Novembris 7., 2014


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
07:09
LOL, pamodos pie 95 komentus garas un asiņainas diskusijas par to, kāda Latvija ir superhomotoleranta valsts, pie mums ar homotoleranci viss ir kārtībā.*

Ai, bļin, par toleranci vispār var sākt runāt tikai punktā, kurā nav teksta par orientāciju vispār, ir runa par orientācijas gradāciju, lai tādiem kā man nav jāizmanto kaut kādi bērnišķīgi apzīmējumi tipa "bi-curious, not looking" (cilvēki pēc 30 gadu sasniegšanas taču vispār nevar būt "curious", ne? un precēti cilvēki vēl jo mazāk. ja nu vienīgi pēc pirmās laulības beigām, kad (tēvišķīgā tonī) sievietes kļūst par lezbietēm, jo ir vīlušās savā vīrā)

Un punktā, kurā pie orientācijas pavēstīšanas normāla reakcija ir pieklājīgs un/vai patiess "wow, cik interesanti", apmēram tāpat kā tad, kad cilvēks tev saka "mans vectētiņš bija igaunis", nevis agresīvs kliedziens "A MAN POHUJ KAS TAVS VECTĒTIŅŠ, ES IESTĀJOS PAR TO, KA MĒS PAR VECTĒTIŅIEM NERUNĀJAM"

*protams, ka pie mums "viss ir kārtībā", salīdzinot ar "forši, pediņ, cietumā iekšā un galvu nost" sistēmām, par to es nestrīdos, bet tas ir tāpat kā uz jebkurām sūdzībām par veselības aprūpes sistēmu atbildēt ar "priecājies, ka neesi miris no ebolas"

(39 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:(Anonymous)
Date:7. Novembris 2014 - 08:24
(Link)
ir slikti nerunāt par vectētiņiem
[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:7. Novembris 2014 - 08:34
(Link)
Lūk, atradu kādu viedokli, ar kuru identificēties. Un man patīk salīdzinājums ar vectētiņu igauni. #ProudToBeEstonian

Es gan vēl iedomājos — būs interesanti pavērot, kāda būs Krievijas retorika attiecībās ar Latviju, tāds normāls dadzis acī.
[User Picture]
From:[info]savaadaisu
Date:7. Novembris 2014 - 09:12
(Link)
Nu un vai tad nav? Atsevišķu indivīdu izlēcieni taču nenosaka visas kopienas nostāju vai izpratni.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 09:53
(Link)
Nu man nav tādas sajūtas, ka cilvēks varētu brīvi un bez strjoma runāt par savu orientāciju, un es tak vispār dzīvoju kautkādā laimes un tolerances burbulītī un ar lohiem pārsvarā nesaskaros.

Ajmīn ja es pazīstu meiteni un jau gadiem uztveru viņu kā savu gandrīz-draudzeni, bet paiet 5 gadi un 2 pudeles vīna, lai viņa man piezīmētu, ka ir bi-, pie tam tikai pēc tam, kad ir uzzinājusi, ka es pazīstu viņas bijušo draudzeni, tas tomēr ir rādītājs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 10:38
(Link)
Manuprāt, tā nav ne mana, ne viņas kaite, vienkārši pagāja tik ilgs laiks & tik daudz alko, lai mēs viena otrā atpazītu cilvēku, ar kuru par to var runāt bez kreņķa (t.i., lai viņa konstatētu, ka es neesmu "kā visi"). Lai arī tam būtu jābut defoltajam uzstādījumam, tipa "ar jebkuru cilvēku jebkurā brīdī var parunāt par savu seksuālo pieredzi un preferencēm", ar situatīviem ierobežojumiem "nu varbūt ne par anālo seksu pusdienu laikā" un "paga, tagad mums ir darba mītiņš, par meitenēm pēc tam"

