smadzeņu darbības blakusprodukts
Cīņa ir zaudēta 
9th-Mar-2014 11:04 am
Kāda bērna ZPD veselības zinātnē par uzturu. Literatūras apskats.
"Katram dzīvajam organismam nepieciešami noteikti vides apstākļi, lai tie varētu dzīvot. Draudzīgajām baktērijām (acidus, bifidus) ir liela loma gremošanas procesos, īpaši vitamīna B sintēzē. Patogēnie mikroorganismi (vīrusi, slimību izraisošās baktērijas, parazīti) labāk jūtas savādākā bioloģiskā vide - skābākā. Ja cilvēka bioloģiskā vide izmainās par labu sliktajiem mikrobiem, neizbēgami sākas slimības. Vesels bērns piedzimst ar neitrālu bioloģisko vidi."

UPD. Lai gan autors daļu no teksta ir brutāli kopējis no atzīstamiem izziņas avotiem, kasjauns.lv utt., lielākā daļa apgalvojumu, kas uzrakstīti šādā stilā "Vai diētiskā kola ir labāka? Nemāniet sevi! Diētiskā kola tiek saldināta ar mākslīgo cukura aizvietotāju aspartāmu, kuram presē ir tāda publicitāte kā Bin Ladenam, Hitleram un grāfam Drakulam kopā.", nāk no izdevniecības Zvaigzne ABC izdotām grāmatām.
Comments 
9th-Mar-2014 02:16 pm
Atvārsnītes ir nepieciešamas gāzu maiņai. Tā kā ūdensrozei lapas apakša ir ūdenī, atvārsnītes būs lapas augšpusē. Piektajā klasītē to var skaidrot ar analoģiju ar nāsīm - ūdenī nepaelposi.

Bet tas, ka pareizās atbildes netiek pastāstītas, nav lāga.
9th-Mar-2014 02:33 pm
Cirks ir tāds, ka par tām barības vielām bija macību grāmatā teiks sekojoši "kanādas elodeja ir ūdens augs. Auga lapām atvārsnīšu vispār nav, lai saglabātu tajās augam nepieciešamās barības vielas un ūdens tās neizskalotu laukā." Bērns pēc analoğijas par ūdensrozi skaidro līdzīgi. Nekur grāmatā par citiem ūdens augiem stāstīts netiek. Nu es ar neesmu biologs un lasu un mulstu. Pēc tam meklējos pa gugli, bet konkrēti ar pārliecību izskaidrot nevaru. Nu i tă palika. Un tă ir par daudz ko. Es personīgi esmu piekususi no tā, kas un kā notiek skolā. Var jau katru gadu smiet par tiem ZPD, bet neviens tak tiem bērniem neskaidro ko un kā tădus darbus raksta. Kă māk, tā maun.Viss. Skaidrs, ka tāds darbs atzinību nav pelnījis. Nu un ja neviens cits tam bērnam nav praties paskaidrot, tad tas kādam ir jādara un jāpamato. Plika neiecietība radīs kārtējo nesapratni.Kur trauksmes zvanus zvanīt, es ar nezinu, bet labi tiešām nav.
9th-Mar-2014 02:49 pm
Nepārproti, lūdzu. Šis mans puksts cibā bija par pH brīnuma uzvaras gājienu, spriežot pēc tā, ka tas ir nonācis tik tālu, cik nonācis, ir skaidrs, ka skolotāja un, iespējams, vēl liela sabiedrības daļa pieslienas šādiem uzskatiem. Par ko ir skumji. Tāpat ir skumji par Zvaigznes ABC izdotajām grāmatiņām un to saturu.

Protams, ka šajā konkrētajā darbā ir vērojama arī neprasme kritiski izvērtēt informācijas avotus un anketas kā vienīgais lietu pētīšanas līdzeklis. Tāpat arī ir problēmas ar pašu anketas jautājumu formulēšanu.
Jo uzdod jautājumu: "kas ir kaitīgāks - limonāde vai kola", un vēlāk secina, ka jaunieši nezina, ka abi ir vienādi kaitīgi, lai gan šādas atbildes iespējas vispār nav. Jāatzīst arī, ka kvalitatīvas literatūras latviešu valodā tiešām ir maz, un bērns, meklējot informāciju, visticamāk uzdursies visiem kasjauns.lv. Tā ir darba vadītāja kompetence izvētīt atrastos avotus.

Visiem darbiem, kurus es recenzēju, es cenšos izskaidrot (vislabāk pašiem skolotājiem), kas ir par problēmām un kā tās nepieciešams risināt. Kādēļ paziņojums - vide nav piesārņota, jo tajā aug ārstniecības augi nav pareizs. Bet man šķiet tas viss noslīkst skolu līmeņa izvērtēšanā, kur svarīgākais ir burtu izmērs un lappušu skaits. Mana kolēģe, kas darbojas valsts līmenī, arī dodas uz skolām un mēģina skaidrot, KAS tad iekš tā ZPD ir jādara.

9th-Mar-2014 02:56 pm
Bet tiešām tā var būt, ka cilvēks ar biologa izglītību (un bioloģijas skolotajam tādai jābūt) var ņemt par pilnu tos pH murgus?
9th-Mar-2014 03:05 pm
Ja vien tas skolotājs nav students, kurš ir atrasts, lai vispār kāds būtu, kas to priekšmetu māca.:(
9th-Mar-2014 03:11 pm
Studentiem pat varētu būt mazāk aizmirsies tas, kas specialitātē jāzina. (Cits jautājums, vai viņam ir spējas kaut ko izskaidrot un iemācīt, kā arī - vai viņš vispār ieinteresēts to darīt, jo vairumā gadījumu skola kā samērā nepievilcīga darbavieta nesaistās ar viņa nākotnes plāniem un tiek vērtēta kā nedaudz labāka piepelnīšanās alternatīva apkopēja vai gardeborsita darbam).
10th-Mar-2014 02:05 pm
biologam pēc beigšanas jāmācās pedagoģija, lai kļūtu par skolotāju. bet ir arī iespēja studēt pedagojiju un izmācīties par bioloģijas skolotāju, bet tas ne tuvu nav biologs, bet tieši tie strādā skolā.
9th-Mar-2014 03:02 pm
Es Tevi nepārprotu. Es Tevi gatavoju, ka būs vēl sliktāk. Nopietni. Ja Tev ir iespēja zvanīt kaut kur trauksmes zvanus, tad zvani, bet aina jau arī ir tāda, ka labi, ja vispār ir kāds, kas fizikas, ķīmijas, bioloğijas māca. Cik ta jūs tās skolas spējat izbraukāt . Tikai dažas, bet šaize ir globāla.
9th-Mar-2014 02:40 pm
Un tā ir visos priekšmetos. Pareizās atbildes ar plusu, nepareizās ar mīnusu jeb punkti tiek pierakstīti. Mēs paši mājās tos kontroldarbus pēc tam ņemam cauri un skaidrojam, kur ir kļūdas. Neviens skolotājs vairs ar kaut ko tādu nenodarbojas. Neviens laiku netērē, pierakstot vai izrunājot kontroldarbus. Tā ir pagātne.
This page was loaded May 18th 2024, 2:56 am GMT.