-- ([info]ripp) rakstīja,
@ 2016-08-22 16:18:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
es nemaz nejūtos "feministe". nu tur labi, pirmkārt cilvēks ir cilvēks un tikai tad vīrietis vai sieviete. un tie abi ir līdzvērtīgi. bet ne vienlīdzīgi. jo dažādi. vīriešiem visbiežāk labāk sanāk tas un sievietēm šitas (nepavisam ne vienmēr, protams, protams).
bet tad, kad man pasaka kaut ko no sērijas "tev nepiestāv lamāties". vai tad, kad kādā video par dzemdībām vīrietis dzemdētājai saka "malacis, esmu apmierināts", tad gan es aizsviļos nelabās dusmās, goda vārds.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mala
2016-08-22 17:23 (saite)
man tu vienmēr esi likusies diezgan feministe. feminisms jau nav par vienlīdzību, bet akurāt par līdzvērtību

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]santech
2016-08-22 17:57 (saite)
nereti gan šķiet, ka tikai par sievietēm

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-22 18:04 (saite)
neviena (jēdzīga) ideja nav pasargāta no mazāk jēdzīgām interpretācijām un atzarojumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santech
2016-08-22 18:10 (saite)
Es savā mazajā prātiņā esmu sapratis, ka ir feminisms, kas ir par sievietēm, un viņu pretinieki ir sliktie šovinisti. Tai vuenlīdzības idejai ir novērota tendence pāraugt dominancē. Bet tas tad laikam tiešām tikai tāds atzars. Kā islams no musulmaņiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-22 18:17 (saite)
islāms no musulmaņiem ?? bet jebkurā gadījumā - kā ekstrēmisms no jebkuras reliģ