Tā uzsvērtā vienaldzība par seksa preferencēm mani totāli nepārliecina, ja. Cilvēks pēc dabas ir ziņkārīgs, un, ja viņam kaut kas ir demonstratīvi "vienalga", tad tā jau ir slikta zīme.
[User Picture]
From:[info]heda
Date:7. Novembris 2014 - 16:11
(Link)
+100
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:7. Novembris 2014 - 09:18
(Link)
Tā, kā mans paša viedoklis might just be too unfinished and too weird to be widely shared, parakstos zem Tava for the time being.
From:[info]ninona
Date:7. Novembris 2014 - 09:34
(Link)
Attiecībā pret citu cilvēku seksualitāti esmu samērā vienaldzīga. Tas "cik interesanti" ir tik pat vienkāršs, kā pret jebko, kas cita cilvēka dzīvē atšķirīgs no manējā esošā. T.i. seksualitātes virzienam (ja tas netiek vērsts pret mani) nozīmi savstarpējās attiecībās nepiešķiru (te nav runa par pedofīliem u.c. vardarbīgajiem). Tā pat kā savstarpējās attiecībās neko nemainu atkarībā no tā, vai cilvēks ēd vai neēd gaļu, vai arī liek vai neliek cukuru pie tējas, vingro, jogo, slimo ar psoriāzi vai vēlnezko.
Bet es noteikti esmu "sapuvušo rietumu" nozombēta.
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:7. Novembris 2014 - 09:35
(Link)
toties putinam vēl viens attaisnojums nākt šeit ar karaspēku, ja sagribās - glābt tautiešus no izvirtušās geiropas. eh.
[User Picture]
From:[info]chimera
Date:7. Novembris 2014 - 09:45
(Link)
!
[User Picture]
From:[info]penny_lane
Date:7. Novembris 2014 - 10:09
(Link)
ļoti lieliski noformulēts.
[User Picture]
From:[info]avatar
Date:7. Novembris 2014 - 10:17
(Link)
Tā ir, man arī liekas absurdi, ka ir cilvēku grupas, kurām tas liekas satraukuma vērts. #ProudtobeEstonian
From:[info]unpy
Date:7. Novembris 2014 - 10:57
(Link)
Man gan šķiet, ka apgalvojums "Latviju nav homofoba valsts" īsti nav tas pats, kas apgalvojums "Latvijā ar homotoleranci viss ir kārtībā" tieši tāpat kā paziņojums "Latvija ir AIDS slimnieku zeme" nedaudz atšķiras no paziņojuma "Latvijā AIDS slimnieku nav", bet ko nu sajēdzu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 11:18
(Link)
Argh, manā ierakstā ir teksts tieši par homotoleranci, par to arī runāju, mans rīts, mana interpretācija. [piekrītu, ka neprecīzi izlasīju, es ceru, ka tu nejūties aizvainots par to, ka es neprecīzi lasu svešus ierakstus]
Cepienam par daudz aizraujošāko tēmu "fak, kaut kādas feministes mani par homofobu saukā" ir cits ieraksts :)
From:[info]unpy
Date:7. Novembris 2014 - 11:44
(Link)
Nē, nē, viss labi, ja jau pašai šādas interpretācijas ir ērtas, jo īpaši, runājot par visa veida tolerancēm, tad viss kārtībā:))
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 12:00
(Link)
paga, tu te tagad man gribi teikt, ka pareizais viedoklis būtu "mēs neesam homofobi, bet toleranti arī neesam"? o.O Nē, nopietni, man ir interesanta tava pozīcija šajā kontekstā, nu tb kāpēc tev šķiet, ka pastāv milzīga atšķirība, vai es saku "homofobija" vai "homotolerance"

/jo, stingri ņemot, es nesaku "homofobija" tāpēc, ka man šķiet, ka tas ir ļoti emocionāli piesātināts termins, kas attiecas primāri uz vīriešiem - t.i., burtiski "man bail, ka geji atnāks un mani arī pataisīs par geju" -, bet netoleranta var būt arī sieviete, bez bailēm, vienkārši ar, piemēram, riebumu.
From:[info]unpy
Date:7. Novembris 2014 - 12:29
(Link)
Redzi jel, tiešām neuzskatu, ka mums ir pilnīgi viss kārtībā ar homotoleranci, tie paši nesakārtotie normatīvie akti un tamlīdzīgi, taču tāpat neuzskatu, ka tas būtu pamats Latviju dēvēt par homofobu valsti un te nav nekādu "mēs", ir vesela jūra dažādu cilvēku grupu, starp tiem klaji homofobi un klaji homofīli, taču, jā, domāju, ka tā aritmētiski vidējā attieksmes pozīcija ir stipri tuvāk stāvoklim "vienalga".
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 12:35
(Link)
Nuvot, un es tieši tāpat kā tu tagad izvelc "vidējo aritmētisko" no attieksmītes, arī izvilku "vidējo aritmētisko" no diskusijas :)

