Nepabeigtā dienasgrāmata


27. Februāris 2010

(bez virsraksta) @ 11:36

Sakiet, kāds sociāls ļaunums celtos no tā, ja visu iedzīvotāju algas būtu publiski zināmas? Izlīdzinātos atalgojuma sistēma? Kristos pieprasītu speciālistu algas, jo viņu priekšnieki zinātu, cik saņem konkurējošos uzņēmumos? Tāpat taču jau zina. Drīzāk otrādi - ierindas darbinieki varētu pieprasīt lielākas algas, jo zinātu, ka citur maksā vairāk.
 

Comments

 
[User Picture Icon]
From:[info]watt
Date: 27. Februāris 2010 - 11:39
(Link)
priekšnieki nevarētu 10x vairāk likt kabatā nekā ierindas darbinieki: nāktos dalīties peļņā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 11:43
(Link)
būtu lielāka skaudība un nenovīdība?
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 11:46
(Link)
Arī. [info]watt ir tipisks piemērs - viņam, edz, sķiet, ka darba devējam jāsaņem solidārs ienākumu daudzums ar darba ņēmēju:))
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 27. Februāris 2010 - 12:07
(Link)
Es vienkārši neaptveru, kā tie darba ņēmēji nerubī, ka darba devējs patiešām ir pelnījis dauzkārt lielāku atalgojumu (privātajā biznesā), protams, ja uzņēmumam ir peļņa, jo viņš taču šo uzņēmumu ir tādu radījis un vada un tieši viņa dēļ tas ir tāds, kāds ir - proti, stratēģiski pareizs, peļņu nesošs. Katrts atsevišķais darbinieks var būt nez kāds ģēnijs, bet darba devējs ir atalgojams par to, ka spējis izvēlēties pareizos darba ņēmējus un panākt, ka tie nepārgrauž viens otram rīkles, un uzņēmums var sekmīgi strādāt. Tas nav nekas tik vienkāršs
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:10
(Link)
protams, ja uzņēmums ir peļņu nesošs, tad tas ir darba devēja nopelns, bet ja uzņēmums strādā ar zaudējumiem, tad vainīgi ir darbinieki!
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:15
(Link)
Būšu skarbs un atgādināšu, ka kapitālisma sistēmā darba ņēmējs ir tikai instruments darba devēja rokās - tāds pats kā datori vai darbagaldi. Tikai grūtāk kopjams un bieži sasodīti sūdīgs, neatkarīgi no atalgojuma.
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 27. Februāris 2010 - 12:15
(Link)
basic princips! :) darbinieki jau to vien dara, kaa parazitee uz veiksmiigaa, apkjeeriigaa un straadiigaa uznjeemeeja reekjina :) :)
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:25
(Link)
Zinu vairākus uzņēmējus, kuri ir veiksmīgi, apķērīgi un strādīgi. Un kuriem ir vairāk darbinieku, nekā vajadzētu. Zināmā mērā var teikt, ka daļa darbinieku parazitē uz šo uzņēmēju rēķina, jā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:34
(Link)
iedod adresīti, varbūt, viņiem vajag vēl vienu
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 27. Februāris 2010 - 13:08
(Link)
ja jau apkjeeriigi, kaaadeelj tad ir vairaak nekaa vajadzeetu? :) tad jau varbuut driizaak - labdariigi? :)
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 13:10
(Link)
Tas jau viens otru neizslēdz. Cilvēku atlaišana vispār ir viena no smagākajām funkcijām.
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 27. Februāris 2010 - 12:17
(Link)
To es neteicu. Un aiziešanai uz grunti ir tik daudz iespējamu iemeslu, ka tos nav vērts sākt uzskaitīt. Protams, tai skaitā var būt arī tā, ka darba devējs vienkārši izraudzījies nepareizo biznesu, nav labs stratēģis, ir slikts organizators... slikti darbinieki vistiešākā mērā ir darba devēja vaina, jo viņš nav pratis izraudzīties labus. Bet aiziešanai uz grunti, protams, var būt vēl desmit citu, daudz sarežģītāku un arī objektīvu iemeslu. Un, kā pareizi minēja unpy, darba devēja riski ir dauz lelāki.
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:10
(Link)
Un riski! Darba ņēmējs, ja uzņēmums aiziet pa grunti, saņem bezdarbnieka pabalstu, svilpodams. A darba devējs? Jo īpaši, ja pēdējo kreklu ieķīlājis?
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:14
(Link)
un vispār, nevajag jaukt lietas - ne vienmēr darba devējs (uzņēmuma īpašnieks) ir tas pats, kas direktors
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:19
(Link)
Direktors ir darba devēja pārstāvis. Un atbild par to, lai uzņēmums funkcionētu. Ja darba devējs grib, direktoram var maksāt kaut pusi peļņas. Jā, ka jau minēju, tā ir problēma uzņēmumos, kuros nav strikti izteikta īpašnieka - akciju sabiedrībās un tamlīdzīgi.
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 27. Februāris 2010 - 12:20
(Link)
Es, piemēram, nejaucu. Jo direktoru uzvēlas īpašnieks (darba devējs) - un jau tur sākas viņa atbildība par to, ko viņš ir izraudzījies. Muļķi, zagli, sliņķi...
Nerunājam jau par milzu sindikātiem, kur augšas tikai shēmo un kam nav nekāda sakara ar reālo darbu tur lejā. Bet tādos gadījumos tie direktori arī kļūst par īstajiem darba devējiem tādā ziņā, ka katrs atbild par savas nodaļas darbu un tiek veicināts ar izaugsmi uzņēmumā, prēmijām u.t.t. - kļūst personīgi ieinteresēts uzņēmuma izaugsmē, tātad -arī pareizā darba ņēmēju izvēles un atalgošanas politikā.
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 27. Februāris 2010 - 12:13
(Link)
veel lielaaka? :) vai tas maz iespeejams... :)
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 11:42
(Link)
Darba devējiem būtu neērti. Privātajā sektorā. Darba devējs nav ieinteresēts algās pārmaksāt, rezultātā, ja darbinieks apmierina, viņam tiek maksāts "cik prasa". Algas parasti ir komercnoslēpums. Un ir diezgan bieža situācija, ka kolēģu algas atšķiras pat dubultā.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 11:45
(Link)
bet tas taču "nav godīgi"! ja cilvēks ir kautrīgs (kā, piemēram, es) viņš nevar paprasīt lielāku algu, bet cits, kurš ir nevis labāks, bet vienkārši bezkaunīgs vai pārpratuma pēc dumjš un nezina, cik šajā vietā ir normāla alga, ņem un paprasa vairāk. rezultātā algu nosaka nevis konkurence, bet konfidencialitātes izraisīti pārpratumi
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 11:50
(Link)
Jā. Bizness nav godīgs;( Un algu prasīt ir jāmācās. Bieži sastopams ir variants, ka darba ņēmējs ņerkst par savu nelielo algu un uzmet lūpu uz darba devēju, ka šis pats neiedomājas paaugstināt šim algu, pie tam - par nezināmu lielumu:)) Varētu domāt, ka darba devējs katru rītu sāk ar pārdomām "vai tik kādam no maniem darbiniekiem nav par mazu alga" :))
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 11:56
(Link)
nu labi, bet tiešām tas ir labi biznesam? vai tas veicina attīstību, lielāku peļņu un pievienoto vērtību? varbūt tomēr attīstība būtu drošāka, ja darba devējs katru rītu sāktu ar pārdomām?
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 27. Februāris 2010 - 12:03
(Link)
Nu, paskaties uz Hansabanku.
It kā jau pārāk slikti neklājās līdz burbuļa plīšanai — un ne jau algu atšķirības dēļ viņš plīsa.
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:04
(Link)
Kā labi parādīja celtniecības bizness, cilvēkiem algas vienmēr ir par mazu, pat tad, ja vienīgais, ko šie māk - pienest citiem ķieģeļus. Rezultāts, protams, ir cenu pieaugums. Ja pieaug cenas, algas visiem atkal šķiet par mazu un tā tālāk.

Tiesa gan, ir taisnība arī iekš tā, ka mums ir pierasts grūti kontrolējamās akciju sabiedrībās "lielajiem priekšniekiem" radīt daudzas nevajadzīgas "mazo, bet labi apmaksāto priekšnieku" vietas, kurās salikt radus un draugus, tak tas nedaudz cits stāsts.
From:[info]fedrs
Date: 27. Februāris 2010 - 12:28
(Link)
Uz zemes nav taisnības, dūrei tik spēks! Visu zemju proletārieši, apvienojieties! Ekspropriēsim ekspropriatorus!
[User Picture Icon]
From:[info]skuka
Date: 27. Februāris 2010 - 12:13
(Link)
Jā, tas nav godīgi. Pie mums arī - visādas nomas un īres atlaides bieži panāk visnekaunīgākie īdētāji, savulaik tie izkoda arī vislielākās dzīvokļu kompensācijas. Viņš tev riebjas, bet viņš nāk un nāk virsū, un beigās tevi nogurdina, un tu vienkārši "atpērcies" no tās nelaimes. vecā, baltā māmuliņa tikmērt skaita pensijas kapeiciņu un godīgi maksā. Un es patiesi no rīta neceļos ar domu, kā man tur ar darbinieku algām, ka tik kāds nesaņem par maz. Drīzāk man ir ļaunas aizdomas, ka daudzi saņem par daudz, un vienīgā attaisnojamā algu izlīdzināšana tagad būtu nogriezt, lai ir visiem vienādi. Bet es, redz, vecajiem darbarūķiem vēl negriežu, bet jaunpieņemtajiem jau dodu mazāk. Netaisnīgi? Nezinu. Kā varu tā daru. Un labi, ka algas ir konfdenciālas un, teiksim, janpieņemtā sekretāre vienā uzņēmumā nezina, cik saņem vecā sekretāre otrā. Bez tam - tai vecajai arī ir 10reiz lielāks zināšanas un pieredze, bet jaunā špidrilka taču to nesaprastu. Vispār - itneviens nekad nesaprastu, kāpēc darba devējs "tamo otram" maksā vairāk. Neviens taču nejūtas slikts darbinieks. Tāpēc arī nav jāzina viņiem vienam par otra algām, un beigta balle.
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:15
(Link)
ar jaunām sekretārēm ir tāpat kā ar vilkiem - viņus kājas baro
From:[info]rt
Date: 27. Februāris 2010 - 12:44
(Link)
pilnībā pievienojos.
[User Picture Icon]
From:[info]ld
Date: 27. Februāris 2010 - 12:39
(Link)
"algu nosaka nevis konkurence, bet konfidencialitātes izraisīti pārpratumi" taa gan.

