Aprīlis 19., 2017


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
06:41
Bet vispār vakardienas kašķī man vislabāk patika arguments "jāsauc cilvēkus oriģinālajā vārdā un vietniekvārdā, ņemot vērā viņu bioloģiju ģenētikas līmenī, jo tā ir PATIESĪBA, un kaut ko tādu nedarīt ir problēma, kas būtu jārisina galvas pusē, un PATIESĪBA ir mans vienīgais credo, sabiedrības izlikšanās un roleplayings ir zem mana goda"

Incanti, kā tas ir, drošvien šitā:
- runājot par paziņu, kas nokrāsojusi spilgti zilus matus, viņi saka "tā meitene ar gaiši brūnajiem matiem"
- ja viņu paziņu lokā kādam ir adoptēts bērns, tad viņi katru reizi saka "tavs adoptētais bērns", bet bērnam - "tava adoptētāja", nevis "tava māte"
- cilvēkiem, kas izlabojuši sakodienu ar breketēm, saka "piedod, tavs smaids vēl joprojām ir reāli šķībzobains", bet briļļainos ved pāri pie ielas aiz rociņas
- ja kādu pilnā vārdā sauc Līga Elizabete (bet sarunvalodā par Līgu), tad arī vienmēr sauc šo cilvēku par Līgu Elizabeti
- also, visus augstākminētos pie pirmās izdevības sūta pie psih*, jo šiem točna ar galvu kaut kas nav kārtībā - ne ta psih* problēmas ar savu ķermeni, ne ta ar realitātes apzināšanos, figviņzina, bet KAUT KAS NAV KĀRTĪBĀ AR VIŅIEM

(50 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:19. Aprīlis 2017 - 08:31
(Link)
tas man mazliet atgādina šo http://klab.lv/users/kihelkonna/229862.html :)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:29
(Link)
Patiesībai nav ne vainas ikdienas līmenī, tikai nevajag jaukt patiesību ar sociālajām konstrukcijām, kas katram galvā, vai ne?

PATIESĪBĀ, ja cilvēks maina vārdu oficiāli, tad viņam ir PATIEŠĀM cits vārds, jo viņš vienu sociālo birku ir nomainījis ar otru. Pat, ja viņš to nedara oficiāli, PATIESĪBĀ viņš lūdz respektēt, ka viņš grib sev citu sociālo birku. Ko nu katrs savas takta un labās gribas spēju robežās arī respektē.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:32
(Link)
un mani reāli mulsina, ja cibā kāds niks uzstāj, ka nē, honeybee, es nekad nesaucu cilvēkus citādi kā dzimšanas apliecības vārdā :)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:38
(Link)
Jā, nu, katram savas dīvainības.
Bet vismaz skaidrs, ko tādiem varētu dāvināt.

[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:44
(Link)
nu, ja nesauc, tad lai nesauc. Tevi tā uztrauc tas, ka Internetā kādam nav taisnība?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:47
(Link)
nu ne vairāk kā tevi, komentētāj :)
[User Picture]
From:[info]sirdna
Date:19. Aprīlis 2017 - 10:41
(Link)
Neskaitās, jo es esmu garīgi mazattīstīts un apvainojies uz visu pasauli jau krietnu laiku pirms jums visiem, ha. Toties jūs visi esat ļoti gudri un pieauguši, jums apvainošanās vispār neeksistē.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:19. Aprīlis 2017 - 10:29
(Link)
Nu, man ir vēl cits vārds, un attiecīgi diezgan liela pieredze, ka vairums cilvēku tiešām nespēj vai negrib pārorientēties uz citu vārdu, pat ja es viņiem to lūdzu. Tam droši vien ir mazāk saistība ar nerespektēšanu, kā pirmā iespaida noturību identitātes veidošanā.

Šeit ir cepšanās vienkārši tāpēc, ka ir par transdženderiem, kas ir šodien populāri. Ja tas vārds ir saistīts ar reliģiju, tad attieksme visdrīzāk ir – vācies prom ar savu reliģisko lomas spēli. :D
From:[info]unpy
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:47
(Link)
PATIESĪBĀ, ja nomainīšu sev nosaukumu uz Suleimans Abigdžaba, tad tas nozīmēs, ka gribu, lai mani OFICIĀLI dēvē par Suleimanu Abigdžabu, bet PATIESĪBĀ tas nenozīmēs, ka mani aizvainos bērnības draugi, kuri sauks par veco pimpi, kā parasti.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:55
(Link)
priekš tāda neaizvainojama, neaizskarama un citus dzīvot nemācoša cilvēka tu dikti daudz komentē, piezīmēsim, un vislaik vienu un to pašu :)
From:[info]unpy
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:59
(Link)
Un tas Tevi atkal jau aizvaino?:))
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 15:01
(Link)
DRAUSMĪGI, PILNĪGI JĀIET TEV PA MŪLI GĀZT!!!!
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:19. Aprīlis 2017 - 16:36
(Link)
Nu. Jā? Un? :)
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:19. Aprīlis 2017 - 09:33
(Link)
Starp citu, gandrīz visus šos piemērus (bez brillēm un breketēm) esmu redzējusi pēdējā gada laikā, un ar sūtīšanas pie psih* piesaukšanu.