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]santech
2016-08-22 18:29 (saite)
Vo! Tieši tas, ko es visu laiku mēģinu pateikt - ekstrēmais feminisms ;D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2016-08-22 19:07 (saite)
Islams ir musulmaņu reliģija. Kā kristietība kristiešiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2016-08-22 19:03 (saite)
Kamēr es nespēju nosaukt savus uzskatus par šovinistiskiem, tomēr arī par feministiskiem tos nodēvēt gluži nesanāk. Manuprāt ir lietas, kas labāk padodas vīriešiem (biežāk) un ir tādas, kas biežāk Labāk sanāk sievietēm. Kā arī, neuzskatu, ka sieviete nedrīkst izvēlēties 3k variantu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2016-08-22 23:49 (saite)
Kā es to saprotu, 3. viļņa feminisms ir tieši par to, ka jā, drīkst būt arī šāda izvēle. Kamēr vien tā ir izvēle. Savā ziņā gan tas sanāk pretrunā ar to, par ko sievietes daudzus gadu desmitus ir cīnījušās, tostarp, nav runa tikai par piem., sievietes finansiālu neatkarību, bet arī par abu vecāku līdzvērtīgu iesaistīšanos bērnu audzināšanā u.tml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-23 12:12 (saite)
es esmu saskārusies ar to, ka mani uzskati neierakstās lielākajā daļā "feminisma" izpratnēs. bet šī nav tā joma, kur es alkstu pārskatīt savus uzskatus, jo principā, lai arī liela daļa feministu par maniem uzskatiem mestu man ar jēlu olu (vai mestos pārliecināt, ka es nudien domāju nepareizi), tomēr, arī absolūtais vairums šovinistu mestu man to pašu olu. vai otru :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]scaramouche
2016-08-25 20:10 (saite)
Dažādiem cilvēkiem ir dažādi iespaidi par vārdu "feminisms". Nepalīdz arī tas, ka cilvēki ar visnotaļ konfliktējošiem uzskatiem var abi saukt sevi par feministiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]usne
2016-08-22 17:56 (saite)
Manai ausij, tas malacis, esmu apmierināts, dzemdību kontrkstā izklausās drusku perversi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 18:35 (saite)
Reāli izklausījās, ka viņš runātu ar suni. Brrrr.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2016-08-22 18:39 (saite)
nu, dažām sievietēm un dažiem vīriešiem labāk sanāk šis, citām sievietēm un citiem vīriešiem - tas. tas nav pretrunā ar feminismu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 18:59 (saite)
Tomēr, tomēr, smagumis cilāt biežāk labāk sanāk vīriešiem nevis sievietēm un, atvainojos, gludināt biežāk tomēr labāk sanāk sievietēm, ne vīriešiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]daria
2016-08-22 19:17 (saite)
Smagumi veel ir sameeraa objektiivi, bet par gludinaashanu gan bullshits. Ja Tev kopsh beerniibas ir maaciits, kaa gludinaat, protams, Tu to maaki labaak par chali, kas pirmoreiz muuzhaa tur gludekli rokaa. Ja panjem liidzveertiigus nemaakuljus, nav atshkjiriibas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 19:36 (saite)
Šis arī ir iemesls, kādēļ neuzskatu sevi par pilnībā feministi :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-22 19:52 (saite)
kā jau daria minēja - feminisms nenoliedz, ka ir lietas, kas labāk sanāk sievietēm, un tādas, kas labāk vīriešiem. Taču lielu daļu (ne visas) no šīm atšķirībām skaidro ar kultūrvides noteikto treniņu un uzskatu, ka šādas atšķirības pastāv, uzsūkšanu no bērnības. Atšķirību atzīšana nepadara par ne_feministu - par to padara uzskats, ka gludināšanas prasmi nosaka ģenētika :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 19:56 (saite)
Es to zinu. Tiesi tādēļ saku, ka nevaru sevi nosaukt par feministi :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-22 20:16 (saite)
ā, ok :) a kā tu nonāc pie apstiprinājuma, ka ģenētika?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 20:37 (saite)
Es ļoti ceru neaizmirst uz šo atbildēt, kad nonākšu pie datora. No telefona negribu tik potenciāli gari bakstīties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-22 23:47 (saite)
ok. vēl tikai piebildīšu, ka feminisms neuzskata, ka nav nekādu ģenēt balstītu spēju atšķirību, bet gan, ka 'viņiem sanāk labāk' bieži nav pietiekams arguments. Un uzsvars uz to, ka tās lietas, kas ģenētiski ir 'sieviešu' ir līdzvērtīgas 'vīriešu' lietām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-23 12:14 (saite)
nu redzi. es absolūti piekrītu par līdzvērtību (tāpat kā dažādu rasu, īpašību, orientāciju utt utt līdzvērtību). bet, tai pat laikā, domāju, ka cilvēkam jādara tas, kas viņam sanāk labāk (protams, ar nosacījumu, ka viņam tas arī patīk labāk).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-23 15:39 (saite)
nuja

