ir tāda kā alerģija pret vārdu 'disciplīna', bet laikam šajā sakarā nekā precīzāka nav. un dažreiz jau tā pašdisciplīna, kas savā ziņā ir apspiešana, ir ļoti svētīga. nu, piemēram - man pirms gulētiešanas uznāk kāre kauko nenormāli saēsties, lai gan īstu izsalkumu nejūtu. bet es to nedaru, jo zinu, ka tas īsais prieks, ko izjutīšu kāri stūķējot mutē ēdienu būs krietni īsāks, par tām nepatīkamajām sajūtām, kas pēc tam būs visu nakti - spiedīs vēderu, rādīsies slikti sapņi, daudz grozīšos un varbūt vēl ieslīgšu pašpārmetumos par to, ka nevajadzēja ļauties tai rijībai un mocīt sevi un savu gremošanas traktu. šajā gadījumā taču ir labi apspiest kaukādu vēlmi. man personīgi tas viss nāk (un ne viegli) caur zemākminēto godīgumu pret sevi - ja man gribas kautko ko tādu, par ko es zinu, ka labāk to būtu nedarīt, es cenšos sev pilnīgi godīgi pajautāt - vai es patiešām to gribu, kāpēc es to gribu un ko es no tā iegūšu. ja uz šiem jautājumiem pilnīgi godīgi atbild, tad bieži vien vēlme pāriet pati no sevis. protams, esmu ļoti tālu no tā, lai tas vienmēr izdotos. reizēm prāts ir tik viltīgs, ka pasteidzas tik pie kārotā vēl pirms šo jautājumu uzdošanas un atbildēšanas uz tiem. un tad es jūtos nelāgi un skumīgi. tāpēc cenšos arvien vairāk un rūpīgāk skatīties līdzi visam ko daru.
[info]digna at 2010-12-13 02:30 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Pašdisciplīnu, protams, katrs kaut kā un kaut kādās jomās audzina, bet vai tad nav muļķīgi teikt, ka kaut ko gribas, bet tad teikt, ka es nevaru, tāpēc, ka tāpēc. Nu, nevis "ai, kā gribas uz Ķīnu,mieru visā pasaulē, trešo pupu, otru pimpi, vienradzi u.c.", bet gan "ai, kā gribas uzpīpēt/kompeti/šniceli utt štruntus (tad tiek piedāvāta cigarete utt) un gribētājs pasaka - nē, es nevaru! Nu, nevis par kādiem sapņiem, iecerēm, kam vajag laiku un gaisa pilīm, bet parastiem ikdienas štruntiem, ko var piepildīt vienā minūtē. Kāpēc tad gausties par to? Tad jau tas tik vien ir kā mēģinājums atgādināt citiem par to, ka Tu no TĀ esi atteicies, gribi, lai paslavē par stingro gribu, sev kaut ko aizliedzis, ka tiek nests kaut kāds upuris. Nu, man tas tā izskatās.

Oftopiks saēšanās sakarā.. Vai jums ir dzērveņu krājumi mājās? Man jau kādu nedēļu kārojas dzērveņu sula, bet nav dzērveņu un tās no paciņas patiesībā ir ābolu sulas ar dzērveņu vienu procentu. Vismaz skolā mums ir tikai tāda. (vot arī idiotisms, kas viņiem grūti tur normālu morsu uztaisīt? :D)
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 12:43 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

"parastiem ikdienas štruntiem, ko var piepildīt vienā minūtē. Kāpēc tad gausties par to?" nu bet ja tas sapnis, iecere un mērķis ir atkratīties no tiem ikdienas štruntiem? ja ir nākusi sapratne, kas tie ikdienas štrunti sniedz tikai īslaicīgu un virspusēju prieciņu, bet pēc tam nāk gūzma ar visādām nepatīkamām sekām (fiziskā pašsajūta, garastāvoklis, bla bla bla). ja to saprot, tad daudz vairāk taču iegūst, ja pārkāpj pāri tai vēlmei. tas, kas man liekas pats svarīgākais ir iemācīties atšķirt savas patiesās vēlmes no mirklīgām, prātā, egoismā un pieradumā balstītām iegribām. es neticu, un atsakos ticēt, ka mana patiesā un dziļākā vēlme varētu būt uzpīpēt, utt.
es te tā padomāju par visādām mūsu diskusijām un viedokļu apmaiņām un, kas man tajās nav paticis un man izlobījās tāda sajūta, ka Tu gandrīz vienmēr, vienmēr šausmīgi jūtīgi, saasināti un ar sašutumu attiecies pret to, ja kāds (piemēram, es :) ) grib no kaut kā savā dzīvē atteikties. piemēram, no gaļas, no cigaretēm, no ķīmiskās kosmētikas, utt. Tu parasti apgalvo, ka nedrīkst sev neko aizliegt un, ka vajag darīt visu ko gribas. bet te ir jautājums par to, ko rakstīju augstāk - vai to patiešām gribas vai tikai liekas, ka gribas. un jautājums arī par to, ka ieguvumi var būt neizmērojami lielāki nekā zaudējumi. uz to Tu parasti negribi skatīties. nu vismaz tā man izskatās.