Ar piebildi, ka par matiem ur otrādi un par 'adoptētiem' tas vairāk uz šķirtajām ģimenēm, kur bildē turpina būt gan iepriekšējais vīrs, gan jaunais. Visvairāk jau par vārdiem ar visai konkrētu mēģinājumu sūtīt pie Psih* jau laicīgi visus nabadziņus, kam ir psihotrauma, jo viņus reizēm sauc vienā vārdā, reizēm citā (pēc tās teorijas arī deminutīvi un mīļvārdiņi ir ļaunums, protams).

Kā minimums principiālie vārdu lietotāji un 'kurš ko drīkst saukt par tēti/bērnu' pārklājas. Nezinu, varbūt RPIVA kaut ko tādu māca.

[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:19. Aprīlis 2017 - 10:12
(Link)
Tur ar tiem dismorfismiem vēl sanāk interesanti.

Tātad ja cilvēks jūtas nepareizajā ķermenī, uzskatam to par disorder un laboijam galvu tb personu.


Tagad domu eksperiments: [OK mēs to vēl nemākam, tāpēc *domu* eksperiments]

- ņemam cilvēku, iebāžam cita dzimuma ķermenī.

Kas notiks? Šams visticamāk jutīsies nepareizajā ķermenī. Dismorfisms? dismorfisms. Disorder? eeee, nea jo mēs paņēmām normālas smadzenes kurām viss bija kārtībā. Ja šamo atliks atpakaļ pareizajā ķermenī, nekāda disorder nebūs. Vajag labot galvu? Nē nevajag, vajag vnk atlikt atpakaļ pareizajā ķermenī.

jautājums cik precīzi šis domu eksperiments atbilst dzimumu maiņas operāciju pacientiem?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 10:22
(Link)
nu teiksim arī tad, kad mani ieliek 68 kg smagā ķermenī, es jūtu diskomfortu. :)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:19. Aprīlis 2017 - 10:26
(Link)
Nu jā un ja risinājums augstāk minētajā gadījumā noteikti ir pielāgot smadzeņu darbību ķermeņa ģenētikai tad šajā gadījumā - noteikti pielāgot domāšanu ķermeņa masai. Vai arī traumas aupuri trenējam pieņemt vienkājainību un pareizi lēkāt nevis uztaisām viņam protēzi...
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:19. Aprīlis 2017 - 13:19
(Link)
Šis jau atkal mērķē uz to, ka viens no dzimumiem (interesanti kurš?) ir pielīdzināms bezkājas invalīdam. Diez vai plastiskie ķirurgi var uztaisīt tik labi kā dabas doto. Šajā analoģijā dzimuma maiņa ir kā veselas kājas nogriešana un aizstāšana ar protēzi, kuras izmērs ir par kādu numuru lielāks vai mazāks nekā iepriekš.

Es nesaku, ka psihproblēmas reizēm nevarētu risināt ar fiziskām operācijām, īpaši ņemot vērā to, ka psihterapiju efektivitāte vispār ir ļoti zema. Bet tas noteikti nav ideāls variants.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:20
(Link)
nē, nemērķē.
From:[info]axsys
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:33
(Link)
Ko vispār nozīmē frāze "nepareizais ķermenis" ja tas ķermenis ir vesels? o.O Kā bioloģiski izskatās situācija "piedzimt ar ne to ķermeni" ja smadzenes nāk ar viņu komplektā?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:10
(Link)
Nu mehānismi kā tie dismorfismi veidojas laikam vēl nav līdz galam izpētīti, cik es saprotu.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:19. Aprīlis 2017 - 16:08
(Link)
Ne vienmēr ķermenim visas daļas dabrojas ar visām citām līdzsvarā, pat ja kopumā ņemot orgainsms ir daudz-maz vesels. Funkcionāli nesaderīgs.

