kihelkonna - ziemas miegs [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

ziemas miegs [5. Mar 2016|18:12]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
lai nomierinātu vakardienas ierakstu, pastāstīšu, ko vēl vakar tajā grāmatā izlasīju.
(grāmata http://www.amazon.com/Why-We-Get-Fat-About/dp/0307474259 )
sens eksperiments (nemeklēšu atsauces). žurkām izgrieza olnīcas. viņas sāka pieņemties svarā, kļuva ļoti resnas. nu skaidrs, nav estrogēna, tas kaut kādā man nezināmā veidā sadarbojas ar tauku šūnām, beigās sanāk kā sanāk. tas izskaidro to, kādēļ pēc olnīcu izoperēšanas un pēc menopauzes sievietes pieņemas svarā.

bet tad pētnieki turpināja eksperimentu. nākamajām izoperētajām žurkām neļāva ēst tik, cik viņas gribēja. viņas uzlika uz diētas, un deva ēst vien tik, cik viņas ēda savos slaidajos pirmsoperācijas laikos. notika tā, ka žurkas tik un tā pieņēmās svarā. viņas kļuva ekstrēmi mazkustīgas. knapi aizvilkās līdz barībai. un pieņēmās svarā.

(tad viņām iešpricēja estrogēnu, un viņas noliesēja.)

tālāk apskatām īsto ziemas miegu. susuris rudenī dažu nedēļu laikā gandrīz divkāršo svaru, kļūst riktīgi trekns. līdz pavasarim kļūst tievs. to viņš dara pēc sava noliktā grafika neatkarīgi no tā, vai dzīvo aukstā dobumā vai siltā laboratorijā. pētnieki sāka susurus rudenī badināt. viņi tik un tā pamanījās pieņemties svarā. pēc grafika.

un tad autors izvelk kādu senu manifestu, kur teikts, ka vēzis ir viena no tām slimībām, kur pieņemts vainot slimības upuri.