tas, ka Tev izskatās, ka kāds sludina, lepojas ar to, ka nes upuri vai gaida uzslavas - tā man liekas, ka ir Tava problēma. katrs jau redz to, ko grib un var ieraudzīt. un šeit manšķiet parādās arī tā salīdzināšana un vērtēšana par, kuru jau šeit daudz diskutēts. tas uz ko es gribu tiekties ir ļaut cilvēkiem būt tādiem, kādi viņi. ja viņi grib kaunēties citu vietā - lai kaunās. ja grib, lai viņus paslavē - lai grib. bet nevērtēt to un nenosodīt. jā, nenosodīt un nedomāt (kaut neapzināti) - es gan tā nedaru. es ļaujos visām savām vājībām, neko neapspiežu sevī un nesludinu, tāpēc es esmu labāks un godīgāks cilvēks.

jā, bet dzērveņu krājumu gan mums diemžēl nav.
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 12:54 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

p.s.
vēl par to sludināšanu - pēc tās pavasara diskusijas, kurā Tu teici, ka Tev liekas, ka mēs ar KT nodarbojamies ar sludināšanu, es ļoti, ļoti daudz par to domāju. sāku baidīties vai neesmu kaut ko palaidusi pašplūsmā, vai varbūt pārāk maz piedomāju par to ko un kāpēc daru, bet man nekas tāds neatradās. un tad apmēram nedēļas laikā 3 vai 4 savstarpēji nesaistīti un man personīgi nepazīstami (dažus zinu kā izskatās) cilvēki man teica vai rakstīja, ka viņiem ļoti patīkot mans klabs un lasīt to un, ka viņi no tā iegūstot visko noderīgu. tā kā man bija tās pārdomas, es dažiem no viņiem konkrēti prasīju vai neliekas, ka es rakstu pārāk pamācoši un ar tendenci uzspiest savu taisnību. visi atbildēja nē. toreiz es to uztvēru kā Kosmosa atbildi uz savām šaubām. ar šo visu es gribu teikt to, ka, varbūt, ja Tev šķiet, ka es te kautko mācu varbūt vienkārši tas, ko es rakstu nav priekš Tevis un Tev nevajag to lasīt, lai Tev nevajadzētu uztraukties par to, ka es esmu sektā vai jūku prātā vai ko vēl ne un mums būtu mazāk savstarpēju nesaprašanos.
es tik ļoti ceru, ka Tu, lasot šo komentāru, uztversi visu to draudzīgumu un labvēlību pret Tevi, ko es jūtu.
K
[info]rkktzd at 2010-12-12 16:03 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

tev neliekas, ka attieksme ir veerteeshanas un saliidzinaashanas galaprodukts?
[info]digna at 2010-12-12 20:57 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Jā, un? Vai tad vērtēt un salīdzināt var tikai uztaisot sliktu gala produktu?
*
[info]inese_tk at 2010-12-12 22:47 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

"Tas var sakņoties kautrībā, audzināšanā, kulturālās atšķirībās un tamlīdzīgi, kas nenozīmē augstprātību" - jā un tas vienalga vai apzināti vai nē nozīmē, ka domu, ka es esmu audzināts labāk, mana kultūra ir labāka un tamlīdzīgi, kas nozīmē to pašu augstprātību. es uzskatu, ka augstprātību piešķir vērtēšana un salīdzināšana, pat, ja pats to nepamana. viņa tur neizbēgami apakšā slēpjas.
[info]digna at 2010-12-12 23:01 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Atvainojos, bet nepiekrītu. Pēc šādas analoģijas negatīvu zemtekstu var izzīst no jebkā, ja vien gribas.

Kāpēc uzreiz "esmu audzināts labāk"? Un, pat ja kāds tā padomā, kas tajā ir slikts un netīrs? Kas ir slikts tajā, ja cilvēks tik nekaitīgā veidā kā kauns citu vietā, izpauž savas ne tik labās emocijas (ne ļaunprātīgi), nevis tās apspiež, krāj un indē sevi un vēlāk arī citus? Uzskatu, ka no vienas vai otras īpašības, vai emociju veida nav iespējams atbrīvoties, to iespējams tikai apspiest vai novadīt kaut kādā nosacīti nekaitīgā veidā. Kā jau kaut kad citam teicu - nu tak nevar vislaik pārtikt no nektāra un ambrozija un nemaz nekakāt.