Ja tīri bioloģiski, MRI kaut kādas atšķirības mēģina noteikt. Cik tu izvēlies ticēt MRI pētījumiem ir cits jautājums, un, fakts, pie 'nepareizais dzimums' kvantificēt tās atšķirības ir grūtāk kā 'novāciet man to lieko kāju ' (jo nav vēl vienojušies, kas tieši ir 'vīrieša smadzenes' un kas ir 'sievietes smadzenes' - ir, kas atrod lielas atšķirīas ir, kas apgalvo, ka atšķirības praktiski nav).





[User Picture]
From:[info]kautskis
Date:19. Aprīlis 2017 - 11:49
(Link)
Pizģec, tad nu ar atraduši, ko apspriest līdz kolapsētiem komentāriem.

Tas taču nav grūti. Ja kāds cilvēks vēlas, lai viņu sauc tā un nesauc kā citādi, izvēle ir pavisam vienkārša. Vai nu tu cieni to cilvēku, negribi viņu sarūgtināt un sauc tā, kā viņam patīk, vai arī uzskati viņu par mudaku, ko pienākas dirsināt, un sauc tā, kā viņam nepatīk.

Protams, tas, ka tu kādu uzskati par mudaku, mēdz novest pie tā, ka attiecīgais cilvēks un viņa draugi arī par tevi ir sliktās domās. Bet to tā kā varētu sagaidīt.
From:[info]unpy
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:07
(Link)
Nuuu, redz, te jau bija stāsts par to, ka [info]honeybee ir zināms Vienīgais Pareizais veids, kā nevis viņa pati var saukt citus cilvēkus vai kā saukt viņu pašu, bet kā vieni cilvēki var saukt citus sev pazīstamus cilvēkus. Un, ja kāds kādu sauc neatbilstoši šīm viņas iedomām, tad rodas tāds aizvainojums, ka vai pa purnu jādod.

Lai viņa varētu rast uz vietas pamatojumu jaunam baisam aizvainojuma vai pat naida vilnim, esmu gatavs atzīt, ka, piemēram, [info]sirdna esmu saucis un gan jau vēl saukšu par sirmu paviānu, lai gan, neticēsiet, viņš ir cilvēks. Vai arī ir man viena laba draudzene, kuru pazīstu ažpadsmit gadus, viņu arvien saucu pirmslaulības uzvārdā, lai arī viņa jau gadus divus ir mainījusi uzvārdu, utt. utjp.
[User Picture]
From:[info]dejavu
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:52
(Link)
+1
Vienigas grutibas rodas tad, kad nav zinama si preference. Man ir gadijies profesionala konteksta sastapt personu, kas pec arejam pazimem varetu vienlidzigi but vins vai vina, pat vards bija ambivalents. Tad nu gan es stostijos un nezinaju, kadus personu vietniekvardus lietot.

Un profesionala konteksta nebija isti vieta pirmo reizi sastaptam cilvekam jautat kaut ko tik personigu.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:24
(Link)
Ja tu par manu izteikumu, tad es devu diskleimeru par to, ka privātās attiecībās anything goes. Problēma ir tad, ja leģitimizēt džendefluīdismu u.c. ezotēru bs kā teju vai saistošu normu vai zinātnisku faktu.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:28
(Link)
saistoša norma un zinātnisks fakts ir dve boļšije razņici. nestaigāt ar bikšu priekšu vaļā nav saistoša norma vai zinātnisks fakts, un tomēr mēs aizrādām, ja kādam tā sanācis :)
From:[info]axsys
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:36
(Link)
Savukārt pielīdzināt nesekošanu modei ar 50 dzimumiem un futūristiskām idejām par pārnešanos starp tiem staigāšanai ar vaļā ķīli -- tas lūk ir smalks demagoģijas gājiens. ;)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:15
(Link)
Sāpe jau ir iekš tam, ka, runājot par vienu diezgan clear-cut keisu, tev un gnidram rēgojas 50-500 dzimumi, kas ir tik slippery slīpē, it kā jūs būtu savu vazelīnu uz slidkalniņa izgāzuši. kas droši vien saka vairāk par jūsu psihi un iekšējo nedrošību nekā par reālajām problēmām.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:03
(Link)
Ļoti hanībīga retorika.:)

''saistoša norma un zinātnisks fakts ir dve boļšije razņici''

Tieši tāpēc es arī pieminēju abus. Tu ar saviem draugiem varat saukt viens otru savos 500 miljonos dženderu un būt fluīdi as fuck, bet tas nav pamats bojāt savus nervus ar taisnprātīgām dusmām uz parastiem cilvēkiem, kuriem jūsu subkultūra ir sveša vai prasīt to ieviest mācību grāmatās.
From:[info]axsys
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:31
(Link)
Nu nē, tas ir "salmucilvēks", paskaidrošu kāpēc.

Vārda un matu krāsas maiņas realitātē nenozīmē neko vairāk par izmaiņām papīros vai matu krāsā. Breketes un brilles ir tādas izmaiņas pie ķermeņa kas šobrīd ir reāli iespējamas. Vīrieša kļūšana par sievieti vai otrādi būtu izmaiņas kas realitātē nozīmētu tās personas gēnu, ķīmiju, smadzeņu ūtētē pārtaisīšanu un šobrīd nav reāli iespējamas.

Tāpēc arī mani vakardienas komentāri par teātri vai napoleoniem -- paziņa, kas nokrāsojusi zilus matus, uz to laiku ir cilvēks ar ziliem matiem bet vīrietis, kam liekas ka viņš ir sieviete, pēc kirurģijas joprojām ir vīrietis kam liekas ka viņš ir sieviete, tikai tagad viņam ir palīdzēts vieglāk sev to iestāstīt (te es pat nepieskaros tam vai tas ir slikti vai labi, psihiatrijas un politikas jautājumi ir vēl pavisam atsevišķi).

Un mani netracina tas ka cilvēki cits citu sauc kādos vārdos viņi grib, man nav okej tas ka to prasa no manis (un taisa scēnas vai grib redzēt ar sadauzītu seju ja es kā karlsons nepiedalos) un ar tādiem "salmucilvēkiem" kā augstāk mēģina mani parādīt kā kkādu mežoni kas nespēj turēt līdz civilizētai sabiedrībai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:35
(Link)
uķipuķi, gribi identificēties kā labs un sakarīgs cilvēks, un esi bēdīgs, ka citi nespēlē līdzi? :)
From:[info]axsys
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:38
(Link)
Cenšos būt labs un sakarīgs cilvēks sabiedrībā kas ar katru brīdi latiņu ne tik daudz paceļ (kas būtu okej vismaz daļā no gadījumiem) cik pārtaisa no dēlīša par kkādu māksliniecisku režģi kam tikšana cauri prasa akrobāta prasmes. Laikam nesanāk, ouvell.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:20
(Link)
te ir interesanta nianse:

Es piemēram stingri tehniski nezinu savu genoma statusu, ibo neesmu taisījis analīzes. Cilvēki reaģē uz mani tajā dzimumā, ar kādu es identificējos un pēc kāda es izskatos un komunikāciju tas galīgi netraucē.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:58
(Link)
Nianse, kas ir diezgan svarīga šim kontekstam, jo vairums transgenderu, ko esmu redzējis, viegli nodod savu īsto dzimumu. Izņēmums varētu būt aziātu she-males, tiesa tiem parasti ir krāni. D:
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:19. Aprīlis 2017 - 16:09
(Link)
Tos transgenderus, kas nenodod savu dzimumu, vienkārši nepamana, ne?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:19. Aprīlis 2017 - 19:32
(Link)
Tāds it kā būtu tā pasākuma mērķis. Bet procents droši vien ir mazs, īpaši pēc ilgāka kontakta.
[User Picture]
From:[info]ravejsledzejs
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:45
(Link)
Nē, tas nozīmē, ka tā kā man bērnībā bija normāla redze, tad tagad mani var bez brillēm izmest mežā ar pilnu pārliecību, ka es neskriešu kokos ar pieri un atradīšu ceļu mājup bez citu ļaužu helpa.
[User Picture]
From:[info]ravejsledzejs
Date:19. Aprīlis 2017 - 12:52
(Link)
Bet vispār faķī bij cilēks - Olga. Kamēr bija Olga mēle negribēja klausīt un viņu tā saukt. Tad procesa laikā kādu brīdi viņš bija Olgs. Mēlei bija vieglāk. Propecss nobeidzās un papīri sataisīti ij čeloveks kļuva par Oļegu. Ij uzreiz nekādu problēmu - beidzot vīrišķis i vīrišķis.
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:19. Aprīlis 2017 - 13:09
(Link)
Man tas vairāk atgādina strīdus par to, vai cilvēks ar jaunu pilsonību kļūst par tās nācijas pārstāvi un par to, cik daudz un kādos veidos nacionalitāte korelē ar etniskumu (un etniskums ar ģenētiku).