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ripp
2016-08-23 12:20 (saite)
es neesmu lasījusi pētījumus un ne mazākajā mērā neuzskatu savu viedokli šajā jautājumā par kaut cik... "viedoklīgu" (vai labāku par citiem), bet, tai pat laikā, uzskatu, ka man kā personai ir tiesības uz sev tuvākā viedokļa pārstāvēšanu, hehe.
un, lūk. manuprāt vīriešu un sieviešu atšķirības lielā mērā nosaka hormoni. t.i. dzimumatšķirību dēļ tiem ir katram dzimumam raksturīgs hormonu balanss. un, protams, kādai sievietei vīŗiešu hormonu var būt vairāk kā kādam vīrietim. mēs visi esam ļoti dažādi. bet vairumā gadījumu hormonu balanss ir tāds kāds tas ir un tas, kopā ar noteiktām fizioloģiskām atšķirībām, manuprāt, arī ir tas, kas padara mttūs atšķirīgus. vīriešus no sievietēm.
protams, ļoti liela nozīme ir sociālajai videi, audzināšānai utt utt, bet es nudien neticu, ka TIK liela, kā brīžiem tiek apgalvots. piemēram, manas meitas interese par kosmētiku un pucēšanos nudien nav nošpikota no manis vai kāda radinieka, jo rados nekas tāds nenotiek. bet manas māsas jaunākā dēla pārākā interese par traktoriem nav īsti no ģimenes, jo nevienam citam viņās dēlam traktori nemaz neinteresē, kā arī neviens radinieks nav traktorists.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mala
2016-08-23 15:42 (saite)
par hormoniem protams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]daria
2016-08-23 17:53 (saite)
Hormoni, protams, atšķiras, bet tie ļoti krasi atšķiras arī sievietēm pirms menopauzes un pēc. Tad sievietes pēc menopauzes vairs nav sievietes un nemāk gludināt? ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2016-08-23 19:52 (saite)
bet dārziņā? bet multenēs? citur apkārt sabiedrībā (uz ielas, veikalā utt.)? nav jau tā, ka bērns saskaras tikai ar tevi vai radiniekiem. ja interese par kosmētiku un pucēšanos ir saistīta ar hormoniem, tad kā tu izskaidro tās daudzās sievietes, kam šāda interese nav? (tostarp savu intereses trūkumu par to)
(piebildīšu, ka nepiekasos un necenšos panākt, lai tu mainītu domas - man vienkārši ļoti interesanta sāka šķist tava domu gaita, cenšos izprast)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]shelly
2016-08-23 22:37 (saite)
Starp citu, jau dārziņā tieši var redzēt, ka tās... emmm, specifiskās intereses vairumam vienkārši ir, tur neko nevajag veicināt vai mākslīgi uzspiest. Protams, dažādās intensitātes pakāpēs, un dažiem nav vispār. Cilvēki vispār nav vienādi, paldies dievam. Bet mans dēls, piemēram, vienkārši dievina visa veida vāģus un necieš pārģērbšanos, man atliek tikai blisināt acis!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2016-08-24 10:44 (saite)
Es saku vēlreiz, stāsts (šobrīd) nav par to, ka kāds kaut ko kādam veicinātu vai uzspiestu. Tur jau ir tā lieta. Es (iz)aicinu jūs padomāt par to, KĀPĒC mums ir šī spēcīgā pārliecība, ka noteiktas intereses "vienkārši ir". :) Parakties dziļāk. :)

Jūs ar ripp šajā gadījumā izejat no pamatpieņēmuma, ka vispār pastāv tādas kategorijas un kategorijām atbilstoša uzvedība. Un tas ir normāli. Cilvēkiem patīk un zināmā mērā ir nepieciešamas kategorijas. Pamēģināt domu eksperimentu un atteikties no šī pamatpieņēmuma - tas man bija viens no lielākajiem izaicinājumiem un paradigmas maiņām, ko piedzīvoju, studējot antropoloģiju. Nu, ka var palūkoties arī tā, ka pašas kategorijas ARĪ ir konstrukcija.

Labi, pietiks uzurpēt ripp komentārus. :) Šī vienkārši ir ārkārtīgi interesanta tēma, es aizrāvos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2016-08-22 23:42 (saite)
Tieši tā, variācijas vienas kategorijas ietvaros ir lielākas nekā atšķirības starp "vidējo" sievieti un "vidējo" vīrieti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-23 12:22 (saite)
es to neapaubu. tai pat laikā - mūsu atšķirības nosaka ļoti daudzi faktori un, ne tas mazākais no tiem, ir hormonālās atšķirības, kas, kā jau rakstīju ievai, lai arī ļoti atšķiras dzimuma ietvaros, tomēr vairāk vai mazāk pieturas normas robežās katrai personai atbilstoši tās dzimumam. un ietekmē diezgan daudz.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dominika
2016-08-22 23:39 (saite)
Nu beidz. Piemēram, sieviete, kas nodarbojas ar svarcelšanu, mierīgi pacels lielāku smagumu nekā nesportisks vīrietis. Par gludināšanu jau zemāk raksta. Tas, ka ar vienu vai otru nodarbi biežāk nodarbojas viens vai otrs dzimums, un attiecīgi šī nodarbe tam biežāk sanāk labāk ir tīra statistika - protams, ja gludināt iemāca lielākajai daļai meiteņu un maz zēniem, tad sanāk, ka procentuāli ir vairāk sieviešu, kas to prot labi, nekā vīriešu. Un tas tieši atkarīgs no tā, ka viena vai otra nodarbe tiek nepamatoti uzskatīta attiecīgi par "sievišķīgu" vai "vīrišķīgu", un dažādām bērnu grupām tiek izvirzītas dažādas prioritātes prasmju apguvē. Ja spēks tiek uzskatīts par vīrišķības pazīmi, tad skaidrs, ka 1) zēnus caurmērā biežāk mudinās kļūt stipriem, lai var pacelt smagumus, 2)no personas, kas tiek identificēta kā vīrietis, tika pieprasīts celt smagumus, neatkarīgi no viņa reālajām spējām.

