zaļā buržuāzija - [entries|archive|friends|userinfo]
judging the mice

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| freidfreidlenta pukstlenta marčlenta komentlenta pollkreators ]

[Jun. 27th, 2011|04:49 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
inspired by "game of thrones aizstāvībai varu teikt, ka no fantasy tur pagaidām ir 5 min pa visu sezonu"
mans nesaprast, kāpēc cilvēki rauc degunu par fantasy. vai tad foršāk ir tikai vēsturiska vai racionāla patiesība? jo fantasy ir viss, kas nav vvrp, viss, kas ir izfantazēts.
discuss.
linkpiemetināt?

Comments:
[User Picture]
From:[info]fjokla
Date:June 27th, 2011 - 04:50 pm
(Link)
man nešķita slikts, betē tākā te daži, ka lotr var iet uzpīpēt, neteikšu gan, pēc pāris mēnešiem šito tomēr salīdzinoši štruntu, visi būs aizmirsuši
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 04:54 pm
(Link)
nuuu song of ice and fire, tāpat kā lotr, ir visnotaļ kulta literatūra. un serčikam jau arī nākamo sezonu gaidīs, kur liksies.
[User Picture]
From:[info]martcore
Date:June 27th, 2011 - 04:57 pm
(Link)
imidžs tāds tāpēc, ka fantasy dahuja grafomānu štancē
tā apti makefrija nav normāla, un viņa vēl skaitās stārs, a ir 100500 parasto darbarūķu
man ta vienalgi, orki vai grāfs montekristo, lai tikai cilvēcīga dramaturģija, nevis albāņu porno ar elfienēm metāla bruņukrūšturos
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 04:59 pm
(Link)
arī žanros, kas nav klasificējami kā fantasy, daudz grafomānu raksta daudz huiņas :)
bet es zināju, ka tu mani sapratīsi.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 04:59 pm
(Link)
Absolūta terra incognita, kas nepieķer, esmu mēģinājusi ļoti, bet padevos.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:00 pm
(Link)
a) ko mēģināji?
b) ko lasi ikdienā?
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 06:05 pm
(Link)
Piespiedu kārtā Futurāmas, bet legal disclaimer: es vispār nemāku skatīties seriālus. Labas filmas, TED talkus, ucc- lūdzu, bet seriālu formātu nekožu, nav sanācis gribēt sēsties uz elfu-goblinu un vampīrsāgu scenāristu adatas. Varu aizrauties ar grāmatu vai kino un ienirt tā, ka apkārt neko neredz, bet tas ir no vāka līdz vākam, vienas reizes piesēdiens un nākamā jau ir pavisam kaut kas cits, jauna pieredze un iespaidi. Labs kino ir tāds, kuram var noticēt, ieiet scenārista/režisora stāstā tā, ka nedomā, vai nākamajā sērijā/sezonā M pametīs Ž un vai S atgūs zaudēto samaņu, stand-alone filmu vienkārši baudi kā noslēgtu stāstu.