vispaar lielisks puksts un fantastiski komentaari!
From:[info]blondulla
Date: 27. Februāris 2010 - 14:27
(Link)
kāpēc, piemēram, UK darba sludinājumos parasti tiek minēts arī atalgojums (mazkvalificētajos darbos par stundu, "baltajām apkaklītēm" gada alga min-max)? un nekāda komercnoslēpuma, redz, tas normāli skaitās.
pie mums darba devējs var izdarīties kā grib, un uzņēmums bieži pelnošs ir tāpēc, ka darba ņēmējiem var maksāt maksāt maz, var maksāt aplokšņu algas un visādi citādi šmaukties.
[User Picture Icon]
From:[info]ob
Date: 27. Februāris 2010 - 11:55
(Link)
pie mums (grafiķiem, dizaineriem, maketētājiem, etc), tas vienmēr kropļojis tirgu. nedrīkst zīmēt logotipu par 50LVL pat ja tas tiešām prasa 5 stundas.
[User Picture Icon]
From:[info]mako
Date: 27. Februāris 2010 - 12:16
(Link)
O, ja es būtu kramplauzis, tad šī ideja man lieliski patiktu. Iedomājos - paskatos, kur nav signalizāciju un dzelzs durvju, tad paņemu sarakstiņu un uzzinu, kāds mēneša ienākums ir dzīvoklīša iemītniekiem - uzreiz skaidrs, kur vērts nākt ciemos.
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 27. Februāris 2010 - 12:21
(Link)
ei nu - man skjiet, vinjiem tik pat skaidrs, kur veerts naakt ciemos, peec simts daudz droshaakaam paziimeem, nekaa ciparinjsh uz lapas :)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:34
(Link)
ja nav dzelzs durvju, tad uzreiz skaidrs, ka tur nav vērts lauzties iekšā
[User Picture Icon]
From:[info]dzha
Date: 27. Februāris 2010 - 12:20
(Link)
domaaju, ka celtos sociaals bardks :P daudziem buutu stipri gruutaak turpinaat izlikties... tas vareetu graut sisteemu peec buutiibas :)
[User Picture Icon]
From:[info]ld
Date: 27. Februāris 2010 - 12:44
(Link)
Vaacijaa shaada sisteema straadaa. nekaada bardaka.
[User Picture Icon]
From:[info]kconcrete
Date: 27. Februāris 2010 - 12:26
(Link)
jau tagad visiem liekas, ka deputātiem un premjeram!!! par daudz maksā. Visiem, līdzīgi kā celtniekiem bez kādām prasmēm gribēsies lielākas algas par nekā nedarīšanu.
From:[info]fedrs
Date: 27. Februāris 2010 - 12:41
(Link)
Kāpēc tad visi tie mobilo telefonu un laptopu piloti nepārkvalificējās par celtniekiem, ja tiem par nekā nedarīšanu tik pasakaini maksāja? ;)
[User Picture Icon]
From:[info]dienasgramata
Date: 27. Februāris 2010 - 12:43
(Link)
not want
From:[info]unpy
Date: 27. Februāris 2010 - 12:54
(Link)
Zini, "treknajos gados" dūša apskrējās, kad, braucot autobusā, izdzirdu, kā viens manāmi noplucis un iereibis ķieģeļu pārnēsātājs aicināja savu drauģeli pamest vienu "objektu" un iet uz otru, jo tur maksā nevis 450Ls nedēļā, bet 500. Tiešām iedomājos mest malā visu mobilo telefonu un laptopu pilotēšanu.
From:[info]fedrs
Date: 27. Februāris 2010 - 13:44
(Link)
Ja reiz tā nedarīji, tad nedz trūkums, nedz negausība toreiz nebūs bjusi gana liela. :)
Vienkārši mēs visi gribam nopelnīt iztikai un hobijam sev vispatīkamākajā veidā, nevis strādāk fizisku smagu un putekļainu darbu, kas vienā vai otrā brīdī ir vislabāk apmaksātais.
[User Picture Icon]
From:[info]kconcrete
Date: 27. Februāris 2010 - 12:55
(Link)
tas bija cilvēkiem saprotamākais piemērs... gan jau ka pie laptopiem situācija ir vēl sliktāka...
From:[info]asiize
Date: 27. Februāris 2010 - 12:44
(Link)
dzīvokļa izīrētājs nepiekristu samazināt īres maksu
[User Picture Icon]
From:[info]kants
Date: 27. Februāris 2010 - 18:01
(Link)
protams, ka vajag publiskot algas. savādāk darba daevējiem ir 100 iespēju chakarēt un expluatēt darbiniekus. t.i. ja tu nevari būt tik labs / stratēģisks / veiksmīgs vadītājs kā kaimiņu uzņēmējs, tad tas tev nedod nekādas tiesības paverdzinātajam proletārietim maksāt mazāku algu. savādāk kaut kāds losis, kas, piemēram, ir pusi gada budežeta ielicis savā jaunajā dzīpā, sasauc sapulci un īd, ka ir krīze un ka visos uzņēmumos tagad samazina algas, un mums visiem tagad jāsavelk jostas un jāvergo divkārt sparīgi un pazemīgi. bet mums, darbiniekiem, nav zināms, vai tiem visiem citiem tiešām iet slikti.
[User Picture Icon]
From:[info]begemots
Date: 27. Februāris 2010 - 20:01
(Link)
Vispār jau jā, bet anyway skuju.

Paverdzinātais proletārietis, kurš dzeršļā un darbā izdara labi ja pusi no sava kaimiņa darītā, vienmēr būs pārliecināts, ka viņam jāsaņem tikpat, cik šam.

Paskaidrosi tu viņam iemeslu [kāpēc viņš saņem mazāk], viņš tevi nolamās un uzskatīs par kretīnu. bet prom neies [jo nav jau kur]. Un tu viņu arī neatlaidīsi [jo neskatoties uz krīzi tāpat nav īsti ko ņemt vietā]. Bet šūmēšanās garantēta.

Nepabeigtā dienasgrāmata