(Es arī neuzskatu Latviju par homofobu valsti, tikai neiespringu par šo terminu diskutēt, redzi jel.)
From:(Anonymous)
Date:7. Novembris 2014 - 11:01
(Link)
Heh, redditā kādam ir patikusi tava vectētiņu analoģija.
http://www.reddit.com/r/europe/comments/2livd2/latvian_foreign_minister_comes_out_as_gay/clvjnxa?context=1
[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:7. Novembris 2014 - 12:04
(Link)
Atzīšos, es tas biju. :)
From:[info]zirka
Date:7. Novembris 2014 - 11:10
(Link)
pēdējās divas rindkopas - precīzi, paldies
[User Picture]
From:[info]heda
Date:7. Novembris 2014 - 13:41
(Link)
Par šādām lietām satraukalēšanās būs vienmēr, jo katram ir kāds dadzītis acī. Es arī kā heteroseksuāla sieviete, piemēram, nevaru paziņojot, ka man ir attiecības ne tikai ar vīru, un cerēt uz sapratni vai sarunbiedra neitralitāti :)
Ja pielīdzina vectētiņu tēmai, tad sarunbiedri mēdz reaģēt, kā uz vectētiņš žīdus šāva vai čekā nagus mauca nevis - bija igaunis.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 13:44
(Link)
Whoa, whoa, nu jau gan pielīdzināji :D

Bet vispār orientācija ne obligāti korelē ar darbību. Nu, teiksim, es neidentificējos kā heteroseksuāla (lai arī es pati nezinu, kā identificējos, bet nu 100% straight pilnīgi noteikti neesmu), bet de facto man ir bijušas tikai heteroseksuālas attiecības, ja neskaita kautkādu random bučošanos, ko, manuprāt, īpaši navar skaitīt. Nu, un arī heteroseksuāls cilvēks, kuram kādu laiku nav bijis seksa, tāpēc vien nekļūst par aseksuālu.
[User Picture]
From:[info]pelnufeja
Date:7. Novembris 2014 - 14:23
(Link)
es laikam dzīvoju kaut kādā savas personiskās izvēles "man pofig, ka Latvijā pilns ar homofobiem, es esmu nogurusi melot par visu" burbulī, jo es, piemēram, kursa pasākumā, runājoties ar savu erasmus kursabiedreni par situāciju Latvijā dažādos aspektos, pieminēju, ka esmu homoseksuāla, un nākamājā dienā man ienāca prātā doma "bet, ņemot vērā vispārējo satraukumu, man taču tagad vajadzētu par to uztraukties, jo es viņu galīgi nepazīstu, nezinu, kam viņa to var izstāstīt un kā interpretēt", un tad es domāju, bet pilnīgs sviests, kāpēc man tā jādomā un jākreņķējas, kāda vispār tam ir nozīme?

bet es zinu, ka Latvijā viss tik vienkārši nav, es vienk. esmu par domu spēku un sevis sargāšanu. :)
bet vispār jau ir nereāli daudz problēmu saistībā ar šo.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 14:43
(Link)
Man šķiet, ka saskarsmē ar tevi vidējais aritmētiskais lohs saiet uz īso jau pirmajās 10 minūtēs (kā, viņa gandrīz neko neredz un atļaujas iziet no mājas un lasa internetu?!), attiecīgi :)

Nu, un meitenēm jau tas vispār ir vieglāk, man šķiet.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:7. Novembris 2014 - 15:05
(Link)
Mani biedē tas, ka nākamais vilnis, pēc šī orientācijas binārisma, ar visu bi-invisibility, no liberālās pasaules puses ir ļoti sekls un pārspīlēts dzimumu binārisms. Ja pirms gadiem 10 bija normāli vīrietim reizēm 'apzināties savu sievišķo pusi', tad tagad puisītis, kas piedalās rotaļā ar lellēm, tiek vai nu pie kārtīgas kaunināšanas, vai piedāvājuma hormonu bloķētājus sākt laicīgi, pirms neatgriezeniskām pubertātes pārmaiņām.

Jo liela sabiedrības daļa visu grib melnbaltu. Pārbīdīt izdodas tikai robežšķirtni - šobrīd mums Latvijā melnajā ir kriminālie pedofīli kopā ar gejiem.
Bet arī piedabūnot vairākumam gejus skaitīt baltajā, nekas labāk ar skalas uztveri nekļūs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 15:06
(Link)
Vot, vot!
[User Picture]
From:[info]pelnufeja
Date:7. Novembris 2014 - 17:11
(Link)
man vispār nepatīk, ka šīs lietas tiek baigi sajauktas kopā, jo tad ir tāds mazliet "ak, es esmu tik atšķirīga, man ir tik grūti", bet, godīgi sakot, es lielā mērā tieši sabiedrības dažkārtējās attieksmes pret manu redzi dēļ secinu, ka mums ir milzīgas problēmas dīlot jebko atšķirīgu un tādu, par ko cilvēks "nav iemācījies, kā reaģēt/attiekties".
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 17:57
(Link)
Nu bet tu jau arī viņas nejauc kopā, es tā pieņemu? (Un, pie viena, vai man vajadzētu atvainoties, ka es referēju uz vienu atšķirību, runājot par otru?)