resp aptaukošanās arī ir no tām pašām slimībām, kur vaino upuri.
Linkir doma

Comments:
[User Picture]
From:[info]zimbabve
Date:5. Marts 2016 - 18:17
(Link)
Par grāmatu te interesanti uzrakstīts: https://www.sciencebasedmedicine.org/why-we-get-fat/
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:5. Marts 2016 - 18:32
(Link)
paldies :) dažas apšaubāmās nodaļas es šķīru pāri, un līdz apšaubāmākajām vietām vēl neesmu tikusi. būs vien jāsameklē atsauce tām žurkām.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:5. Marts 2016 - 18:20
(Link)
pag, ko, estrogēns tievina?!?! es atkal atminos lasījusi apcerējumus par to, kā tieši ļaunais estrogēns uzresnina, taisa chicken wings un love handles un ko tik ne. visi bijuši meli?!
[User Picture]
From:[info]ripp
Date:5. Marts 2016 - 18:24
(Link)
es esmu dzirdējusi, ka sievietes, kurām ir pazemināts estrogēns, ir tieksme uz lēnāku vielmaiņu, lieko svaru un tauku uzkrāšanās tieši vēdera reģionā. nu un vēl nereti varot būt samazināta auglība.
[User Picture]
From:[info]saccharomyces
Date:5. Marts 2016 - 19:27
(Link)
interesanti, jo par svaru te tieši otrādi - http://www.healthline.com/health/high-estrogen
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:5. Marts 2016 - 18:27
(Link)
to es, piedod, nezinu. tas varētu būt gaužām kompleksi. šis ir vairāk piemērs par to, kas cilvis vai vismaz žurka nevar diži pretoties dabas noliktajam :)
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:5. Marts 2016 - 21:42
(Link)
nu bet kaadi ir padomie tiem upuriem ? es atkal sausaligi pienemos svaraa, burtiski 2kg nedeljaa, vainigs: menopauze, stress, anxiety, gan jau arii uzturs un mazkustiiba,, KO DARIT ?
[User Picture]
From:[info]krii
Date:5. Marts 2016 - 22:32
(Link)
Vecumu un stresu kontrolēt nevar.
Uzturu un kustīgumu kontrolēt var.
[User Picture]
From:[info]snorke
Date:5. Marts 2016 - 22:39
(Link)
bet te tikko saka, ka kustigums nelidzes ;)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:5. Marts 2016 - 23:36
(Link)
Manā individuālajā pieredzē vienīgais, kas līdzējis, ir kombinācija "kustīgums+piedomāšana pie ēšanas ieradumiem (lasīt: vairāk dārzeņu, mazāk cukura, miltu, piena tauku un sāls)", pie kam kustīgums šajā kombinācijā ir primārais faktors - t.i., regulāras fiziskās aktivitātes un muskuļu tonuss rada noskaņojumu, kas savukārt ļauj vieglāk nepierīties visādus draņķus pāriet uz labāk sabalansētu ēšanas režīmu.
Tomēr - es neesmu nekāds etalons, un katrai pelei savs ceļš ejams, utt.:)
[User Picture]
From:[info]blond
Date:6. Marts 2016 - 00:20
(Link)
lūk, tieši nesen lasīju rakstu, kur bija pierādīts (apgalvots), ka kustīgumam/mazkstīgumam ar aptaukošanos ir visai minimāls sakars. un tas vispār nav pat nekas jauns. rotams, fiziskā nemšanās ir svariga tūkstoš citos apsektos, kaut vai lai vispār sagalbātu kustības spēju, bet ar to tievēšanu un resnēšanu, diemžēl, galīgi nav tik vienkārši - kustos, domāju, ko ēdu, tievēju! nu nav tā. daudzas tievās vienkārši galu ņemtu, ja ēstu tik maz un diētiski kā es, bet kopš menopauzes neapturami pieņeos svarā, un viss. dari, ko gribi. agr;ak varēja nedēļā 3 kg uzēst un nākamā 4 zaudēt, tagad uzēst nedēļā 3 var, bet, lai viņus zaudētu, jācīnās 3 mēneši. Un, protams, visie jau tas tā nav. Kāda nu kuram tā loze iekritusi. jāmēģina sadzīvot.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 00:27
(Link)
Jā, Kihelkonna tikko arī bija pārpublicējusi rakstus par šo pašu tēmu.
Man nav pamata apšaubīt, ka populācijai kopumā tieši tā arī ir.
Vienlaikus - mana līdzšinējā pieredze tomēr visai pārliecinoši pierāda, ka dažos gadījumos (tādos kā manējais) kustīgumam ir izšķirošā loma. Turklāt - ja kāds izmēģinās kustīgumu, sliktāk viņam/viņai nekļūs, pat ja svaru nezaudēs.:)
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 00:29
(Link)
Turklāt, ļoti iespējams, ka arī man pēc dažiem gadiem viss būs citādi.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:6. Marts 2016 - 00:47
(Link)
Protams, to es nemaz negrasos apšaubīt. Pie tam pietiekami lielam un regulāram kustīgumam kaut kāda nozīme arī ir, proti - ja tu katru dienu stundu skriesi tas nevar neatstāt iespaidu uz svaru (ja vien šī skriešana nepavairos apetīti, u.t.t.) - bet tā nelaimē ir tā, ka līdzko apstāsies katru dienu stundu skriet, svars būs atpakaļ. Pie tam, kā jau mēs vienojāmies (jo par to taču nestrīdamies), katram organismam tie noteikumi un likumsakarības atšķiras. varu tikai teikt, ka apskaužu tos, kas piedzimuši ar laimīgo lozi - pazīstu kretni daudz sieviešu vairs ne meiteņu gados, kas var ēst kā zvēri un visu to treknāko, un daudz, un vienalga paliek špickas. Un nemaz arī nekustas daudz.

[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:6. Marts 2016 - 08:28
(Link)
http://klab.lv/users/kihelkonna/598256.html tas bija šeit. ka regulāri skrienot mierīgi var turpināt pieņemties svarā. tur ir arī mazliet par kaloriju sadalījumu.

un te, http://klab.lv/users/kihelkonna/575355.html piedod, ir mana kārnā personiskā pieredze ar novājējošu uzturu. sk nodaļu 2 un nodaļu !.
[User Picture]
From:[info]blond
Date:6. Marts 2016 - 10:52
(Link)
Paldies, bija interesanti. Es gan nekad neesmu spējusi tam visam pieiet tik zinātniski un apzinīgi, bet 'os to lasījusi esmu un principā kaut ko līdzīgu ari piekopju. Proti, manā uzturā praktiski vispār nav graudaugu un kartupeļu (izņēmusm - kad nāk kādi viesi vai paši esam viesos), miltu izstrādājumu, maizes, saldumu. Arī ar augļiem nepārspīlēju. Dārzeņus ēdam, bet vajadzētu vairāk. Principā "diēta" izskatās apmēram šādi: brokastīs ola vai tomāts ar mājassieru, pa dienu - kā tu pareizi atzīmēji - tā īsti ēst nemaz negribas. Ja sagribas, pa fikso apriju kādu šķēlīti prošuto. Vakariņās gaļa vai zivs tā vai citādi pagatavoti ar tā vai citādi pagatavotiem dārzeņiem. Vai kāda āziesu zupa, vai tml.
Nu, protams, es zinu, kas varētu būt vainīgs, ka svars nekrītas... tas ir vīns.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:6. Marts 2016 - 11:32
(Link)
vīnam nevajadzētu būt pie vainas, ja tas nav saldināts. paleo diētā tas skaitās pat vēlams, jo ir raudzēts un ar antioksidantiem.
atliek vien apskatīt taukus. rūdītam svara vērotājam tas varētu likties neiespējami, bet tajās novājinošajās ketozes dietās (un paleo diētā kopumā) vairums kaloriju (virs 60%) nāk no taukiem. Volsa, piemēram, ketozes līmenī ikdienā ņem 5 ēdamkarotes kokosriekstu eļļas.
te piemērs (nav gluži mans gadījums)
https://fitasaflea.files.wordpress.com/2014/02/primalpyramid-paleo-hacks.jpg

[User Picture]
From:[info]blond
Date:6. Marts 2016 - 13:07
(Link)
jā, nu taukus es nelietoju tikpat kā nemaz. vajadzētu?
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 15:26
(Link)
Vajadzētu. Olbaltumvielu & taukos šķīstošo vitamīnu absorbcijai, kā arī atsevišķu hormonu sintēzei.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:6. Marts 2016 - 17:27
(Link)
Paga paga. Pie pietiekama daudzuma vīna 60% kcal dienā no taukiem būs grūti salasīt vienkārši tāpēc, ka pārāk daudz kalorijas nāks no alkohola.
Vērts neaizmirst, ka grams par gramu vīnā ir 2x vairāk kaloriju nekā kokakolā. (nesaldināts vīns pret nediētisko kolu). Un vīnā tomēr ir arī ogļhidrāti. Jo īpaši, ja tie nav supersausie.

Ja cilvēks vaino vīnu pie sava liekā svara, diez vai ir runa par divām mazām glāzītēm vīna nedēļā.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:6. Marts 2016 - 19:16
(Link)
ō, es nezināju par to vīnu un kolu, nupat apskatīju, tiešām!
[User Picture]
From:[info]rasbainieks
Date:7. Marts 2016 - 23:46
(Link)
jā, striktajās ketodiētās arī vīns ir noliegts (kāpēc mēs striktās nemaz arī tā neievērojam)
From:[info]unpy
Date:6. Marts 2016 - 13:55
(Link)
Pārkustīgajiem ātrāk iziet no ierindas nolietotās locītavas un sirds.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 15:25
(Link)
Tad ir jāpārcenšas tik ļoti, cik ļoti neviens sākotnēji mazkustīgais nepārcentīsies.
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:6. Marts 2016 - 17:15
(Link)
Vispār.. pārcenšas gan, daudzi.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 18:07
(Link)
Var jau būt. Neesmu iepazinusies ar pētījumiem, taču, pavirši vērojot, šķiet, ka uz katru pārsportojošos indivīdu ir vismaz padsmit tādu, kuru veselības problēmās lielā mērā vainojams kustību trūkums.
Es pati personiski nepazīstu nevienu, kurš būtu skriedams ko sabeidzis - esmu tikai par tādiem dzirdējusi, tāpēc pieņemu, ka viņi tiešām pastāv. (Ušakovs neskaitās, jo negadījums joprojām ir mīklains un neskaidrs, oficiālajai versijai īsti neticu).
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:6. Marts 2016 - 18:55
(Link)
Sabeidzis līdz kapsētai ir maz. (nē, nu sajuiņa ar sniega lāpstu katru gadu, protams, bet tas jau tālu un uz mums neattiecas).

Ar 'kā es tagad skriešu' pabojātas locītavas līdz vajadzībai pie ārsta, kas pasaka 'oi, nepareizi skrēji, vēlams izvēlēties citu sporta veidu' (un par spīti ārsta diagnozei, pēc pāris mēnešiem skriešana atkal) netrūkst arī cibiņos. Pie tam mēreni aktīvos cibiņos. Nezinu gan kuras no viņām pazīsti personiski, bet ir, ir.

Ja piesummē lieko svaru klāt, tad ar skriešanu neatgriezeniski locītavas ļoti ātri sabeidz. Jebkura sporta trenera rakstiņus par skriešanu palasi.

Tas, ka 30gadnieki ne vienmēr līdz ārstam aizvelkas, kad vajadzētu, ir vēl viens iemesls 'personiski nepazīsti'.
[User Picture]
From:[info]krii
Date:6. Marts 2016 - 19:44
(Link)
Nu jā, man pašai kaut kā vienmēr šķitis, ka elementāra piesardzība nozīmē slodzes ļoti pakāpenisku plānošanu, kā arī magnija un glikozamīna dzeršanu, lai locītavas saudzētu. Jebšu arī ūdens var kļūt par indi, ja to neprātīgi lieto, taču vai nu tālab sludināt dehidratāciju kā glābiņu...
[User Picture]
From:[info]crescendo
Date:6. Marts 2016 - 17:10
(Link)
Kustīgumam/mazkustīgumam ar aptaukošanos ir minimāls sakars tad, ja netiek kontrolētas uzņemtās kalorijas.

T.i., ja tu 'ēd tikai tik, lai nejustos pilnīgā badā' un tad vēl palielini fizisko slodzi, tad tavs 'ēd tik, lai nejustos pilnīgā badā' vienkārši palielinās, jā. Tas nenozīmē, ka palielinot kustīgumu un kontrolējot kalorijas, svars nekritīs. Kritīs.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:6. Marts 2016 - 08:32
(Link)
ja tu tā prasi, tad pagaidām uz mana kārnuma pārbaudīts padoms ir likvidēt ogļhidrātus, sk manā vakardienas ierakstā par insulīnu un sk te http://klab.lv/users/kihelkonna/575355.html nodaļu 2 un nodaļu !
[User Picture]
From:[info]krii
Date:5. Marts 2016 - 22:31
(Link)
Ar tām olnīcām un estrogēnu it kā neesot tik vienkārši, jo olnīcas ražo ne tikai estrogēnu, bet arī testosteronu (laikam pat vairāk nekā virsnieres), attiecīgi olnīcu aktivitāte nozīmē arī cīņas sparu, libido un muskuļu masu, resp., maskulīnās vielmaiņas labumus.:)
[User Picture]
From:[info]klusums
Date:7. Marts 2016 - 17:41
(Link)
Man pazuda žēlaba par Omega 3! Bet es galvenais, ko es gribēju - uzprasīties ko tad tu tur sarakstīji, jo beidzot labprāt iegūtu vispārīgu nevis detaļās sazīmētu info. Varbūt vari padalīties?
[User Picture]
From:[info]klusums
Date:7. Marts 2016 - 18:03
(Link)
O! Paldies!!
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:7. Marts 2016 - 22:36
(Link)
es arī gribu, es arī! :)
[User Picture]
From:[info]barbala
Date:8. Marts 2016 - 08:47
(Link)
Ā, mākoņpakalpojums noderēja. Paldies, viss sagrābts, dzēs droši.
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:8. Marts 2016 - 07:58
(Link)
paldies par linku, es tur dŗīkstu paknakstīties vēl ap citiem? iemetīšu kindlē ,lai kautkad
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:8. Marts 2016 - 08:02
(Link)
grāb ko vari, tās ir cienījamas grāmatas :)
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:8. Marts 2016 - 08:13
(Link)
klau, bet tai tabulā ar 6 un 3 nav pie piesātinātajām otrādāk omegas?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:8. Marts 2016 - 08:14
(Link)
bail skatīties. izlem pati :D
[User Picture]
From:[info]str
Date:8. Marts 2016 - 16:27

par citu eksperimentu

(Link)
šodien nododdot asinis , apunājos ar māsiņu par plazmas nodošanas lietderībām ( vienreiz jau biju, apdomāju vai man vajag vēl)
viņa rekomendēja, un redz ko vēl atradu
http://www.plazmafereze.lv/methods.php?id=5
[User Picture]
From:[info]str
Date:8. Marts 2016 - 16:29

Re: par citu eksperimentu

(Link)
bet es par to aizomājos- , jo pēc tās plazmas nodošanas man divos mēnešos galva sāpēja 1* !!!! reizi ( bet tagad atkal sākās) ( kur viens iemesls protams varētu būt pareizie uztura bagātinātāji, bet varbūt tomēr tā procedūra)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:8. Marts 2016 - 16:35

Re: par citu eksperimentu

(Link)
paldies, ja paliks sliktāk, tad noteikti pievērsīšos :)