Piekrītu, ka tehniski jau jebkura literatūra/kino ir mazliet fantasy, bet līdzīgi kā atsevišķi mūzikas žanri, "fantasy parastais" totāli nav mans i viss.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 06:11 pm
(Link)
bugaga, man tev kādu pračetu iedot izlasīt, vai? :)
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 06:14 pm
(Link)
baidos, ka esmu totāli imūna pret šo virzienu kā tādu. bet varu mēģināt pamēģināt.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 06:16 pm
(Link)
es zinu, ja šmilkijs man kādreiz atdos good omens, iedošu tev.
kaut gan ja cilvēks sev efektīvi iegalvo, ka tas un šitas nepatīk, tad jau lai dzīvo vesels.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 06:22 pm
(Link)
nēnu, kamon, var iegaršoties pat kinza un droši vien, arī griķi, vien līdz šim nav radusies pārliek vēlme uztaisīt šī lācīša vēderam rentgenu.
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 06:10 pm
(Link)
p.s. ikdienā lasu vai nu visādus socio/antropo varoņus "darbam" vai vienkārši gardu literatūru un atzīstos, ka ar uzrakstu "umberto eko" man varētu iepārdot pat majonēzi, droši vien. savukārt, vēlā bērnībā lasīto douglas adams HGTG piebeidzu ar mokām un diezgan nepacietību.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:June 27th, 2011 - 06:20 pm
(Link)
Bugaga, Dens Simonss? Tas gan SF skaitoties (lai gan Hollow Man manā izpratnē ir fantasy)
Fantasy lauciņā: Ursula le Gvina, Holdstoks ("Mitago mežs"), droši vien arī Streindžs&Norels (to gan neesmu izlasījusi, attiecīgi nevaru ieteikt no personiskā viedokļa)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:June 27th, 2011 - 06:21 pm
(Link)
Tomass Vārsmotājs (Kušnere) un droši vien citas viņas grāmatas arī ir krutas

pie tam viss tas, ko iekš fantasy nosaucu, ir arī latviski lasāms, pat labā kvalitātē
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:June 27th, 2011 - 06:24 pm
(Link)
pareizi, le Gvinu ļoti sen atpakaļ arī izlasīju, toreiz tā kā patika, pārējos iepētīšu, paldies.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:01 pm
(Link)
b)2 vai skaties :)
[User Picture]
From:[info]wowow
Date:June 27th, 2011 - 05:13 pm
(Link)
Vajag kautko kas paķer pēc tam viss žanrs šķiet tuvāks, gluži kā ar autobiogrāfijām :P
[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:June 27th, 2011 - 05:09 pm
(Link)
Nezinu, kas ir vvrp, bet man šitāds fantasy patīk, tādi alternatīvie viduslaiki.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:12 pm
(Link)
vvrp = vēsturiska vai racionāla patiesība :)
ja par game of thrones, tad man ļoti patika tipa garajā treilerī / behind the scenes mākslas departamenta ļoti priecīgā izteikšanās par to, ka viņus neierobežo nekāda vēsturiskās precizitātes ievērošana, ka var brīvi izvērsties. beat this, vvrp!
[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:June 27th, 2011 - 05:17 pm
(Link)
Es cenšos nelasīt un neskatīties visu, kas var izrādīties spoileris (turpmāk - spoileris), kamēr neesmu noskatījies visu pirmo sezonu, bet toties līdzīgā sakarā lasīju tādu piezīmi, ka viņiem tur štatā ir arī cilvēks, kas rūpējas par kontinuitātes un iekšējās "bībeles" ievērošanu. Vārdsakot, man patīk viņu pieeja šī storija vizualizēšanā.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:19 pm
(Link)
kontinuitātes cilvēks ir pat studentu filmās :)
bet protams, ka iekšējā loģika jāievēro. visos žanros.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:June 27th, 2011 - 05:14 pm
(Link)
nu šitādā aspektā pilnīgi visa literatūra ir fantāzija, jo pat pašā dokumentālākajā gabalā (hopefully) netiek aprakstīts viss un tas, kas tiek aprakstīts, tiek piepucēts, lai smuki izskatās
a to jau naff jēgas lasīt, jādzīvo
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:17 pm
(Link)
es kā reiz gribēju norādīt, ka arī rozamunde pilčere principā vālē vienvienīgu fantasy :)
[User Picture]
From:[info]rediiss
Date:June 27th, 2011 - 05:23 pm
(Link)
oj, a man vispār nepiedur tā saucamie "vēsturiskie". kas tur vēsturisks. tāpat viss autora fantāzijas auglis. tikai bez troļļiem un hobitiem. dažām jūtīgām (jutīgām?) dvēslēm, redz, goblini nepatīk. esot necmuki. nu, tad tie jūtīgie arī skatās par marju antuaneti. tur ir cmuki. bet pēc idejas - kāda atšķirība? :)
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 27th, 2011 - 05:30 pm
(Link)
labi rūkts!
[User Picture]
From:[info]neraate
Date:June 27th, 2011 - 05:35 pm
(Link)
man tīri labi patīk fantasy, bet mani kaitina, ja parādās un tiek uzsvērtas izteikti mūsdienīgas parādības (nu tur, piem., filmā par verdzību antīkajā Grieķijā verdzene kaut ko runā par sieviešu emancipāciju), kas tik ļoti neiederas, ka lec acīs. bet man jau vispār reizēm filmā traucē un kaitina kaut kādi sīkumi, bet reizēm sajūsmina viss par spīti baigajām aplamībām
[User Picture]
From:[info]polkovnik
Date:June 27th, 2011 - 07:08 pm
(Link)
nu nez, man neper nekas, kas nav balstīts tajā, kas IR. vai tā vēsturiskā vai vienkārši fikcija vai fantasy. arī fantasy pieņemu tikai tad, ja tas ir autora paša piedzīvots reāls trips, kas arī ir tikpat reāls kā visreālākā realitāte, tikai autora galvā un ķermenī un autors ar fantasy uzraksta sevi un es to varu attiecināt uz identiskām struktūrām sevī. tāds fantasy, kas ļauj ar sevi identificēties un tripot līdz un atstāj kaut kādas jaunatklātas patiesības vai atklāj kādas reāli esošas fantasy pasaules paša smadzeņu podā. resp. es pieņemu intravertu fantasy, ne ekstravertu, ja tā var teikt. man ļoti patika ričards metesons ar es leģenda un šrinking menu. tāpat alise brīnumzemē ir sava veida fantasy vai oza zemes burvis. tāda veida.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:June 28th, 2011 - 07:36 am
(Link)
principā tu būtu varējis uzrakstīt, ka tev patīk lasīt literatūru, nevis strukturētu, grāmatas formā lietojamu tekstu, kas radīts tikai naudas pelnīšanas un/vai kontrakta izpildīšanas nolūkā.