Un par to "zinu labāk" utml. - ja tā nav, ja nav salīdzināšanas un vērtēšanas, tad nav arī pēc kā tiekties un no kā mācīties, kā arī zūd jebkāda jēga un iespēja mācīt citus. Visur ir salīdzināšana un vērtēšana, sākot ar zeķu izvēli no rīta un beidzot ar politiskās partijas un baznīcas izvēli. Arī cilvēku izvelē, salīdzināšana un vērtēšana ir neizbēgama, pat Tu to dari.
*
[info]inese_tk at 2010-12-12 23:30 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

es esmu pilnīgi pārliecināta, ka var atbrīvoties neapsiežot un neaizstājot un šī pārliecība dziļi sakņojas manā pavisam personīgajā pieredzē.

es nekur un nevienā vietā neesmu teikusi, ka gribu, lai kāds kaut ko apspiež vai neizrāda! ja kādam ir kauns kāda cita vietā, lai viņš kaunas cik grib un labi, ka viņš ir tik gudrs, ka redzot cita cilvēka negudru rīcību saprot to un pats tā nedara. un es nevienā vietā neesmu teikusi, ka šādu kauna izjušanu uzskatu par ļaunprātīgu. šai brīdī man gribas saukt, ka Tu visu redzi tā kā gribi redzēt. un, ja nevēlies iedziļināties, kamdēļ vispār iesaisties diskusijā?

tas par ko es rakstīju ir personiska atklāsme par kādas emocijas dziļākiem un slēptākiem iemesliem un to, ka to izprotot ir iespējams to atmest vai kautkā pārveidot par kautko, kas man šķiet iekšējā izaugsmē būtiskāks. es nemaz nebrīnīšos, ja pēc pāris gadiem, es šai pašai emocijai atradīšu vēl dziļākus un slēptākus motīvus ("atradīšu" nav īsti precīzs vārds, jo es nevadu savas dienas šādos meklējumos. šīs domas atnāk pie manis kaut kādu situāciju, pieredzes un izpratnes rezultātā).
PEACEдец
[info]kp at 2010-12-13 00:35 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

"var atbrīvoties neapsiežot un neaizstājot un šī pārliecība dziļi sakņojas manā pavisam personīgajā pieredzē" Tu esi pārliecināta, ka neapspiežot vai neaizstājot? Tas ir pret dabas un kādiem tur vēl likumiem, tukšums nekur nepaliek. Nu, labi, paliek, kad zobu izrauj, bet tagad ne par to. Var būt, ka Tev tikai liekas, ka esi no kaut kā atbrīvojusies? Tu bieži runā par zemapziņu un tā, bet neviens nav spējīgs apzināti pārzināt visu savu iekšējo, slēpto pasauli un nolasīt visus "signālus". It īpaši tad, ja kaut kas sēž kluss un nekā īpaši nesignālē.
Vai varbūt Tu neesi pamanījusi, ka tas ir aizstāts ar ko citu?
[info]digna at 2010-12-13 00:36 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

To nerakstīja viņš.
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 00:46 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

aij, nē. es nerunāju par zemapziņu. es vienkārši cenšos saklausīt visu, ko man saka mana sirds. arī visklusākos čukstiņus. un es viņai ticu un uzticos.
kas attiecas uz aizstāšanu - par šo man tieši pēdējās dienās daudz domu. sapratu, ka tā vietā, lai kautko aizstātu ar kautko citu, šo kautko vajag nomainīt ar tam pretējo, jeb īsāk sakot vienkārši nedarīt. piemērs, no dzīves, kas vistiešakajā veidā uzvedināja mani uz šīm domām - man negribas dzert alkoholu. sākumā ejot kaukur tusēt, es mēģināju alkoholu aizstāt ar kaukādiem mistiskiem koktieļiem (nu tur kola ar apelsīnu sulu, bla bla bla), jo likās, ka vajag kaut ko turēt rokā un dzert un viss tāds. tas manī radīja kauko negatīvu un nervozu. bet tad es pamēģināju vienkārši nedzert neko (nu izņemot, ja patiešām slāpst un gribas padzerties) un sapratu, kas tas ir pareizais ceļš, kas man liek justies brīvi, labi, apmierināti un nerada sajūtu, ka kautko apspiežu. tas, ka noteikti kaut kas ir jādzer izrādījās tikai pieradums un prāta uzbūvēta konstrukcija.