(Kas mani atgādina, ka es daudzkārt blogos biju ievērojusi meiteni ar identu "Deaf muslim punk playwright", labu laiku svārstījusies starp uzjautrinājumu un grūti definējamu aizvainojumu par šādu troļļošanu, līdz uzzināju, ka tāda viņa tiešām ir.)
[User Picture]
From:[info]eos
Date:7. Novembris 2014 - 14:50
(Link)
Katrā ziņā - mēs te rīkojam Mozaīkā pasākumus, un daudziem cilvēkiem ir bail pat ienākt pa durvīm.

Lielākais ieguvums - cilvēki vairāk iznāk no skapja un būs drošāk, i hope.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:7. Novembris 2014 - 15:39
(Link)
'mans vectētiņš ir igaunis' varētu kļūt par kaut kādu mēmu vai tml.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 15:45
(Link)
..ne mazumu mulsinot visus tos, kam vectētiņš igaunis :D
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:8. Novembris 2014 - 15:05
(Link)
"nē, nē, mans vectētiņš tiešām ir igaunis. pa īstam!" :D
[User Picture]
From:[info]heda
Date:7. Novembris 2014 - 16:09
(Link)
Bet vai nav dīvaini uzskatīt, ka tiesības paust savu gaumi (muzikālo, seksuālo, literāro) ir kaut kā parākas pār tiesībām paust reakciju uz šo gaumi. Es tomēr visai augstu vērtēju latviešu uzticēšanos savas rekcijas paust. Ja, piemēram, salīdzina ar it kā megatolerantiem skandināviem, tad viņiem nevis nav reakciju, bet viņi tās uztic kādam tikai tad, ja tas ir tuvs draugs vai ģimenes loceklis.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 18:05
(Link)
Nu, kādā ziņā, es domāju, ka tu totāli drīksti savā cibiņā apmīļot visus, kuru tiesības būt homofobiem mērgļiem tiek kaut kādā veidā ierobežotas. Vai uztaisīt demonstratīvi vienaldzīgo ballīti.

Lai arī, man šķiet, ir atšķirība starp "seksuālo orientāciju" un "gaumi" - orientācija ir tipa "cik liela iespējamība, ka tev iepatiksies puisis vai meitene", kamēr gaume ir "vai tev patīk blondīnes ar lielām krūtīm vai trauslas rudmates" / "vai tu pavelcies uz lielu IQ vai, tieši otrādi, intelekts nav savienojams ar seksu". Gaume var diezgan viegli mainīties dzīves gaitā (no "guļam tikai ar dzejniekiem" es plūstoši pārgāju uz "dajebko, ka tik ne dzejnieks" - un, piezīmēsim, ne reizi neesmu par šo gaumes maiņu saņēmusi nekādus komentārus, lai arī tas visiem ir labi zināms, un man nav sajūtas, ka kāda viedoklis par šo manu gaumes maiņu būtu baisi apspiests).
Kamēr orientācija ir diezgan nemainīgs pasākums (t.i., lai arī es teorētiski varētu sākt salaist ar meitenēm, nekad nebūs tā, ka es principiāli atteikšos izskatīt vīriešu kandidatūras).
[User Picture]
From:[info]heda
Date:7. Novembris 2014 - 18:30
(Link)
Bet par to jau arī runa, ka nekādā reakcija visbiežāk ir vai nu vienkārši pilnīga vienaldzība vai reakcijas norīšana, lai to izvemtu kādā sev uzticamāku ļautiņu kompānijā. Man ir draudzene, kuras ģimene ir viņas draudzene un spermas bankā radīts bērniņš, un viņa ir teikusi, ka viņai mazāk aizvainojošas šķitušas reakcijas, kad cilvēkam atkaras žoklis un viņš prasa "Kā tad tā?" nevis kad pokerface uzklausa un tad saka ok, bet tagad parunāsim par pamperu cenām.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:7. Novembris 2014 - 18:09
(Link)
(bet tiesības paust reakciju uz kāda cita gaumi literatūrā, manuprāt, ir nevis apspiestas, bet veicinātas līdz absurdam. piemēram, pēc Luīzes Pastores raksta, kurā viņa pauž viedokli par vairāku citu autoru viedokli par bērnu literatūru, viņai iekomentēju tipa "klausies, man šķiet, ka tu tur kaut ko neesi līdz galam sapratusi", tad gan Pastore, gan Satori uz to reaģē ar tipa "davaj ka uzraksti savu viedoklīti par to visu")
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:7. Novembris 2014 - 17:58
(Link)
+daudz

Atļāvos pārpublicēt.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba