zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Oct. 11th, 2013|10:24 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
pēdējās dienās atkal uzbangojušas diskusijas par progresīvo nodokli?
domāju, ka tās mierīgi var atlikt
par kaut ko tādu var runāt tikai tad, ja nodokļus vispār maksā
te nevienam neinteresē, lai nodokļus vispār maksātu
lūk, pierādījumiņš:
http://www.delfi.lv/bizness/budzets_un_nodokli/koalicija-vienojas-pakapeniski-paaugstinat-mikrouznemuma-nodokli-lidz-15.d?id=43722168
15 procenti NO APGROZĪJUMA, piezīmēšu
svaru kausā "emigrēt nahuj" viens puds vairāk, goda vārds
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:October 11th, 2013 - 10:30 am
(Link)
Negribēji progresīvo nodokli - na fašist granata še Tev regresīvais. :D
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:33 am
(Link)
tu tiešām domā, ka neierubīs arī "progresīvo", tb vēl kādu lieku nodoklīti?
tikai viss points ir tajā, ka šis pilnīgi droši uzrāda, ka šeit nevienu neinteresē pelēkās zonas samazināšana.
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:October 11th, 2013 - 10:36 am
(Link)
Gan jau kaut ko papildus nodoklīti ierubīs - tikai visticamāk neko progresīvu, vismaz ne tādā nozīmē, kā tas tiek saprasts pie baltajiem cilvēkiem. Tb tiks turpinātas mūsu pēc būtības "regresīvās nodokļu sistēmas" (citējot DNB Nord ekonomistu P.Strautiņu) tradīcijas.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:41 am
(Link)
tieši tā, gaismas tuneļa galā nav.
[User Picture]
From:[info]pinjons
Date:October 11th, 2013 - 10:42 am
(Link)
Man vienmēr ir paticis šis tavs jūzerpiks. :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:55 am
(Link)
vismaz kaut kas skaists dzīvē :)
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 11:21 am
(Link)
kādi ir ieteikumi "pelēkās zonas samazināšanai"?

zemāki nodokļi to nerisina.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:22 am
(Link)
augstāki risina? :)
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 11:30 am
(Link)
risina sociālais kapitāls.

zemāki nodokļi mazina budžeta ieņēmumus.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:33 am
(Link)
budžeta ieņēmumums mazina arī pelēkās ekonomikas stimulēšana.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 04:05 pm
(Link)
pirmkārt, progresīvais ienākuma nodoklis nestimulē pelēko ekonomiku.

otrkārt, par mikrouzņēmuma nodokli pat ezim skaidrs, ka 15 proči no apgrozījuma ir par traku, bet tajā pašā laikā būtu jākontrolē, lai mikrouzņēmumus neizmanto parastie sia nodokļu optimizācijai.

