Comments: |
Diskriminējoša attieksme un diskriminācija ar reālām sekām ir divas dažādas lietas gan. Mani aizspriedumi pret ticīgajiem tev ir gana labi zināmi, bet tā kā neesmu nedz darba devējs, ne arī nodrošinu kādu pakalpojumu vai preci, tad man nav iespējas uz šāda pamata ietekmēt citu cilvēku dzīvi jebkādā veidā, kas nopietnāks par viņiem potenciāli nepatīkamu tekstu drukāšanu savā cibā. Ja ir kāds, kurš tieši šo pašu uzskatu komplektu izmanto, lai izvēlētos, kuru pieņemt darbā, vai kaut vai, kuru galdiņu kafejnīcā apkalpot pirmo, tas jau atstāj kaut kādu iespaidu uz iesaistītajiem cilvēkiem.
Kas uz analoģijām attiecas, vismaz manis piedāvāto gadījumā nav svarīgi, kurš ir "labais", un kurš "sliktais". Tāpat tas noreducējas uz to, ka persona X vēlas preci/pakalpojumu, bet persona Y, kura to piedāvā, nevēlas to sniegt tieši personai X, iemesla Q dēļ. Bet, tā kā pēc likuma (vai kādu citu potenciālo seku sakarā) nedrīkst preci/pakalpojumu nesniegt iemesla Q dēļ, persona Y izdomā nepatiesu, taču juridiski attaisnojamu iemeslu P.
Un mana doma ir - let it be. Ja tev būtu firma, tu no diviem vienādi kvalificētiem kandidātiem, pieņemsi darbā personu, kas tev vairāk imponē ar darbu nesaistītos parametros. Gribot negribot nāksies diskriminēt. Pret ko te būtu jācīnās?
Tādā situācijā - ne pret ko, protams, ka ja visi ar darbu saistītie parametri ir +/- vienādi, tad izvēle tiks izdarīta balstoties uz arbitrāriem, iespējams, pat neapzinātiem parametriem. Es gan vairāk par variantiem "atmetam visu sieviešu CV, un tad no pārējiem sākam izvēlēties", vai tamlīdzīgiem.
Vai tev būtu problēma ar ''atmetam visu white nacionālistu cv''?
Btw, es zinu pāris sievietes, kas (viena darba dvēja, otra ņēmēja), kuras abas labprātāk strādā ar kolēģiem vīriešiem un pirmā atklāti teica, ka pēdējā laikā pat neizskata sieviešu kandidatūras. Vai tā arī ir diskriminācija vai ''savējie savējos drīkst''?
Tu to nopietni jautā, vai? Textbook case.
Jā, nopietni, jo delfos vai bbc nekad neraksta par diskrimināciju pret ''baltajiem'', ''vīriešiem'' vai ''nacionālistiem''. Arī no cibiņiem šorohs nāk tikai par usual suspects apbižošanu i to skatoties kurš ir apbižotājs.
Un nē, nav augļu jautājums, ja gribam būt principiāli. Es tev nepārmestu, ja tu neņemtu darbā reliģisku dunfiju vai vislatvijieti, pat ja viņš būtu labāk kvalificēts par alternatīvām.Uzskatu, ka tev jābūt tiesībām savu uzņēmumu veidot ne tikai atbilstoši sausām ekonomiskām prasībām, bet arī tā, lai pašam būtu patīkami strādāt.
Spēju saprast vēlmi savu kantori organizēt pēc jebkādām paša vēlmēm. No otras puses, labāk būtu, ja cilvēks, kurš grib pieteikties darbā, skaidri zinātu, ka "jūsējie tur nav laipni gaidīti", līdz ar to, visiem iesaistītajiem ietaupītu laiku un pūles. Tobiš, uzskatu, ka atklāta, pa gabalu redzama diskriminācija ir kopumā labāka par tādu, kas tiek visādi nomaskēta un aizklāta ar iz pirksta izzīstiem aizbildinājumiem un slepenu muhļīšanos, ja reiz rezultāts tāds pats vien ir.
A likumi ir tādēļ, lai kādas arbitrāru iemeslu dēļ plaši nemīlētas grupas (mūsu postpadomju valstī tie paši homoseksuāļi, piemēram) netiktu būtībā izslēgtas no darba tirgus, vai šīm netiktu ievērojami ierobežots pieejamo preču/pakalpojumu klāsts. Kliedz par sjw-ismu vai nekliedz, bet tas tomēr varētu būt jēdzīgāks variants, nekā kaut kāda kastu sistēma a la Indija.
Kas tieši būtu jēdzīgāks variants? Atklātāka diskriminācija vai kaut kādi jauni likumi?
Pašreizējie likumi par diskrmināciju ir jēdzīgāks variants par bilnīgu diskriminācijas brīvību, tā es to biju domājis.
Lielākai atklātībai diskriminācijas ziņā teorētiski arī nebūtu ne vainas, taču neredzu, kā reālā pasaulē to varētu sekmīgi implementēt. Skaidrs, ka nedzīvojam ideālā pasaulē, bet arī to ņemot vērā nespēju iedomāties variantu, kurā, salīdzinot ar pašreizējo, būtu gan vairāk paēdušu vilku, gan arī vairāk dzīvu kazu.
| From: | krii |
Date: | May 17th, 2017 - 08:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Tā ir diskriminācija, tur nevar būt nekādu šaubu. Arī vīrietis, kurš principā neņem darbā vīriešus, diskriminē. Kāda starpība vai mizogīniskuu/mizandrisku praksi piekopj tā paša vai otra dzimuma pārstāvis?
| |