fantasy kā reiz notiek paša galvā vairāk nekā, teiksim, vēsturiskie romāni (jo iekš fantasy tev arī pasaule/vēsture/folklora/valoda utt ir no paša galvas jāizmakarē, nevis jāpaņem jau daudzmaz gatavi), un - jo īpaši tad, ja lasīti vairāki darbi - top diezgan skaidrs, kas autoram galvā darās.
[User Picture]
From:[info]f
Date:June 27th, 2011 - 07:19 pm
(Link)
man ir tendence visas filmas uztvert kā fantasy, jo īpaši tās ar vēsturisko piešprici, jo baigi apgrūtina skatīšanās ar kritisku aci tieši attiecībā uz vēsturisko faktu precizitāti. nu neinteresē mani, vai filmā varoņiem zobi puvuši pietiekami daudz, vai nē :) cita lieta, ja pretendē uz baigo realitātes attēlojumu, bet tur parasti nelaimīgas beigas, un tas arī atškir no fantasy. man vajag skaistumu pa vidam un arī labdabīgas beigas, un tur nu fantasy nepārspļaut. tas tā, in my humble opinion.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:June 27th, 2011 - 07:33 pm
(Link)
nī, man liekas, ka nu gan tu sajauci fantazy ar fiction! fantazy ir fiction paveids, no kurā ir ļoti daudz krepa vai arī samērā nenobriedusai auditorijai domāta satura; katrā ziņā - autori tik ļoti cenšas aprakstīt kādu citādību, u, tur kosmosu, nākotni vai ko, ka aizirst par tēliem, dialogiem etc. naratīva elementiem, vai nevelta tiem gana uzmanības. tāpēc arī nepatīk.