treškārt, tu jauc kopā pilnīgi dažādas lietas, jo tas, ka vidioti un finanšu sistēmas kucesdēli tik plāno, kā vairāk iehavot no mikrouzņēmumiem, nevar būt par pamatu močīt nost aktīvu pilsoņu iniciatīvu par progresīvu ienākuma nodokli.
[User Picture]
From:[info]kautskis
Date:October 11th, 2013 - 02:41 pm
(Link)
Tiešām? Vismaz mums nav nekādu iebildumu pret nodokļiem kā tādiem, tak jau tāpat braukājam pa valsts uzturētiem ceļiem, ejam pie ģimenes ārstiem, tā dēmokrātijas fiška arī nav slikta, un kaut kādu naudu tak tas maksā. Bet mums ir pamatīgi iebildumi, ja a) nodokļi ir pretdabiski lieli, b) mēs nejūtam, ka mēs gana daudz par viņiem dabonam pretī un c) mums šķiet, ka viņi tiek tērēti nelietderīgi. Ja šo trīs lietu nav, vismaz mēs apsolamies neko neoptimizēt.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 04:06 pm
(Link)
kas skaitās "pretdabiski lieli nodokļi"? nodokļi paši par sevi nav nekas dabisks.
[User Picture]
From:[info]kautskis
Date:October 11th, 2013 - 04:07 pm
(Link)
15% no apgrozījuma pilnīgi noteikti ir "pretdabiski lieli".
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 05:02 pm
(Link)
piekrītu. bet tas nav arguments pret iniciatīvu par progresīvu ienākuma nodokli.
[User Picture]
From:[info]scope
Date:October 11th, 2013 - 07:35 pm
(Link)
Vai tad nerisina?
Ja naudas legalizēšanas izmaksas sāk tuvoties nodoklim, tad nav diez ko prātīgi lieki čakrēties, lai paliktu pelēkajā zonā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 08:03 pm
(Link)
aleluja, šo es visu dienu mēģinu svenkšķim paskaidrot :)
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:October 11th, 2013 - 10:31 am
(Link)
Tobiš, tu strādā ar zaudējumiem, bet neaizmirsti noskaitīt 15%?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:36 am
(Link)
exactly. elīna siliņa (ierosinājuma autore): "a čo, uzņēmuma ienākuma nodoklis ir 15, davai lai mikro arī maksā 15", tikai kaut kā neviens nav ievērojis, ka to vienu maksā no peļņas, bet to otru - no visa ienākošā piķa.
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:October 11th, 2013 - 10:40 am
(Link)
A kas šiem par satraukumu par nodokļu optimizāciju? Cik saprotu, ja mikro palielina apgrozījumu līdz robežai "x", viņš tā pat kļūst par uzņēmumu parasto. Vai satraukums ir par kantoriem, kur visi pēkšņi ir tādi baigie mikrouzņēmēji?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:48 am
(Link)
ja precīzi, robežai "35k gadā", ja es tagad kaut ko nejaucu, tb ja var izmaksāt visiem max pieciem darbiniekiem max 500 ls algu katru mēnesi un vēl 5k paliek pāri sīkiem izdevumiem.
manuprāt satraukums tur ir tikai par to, kur lai vēl iesūc piķīti. nerēķinoties ar to, ka tas dzen pelēkajā zonā, kur neviens nekādu piķīti vispār neiesūks.
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:56 am
(Link)
70K
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:57 am
(Link)
70k vai tad nebij pvn robeža? man tas cipars galvā nozibēja, bet saistās tikai ar pvn.
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:58 am
(Link)
35K ir PVN robeža
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:00 am
(Link)
skaidrs, es sajaucu vietām.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 11:24 am
(Link)
problēma ir firmas, kas ap sevi izveido n-tos mikrouzņēmumus un tādā veidā optimizē savus nodokļus.

es piekrītu, mazajiem uzņēmējiem latvistāna ir ļoti nedraudzīga. bet tam nav nekāds sakars ar progresīva ienākuma nodokļa priekšlikumu.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:27 am
(Link)
rādu uz pirkstiem - kaut kāda jēga cilāt jautājumu par nodokļu progresivitāti ir tikai un vienīgi sistēmā, kura ir sakārtota tiktāl, ka nodokļi tiek maksāti all over. savukārt latvijā šobrīd tiek stimulēta pelēkā zona.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:10 pm
(Link)
"sistēmā, kura ir sakārtota tiktāl"

kas to sakārtos? marsieši?

neviens cits, izņemot MŪS, to nesakārtos.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:12 pm
(Link)
un tev joprojām nešķiet absurdi tas, ka visas runas par nodokļiem attiecas tikai uz tiem godīgajiem muļķīšiem, kuri tos vispār maksā?
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:20 pm
(Link)
man šķiet absurdi šādi absurdi apgalvojumi.

masu mēdīkļu sfērā, piemēram, nu jau aktīvi diskutē par darba devēju cūcībām - kuri ar dažādām shēmām (tai skaitā tiem pašiem mikrouzņēmumiem) apiet darba likumu un nemaksā nodokļus.

