| Kāda bērna ZPD veselības zinātnē par uzturu. Literatūras apskats. "Katram dzīvajam organismam nepieciešami noteikti vides apstākļi, lai tie varētu dzīvot. Draudzīgajām baktērijām (acidus, bifidus) ir liela loma gremošanas procesos, īpaši vitamīna B sintēzē. Patogēnie mikroorganismi (vīrusi, slimību izraisošās baktērijas, parazīti) labāk jūtas savādākā bioloģiskā vide - skābākā. Ja cilvēka bioloģiskā vide izmainās par labu sliktajiem mikrobiem, neizbēgami sākas slimības. Vesels bērns piedzimst ar neitrālu bioloģisko vidi."
UPD. Lai gan autors daļu no teksta ir brutāli kopējis no atzīstamiem izziņas avotiem, kasjauns.lv utt., lielākā daļa apgalvojumu, kas uzrakstīti šādā stilā "Vai diētiskā kola ir labāka? Nemāniet sevi! Diētiskā kola tiek saldināta ar mākslīgo cukura aizvietotāju aspartāmu, kuram presē ir tāda publicitāte kā Bin Ladenam, Hitleram un grāfam Drakulam kopā.", nāk no izdevniecības Zvaigzne ABC izdotām grāmatām. |
Protams, ka šajā konkrētajā darbā ir vērojama arī neprasme kritiski izvērtēt informācijas avotus un anketas kā vienīgais lietu pētīšanas līdzeklis. Tāpat arī ir problēmas ar pašu anketas jautājumu formulēšanu.
Jo uzdod jautājumu: "kas ir kaitīgāks - limonāde vai kola", un vēlāk secina, ka jaunieši nezina, ka abi ir vienādi kaitīgi, lai gan šādas atbildes iespējas vispār nav. Jāatzīst arī, ka kvalitatīvas literatūras latviešu valodā tiešām ir maz, un bērns, meklējot informāciju, visticamāk uzdursies visiem kasjauns.lv. Tā ir darba vadītāja kompetence izvētīt atrastos avotus.
Visiem darbiem, kurus es recenzēju, es cenšos izskaidrot (vislabāk pašiem skolotājiem), kas ir par problēmām un kā tās nepieciešams risināt. Kādēļ paziņojums - vide nav piesārņota, jo tajā aug ārstniecības augi nav pareizs. Bet man šķiet tas viss noslīkst skolu līmeņa izvērtēšanā, kur svarīgākais ir burtu izmērs un lappušu skaits. Mana kolēģe, kas darbojas valsts līmenī, arī dodas uz skolām un mēģina skaidrot, KAS tad iekš tā ZPD ir jādara.