Snorke ([info]snorke) rakstīja,
@ 2010-09-08 13:11:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
man jāuzraksta koncepcija, ko Eiropa var darit āfrikā
un jāizsūta darba uzdevumi Eiropai

Bet aši uzrakstīšu: ēst gatavošana ir fenomens, ko nosaka vairāki faktori

Kāpēc daži cilvēki gatavo un daži ne ?

1) ģenētika un audzināšana - vai Tava māmuļa un vecmāmuļa šiverēja virtuvē. (Manas ne. Mana vecmāmuļa vienmēr teica : mācies, bērniņ, tad tev nebūs virtuvē jāvergo. Tagd es saprotu, ka tas nav gluži tiesa. Pavārmāksla var būt hobijs un foršs laika pavadīšanas veids. Galu galā cilvēkli ada un izšuj, griež kokā, dzied koros, lido ar pūķiem un makramē un ikebana ar pastāv)

2) laiks - cik tev ir laika skandināt pannas. Bet to nosaka pirmais.

3) nauda (gatavot laikam ir lētāk pamatā) bet atkal to nosaka pirmais.

4) cilvēku skaits ģimenē un vispārējā atmosfira - vai Tevi uzskata paar to, kuram būtu jānodrošina pilnas bļodas (bet atkal to nosaka pirmais).

Par sevi es varu teikt: grūti iedomāties apstākļus, kas mani piespiestu uzturēties virtuvē. OK, ja mani bērni mirtu badā, jā. Tad es darītu absolūti visu. Bet pirmkārt jau censtos nopelnīt naudu.

Summary es teikšu: es uzticos profesionāļiem. Es nopērku gatavu apģērbu un ēdu gatavu un mēbeles man iestellē utt - es pieņemu ka adītas džemperim un paštaisītam ēdienam ir cita aura un cita kvalitāte - bet: laiks, laiks, laiks, visa pamatā ir laiks.

Un domāju, ir cilvēki, kas gatavo, un ir cilvēki, kas negatavo - atšķirīgi tipi.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]komentators
2008-09-08 14:32 (saite)
ēst taisīt ir nenormāli prikolīgi un interesanti. būtu man forša virtuve un iemesls gatavot, es ar to riktīgi aizrautos.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:36 (saite)
principā piekrītu un zinu burvīgus cilvēkus, kas burvīgi gatavo un aicina draugus uz jaunām receptēm,,, vienīgais mīnuss: pēc tāda vakara svars +1 kg :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]petrovichs
2008-09-08 14:34 (saite)
Nav nekādas problēmas vilkt mugurā pirms dažiem gadiem ražotu apģērbu, vai pat lietot ļoti vecas mēbeles, bet ēdienam ir jābūt svaigam. Un gatavs pirktais ēdiens to ne vienmēr nodrošina.
Tas tā, diskusijas uzturēšanai :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:37 (saite)
svaigu svaigais: restorānos, pasūtot mājā,,, nuja, nepieciešamības gadienā pusfabrikāti,,, kas vainas pelmeņiem ? :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2008-09-08 14:40 (saite)
Aizbraukt uz restorānu var paņemt jūtami vairāk laika, nekā paēst mājās :)
A kā tiek panākts pusfabrikātiem lielais glabāšanas laiks?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:43 (saite)
paēst jā, bet sagādāt produktus, izdomāt, uztaisīt, nomazgāt katliņus utt ???? pie tam jau ir arī tādas ātras un pusātras sab ēstuves (ok, macdonalds pat man neder)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2008-09-08 15:12 (saite)
Sagādāt produktus toč nav nekāda problēma. Reizi nedēļā uz lielo veikalu braucam, un pārējā laikā ieejam pie mājas esošajā veikalā. Pierasts tas un īpaši neapgrūtina.
Uztaisīt - tur es mazāk piedalos (bet piedalos), bet ir pietiekami vienkārši pagatavojami ēdieni, kas neprasa daudz darba un ilgas stāvēšanas pie plīts.
Nomazgāt katliņus - a priekš kā ir trauku mazgājamā mašīna? :) Kaut gan, kopš mums tāda ir, man arvien labāk patīk traukus mazgāt ar rokām. Ne jau tāpēc, ka trauku mašīna slikti strādātu, bet vienkārši patīk padarboties kārtības atjaunošanā un uzturēšanā.
Es nenoliedzu ēšanu ārpus mājas. Patīk brīvdienās kaut kur izbraukt, un pie viena garšīgi kaut kur paēst, bet darba dienās ļoti garšo mājās :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 15:18 (saite)
ļoti jauki (bez nekādas ironijas), visnotaļ laimīga ģimenes dzīve Tev

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]petrovichs
2008-09-08 15:51 (saite)
Es diezgan ilgi esmu ēdis ārpus mājas, un tagad es izbaudu mājās gatavota ēdiena lieliskās īpašības :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2008-09-08 14:35 (saite)
Principā Tev piekrītu.
Kaut gan - mana māte, vacāmāte un pat brālis ēst gatavoja lieliski, ar izdomu un prieku, man līdz pat 34 gadu vecumam šī nodarbe bija sveša un nepatīkama. Iespējams, tā ir audzināšanas vaina - grūti priecāties, darot ko tādu, kas visiem citiem sanāk labāk nekā tev.
Šobrīd kulinārija man ir mīļa izprieca - līdzīga varētu būt gleznošana savam priekam vai kas tāds. Bet es justos ļoti slikti, ja man būtu jāgatavo noteiktas lietas, noteiktos apjomos, noteiktā laikā. līdz ar to es noteikti negribētu būt tā priecīgi smaidošā ģimenes māte, kas katru dienu stāv pie plīts un piepilda bļodas.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:41 (saite)
Tad Tev viss sakrīt: beidzot gēni un audzināšana Tevi panākuši !
Tās priecīgi smaidošās ģimenes mātes man vairak kā leģendas liekas (jo nav nācies redzēt),,, manai mātei 5 bērni un ar gatavošanu aboslūti neaizraujas :) vienmēr pastāv alternatīvas: pieteikami daudz naudas, pieteikami saimniecisks vīrs, vai nu - arī cīsiņi, pelmeņi, konservi, paciņzupas un zaptsmaize nevienu nav kapā noveduši

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeina
2008-09-08 14:52 (saite)
zin, es pieļauju, ka brīdī, kad man ēst būs jāgatavo nevis sev & vīram [reizēm arī draugiem], bet gan brēcošu bērnu pulciņam, es pieņemšu ķēkšu!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2008-09-08 14:55 (saite)
Vo, vo!
Maksimālais skaits, kam es gatavoju ar prieku, ir 4 cilvēki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lavendera
2008-09-08 14:37 (saite)
nez, kāpēc es gatavoju?
laikam tāpēc, ka no 14 gadu vecuma man bija jātaisa ēst visai ģimenei un pēc dažām uz vienas rokas pirkstiem saskaitāmām "ak vai, kā es izgāzos" reizēm (piemēram, zirņu zupa, kurai aizmirsts pielikt gaļu, vai izmisīgi mēģinājumi uztaisīt mērci, berot miltus ūdenī) par turpmākajiem kulinārajiem eksperimentiem (visvisādi tītenīšu pildījumi un picas lavenderas gaumē) saņēmu tikai un vienīgi laimīgi tusnījošo ēdāju slavinājumus :)
Labas asociācijas tātad.
Un kāpēc es patlaban netaisu neko, kas prasa vairāk par pusstundu, -
es tak, pie galda sēdot, ik pēc katras ceturtās karotes neiepauzēšu, lai sevi uzlielītu: "re kāds es esmu malacis, cik fantastisku kulināro brīnumu uzmargoju un cik man ļoti garšo!"

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:38 (saite)
arī nozīmīgs faktors !!! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krii
2008-09-08 14:39 (saite)
Ne katram! Es sev vienai gatavoju labprātāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]komentators
2008-09-08 14:39 (saite)
tad taisi saviem couchsurfing biedriem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lavendera
2008-09-08 14:39 (saite)
to es daru :D
ja man uznāk :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2008-09-08 14:39 (saite)
man gan ļoti patīk gatavot sev vienai. Laikam tāpēc, ka par sevi es zinu, ka priecāšos, par citu - tas vienmēr ir kaut kāds iespringums "nez, garšos, negaršos?"

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dzeina
2008-09-08 14:44 (saite)
Nez, man ēst gatavošana ir patīkams laika pavadīšanas veids. & sagraušu tavas ilūzijas - bieži vien krietni dārgāk sanāk mājās ko pagatavot, nekā krogā apēst. Tiesa gan, krogā naudiņas par citām garšīgām lietām aiziet :D

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]krii
2008-09-08 14:46 (saite)
Tas ir tad, ja uz krogu iet iedzert un bišķi uzkost, nevis Kārtīgi Paēst.:)
Normāli - gatavojot mājās, pat visizsmalcinātākās lietas sanāk stipri jo stipri lētāk, par produktu pašizmaksu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeina
2008-09-08 14:49 (saite)
Khm... b_d mani palabos, bet paella, ko gatavojam mājās, iznāk ap Ls 40 - 50. Tiesa gan, tas jau vairākiem cilvēkiem, kādiem 5 - 6.
Tajā pašā laikā krogā to pašu paellu [arī garšīgu, laikam garšīgāko, ko Rīgas ēstuvēs var dabūt] abi pieēdamies par Ls 8.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:51 (saite)
ber visādus astoņkājus un mīdijas klāt, ja ??

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeina
2008-09-08 14:51 (saite)
mhm

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2008-09-08 14:53 (saite)
1)jārēķina izmaksas uz cilvēku;
2)izejvielas arī var iepirkt pa ļoti dažādām cenām - nesaimnieciski rīkojoties, var arī visprimitīvākās kartupeļu pankūkas sacept par latu gabalā un dārgāk.:)
3)kopējā tendence tomēr ir diezgan pamatīga ietaupīšana un pavāra darba, telpu īres un apkalpošanas izmaksām, brīnīšos, ja man kāds pierādīs pretējo.:)))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeina
2008-09-08 14:54 (saite)
ok, patiesībā jau nav jēgas diskutēt par to, kas dārgāk - ēst ārpus mājām, vai gatavot mājās. Jo ir vairāk faktori:
1) KUR ēd
2) KO ēd
3) CIK DAUDZ ēd :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]_re_
2008-09-08 14:58 (saite)
kurā krogā?

vakar tieši izteicu spārnotu frāzi, ka varētu mājās pagatavot paellu, jo man ļoti garšo, bet nu nez nez, kā un kad tas varētu realizēties...

Rīgā man nejauši ir izdevies 1x ēst garšīgu paellu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dzeina
2008-09-08 15:05 (saite)
Lidojošajā Vardē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]black_data
2008-09-08 14:47 (saite)
IMHO krogā arī ne viss un ne vienmēr ir garšīgāk. (par sab. ēdināšanu es vispār klusēju)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]snorke
2008-09-08 14:48 (saite)
es tak teicu sākumā: ēst gatavošana var būt patīkams hobijs - ja ir laiks un tādas tieksmes ! personiski es (bet uzsveru, nesaku, ka tas ir labāk vai cēlāk) labāk šo laiku noguļu vai nopļāpāju :) par lētumu/dargumu - man ar citreiz liekas - īpaši pie manas saminiekotprasmes noteikti lētāk sanāk ēst ārpus,,, bet pieņemu ka citi ir ekonomiskāki :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]pepija
2008-09-08 14:54 (saite)
vienā man ļoti mīļā romānā bija frāze, ka silts ēdiens vienu reizi dienā pieder pie personīgās higiēnas :) pie senčiem dzīvojot vispār pratu tikai kartupeļus uzcept, vēlāk mācījos pagatavot to, kas man garšoja mammas virtuvē, vēl vēlāk kādu brīdi aizrāvos ar receptēm no žurnāliem u.tml. Tagad tas ir pārgājis, bet nedaudz ietekmējis puiku, jo viņam reizēm izdodas mani patiesi pārsteigt virtuvē...man tā plīts padarīšana ļoti nomierina, esmu dzirdējusi, ka uz citām tāpat iedarbojas, peimēram, adīšana...

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 14:57 (saite)
mani nomierina vīna pudele un desperate housewives :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]oblica
2008-09-08 15:23 (saite)
Lielā daļā piekrītu.
Kā vecākais bērns sāku gatavot jau samērā agrā bērnībā, mamma, jot uz darbu, uz virtuves galda atstāja zīmīti, kas jāizdara. Ar laiku mājās tā arī viss sadalījās - man riebās ravēšana, stādīšana u.c. āra darbi, tāpēc man tika ēst gatavošana, gludināšana utt.
Man patīk gatavot, tas man padodas un parasti jau ir tā - ja padodas, tad arī patīk + man ir šausmīgi, neizstāstāmi milzīgs gandarījums raugoties uz paēdušiem, omulīgiem radiem un draugiem + noteikti sanāk lētāk.
Vispār ēst gatavošanu uzskatu par pašsaprotamu, mani tas neapgrūtina un dara prieku - tad kāpēc man to nedarīt?
Pieļauju, ka ir cilvēki, kam gatavošana riebj tikpat ļoti kā man ravēšana. So, tāpēc jau es nelamāju tās, kas apraksa lauku darbus par mātītēm, kas meklē cibā vīru - bagātu cūkganu. :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 15:37 (saite)
vienīgais - kā izdodas pašam neapresnēt un citus neapresnināt ???
un man atkal patīk ravēšana - vasarās es dārnciecībās plūmītes kaplēju ka nemetas :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]oblica
2008-09-08 15:44 (saite)
pašai - gēni un kustības, citiem tik ļoti nav paveicies. :))
Ravēšana man izsauc aš riebuma skudriņas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]krii
2008-09-08 15:44 (saite)
No pusfabrikātu kombinācijām cilvēks resnē daudz ātrāk, nekā no normāla mājas ēdiena.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]snorke
2008-09-08 16:06 (saite)
vo, šai jomā esmu eksperts
1) man krājumā ir superveselīgi saldēti pusfabrikāti (zivis, dārzeņi, zupas, sojas ēdieni, bez konservantiem)
2) arī kārbiņās pārdod visādas labas lietas ar īsu lietošanas termiņu, kā spada ar tomātiem un olīvām

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]annuska
2008-09-08 17:35 (saite)
es gribētu gatavot ēst tikai prieka, ne pienākuma pēc, ko arī cenšos īstenot. vismaz sarežģītākas lietas tikai tad, kad gribas to darīt

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?