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:23 pm
(Link)
tb tev šķiet pilnīgi ok, ka jādušī ir tikai tie duraki, kuri vispār maksā nodokļus? skaidrs, mums ar tevi nav, par ko runāt.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:24 pm
(Link)
neviens nav jādušī.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:24 pm
(Link)
no otras puses - protams, runas par nodokļu reformām attiecas tikai uz tiem, kas tos maksā. kā gan citādi?

a gribi panākt pelēkā sektora mazināšanos, davai, iesaki, kā to darīt. kā jau teicu, nodokļu mazināšana nav līdzeklis, tas tikai vēl vairāk stimulē apetīti maksāt pēc iespējas mazāk nodokļu.

elementāra lieta - humanoīds, kurš godīgi maksā nodokļus, var kleimot valsts ouneršipu. jo vairāk tādu humanoīdu, jo godīgāk un taisnīgāk nodokļu baksi tiks tērēti. jo saimnieks par savu druvu tomēr uztraucas, kamēr kakāt un citas cūcības darīt ļoti ērti var svešā druvā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:29 pm
(Link)
nodokļu mazināšana ir gan līdzeklis. pat ne mazināšana, bet samērīgums. ja nodokļus godīgi maksāt ir ērtāk nekā nemaksāt un tas nav ohujenno dārgi, tad tos maksā. ja tas ir dārgi un neērti, tad ērtāk un lētāk ir izshēmot, kā to nedarīt.
ja kāds nesaprātīgs exceļa bīdītājs var vēsā purnā pateikt "15% no apgrozījuma ir tikpat godīgi kā 15% no peļņas, davai maksā ragā", tad man nolaižas rokas, goda vārds.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:54 pm
(Link)
par secinājumu ekseļa bīdītāja virzienā piekrītu.

bet tam nav nekāda sakara ar priekšlikumu par progresīvo ienākuma nodokli.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:57 pm
(Link)
ir diezgan tiešs sakars - valstī ar tik lielu pelēko ekonomiku, kura tiek visādos veidos stimulēta, un šis ir viens grezns veids, kā to darīt, jebkādas runas par progresīviem nodokļiem ir jāatliek līdz brīdim, kad nodokļus maksā visi, citādi tas ir tikai vēl viens sods godīgajiem maksātājiem.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 02:04 pm
(Link)
"jebkādas runas par progresīviem nodokļiem ir jāatliek līdz brīdim, kad nodokļus maksā visi, citādi tas ir tikai vēl viens sods godīgajiem maksātājiem"

visi nodokļus nemaksā nekur, arī svensonijā.

otrkārt - kāds vēl sods? ja tu robinhuda principu uztver kā sodu, tad varbūt. ja tu nodokļus kopumā uztver kā sodu (nu vai arī legalizētu zādzību valstiskā līmenī), tad arī saprotu.

bet citād, piedod, tas, ka es no pašreizējiem ienākumiem maksātu bišku mazāk pročus, bet bārdains onkulis ar resnu dirsu, kurš saņem 2x, maksās bišku vairāk pročus nekā pašreizējā likme - tas nav nekāds sods. bruto algu darba devējs mums abiem var atstāt precīzi tādu pašu, un tā būs arī godīgi. un neviens netiks dušīts.

[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 02:06 pm
(Link)
šī nav diskusija par progresīvo nodokli, vari netērēt resursus.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 02:21 pm
(Link)
es reaģēju uz tevis rakstīto:

"pēdējās dienās atkal uzbangojušas diskusijas par progresīvo nodokli?
domāju, ka tās mierīgi var atlikt
par kaut ko tādu var runāt tikai tad, ja nodokļus vispār maksā"

es maksāju visus nodokļus un uzskatu, ka varu runāt par progresīvo nodokli.

man nav skaidra tava argumentācija. piemēram, kas domāts ar situāciju, kura "nodokļus vispār maksā". jau tagad maksā, paskat, valsts budžets mums taču ir, no zila gaisa tak tas nerodas.