vēl es uzskatu, ka IR iespējams pārzināt savu iekšējo, slēpto pasauli. pirmais solis tajā ir būt pilnīgi godīgam pret sevi (un tas protams arī ietver daudzas pakāpes - vienu brīdi Tev liekas, ka kaut kādā noteiktā ziņā esi godīgs, bet pēc kāda laika nokrīt kārtējās zvīņas no acīm un izrādās, ka ir iespējams būt vēl godīgākam), savukārt uz pilnīgu savas iekšējās pasaules pārziņas procesu ved meditācija. tieši ar to es pēdējā laikā esmu sākusi nodarboties. tas, protams, ir ļoti lēns un garš ceļš, tāpēc es ļoti ceru, ka man pietiks neslinkuma, lai no tā nenovirzītos.
[info]digna at 2010-12-13 02:49 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

Par to aizstāšanu - ne jau gaļa ar soju ir uzreiz aizstājama un alkō ar kōlu. Tik pat labi alkō aizstāj ar izjādi, gaļu ar savādākiem miega paradumiem, spītīgu uzvešanos cilvēkos ar sareģītiem un milzīgiem rokdarbiem, slinkošanu ar kvēlu mīlestību utt.

Par šo man gan vēl jāpadomā, bet apmēram uz to pusi tagad doma formējas - manuprāt, balstoties kaut cik taustāmās zinātnēs, cilvēks nevar apzināti aptvert visas savas slēptās apziņas lietas, nedz ar meditāciju, ne kā savādāk, bet var tikai to paplašināt, atklāt ko jaunu vai aizmirstu utml. Pirmkārt jau tāpēc, ka tas ir krietni liels informācijas apjoms, kuru apzināties būtu pas pats, kas visu laiku staipīt līdzi ļoti milzīgu bibliotēku, manuprāt, nevienai cilvēciskai būtnei nav tik jaudīga "operatībā atmiņa".
Apgalvot, ka kāds pilnībā pārvalda savu iekšējo un slēpto pasauli (kurā, manuprāt, ir visa atmiņa, visas zināšanas, visa pieredze, reakcijas, viss, viss, kas veido cilvēka neķermenisko personību (nejaukt ar dvēseli vai ko tamlīdzīgu), varētu teikt - prātu, būtu tas pats, kas teikt - es zinu visu. Bet tas, kā zināms, nav iespējams, tāpēc, ka jo vairāk zin, jo vairāk atklāj nezināmā.
Viss, šim vakaram pietiks.

Labi, jāiet gulēt, man rīt no rīta tak uz skolu jābrauc. Labnakt.
*
[info]inese_tk at 2010-12-13 12:27 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

nu jā, tas, ko Tu raksti ir aizstāšana plašākā nozīmē. es rakstīju par šaurāko. un visā visumā tas viss vienkārši nozīmē pieradumu maiņu - biju pieradis darīt tā, tagad pierodu darīt šitā. un tajā visā reizēm ir nepieciešams pārejas process, atkarībā no cilvēka rakstura, kas to dara. (nu kā es no cigaretēm atteicos pamazām, bet citi atkal nogriež kā ar nazi).

"balstoties kaut cik taustāmās zinātnēs" - ko tas nozīmē? man izskatās, ka nenozīmē neko. kas attiecas uz meditāciju - var lasīt miljons grāmatas par to un viņas visas teiks, ka tas, ko es saku IR iespējams. bet viņas visas saka arī to, ka vienīgais veids, kā to pārbaudīt ir pamēģināt pašam. un tas nebūs ne viegli, ne ātri. pagaidām mana ticība tam, ir balstīta lasītajā, dzirdētajā un tajos mazajos nieciņos, ko izdevies pieredzēt, bet es gribu iet, lai to pārbaudītu pilnībā. nav jēgas par to teorētiski diskutēt, jo tā ir ļoti neteorētiska lieta, ko var iegūt tikai personīgas pieredzes un iekšēju pārdzīvojumu ceļā. ja gribas kaut ko zinātnisku, varu ieteikt palasīt kaut ko no budisma sērijas - tur visas šīs lietas ir balstītas ļoti, ļoti stingrā un pamatotā loģikā.
[info]digna at 2010-12-13 14:40 (Saite)

Re: Cits viedoklis.

ja gribas kaut ko zinātnisku, varu ieteikt palasīt kaut ko no budisma sērijas - tur visas šīs lietas ir balstītas ļoti, ļoti stingrā un pamatotā loģikā. = reliģijas kā tādas vispār neuzskatu par zinātni.
Previous Entry  Next Entry