p.s. man dažreiz patīk, ka tik griež :) tur arī ļoiti labi darbi. vai ne?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 28th, 2011 - 01:52 am
(Link)
nī, par tevi zemāk raksta [info]adinkra!
From:[info]jeeka
Date:June 27th, 2011 - 07:48 pm
(Link)
īsti nav skaidrs kā vispār var nodalīt fentezī/nefentezī, jebkas, pat telefona grāmata ir tīrākais fentezī manuprāt
[User Picture]
From:[info]spotty_flyer
Date:June 27th, 2011 - 08:34 pm
(Link)
Kā reiz iesāku lasīt Game of Thrones, man patīk. Vistuvāk sirdij man būtu vēsturiski precīzi romāni par vvz ko, da dajebko, bet tādu nav, līdz ar to atliek vien vēsture, kas no pirksta izzīsta, tieši tādēļ, ka nav iespējas oponēt par vēsturiskām neprecizitātēm.
Man ļoti svarīgi ir, lai pasaule būtu izstrādāta gana detaļās, lai darbība risinātos loģiski.
From:[info]adinkra
Date:June 27th, 2011 - 09:47 pm
(Link)
Mani visvairaak kacina, ja cilveeki, kuri vispaar fantasy vai scifi nav lasiijushi (vai pat vispaar izlasiijushi 2 graamatas un taas pashas pamatskolaa), aktiivi uzskata to par treshu.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 28th, 2011 - 01:11 am
(Link)
vot, vot! un pie šitā rādām ar pirkstiem uz kantu tepat augstāk!
[User Picture]
From:[info]kants
Date:June 28th, 2011 - 04:14 pm
(Link)
tipa, es esmu resns, neesmu lasījis železniju, "nemirstīgo", apziņas parzazītus etc., kas rīgā stāv plauktā, un nemāku arī gibsonu no galvas, visskaistāko teikumu?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 28th, 2011 - 04:43 pm
(Link)
resns, resns!!111
[User Picture]
From:[info]nefolk
Date:June 27th, 2011 - 11:00 pm
(Link)
nuakas ir inspirējošā citāta autors?
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 28th, 2011 - 01:12 am
(Link)
ai tur zem atslēgām, citādi jau ielinkotu uz visu diskusiju. par true blood, starp citu :)
From:[info]spicausis
Date:June 28th, 2011 - 03:47 am
(Link)
Es detaļas neatceros, bet atminos lasījis kādu eksperimentu par smadzeņu apzinātu deldēšanu ar kaut kādām ķīmijām, antidepresanti or whatnot, kas blakusefektā neimagināri padarīja cilvēku tupāku, yada yada, bet atmiņā iesēdies punkts, ka pie zemāka intelekta sliekšņa eksperimentatoru sāka kretinēt un besīt sci-fi un tamlīdzīgi māņi un izdomas (kas iepriekš ļoti patika).

Es tagad rūpīgi ar sarkastisku fail-safe tongue-in-cheek to lietoju uz sevis, lasot/skatoties labas fantastikas ——— kamēr tīk, tikmēr gudrs un nav kauns spogulī skatīties, un vispār var dzert un tamlīdzīgi.
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:June 28th, 2011 - 05:22 pm
(Link)
briļanti, es lūdzu nocitēšu, ja drīkst.
From:[info]spicausis
Date:June 28th, 2011 - 06:16 pm
(Link)
Nav jau nekāds aizatslēgas ieraksts, kad varētu uz lūdzu-paldies kultūru baigi iespringt — droši, citē, attīsti teoriju un nes masās, lai mazizglītotie sci-fi nievājošie bauri izglītojas un nāk stārtreku skatīties.
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:June 28th, 2011 - 11:57 am
(Link)
nu, es absolūti piekrītu tam citētajam teikumam, tikai diemžēl fantasy ir tieši tas, ko es no tā seriāla gaidu. pagaidām gan vairāk tāds kostīmtrilleris ar fantasy elementiem/apsolījumu.

bet kāpēc kāds degunu rauc, nav ne jausmas. katram savs.

hackers counter system