un uz kāda pamata tu postulē, ka par progresīvo nodokli var runāt "tikai tad, ja ir x"?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 02:24 pm
(Link)
tu esi uzrakstījis dažus desmitus komentāru par vienu vārdu "progresīvs", bet tā arī neesi sapratis, par ko vispār ir mans ieraksts.
jā, es uzskatu, ka valstī ar tik ievērojamu pelēkās ekonomikas īpatsvaru un bez pazīmēm, ka kaut kas varētu uzlaboties, ir idiotiski kampaņot par vēl kaut kādiem nodokļiem.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 04:00 pm
(Link)
paldies sapratu, ka tavuprāt:

a) esmu dumjš
b) pārdalīt esošās nodokļu masas slodzi pēc principa "vairāk pelnošais maksā vairāk pročus" ir idiotiski
[User Picture]
From:[info]jff
Date:October 11th, 2013 - 04:13 pm
(Link)
Lai kaut kas mainītos, ir jātiek vaļā no pārliecības, ka ar naudu var atrisināt daudzus ar ierēdņiem saistītus jautājumus. Kamēr tas nenotiks, tikmēr būs liela pelēkā ekonomika (un ne tikai tas).

Un risināšana jāsāk ar sevi – domāju, ka arī lielākā liela daļa cibiņu kukuļošanu teorētiski gan nosoda, bet praksē nesmādētu iespēju samaksāt kukuli, ja tas ļautu izvairīties no lielāka legāla maksājuma. Un ar to arī viss sākas un beidzas.
From:[info]petro
Date:November 9th, 2013 - 02:56 pm
(Link)
Tikai lieki nesatraukties. Tūlīt pēc vēlēšanām arī ienākumuma nodokli pacels atpakaļ uz 25% un ar progresivitāti atkal viss būs čikiniekā!
[User Picture]
From:[info]melora
Date:October 11th, 2013 - 10:32 am
(Link)
Mjā, kad nodokļus vajag pacelt, tad viss notiek ātri, kad pazemināt - tad piepeši bremzes ieslēdzas :D

Bet klau, vai tev baigi liels veidojas tas apgrozījums? Es jautāju tāpēc, ka man (un es pieņemu, ka tev arī, jo līdzīgā jomā strādājam) nav praktiski nekādu ražošanas izdevumu, un tad apgrozījumu veido tikai ienākošā nauda, vai ne? Vai arī esmu kaut ko baisi pārpratusi?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:34 am
(Link)
ir arī mikro, kuri strādā citās jomās un kuriem ir arī ražošanas vai citi izdevumi.
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:37 am
(Link)
Mikro der tikai pakalpojumiem. Tas tak traks, kas ražošanā vai vekalam mikro ir
From:[info]unpy
Date:October 11th, 2013 - 10:42 am
(Link)
Nu, jā, bet arī pakalpojumiem, ir savi izdevumi. Proti, izveic pakalpojumu par 500LVL, nopērc kompi par 500LVL, it kā tev uz konta paliek 0LVL, bet šā vai tā valstij jāsamaksā 15%, jeb 75LVL:))
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:47 am
(Link)
kompi pērk iespējams ne katru mēnesi. bet nu jā, tas taču iepriekš jārēķina
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:49 am
(Link)
grāmatvedības izdevumi (kā pati zini), telefonrēķini uc lietas ir katru mēnesi. pamatlīdzekļi, protams, ne katru, bet vienalga tiek pirkti un kustināti. pat tādiem kā es, kuri pārdod tikai pliku pakalpojumu un kuriem it kā taču nekādu izdevumu nav.
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:57 am
(Link)
bet matemātiski tev ir izdevīgāk samaksāt tos 9%, pat ar dažiem izdevumiem.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:58 am
(Link)
un tagad es pārrēķināšu, vai man ir izdevīgāk maksāt tos 15% :) arguments "bet uin ir 15%, tad kāpēc šitie murkšķi nemaksā 15%" vienkārši gāž no kājām.
[User Picture]
From:[info]str
Date:October 11th, 2013 - 10:59 am
(Link)
pārrēķini , man slinkums:)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:01 am
(Link)
neuztraucies, tam man ir sava grāmatvede :)
[User Picture]
From:[info]slepkava
Date:October 11th, 2013 - 10:51 am
(Link)
Par šo triku jau kādu laiku visi cepās, bet nu doma ir skaidra. Nav gan skaidrs, kurš gudrinieks ir izdomājis šo visu, laikam pārāk daudz nodokļus tie mikrouzņēmumi tomēr valstij sākuši maksāt.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 10:55 am
(Link)
ir zināma atšķirība starp cepšanos par priekšlikumu (maz kādi priekšlikumi tiek priekšlikti) un cepšanos par apstiprinātu priekšlikumu. eju meklēt shēmas, kā noiet pagrīdē.
un ir diezgan skaidrs, kurš gudrinieks šo visu ir izdomājis - elīna siliņa un jānis reirs. ziniet savus varoņus.
[User Picture]
From:[info]puce
Date:October 11th, 2013 - 11:13 am
(Link)
Ilmārs Poikāns (NEO) tviterī smuki šito apspēlēja: Lai govs dotu vairāk piena un mazāk apēstu, to biežāk jāslauc un retāk jābaro :)
My sentiments exactly.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 11:33 am
(Link)
akurāt, akurāt.
[User Picture]
From:[info]dienasgramata
Date:October 11th, 2013 - 12:03 pm
(Link)
aha, emigrē uz Dāniju un maksā 51% ienākumu nodokli
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:07 pm
(Link)
man personīgi pirmā valsts, uz kuru es apsvērtu emigrēt, ir svensonija.

un tur tieši ir progresīvais ienākuma nodoklis, zomglol.

mans īsais viedoklis par šo nodokli ir lasāms šeit:

http://klab.lv/users/intenormal/922505.html
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:09 pm
(Link)
īsais viedoklis sūds, davai garo viedokli.
a tu vispār esi kādreiz strādājis kā proper frīlanceris, pats maksājot nodokļus? vai tikai pie darba devējiem?
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:14 pm
(Link)
nē, neesmu bijis pašnodarbinātais vai tml, ja tas ir tas, ko tu domāji. bet man ir dzīvesbriede, kura ir nokārtojusies kā pašnodarbinātā ar pazemināto likmi un maksā 5% no ienākumiem svilpodama.

tava atbilde manam īsajam viedoklim nav saprotama. lūdzu, iztulko civilizētu humanoīdu valodā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:16 pm
(Link)
mani neinteresē tavi emocionālie apsvērumi "man patīk svensonija" utt, mani interesē aprēķini.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:28 pm
(Link)
aprēķini sekojoši.

mani ienākumi sastāv no darba algas un no autoratlīdzībām. par nodokļu slogu nesūdzos.

sūdzos par masu mēdīkļu jomas deģenerātiem (īpašniekiem un vadību), kuri aktīvi propagē pret nodokļu maksāšanu un pret darba likuma normām.

kādi vēl jautājumi?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:30 pm
(Link)
tie nav aprēķini. par nodokļu slogu tu nesūdzies, jo tu pats tos nemaksā.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:32 pm
(Link)
kādus aprēķinus vajag?

nodokļus maksā mani darba devēji un pasūtītāji, kāda šķirba - ja viņi nemaksātu nodokļus, varētu man vairāk kešā maksāt, vai ne...
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:35 pm
(Link)
labdien, cirvis. tieši tāpēc es tev jautāju, vai tev ir kāda pieredze ar nodokļu maksāšanu pašam. ir ievērojama atšķirība, skaitīt naudu savā vai svešā kabatā. droši vari atklanīties no šīs diskusijas, jo mūsu apskatītās jomas vispār nepārklājas.
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:53 pm
(Link)
pārklājumu tu izraisīji pati, jo savā pukstā atsaucies uz uzbangojušajām diskusijām par progresīvo nodokļu sistēmu. šīs diskusijas attiecas uz iedzīvotāju ienākuma nodokli.

otrkārt - es ļoti labi redzu tās summas, kuras par mani tiek nomaksātas valstij. un vismaz daļa no šīs naudas ietilpst manā(!) bruto algā. ja es ļoti gribētu, varētu sarunāt kādu shēmu, kā rezultātā daļa no "nodokļu baksiem" ieripotu manā kabatā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 01:00 pm
(Link)
kamēr tu pats nebūsi nomaksājis dajebkādus nodokļus par sevi vai saviem darbiniekiem pats savām rociņām, tu drošvien nesapratīsi atšķirību starp "es labi redzu uz papīra" un "es maksāju" :)
[User Picture]
From:[info]blond
Date:October 11th, 2013 - 12:22 pm
(Link)
pašnodarbinātais ar pazemināto likmi - kas tas tāds? 5% viņš maksā NO KĀ? un kādos rādītājos jāiekļaujas?
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 12:31 pm
(Link)
maksā no ienākumiem.

tobiš, ja darba pasūtītājs samaksā 100 latus, pieci latiņi nodokļos. bet atšķirībā no "normālā" pašnodarbinātā nav nekādu attaisnoto izdevumu. un laikam arī bija kaut kādi ierobežojumi ienākumu max apjomam, bet to no galvas nepateikšu.

a "kas tas tāds" jāprasa vidiotiem. tur tie pašnodarbinātie, kā stāsta dzīvesbriede, daloties pa amatu kategorijām, kaut kādā mistiskā veidā piesķīra šito ar samazināto likmi.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:October 11th, 2013 - 12:39 pm
(Link)
ahā, paldies
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 01:12 pm
(Link)
ko viņa dara, ja drīkst jautāt?
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 01:57 pm
(Link)
strādā radio pie vairāku raidījumu veidošanas.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 01:59 pm
(Link)
un dara ko tādu, kas nav uzskatāms par profesionālo darbību?
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 02:15 pm
(Link)
par šādām detaļām nemācēšu atbildēt, zinu tikai, ka dzīvesbriedei bija gara saruna ar vidiotu tanti.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 02:22 pm
(Link)
haha un tagad izstāsti man, kāda ir atšķirība starp "masu mēdīkļu sfērā, piemēram, nu jau aktīvi diskutē par darba devēju cūcībām - kuri ar dažādām shēmām (tai skaitā tiem pašiem mikrouzņēmumiem) apiet darba likumu un nemaksā nodokļus" un to, ka to pašu dara darba ņēmējs :)
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 03:58 pm
(Link)
te ir nevis atšķirība, bet gan sakarība.

konkrētais radio humanoīdam, kurš tur jau gadiem (!) darbojas, pat neapsver piedāvāt darba līgumu. tā vietā visu laiku autoratlīdzības. nu un tagad, kad sākās viens jauna raidījuma projekts, tad vispār pateica - nu tu tur nokārto sev pašnodarbinātā statusu, ja, mums te nesanāk izdevīgi ar to grāmatvedību ķēpāties, ja, nu un ar tiem nodokļiem tad tu pati tur, ja.

humanoīds katru dienu iet uz darbu, tobiš faktiski darba attiecības ir, bet skuju, tie pizģuki tak tādu lietu nepieļauj.

vot i dzīvo humanoīds bez atvaļinājuma, bez slimības naudas uc štellēm.

nu, ja neesi sekojusi līdzi ambrāžai par soc. nodokli utml masu mēdīkļu jomā, iesaku iepazīties.

a tas, ka vidiotu tante dzīvesbriedei palīdzēja nokārtot 5% likmi, nav nekāda shēma - ienākumi viņai ir ļoti mazi, izdevumos norakstīt neko nevar, tak darba līguma arīdzan humanoīdam nav, kas faktiski nozīmē, ka jebkura diena viņai var darbā izrādīties pēdējā, un nebūs nekāda bezdarbnieka pabalsta, nikā.

un tie 5% ir legāli. savukārt par masu mēdīkļu uzņēmumiem vidioti un arbeitinspekcija jau sen pateica, ka prakse, ka faktiskas darba attiecības tiek formētas bez darba līguma, bet ar autorlīgumiem, pašnodarbināto statusiem utml, ir pretlikumīga, principā visus tos ģibilas uzņēmumus varētu sodīt (ieskaitot, piemēram, tādus krutos kā tv3). tak nesoda. un, cik man zināms no avotiem - nesoda, jo baidās, ka tad šamiem mēdīkļi uztaisīs sliktu publicitāti.

