Neparedzēta reakcija - Nu ta par to pašu. [entries|archive|friends|userinfo]
kjiimikjis

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Nu ta par to pašu. [May. 17th, 2017|02:13 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Palasīju, un pat drusku padomāju arīdzan par to "fotodiskriminācijas" padarīšanu. Nu, vairāk par diskrimināciju kā tādu - konkrētais gadījums ir aplūkots no dažādām pusēm pietiekami, man īsti nav ko tur pievienot. Bet diskriminācija kā tāda - nu, tā rodas, jo cilvēkiem ir dažādi aizspriedumi. Un tās potenciālās sekas cenšas ierobežot likumi.

Problēma šeit ir tāda, ka likumi ir uz papīra, bet aizspriedumi ir mums galvā. Tas diemžēl noved pie slēptas diskriminācijas. Nu, nepatīk kāzu fotogrāfam viendzimuma pāri, bet teikt to nedrīkst, tāpēc šamais pasaka, ka uz to datumu, diemvaižēl, ir aizņemts. Bāra īpašniekam nepatīk invalīdi, bet to atklāti teikt nedrīkst? Šis ņem un padara bāru tīri tehniski nepieejamu personām ratiņkrēslos, piemēram. Darba devējam nepatīk krievi? Sīkums, pateiks, ka diemžēl cits kandidāts izrādījies piemērotāks, pat ja tā galīgi nav. Vai vienkārši neko nepaskaidros - kurš tad prasīs, kādēļ nepieņēma? Un tādā garā.

Automātiski rodas jautājums, kā šo risināt. Man atbildes nav, un nedomāju, ka tāda vispār ir atrodama. Bet te ir vēl viens aspekts - vai šāda "slēptā diskriminācija" ir jebkādā veidā labāka par reālu, atklātu diskrimināciju? Vai vismaz - vai tā nav sliktāka (ar tālāko domu, vai nav gadījumi, kad diskrimināciju ierobežojošie likumi īstenībā pasliktina situāciju)?

Par piemēru - kāds ebrejs vēlas kādā tipogrāfijā izdrukāt čupiņu ar plakātiem. Aber tipogrāfijas īpašnieks ir antisemīts, un šo klientu apkalpot nevēlas. Vicināt vaļā savus antisemītiskos saukļus nedrīkst, tas var beigties ar ķurķi, tāpēc viņš samelo, ka, cik žēl, mēs jau labprāt, bet visi printeri, kas attiecīgo formātu spēj izdrukāt, ir čupā, un kad saremontēsim, nezinām. Nu neko, ebrejs dodas prom bez plakātiem.
Šajā gadījumā - varbūt, ka slēptais variants, no klienta skatupunkta, ir bišku labāks. Rezultāts tāds pats, jāmeklē cita tipogrāfija, taču vismaz nav bijusi nepatīkama pieredze, saskaroties ar antisemītismu. It kā nenozīmīgs, bet tomēr, pluss.

Cits piemērs - aptiekā par aptiekāru strādā hardcore kristietis, kuram sekss ir pieņemams tikai bērnu radīšanas nolūkā, tādēļ viņš nevēlas apkalpot tos ellei nolemtos grēciniekus, kas nāk pirkt kontracepcijas līdzekļus. Par spīti tam, viņš apzinās, ka ja šādiem klientiem sāks triekt sejā savus sprediķus, tad, kā minimums, tiks atlaists. Tādēļ maiņas sākumā viņš visus kontracepcijas līdzekļus nobāž zem letes, un ja kāds vaicā, noplāta rokas - beigušies. Pēc maiņas visu noliek paredzētajos plauktos un stendos, un dodas mājās viss tāds šķīsts.
Šajā gadījumā - ej nu sazini. No vienas puses, klientam aiztaupīta smadzeņu skalošana, un nav jau tā, ka kontracepcija būtu šausmīgi grūti atrodama lieta, no otras - šāds darbinieks nes zaudējumus uzņēmumam (ja reiz pats nav īpašnieks, kā pirmajā piemērā).

Nu un, visbeidzot - uz kādu amatu pretendē vairāki kandidāti, no kuriem viskvalificētākā ir sieviete. Darba devējs, savukārt, sievieti pieņemt negrib - tak tūlīt, kā sāks strādāt, tā skries apbērnoties, un pa dekrētiem vien dzīvos. Bet vai tā var teikt? Nē, jāsaka, ka, atvainojiet, cits kandidāts izrādījās piemērotāks. Veiksmi citur!
Vai labāka ir situācija, kurā sieviete šādas izlocīšanās dēļ uzskata, ka nav pietiekami kompetenta šāda līmeņa amata ieņemšanai, vai tomēr tāda situācija, kurā viņa apzinās, ka vienīgā "problēma" ir ar fizioloģiju, un nekādas vainas viņas kvalifikācijai nav?



Nu, un cita problēma ar visu to diskriminācijas padarīšanu - nav izslēgta iespēja, ka uzrodas personāži, kas tos ļaunprātīgi mēģina izmantot savā labā. Nu, teiksim, hiperbolizējot, ierodas viens uz darba interviju, un pirms vēl piesēdies pie galda, paziņo, ka ir gejs, cerībā, ka tā paaugstina savas izredzes tikt uzņemtam - jo darba devēji negribēs tak izskatīties pēc homofobiem. Da arī to, vai viņš tiešām ir gejs, tak nepārbaudīs. Par līdzīgu ideju arī Lenny Henry regulāri pasmējies savā skeču raidījumā. Reizēm rodas aizdomas, ka tamlīdzīgu pieeju pretdiskriminācijas likumiem ļaudis praktizē. Konkrētus piemērus gan minēt atturēšos, jo, nu, politnekorekti tak, un ja nu es kļūdos, un tā (un ne tikai tāpēc, lai ilustrētu, ka šāda pieeja var itin neslikti strādāt).
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 03:35 pm
(Link)
''Automātiski rodas jautājums, kā šo risināt.''

Nerodas gan automātiski. Tam vajag diezgan lielu dozu sjw-isma.
Brīva valsts, brīvi cilvēki. Viens otru visu laiku diskriminē dēļ da jebkā. Domāju, ja tu tā pacenstos paanalizēt vienu dienu savā dzīvē, tu detektētu, ka pats gandrīz nepārtraukti pielieto vairāk vai mazāk diskriminējošu attieksmi pret citiem un tas ir NORMĀLI.

Otra problēma, ka te visi nāk klajā ar savām smalkajām analoģijām tiek a priori pieņemts, ka prasītājs (klients) ir labiņais, ''tavējais'', ''normālais'', bet atteicējs (fotogrāfs) ''sliktais'', tavai in-grupai naidīgs, iracionāls vai maldīgs. Protams, ka sčupojot tādu vezumu confirmation biasu savā nevajadzīgajās analoģijās, vienmēr sanāks, ka vainīgais ir tas fotogrāfs.
Tagad pieņem, ka:
fotogrāfs ir žīds, bet klients nacionālsociālsts, vai
fotogrāfs ir represētais, bet klients grib, lai iemūžina 9 maija svinības pie uzvara staba vai
fotogrāfs ir gejs, bet klients kristietis (lel)
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 17th, 2017 - 03:44 pm
(Link)
backgrounds varētu būt:

Privātie dara kā grib, likuma robežās ( nu tb aptiekā nevar karāties plakāts ``jūs visi degsiet ellē`` un barčiks nevar būt ar uzrakstiem white only, judenfrei utt)

Valsts darbinieki nevienu diskriminēt nedrīkst.
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 17th, 2017 - 04:18 pm
(Link)
Nu, lūk, tieši ar tām likuma robežām ta ir problēma - cik adekvāti var izvērtēt, ka diskriminācija pēc pazīmes X ir nepieņemama, bet diskriminācija pēc pazīmes Y - pilnīgi košer, lai tie, kam ir Y, iet kur citur.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:May 17th, 2017 - 04:29 pm
(Link)
domāju ka šitā:

uzdodam jautājumu: vai pazīme X ir kaitīga/ bīstama? Kaitējuma/ apdraudējuma mehānismi?

rezultātā piemēram diskriminējam tos, kas neievēro personīgo higiēnu, jo tas ir bīstami - var norauties uz infekcijām, parazītiem.

vai piemēram diskriminējam tos, kas vēlas citus diskriminēt, paverdzināt, lietot pārtikā.
[User Picture]
From:[info]remedia
Date:May 17th, 2017 - 03:59 pm
(Link)
Man gan šķiet, ka lietojot loģiku rodas tāds jautājums, jo x grupām būt agresīvi vai vismaz spēcīgi diskriminējoši noskanotām pret y citām grupām ir kopumā kaitējoši visasi sabiedrībai. Tas, ka mēs spējam arvien vairāk ar prātu nomākt visus neracionālos naidus un bailes, ir viens no galvenajiem sabiedrības attīstības iemesliem. Nav vairs gluži tāda tehnoloģiskā un ģeogrāfiskā situācija pasaulē, ka varētu labi izdzīvot katra grupiņa savā birzē un nevienu citu nesatikt.

Cits jautājums ir, vai šādu prāta lietošanu var kaut kā ārēji īpaši motivēt, jo kā jau piemēros, cilvēks situācijā, kad ir pateikts "nediskriminē pēc xyz pazīmēm!", drīzāk to turpinās darīt slēptā veidā, nevis padomās kārtīgi, kāpēc viņu vispā interesē, ka kāds cits cilvēks ir kāda konkrēta dzimuma, etniskās piederības, krāsas, ticības utt. Izpratnes rašanās kaut kādā ievērojamā apjomā cilvēku ir visai lēns process, ko ir grūti un sarežģīti paātrināt. Cilvēki mēdz jokot, ka visādas informācijas kampaņas un tamlīdzīgas lietas ir tukša runāšana, bet šādās lietās tas tomēr ir arī viens no vienīgajiem reālajiem līdzekļiem, kā kaut ko mainīt. Strādā tas, protams, lēni.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:May 17th, 2017 - 04:03 pm
(Link)
SSC šodien pavīdēja interesanta doma, ka vislielākais ieslodzīto skaits ir ASV, Krievijā un Ķīnā, un tas kaut kā labi korelē ar valsts lielumu. Varbūt tajā kaut kas ir, un tas ir vēl viens iemesls, lai izvairītos pārvērst Eiropu par vienu milzīgu federālu valsti, jo acīmredzot cilvēki tomēr labāk sadzīvo mazākos bariņos. Optimāli – ne vairāk par 50 miljoniem :)
[User Picture]
From:[info]remedia
Date:May 17th, 2017 - 04:16 pm
(Link)
Nu, 50 miljonus cilvēku ar visām vienādām pazīmēm nolasīt tā, ka nav pēc kā diskriminēt, ir nereāli, tā ka tomēr arī nozīmīgi kaut kā motivēt cilvēkus savstarpēji nenaidoties paliek vajadzīgi. Par Ķīnu es zinu mazāk, bet ASV tur es vairāk liktu uz vairākām citām sociālām un politekonomiskām problēmām, ne cilvēku daudzuma. Tur arī tomēr katra štata pārvalde funkcionē gandrīz kā atsevišķa valsts ar saviem atsevišķajiem likumiem.

Kaut kādā mērā gan es piekrītu, ka pēc iespējas neagresīvākas sabiedrības nodrošināšanai ļoti lielas valstis nav optimālas, jo ir stipri grūtāk veikt jebkādu likumu ieviešanu praksē un visu kārtības uzturēšanas instanču kvalitātes kontroli, ja cilvēku un attiecīgi arī iestāžu ir tik daudz.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:May 17th, 2017 - 04:28 pm
(Link)
Ir simtiem teoriju, kāpēc ASV ir tik vardarbīga, kas tas nozīmē, ka visdrīzāk mēs nezinām kāpēc. Varbūt ne jau likumu ieviešanā ir sāls, bet tajā, kas notiek ārpus likumiem.
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 17th, 2017 - 04:03 pm
(Link)
Diskriminējoša attieksme un diskriminācija ar reālām sekām ir divas dažādas lietas gan. Mani aizspriedumi pret ticīgajiem tev ir gana labi zināmi, bet tā kā neesmu nedz darba devējs, ne arī nodrošinu kādu pakalpojumu vai preci, tad man nav iespējas uz šāda pamata ietekmēt citu cilvēku dzīvi jebkādā veidā, kas nopietnāks par viņiem potenciāli nepatīkamu tekstu drukāšanu savā cibā.
Ja ir kāds, kurš tieši šo pašu uzskatu komplektu izmanto, lai izvēlētos, kuru pieņemt darbā, vai kaut vai, kuru galdiņu kafejnīcā apkalpot pirmo, tas jau atstāj kaut kādu iespaidu uz iesaistītajiem cilvēkiem.


Kas uz analoģijām attiecas, vismaz manis piedāvāto gadījumā nav svarīgi, kurš ir "labais", un kurš "sliktais". Tāpat tas noreducējas uz to, ka persona X vēlas preci/pakalpojumu, bet persona Y, kura to piedāvā, nevēlas to sniegt tieši personai X, iemesla Q dēļ. Bet, tā kā pēc likuma (vai kādu citu potenciālo seku sakarā) nedrīkst preci/pakalpojumu nesniegt iemesla Q dēļ, persona Y izdomā nepatiesu, taču juridiski attaisnojamu iemeslu P.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 04:21 pm
(Link)
Un mana doma ir - let it be. Ja tev būtu firma, tu no diviem vienādi kvalificētiem kandidātiem, pieņemsi darbā personu, kas tev vairāk imponē ar darbu nesaistītos parametros. Gribot negribot nāksies diskriminēt. Pret ko te būtu jācīnās?
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 17th, 2017 - 04:41 pm
(Link)
Tādā situācijā - ne pret ko, protams, ka ja visi ar darbu saistītie parametri ir +/- vienādi, tad izvēle tiks izdarīta balstoties uz arbitrāriem, iespējams, pat neapzinātiem parametriem. Es gan vairāk par variantiem "atmetam visu sieviešu CV, un tad no pārējiem sākam izvēlēties", vai tamlīdzīgiem.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 05:06 pm
(Link)
Vai tev būtu problēma ar ''atmetam visu white nacionālistu cv''?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 05:09 pm
(Link)
Btw, es zinu pāris sievietes, kas (viena darba dvēja, otra ņēmēja), kuras abas labprātāk strādā ar kolēģiem vīriešiem un pirmā atklāti teica, ka pēdējā laikā pat neizskata sieviešu kandidatūras. Vai tā arī ir diskriminācija vai ''savējie savējos drīkst''?
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 17th, 2017 - 05:21 pm
(Link)
Tu to nopietni jautā, vai? Textbook case.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 05:48 pm
(Link)
Jā, nopietni, jo delfos vai bbc nekad neraksta par diskrimināciju pret ''baltajiem'', ''vīriešiem'' vai ''nacionālistiem''. Arī no cibiņiem šorohs nāk tikai par usual suspects apbižošanu i to skatoties kurš ir apbižotājs.

Un nē, nav augļu jautājums, ja gribam būt principiāli. Es tev nepārmestu, ja tu neņemtu darbā reliģisku dunfiju vai vislatvijieti, pat ja viņš būtu labāk kvalificēts par alternatīvām.Uzskatu, ka tev jābūt tiesībām savu uzņēmumu veidot ne tikai atbilstoši sausām ekonomiskām prasībām, bet arī tā, lai pašam būtu patīkami strādāt.
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 18th, 2017 - 10:08 am
(Link)
Spēju saprast vēlmi savu kantori organizēt pēc jebkādām paša vēlmēm. No otras puses, labāk būtu, ja cilvēks, kurš grib pieteikties darbā, skaidri zinātu, ka "jūsējie tur nav laipni gaidīti", līdz ar to, visiem iesaistītajiem ietaupītu laiku un pūles. Tobiš, uzskatu, ka atklāta, pa gabalu redzama diskriminācija ir kopumā labāka par tādu, kas tiek visādi nomaskēta un aizklāta ar iz pirksta izzīstiem aizbildinājumiem un slepenu muhļīšanos, ja reiz rezultāts tāds pats vien ir.

A likumi ir tādēļ, lai kādas arbitrāru iemeslu dēļ plaši nemīlētas grupas (mūsu postpadomju valstī tie paši homoseksuāļi, piemēram) netiktu būtībā izslēgtas no darba tirgus, vai šīm netiktu ievērojami ierobežots pieejamo preču/pakalpojumu klāsts. Kliedz par sjw-ismu vai nekliedz, bet tas tomēr varētu būt jēdzīgāks variants, nekā kaut kāda kastu sistēma a la Indija.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 18th, 2017 - 12:45 pm
(Link)
Kas tieši būtu jēdzīgāks variants? Atklātāka diskriminācija vai kaut kādi jauni likumi?
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 18th, 2017 - 12:53 pm
(Link)
Pašreizējie likumi par diskrmināciju ir jēdzīgāks variants par bilnīgu diskriminācijas brīvību, tā es to biju domājis.

Lielākai atklātībai diskriminācijas ziņā teorētiski arī nebūtu ne vainas, taču neredzu, kā reālā pasaulē to varētu sekmīgi implementēt. Skaidrs, ka nedzīvojam ideālā pasaulē, bet arī to ņemot vērā nespēju iedomāties variantu, kurā, salīdzinot ar pašreizējo, būtu gan vairāk paēdušu vilku, gan arī vairāk dzīvu kazu.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:May 17th, 2017 - 08:05 pm
(Link)
Tā ir diskriminācija, tur nevar būt nekādu šaubu. Arī vīrietis, kurš principā neņem darbā vīriešus, diskriminē. Kāda starpība vai mizogīniskuu/mizandrisku praksi piekopj tā paša vai otra dzimuma pārstāvis?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 17th, 2017 - 09:09 pm
(Link)
Ok, settled.
[User Picture]
From:[info]kjiimikjis
Date:May 17th, 2017 - 05:19 pm
(Link)
Apples and oranges.
From:[info]santech
Date:May 17th, 2017 - 04:09 pm
(Link)
Bizness ir bizness - ja tev maksā, tad dari. Jo nepatīkamākas lietas klients vēlas, jo vairāk naudas var nokāst. Atteica - pati vainīga.
Un tās lezbietes arī duras - viņām par galvu kāds sita par to, ka lesbietes? Nē tak. Cilvēks godīgi pasaka, kāpēc nesniegs pakalpojumu. Tāpēc, ka kristietis, nevis tāpēc, ka lesbietes.
Vobšem visas trīs viņas duras. Absolūts tolerances trūkums visām.
[User Picture]
From:[info]anonymous
Date:May 17th, 2017 - 04:20 pm
(Link)
Aptiekāra piemērā jau gaidīju mazu adatiņu :)

Ā, un bija reiz tak tā, kā Lavents atcerējās, ka ir ebrejs.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 18th, 2017 - 04:00 pm
(Link)
Ja centrālais jautājums ir, kas ir labāk mazāk slikti - atklāta diskriminācija, vai arī slēpta, jo aizliegta ar likumu - tad mana atbilde viennozīmīgi ir, ka pēdējais ir mazāk slikti. Jo tad, ja valsts ar likumu ir aizliegusi diskriminēt, tas tomēr ir nozīmīgs signāls sabiedrībai, ka šitā lieta nav ok. Uz tā pamata tālāk jau ir iespējams strādāt pie sabiedrības uzskatu izmaiņām. Ja šāda signāla no valsts puses vispār nav, tad darbs pie uzskatu maiņas ir bezjēdzīgs.

Par pēdējo rindkopu atsevišķi pateikšu, ka šī tipa pārspriedumi man šķiet ne tikai aprobežoti, bet arī kaitīgi. Varētu padomāt, ka neviena cita likuma sakarā neatradīsies apsviedīgi ļautiņi, kas pamēģinās gūt no tā kādu labumu. Bet vai tādēļ mēs apšaubām visus likumus?
Problēma nav ar diskriminācijas aizliegumu, problēma ir apsviedīgi ļautiņi, kuri, ja vien nav pierādījies pretējais, parasti ir pārāk nenozīmīgs skaits, lai viņu ierobežošanas vārdā apšaubītu likumu, kas aizstāv krietni lielāka skaita cilvēku tiesības. Kādēļ kaitīgi - jo piebaro te dažiem iemīļoto naratīvu, ka iestāšanās par marginalizēto grupu tiesību aizsardzību ir upuru, cietēju un čīkstētāju kultūra.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 18th, 2017 - 05:06 pm
(Link)
Problēma ar šādu regulāciju woršipu ir tā, ka tā dod pārāk lielu daudzumu slideno nogāžu. Paskaties kaut vai kā žīdi vai dažbrīd pat citu tautību cilvēki, kam pašiem vai kuru situācijai vispār nav nekāda sakara ar holokaustu vai nacisma noziegumiem, izmanto denacifi8kācijas sekas, lai gūtu labumu vai apklusinātu kritiku. Tas pats ar sjw trakuļiem.

Likumam jānodrošina vienlīdzību. Likumi, kas speciāli izceļ apakšgadījumus vai aizsargā kādas grupas ''vienlīdzīgāk'' ir bīstami, veicina nevienlīdzību. Tu pati vari kādā brīdī nonākt situācijā, kad būs jāčīkst, jo likums aizgājis par tālu un ierobežo tavas tiesības attiecībā pret kādu citu vai izpaužas kā valsts iejaukšanās tavā personīgajā dzīvē.
Labs piemērs pirmajiem šādu seku simptomiem gadījums Vācijā, kur tiesnesis attaisnoja turku izvarotāju, jo ''viņu kultūrā tā pieņemts un viņš nesaprata, ka tas nav labi''. Šajā gadījumā pie vainas valsts politika un likumi, kas pārāk aptekalē etnisko minoritāšu tiesības, bet soda titulnāciju par tādu bs kā ''naida noziegumiem''.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 18th, 2017 - 05:15 pm
(Link)
Kādā veidā antidiskriminācijas likumi "speciāli izceļ apakšgadījumus vai aizsargā kādas grupas ''vienlīdzīgāk''" ?
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 18th, 2017 - 06:06 pm
(Link)
Vai minētais piemērs nebija pietiekami daiļrunīgs?
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 18th, 2017 - 06:18 pm
(Link)
Kuram piemēram tavā komentārā vispār bija sakars ar diskrimināciju un antidiskriminācijas likumiem?
Es negribu iesaistīties sarunā ne pa tēmu. Ja gribētu papļāpāt par tavām jājamzirdziņu tēmām, tad atrastu kādu tavu kārtējo puostu par šito un komentētu tur.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:May 18th, 2017 - 08:10 pm
(Link)
''Kuram piemēram tavā komentārā vispār bija sakars ar diskrimināciju un antidiskriminācijas likumiem? '''

Izvarošanas keisam. Imigrantam likumu piemēroja citādi, nekā tas būtu piemērots aborigēnam, jo pirmie skaitās īpaši aizsargājama suga.
[User Picture]
From:[info]hedera
Date:May 18th, 2017 - 11:02 pm
(Link)
(Diskusijas labad pieņemot, ka gadījums ir tieši tāds, kā apraksti, nevis atkal kārtējās sagrozītās puspatiesības) tas ir tieši diskriminācijas, nevis antidiskriminācijas piemērs. Jā, diskriminācija var dažreiz notikt arī tā, ka diskriminētajam indivīdam tas konkrētajā gadījumā nāk par labu. Piemēram, tiesnešiem ir tendence sievietēm piespriest maigākus sodus kā vīriešiem par līdzvērtīgu noziegumu, taču tas nemaina faktu, ka tā ir diskriminācija.