Feminisms vienkārši norāda uz šo nepamatotību, un ierosina - hei, kā būtu, ja mēs automātiski neuzskatītu, ka vīrietim jāceļ smagumi, bet sievietei jāgludina? Kā būtu, ja mēs visus bērnus mudinātu būt stipriem un sportiskiem, jo tas ir veselīgi, un visus iemācītu gludināt, jo tas var noderēt gan sievietēm, gan vīriešiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-23 12:24 (saite)
es zinu par ko ir feminisms :)
un esmu totāli droša, ka šovinisti metīs man ar sapuvušu tomātu tikpat droši kā to darīs feministi.

es savam bērnam nekad neteikšu "tu taču esi meitene" vai "tu taču esi zēns" ar to paredzot, ka viņīem jāuzvedas atbilstoši to dzimumam. bet meitenēm, tomēr, biežāk patīk krelles un zēniem, tomēr, biežāk ļoti interesē mašīnas/traktori/tanki.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]dominika
2016-08-23 20:28 (saite)
mhm. lūdzu piedošanu, ja rakstītais izklausījās pēc pamācīšanas, nebija tā domāts. mēģināju izskaidrot, kā veidojas šis "biežāk patīk", bet laikam nesanāca.
stāsts jau nav par bērnu audzināšanu "atbilstoši" vai "neatbilstoši" dzimumam. stāsts ir par to, ka mūsu galvās tik dziļi ir iekšā šī kategorizācija, ka ir ļoti grūti palūkoties uz to savādāk, un atteikties no priekšstata, ka (pat ja es personīgi uzvedos vai savus bērnus audzinu savādāk) šāda "dzimumam atbilstoša" uzvedība kā tāda vispār pastāv.

tāda, vispirms tiek pieņemts, ka katram dzimumam ir kādas "dabiskas" pazīmes. pucēšanās un kosmētika mūsu sabiedrībā tiek uzskatīta par sievietēm raksturīgu pazīmi. tātad, ja tavai meitai patīk krelles, tu pieņem, ka tā ka viņa ir meitene, šāda interese ir "dabiska". tātad šai patikšanai ir jābūt arī "dabiskam" pamatojumam, ko tu atrodi fizioloģijā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]daria
2016-08-23 20:40 (saite)
Manam dēlam traki patika māsas tutu svārki, ko viņš pa mājām aŗī bieži valkāja. Māsa visu laiku uzsvēra, ka puikas nedrīkst vilkt svārkus.

Vēl viņam bija lillā krekliņš vai kaut kāds apģērba gabals. Dārziņā man vienreiz pienāca par gadu vecāks puika (ap 4 gadi) un pajautāja, vai Mikel esot girl, jo tikai meitenes velkot purple, uz ko es norādīju savas zilās džinas un visādas citas krāsas.

Sabiedrībā baigi tiek uzsvērtas puiku-meiteņu lomas, pat ja mēs to nepamanām.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]wasted
2016-08-22 19:32 (saite)
Drīzāk jau tas ir un nav pretrunā ar feminismu, atkarībā no novirziena.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 19:37 (saite)
Tiesa. Bet ja es staigātu apkārt paužot šādus uzskatus un sauktu sevi par feministi, visticamāk dabūtu pa ausīm no lielākās daļas feministu :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]echoes
2016-08-22 20:20 (saite)
vienlīdzīgs -ais; s. -a, -ā;
1. Tāds, kam ir vienādas tiesības ar citiem.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-22 20:32 (saite)
Ok, pareizāk droši vien būtu "vienāds", bet šajā kontekstā man tas arī īsti nepatīk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Joks, bet daļējs
[info]shelly
2016-08-22 22:27 (saite)
Ceru, ka tu mani neatdraugosi, bet man laikam pat liekas forši, ka vīrietis ko tādu pasaka. Man tas izklausās pēc mēģinājuma uzmundrināt, un tas noteikti nav tas sliktākais, kas var notikt. Sliktāk, ka viņš pasaka: "esmu neapmierināts". :/