ceru, ka ieviesu skaidrību?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 07:00 pm
(Link)
redz, jebkura cita "vidiotu" tante var piepisties pēc būtības, jo tava dzīvesbriede pelna naudu ar profesionālu darbību, un reāli neatbilst tai 5% fiksētajai likmei. tā ka turi īkšķus, lai to nepamanītu.

pārējo nekomentēju, jo mēs ar tevi atrodamies pilnīgi dažādās pasaulēs, izrādās.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:33 pm
(Link)
es par šo miglaini kaut ko esmu dzirdējusi, tas ir tipa "rokdarbiem" (nevis "galvasdarbiem")
[User Picture]
From:[info]blond
Date:October 11th, 2013 - 12:40 pm
(Link)
mani kāreiz arī rokdarbi tieši interesē, jo dēls sāk pamazām nodarboties, pagaidām tā iešūpojas, un šis izklausās diezgan vienkārši un nesāpīgi.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 12:49 pm
(Link)
http://www.diena.lv/sabiedriba/politika/fiksetais-iedzivotaju-ienakuma-nodoklis-saimnieciskas-darbibas-veicejiem-641277
"profesionālās darbības veicēji" ir atslēga
ja ienākumi nav no profesionālās darbības, tad var piemērot to 5% fiksēto likmi
noteikti aprunājies ar grāmatvedi, vai šis tavā situācijā ir izmantojams
[User Picture]
From:[info]blond
Date:October 11th, 2013 - 01:06 pm
(Link)
skaidrs, liels paldies, grāmatvedi varu netraucēt, jo viņš iekrīt zem profesionālās darbības
[User Picture]
From:[info]jff
Date:October 11th, 2013 - 04:23 pm
(Link)
Man mamma šo dara, tieši rokdarbos. Un ir droši vien viena no apmēram pieciem godīgi nodokļus maksājošajiem rokdarbniekiem Latvijā. :D
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:October 11th, 2013 - 01:01 pm
(Link)
Mikrouzņēmējdarbība vispār bija kaut kāda sviestaina podjobka, lai IVF un EU atskaitēm dabūtu vajadzīgos rādītājus: mazāku bezdarba un lielāku "uzņēmējdarbības" %
tas, ar kādu degsmi VIDs bija pārmeties no ierastās aģitēšanas pašnodarbinātajiem pārfraktēties uz SIA (pat 100 Ls kešā piesolot, lai) uz pārfraktēšanos par mikrouzņēmēju bija aizdomīga. et voila, tas bija pārāk labi, lai būtu patiesība.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 01:10 pm
(Link)
pag, pašnodarbināta persona arī var būt mikromaksātājs, tāpat kā sia. un, protams, solījumi, solījumi... "šīs saeimas laikā nodokļa likme netiks mainīta"
From:[info]tiesibsargs
Date:October 11th, 2013 - 01:01 pm
(Link)
starp citu, progresīvā ien. nod. iniciatīvas autori jau diskutē par iniciatīvu vai kādu aicinājumu pret palielināto mikrouzņēmuma nodokli.

lūk, normāla solidaritāte.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 01:11 pm
(Link)
starp citu, uz mikromaksātājiem tikai daļēji attiecas runas par progr. nod., jo algas griesti ir 500 ls :)
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:October 11th, 2013 - 04:43 pm
(Link)
nu, atbilstoši progresīvo esošajam kalkulatoram, no esošās ls500 uz rokas pēc progresīvā nodokļa ieviešanas uz rokas paliktu ls 567, kas nemaz nav slikti. :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:October 11th, 2013 - 06:58 pm
(Link)
tas šā vai tā uz mikro neattiecas, jo mikro nav apvienojams ar progresīvu shēmu.

hackers counter system