Proti, abos gadījumos katrai pusei ir kaudze argumentu, no kuriem daļa ir dažādā mērā konstruktīvi un daļa ir tīrs BS, savukārt es abos gadījumos neko nevēlos tik ļoti, kā to, lai cilvēki vienkārši mazāk muldētu un vairāk rēķinātu mazāk nodarbotos ar proverbiāliem un burtiskiem cilšu kariem, jo nestādos priekšā, kā no tiem varētu rasties kaut kas kādai no iesaistītajām pusēm noderīgs.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 19:37
(Link)
Jā, nu es totāli sagaidu, kad kāda gaišā galva nāks klajā ar "gēnu, kas tevi padara par trū latvieti un beidzot atmasko visus krievu okupantus" :D
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:19. Aprīlis 2017 - 23:15
(Link)
Well, pie konkrētām "latvieša" definīcijām pa mtDNS līniju droši vien kaut ko var izsekot. Cits jautājums ir, kur teritorijā, ko vēsturiski ir visos virzienos pārstaigājuši visi tuvie un tālie kaimiņi, varētu atrast "tīršķirnes" haplogrupu paraugus. Vēl pavisam cits jautājums ir par šāda pasākuma iespējamo jēgu, but I digress.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 23:38
(Link)
jā, nu totāli varētu pierādīt, piemēram, "trū latvietis ir cilvēks, kas var ēst jēlas olas un nenoraut salmonelozi" (kas tā varētu būt), bet es stipri šaubos, ka Iesalnieks&co būs ar mieru nomainīt plikņus uz Latvijas karoga fona pret "davaj visi dzeram olas" rituālu, lai noskaidrotu, kurš tad ir tas, kam jāpaliek, un kam ir jāaizbrauc

(even though I wouldn't put it past him just yet)
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:20. Aprīlis 2017 - 03:30
(Link)
Es arī šaubos, it īpaši pie samērā lielās iespējas, ka pēc šādiem rezultātiem varētu mierīgi izrādīties, ka daļa "tīrasiņu" letiņu nemaz nerunā latviski, vēlēšanās nekad nav balsojuši par Iesalnieku & Co un vispāri dzīvojas kaut kur Zilupes apkaimē.
[User Picture]
From:[info]savaadaisu
Date:19. Aprīlis 2017 - 14:01
(Link)
Man liekas, un droši vien kļūdos, ka tu lieki cepies, jo iepriekšējā postā vai komentāros, jau pati pateici, ka cilvēks to dara savas attieksmes dēļ. Tev jau neviens neaizliedz saukt to transpersonu kā gribi un kā tu jūties ērti, bet tādas pat tiesības ir arī tam otram, kas to personu GRIB saukt tā kā sauc.

Bet nu apsveicami, ka tev izdodas sacelt tādu "vētru" :-)
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:19. Aprīlis 2017 - 20:57
(Link)
Man, savukārt, visvairāk patika jebkādi "argumenti", kad patiesībā lauzās uz āru "visi tie pediņi vispār nav cilvēki, bet skaidri to pateikt kaut kas traucēja. Es gan konkrēti ne par pieraduma argumentu, jo ar dažiem cibas kacinātājiem īsit nevar saprast, kur starp rindām irjāmeklē heitspīčs, kur vienkārši vēlme cibiņus padirsināt ar zofismu.

Nedaudz arī apbrīnoju un brīnos par to, kā tev ir izdevies piesaistīt cibas klīnikas krāšņākā zieda uzmanību? Tas ir speciāli, vai netīšām sanāca?
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:19. Aprīlis 2017 - 21:09
(Link)
Vēl arī turpinot lasīt komentārus šeit pat (un nafig?), mazliet brīnos, ka ir palaists garām fakts, ka XX vai XY ne obligāti garantē krāna esamību vai tā trūkumu. Bet, protams, postēt linkus uz jaunākiem pētījumiem katram ģēnijam arī slinkums.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:19. Aprīlis 2017 - 21:34
(Link)
nu es viņus nebanoju un reizēm pat uzklausu, kur citur vismaz daļa no viņiem jutīsies akceptēti?
[User Picture]
From:[info]mindbound
Date:19. Aprīlis 2017 - 23:16
(Link)
Savādi, šoreiz vismaz es neko "tādu" nemanīju pat pie ierasti abrazīvākās publikas daļas.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:20. Aprīlis 2017 - 00:04
(Link)
Es ne par velti pajautāju transpersonas definīciju. Lai gan es cerēju uz kaut ko krāšņāku, visādi citādi atbilde nepārsteidza.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba