Comments: |
''Automātiski rodas jautājums, kā šo risināt.''
Nerodas gan automātiski. Tam vajag diezgan lielu dozu sjw-isma. Brīva valsts, brīvi cilvēki. Viens otru visu laiku diskriminē dēļ da jebkā. Domāju, ja tu tā pacenstos paanalizēt vienu dienu savā dzīvē, tu detektētu, ka pats gandrīz nepārtraukti pielieto vairāk vai mazāk diskriminējošu attieksmi pret citiem un tas ir NORMĀLI.
Otra problēma, ka te visi nāk klajā ar savām smalkajām analoģijām tiek a priori pieņemts, ka prasītājs (klients) ir labiņais, ''tavējais'', ''normālais'', bet atteicējs (fotogrāfs) ''sliktais'', tavai in-grupai naidīgs, iracionāls vai maldīgs. Protams, ka sčupojot tādu vezumu confirmation biasu savā nevajadzīgajās analoģijās, vienmēr sanāks, ka vainīgais ir tas fotogrāfs. Tagad pieņem, ka: fotogrāfs ir žīds, bet klients nacionālsociālsts, vai fotogrāfs ir represētais, bet klients grib, lai iemūžina 9 maija svinības pie uzvara staba vai fotogrāfs ir gejs, bet klients kristietis (lel)
backgrounds varētu būt:
Privātie dara kā grib, likuma robežās ( nu tb aptiekā nevar karāties plakāts ``jūs visi degsiet ellē`` un barčiks nevar būt ar uzrakstiem white only, judenfrei utt)
Valsts darbinieki nevienu diskriminēt nedrīkst.
Nu, lūk, tieši ar tām likuma robežām ta ir problēma - cik adekvāti var izvērtēt, ka diskriminācija pēc pazīmes X ir nepieņemama, bet diskriminācija pēc pazīmes Y - pilnīgi košer, lai tie, kam ir Y, iet kur citur.
domāju ka šitā:
uzdodam jautājumu: vai pazīme X ir kaitīga/ bīstama? Kaitējuma/ apdraudējuma mehānismi?
rezultātā piemēram diskriminējam tos, kas neievēro personīgo higiēnu, jo tas ir bīstami - var norauties uz infekcijām, parazītiem.
vai piemēram diskriminējam tos, kas vēlas citus diskriminēt, paverdzināt, lietot pārtikā.
Man gan šķiet, ka lietojot loģiku rodas tāds jautājums, jo x grupām būt agresīvi vai vismaz spēcīgi diskriminējoši noskanotām pret y citām grupām ir kopumā kaitējoši visasi sabiedrībai. Tas, ka mēs spējam arvien vairāk ar prātu nomākt visus neracionālos naidus un bailes, ir viens no galvenajiem sabiedrības attīstības iemesliem. Nav vairs gluži tāda tehnoloģiskā un ģeogrāfiskā situācija pasaulē, ka varētu labi izdzīvot katra grupiņa savā birzē un nevienu citu nesatikt.
Cits jautājums ir, vai šādu prāta lietošanu var kaut kā ārēji īpaši motivēt, jo kā jau piemēros, cilvēks situācijā, kad ir pateikts "nediskriminē pēc xyz pazīmēm!", drīzāk to turpinās darīt slēptā veidā, nevis padomās kārtīgi, kāpēc viņu vispā interesē, ka kāds cits cilvēks ir kāda konkrēta dzimuma, etniskās piederības, krāsas, ticības utt. Izpratnes rašanās kaut kādā ievērojamā apjomā cilvēku ir visai lēns process, ko ir grūti un sarežģīti paātrināt. Cilvēki mēdz jokot, ka visādas informācijas kampaņas un tamlīdzīgas lietas ir tukša runāšana, bet šādās lietās tas tomēr ir arī viens no vienīgajiem reālajiem līdzekļiem, kā kaut ko mainīt. Strādā tas, protams, lēni.
SSC šodien pavīdēja interesanta doma, ka vislielākais ieslodzīto skaits ir ASV, Krievijā un Ķīnā, un tas kaut kā labi korelē ar valsts lielumu. Varbūt tajā kaut kas ir, un tas ir vēl viens iemesls, lai izvairītos pārvērst Eiropu par vienu milzīgu federālu valsti, jo acīmredzot cilvēki tomēr labāk sadzīvo mazākos bariņos. Optimāli – ne vairāk par 50 miljoniem :)
Nu, 50 miljonus cilvēku ar visām vienādām pazīmēm nolasīt tā, ka nav pēc kā diskriminēt, ir nereāli, tā ka tomēr arī nozīmīgi kaut kā motivēt cilvēkus savstarpēji nenaidoties paliek vajadzīgi. Par Ķīnu es zinu mazāk, bet ASV tur es vairāk liktu uz vairākām citām sociālām un politekonomiskām problēmām, ne cilvēku daudzuma. Tur arī tomēr katra štata pārvalde funkcionē gandrīz kā atsevišķa valsts ar saviem atsevišķajiem likumiem.
Kaut kādā mērā gan es piekrītu, ka pēc iespējas neagresīvākas sabiedrības nodrošināšanai ļoti lielas valstis nav optimālas, jo ir stipri grūtāk veikt jebkādu likumu ieviešanu praksē un visu kārtības uzturēšanas instanču kvalitātes kontroli, ja cilvēku un attiecīgi arī iestāžu ir tik daudz.
Ir simtiem teoriju, kāpēc ASV ir tik vardarbīga, kas tas nozīmē, ka visdrīzāk mēs nezinām kāpēc. Varbūt ne jau likumu ieviešanā ir sāls, bet tajā, kas notiek ārpus likumiem.
Diskriminējoša attieksme un diskriminācija ar reālām sekām ir divas dažādas lietas gan. Mani aizspriedumi pret ticīgajiem tev ir gana labi zināmi, bet tā kā neesmu nedz darba devējs, ne arī nodrošinu kādu pakalpojumu vai preci, tad man nav iespējas uz šāda pamata ietekmēt citu cilvēku dzīvi jebkādā veidā, kas nopietnāks par viņiem potenciāli nepatīkamu tekstu drukāšanu savā cibā. Ja ir kāds, kurš tieši šo pašu uzskatu komplektu izmanto, lai izvēlētos, kuru pieņemt darbā, vai kaut vai, kuru galdiņu kafejnīcā apkalpot pirmo, tas jau atstāj kaut kādu iespaidu uz iesaistītajiem cilvēkiem.
Kas uz analoģijām attiecas, vismaz manis piedāvāto gadījumā nav svarīgi, kurš ir "labais", un kurš "sliktais". Tāpat tas noreducējas uz to, ka persona X vēlas preci/pakalpojumu, bet persona Y, kura to piedāvā, nevēlas to sniegt tieši personai X, iemesla Q dēļ. Bet, tā kā pēc likuma (vai kādu citu potenciālo seku sakarā) nedrīkst preci/pakalpojumu nesniegt iemesla Q dēļ, persona Y izdomā nepatiesu, taču juridiski attaisnojamu iemeslu P.
Un mana doma ir - let it be. Ja tev būtu firma, tu no diviem vienādi kvalificētiem kandidātiem, pieņemsi darbā personu, kas tev vairāk imponē ar darbu nesaistītos parametros. Gribot negribot nāksies diskriminēt. Pret ko te būtu jācīnās?
Tādā situācijā - ne pret ko, protams, ka ja visi ar darbu saistītie parametri ir +/- vienādi, tad izvēle tiks izdarīta balstoties uz arbitrāriem, iespējams, pat neapzinātiem parametriem. Es gan vairāk par variantiem "atmetam visu sieviešu CV, un tad no pārējiem sākam izvēlēties", vai tamlīdzīgiem.
Vai tev būtu problēma ar ''atmetam visu white nacionālistu cv''?
Btw, es zinu pāris sievietes, kas (viena darba dvēja, otra ņēmēja), kuras abas labprātāk strādā ar kolēģiem vīriešiem un pirmā atklāti teica, ka pēdējā laikā pat neizskata sieviešu kandidatūras. Vai tā arī ir diskriminācija vai ''savējie savējos drīkst''?
Tu to nopietni jautā, vai? Textbook case.
Jā, nopietni, jo delfos vai bbc nekad neraksta par diskrimināciju pret ''baltajiem'', ''vīriešiem'' vai ''nacionālistiem''. Arī no cibiņiem šorohs nāk tikai par usual suspects apbižošanu i to skatoties kurš ir apbižotājs.
Un nē, nav augļu jautājums, ja gribam būt principiāli. Es tev nepārmestu, ja tu neņemtu darbā reliģisku dunfiju vai vislatvijieti, pat ja viņš būtu labāk kvalificēts par alternatīvām.Uzskatu, ka tev jābūt tiesībām savu uzņēmumu veidot ne tikai atbilstoši sausām ekonomiskām prasībām, bet arī tā, lai pašam būtu patīkami strādāt.
Spēju saprast vēlmi savu kantori organizēt pēc jebkādām paša vēlmēm. No otras puses, labāk būtu, ja cilvēks, kurš grib pieteikties darbā, skaidri zinātu, ka "jūsējie tur nav laipni gaidīti", līdz ar to, visiem iesaistītajiem ietaupītu laiku un pūles. Tobiš, uzskatu, ka atklāta, pa gabalu redzama diskriminācija ir kopumā labāka par tādu, kas tiek visādi nomaskēta un aizklāta ar iz pirksta izzīstiem aizbildinājumiem un slepenu muhļīšanos, ja reiz rezultāts tāds pats vien ir.
A likumi ir tādēļ, lai kādas arbitrāru iemeslu dēļ plaši nemīlētas grupas (mūsu postpadomju valstī tie paši homoseksuāļi, piemēram) netiktu būtībā izslēgtas no darba tirgus, vai šīm netiktu ievērojami ierobežots pieejamo preču/pakalpojumu klāsts. Kliedz par sjw-ismu vai nekliedz, bet tas tomēr varētu būt jēdzīgāks variants, nekā kaut kāda kastu sistēma a la Indija.
Kas tieši būtu jēdzīgāks variants? Atklātāka diskriminācija vai kaut kādi jauni likumi?
Pašreizējie likumi par diskrmināciju ir jēdzīgāks variants par bilnīgu diskriminācijas brīvību, tā es to biju domājis.
Lielākai atklātībai diskriminācijas ziņā teorētiski arī nebūtu ne vainas, taču neredzu, kā reālā pasaulē to varētu sekmīgi implementēt. Skaidrs, ka nedzīvojam ideālā pasaulē, bet arī to ņemot vērā nespēju iedomāties variantu, kurā, salīdzinot ar pašreizējo, būtu gan vairāk paēdušu vilku, gan arī vairāk dzīvu kazu.
| From: | krii |
Date: | May 17th, 2017 - 08:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tā ir diskriminācija, tur nevar būt nekādu šaubu. Arī vīrietis, kurš principā neņem darbā vīriešus, diskriminē. Kāda starpība vai mizogīniskuu/mizandrisku praksi piekopj tā paša vai otra dzimuma pārstāvis?
| |