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: Joks, bet daļējs
[info]ripp
2016-08-23 12:26 (saite)
nu redzi, manuprāt bērns nav produkts un sieviete nav pakalpojuma sniedzējs, lai tur būtu ko vērtēt un jebkāds novērtējums kādam, kas ir bijis līdz savu spēku galējai robežai un atpakaļ, ir, maigi sakot... neiederīgs.
novērtēt varētu vīrieša atbalstu, ārstu darbību, bet ne jau dzemdētāju. dzemdētāja ir cilvēciska būtne, nevis vaislas ķēve.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Joks, bet daļējs
[info]shelly
2016-08-23 22:29 (saite)
Nu, "malacis" jau var teikt arī bērnam, kas kaut ko varenu izdarījis. Tas jau nepadara bērnu par pakalpojuma sniedzēju!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Joks, bet daļējs
[info]ripp
2016-08-23 22:33 (saite)
jā. tu novērtē bērna rīcību/sniegumu (viņu uzmundrinot, mudinot labi rīkoties arī tālāk utt). novērtēt dzemdētājas rīcību/sniegumu imho ir amorāli. un ja ir sarežgījumi, tad kas viņa ir, slikta meitene?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Joks, bet daļējs
[info]shelly
2016-08-23 22:39 (saite)
Tur ir atšķirība starp novērtējumu un uzmundrinājumu. Ja "malacis" ir uzmundrinājums, tad rezultāts patiesībā nav svarīgs :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: Joks, bet daļējs
[info]ripp
2016-08-23 22:41 (saite)
jā, taču komplektā ar "esmu apmiernāts" tas ir novēŗtējums, ne uzmundrinājums. manuprāt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ninona
2016-08-23 08:37 (saite)
Es neko daudz nesaprotu no vienlīdzībām un tā.
Bet zinu, ka labi ir vienādas tiesības izvēlēties jebko, bet nekādu pienākumu tikai dzimuma (vai citu kaut kādu rādītāju dēļ kā izglītība vai maka biezums) darīt kaut ko konkrētu.
Nianses ir tikai bioloģiski noteiktajās fiziskajās atšķirībās - vīrietis caurmērā spēcīgāks, sieviete savukārt spēj ieņemt, iznēsāt, dzemdēt un zīdīt bērnus.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-23 12:27 (saite)
es piekrītu šim, jā :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]scaramouche
2016-08-25 20:12 (saite)
Par pēdējo saprotu, bet kas vainas pirmajam?

Varbūt tas man tāds īpatnais iespaids, bet - kaut kā šķiet, ka cilvēka gan ķermeņa, gan valoda tomēr izmaina to, kā apkārtējie viņu uztver.

Manuprāt, gandrīz nevienam nepiestāv lamāties. Vai vismaz gandrīz nevienam neizdodas to darīt ar gaumi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-25 20:24 (saite)
Vaina ir tāda, ka tas tiek teikts sievietei, jo viņa ir sieviete. T.i. vīrietim kko tādu nesaka.
Sievietei nepiestāv lamāties, jo viņai jābūt maigai un sievišķīgai. Vīrietis lamāties drīkst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scaramouche
2016-08-25 20:33 (saite)
Es esmu tādas lietas teicis arī vīriešiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ripp
2016-08-25 21:59 (saite)
cilvēks, kas to teica man, to neteiktu arī vīriešiem. u

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]scaramouche
2016-08-25 22:06 (saite)
katrs mēs pa savam cūka

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]honeybee
2016-08-28 10:15 (saite)
Aha, es pilnīgi iztēlojos, kā viņš pēc seksa arī to pašu saka, "Malacis, esmu apmierināts" :D

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?